Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Lenka napsal(a):

    Dobry den,
    letime s Ryanair s tarifom Family Plus, ako to prosim funguje s odbavenym zavazadlom do podpadlubia, ktore je v ramci tohoto tarifu, ked si spravime online check-in?

    Dakujem za info

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně uděláte online checkin a zavazadlo pak jen odevzdáte na checkin přepážce.

  • Andrea Polášková napsal(a):

    Ahoj, zítra se vracím z palerma do Vídně, mám zaplacenou službu že check in udělají za mě, tak se i stalo a do emailu mi přišli letenky, v mojí aplikaci v mobilu je ale nemám. A nemám možnost si letenku vytisknout, děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, nemáte to koupené třeba u Kiwi nebo někde? To se pak do aplikace nedostane. Případně palubka jde do aplikace vždy stáhnout s PNR kódem a emailem.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den, při rezervaci letenek z Prahy do Barcelony (a zpět) jsem jména i příjmení zadala s diakritikou. Vše vypadalo v pořádku, již jsem provedla online check-in. V mobilní aplikaci Ryanair vidím boarding passy, na kterých jsou naše jména zcela v pořádku. Poté jsem si na PC chtěla vytisknout boarding passy, když je ale otevřu přes klasické webové stránky v pdf, tak je najednou v přítelově příjmení chyba (místo Müller je uvedeno Mueller). V mobilní aplikaci již není možné provést změnu, protože je proveden check in. Kontaktovala jsem v této věci online chat Ryanair a bylo mi sděleno, že na letišti by s tím neměl být problém, že došlo k této změně protože v angličtině neznají ü. Přesto mám trochu obavu, protože přidali ve jméně písmeno navíc. Co si o tom myslíte vy, mohl by vzniknout na letišti problém?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, taky v tom problém nevidím, tohle by mělo být ok.

  • Simona napsal(a):

    Dobry den Honzo. Letime do Palmy 12.6. a vracíme se 22.6.2022. Dcera má 22.6. 16 let. Zakoupila jsem letenku 16+. Je to spravně ? Pustí nás check in 12.6. pokud zadám její datum narozeni ? V ten den bude mít tedy ještě 15 let. Diky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nepustí vás checkin a je potřeba to vyřešit přes online checkin. Bohužel jinak to nejde, nejspíš vám zařídí zdarma checkin na letišti.

  • Karina napsal(a):

    Dobrý den,
    29.4 odletame do Milána kdy máme udělat check in a kde dostaneme letenky v tištěné formě?
    Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte vybraná sedadla, odbavit a vytisknout palubní vstupenky můžete 24h před odletem.

  • Jirka napsal(a):

    Dobrý den, v rezervaci mám bohužel u děti, že jsou bráni jako adults, Lze to nějak změnit ? chat je robot, nejde mi to. Anebo pujde to 100% na letišti v praze pri checkin, ale holt za to zaplatim ?
    děkuji
    Jirka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u robota napsat „talk to agent“ opraví vám to na chatu bez poplatku, checkin je pak potřeba na letišti.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den,

    prosím o radu. Při vyplňování platnosti OP k online odbavení, jsem zadala špatné datum platnosti. Sekla jsem se o 8 dní.
    Letím na Kypr. Mám datum platnosti měnit? Bude to někdo kontrolovat ? Případně, může to být na letišti problém ?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, změnit to jde jen na online checkinu, s největší pravděpodobností si toho ale nikdo na letišti nevšimne.

  • Aneta napsal(a):

    Dobrý den,
    při check-inu jsem špatně zadala občanský průkaz mého přítele. Jak to prosím mohu změnit? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině přes online checkin, druhá věc je, že toho si fakt asi nikdo nevšimne.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, na rezervaci je psáno že s tarifem Plus je odbavení na letišti zdarma. Je to pravda? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano v plus tarifu je airport checkin zdarma.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, na rezervaci je psáno, že odbavení tarifu Plus je na letišti zdarma. Je to pravda? Děkuji.
    Jana

  • Marcela napsal(a):

    Kde se prosím na letišti v Římě dají vytisknout letenky?

    • Honza napsal(a):

      Je potřeba si je vytisknout třeba na hotelu, případně stačí je mít v mobilu.

  • Pavel napsal(a):

    Ahoj , chtěl bych se zeptat jestli mi na cestu do Barcelony a zpet stačí negativni PCR test když nemám očkování , díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, stačí tam, pokud zpátky letíte s Ryanair tak nemusí být nic, pokud s Eurowings tak aspoň AG test.

  • Klára napsal(a):

    Dobrý den,
    letíme od 21.-23.4. do Říma a chtěla bych se zeptat, jaká pravidla pro nás platí?

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, cestou tam musíte mít očkování/prodělání/AG test a vstupní formulář. Pro přístup na letiště při cestě zpět potřebujete opět jedno ze třech uvedených, pro let a přílet do ČR už není třeba nic.

  • Tomas napsal(a):

    Dobry den – zakoupil jsme si letenky od Ryanairu do Londyna a zpet pres Kiwi.com.
    Bohuzel jsem nasledne zjistil, ze mobili palubni listek do app Kiwi nedostanu, a ze obdrzim pouze verzi v pdf, u ktere hrozi, ze ji dostanu dve hodiny pred odletem a tim padem nebudu mit moznost si palubni listek vytisknout. Co v takovem pripade delat? Odbavit se primo u Ryanair nebo tisk listku na letisti? Dekuji

    • Michal napsal(a):

      Dobrý den, řešil jsem stejnou situaci a tato aplikace Vám převede PDF letenku do mobilní verze https://getpassbook.com/ , je to takový tip když kupujete letenku přes Kiwi a funguje to jak na Androidu tak IOS spolehlivě 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně můžete použít palubku v mobilu v PDF, není to problém.

    • Tomas napsal(a):

      Diky za rady! Super, ze staci pdf v telefonu.

    • Jan napsal(a):

      Dobry den,

      ale na webu Kiwi pisou o odbaveni u Ryanair toto:

      „Pokud cestujete se společností Ryanair, mobilní verzi palubního lístku nebudete mít k dispozici. Zobrazí se vám jen originál v PDF verzi…..doporučujeme vám si lístek vytisknout. Předejdete tak případným potížím na letišti.“

      No a mne je zahadou, kde si stihnu vytisknout letenky, kdyz je muzu dostat i 2 hodiny pred odletem…

      Diky za info.
      Jan

    • Honza napsal(a):

      Na letišti jednoduše zobrazíte v mobilu PDF s QR kódem, problém to nebude.

    • Jitka napsal(a):

      Dobrý den Tomáši, stačila opravdu jen PDF verze palubního listku v mobilu? Na letišti mi řekli, že musím mit lístek v aplikaci Ryanairu. Řeším to samé pro zpáteční let z Dánska (nakoupeno přes Kiwi, let. společnost Ryanair). Vracím se 30.4.22. Dekuji

    • Tomas napsal(a):

      Letim az ted v kvetnu. Pokud to stihnu, vytisknu si pakubky papirove. Jinak verim, ze to v PDF projde.

  • Marcela napsal(a):

    Dobrý den, zitra letíme do Dublinu a já jsem se pri online odbaveni překlikla v synově národnosti. Zrejmě z toho důvodu se mu nenačetla palubní vstupenka , je tam jen pokyn k odbavení na letišti. Mohla bych to ještě nějak v tom systému opravit, aby i syn měl palubní vstupenku v ruce předem jako my? Lze někoho kontaktovat s touto žádostí?
    Děkuji předem za odpověď. MN

  • Tomas napsal(a):

    Dobrý den, dnes jsem zakoupili tarif Plus a v popisu mám odbavení na letišti zdarma. Všude na internetu však stále čtu pouze o tarifu Flexi Plus, takže jsem docela zmatený. Z online odbaveni mám trošku hrůzu. Popřípadě, co budu ve potřebovat při odbavení na letišti? Cestovní doklad, číslo rezervace (stačí vytisknutý email, co mě přisel po rezervaci) a s tím dojdu na přepážku? Nebo je potřeba ještě něčeho? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano stačí vám občanka/pas a předáteho na checkinu, nic dalšího ani nepotřebujete.

  • Veronika napsal(a):

    zdravím četla jsem vaše články ohledně ryanair odbavení a jsou skvělé letím poprvé s kolegyní v dubnu do říma a kolegyně má 2 dávky + prodělání covidu,nevíte jak to prosím chodí zda má ukazat tedy dva se kódy o očkování + prodělání té nemoci,psala jsem na ryanair ti mě vůbec nechápou dávají mi otázky na vyklikavani nerozumí ani slovu Italy tak už nevím ,někde jsem to četla už ale neumím dohledat

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí vám prodělání, pokud je v posledních 180 dnech + vstupní formulář do IT, v reálu to dneska ale už nikdo prakticky nekontroluje.

  • Dominika napsal(a):

    Dobrý den, zítra letím London Stansted – Brno a nejde mě u Ryanair udělat Check-In přes aplikaci se mě nenactou letenky a www stránkách to taky nejde. Myslíte, že mě odbavi na letišti? Děkuji za odpověď

    • Hanz napsal(a):

      Dobrý den, mám stejný problém,.. pokud to prý nepůjde do odletu, tak by nás měli odbavit zadarmo na letišti. Asi kyberwar 🙁

    • Dominika napsal(a):

      Tak co už vám to jde? Mě se to nakonec večer rozjelo 🙏

    • Honza napsal(a):

      Mají výpadek, checkin na letišti je zdarma.

  • Klára napsal(a):

    Dobrý den,
    v pátek odlétáme do Dánska a máme vyplnit povinnou cestovní dokumentaci. A odkaz přes Ryanair nám nefunguje.
    Kde jinde ho seženu?

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pravidla pro cestu do Dánska i zpět byla uvolněna, není tak potřeba nic řešit.

  • Barbora napsal(a):

    Dobrý den, Honzo.
    Poradite mi, zda se da aplikace od Ryanair převést do českého jazkyka a popřípadě jak?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, myslím, že aplikace je jen v AJ.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *