Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Irena napsal(a):

    Stále čekám na odpověď….

  • Ilona napsal(a):

    Moc děkuji za tento pro mě velice užitečný článek

    • Honza napsal(a):

      Díky, jsem rád, že pomohl.

  • Ivo napsal(a):

    Dobrý den Honzo. Mám dotaz ohledně zavazadla. Chci koupit přítelkyni u Ryanair letenku on-line, ale nevím jak to udělat s jejím zavazadlem. Do váhového limitu 20 kg se vleze, ale má rozměry 75x50x29 cm. To znamená, že přesahuje rozměry příručního zavazadla. Nikdy jsem letenku nekupoval a tak mám strach abych neudělal něco špatně. Nejsou mi jasné poplatky za nadrozměr a jaký postup při rezervaci konkrétně zvolit. Prostě nevím kolik bude muset ona na letišti doplácet. Můžete mi poradit jak na to?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v tomhle případě přikoupit odbavené 20 kg, jiná varianta není.

  • Lejla napsal(a):

    Dobrý den , v létě letíme s dětmi na Tenerife, chci se zeptat jak to je s Pcr testy a rouškami na palubě prosím ?

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně je to bez PCR testu, na palubě jsou zatím roušky povinné.

  • Irena napsal(a):

    Dobry den, muzu poprosit o info jak je to s PCR testem na palubě letadla Ryanair?Mám se testovat nebo je to minulost?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží na cílové destinaci, samotný Ryanair test nevyžaduje, chce ho jen pokud ho vyžaduje cílová destinace.

    • Irena napsal(a):

      Díky za odpověď.Cilova destinace je Recko

    • Honza napsal(a):

      Tam je to bez nutnosti cokoliv dokládat.

  • Radek napsal(a):

    Ahoj. Letím s přáteli společností Ryanair a v jednom případě po odbavení zjistil chybu v křestním jméně. Bohužel nelze po odbavení online změnit. Příjmení a číslo dokladu sedí. Kde mohu tuto chybu opravit? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, jedině na online chatu.

  • Simona napsal(a):

    Dobrý den. Poprvé cestuji jen s příručním zavazadlem s Ryanair. On-line jsem se odbavila, vytiskla letenku. Chápu dobře , že nemusím chodit k přepážce, kde se odbavuji zavazadla? Děkuji Simona

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to přesně tak, jdete rovnou na bezpečnostní kontrolu a do gate.

  • Anna Nemcova napsal(a):

    Dobrý den, dá se dokoupit tarif flexi plus abychom se nemuseli odbavovat on-line. Rezervaci máme u raynaru. Pokud ano tak kolik stojí doplatek. Jsem nevěděla, že při odbavení na letišti to stojí 55 euro osoba. Děkuji za odpověď Anna

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se nechcete odbavit online, tak stačí přikoupit airport checkin za cca 20-25 €.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak je to s léky v příručním malém zavazadle u Ryanair ? Mám léky na alergii, prášky, kapky do očí a inhalátor. Jak postupovat? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, měli by být zabalené zvlášť, kapky v rámci tekutin a je lepší s sebou mít příbalové letáky.

  • Jan napsal(a):

    dobrý den,
    v CK nám zřejmě chybně zadali kategorii u dcery, má 14 let, ale při odbavení letenek on-line ji máme v kategorii 16+. Když u ní zadám správné datum narození, nebere to. Jak to změnit, aby byla správně v kategorii 12-16?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napište na online chat.

  • Jan napsal(a):

    Dobry den letime na rodinou dovolenou do italie ja dospelý a 7 madistvých jedný neteři je 14 a i když jsem zadal teen tak mi to nebere při check-in jeji datum narozeni pochopil jsem že se tam musim nějak dovolat a změnit to „četl jsem zde, že to zmeni zdarma a pak je check-in na letišti zdarma muj dotaz je k tomu nějaké potvrzeni aby po mě nechtěly pak 55Euro za hlavu a druhy dotaz potřebuji nějaké potvrzeni/povoleni od rodiču? a poslední dotaz na konci Check-in v aplikaci je uploud covid dokumentu je to poviné poslat jeden synovec není ockovany předenm děkuji za odpověd

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba napsat na online checkin, tam vám zadají airport checkin, potvrzení nedostanete ale funguje to vcelku bez problémů. Potvrzení od rodičů je lepší ale řeší se jen při nějakých problémech, dokumenty do ryanair nemusíte nahrávat, je to jen dobrovolné úložiště.

  • Lucie napsal(a):

    Zdravím Vás chtěla bych se zeptat letíme z Vídně do Benátek…máme jen malé příruční zavazadlo a nemáme zaplacené ani místa v letadle. Chtěla bych se zeptat když se odbavíme online jak dlouho před odletem musíme být na letišti? Přijde mě po online odbavení už i odkud to poletí nebo to zjistíme až v hale??A jaká je pravděpodobnost, že by nás mohly posadit vedle sebe? Děkuji letíme takto poprvé vždy to bylo přes CKk

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na projití z odletové haly ke gate pokud není ucpaná security stačí obvykle tak 10-15 minut ale vždy jde dobré nechávat si 2h rezervu na příjezdu kvůli zpoždení.. Gate odletu najdete až v hale, vedle sebe vás téměř určitě neposadí.

  • Helena napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz, měli jsem letenky do Říma přes prodejce My trip a nešlo to odbavit elektronicky, pořád to psalo, že tento let nejde elektronicky odbavit, samozřejmě na letišti jsme museli zaplatiti poplatek s tím, že to máme reklamovat u My trip. Bohužel My trip nám poplatky nechce zaplatit, že žádnou chybu nezaznamenali. Letělo nás víc a nešlo to nikomu…Máme nějako šanci se bránit? Děkuji moc za odpověď, Hela

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tohle je tak maximálně na ČOIku, ale ta řekne že Mytrip je zahraniční a nic s tím neudělá, tím to asi hasne. Prodejci letenek nemají v zákoně prakticky žádné povinnnosti ani žádný regulativní orgán, bohužel. Příště se těmto prodejcům tak radši rovnou vyhnout.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den,

    kupovala jsem si letenky společnosti Ryanair přes Kiwi.cz a přes Kiwi stránky jsem také zadala údaje potřebné k online odbavení již minulý týden, ale stále mi to píše, že čekají na odbavení, ale všechny potřebné údaje mají. Začínám z toho být nervózní protože letím ve čtvrtek večer z Vídně (a zbytek dne strávím přesunem na letiště) a tím pádem potřebuji letenky fyzicky tisknout ve středu. Nevíte v čem by mohl být problém, případně, jak mám situaci řešit v případě, že by mi přišly palubní lístky na email až po cestě na letiště (četla jsem, že palubní lístky by měly být tištěné, nikoliv jako PDF v mobilu)?
    Děkuji předem za odpověď.
    Hana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte vybrané sedadlo tak vás dříve jak 24h před odletem odbavit ani nemohou, takže po této době by měly dorazit palubní vstupenky.

    • Lukas napsal(a):

      Dobry den – muzu se zeptat, jak jste dopadl? Poslali vam palubku vcas k tisku, pripadne stacila vam pouze v mobilu? Diky

    • Jana napsal(a):

      Dobrý den, řeším ten samý problém, můžete mi prosím sdělit, jak to nakonec dopadlo? díky

    • Tomas napsal(a):

      Dobry den, nam stacila pdf v telefonu. Jinak palubky nam dosly temer ihned, co byl otevren check in, tedy 24 h pred letem.

  • Vasek napsal(a):

    Dobry den, muzu poprosit o info. K manzelce jsem z nepochopitelnych dubodu pri check in napsal moje datum narozeni. Pisou, ze nelze zmenit online. Az na prepazce? Za poplatek? Neni jina moznost, prosim?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, napsat na online checkin a tam vám datum upraví nebo vám zařídí zdarma checkin na letišti.

    • Marek napsal(a):

      dobrý den, stalo se mi uplně to samé, kde mám napsat na ten online check in?? nikde nemůžu najít odkaz, kdyžtak díky

    • Honza napsal(a):

      https://www.ryanair.com/ie/en/lp/chat

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den, mám problém, preklepla jsem se v příjmení (místo s jsem dala z) mé roční vnučky a mám letenky už odbavené. Někde jsem četla, že by snad měla společnost jeden překlep tolerovat, myslíte Honzo, že to nebude problém? Děkuji za pomoc 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napsal bych na online chat a tam vám to zdarma opraví, na letišti by to asi také neměl být problém, ale lepší je to mít na palubce vpořádku.

    • Pavla napsal(a):

      Honzo děkuji moc 🙏. Opraveno a mě se hrozně moc ulevilo. Ještě jednou děkuji 🌺

    • Honza napsal(a):

      není zač 🙂

  • Šárka napsal(a):

    Dobrý den, za týden letíme do Bari. Pokud jsem to správně pochopila, na cestu tam je potřebný EU certifikát (test, prodělání, očkováni). Letíme s mezi přistáním v Miláně. Jak je to s cestou zpět? Musím v Itálii řešit nějaké testování? Na internetu jsem se dočetla, že ČR žádné takové podmínky pro návrat nemá, ale aby po mně nevyžadovali negativní test při přestupu 🤔 letíme s Ryanair.
    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nic nepotřebujete ani pro vnitrostátní let, ani pro let směr ČR.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, chtěl bych se zeptat jaký je poplatek za změnu jména u RYANAIR, napsal jsem jména s diakritikou a chtěl bych to změnit na bez diakritiky. Už je to víc jak 48hod po zabukování letenky . Děkuji. Petr

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je máte s diakritikou tak se u Ryanair nic neděje, můžete je nechta tak jak jsou.

  • Nikol napsal(a):

    Dobrý den, plánujeme jako rodina 2 dospělý a 1dítě 7 let letět do Chorvatska. Pokud si vyberu tarif Family plus, tak 1 dospělí a dítě mají rezervaci sedadla a 2 dospělí při chce inu bude mít náhodně sedadlo? Trochu se online chce inu bojím, abych něco nepokazila. Jak v tomto případě postupovat? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně je kupovat nejlevnější tarif a k němu si všechno následně navolíte podle libosti. Dítě bude mít místo tak jako tak zdarma.

  • Lenka napsal(a):

    Dobry den,
    letime s Ryanair s tarifom Family Plus, ako to prosim funguje s odbavenym zavazadlom do podpadlubia, ktore je v ramci tohoto tarifu, ked si spravime online check-in?

    Dakujem za info

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně uděláte online checkin a zavazadlo pak jen odevzdáte na checkin přepážce.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *