Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 48 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 48 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Dobrý den- po špatných zkušenostech se raději ptám:
    1)mám koupelnu letenku s místenkou – znamená to , že už mám hotový on-line check- in?
    2) mám zakoupeno malé zavazadlo a 10 KG příruční – mohu ho odbavíit zdarma do podpalubí abych si mohla vzít s sebou i nožík či nůžky?
    Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den,
      1) ne, odbavit se musíte online
      2) ne nemůžete, přikoupila jste si příruční zavazadlo s Priority, aby šlo odbavit tak je potřeba zakoupit 10kg odbavené zavazadlo

  • Profilový obrázek
    Jakub Batěk napsal(a):

    Dobrý den,

    co přesně znamená „odbavení na letišti“ vs. „odbavení on-line“..?? Popřípadě jakou roli v tomto procesu hraje zavazadlo k Odbavení, a zavazadlo příruční..??
    Konkrétně mám zakoupené letenky na dvě cesty, vše přes Ryanair. Vše zakoupeno v režimu Standard (žádné Plus, Flexi Plus apod.)

    1. případ: Osoby pouze s příručním zavazadlem, letenky jsem zarezervoval přes app Ryanair, zaplatil, v app jsem dále udělal Check-in, letenky (boardingpass) jsem si stáhnul do telefonu a pro jistotu i vytisknul.
    Co mě čeká na letišti..? Budu nucen platit „něco“ za odbavení, musím ještě na letišti udělat nějaký úkon nebo jdu rovnou ke Gate..??

    2. případ: Stejné jako v případě prvním, pouze s tím rozdílem že jedna osoba ze dvou má jedno zavazadlo k odbavení. Letenky staženy, vytisknuty, Check-in proveden.
    Co mě čeká na letišti..?

    Děkuji za odpověď.

    Jakub

    • Honza
      Honza napsal(a):

      U obou jdete rovnou na bezpečnostní a do gate, s odbaveným zavazadlem se před tím stavíte na checkin, které vám tam odbaví, na vaši vytištěnou letenku pak nalepí lepku s číslem zavazadla. Nic dalšího neplatíte.

  • Profilový obrázek
    Olyna napsal(a):

    Dobry vecer..Kupila som letenky este v decembri cez ryanair,este na staru mailovu adresu.Medzitym sa mi naburali na mail,takze mailova adresa mi uz nefunguje.No a teraz mam problem s check inom….v aplikacii sa neda zmenit mailova adresa.Do aplikacie ryanair viem ist len cez telefon lebo som sa chvala bohu neodhlasila…ale ked spravim check in tak mi letenky automaticky posle na stary mail.Neviem ako mam postupovat.Dakujem za radu

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud se dostanete do aplikace tak zjistíte 6-ti místný kód rezervace. Na webu pak stačí zadat online checkin a přihlásit se tímto kódem a starým emailem, klidně pak můžete stáhnout PDF s palubními vstupenkami.

  • Profilový obrázek
    Tomáš napsal(a):

    Dobrý den, vytiskl jsem si palubní listky od Ryanairu a QR kód na palubním lístku je rozmazaný, protažený a nečitelný. Je to chyba ?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně má tvar obdélníku. Vyloženě roztáhnout se vám mohl max při tisku, jinak z PDF by se to dít nemělo.

  • Profilový obrázek
    Zdenek napsal(a):

    Zdravím, za cca 40 hodil letíme ve dvou Prg-Bud. Nechceme vybírat sedadla, takže dle instrukcí jsem provedl on-line check-in do 48. hodin před odletem. Při check-in na webových stránkách, kam mě odkázal informační mail, došlo k potížím při zadávání čísel občanských průkazů a stránky vypadly. Při druhém pokusu přes aplikaci Ryanair už byl check in prakticky hotov a palubní lístky připraveny. Jenže čísla dokladů, které jsem předtím zadat nestihl, už to po mě nechtělo. Takže je Ryanair pravděpodobně nemá. Nevím, zda jsou na tomto letu nutné, ale řekl bych, že ano. Na podpoře společnosti se mnou komunikuje jen jakýsi robot, který mé otázce nerozumí. Setkal jste se takovým problémem, případně jak to řešit? Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, znamená to, že se uložily, takže to bude vpořádku.

  • Profilový obrázek
    František Kořínek napsal(a):

    Dobrý den, letíme s dcerami 10 a 12. Je nějaká možnost, jak zařídit, aby seděly vedle sebe? Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, při rezervaci vás Ryanair nepustí bez vybrání sedadel vedle sebe, je tam příplatek ale není tak vysoký.

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Dobrý den,
    poletíme poprvé s Ryanair na Sardinii na letiště Alghero. Při pročítání různých rad a článků jsem zjistila, že v Algheru neakceptují elektronické letenky v mobilu, ale musí se vytisknout. Máte zkušenosti, kde by se dali takto na dovolené vytisknout? Nechce se nám připlácet 2x55E za odbavení. Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, občas jsou tyto informace starší, zkuste to v aplikaci a pokud i Ryanair napíše že to nejde, tak se stavte na jakémkoliv hotelu a poproste je, řeknou si za to třeba nějaké euro…

  • Profilový obrázek
    Michaela napsal(a):

    Dobrý den,
    je nutné mít vytištěnou letenku nebo stačí ji ukázat v aplikaci Ryanair?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je potřeba se odbavit, pak stačí mít palubní vstupenku v mobilu.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Udělal jsem chceck-in přes aplikaci Ryanair pro celkem 4 lidi, jakým způsobem to můžu nasdílet do mobilních zařízení ostatních účastníků zájezdu? Dá se jen uložit do telefonu přes GPay, ale ani z tohoto umístění se pak nedá systémově sdílet. Varianta mimo aplikaci taky nepřichází v úvahu – palubní vstupenky z prohlížeče se sice dají uložit jako soubor, ale jsou pouze k vytisknutí a ne k použití v mobilních zařízeních. Už i ten Wizzair to má mnohem líp pořešený…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Klidně to nascreenujte a pošlete si to, stačí to čistě jako obrázek…

  • Profilový obrázek
    jana napsal(a):

    Dobrý den je pravda že když si nekoupím sedadlo u společnosti Ryanair nemusí mě pustit na koupený let?Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, není. Overseating Ryanair skoro nedělá, pokud si nekoupíte sedadlo, povolí vám se odbavit nejdříve 24h před odletem, pokud letíte ve více lidech tak s velkou pravděpodobností nebudete sedět spolu.

  • Profilový obrázek
    Olga napsal(a):

    Dobrý den, nelze se odbavit elektronicky – nejde odkliknout tlačítko potvrdit. Co s tím?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste třeba přes mobilní aplikaci, případně zkontrolovat zdali už máte 24h do odletu…

  • Profilový obrázek
    Jaroslav napsal(a):

    Dobrý den, přes kiwi jsem si zakoupil letenku od Skyup z Kijeva do Pardubic… Jako doklad jsem uvedl číslo O. P…. Později jsem zjistil že odbavení bude probíhat na letišti, bude to velký problém? Letím poprvé 🙂 dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne problém to nebude…

  • Profilový obrázek
    jana napsal(a):

    Dobrý den děkuji za odpověd muže mě syn v Holandsku online odbavit když mě koupil letenku tam a mě to jen pošle emailem? děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano.

  • Profilový obrázek
    Eliška napsal(a):

    Dobrý den.Mám na Palubním lístku špatné příjmení.Jak moc to vadí?Pustí mě s tím do letadla?
    Děkuji
    Ela

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží na agentovi, ideálně pokud je to překlep tak dopředu změnit přes online chat.

  • Profilový obrázek
    Helena napsal(a):

    Dobrý den,
    jedu v pondělí na služební cestu do Marseille a nedaří se mi online odbavení při zadání emailu a čísla rezervace.
    Platba byla provedena kreditní kartou zaměstnavatelem, e-mail jsem poskytovala při rezervaci letenky.
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je potřeba uvést email a číslo rezervace (6-místný kód písmen a číslic). Pokud proběhla rezervace přímo na http://www.ryanait.com tak musela proběhnou i registrace, s emailem se tak můžete přihlásit a případně rezervaci spravovat.

  • Profilový obrázek
    jana napsal(a):

    Dobrý den syn mě koupil letenku v Holandsku přeposlal emailem stačí mě to vytisknout poletím bez zavazadel jen s kabelkou musím ještě něco dělat ?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud vám poslal rovnou boarding pass tak stačí vytisknout jen ten a letět, pokud jen rezrevaci, je potřeba se ještě online odbavit.

  • Profilový obrázek
    marcela napsal(a):

    Cestuji ze Sardinie s Ryanairem, tam letím s Voloteou a zpět s R. Tam mám 3 ks zavazadel a zpět jen jedno 40x20x25 , jak má v předpisech R.
    Lze dokoupit 1 palubní zavazadlo před odletem ze S. , při on-line check in a za kolik eu? nebo telefonicky předem ? díky MA

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Nejlevněji co nejvíce dopředu, přikoupíte přímo ve správě rezervace u Ryanair, pokud ho chcete jako příruční tak se službou Priority, pokud jako odbavené tak vybrat limit 10 kg nebo 20 kg.

  • Profilový obrázek
    Karolína napsal(a):

    Dobrý den, cestuji pouze s příručním zavazadlem, letenky mam odbavené on-line, mohu tedy přijít na letiště a jít rovnou k pasové kontrole, nebo se musím ještě dostavit k check – in pultu?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, jdete rovnou na bezepčností/pasovku.

  • Profilový obrázek
    Deny napsal(a):

    Dobrý den, omylem jsem zadala špatné narození matky – o jeden rok. Letíme pouze do Velké Británie, je to velký problém? Díky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, opraví vám to zdarma na online chatu, obecně ale není moc šance, že by si toho někdo všimnul.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Ahoj,

    objednal jsem si u Ryanairu zpáteční letenku z Bratislavy do Paphosu. Koupil jsem si přidělené sedadlo tam i zpět a vytiskl palubní lístky pro cestu tam i zpět. Mám několik dotazů.

    1. Pokud se mi podařilo vytisknout palubní lístky, znamená to, že už jsem odbaven (cestuji pouze s příručním zavazadlem)?

    2. Existují kromě palubních lístků „letenky“, které by se musely tisknout? Kromě palubních lístků se mi přímo ze stránek Ryanairu podařilo vytisknout „itinerář“, jinak mi pouze na e-mail přišlo potvrzení objednávky, to ale nemá žádnou přehlednou strukturu. předpokládám, že mi vytištěné palubní lístky stačí, ale nejsem si jistý.

    3. Tam poletím pravděpodobně v zimní bundě, zpátky určitě ne, musím ji na zpáteční cestě dát do příručního zavazadla (což by znamenalo nedodržení rozměrů a hmotnosti), nebo si ji mohu do letadla vzít s sebou mimo příruční zavazadlo?

    4. Lze do příručního zavazadla dát škrabku na zeleninu (všude jsem našel pouze zákaz nožů s čepelí nad 6 cm, ale o škrabce nic). Pokud by toto nebylo možné, byla by řešením škrabka s keramickým ostřím (podobně by mě to zajímalo i u nože).

    5. Pokud bych si něco koupil v duty free zóně, mohu si to vzít do letadla s sebou mimo příruční zavazadlo, nebo se toto musí dát do příručního zavazadla (tzn. musel bych potom počítat s větší hmotností)?

    6. Jsou letiště v Bratislavě a v Paphosu specifická něčím, na co si dávat pozor (ve srovnání s jinými)?

    Díky za odpovědi.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      AHoj.
      1. ano
      2. Letenky jako takové jsou elektronické, do emailu vám přišlo potvrzení rezervace letenek, jediné do potřebujete na letiště jsou boarding passy
      3. Klidně v ruce
      4. Neměl by být problém, ale vždy to záleží na bezpečnostní službě daného letiště, proto se pak ten přístup liší letiště od letiště
      5. Obvykle je to podle pravidel letiště, většinou mají povoleno, zaměstnanci u gate jsou zaměstnanci letiště a drží se svých zásad
      6. Jediné na co je potřeba myslet je, že Kypr není Schengenu a tak se musí projí i pasovkou, jinak na nich nic odlišného není

    • Profilový obrázek
      Petr napsal(a):

      Pokud je jižní Kypr v EU, předpokládám, že mi stačí občanský průkaz (cestovní pas nemám, i letenky jsem kupoval na číslo OP), co v takovém případě obnáší „pasová kontrola“?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ano, stačí OP, je to čistě kontrola toho dokladu a lustrace v databázi.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *