Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Peková Markéta napsal(a):

    Dobrý den, mohu se zeptat, kde v rezervaci letenek spolecnosti Ryanaire je uvedeno, že jsme na zakoupené letenky neleteli?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nikde to uvedeno není a aerolinka žádné potvrzení nevydává, pokud to máte pro pojišťovnu, tak jí musí stačit čestné prohlášení.

  • SK napsal(a):

    Dobrý den,
    u check in online opravdu chtějí národnost nebo je to špatný překlada jedná se o občanství/státní příslušnost? Otec je slovák, ale má už roky české občanství i český pas. Údaje v pase jsou vše cz, jen místo narození SVK.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je potřeba vyplnit to, co je v pase, takže pokud je tam národnost CZ, tak vyplnit tu.

  • Ivana Martínková napsal(a):

    koupila jsem letenku u Ryanair do Benátek. večer jsem dokoupila pro nezletilou dceru, rezervace jsem propojila. Podle všeho udělám pak check in u obou rezervaci zvlášť, sedadlo koupené nemáme. Někde jsem se dočetla,že pak stejně musím k přepážce,kde dají dceři platný boarding pass a umístí nás k sobě, je to tak?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží kolik je dceři let? Pokud nad 12 let, tak vás nesesadí, pokud do 12 let, tak si musíte vybrat místa vedle sebe a za jedno zaplatit.

  • Mariana Trishch napsal(a):

    Dobrý den, při odbavení napsala špatně datum narození. Jak mám to opravit. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba napsat na online chat.

  • Vavrová Zuzana napsal(a):

    Dobry den,
    mam zakoupené letenky u Ryanair z Vidne na Tenerife.
    pred tremi dny jsem chtela provest online check-in, do aplikace se prihlasuji pres Facebook.
    Bohuzel toto prihlaseni momentalne nefunguje. Na facebooku jsem mela stary mail, ktery uz nerxistuje, ten jsem nyni vymazala a pridala tam aktualni.
    Nyni ale nemam letenky a zacinam byt trochu nervozni, jelikoz letime uz za tri dny. Jak mam nyni postupovat?
    dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, rezervaci si můžete do nové registrace natáhnout s rezervačním kódem a minulým emailem ve správě rezervací.

  • Petra Círková napsal(a):

    Dobrý den, mohu poprosit o radu. Nejde se nám odbavit online na let 27.9.2024 z Burgasu do Bratislavy, stále to píše, že je špatně datum narození, ale není v kategorii jsme také dobře. Máme vše uložené u rayneru a odlet z Bratislavy se odbavit povedlo. děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nezměnil se třeba věk v průběhu pobytu? Nebude pak sedět se zvolenou kategorií, ideální je napsat na online chat.

  • Alena Krupičková napsal(a):

    Dobrý den, mohu odbavit kamarádku, která přijede na letiště později? Samozřejmě budu mít její pas i zavazadlo. děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, online určitě, na přepážce odevzdat zavazadlo můžete obvykle jen pokud je přítomný ten, na koho je zavazadlo napsané, ale je to vždy o daném člověku zdali to řeší nebo ne.

  • Michal napsal(a):

    Dobrý den. Při bookingu letenek u Raynar systém opakovaně spadl. Po několikáté rezervaci se vše podařilo, ale posléze jsme si všimli špatně uvedeného emailu.
    Kontaktovali jsme online podporu, kde nám suše oznámili, že naši letenku nelze znovu zaslat na správný email.

    Co lze udělat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, rezervaci u Ryanair přímo na http://www.ryanair.com neprovedete jinak, než tak, že si založíte účet a ten musíte potvrdit, nevím tedy, jak by se vám mohlo podařit vložit do rezrevace špatný email. Každopádně i tak pokud ho znáte, tak si tu rezervaci můžete založit do účtu, ve kterém máte správě vyplněný email.

  • Pavel Jurkovec napsal(a):

    Zdravím, mám problém. Zakoupili jsme letenky prostřednictvím aplikace Ryanair. Cestujeme se ženou, roční dcerou a 15-ti letým synem.
    A s ním je právě problém. Narodil se 13.10. 2008. Letenky máme zakoupený na 29.9. odlet a 13.10. návrat. Tedy v den návratu bude synovi přesně 16 let.
    Mám problém s jeho odbavením, neboť jako nezletilého ho aplikace neodbaví, vyskakuje mi hláška že musí mít méně než 16 let, nicméně změnit jeho status na dospělého 16+ rovněž nejde, tady mi zase vyskakuje hláška zkontrolujte datum narození. Online ho tedy neodbavím a platit za jeho odbavení na letišti přijde na nemalé peníze.
    Máte prosím nějakou zkušenost s podobným případem a jak mám postupovat?
    Díky za odpověď.
    S pozdravem. Pavel Jurkovec.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je potřeba napsat na online chat, kde rezervaci rozdělí a nejspíš mu zařídí zdarma checkin na letišti. Druhá věc je, že pokud letíte v rámci Schengenu, bez odbavených zavazadel a „náhodně“ se upíšete v roku narození tak si toho nemá šanci kdokoliv všimnout.

  • LUCKA napsal(a):

    zdravím Honzo, prosím o radu, mám koupené 2 letenky přes pro sebe a matku vše mám v mob apl Ryanair. Při odbavení na letišti jen s příručákem jak projdu turniketem když v mobilu budu mít letenku na sebe a ještě na druhou osobu? Pustí nás to obě? nebo jak to funguje? Při mob odbavení jsem vždy letěla sama a tady mám obavy aby na místě nebyl nějaký problém protože mámina letenka je s tou mou v mém telefonu. děkuji a hezké dny přeji LUCKA

    • Lucie Vanišová napsal(a):

      Tak ono to bude asi jí předat mobil ať naskenuje druhý kód že jo? omlouvám se za přihlouplý dotaz.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, není problém mít 2 palubní vstupenky v jednom mobilu, jednoduše u turniketu pustíte nejprve matku a pak na druhou projdete sama, u gate jen postupně pípnete kódy.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak dlouho dopředu je možné ve Vídni odbavit velká zavazadla? Chtěli jsme jet na noc ale neprojde e tak brzy kontrolou. Nebo alespoň jak dopředu jsou ty jejich self přepážky otevřené? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zpravidla 2h před odletem.

  • Denisa Kulhánková napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Dokupovala jsem dceři letenku u Ryanair, ale musela jsem ji koupit pro dospělého, protože pro dítě to samostatně nejde a pak se mají rezervace propojit. Bohužel mi to rezervaci po kliknutí na přidat nezletilého nelze najít. Nemáte s tím zkušenosti? Případně kam se mohu obrátit s dotazem?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je napsat na online chat, tam vám rezervace spojí a upraví.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se prosím zeptat, letíme se synem, máme zaplacená zavazadla 20 kg, plus syn bude mít ještě florbalky, nevíte, zda se dá přikoupit jako sportovní vybavení při odbavení nebo lze přikoupit v aplikaci online?
    děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, sportovní vybavení lze přikoupit předem online a určitě to bude levnější.

  • Karolína napsal(a):

    Dobrý den, při provádění checkinu jsem do svého data narození napsala omylem datum narození přítele, mého spolucestujícího. A nikde jsem nenašla jak to změnit. Snažila jsem se volat na zákaznickou podporu a nikdo mi to nebere. Žádám o pomoc a radu. Děkuji moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je napsat na online chat, tam napiště „talk to agent“ a počkejte na připojení živého operátora.

  • Jiří Chlápek napsal(a):

    dobrý den , prosím o radu udělal jsem si check in u Ryaniru na cestovni pas a nemůžu ho najít, jak je možné provést změnu dokladu ? vezmou mě do letadla ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jde to přes online chat, ale můžete cestovat i na jiný platný doklad i když ho nemáte uvedený v checkinu.

  • Anett napsal(a):

    Dobrý den, mám zakoupenou letenku i s odbaveným zavazadlem přes Ryanair. Musím udělat online odbavení a pak jen odevzdat kufr na přepážce nebo jde udělat odbavení na letišti, kde vytisknou i letenku? Vůbec si to nevybavuji, jak cestuji jen s příručním zavazadlem. Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je potřeba se odbavit doma online a přijít už s vytištěnou palubní vstupenkou nebo elektronickou v mobilu na přepážku, kde jen odevzdáte zavazadlo.

  • Silvie Zapletalová napsal(a):

    Dobrý den, máme zakoupených 7 letenek na let do Zadaru od Ryanair z Vídně. 5 z nich má zavazadla 20 kg zakoupená při rezervaci, která se budou odbavovat. Prosím, jen info postupu. Odbavíme se on – line, vytiskneme letenky a se zavazadly k odbavení půjdeme s těmto letenkami k odbavení k přepážce? Bude nějak označená pro ty co už jsou online odbavení? Moce děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ti co nemají zavazadlo ani na tu přepážku nemusí, stačí aby tam zašli jen ti s odbaveným zavazadlem a ve Vídni se jde rovnou ke kioskům, kde zavazadlo odbavíte a odevzdáte na pás.

  • Petra Nováková napsal(a):

    dobrý den,objednala jsem si letenky přes cestovku.Prisly emailem čárovy kód, sedadlo ..Tam i zpátky.Jsem tedy odbavena check inem nebo to musím udělat sama?Jen odevzdám kufr?nerada bych přišla k přepážce a platila poplatek

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud vám cestovka zaslala palubní vstupenku tak jste odbavená, pokud ne, je potřeba se odbavit online.

  • Alena napsal(a):

    Dobrý den, zakoupila jsem letenku z Londýna do Pha, strhli si peníze, přes Ryanair stránky, ale nepřišel potvrzující mail, mám pouze fotku obrazovky č. rezervace. Na účtě Ryanairu se mi však nic nezobrazuje. Ryanair komunikuje pouze přes chat robot, bez odpovědi, navedete mne? Kde je letenka? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se peníze strhly a máte screen s rezervačním kódem rezevace bude platná, problém bude asi v chybně zadaném emailu, na který zřejmě byl založen i účet.

  • Natálie Poláčková napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Mám rezervované letenky do Zadaru a nejdříve jsem měla jen letenku pro sebe ale pak nakonec se mnou letí i mladší sestra (12 let) takže jsem jí musela tu rezervaci propojit s tou mojí hlavní rezervací. Na help centru jsem se dočetla, že máme udělat checkin online a že sestra dostane jen dočasnou letenku. Takže já budu mít normální a poté se mám s ní dostavit na přepážku a že tam ji vystaví tu normální už, Je to tak? Nebo musíme udělat ještě něco jiného? Jsem v tom úponě ztracena a budu ráda za radu. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je napsat na online chat, obvykle vám tu rezervaci zkontrolují a řeknou že vy se odbavíte a sestra dostane palubku ne checkinu.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *