Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • David Kameníček napsal(a):

    Dobrý den. Mám s rodinou zakoupené 4 letenky do Paříže na konci Ledna. Bezplatné odbavení lze udělat až 24hodin před odletem ale už teď je polovina sedadel obsazena. Nemůže se nám tedy poté stát že nebudou místa? Předem děkuji za odpověď Kameníček.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, většinou ne, i pokud by počítali s overbookingem tak je to jedno. Většinou mají stejně vytipované cestující, kteří budou muset čekat zdali bude místo bez ohledu na to kdy provedou checkin.

  • Milan napsal(a):

    provedli check-in přes aplikaci je nutno pak palubní lístek vytisknout? pokud stačí ukázat v mobilu v aplikaci jak je to s ostatními pasažéry? let jsem kupoval i pro ně a mám je uvedené v aplikaci.

    • Honza napsal(a):

      Stačí v mobilu, pokud není nějaká výjimka, to by ale bylo na palubní vstupence uvedeno, nebo by vůbec nešel online checkin udělat. Klidně můžete všechny palubky mít v jednom mobilu a jen si je při kontrole přepínat.

  • Jakub napsal(a):

    Dobrý den,
    Když provedu rezervaci letenky i pro děti společně s dospělými, je taktéž nutno provádět úkony skrze on-line chat? Na on-line chatu sedí pouze robot, který odpovídá, ze je nový a ze nerozumí otázce.
    Děkuji za vaši radu.
    Jakub

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jaké úkony máte namysli? Online check-in je potřeba provést vždy a pro všechny cestující.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den, kupovali jsme letenky přes ryanair a dokupovala jsem ještě letenky pro děti. Musela jsem je ovšem koupit jako dospělé, protože děti sami létat nemohou
    Lze změnit typ cestujícího, popřípadě mužů je odbavit jako dospělé.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba je změnit přes online chat, jinak nebudete moci vyplnit správné datum narození během checkinu.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, udělala jsem online check in s jednim prirucnim zavazadlem, ale mám jedno zavazadlo na odbavení. Mohu tedy normálně dojít k přepážce a ukázat svůj lístek a odbavími můj kufr. Díky moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano přesně tak.

  • Katka napsal(a):

    Dobrý den, 8.12. letím z Ostravy do Londýna – Stansted, mám zakoupené pouze s prirucnim zavazadlem. Kdy můžu udělat online check in? Jak dlouho dopředu? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží na sedadle. Pokud ho nemáte přikoupené tak vždy 24h před odletem, pokud ano tak 60 dní.

  • Jarmila napsal(a):

    Dobrý den,mám dotaz
    letim s Ryanair, letenku mi zajistila dcera na svoji email adresu. U check in online můžu zadat svou email adresu? . Nebo dcery email. adresu? Má to vliv kam mi zašlou z Ryanair palubní lístek, nebo je to ke kontrole správných údajů?
    děkuji za info,
    Jarmila

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba se přihlásit přes dceřinu emailovku, kam přijde i kód pro ověření emailu. Palubní vstupenky si pak stáhnete z webové stránky, na email se neposílají.

  • Jitka napsal(a):

    Ahoj, poletim s Ryanair do Stanstred. Prosila bych o radu co s leky. Jsem duchodce a leku je dost.- jak zabalit . Je mozno dat je do davkovace?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, do příručního zavazadla, ideálně s příbalovým letákem v originálním balení, ale obecně se to nijak neřeší.

  • Juraj napsal(a):

    Kupovali sme letenky cez INVIA, všetko je v poriadku, podľa príslušných pokynov som mal prístup k rezervácii letu (Ryanair) aj on line ,,check in,, cez PC išiel bez komplikácii. V pokynoch avšak čítam ,,provést online ověření zákazníka (pomocí naskenování obličeje – ověřuje se pouze jedna osoba) je zpoplatněno 0,35 €,,
    Prosím Vás, je to nezbytne nutný ?

    Prosím, píše sa na Palubní lístky diakritika v mene a priezvisku?
    Ďakujem.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, ověřování není nutné, je to jen v případě, že si chcete rezrevaci připsat k sobě na účet. Diakritika se do rezervací letenek nepíše.

  • Daniel napsal(a):

    Dobrý den , Letenka Praha – Londýn , nechtěně jsem zadal OP a že jsem rezident Uk místo pasu je to problem ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jde to změnit na online chatu, u letů mimo schengen je lepší to mít vpořádku.

  • Marie napsal(a):

    Dobrý den,letím z Prahy do Dublinu.Na letence nemám uvedené číslo Gate.Projdu pasovou kontrolou a na stránkách letiště je uvedeno,že bezpečnostní kontrola je u gatu. Mám 2 otázky.1.kd,y se objeví číslo gate na tabuli? 2. kdy mám jít na bezpečnostní kontrolu? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na terminálu 1 jsou kontroly nesmyslně až u gate, ten se dozvíte dostatečně dopředu na tabulích na letišti, obvykle více jak hodinu do odletu.

  • Jitka napsal(a):

    Dobrý den letím z Edinburghu do Prahy s Ryanair a při online odbavení psali, že si mám zkontrolovat/připravit veškeré příjezdové covid dokumenty, Už ale není potřeba nic předkládat tam ani zpět, že? certifikát nemám.. nevím, jestli mám něco vyplňovat, přes jejich odkazy jsem našla staré info a nějaký dokument, který nevím, jestli se mě týkal… moc děkuji za info

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mají to tam jenom jako pojistku, není třeba vůbec nic.

  • Kája napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryanairem do Londýna. Když jsem dělala check-in, neměla jsem ještě pas. Dala jsem tam teda OP. Bude to na letišti velký problém? Na letišti samozřejmě budu mít OP i pas.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý dne, je lepší to na online chatu změnit. Vzhledem k tomu že jdete přes pasovku tak by si toho teoreticky mohl někdo všimnout.

  • Jana H. napsal(a):

    Dobry den,
    koupila jsem si letenky pres Kiwi.com s Ryanair.Potrebovala bych pridat jeste odbavene zavazadlo,ale protoze je to uz mene nez 36 hodin,nelze.Odbavi mi zavazadlo i nezaknihovane na letisti ve Vidni?S jakym poplatkem?Na strankach jsem nenasla.Diky, Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, jde to i na letišti, cena je obvykle cca dvojnásobná než online.

  • karol napsal(a):

    Dobrý deň prajem
    chcel by som sa opýtať robím online odbavenie v ryanair a mám aj účet mojryanair, vyplnil som všetky údaje o mne a aj spolucestujúcich a v odbavení my to nechce zobrať tie údaje iba automaticky vyplní mna a ostatných nie. ďakujem za radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, taky mi to chvíli trvalo než mi to konečně automaticky načítalo u vyplněných cestujících údaje, radu jak to urychlit tak bohužel nemám.

  • Márty napsal(a):

    Dobrý den,

    dostala jsem instrukce z cestovní kanceláře, že mám nahrát dokumenty, ale nikde mi to nenabízí možnost a to už jsem se proklikala i odbavením. Nevím, kam mám nahrát třeba očko nebo příjezdový formulář do země.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nic nahrávat online nemusíte (pokud to nevyžaduje třeba CK), u Ryanair stačí vždy mít na kontrolu papírovou podobu.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den,
    chci se zeptat jak dlouho před odletem musím být na letišti, když provedu online Check-in? Je to nějak dané jako u odbavení na letišti nebo je to jedno?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy musíte být nejdéle 30 minut u gate, to je jediné co je potřeba dodržet, ale je potřeba počítat s tím, že může být zahlcena bezpečnostní kontrola atd., takže vždy se vyplatí držet se těch cca 2h před odletem.

  • Marek napsal(a):

    Dobrý den, koupil jsem letenky přes Pelikána a následně na stránkách Ryanair provedl verifikaci.
    Je v pořádku, že to chce oskenovat OP a obličej jenom po mě?
    Cestujeme dva.

    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud to chcete převést pod svoji registraci, tak tohle někdy chtějí, také jsem to už procházel a jde to udělat jen přes mobil, příšerná opičárna. Máte pak ale plný přístup do rezervace.

  • Michaela napsal(a):

    Dobry den, na internetu jsem nasla ze u tarifu plus je odbaveni zdarma na letisti. Nevite prosim jak se to musi udelat s check-oněm kdyz mam zavazadlo velke na odbaveni? Musim se i tak udelat nejdrive check-in? A pak jen odevzdat zavazadlo? Dekuji za rychlou odpoved.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte PLUS, tak máte odbavení na letišti zdarma a není třeba dělat dopředu online checkin.

  • Jiří Veselý napsal(a):

    Dobrý den,

    Ryanair nám poslal den před odletem mail: „Nezapomeňte, že poplatku ve výši 1650 Kč za odbavení se vyhnete jedině odbavením online.“ Je odbavení ON LINE povinnost nebo jen jedna z možností? Jejich sdělení mi připadá dost drsné, výše poplatku také.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, u Ryanair je povinnost se odbavit online.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *