Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Lenka napsal(a):

    kde si můžu ověřit , že jsem zadala úpravně údaje na letence

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, po odbavení vidíte ve správě rezervace náhled vyplněných údajů.

  • Helena napsal(a):

    Dobrý den,

    koupila jsem si letenky přes kiwi.cz a zajímá mne, jak to funguje pokud člověk nestíhá vytisknout palubní letenku. V předchozích odpovědích uvádíte, že stačí PDF v mobilu (které mi poskytne kiwi), ale v podmínkách Ryanairu je uvedeno, že pouze PDF neplatí a musí to být dokument přímo v aplikaci Ryanair a pokud aplikaci nebudu mít, bude mi naúčtován poplatek 55 euro za odbavení. Jak to tedy je? Stačí mi PDF palubního lístku od kiwi?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, použít PDF bar kód jsem viděl cestující mnohokrát a nikdy s tím neměli na gate problém. Pokud ale máte možnost si stáhnout aplikaci Ryanair, tak není problém tu palubku tam natáhnout.

  • Jana Rohová napsal(a):

    Dobrý den,
    v mobilu jsem si zarezervovala letenky, poté dokoupila sedadla a provedla checkin. Nyní mám v mobilu palubní lísky, ale když otevřu na počítači Ryanair, kde jsem zaregistrovaná, tak mi hlásí, že nemám žádný let. takže si nemohu palubní lístky vytisknout.
    Kupuji si letenky poprvé, tak jsem z toho dost zmatená.
    Děkuji za odpovědˇ

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě to budete mít pod jiným rezervačním emailem. Pokud máte rezervaci na stejný email a jste i na stejný email přihlášená v mobilu, tak jsou vždy vidět i na PC.

  • Kateřina napsal(a):

    dobrý den, potřebuji poradit. v úterý letíme na Maledivy, letenky jsem kupovala na své příjemní za svobodna, jelikož starý pas platí ještě tři měsíce po svatbě (svatbu jsme měli v říjnu). Avšak až potom jsem zjistila, že při přestupu v Abú Dhabí je potřeba mít pas platný ještě šest měsíců po výletu. můj starý pas platí jen do dubna, tak jsem si vyřídila nový pas. ale teď nevím, co se jménem na letence.. když v novém pase mám nové příjmení po svatbě.. děkuji za radu

    • Zuzana napsal(a):

      dobry den,
      chtela bych se zeptat, pokud je u konkretni rezervace zadaná chybna e-mailova adresa, je môžne ji nejak zmenit? V aplikaci Rayner to nejde. Mam kontaktovat spolecnost Rayner, aby zmenu provedli? Resp. budu u check in e-mail potrebovat? dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, založte si u Ryanair účet se správnou emailovou adresu a do něj si ve správě rezervaci natáhněte (zadáte PNR a špatný email). Tím zajistíte že se do rezrevace přihlásíte, ale je potřeba ji sledovat, pokud by byla změna nebo nějaké důležité info, tak vždy přijde pouze na tu původní emailovku. Rovněž můžete pak napsat na online chat a email si nechat upravit.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba kontaktovat aerolinku, mít ideálně scan oddacího listu a požádat je o změnu příjmení na nové.

    • Zuzana napsal(a):

      Jeste info k te chybne emailové adrese. Psala jsem na jejich chat, rekli, že email se zmanit nedá, ale,že ho vlastne nutne ani nepotrebuji, check in si udelam pres jejich stránku.

    • Honza napsal(a):

      Ano, jen pouze pozor na ty upozornění, které chodí jen na ten původní email.

  • rachel napsal(a):

    Dobrý deň,
    kupovala som letenky cez kiwi. Po úspešnom zakúpení a rezervácií letenky, prišla žiadost o overenie totožnosti. Naskenovala som občiansky, podpis, všetko podľa pokynov. Následne mi prišiel mail, že sa moju totožnosť nepodarilo overiť, a že to mám ďalej aj s odbavením riešiť cez Ryanair. Na oficiálnej stránke Ryanair a po naozaj dôkladnom skontrolovaní mi neustále vyhadzuje toto“ Je nám líto, nedaří se nám najít vaši rezervaci. Upozorňujeme, že uvedené jméno se musí přesně shodovat se jménem, které bylo uvedeno v původní rezervaci. Podívejte se prosím na potvrzení rezervace a zkuste to znovu.

    Preto sa obraciam na vás, s prosbou o vysvetlenie. Čo mám robiť ďalej? Alebo si rovno pripraviť 55eur?
    Za odpoveď vopred velmi pekne dakujem

    • rachel napsal(a):

      zdravim este raz vsetkych ktori budu mat rovnaky proble. islo o to ze meno cez kiwi bolo ulozene bez diakritiky a s malymi zaciatocnymi pismenami. uz je vsetko ok vybavene

    • Honza napsal(a):

      Bohužel jsem to přečetl až teď, tak byl to ten problém 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, většinou je problém s háčky a čárky. V první řadě je potřeba od Kiwi dostat správný rezervační kód a email. Na Ryanair.com si založte na svůj email účet, ve správě rezervací si pak do účtu svoji rezervaci načtete. Pokud ji to nenajde, tak vám kiwi dalo špatné údaje a je potřeba se obrátit na ně. Pokud nebude problém tak při otevření rezervace na vás vyskočí požadavek na ověření rezervace – ideální je to udělat přes mobil. Pokud máte v rezervaci třeba i někoho dalšího, který nemá ve jméně interpunkci, bývá to snadnější.

  • Alžběta napsal(a):

    Dobrý den, letíme do Londýna s Ryanair přes kiwi.com a partner potreboval vízum. To má. Ale online check in proběhl pouze u mě. Respektive já mám pdf jako boarding card s číslem sedadla, ale on pouze pdf a číslo sedadla a že tento dokument není boarding card a máme ho vytisknout a partner se musí odbavit na letišti. Myslíte že nám budou účtovat 55 euro za odbavení? Nikde jsme nenašla podobnou situaci. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, nebudou, takto je to vpořádku, personál pouze potřebuje zkontrolovat víza.

  • Sylva napsal(a):

    Dobrý den, zakoupila jsem si letenky do Říma přes kiwi.com. Nyní je po mě požadováno ověření totožnosti, což znamená nahrát scan svého dokladu a pak také scan svého podpisu. Jsem z toho zděšená, jelikož mi nepřipadá normální posílat třetí straně scan svého podpisu. Anebo to normální je? Lze se tomu vyhnout? Platit 55 Euro/osoba za odbavení na letišti samozřejmě nechci. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jinak než tyto údaje poskytnout se to obejít nedá.

  • Jirka napsal(a):

    Dobrý den, koncem dubna nebo začátkem května bychom chtěli odletět do destinace Faro. Myslíte, že už je ted vhodná doba na rezervaci? Zatím jsem našel jen lety z letiště Memmingen v Německu. Máte nějaké zkušenosti z tímto letištěm hlavně co se týká dodržení odletových časů ? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, z Prahy se pravidelně objevuje akce s TAP s přestupem v Lisabonu kolem 3 500 Kč. Nic levnějšího z Prahy není. Za levnějšími letenkami je pak potřeba dojet – s Ryanair obvykle z Vídně, Berlína nebo další německý města – Ryanair mívá akce tak 2-3 měsíce před odletem. Memmingen je už docela daleko, ale pokud pro vás není problém tam dojet autem, tak proč ne.

    • Simona Hrid napsal(a):

      Dobrý den koupila jsem manzelovi letenku na 26.12 a chtějí po me ověření totožnosti ale nejde mi to zadat a hlásí rezervace nenalezena.To se ma dělat až těch 24 hodin před odletem nebo je někde jiná chyba děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ověření je potřeba udělat co nejdříve, kupovala jste přes prostředníka, třeba Kiwi? Pak je potřeba napsat na Kiwi ať vám poskytnou správný rezervační kód.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den,
    Syn (15 let) zakoupil letenky přes Kiwi s odletem do Milána v pátek. Stejný dotaz jako Lenka. U Ryanair není možné ověřit doklad, přestože vše v dokladech sedí, hází to chybu dokladu. Kontaktovat je je téměř nemožné. Nevíme, co s tím, vše je v pořádku a ověření není možné. Bez ověření nelze udělat check-in… Díky za případnou odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je ověřovat cestujícího, který má nejméně diakritiky ve jméně, to je většinou problém u té online verifikace, případně udělat offline a pak ji urgovat přes online chat, někdy to zvládnou i do druhého dne. Předpokládám, že vzhledem k 15 rokům neletí sám.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den. Po zakoupení letenek přes kiwi.com od Ryanair jsem byla požádána o ověření identity. Tu jsem dle instrukcí provedla, ale někde nastala chyba a ověření neproběhlo. Na letišti jsem musela zaplatit poplatek 55eur/osobu (celkem 220eur). Je možné nějak reklamovat tuto platbu? Psala jsem jim, ale opakují, že příště mám rezervovat letenku přímo a vyhnu se komplikacím..
    Moc děkuji za to, že se snažíte zde lidem pomoci. Přeji hezký večer. Lenka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste platila poplatek 55 eur tak jste neprovedla online checkin. Ten se musí provést vždy ať už po vás ověření požadují nebo ne. Neprovedla jste pouze online ověření a pak už checkin ne?

  • Pavla Papankova napsal(a):

    Dobry den,letime skupina 6 lidi a ja jsem omylem u matky zadala u checkin svuj pas.Nemohu se dovolat do Ryanair a z chatu jaem se nic nedozvedela,kontaktuji mne.Mohu tuto zmenu udelat i po checkinu udelat primo na letisti pre odletem?dekuji,

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na online chatu napiště „talk to agent“ a nechte se přepojit na „živého“ operátora, ten vám buď resetuje odbavení nebo zařídí checkin na letišti zdarma.

  • Veronika napsal(a):

    dobrý den. chystáme se letět s dětmi bez zavazadel pouze s kočárkem a autosedačkou. chápu správně, že udělám před odletem online check in a kočárek a sedačku odbavím zdarma až na přepážce na letišti? díky za zprávu Veronika

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je to přesně tak.

  • Ilona napsal(a):

    Dobrý den, moc prosím o radu. Právě jsem udělala pri online odbaveni chybu u spolucestujícího mam uvedené chybné datum narozeni i číslo pasu. Snažím se psát do Online chatu, ale robot mi jen odkazuje ma obecné odpovědi. Na zákaznickém centru nenabízí češtinu… Nevím si rady, jak postupovat. Mám nějakou možnost ty údaje změnit?Moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí napsat robotovi: talk to agent a spojí vás s operátorem. Jinak pokud je to v rámci Schengenu a nemáte odbavené zavazadlo, tak si toho stejně nikdo nevšimne.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den, chystám se cestovat s kojencem na trase Praha-Řím a zpět. Letenky mám koupené přímo u Ryanair s dvěma palubními zavazadly. Můj dotaz je ale na kočárek. Ryanair uvádí na svých stránkách, že pokud cestuji s kojencem lze vzít zdarma kočárek, který musí jít plně složit (to není problém). Jde mi o to, zda je to skutečně zdarma a zda mám nechat kočárek u odbavených zavazadel nebo jak a skutečně mi nebude účtován poplatek navíc? Děkuji za odpověď a zkušenosti.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je vždy zdarma pro jakkoliv staré dítě.

  • Lukáš napsal(a):

    Dobrý den,
    koupil jsem 3 letenky od Ryanair. Jeden kamarád si cestu rozmyslel a poletí místo něj jiný. Je možné před nebo během online check-inu upravit jméno cestujícího?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě je potřeba provést změnu před online checkinem. Cena je cca 3 500 Kč.

  • Daniel Kerber napsal(a):

    Dobrý den,
    když budu mít online odbavení v kolik musím být na letišti? při cestě do londýna

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, musíte být nejdéle 30 minut u gate. I tak je vhodné hlavně kvůli nenadálým situacím si ponechat rezervu alespoň 2h před odletem.

  • Lenka napsal(a):

    Dobry den, pri vcerejsim online check-in (24h predem) jsem zjistila, ze jsem omylem uvedla 14letou dceru jako adult, tudiz nesel dodelat check-in na jeji datum narozeni s tim, ze je teen, nikoliv adult. Abychom check-in provedli zdarma, tak jsem ji trosku v panice o 2 roky „ostarsila“. Da se toto jeste nejak upravit na letisti, je mi jasne, ze je tam problem s tim, ze by mela sedet u spolucestujiciho dospeleho, dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud letíte do Schengenu, tak bych to neřešil, toho nemá šanci si kdokoliv všimnout…

  • Tomas napsal(a):

    Zdravím, musí se pokaždé zadávat údaje o cestujících / dokladech zadávat při online odbavení na webu znovu? Uložil jsem si je to „myRyanair“ jako spolucestující včetně dokladu, ale když chci odbavit další let, nevidím nikde možnost na načtení údajů nebo něco takového a chce to po mě zase vypisovat vše znovu.
    Něco nevidím nebo je to „vlastnost“ na webu Ryanair, že to nejde?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jde to, ale je potřeba při rezervaci letenek vybrat uloženého cestujícího, pak se to spáruje i při odbavení..

    • Tomas napsal(a):

      Děkuji, to bude ono, letenky jsem rezervoval na všechny cesty ještě před uložením cestujících. Takže příště už to bude jednodušší.

  • Dana Jirkovská napsal(a):

    dobry den, zitra odletame do Dublinu se spolecnosti Ryanair, ale letenky jsme kupovali pres Mytrip. Ryanair po nas vyzaduje overeni totoznosti, ale pri skenovani cestovniho pasu mi vyskocila chyba, ze se jmeno na pase (Jirkovská) neshoduje se jmenem rezervace, kde mam prijmeni bez carky – Jirkovska. Jak tento problem vyresit? Pomuzou nam na letisti a odbavi nas i bez overeni?
    Moc dekuji za pomoc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, 2h zajít na checkin a tam vás odbaví bez problémů.

    • Vladimíra Králová napsal(a):

      Dobrý den prosím o radu nevíte zda je možné, když už jsem odbavena dokoupit ještě zavazadlo navíc?
      Nabízí mě to ,že ano ale to mi pak změní letenku?
      děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, jde to, jen si pak znovu vytisknete palubní lístek.

  • Richard napsal(a):

    dobrý den, stačí mít palubní lístek na let s Ryanair pouze v telefonu ve formátu PDF když jsem letenky kupoval přes kiwi?

    • Jarmila napsal(a):

      Dobrý den dnes večer odlitame sedadla mám zakoupené ale na letenku mi přišlo sedadlo 35 což není, každý den se snažím udělat odbavení a pořád mí to píše error že nastalá chyba už nevím co mám dělat.na letišti volali do rainaru a sedadla zruší a že si mám zakoupit nové ale to mi taky nejde prosím o pomoc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je napsat na online chat, tam vám určitě pomůžou a rezervaci rovnou upraví.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, bez problémů.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *