Ryanair - odbavení letenek (check in) - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 48 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 48 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Dobrý den. Máme koupené letenky do Říma tam 30.5. a zpět 2.6. Ryanair zatím nijak nekomunikuje. Jediná informace která přišla na začátku dubna byla, ze si můžeme let zdarma posunout. Do Říma určitě odletět chceme, ale až raději v příštím roce. A na takovou dobu nelze let posunout. Dokážete nám poradit zda máme vyčkat na případně zrušení letu ze strany letecké společnosti, nebo raději rovnou lety posunout ? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě počkat na zrušení a následně dostanete voucher, který můžete použít i na lety až za rok, takže počkat na první email o rušení.

  • Profilový obrázek
    Veronika Marková napsal(a):

    Dobrý den, zítra jsme měli letět s kamarádkami do Barcelony. Nyní je zákaz vycestovat do rizikových oblastí. Nemůže se s nikým spojit, abychom tuto situaci vyřešily a mohly zažádat o vrácení peněz. Nemáte nějakou radu či kontakt? Mnohokrát děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, dnes ten let určitě ještě proběhne, takže tam není nárok na nic, pokud by zpáteční let zrušili, tak vám vrátí peníze za ten, jinak nárok na nic není.

  • Profilový obrázek
    Honza napsal(a):

    Dobrý den,
    letím v březnu do Budapešti. Stačí mít palubní lístek z Ryanair aplikace hozený v Applewallet nebo je potřeba mít vytisknuté papírově?
    Díky za odpověď, Honza

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě stačí přímo v aplikaci.

  • Profilový obrázek
    Jaromír napsal(a):

    Dobrý den,
    mám na Vás prosím dotazy:
    1. jsem již odbaven na let, ale je možné, že nebudu moci odletět. Musím to prosím nahlásit letecké společnosti a odbavení zrušit ?
    2. Pokud bych nakonec letěl (bez odbaveného zavazadla, priority) tak jdu prosím rovnou na Gate, nikde jinde se není potřeba přihlásit ?
    3. Mám priority, syn 9 let ne, mohu s ním jít do priority fronty ?
    Děkuju

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý dne,
      není potřeba nic rušit, ano, rovnou na bezpečnostní a do gate, oba do Priority nemůžete ale do normální fronty s Priority klidně.

  • Profilový obrázek
    Kamila napsal(a):

    Dobrý den,
    koupila jsme si na eSky.cz dvě zpáteční letenky do Liverpoolu (6.3. a zpět 8.3.). Vím, že je ještě celkem brzo, ale zkoušela jsem se přihlásit v aplikaci ryanair přes číslo rezervace letenky, ale psalo mi to chybu. Mám strach, že se nebudu moc přihlásit a tím pádem ukázat letenku přes aplikaci. Je možné, že se mi aplikace zpřístupní třeba až udělám online check in přes eSky? Moc tomu nerozumím, letím takhle poprvé.
    Děkuji, přeji krásný den

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam záleží v jakém tarifu jste letenku u esky koupila. Je možné, že vás odbaví oni, nebo pak poslali email + 6-ti místný kód rezervace, v tom případě by to mělo jít přihlásit už teď přímo na http://www.ryanair.com

  • Profilový obrázek
    Honza napsal(a):

    Dobrý den,
    Asi jsem trouba, ale letím prvně a tak se zeptám.
    Letím 24.4. do Liverpoolu, před odletem udělám check in a s vytisknutym lístkem, občankou a batohem na letišti dojdu k bráně, odevzdám vše a mohu do letadla dal? Za nic už neplatim? Budu mít pouze batůžek, který mohu mít dle rozměrů s sebou.
    Dale mám i zpáteční letenku na 27.4.,u které se dělá také check in před odletem? Jinak předpokládám, že průběh bude stejný jako při cestě tam. Děkuji předem. HONZA

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano je to přesně tak. Zpátky opět 48h před odletem odbavit, tak jak píšeš.

  • Profilový obrázek
    Gabriela napsal(a):

    Dobry den, omylem jsem si zakoupila palubní zavazadlo na místo odbaveneho. Dá se to změnit? Děkuji Chromcová

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině přes online chat a za poplatek. Ze správy rezervace to neupravíte.

  • Profilový obrázek
    Denisa napsal(a):

    Dobrý den je možné nechat si vytisknout palubní lístek na letišti v den odletu?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne je potřeba se odbavit dopředu a palubní vstupenku si vytisknout nebo uložit do mobilu.

  • Profilový obrázek
    Michaela Chárová napsal(a):

    Dobrý den, zítra odlétáme s Ryanair do Říma a chtěla jsem se zeptat ohledně check-in. Letenky tam už máme vyřešené a vytištěné palubní lístky. Zajímá mě jak s letenkami zpět když je na netu napsané že je nutné udělat check-in on-line a taktéž palubní lístky vytisknout. Samozřejmě to v Římě nebudu mít kde vytisknout takže nevím co teď. Jde to pouze pokud si zaplatíme sedadla vedle sebe za 120KČ.
    Má otázka tedy zní, musím mít vytisklé palubní vstupenky i na zpáteční let?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně je můžete mít v mobilní aplikaci, případně vám je vždy vytisknout i na hotelu (v těch lepších i tam kde nebydlíte a řeknou si třeba 1 €). Určitě je potřeba je mít ale buď na papíře nebo v mobilu.

  • Profilový obrázek
    Jiří napsal(a):

    Dobrý den,
    Koupili jsme si letenky přes ryanair do londýna a už při rezervaci jsme si zaplatili priority. Při check in nam na závěr skočí tabulka s volbou výběru zavazadel, které jsme si už zaplatili. Jediné zdarma je volba „small bag“ Nebo to musíme platit znova? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, není možné že jste to koupil jen pro některého z cestujících? Jak by to bylo jinak možné mě nenapadá.

  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Dobrý den- po špatných zkušenostech se raději ptám:
    1)mám koupelnu letenku s místenkou – znamená to , že už mám hotový on-line check- in?
    2) mám zakoupeno malé zavazadlo a 10 KG příruční – mohu ho odbavíit zdarma do podpalubí abych si mohla vzít s sebou i nožík či nůžky?
    Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den,
      1) ne, odbavit se musíte online
      2) ne nemůžete, přikoupila jste si příruční zavazadlo s Priority, aby šlo odbavit tak je potřeba zakoupit 10kg odbavené zavazadlo

  • Profilový obrázek
    Jakub Batěk napsal(a):

    Dobrý den,

    co přesně znamená „odbavení na letišti“ vs. „odbavení on-line“..?? Popřípadě jakou roli v tomto procesu hraje zavazadlo k Odbavení, a zavazadlo příruční..??
    Konkrétně mám zakoupené letenky na dvě cesty, vše přes Ryanair. Vše zakoupeno v režimu Standard (žádné Plus, Flexi Plus apod.)

    1. případ: Osoby pouze s příručním zavazadlem, letenky jsem zarezervoval přes app Ryanair, zaplatil, v app jsem dále udělal Check-in, letenky (boardingpass) jsem si stáhnul do telefonu a pro jistotu i vytisknul.
    Co mě čeká na letišti..? Budu nucen platit „něco“ za odbavení, musím ještě na letišti udělat nějaký úkon nebo jdu rovnou ke Gate..??

    2. případ: Stejné jako v případě prvním, pouze s tím rozdílem že jedna osoba ze dvou má jedno zavazadlo k odbavení. Letenky staženy, vytisknuty, Check-in proveden.
    Co mě čeká na letišti..?

    Děkuji za odpověď.

    Jakub

    • Honza
      Honza napsal(a):

      U obou jdete rovnou na bezpečnostní a do gate, s odbaveným zavazadlem se před tím stavíte na checkin, které vám tam odbaví, na vaši vytištěnou letenku pak nalepí lepku s číslem zavazadla. Nic dalšího neplatíte.

  • Profilový obrázek
    Olyna napsal(a):

    Dobry vecer..Kupila som letenky este v decembri cez ryanair,este na staru mailovu adresu.Medzitym sa mi naburali na mail,takze mailova adresa mi uz nefunguje.No a teraz mam problem s check inom….v aplikacii sa neda zmenit mailova adresa.Do aplikacie ryanair viem ist len cez telefon lebo som sa chvala bohu neodhlasila…ale ked spravim check in tak mi letenky automaticky posle na stary mail.Neviem ako mam postupovat.Dakujem za radu

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud se dostanete do aplikace tak zjistíte 6-ti místný kód rezervace. Na webu pak stačí zadat online checkin a přihlásit se tímto kódem a starým emailem, klidně pak můžete stáhnout PDF s palubními vstupenkami.

  • Profilový obrázek
    Tomáš napsal(a):

    Dobrý den, vytiskl jsem si palubní listky od Ryanairu a QR kód na palubním lístku je rozmazaný, protažený a nečitelný. Je to chyba ?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně má tvar obdélníku. Vyloženě roztáhnout se vám mohl max při tisku, jinak z PDF by se to dít nemělo.

  • Profilový obrázek
    Zdenek napsal(a):

    Zdravím, za cca 40 hodil letíme ve dvou Prg-Bud. Nechceme vybírat sedadla, takže dle instrukcí jsem provedl on-line check-in do 48. hodin před odletem. Při check-in na webových stránkách, kam mě odkázal informační mail, došlo k potížím při zadávání čísel občanských průkazů a stránky vypadly. Při druhém pokusu přes aplikaci Ryanair už byl check in prakticky hotov a palubní lístky připraveny. Jenže čísla dokladů, které jsem předtím zadat nestihl, už to po mě nechtělo. Takže je Ryanair pravděpodobně nemá. Nevím, zda jsou na tomto letu nutné, ale řekl bych, že ano. Na podpoře společnosti se mnou komunikuje jen jakýsi robot, který mé otázce nerozumí. Setkal jste se takovým problémem, případně jak to řešit? Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, znamená to, že se uložily, takže to bude vpořádku.

  • Profilový obrázek
    František Kořínek napsal(a):

    Dobrý den, letíme s dcerami 10 a 12. Je nějaká možnost, jak zařídit, aby seděly vedle sebe? Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, při rezervaci vás Ryanair nepustí bez vybrání sedadel vedle sebe, je tam příplatek ale není tak vysoký.

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Dobrý den,
    poletíme poprvé s Ryanair na Sardinii na letiště Alghero. Při pročítání různých rad a článků jsem zjistila, že v Algheru neakceptují elektronické letenky v mobilu, ale musí se vytisknout. Máte zkušenosti, kde by se dali takto na dovolené vytisknout? Nechce se nám připlácet 2x55E za odbavení. Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, občas jsou tyto informace starší, zkuste to v aplikaci a pokud i Ryanair napíše že to nejde, tak se stavte na jakémkoliv hotelu a poproste je, řeknou si za to třeba nějaké euro…

  • Profilový obrázek
    Michaela napsal(a):

    Dobrý den,
    je nutné mít vytištěnou letenku nebo stačí ji ukázat v aplikaci Ryanair?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je potřeba se odbavit, pak stačí mít palubní vstupenku v mobilu.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Udělal jsem chceck-in přes aplikaci Ryanair pro celkem 4 lidi, jakým způsobem to můžu nasdílet do mobilních zařízení ostatních účastníků zájezdu? Dá se jen uložit do telefonu přes GPay, ale ani z tohoto umístění se pak nedá systémově sdílet. Varianta mimo aplikaci taky nepřichází v úvahu – palubní vstupenky z prohlížeče se sice dají uložit jako soubor, ale jsou pouze k vytisknutí a ne k použití v mobilních zařízeních. Už i ten Wizzair to má mnohem líp pořešený…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Klidně to nascreenujte a pošlete si to, stačí to čistě jako obrázek…

  • Profilový obrázek
    jana napsal(a):

    Dobrý den je pravda že když si nekoupím sedadlo u společnosti Ryanair nemusí mě pustit na koupený let?Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, není. Overseating Ryanair skoro nedělá, pokud si nekoupíte sedadlo, povolí vám se odbavit nejdříve 24h před odletem, pokud letíte ve více lidech tak s velkou pravděpodobností nebudete sedět spolu.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *