Ryanair - odbavení letenek (check in) - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 48 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 48 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    František Sicner napsal(a):

    Dobry den Honzo,
    O online checkingu predem jsme nevedely a musely jsme zaplatit 2x 1650,- za odbaveni na letišti, ale zadne upozorneni jsem nikdy nedostal s Ryanair jsem nikdy neletel a s jinou spolecnosti sem to odbavení predem nepotreboval. Je sance dostst ty penize zpet protoze v potvrzení rezervace to o online checkingu nebylo? A ted letime zpet 14.10.19 tak 12.10 se odbavim na Ryanair.com? Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, při nákupu letenky jste musel odkliknout podmínky, ve kterých to je. Takže šance na vrácení peněz bohužel není. Jinak ano 48h přesně před odletem startuje odbavení.

    • Profilový obrázek
      František Sicner napsal(a):

      Dobry den tak to je docela hnus 50 stranek pdf cist to se normalne odklikuje tak ze se s tim vlastne pocita ze se lidi napali a kdyz uz chodi upozozorneni o odbaveni proc to tam neni asi schvalne teda 55 eur poplatek pocitaji 30 czk za eur taky. No nic nejsem prvni ani posledni tak se odbavime cedtou zpět a uvidime

  • Profilový obrázek
    Andrea napsal(a):

    Dobrý den, jak změnim u online odbavení datum narození cestujícího, napsala jsem to špatně a když to opravím tak mě to nechce pustit na dalšího cestujícího.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to už uložené tak jedině přes online chat, tady ale předpokládám, že budete mít koupenou špatně letenku v jiné věkové kategorii, proto vás to nechce pustit s tímto datem narození dál, i tak je potřeba napsat na online chat.

  • Profilový obrázek
    Katerina napsal(a):

    Dobrý den, jde ještě po odbavení přikoupit místa k sezení, aby jsme seděli pohromadě, když už máme vygenerované palubní lístky? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, buď přes web nebo online aplikaci, kdykoliv do 2-4h před odletem.

  • Profilový obrázek
    Silvie Svobodová napsal(a):

    Dobrý den, při odbavení jsem omylem data jednoho cestujícího zadala i ke druhému, letíme zítra ráno v 6:05 co mám dělat,
    on line chat je až od 6:00 hod tel ještě později.
    letíme s Ryanair Londýna.
    Moc děkuji za radu.
    Silva

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, nic se nestane 😉

  • Profilový obrázek
    Dominika napsal(a):

    Dobrý den, cestujeme s neteři do Recka. Potrebujem nejake prohlaseni o tom, ze snami muze vycestovat? Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to lepší mít nějaký pamflet v rámci EU ale obecně potřeba není.

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat zda když provedu check-in od 48h před odletem (tedy zdarma), zda tam stále půjde připlatit za 20kg zavazadlo nebo si musím zakoupit i sedadlo. Pokud ano tak zaplatím 25€ za let tam a znovu 25€ za let zpět? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, noa při checkinu lze zavazadlo dokupit je to 25 + 25 € a sedadlo se přikupovat nemusí.

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, jak to funguje, když máme jednu rezervaci pro 4 cestující a všichni bychom se chtěli odbavit přes aplikaci, protože nebude možnost vytisknout palubní lístky. Můžeme mít v jednom mobilu lístky pro všechny, nebo musí mít každý cestující lístek ve vlastním zařízení? Vím, že když zadám kód rezervace a e-mail, zobrazí se mi palubní lístky všech cestujících. Ale můžeme to tímto způsobem udělat všichni, takže vlastně 4x? Nebo se dají lístky nějak „přeposlat“?
    Děkuji moc za vysvětlení. Nemám s aplikací zkušenosti, vždycky jsme tiskli, a nerada bych něco podcenila.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně můžete mít všechny v jednom mobilu a nebo si je může odbavit každý a v každém mobilu budou všechny 4, když je printscreenete a pošlete třeba na messenger tak vám to taky projde 😉

  • Profilový obrázek
    Pavla napsal(a):

    Dobrý den,

    máme koupenou letenku do Dublinu a zpět. Na zpáteční cestu jsem nyní přikoupila sedadla, po zaplacení se mi sedadla zobrazují jako místa pro postižené, což nejsme. Můžeme na takovýchto sedadlech sedět? Případně jak to změnit?

    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, sedadla pro postižené jaké taková v letadle značena vůbec nejsou, neznamená ta značka něco jiného? Jinak pokud nemáte zajištěnou speciální asistenci v letadle, tak bych si s tím hlavu nelámal.

  • Profilový obrázek
    MARTIN napsal(a):

    Dobrý den, koupil jsem si letenku pro 16+ ale je mi pouze 15 let, mohu to nějak změnit? Pokud ale budu za 15 leteho nemůžu letět sám. Letím se skupinou ale letenku jsem si bohužel koupil sám.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, vyřešit přes online chat, tady jiná varianta není.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    při check in jsem zaměnila čísla pasů u dvou lidí. Jak mohu provést opravu?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, přihlásit se a po chvíli se objeví v pravém rohu online chat, tam vám údaje upraví.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Dobrý den, udělal jsem odbavení na mém telefonu pro tři cestující. Jak dostanu palubní lístek do aplikace u zbývajících cestujících?
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, v aplikaci online checkin a vyplnit email+ rezervační kód, odkliknout a stáhnout se.

  • Profilový obrázek
    Adéla napsal(a):

    Dobrý den,
    dělám odbavení letu u společnosti Ryanir. Letí nás skupina 6ti žen, toho jedné je 17 a další 14. Nicméně při odbavování je ta 17ti letá brána jako 14ti letá a naopak. Co s tím můžeme dělat? Nikde jsme zatím nezadávali, jaká z nich je brána ještě jako dítě a jaká již za dospělou. Takže jak je možné, že se tohle stalo?
    Děkuji za odpověď a přeji hezký den 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, při rezervaci když jste vyplňovali jména se seřadili nejdříve dospělý, pak mladistvý a pak děti, tím pádem jste to asi prohodili tam, dost často to jde poznat jen podle oslovení, napsat na online chat, měli by to zdarma změnit.

  • Profilový obrázek
    evik napsal(a):

    Zdravím, jak když je on-line odbavení 48 hodin předem, tak musím se pak tam v té destinaci také odbavit, že? A kde si to popř. vytisknout? Děkuji!

    • Profilový obrázek
      evik napsal(a):

      Jsem tam ale jen na tři dny 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, stačí stáhnout aplikaci a mít palubky přímo v ní.

  • Profilový obrázek
    marie napsal(a):

    Dobrý den
    letim do Maroka, přikoupila jsem si sedadlo na cestu zpět, ale check in mi nejde udělat.
    Prý tam chtějí jen vytištěné boarding passy, ale kde ho vytisknout nevim. Budu se pohybovat na kopcích.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte koupené sedadlo na cestu zpět, je možné se odbavit 60 dní dopředu, letenky si tak můžete vytisknout předem.

  • Profilový obrázek
    Gabriela Kariková napsal(a):

    Dobrý den,
    Přiletěla jsem z Londýna do Ostravy a nechala si udělat nový občanský průkaz. Nyní jsem chtela provést check in na zpáteční let ale u odbavení se mi automaticky zobrazilo číslo mého starého OP. Bez možnosti zadat nové udaje.
    V kolonce spravovat cestou je možnost změmit doklad deaktivovaná a píše Vaše letadlo již odletělo. Což není pravda na oficiálních stránkách letedlo odlétá v termínu. Děkuji za radu jak zadat nový doklad

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě se vám doklad uložil do profilu, takže ho zkuste změnit v profilu po přihlášení a už by se na zpáteční cestu měl načítat ten nový.

    • Profilový obrázek
      Zuzana Cvrckova napsal(a):

      Dobry den, pani Karikova. Muzu se zeptat, jak to dopadlo s novym OP? Resime stejny problem s novym pasem pro syna a take se nam nedari tam zadat nove cislo pasu. Dekuji.

  • Profilový obrázek
    Petr Horák napsal(a):

    Dobrý den.
    V rezervaci letenky jsem chybně zadal věk dítěte 11 let, ale v době letu mu dube již 12. Rayanair bohužel neumožní odbavení online a mám problém kontaktovat přímo tuto společnost tak, aby šlo provést změnu předem, doplatit cenu letenky a poté odbavit online.

    Předem velice děkuji za Vaši informaci a doporučení.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano napsat na online chat a tam vyřešit rozdíl.. Pokud je to do UK tak cena bude nepatrně vyšší kvůli nižší taxe pro děti a tam se to vyplatí raději změnit, aby nebyl problém…

  • Profilový obrázek
    Katka napsal(a):

    Dobrý den,
    nejde se mi dostat přes check-in proces bod 4 – check-in extras, mám už zakoupená sedadla, ale při zaškrtnutí vlevo check-in now se neaktivuje tlačítko confirm. Píšu si s chatbotem, ale prý nic nemohou dělat. Prosím máte nějakou radu, rozhodně nechci platit za check in na letišti. Moc děkuji Katka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste přes mobilní aplikaci nebo i přes web v mobilu, může tam být problém s načtením v prohlížeči.

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobrý den,
    máme koupené dvě letenky do Londýna od společnosti Ryanair na příští pátek. Chtěli jsme se odbavovat normálně až 48 hod před odletem kdy bychom měli mít sedadlo zadarmo, ale dočetla jsem se že nás společnost schválně rozsadí. Chtěla bych se zeptat jestli si ještě můžeme sedadla vedle sebe přikoupit ( teda jestli se to vůbec vyplácí) a kdy pak bychom teda měli check in provést ?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano klidně můžete ve správě sedadla ještě přikoupit a rovnou se už odbavit.

  • Profilový obrázek
    Iveta napsal(a):

    Dobrý den, zítra odlétáme do Španělska a nyní řeším online odbavení. Jelikož je návrat až za 10dní a nechci si připlácet za sedadla, zpáteční let bych odbavovala až ve Španělsku. Abych mohla dodělat odbavení, musím na zpáteční let buď zaškrtnout možnost zakoupení sedadel a nebo možnost „odbavím se později až dvě hodiny před odletem“ jinak mě to dál nepustí. Obávám se že když zaškrtnu druhou možnost nebudu už moc udělat online odbavení zdarma 48hod před odletem a budu muset řešit odbavení až na letišti. Máte s touto situací nějaké zkušenosti? Předem moc děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně to zaškrtněte, pustí vás to těch 48h před odletem.

  • Profilový obrázek
    Klára napsal(a):

    Dobrý den dnes jsme odbavili letenky z Říma o Prahy s rezervací sedaček a zaplatili jsme to kartou přes internet. Chci se zeptat, za jak dlouho můžu stáhnout letenky? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, mělo by to jít ihned.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *