Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Jana Půrová napsal(a):

    Dobrý den,
    moc děkuji za Vaše odpovědi tady. Přesto mám ještě takový dotaz – přes aplikaci Ryanair si nemůžu po odbavení zkontrolovat zadané údaje – části jsou vyhvězdičovány. Není žádná možnost jak se k tomu dostat? Ráda bych si to ověřila na 100% že je dobře. Hlavně číslo pasu. Datum narození den a měsíc, které tam nejsou viditelné tady píšete, že není tak podstatné. Je to cesta do Dánska. Opraví nám to případně na letišti na fyzickém odbavení. Děkuji moc za odpověď.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Mám koupené letenky Praha-Rhodos, Rhodos-Praha. Nevíte, když nestihnu odletět z Prahy na Rhodos, zda platí (mohu odletět) zpáteční letenka z Rhodosu? Předem Moc děkuji za odpověď. Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, můžete bez problémů.

  • Jan Havlíček napsal(a):

    Dobrý den,
    koupil jsem letenku u Ryanairu pro dceru přes svůj účet. Check-in pro cestu tam si udělala v mém telefonu (je nutno zaškrtnout, že check-in dělá člověk, který bude cestovat). Jak to však udělat pro cestu zpět, kdy můj telefon nebude mít k dispozici? Předem děkuji za odopvěď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jednoduše jí to pro cestu zpět odbavte a pošlete screen palubní vstupenky. Stejně tak si může tuto rezervaci nahrát do svého mobilu do své aplikace pomocí rezervačního kódu a emailu.

  • Kateřina Szmeková napsal(a):

    Dobrý den Honzo, když udělám online check in, ale mám na odbavení kočárek a dvě autosedačky pro děti, musím jít do řady na klasický check in ? Nebo už rovnou na nějakou jinou přepážku pro odbavení velkých zavazadel ? A musím to někde zaznamenat při tom online checkinu ? Ať je to zdarma pak na letišti ? Děkuji moc, letíme s Ryaner z Vídně teď v úterý 🙂 .

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba jít na standardní checkin a až vám zavazadlo označí tak s ním teprve na nadrozměrná zavazadla, kde ho jen projedou scannerem. Jinak není potřeba nic dopředu vyplňovat nebo hlásit.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den,
    zakoupila jsem letenky do Budapeště, nakonec ale nemůžu odletět. Mám pouze letenku, check in ještě ne. Pokud neudělám check in, bude problém, pokud na let nenastoupím ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nic se nestane.

  • Tereza Kučerová napsal(a):

    Dobrý den,

    máme koupené letenky do Benátek a chtěla jsem přidat jedno odbavené zavazadlo na cestu tam a i zpět a místo toho jsem omylem přidala dvě pouze na cestu tam. Lze to ještě nějak řešit nebo už není možnost vrácení peněz za to jedno nadbytečné zavazadlo?

    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel reklamovat špatně zakoupená zavazadla u Ryanair nelze.

  • Ivana napsal(a):

    Dobrý den, můžete mi prosím poradit? Objednala jsem letenky pro 4 lidi do Londýna. Letenky tam si vytiskneme, ale jak to udělat na cestu zpátky? Nebudeme si kde mít letenky vytisknout. Pochopila jsem, že pokud budu mít v mobilu aplikaci, tak nemusím palubní vstupenky tisknout. Můžu mít v mém mobilu palubní vstupenku pro 4 lidi ? Nebo i ostatní musí mít aplikace v mobilu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, klidně jedna aplikace a 4 palubní vstupenky v ní, není to problém.

  • Kristina napsal(a):

    Dobrý den, prosím Vás nemáte zkušenosti s odbavením sourozeneckého kočárku aneb dvojkočárku? Cestujeme s dvěma dětmi ve věku 2,4 let. Myslíte, že by mohl nastat kvůli velikosti kočárku nebo věku dětí nějaký problém? Cestujeme s Ryanair. Dle mého by mělo mít každé naše dítě nárok na kočár zdarma, ale nejsem si jistá u dvojkočáru. Děkuji Vám za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, s dvojkočárkem by neměl být problém.

  • Jaromíra napsal(a):

    Dobry den,letim teď se synem na Mallorcu koupila jsem let dítě od 2-11 let ale při letu zpět má syn narozeniny a má 12 let takže se mění hranice. Myslela jsem,ze bude lepsi koupit letenku 2-11 Bo při odletu má 11 let,ale teď me to nechce pustit udělat check in. Hlasi me to ze pasažér musí byt mladsi 12 let. Premyslela jse,ze koupim další letenky,ale mám obavy,ze me to pak zas řekne,ze má pasažér mít více jak 11 let. Dekuji moc Zugarova

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, cestou tam se normálně odbavte, pro cestu zpět pak napište na online check-in, kde vám zařídí zdarma odbavení na letišti.

  • Michaela Neubauerová napsal(a):

    dobrý den chci se zeptat při koupi letenek jsme si zaplatili jeden kufr 10kg , a když si chci udělat check in tam mi pořád nabízí kufr za poplatek tak nevim jestli když zakliknu malw zavazadlo budu tam žen kufr mít při odbavení na letisti? děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ten malý kufr zaškrtáváte u příručního zavazadla, ten 10 kg by měl být odbavený a vypsaný níže.

  • Yana napsal(a):

    Dobrý den, při online check-inu jsem omylem zadala špatné datum platnosti dokladu (místo leden listopad). Myslíte že to bude problem?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, s tím bych asi asi vůbec hlavu nelámal, pokud nejdete odbavit zavazadlo, tak špatného data platnosti dokladu si nemá vůbec nikdo šanci všimnout.

  • Jiří Kubík napsal(a):

    Dobrý den,
    právě jsem dokončil on line checking a chtěl bych si ověřit zadané údaje,nebot si nejsem úplně jist správností u zadaného údaje – najdu ještě někde tyto mnou zadané údaje?Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jsou vidět ve správě, část je ale stejně vyhvězdičkovaná. Nijak bych si s tím ale hlavu nelámal, běžně stejně nemá kdokoliv šanci údaje nějak zásadně kontrolovat.

    • Kateřina Hronek napsal(a):

      Dobry den, udelala jsem si online odbaveni u Ryanair a omylem zadala chybne datum narozeni u jedne osoby, je to problem a jeste jsem se chtela optat, mam prikoupeno kabinove zavazadlo, kdyz muj kufr ma na hloubku o 2 cm vice, tak to problem asi je ze?Dekuji a preji prijemny vecer, Katka H.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, můžete napsat na online checkin a datum vám změní, nicméně pokud je to v rámci Schengenu tak si toho asi nikdo nevšimne. Jinak 2 cm pokud to jde zmáčknout problém nebudou.

  • Daniela napsal(a):

    Dobrý den,

    dcera nám koupila letenky u Ryanair a založila pro tento účet novou mailovou adresu , ke které ztratila heslo. Potřebuji pro online odbavení přístup na mail uvedený v rezervaci ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, stačí si založit nový účet u Ryanair a do něj si pak nahrajete rezervaci, stačí zadat rezervační kód a minulý email (není potřeba se do něj přihlašovat).

    • Hana Vitovcova napsal(a):

      Dobry den,dcera mi koupila letenku pres aplikaci..jak ji pouziji,kdyz check in se ma udelat pouze pres aplikaci.Nechteji ji pry vytistenou?dekuji za odpoved

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně vám ji dcena může v aplikaci odbavit a poslat na mobil jen screen palubní vstupenky, stejně tak si můžete také stáhnout aplikaci a letenky si do ní natáhnout nebo se přihlásit do účtu na webu http://www.ryanair.com a odtud palubní vstupenky vytisknout.

    • Adéla Šimková napsal(a):

      Dobrý den objednavala jsem letenku pro tři osoby kde jsem uváděla pouze jméno příjmení a datum narození, zapomněla jsem ale přikoupit zavazadlo ? Lze to i potom co jsem lístky zaplatila ? A vůbec nevím kde takový Check in provést. Letenky mam koupené od společnosti esky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je potřeba letenky pořizovat přímo na webu Ryanair. Od esky si nechte zaslat přístupové údaje, pak si založte účet na ryanair.com a svoji rezervaci sem přetáhněte. Ve správě pak můžete přidat libovolná zavazadla a provést online checkin.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den, letíme poprvé přes ryanair a při odbavování po mě chtěli adresu 1 a adresu 2 a místo trvalého pobytu na OP jsem tam omylem zadala adresu aktuálního bydliště. Je to velký problém?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair adresu při online check-inu nevyžaduje. Nevyplňovala jste to k nějakému prodejci nebo podobně?

  • Dominika napsal(a):

    Dobrý den, letíme 4 osoby společností rayner, všichni máme v rezervaci palubní zavazadlo + já mám 20kg. Kufr. Odbavila jsem nás všechny on-line. Dále to pro mě znamená, že na letišti u přepážky jim ukážu palubní letenku a odbavím už pouze zdarma kufr?
    Velmi děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to tak.

  • Pavlína napsal(a):

    Dobrý den, mám koupenou letenku s vybraným sedadlem a s nejmenším zavazadlem. Pokud udělám check in týden předem, lze pak později ještě případně dokoupit online příruční zavazadlo?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud už nebude kapacita větších příručních zavazadel vyprodaná (cca 90 zavazadel na let).

  • Lucie Čadílková napsal(a):

    Dobrý den, prosim o radu. Chci změnit sedadlo u koupeného letu, ale nemohu najít v mé rezervaci změnit sedadlo. poradite mi?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jdete přímo přes http://www.ryanair.com tak ve správě rezervace najdete odkaz na změnu sedadel (s obrázkem sedadel v letadle).

    • Jana Mouchová napsal(a):

      Dobrý den, řešila jsem před pár dny. Na PC se mi to nepodařilo najít, ale v aplikaci ano. Otevřete svůj let, zvolíte seats a tam už jdou sedadla změnit.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý den, letíme s přítelem z Prahy do Londýna, ale zadali jsme do Ryanairu občanské průkazy a teď nám došlo, že musíme mít už pas. Jsme už po check-inu v aplikaci a nemůžeme měnit. Online chat reaguje úplně mimo naše dotazy. Je to velký problém, když s sebou budeme mít občanské prúkazy i pasy? Bojím se spíše toho, aby nás do letadla vůbec pustili.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to mimo Schengen, je lepší to změnit, připojte se na chat a napište „talk to agent“, následně vás spojí s živým operátorem a doklady změní.

    • Eliška napsal(a):

      Dobrý den, mám dotaz. Koupila jsem své rodině letenky přes aplikaci Ryanair. Ale nevím, jak jim mám poslat boarding pass. Lze nějak letenky z aplikace uložit a poslat třeba přes whatsapp nebo stačí pouze udělat screenshot? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně stačí screen.

    • Johana Rábová napsal(a):

      Dobry den, koupila jsem v sobotu letenky a zatím mi nedorazily na e-mail ani nikam jinam… check in jsem zatim nedelala.. mohu se zeptat, zda chodí na e-mail nebo to bude v aplikaci?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, chodí na email, koukněte do spamu, případně zkontrolovat, zdali máte registraci provedenou na správný email.

  • Kateřina Kachyňová napsal(a):

    Dobrý den,
    Potřebovala bych u wizz air změnit v on-line check inu doklady cestujících. Nevíte jak dlouho před odletem to půjde a kolik to případně stojí ? Předem děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jde to cca do 4h před odletem, po telefonu by to neměl být problém změnit a nečekal bych, že by to mělo něco stát.

  • Jindra napsal(a):

    Dobrý den, kupovala jsem letenky i s rezervacemi míst v září 2023 na březen 2024 pro 2 dospělé a 2 děti. Potvrzení rezervace mám. Chtěla jsem teď udělat check-in, ale zjistila jsem, že sedadlo, na kterém měl sedět syn, v letadle není, prostě změnili zasedací pořádek. Nemůžu udělat check-in, nemůžu přikoupit místo, nemůžu změnit místa. Prostě nic. Na chatu je chatBot, který není schopen mi pomoct. Trochu se děsím toho, že syna neodbavím ani 24 hodin předem.. Nemáte s tím zkušenost, prosím? Díky, JŠF

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, připojte se na chat a napište „talk to agent“ je pak potřeba si počkat než vás připojít a určitě to s vámi vyřeší. Koukněte ještě do rezervace, někdy je potřeba tu změnu typu jen odkliknout a pak jde online checkin udělat.

    • Jindra napsal(a):

      Jj, diky, musela jsem se dostat pres AI a pak mi pomohli. Byla to chyba v systemu..

    • Iveta napsal(a):

      dobrý den letím dnes z Tirany a v aplikaci mi píšou že nelze mít letenku digitálně jen vytistenou jen nemám kde si ji tady vytisknout. Je možné přijít na letišti na odbavení tedy bez té vytištěné letenky aby mi ji vyhotovili oni? bez poplatku? děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý dne, dříve bylo potřeba si ji vytisknout dopředu.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *