Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Marsela napsal(a):

    Dobry den, chtel bych se zeptat, jak to je s prepravou obeznich cestujicich.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, žádná zvláštní pravidla neplatí.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den,stalo se mi při check-inu on-line u Ryanair,že jsem omylem napsala totožné datum narození jako u předchozího cestujícího a nevím jak to mám změnit ? Píše se tam,že to nelze on-line. A nevím zda nebudu za chybu platit nějaký poplatek. Případně kam mám volat? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je napsat na online chat, opraví vám to zdarma nebo zařídí checkin na letišti.

  • Simona napsal(a):

    Dobry den,chtela bych se zeptat.Objednala jsem letenky nyni a chtela bych vedet zda je muzu jiz odbavit kdyz letime 3.cervna.Zajimalo by me zda se rovnou timto krokem odbavi i letenka zpatecni.Dekuji za odpoved.S.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste si přikoupila sedadlo tak je možné je odbavit už teď a to i na zpáteční let, pokud ne, tak jen 24h před odletem a to jak pro odlet tak to samé při návratu.

    • Simona Pavlova napsal(a):

      Odbavi se mi tedy automaticky i zpatecni let rovnou nebo musim odbavit oba lety zvlast prosim? Cestu tam mam Raynair a zpet Vueling.

    • Honza napsal(a):

      Pokud máte letenky od různých aerolinek, je potřeba je odbavovat vždy zvlášť.

    • Jiří Juřena napsal(a):

      Dobrý den Honzo, v případě jedné společnosti, konkrétně Ryanair, lze tedy odbavit oba lety 24 hodin před 1. letem? Nemám zakoupeno sedadlo. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, je to vždy 24h před každým letem.

  • Anet napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryanair poprvé máme koupené letenky na Mallorcu s vybraným sedadlem můžeme udělat odbavení už teď?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano až 60 dní před odletem.

  • Filip Vlček napsal(a):

    Ahoj. Omylem jsem při zadávání údajů na check in vyplnil špatně datum narození. Check in ještě není potvrzený, ale datum narození již nelze změnit. Neví někdo jak postupovat? Díky moc.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, napsat na online chat.

  • Kristina Baráková napsal(a):

    dobrý den, 21.4. letíme s Ryanair do Londýna. udělali jsme dnes online check in s tím,že nám byly vygenerovány palubní lístky. nerozumím tedy tomu jak zde píšete o odbavení do 24 hod.pred letem. to znamená,že musíme znova ještě? a mám prosbu..v rezervaci máme uhrazeny zavazadla 10+20 kg. na palubním lístku však vidíme jen to 10 kg u mého jména,u manžela to 20kg napsané není. nenasli jsme jak tam zadat ještě to 20 kg. máte radu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, 24h před odletem se otevírá checkin pro cestující, kteří si nezakoupili sedadlo, ostatní až 60 dní před odletem. Ryanair na palubky píše standardně jen 10kg zavazadlo, 20 kg neuvádí ale mají ho v systému, proč, to netuším.

  • Jiří Zelenka napsal(a):

    Dobrý den, máme měsíc do odletu z Norimberka do Potra. Protože máme přikoupená i sedadla můžeme provést odbavení online již teď. Není to kvůli případným změnám v odletu brzy nebo jak dlouho před odletem by jste doporučil? Zároveň mám dotaz ohledně odbavení i pro cestu zpět, která je za čtyři dny po příletu. Let tam i zpět se dá odbavit v jednom kroku nebo každý zvlášť? Dostanu pak letenku po odbavení na email, abych ho mohl vytisknout? Letím s RA poprvé, tak se raději prám. Děkuji za odpověď. Jirka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně se můžete odbavit tam i zpět najednou, palubní vstupenky si vytisknete obě rovnou tam i zpět. Pokud by byla nějaká změna, tak vám dá Ryanair info mailem nebo SMS, že se musíte odbavit znova.

  • Adéla napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, letim poprvé jen s příručním zavazadlem se společností Ryanair (40×20×25) bez příplatku. Chápu to dobře, že tedy pokud provedu online check-in,tak na letišti už stačí jen projít pasovou kontrolou a nemusim nikde odevzdávat zavazadlo? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je to přesně tak.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den,
    koupila jsem si s dětmi letenky na Mallorcu od spol. Ryaner z Norimberka a máme přikoupené zavazadlo k odbavení (kupovali jsem rovnou s letenkou). Vždy jsem letěla jen s příručním a to jsem se odbavila sama. Jak tedy prosím teď? Máme se odbavit až na letišti nebo předem a jen odevzdat ty zavazadla na přepážce?
    Děkuji za odpověď Martina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je potřeba provést online checkin doma, na letišti pak příjdete s vytištěnou (nebo v mobilu) palubkou na checkin kde jen odevzdáte odbavené zavazadlo.

  • Kamila napsal(a):

    Dobrý den Honzo,prosím dotaz:-)chystám se koupit letenky na Mallorcu,10.5.-19.5. Poletí s námi syn,kterému budou 2 roky 19.5. Jaké údaje mám zadat do vyhledávače,0-2 nebo od 2let?A ještě se zeptám,je šance,že půjdou ceny ještě níže?Předem děkuji Kamila

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, koupil bych ho jako dítě 2+, pak je potřeba napsat na online chat a oni vám přiřadí sedadla jako INFANT COMFORT SEAT a přidají infanta zdarma do rezervace. Druhá varianta je to koupit jako dva jednosměrné lety – s infantem tam a s dítětem zpět.

  • D napsal(a):

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, jak funguje na Rayanair kupování letenek, když zbývá za určitou cenu např. 4 sedadla. Znamená to, že zbývá pouze 4 sedadla v letadle nebo poté budou dostupná další, ale za jinou dražší cenu?
    A jak dopředu byste kupoval letenky do Dublinu, je možné, že půjdou ještě dolu?
    Děkuji a přeji pěkný den

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jsou to 4 sedadla za tuto cenu. Nejvýhodnější letenky bývají tak 1-3 měsíce před odletem.

    • Luca napsal(a):

      Dobrý den,
      nevíte prosím jak je to s kiwi.com a ryanair? Na stránkách kiwi píšou, že mě odbaví a i přesto mi přišel email s errorem, že se mám i ryanair odbavit sama. Přítelovu rezervaci mi to našlo, ale mou už ne. Nevím ani koho kontaktovat. V nápovědách se toho moc deozvím a anglicky jim to taky asi moc nevysvětlím….

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně napsat na chat Kiwi aby vám poskytli všechny údaje k odbavení. Pokud to kupovali na dvě rezervace tak je potřeba mít oba rezervační kódy.

  • Miklaš Ondřej napsal(a):

    Dobrý den.
    Objednal jsem si a zaplatil dve letenky do Londýna zpet přes Ryanair.
    Letíme poprvé. Pokud to dobře chápu tak musím udělat „Odbavení “ 48 hodin a méně na jejich stránkách nebo aplikaci. Pro cestu zpět (za čtyři dny) musím Odbavení zopakovat?
    Stačí pak letenka ztažená v mobilu nebo si ji treba vytisknout?
    děkuji za odpověď
    mikl

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně je to 24 hodin před odletem. Ano, to samé pro zpáteční let a stačí, když je letenka v aplikaci.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den, udělala jsem check in v Ryanair appce na dubnový let do Milana a nejsem si jistá jestli jsem zadala jako doklad OP či pas. Je možné to někde zkontrolovat ať vím s čím mám cestovat ? Nikde sem v appce nenašla. Díky ☺️

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, poznáte to podle části čísla dokladu, které je zobrazeno na palubní vstupence, změnit lze jen přes online chat.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den, koupili jsme 2 letenky od ryanair a chtěli jsme sedět vedle sebe-z toho důvodu jsme si zaplatili-rezervaci sedaček-ale ořeklikli jsme se a jeden let vedle sebe nesedíme. Lze ještě upravit místa? Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano i po checkinu lze sedadla měnit.

    • Andrea Kučerová napsal(a):

      Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, když mám odbavení online,jestli to chápu dobře tak před každým odletem se musím odbavit i když mám zpáteční letenku a nemám aplikaci Ryanair.
      Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud nemáte vybraná sedadla tak vždy 24h před odletem.

  • Linda napsal(a):

    Dobrý den, věděl by prosím někdo poradit ohledně aplikace ryanair v mobilu? Mám Asus Zenfone 3, android 7.0 a
    naposledy jsem letěla s RA v roce 2019, kdy jsem se klasicky odbavila přes aplikaci, teď jsem zakoupila letenky
    na červen (přes PC) a následně se chtěla podívat v aplikaci, ale ta je zamrzlá a v google obchodu mi to píše „Zařízení není
    kompatibilní s touto verzí“ – nesetkal se s tím někdo prosím? Aktualizace tel. všechny proběhly, psala jsem dotaz i přímo
    na podporu ryanair app ale zatím bez odezvy, nechce se mi hned kupovat nový mobil…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obávám se že problém bude ten Andorid, aktuálně je již verze 13, takže ta 7 nebude podporovaná…

  • Martin Koláček napsal(a):

    Dobrý den,
    prosím o radu, mám na zítřek letenky viden-paris u ryanair 2 dospělí 1 dítě, bohužel jsem si až po check-in všiml, že dcera má namísto jména a příjmení na letence první a druhé jméno.. Myslíte, že pokud to takto má v pase, budou dělat u gatu problémy, rs. je šance, že nás takto pustí? Děkuji předem za radu a pěkný den.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi to projde, nicméně lze to vždy bezplatně upravit přes online chat.

  • Soňa napsal(a):

    Dobrý den,
    máme koupené letenky přes Kiwi do Londýna a letíme se společností Ryanair. Až jsme zakoupili letenky, zjistila jsem, že někteří mají problémy s odbavením. Kiwi nám poslalo přihlašovací údaje, kterými se můžeme odbavit, ale je tam uveden jiný email, než jsme zadali my (od Kiwi), který bychom museli změnit (u Ryanair), ale tím pádem bychom od Kiwi nedostali žádné kompenzace, kdyby byl problém. Letíme už příští týden a nevím, zda to risknout a nechat se odbavit přes Kiwi, nebo změnit údaje a odbavit se u Ryanair. Můžu poprosit o radu, zda máte s Kiwi nějaké zkušenosti? Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně si to odbavte sami a natáhněte si rezervaci do svého účtu. Kompenzace můžete klidně řešit s Ryanair napřímo a obejít tak Kiwi.

    • Tess napsal(a):

      Dobrý den, jde aplikace přeložit co češtiny? V nabídce jsem nic takového nenašla, tak jen zkouším. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, v češtině aplikace není.

  • Zuzana Krejčová napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Chci koupit u Ryanair naráz letenky pro dvě osoby a chci k tomu kufr 20 kg jen pro jednu osobu. Při koupi mi to nabízí přidat kufr pro obě osoby. Je možné nyní koupit letenky s variantou „zavazadla 40x20x25“ (tzn. bez příplatku) a potom přidat kufr až při online odbavení té konkrétní osoby? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jde to i přímo u rezervace, stačí vybrat nejlevnější tarif a zavazadlo pak navolit ve třetím kroku jen u jedné osoby.

    • Kateřina Peterkova napsal(a):

      Dobrý den,letíme do Španělska s Ryanair,ale máme přestup v Madridu a tam mi to ukazuje jinou leteckou společnost.Zajima mě při přestupu na jiný let máme automaticky zařízené převozy zavazadel,nebo je musíme v Madridu vyzvednout a znovu odbavit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair přestupní lety neprovozuje, předpokládám tak, že to bylo koupeno od nějakého prodejce jako je Kiwi – zavazadla vám tak určitě nepřeloží a je potřeba je znovu odbavit.

  • Miloš napsal(a):

    Zdravím Honzo, prosím o radu.
    Zakoupil jsem letenky na Kiwi :/ a letíme s Ryanair a nikde nebylo psáno, že na dané lety se nevztahuje online check-in ale že je potřeba to udělal na letišti. Dozvěděl jsem se to až po nějaké době kdy jsem četl potvrzující email…
    Je nějak možné si nahrát let do ryanair apky zkrze potvzující maily letu od kiwi a udělat si online check in na ryanair appce?
    Případně jak je to s těmi poplatkama na letišti (mám se připravit na 4×55€ – 2 lety stejný způsob)?
    Jedná se o lety kdy máme přikoupené pouze příruční zavazadlo.
    Děkuji předem za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano jde to nahrát k sobě do účtu. Standardně si založte účet, a dejte v manage my booking přidat let dle rezervace od Kiwi, buď vám ji to rovnou nahraje nebo bude chtít ověřit identitu (z poplatněno, ale vyjde to asi na 15 Kč)

    • Miloš napsal(a):

      Ten let je až v dubnu a aktuálně mi to píše, že mám špatné údaje pro přidání toho tripu. Je to možné, že to bude k dispozici pro přidání až pár dní před odletem nebo v momentě checkinu? Případně zda nemůže být problém ještě v něčem jiném. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ne, spíše nemáte správě email nebo rezervační kód, je potřeba aby vám kiwi poskytlo přímo přístup do rezervace…

  • Jiří Beneš napsal(a):

    V pondělí letím do Hondurasu přes Houston. Pokud budu odbaven online, nemusím k přepážce kvůli označení příručního zavazadla a k prvnímu pohovoru při cestě do USA? Děkuji. Jiří

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle si vás aerolinka stejně na checkin zavolá kvůli kontrole dokladů, to ale zjistíte během online checkinu. Pro přestup v US je potřeba hlavně ESTA.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *