Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Yweta napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu máme u letecké společnosti Raynair odbavené chek in online letenky, ale po odbavení jsem zjistila u jedné z letenek, že na jedné je jméno z diakritikou. Je to problém nebo to nemusím řešit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to vpořádku s i bez diakritiky, není potřeba to řešit.

    • Yweta napsal(a):

      Děkuji moc, jste skvělý 🙂

    • Honza napsal(a):

      není zač 🙂

  • Olga napsal(a):

    Dobrý večer, prosím o radu, máme letět 13.7. na Mallorcu z Drážďan, zakoupeno přes Invii, máme udělat check in Ryanair a nejde to, chtěli jsme dříve, že si zaplatíme za konkrétní sedadla a nešlo to, teď to je asi 40 hodin před odletem a stále se nejde dostat do rezervace. Cestovka i Invie neví, kde je problém, Ryanair nekomunikuje, online chat i tlf. Nevíme, co delat🙊Děkuji za radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, žádný výpadek Ryanair nemá, takže vám musela Invia poskytnou buď špatné číslo rezeravce nebo email, na který rezervaci provedli, s těmito údaji to jde vždy.

  • petr šup napsal(a):

    Dobrý den.Rád bych věděl za co platím 26 eur při potvrzení 2 letenek Alicante Norimberg check in online,když stejně místa nejdou vedle sebe.Jde se poplatku pro příště nějak vyhnout?děkuji Petr Š.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, musíte provést online checkin nejdříve 24h před odletem, pak je to bez nutnosti vybírat místa.

  • Aleš Trnovský napsal(a):

    Dobrý den, mám letenky pro mě a pro syna do Londýna. Chtěl jsem udělat online check in a nelze mi udělat pro syna, protože je uveden jako adult 16+, ale to mu není. Lze změnit typ věku cestujícho při online odbavení, nebo mohu přímo na letišti u přepážky. díky AT

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nejde to, je potřeba napsat na online checkin a buď vám to změní nebo zajistí checkin na letišti.

    • Marcela napsal(a):

      Dobry den,mám stejný problém,jak jste dopadl s tou úpravou věku u letenky pro syna?
      Dekuji
      Krčmová Marcela

    • Milos napsal(a):

      Je potreba napsat na chat, resil jsem predevcirem dcera 15 a ja dal 16+, jsem to ani nevedel. Pak to slo nacekovat.

  • Tereza napsal(a):

    Zdravím, s kamaradkou letime do Chorvatska. Koupily jsme si i zavazadla a rezervovana sedadla, takze uz muzeme udelat check-in tedka. To dopadlo uspesne, ale na te letence se ukazuje „upload covid documentation“. Je mozne ze Ryanair jako letecka spolecnost vyzaduje nejaky dukaz o bezinfekcnosti? Jestli se mame objednat na testy nebo ne. Jsem z toho zmatena.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ne, je to jen dobrovolné úložiště, nevím proč to tam furt mají.

  • Karlos napsal(a):

    Dobrý den, koupil sem si letenku (bohužel) přes kiwi a zjistil sem, že při odbavení online poskytují pouze pdf boarding passu a nikoliv mobiní pass a co je hlavní problém, že ho mohou zaslat až do 2 hodin před odletem, kdy už je člověk logicky na letišti. Je teda jediná možnost jak z této pasti ven si boarding pass nechat vytisknout za 20€ na check-inu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, většinou není problém v nascanování PDF přímo z mobilu.

    • Semir napsal(a):

      Kdyby se u Gatu ptali, proč nemáte jejich aplikaci s BP, tak hlavně řekněte, že o ní nevíte nebo Vám nešla nainstalovat nebo něco takového, protože propálit (nebo se vymluvit) na nákup u překupníka, které u Ryanairu zvlášť nemají rádi (oni vědí proč ten e-mail pro získání mobilního pasu chtějí -> překupník ho tají) by taky mohlo znamenat, že se rozhodnou striktně dodržet pravidla a nepustit Vás do letadla za absenci předepsaného dokladu. 🙂

  • Dominika napsal(a):

    Dobrý den,vyplnila jsem u syna špatný datum narozenin 🙈🙈 když chci upravit nejde to už uložit 😏

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, opravit to jde jedině přes online chat, druhá věc je fakt, že si toho asi nikdo nemá moc kde všimnout.

  • Šárka napsal(a):

    Dobrý den, zítra cestujeme s Raynar do Edinnburgu. Máme již odbavení a palubní lístky. Jen jsem zjistila, že jsem do rezervace přes Kiwi.com zadala čísla občanských průkazů místo pasů. Pasy samozřejmě máme. Myslíte, že na letišti nebude problém, když předložíme pas? Máme jít rovnou k pasové kontrole? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, myslím že si toho nikdo nevšimne…

  • Marek napsal(a):

    Dobrý den, v první řadě Vás musím pochválit, za skvělý článek. Zrovna kupuji letenky u Ryanair, úplně poprvé a válčil jsem s tím. Kupuji 2 letenky s malým příručním zavazadlem do 10kg a baťůžek:-) Letíme směr Benátky a zpět, předpokládám, že si budu muset stáhnout aplikaci k vůli check-in a palubním lístkům, jelikož v Itálii budeme několik dnů a nejsem si jist, že bych to vytiskl. Je to tak? Nevíte, zda je potřeba vyplňovat nějaké papíry do Itálie, když letíme z Polska? A roušky nebo respirátory jsou stále povinné? Sice letíme až v srpnu, ale i přesto se raději zeptám zkušeného cestovatele. Děkuji moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, díky :). Aktuálně není potřeba žádná bezinfekčnost ani formuláře. Pro cestu zpět je ideální stáhnout si aplikaci a v ní si zobrazit palubní vstupenky.

  • Lenka Mottlová napsal(a):

    Lze při el. odbavení u rodinných letenek zakoupit pouze jedno palubní zavazadlo do 10kg, automaticky mi to zaúčtuje palubní zavazadlo navíc u všech členů rodiny. Děkuji LM

    • Honza napsal(a):

      Ano, lze, stačí odšrktnout „stejné pro všechny“.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, letím se společností Raynair z Malty do Vídně, chci se zeptat, zda je potřeba mít u sebe vytištěný palubní lístek nebo jej stačí mít v mobilním telefonu? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí v mobilu, ideálně v aplikaci Ryanair.

  • Lukáš napsal(a):

    Dobrý den, letim úplně poprvé sám z Francie do Prahy a letenku mám koupenou přes Ryanair ale letím nejakou společnosti MaltaAir. Jelikož nemám zkušenosti s odbavovanim tak jsem se na netu dočetl že si mám udělat chek-in on-line v aplikaci Ryanair. Tomuhle rozumím. Jen bych potřeboval vědět kam přesně na letišti mám jít si nechat odbaví zavazadlo a jak to celé vlastně probíhá. Za normální vysvětlení nezkušenému člověku budu vděčný.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Malta Air je pobočka Ryanair kterou mají na Maltě kvůli daním, je to prostě pořád jen Ryanair. Doma odbavit, vytisknout palubní vstupenku a s ní jít odevzdat na checkin zavazadlo, standardně k přepážce, případně občas mívají i speciální přepážky „Baggage drop off“. Zavazadlo vám odbavi a na vaši vytištěnou letenku (případně na mobil pokud máte palubku v mobilu) nalepí štítek.

  • Terez napsal(a):

    Dobrý den,

    včera jsme udělali check-in u Ryanair. Máme zakoupené letenky a ke každé 10 kg + jsme si navíc odkoupili 3×20 kg. Po check-in máme na letenkach jen 10 kg zavazadla a ani jedno 20 kg. Kupovali jsme to vše naráz a proste ty 20 kg chybí. Nevíte jak toto řešit? Odlétame v pondělí a volali jsme na Ryanair a bezúspěšně. Děkujeme

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair ty 20kg zavazadla na palubky nepíše, v systému to ale mají…

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den,
    dnes jsme den pred odletem zjistili, ze nejde diteti 15 let udelat check in online, v online chatu nam rekli ze si ho mame udelat na letisti, ale nevime kolik hodin pred odletem si ho muzeme udelat. Dekuji za odpoved.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně se otevírá přepážka 2h-40min před odletem.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den,
    právě jsem si zakoupila letenky u společnosti Ryanair a do mailu mi přišlo pouze potvrzení rezervace, ale žádná příloha PDF s letenkami k tisku. Chápu tedy správně, že letenky budu moci vytisknout až po provedení check-in 24 hodin před odletem?
    Předem moc děkuji za odpověď
    Tereza

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, letenky jako takové jsou dnes vždy elektronické, jako potvrzení slouží itinerář, který vám došel do mailu. 24h před odletem (pokud nemáte vybraná místa) se pak odbavíte a vytisknete si palubní vstupenky, s těmi jdete rovnou do letadla.

  • Olga napsal(a):

    Dobrý den.
    Prosím o radu. Při rezervaci popletl se mi tituly cestujících… Zjistila jsem to při odbavení online. Je možnost změnit tituly a jakým způsobem? Zkoušela jsem přes chat, ale moc se mi to nedaří… Možná mám uvést konkrétní jména a požádat o změnu? Děkuji za odpověď..

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud byste ještě neudělala checkin tak to jde změnit ve správě rezervace, po chekinu jedině na online chatu nebo komunikují případně i přes facebook nebo twitter.

  • Sára napsal(a):

    Dobrý den,
    zakoupila jsem k letence občerstvení na palubě – „produkty nabízené během letu“, tedy nabídku jídla. Jídlo si mohu vybrat při online check – in nebo musím ještě dokupovat v rámci „předobjednávkové nabídky“ či jídlo dostaneme automaticky? Mockrát děkuji za odpověď.

  • Carmen Janikova napsal(a):

    Dokoupila jsem u Rynair 20kg zavazadlo,neprojevilo se mi to v me rezervaci jen mam stale status,ze rezervace probiha,co mam delat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo přímo na http://www.ryanair.com a tak pokud nepřišel potvrzující email a v itineráři není zapsané zavazadlo, tak platba neproběhla.

  • Marcela napsal(a):

    Dobry den, koupili jsme letenku pres portal edreams na Korfu ktera je jeden let s ryaniar. prikoupili jsme si jeste odvavena zavazadla, jelikoz mame male dite. druhy den rano nam prisel email, ze nam negarantuji odbavena zavazadla a vraci nam za ne penize. jak tuto situaci resit? resit odbaveni na letisti jsem se chtela vyhnout a ani nevim kterou z tech 2 let. spolecnosti kontaktovat. nehlede na to, ze jsem slysela ze odbavovani az na letisti je drazsi. co je na tom pravdy? dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte přístup přímo do rezervace od Ryanair tak si zavazadla přikupte před odletem a rovnou se i odbavíte, pokud ne, tak jiná možnost než si zaplatit zavazadla přes edreams bohužel není.

  • Anna napsal(a):

    V sobotu odlétám z Vídně do Las Palmas. Odbavila jsem se on-line. Mám zaplacené zavazadlo 20 kilo. Odbavim ho na letišti u nějaké jiné přepážky než se odbavuji zavazadla kde se vydávají i palubní lístky nebo u stejne? Pokud u jiné přepážky tak u které? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair má ty přepážky všechny dohromady, někdy je nad některými napsáno jenom „BAGGAGE DROP OFF“ a ty jsou určeny jen na odevzdání zavazadel, ale vesměs se to stejně nijak nedodržuje a je jedno ke které jdete přepážce.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *