Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 48 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 48 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Ondřej Šimánek napsal(a):

    Ahoj,
    mám koupený let do Říma z Vídně, a vždy do dvojice další zavazadlo a pro jednoho z dvojice tím pádem i prioritní vstup. Udělal jsem na webu odbavení a na palubním lístku to druhé zavazadlo není? Co s tím?

    Ondra

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, Ryanair zavazadla na palubky neuvádí, takže platí to co máte potvrzené v mailu v rezervaci.

  • Profilový obrázek
    Alena napsal(a):

    Dobrý den, mám na Vás velkou prosbu. Mám u Ryanair zakoupený přednostní nástup pro 2 osoby na Sardinii z Bratislavy a mám již provedený check-in. Potřebovala bych jedno ze zavazadel 10 kg z přednostního nástupu dát do odbavení do podpalubí pouze na cestu tam. Neumím to změnit, popřípadě zda lze toto zavazadlo na letišti odevzdat a kolik to stojí.
    Mockrát děkuji za odpověď.
    Alena

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, online ve správě rezervace jedině přikoupit znova to správné zavazadlo, změnit to lze jedině přes online chat.

  • Profilový obrázek
    Petr chaloupka napsal(a):

    Dobrý den,letime 26.9 z Bratislavi na Corfu a bohuzel 18.9 Slováci zavírají hranice a chtějí testy a to se nám finančně nevyplati.Problem je ze mame odbavene letenky….da se s tím něco dělat Dekuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ono to nařízení stále není pořádně nikde zveřejněné, tak jedině že by tam ještě byl transit…

  • Profilový obrázek
    Jakub napsal(a):

    Dobrý den Honzo, prosím Vás o radu. Ještě nikdy jsem nepoužil online odbavení, tak nemám vůbec ponětí jak to přesně funguje.
    Letíme v sobotu s Ryanair z Vídně na Santorini. Máme přikoupená dvě 20kg a jedno 10kg odbavené zavazadlo. Jak to tedy bude když udělám online odbavení? to už pak jen odevzdám ty zavazadla na přepážce a s předem vytištěnýma letenkama jdu dál? a jak dlouho předem se dá odbavení takto udělat? předem mockrát děkuji za pomoc, Kuba

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano s vytištěnou palubní vstupenkou se stavíte na checkinu kde jen odevzdáte zavazadla. Odbavit se lze 48h před odletem pokud nemáte vybraná sedadla, pokud ano tak můžete klidně teď.

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    Dobrý den. Mám syna starého 23 měsíců 1 týden.
    „Na kojence sedící na klíně dospělého nebo kojence ve věku od 8 dnů do 23 měsíců, kteří sedí na sedadle navíc rezervovaném pro jejich pohodlí, se nevztahuje žádný limit pro palubní zavazadlo. Doprovázející dospělý však může navíc ke svému palubnímu zavazadlu přepravovat také dětské zavazadlo do hmotnosti 5 kg.“
    Chápu to správně, že dle výše citovaného úryvku má můj syn nárok také na příruční zavazadlo, jako děti starší 1 roku? Děkuji za Vaši odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne pro děti do 2 let, co cestují na klíně je povolena pouze zmíněná taška.

  • Profilový obrázek
    Unys napsal(a):

    Ahoj mam
    Mensi problem,cestuju casto a tohle se mi jese nestalo..v aplikaci ryanair nemam vubec letenky a kdyz dam cislo rezervace a mail tak mi to taky nic nenajde..jde o to ze chci udelat online check in a nechci platit na letisti 50€,muzete mi nejak poradit? Ten zakaznicky servis maj jen nejakeho robota co ani neodpovida

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, podle emailu zkontrolovat bez přihlášení v horní liště, případně pak zkontrolovat zdali se let letí, jinak online chat..

  • Profilový obrázek
    Anna napsal(a):

    Dobrý den,
    snažím se online odbavit 4 osoby na zítřejší let. Bohužel jsem zadala k první osobě číslo pasu a datum narození jiné osoby. Snažím se to upravit, ale po kliknutí na pokračování se nedostanu k další osobě. Jde to nějak obejít? Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině se připojit na online chat a nechat si to vynulovat, případně přiřadí check in na letišti…

  • Profilový obrázek
    Jarmila napsal(a):

    Ahoj, prosím moc o radu. Zítra letím s Ryanairem na Rhodos, jsem odbavena palubní lístky pro 4 osoby mám i v aplikaci v mobilu, ale když si je chci vytisknout a kliknu na modré pole “ palubní lístky“ tak se mi sice všechny zobrazí ale je k tomu i hláška Toto není mobilní palubní lístek, je nutné jej vytisknout, vraťte se přes naši aplikaci,….. už jsem z toho jelen, protože nic jiného se tam tisknout nedá. Můžete mi nějak pomoci?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, problém bude v tom, že na letišti v Rhodosu neakceptují pro cestu zpět mobilní palubní vstupenky a je potřeba je vytisknout.

  • Profilový obrázek
    Adela napsal(a):

    Dobry den, prosim musim u ryanair pri ceste do Bergama neco tisknout? Mam aplikaci, staci mit vse v ni?a odbavim se rovnou v ni, nebo radeji pres pocitac? Pokud mam jen batoh, ktery nepotrebuje odbavit, jdu na letisti rovnou k bezpecnostni kontrole? Jakou casovou rezervu doporucujete?Dekuji moc

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí to mít v aplikaci, obvykle je dobré mít vytisknutou i palubní vstupenku jako zálohu.

  • Profilový obrázek
    lahner aleš napsal(a):

    Dobrý den ,
    Mám přikoupené 10 kg zavazadlo , nemám prioritní odbavení. Odbavení udělám přes aplikaci.Otázka : Zavazadlo odevzdávám při Check in ?Nejde tedy se mnou na palubu ? Jestli ne ,tím pádem si mohu vzít větší lahvičky než 100ml a kapesní nůž, například?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano pokud máte přikoupeno 10kg odbavené zavazadlo, tak ho odevzdáváte na checkinu a tím pádem tam mohou být tekutiny bez omezení.

  • Profilový obrázek
    Maky napsal(a):

    Dobrý den Honzo, zajímalo by mne prosím, jak je to v případě , kdy z důvodu nemoci nenastoupím na zaplacený let. Mám Ryanair o této skutečnosti předem informovat? Je možné žádat od Ryanair potvrzení (pro moji pojišťovnu) o tom, že platba za letenku je nevratná? Případně ještě , jestli zde nějak hraje roli, zda jsem již odbavena či ještě neodbavena? (Mám koupenou letenku v tarifu Value.) Moc děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, nemusíte nikomu hlásit nic, jednoduše se nedostavíte do letadla. Pokud nemáte koupené pojištění, tak vám stejně nikdo nic nevrátí (max můžete požádat Ryanair o vrácení tax). Jestli jste odbavená nebo ne nehraje roli.

  • Profilový obrázek
    Jana Chvatíková napsal(a):

    Dobrý den, mám koupenou letenku tam i zpět na Mallorcu. Přišel mi palubní lístek na cestu tam. Platí i na cestu zpět? Nebo jak to funguje? Děkuji za odpověď. Jana

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi to máte přes nějakého prodejce, pošle vám tak lístek i pro cestu zpět.

  • Profilový obrázek
    David napsal(a):

    Dobrý den, kde bych mohl žádat o vrácení peněz za check in na letišti, když check in online nešel, ačkoliv jsem zadal správně jak PNR, tak mail?

  • Profilový obrázek
    Hana Vondráčková napsal(a):

    Dobry den, k odbaveni check-in prosím stačí rezervace nebo mi pošle Ryanair letenku? Asi hloupý dotaz, ale letim takto poprvé.
    Díky za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano přihlásíte se do účtu a tam vyplníte údaje a odbavíte se, pak stačí vytisknout palubní vstupenky.

  • Profilový obrázek
    Vít Kartous napsal(a):

    Dobrý den, přišel mi dnes 5.8. board pass jen na cestu tam. Na cestu zpět jej můžu ještě očekávat? Odlétám v pátek 7.8. a návrat je v sobotu 8.8.

    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte přikoupená sedadla, tak se lze odbavit 48h před odletem.

  • Profilový obrázek
    Pavla napsal(a):

    Dobrý den,zítra v 19.10.hod.odlitáme do Burgasu.Odbavila jsem se chec-in,přítele jsem chtěla odbavit po 30min,ale už se nemůžu přihlásit,píše mi to špatný kod.Odletíme?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba odbavit všechny cestující, určitě se vám pak povedlo přihlásit znova, bohužel byl jsem na víkend mimo PC.

  • Profilový obrázek
    Radka napsal(a):

    Dobrý den, máme online check in, vytištěné boarding pasy. Ve Vídni na letišti nepožadovali předložení ID pro vstup do letadla, pouze zkontrolovali letenky. Je to běžná praxe Ryanair, že v případě online check in už neprobíhá kontrola ID?Bohužel jsme zjistili až nyní,že si manžel zapomněl OP v ČR. Obáváme se,aby nenastaly komplikace při odletu zpět. Děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ve Vídni na kontrolu ID kašlou, pro cestu zpět ale zcela určitě potřeba bude, bude záležet na tom, jak moc bude kontrola na letišti důkladná…

  • Profilový obrázek
    Anna napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěly jsme se v aplikaci Raynair odbavit, ale když chceme dceru (2005) odbavit, tak lze pouze do roku 2004.
    Je online odbavení nějak věkově omezené nebo se stala chyba někde v systému? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, vyplnili jste při nákupu letenky špatný typ cestujícího, napsat na online chat a tam vám to buď přehodí nebo zařídí zdarma check in na letišti.

  • Profilový obrázek
    Ivana napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryan air s dítětem 16,5 roku a uvedli jsme ji jako „teen“ a ne jako adult. Teď mi nejde odbavit, protože teen je jen do 16 let (asi) musela bych udělat chybu v datu narození a změnit ho z 2003 na 2004, abych mohla odbavit. letíme do Španělska, zkoumají to? nebo to lze opravit na přepážce. na ceně letenky to nemělo vliv.,.. děkuji za odpověď… na chatu mi nic neporadili…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, varianty jsou dvě. Zadat datum narození takové, aby to při online checkinu prošlo (na 99% si toho nikdy nikdo nemá šanci všimnout) nebo pak napsat na online chat, ideálně ráno (rovnou napsat „talk to agent“) a obvykle nastaví airport checkin pro dítě, které se bude muset checknout na letišti.

  • Profilový obrázek
    Pavel napsal(a):

    Zdravím, dneska jsem si objednal letenky přímo v aplikaci Ryanair, a mám dotaz. Vadí hodně když jsme ve jméně Vaják napsali čárku tedy (á)? Neupozornili nás že se to musí dát bez diakritiky popř. Jak to změnit? Jedná se o let z Bratislavy do Burgasu
    FR3706
    FR3705
    Děkuju za odpověď.
    Pavel Vaják

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den nevadí to vůbec, do systému se jim to propíše stejně bez čárky.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *