Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Karel napsal(a):

    Dobrý den, jak provedu u Ryanair check-in, když jsem nikomu z cestujících nezakoupil sedadlo, počkám, až bude přiděleno zdarma.?. Jak to funguje s odbavením ??
    Děkuji,
    KM

  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz. Při odbavení jsem omylem napsala špatné datum platnosti dokladu. Jak to prosím v aplikaci opravit.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině přes online chat, nicméně pokud je to v rámci Schengenu, tak to nikdo na letišti neřeší.

  • Vladimír napsal(a):

    Dobrý večer,chtěl jsem se optat,máme zakoupené letenky pro 7 osob,ale jedna nemůže letět,chtěl jsem se optat jestli jí odbavit a nebo co s tím?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jednoduše ji neodbavujte, nic se nestane. Vždy je ale potřeba aby pokud máte na rezervaci děti letěla dospělá osoba 18+.

  • Marek napsal(a):

    Dobrý den, poprvé letíme bez cestovky a nedaří se mi zjistit, s jakým časovým předstihem musíme být na letišti, když se odbavime dopředu online. Je také třeba přijít 2 hodiny dopředu jako u cestovky, nebo můžeme přijít klidně 30min před odletem a hotovo? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud budete 30 minut před odletem na gate, je to bez problémů. Ale, klidně můžete zůstat trčet půl hodiny na bezpečnostní kontrole, pokud si vyberou vaše zavazadlo na dodatečnou kontrolu a bude tam hodně zavazadel, tak třeba i klidně dýl, při cestě na letiště může být nehoda apod… takže 2h před odletem se vyplatí dodržovat vždy.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den, letím poprvé bez cestovky a teď jsem si všimla, že v rezervaci letenek mám větu:“ You do not pay government taxes“. To budu ještě něco platit a případně kde? Letím do Bergama. Díky moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, to tam mají jen pokud byste nechtěla letět a nechat si vrátit taxy, tak dopředu vám dávají vědět, že jste žádné neplatila, i když je to samozřejmě víceméně nesmysl, protože se platí vždy a Ryanair se jen tváří, že je jakoby zaplatil za vás. Na váš odlet to nemá ale žádný vliv a nic doplácet nebudete.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den, zakoupila jsem u Ryanair letenky včetně místenek sedadel. mám již udělaný check in ale chtěla bych změnit umístění – tedy změnu rezervace sedadel na jiná místa. v nápovědě píšou , že to není problém, lze to změnit ve změně sedadel, ale takovou kolonku nikde nemůžu najít – nabízí mi to různé změny, ale sedadel ne. Kde ji mám hledat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to nevidíte na webu, tak zkuste v aplikaci, pokud je to rezrevace zakoupená třeba u nějakého prodejce, tak se to objeví až v té appce.

  • Nikol napsal(a):

    Dobrý den,

    chtěla bych se zeptat, koupili jsme si letenky přes Ryanair. Na letišti jsme dostali po odbavení palubní lístek se sedadlem č. 0. Pak nám řekli, že je letadlo plné a místo budeme mít pokud někdo nedorazí. Ryanair help linka – nikdo nezvedal telefon, na chatu nikdo neodpovídal. Nakonec jsme odletěli, ale je tohle možné? Prodalo se více míst než v letadle je? Jak by se řešila situace, když bychom se do letadla nedostali. Další letělo až druhý den. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardní overbooking, u Ryanairu většinou způsobený tím, že měl letět MAX a letí 738, pokud byste se nevešli, musí vás do cílové destinace dopravit nejbližším možným spojem a zaplatit kompenzace.

    • Roman napsal(a):

      Dobrý den. Mám dotaz co mám dělat když jsem na letence při odbaveni zadal špatně ID číslo občanky u Ryiner a chci ho opravit na odbavene letence? Dekuji

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, pokud při rezervaci letenky nezvolím žádné sedadlo a dodatečně se pak rozmyslím, lze to ještě dokopit dodatečně?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, klidně i po checkinu.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, mám koupenou letenku ke které jsem přikoupit 10 kg odbavené zavazadlo. Bohužel jsem se při této ,,akci,, uklikla. Chtěla jsem 10 kg zavazadlo na palubu. Lze toto ještě změnit ? Rezervaci mám už 10 dní …. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair bohužel tuto změnu nepovoluje.

    • Monika napsal(a):

      Dobrý den, měla jsem stejný problém. Po vytelefonování mi umožnili po doplacení 10 kg zavazadlo na palubu v rámci služby priority boarding.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, já u vytištěného palubního lístku nemám QR kod , ale je to spíš takový čárový kod. Je to stejné? Dá se to použít?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano.

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den, když jsem dělala u Ryanair online check-in, tak jsem omylem proházela údaje u cestujících. Psala jsem na online chat, ale tam se mi pomoci nedostalo. Myslíte, že to bude problém při odletu a nebo nevíte, koho bych mohla kontaktovat, aby se chyba opravila?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na chatu napište talk to agent a počkejte na připojení „živého“ operátora, ten vám pak údaje opraví.

    • Ilona Svobodova napsal(a):

      Dobrý den, „povedlo „de mi totéž. Prosím jak se vám podařilo situaci vyřešit??

  • Jakub napsal(a):

    Dobrý den, nemohu se ze zdravotních důvodů dostavit k plánovanému letu. Musím let nějak zrušit? Nemohu nikde najít jak let zrušit. Když se prostě jen nedostavím k letu nehrozí mi nějaká pokuta/poplatek? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jen se nedostavíte, nic se dít nebude.

  • Patricie napsal(a):

    Dobrý den, letím poprvé a jsem z toho pořád mírně vyplašená. Letím se společnosti Ryanair, přes pelikána jsme si koupili zavazadlo 55×40×20 bez priority boarding, znamená to tedy že si zavazadlo mohu odbavit online a předat ho na letišti pak pouze na přepážce bez poplatku? Děkuji

    • Lenka napsal(a):

      Dobrý den,
      to jste si zakoupila jen větší příruční zavazadlo do 10kg, ne? Pokud ano, tak to si berete s sebou na palubu. To nikde neodevzdáváte.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se jedná o 10 kg odbavené zavzadlo tak ano, odbavíte se vždy online a pak na checkinu odevzdáte pouze zavazadlo.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, chtěla jsem si před odletem s Ryanair přes mobil udělat check in, ale bohužel se nezdařilo. Zkoušela jsem to několikrát. Určitě se to nechá u Ryanairu dohledat. Na letišti jsem musela uhradit poplatek. Lze to reklamovat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel pokud nemáte nějaké screeny apod, tak je to pak slovo proti slovu…

  • Katerina Herfurtová napsal(a):

    Dobrý den, dokoupila jsem letenku 14ti leté kamaradce mojí dcery a nejde nám udělat check-in. Prý mám nějak přidat letenku k našich, ale vůbec nevím jak. Poradíte? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, možnost připřadit teenagera k dospělé rezervaci je po přihlášení do vašeho účtu, případně to lze i přímo na online chatu.

  • Marcela napsal(a):

    dobry den, mam zakoupeny zajezd od Cedoku. poletime s Ryanair, v cene mame i odbavene zavazadlo. podle pokynu se tedy mame dostavit k fyzickemu odbaveni na letiste. neni mi jasne, jak to funguje s vyberem sedadel. nikdy jsem neletela bez online odbaveni, v ramci nehoz jsem si sedadla koupila, kdyz jsem chtela sedet vedle spolucestovatele. kdyz se budu odbavovat az tesne pred odletem, bude vubec jeste na vyber? (nikdo nema kristalovou kouli, kolik lidi si predem sedadlo koupi, jde mi spis o zkusenost). chapu, ze pro nekoho jde o malichernost, pro me je to dulezite. dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám, že vám Čedok zašle přístup do rezrevace dostatečně před odletem.

    • Marcela napsal(a):

      dobry den, dekuji. oni mi totiz jen sdelili, ze se mam dostavit k odbaveni 2h predem na letiste, tak me to znejistelo. zeptam se v cestovce.

    • Honza napsal(a):

      Pokud máte i zavazadla v ceně, je dost možné, že máte tarif, který obsahuje Airport check-in.

  • Dagmar napsal(a):

    Mám prosím dotaz, odbavovala jsem se u Ryaineru online , já jsem se odbavila, ale u spolucestujícího se mi načetly mé údaje, když jsem chtěla opravit, tak nelze opravit datum narození. Odbavení jsem pro spolucestující nedokončila. Lze to prosím nějakým způsobem napravit. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano napište na online chat.

  • Aleš napsal(a):

    Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, máme letenky z Vídně do Lisabonu. Verifikaci za mě na stránkách RA provedl Pelikán, já se teď přihlásil do aplikace RA, ale nechce mi to najít mou rezervaci….. Check in mám 24h před odletem. Je možné, že se mi nezobrazuje a zobrazí se až těch 24h před odletem? Díky moc za info.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, rezervace by měla být vidět tak jako tak. Pelikáni tam mají většinou nějaký svůj email, tak je potřeba tam vložit ten, který uvedou u sebe ve správě rezervací.

    • Aleš napsal(a):

      AHOJ Honzo. Díky moc za info. Ano, Pelikán mi už poslal jiný mail a už jsem se do rezervace dostal. Mám ještě jeden dotaz prosím. V rezervaci letu vidím, že já a syn máme už číslo sedadel, manželka ne….. nabízí mi to za 10euro že můžu koupit sedadlo vedle nás…. když koupím, znamená to že check in můžu udělat už teď 11dni dopředu nebo musím počkat až na těch posledních 24 hodin? Díky moc.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano, je to přesně tak, jakmile budou mít všichni 3 místa tak už se můžete odbavit.

  • Barbora napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    před chvílí jsem nejspíš udělala chybu v číslici při online check-inu v „expire date“ dokladu, myslíte že je to veliký problém? Mám radši zavolat na podporu?

    Děkuji předem za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě se dá napsat na online chat, kde to vyřeší, s tímhle bych asi ale asi moc hlavu nedělal.

  • Mirka napsal(a):

    Dobrý den,letím poprvé takto s batůžkem s dcerou a chci se zeptat. Po check inu budu mít jeden QR kod v aplikaci nebo budeme mít každý svůj a já ho dceři sfotím do mobilu ? Děkuji moc 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro každou osobu bude jeden a klidně si ho můžete poslat jako obrázek nebo jen ukázat dva na jednom mobilu.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *