Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Hanka Dudu napsal(a):

    Dobrý den, dcera 26.9. přilítá z Pisy leteckou společností Ryanair . Není očkovaná. Musí mít test? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano musí plnit pravidla Itálie a ta nepovoluje odlet bez testu/očkování.

    • Hana napsal(a):

      Dekuji za odpoved. Mel jste pravdu 🙂

    • Honza napsal(a):

      není zač 🙂

  • Jana napsal(a):

    Zdravim, pristi tyden odletam do Francie. Koupila jsem si value letenku, protoze budu mit pouze prirucni zavazadlo..Sedadla jsem si prikoupila pred zaplacenim letenky..Chapu spravne ze jiz mohu provest check in a nemusim cekat na tu dobu nejdrive 48h pred odletem? Pri vstupu do letadla mi pak bude stacit obsluze ukaz pouze boarding pass v aplikaci? Dekuji moc:) mate skvely web!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud máte přikoupena sedadla, můžete se už rovnou odbavit, palubní letenka stačí v mobilu.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den , letíme 18.9 v 18:30 z Vídně do Itálie. Sedadla nemáme zakoupené , pochopila jsem správně, že check in můžeme provést až 24 hodin před odletem ? Zašlou informační e-mail? Kdy to bude možné provést ? Děkuji moc za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, až 24h před odletem, email přijde, ale chodí tak nějak plus mínus kolem těch 24h.

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den, zakoupili jsme letenky Ryanair přímo na booking včetně sedadel (Výběr místa k sezení Vybrána 2 místa), stále ale píšou, že chceck-in je možný až 24 hodin předem. V aplikaci i online lze „odemknout“ check-in, ale máme si opět zvolit sedadlo, za které jsme už zaplatili a zaplatit za něj znova. Navíc v grafice se nabízí i ta sedadla, která máme zakoupena. Děkuji za radu nebo vysvětlení.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, moc jsem nepochopil, kde jste letenky kupovali? Pokud vás to nechce pustit na odbavení tak sedadla zakoupena nebyla… nekoupili jste je třeba jenom zpět nebo něco podobného?

    • Martin napsal(a):

      Dobrý den Honzo, děkuji vám za reakci. Letenky jsme kupovali přímo na flights.booking.com a přímo u nich v přehledu rezervace vidíme rezervovaná sedadla. A nemají tam online podporu, pouze telefonická a v angličtině.. Odbavení máme provést na stránkách Ryanair, ale po zadání rezervačního kódu nás to nechce pustit (píše že to je možné až 24 hod před letem) takto vypadá rezervace. https://drive.google.com/file/d/1uwS8v8MR2Jgz3zyOJ0aKoQjeqEyCSZG5/view?usp=sharing

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Booking jede přes GOtogate, takže u nich to vypadá na chybu, že nebyla vybraná místa, varianta jedna je že se s nima pokusíte spojit a vyřešit to, varianta 2 je koupit sedadla znova, nic moc jiného s tím udělat nepůjde.

  • Anna Čiháková napsal(a):

    Dobrý den, koncem října máme letět s přítelem do Říma. Letenky jsme koupili přes Pelikan.cz. Chtěla bych si dokoupit zavazadlo a místa vedle sebe a jedno u okénka, je to možné? A jak se odbavit online? Předem moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, přihlaste se se svým emailem a rezervačním 6-místným kódem od Pelikána přímo na http://www.ryanair.com (nahoře checkin/správa rezervace), přidat si tam pak můžete jakoukoliv službu.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, letíme 24.9.2021 na Mallorku, já mám 2x očkování, kamarádka očkování nemá. Musíme mít obě testy PCR nebo jen ona? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jen ona.

  • Klara napsal(a):

    Zdravim, dnes ( 9.9. ) jsem koupila letenky ( nejlevnejsi – value ) na Mallorcu na 24.9. ..Kdy mohu nejdrive provest online check in pres aplikaci? Pote mi na letisti staci jit pouze s prirucnim zavazadlem na “rentgen” a rovnou ke gate ?
    Dekuji 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte přikoupení zavazadlo tak 24h před odletem. A ano, na letišti s palubní vstupenkou na bezpečností kontrolu a ke gate.

  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den,

    mám zakoupené letenky a jsem již odbavena pro let Ostrava – Londýn a zpět. Potřebuji ale nutně změnit let – nové vyhovující termíny/letenky jsem nenašla, tak jsem si zvolila změnu letu na Katowice – Oslo. Avšak když si zakliknu nové letenky, nelze mi kliknout na „pokračovat“. Z jakého důvodu, prosím? Nejde mi to v žádném případě – ať si naklikám stejný let (trasa) jen jiné datum, tak mi to taky nejde. Jen mi vyskočí informace, že když kliknu na pokračovat, zruší se mi odbavení, ale to já chci, ale nejde to. Prosím Vás o radu.

    Andrea

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude to chyba na Ryanair, zkuste mobilní aplikaci, to mi pak někdy fungovalo, případně napsat na online chat.

  • Tomáš Polívla napsal(a):

    Dobrý den.
    Zítra poletím poprvé s RYANAIR, Vídeň-Kréta.
    Mám online boarding pass a jen příruční zavazadlo.
    Na letišti jdu rovnou k určenému GATEu?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano rovnou do gate.

  • Kristýna Krejbichová napsal(a):

    dobrý den,

    chtěla bych se zeptat letím přes Ryanair z Vídně do Itálie, budu mít hotový check in online. Dneska mi zaslali informaci ohledně COVID a také že musím být minimálně 2,5 hodiny na letišti před odletem. Zřejmě do toho času zahrnuli i check in na místě že? Já budu na letišti ve Vídni tak hodinu a půl před odletem, bude to stačit? check in online a Covid test + enter formulář online. Nevíte prosím zda musím někde čekat na nějaké přepážce?

    Moc děkuji
    Kristýna Krejbichová

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nemusíte, pokud tu 1,5h na letišti budete, stihnete to bez problémů.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, za týden letím poprvé v životě a to s Ryanairem do Budapešti.
    Jsou v ceně letenky státní daně (případně poplatek cestujícího v letecké dopravě) a pokud ne, kdy a kde se dají zaplatit?
    Další otázka se jedná na covid opatření. Většina z nás má komplet očkování nebo imunitu, ale jede s námi i člověk, který má zatím pouze jednu dávku očkování. Na covid portálu jsme se ale dočetli, že do Maďarska je možno letět i s jednou dávkou, platí to pořád?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, cena letenky je konečná, pokud nepožadujete žádné další služby tak nic dalšího platit nebudete. A ano, měla by stačit i jedna dávka.

  • Vendula napsal(a):

    Dobrý den,
    dne 3.9.2021 odlétáme s Ryanair do Španělska (2x dospělí, 2x děti do 12 let). Dospělí jsme oba plně očkovaní. Děti nejsou. Vyžaduje přepravce PCR/antigenní testy?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den ne, Ryanair to má vždy podle cílového státu.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý den, dnes jsem odbavovala let. A jako palubní lístek mi přišla taková anglickočeská splácanina. Je to možné? Opravdu na tohle odletím? Taky jsem se chtěla optat, zda vadí, že jsem psala diakritiku. Na boarding passu není, ale v aplikaci je moje jméno s diakritikou. Vyplňovala jsem to přes český portál, vůbec mě nenapadlo psát jména bez 🙁

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ono to tu diakritiku už schroustá, ale v systému vás budou mít stejně bez, nevadí to. Palubní vstupenka od Ryanair je papír rozdělený na 4 části, vždy musí mít QR kód.

  • Kamila napsal(a):

    Dobrý den,
    4.9. letíme z Vídně na Kypr (Paphos) a letenky mám přes kiwi.com. Online odbavení má proběhnou 3.9., kdy mám dostat boarding pass do mailu. Mám přikoupené 1 zavazadlo k odbavení a teď mám obavy, aby nás do letadla pustili. Dozvěděla jsem se, že je nějaký problém mezi Ryanair a Kiwi. Myslíte, že odletíme? A se zavazadlem mám jít do fronty k přepážce na odbavení? Letí se z terminálu 1? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, řekl bych že od kiwi teď budou chodit originální palubky Ryanair, takže problém nebude, na letišti nikdo nepozná, jak jste si letenku koupila. S odbaveným zavazadlem a vytisknutou palubní vstupenkou jdete na checkin, kde ho odevzdáte, pak rovnou do letadla.

    • Petr napsal(a):

      Dobrý den,
      Můžete mi prosím dát vědět, jak jste dopadla s tím odbavením a pak se vstupem do letadla? My letime 19.9. z Vídně na Rodos, tak abych věděl, jak to probíhá. Moc děkuji

  • Ivana napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz , již jsem provedla odbavení online a teprve poté přikoupila Fast Track, musím znovu provést odbavení?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, jen znova vytisknout palubní vstupenku, případně na fast track někdy přijde na některých letištích lístek zvlášť.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobry den, zitra letime na rhodos syn ma 6 let, test tedy žádný nepotrebuje? Cetla jsem ze do 12 let je to ok dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano nepotřebuje.

  • Petr napsal(a):

    Mám přikoupené palubní zavazadlo 55x40x20. Jaký je postup při jeho odbavení. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Pokud máte palubní zavazadlo tak se neodbavuje a jdete s ním rovnou na palubu.

  • sylva nenickova napsal(a):

    Dobry den, je pri letu Brussels Charleroi do Prahy 25.8.2021 vyzadovan i test leteckou spolecnosti Ryan air nebo staci ukoncene ockovani? dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí očkování.

  • Anna Lehovcová napsal(a):

    Dobrý den, zítra odlétám s dcerou do Benátek. Přes Student agency jsme si koupili Ryanair letenku a prikoupili dvě zavazadla10 kg a 20 kg. Odbavila jsem nás online, několikrát to spadlo. Dcera má u palubní letenky 10 kg zavazadlo uvedeno, já své 20 kg ne. Lze ho odbavit na letišťi zdarma nebo to musím nějak doplnit na palubní lístek? Moc děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair to 20kg na palubní vstupenku nepíše, stačí ho tak odevzdat na checkinu.

  • Jozef Kollár napsal(a):

    Dobrý den,

    Chci se podělit o zkušenost.
    Koupil jsem letenky přes kiwi. Standard. Tzn. 24 h před odletem online check.
    Onlie check in selhal. Musel jsem zaplatit Ryanair 3×50 EUR za check in na letišti. Požádal jsem kiwi o vrácení, ale nevím…. 3 měsíce a vyhlídka nedobrá.

    Na zpáteční cestě jsem tohle nechtěl opakovat. Volal jsem na všechny strany a kecal s robotama….. Nakonec ten online check in na zpáteční cestu prošel a myslím z jediného důvodu – měl jsem registraci na ryanair.com (email atd) a z nějakého důvodu tam byli i ostatní spolucestující, stačilo před onlie check in dopsat na stránkách ryanair údaje o sobě a spolucestujících (pas atd.)

    Tak snad to někomu pomůže, protože indka z kiwi mi nabízela sedadla za poplatek, které dle jejich slov nezaručovali online check „pass“…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to bohužel standardní problém všech podobných přeprodejců, ona ta letenka je třeba za zajímavou cenu, nikdy ale nebude levnější jako přímo u areolinka a jsou s nimi pak skoro vždy nějaké problémy.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *