Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Michaela Trulejová napsal(a):

    Dobrý den, mám zakoupený zájezd od Invie, letíme s PL TUI do Bulharska s Ryanair. Když je to přes cestovku, musím nás sama online odbavit? Děkuji moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle mívají zařízený checkin na letišti.

    • Zuzana Smolkova napsal(a):

      dobrý den, když chci odbavit let a vyberu sebe i děti, tak když jsem k sobě vyplnila vše požadované a dala pokračovat, zase bylo nahoře me jmeno, nikoliv jméno jednoho z děti. co s tím? dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba zaškrtnout na odbavení všechny cestující, tady to vypadá, že jste odbavila tam i zpět pouze sebe.

  • Honza napsal(a):

    Dobrý den, provádím odbavení on-line u ryanair. Odklikám svůj výběr. Vše jde, pak se objeví okno s nápisem ,,Pro vaši cestu jsou ideální přednost a 2 příruční zavazadla“ a když neodkliknu ,,upgrade na přednost a 2 příruční zavazadla“, samozřejmě za poplatek, nepustí mě to dál. Prosím nevíte, co s tím? Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, máte přikoupena místa? Pokud ne, tak odbavení lze provést nejdříve 24h před odletem.

    • Andrea Součková napsal(a):

      dobrý den
      stalo se mi že při zadání datumu narození pro dospělou osobu jsem mohla udělat chybu ale vše jinak bylo v pořádku a odbavení online prošlo . bude z toho nějaký problém ? a jde to ještě spravit termín odletu máme až na 28.7

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jde, napiště na online chat.

  • eliška mistrová napsal(a):

    Dobrý den, chci se odbavit s Ryanairem. Cesta byla zakoupena společně pro 2 osoby, ale jedna z nás neletí. Nejde mi provést odbavení pro jednu osobu. Musím odbavit i druhou z letu? Nebo jak to mám udělat? děkuji a přeji hezký zbytek dne.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na začátku odbavení se zaškrtává, pro jaké cestující chcete odbavení provést, stačí tak vybrat jen osobu, kterou chcete odbavit.

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den, letím s Ryanair do Itálie a zjistil jsem že mám platnost dokladu jen dva měsíce. Je to problém ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, po EU můžete cestovat po celou dobu platnosti dokladu.

  • Vladka napsal(a):

    Dobrý den,provedla jsem odbavení v mobilní aplikaci Ryanair pro mě i manžela,ale zobrazuje se mi jen moje palubní letenka ,kde najdu i oro manžela? děkuji

  • Beata Hanáková napsal(a):

    Dobrý den, když si v letecké společnosti Ryanair koupím 20 kg odbavené zavazadlo a udělám si on-line check in a pak jen zavazadlo odevzdám na přepážce na letišti bude za to nějaký poplatek?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, žádný další poplatek tam není.

  • Ari napsal(a):

    Dobrý den, při checkinu jsem udělala chybu v datumu narození, každopádně kategorii letenky to nemění, nejde to změnit online, mám kontaktovat chat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud napíšete na online chat, tak vám datum změní.

    • Hanka napsal(a):

      Dobrý den, když mám udělaný on-line check in v aplikaci Ryanair a budu chtít odevzdat odbavené zavazadlo co ukážu personálu na přepážce na letišti?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mobil s palubní vstupenkou.

  • Vendula napsal(a):

    Dobry den, koupila jsem onylem pro obe deti 13 a 15 letenku dospělého. Kdyz udelam pri checkinu chybu v datu narozeni, aby sel vytvorit boarding pass, vsimne si toho nekdo? Mam obavu, aby po mne nechteli 55 euro za checkin na letisti

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud letíte Schengen a nemáte odbavená zavazadla, tak si toho věku asi jen tak nikdo nevšimne. Nicméně pro klid duše to jde vždy na online chatu opravit.

  • Lída napsal(a):

    Dobrý den, letím s Ryaneirem z Milána do Catanie a zakoupila jsem si odbavené zavazadlo, zjistila jsem, že ho nepotřebuji, že mi stačí jen příruční, můžu odletět aniž bych odbavené zrušila?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, můžete, bez problémů.

  • Karel napsal(a):

    Dobrý den, jak provedu u Ryanair check-in, když jsem nikomu z cestujících nezakoupil sedadlo, počkám, až bude přiděleno zdarma.?. Jak to funguje s odbavením ??
    Děkuji,
    KM

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, počkat na 24h před odletem a pak odbavit, přidělí vám ho náhodně.

  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz. Při odbavení jsem omylem napsala špatné datum platnosti dokladu. Jak to prosím v aplikaci opravit.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině přes online chat, nicméně pokud je to v rámci Schengenu, tak to nikdo na letišti neřeší.

  • Vladimír napsal(a):

    Dobrý večer,chtěl jsem se optat,máme zakoupené letenky pro 7 osob,ale jedna nemůže letět,chtěl jsem se optat jestli jí odbavit a nebo co s tím?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jednoduše ji neodbavujte, nic se nestane. Vždy je ale potřeba aby pokud máte na rezervaci děti letěla dospělá osoba 18+.

  • Marek napsal(a):

    Dobrý den, poprvé letíme bez cestovky a nedaří se mi zjistit, s jakým časovým předstihem musíme být na letišti, když se odbavime dopředu online. Je také třeba přijít 2 hodiny dopředu jako u cestovky, nebo můžeme přijít klidně 30min před odletem a hotovo? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud budete 30 minut před odletem na gate, je to bez problémů. Ale, klidně můžete zůstat trčet půl hodiny na bezpečnostní kontrole, pokud si vyberou vaše zavazadlo na dodatečnou kontrolu a bude tam hodně zavazadel, tak třeba i klidně dýl, při cestě na letiště může být nehoda apod… takže 2h před odletem se vyplatí dodržovat vždy.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den, letím poprvé bez cestovky a teď jsem si všimla, že v rezervaci letenek mám větu:“ You do not pay government taxes“. To budu ještě něco platit a případně kde? Letím do Bergama. Díky moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, to tam mají jen pokud byste nechtěla letět a nechat si vrátit taxy, tak dopředu vám dávají vědět, že jste žádné neplatila, i když je to samozřejmě víceméně nesmysl, protože se platí vždy a Ryanair se jen tváří, že je jakoby zaplatil za vás. Na váš odlet to nemá ale žádný vliv a nic doplácet nebudete.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den, zakoupila jsem u Ryanair letenky včetně místenek sedadel. mám již udělaný check in ale chtěla bych změnit umístění – tedy změnu rezervace sedadel na jiná místa. v nápovědě píšou , že to není problém, lze to změnit ve změně sedadel, ale takovou kolonku nikde nemůžu najít – nabízí mi to různé změny, ale sedadel ne. Kde ji mám hledat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to nevidíte na webu, tak zkuste v aplikaci, pokud je to rezrevace zakoupená třeba u nějakého prodejce, tak se to objeví až v té appce.

  • Nikol napsal(a):

    Dobrý den,

    chtěla bych se zeptat, koupili jsme si letenky přes Ryanair. Na letišti jsme dostali po odbavení palubní lístek se sedadlem č. 0. Pak nám řekli, že je letadlo plné a místo budeme mít pokud někdo nedorazí. Ryanair help linka – nikdo nezvedal telefon, na chatu nikdo neodpovídal. Nakonec jsme odletěli, ale je tohle možné? Prodalo se více míst než v letadle je? Jak by se řešila situace, když bychom se do letadla nedostali. Další letělo až druhý den. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardní overbooking, u Ryanairu většinou způsobený tím, že měl letět MAX a letí 738, pokud byste se nevešli, musí vás do cílové destinace dopravit nejbližším možným spojem a zaplatit kompenzace.

    • Roman napsal(a):

      Dobrý den. Mám dotaz co mám dělat když jsem na letence při odbaveni zadal špatně ID číslo občanky u Ryiner a chci ho opravit na odbavene letence? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině napsat na online checkin. Druhá věc je, že pokud letíte v rámci Schengenu a nemáte odbavené zavazadlo, tak si toho nikdo v té rychlosti nevšimne.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, pokud při rezervaci letenky nezvolím žádné sedadlo a dodatečně se pak rozmyslím, lze to ještě dokopit dodatečně?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, klidně i po checkinu.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, mám koupenou letenku ke které jsem přikoupit 10 kg odbavené zavazadlo. Bohužel jsem se při této ,,akci,, uklikla. Chtěla jsem 10 kg zavazadlo na palubu. Lze toto ještě změnit ? Rezervaci mám už 10 dní …. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair bohužel tuto změnu nepovoluje.

    • Monika napsal(a):

      Dobrý den, měla jsem stejný problém. Po vytelefonování mi umožnili po doplacení 10 kg zavazadlo na palubu v rámci služby priority boarding.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, já u vytištěného palubního lístku nemám QR kod , ale je to spíš takový čárový kod. Je to stejné? Dá se to použít?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano.

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den, když jsem dělala u Ryanair online check-in, tak jsem omylem proházela údaje u cestujících. Psala jsem na online chat, ale tam se mi pomoci nedostalo. Myslíte, že to bude problém při odletu a nebo nevíte, koho bych mohla kontaktovat, aby se chyba opravila?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na chatu napište talk to agent a počkejte na připojení „živého“ operátora, ten vám pak údaje opraví.

    • Ilona Svobodova napsal(a):

      Dobrý den, „povedlo „de mi totéž. Prosím jak se vám podařilo situaci vyřešit??

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *