Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.
Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.
Proč se musím odbavit?
Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.
Odbavení online
Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.
Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.
Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.
Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.
Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.
Odbavení na letišti
Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.
Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.
Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.
Dobry den,letime skupina 6 lidi a ja jsem omylem u matky zadala u checkin svuj pas.Nemohu se dovolat do Ryanair a z chatu jaem se nic nedozvedela,kontaktuji mne.Mohu tuto zmenu udelat i po checkinu udelat primo na letisti pre odletem?dekuji,
Dobrý den, na online chatu napiště „talk to agent“ a nechte se přepojit na „živého“ operátora, ten vám buď resetuje odbavení nebo zařídí checkin na letišti zdarma.
dobrý den. chystáme se letět s dětmi bez zavazadel pouze s kočárkem a autosedačkou. chápu správně, že udělám před odletem online check in a kočárek a sedačku odbavím zdarma až na přepážce na letišti? díky za zprávu Veronika
Dobrý den, ano, je to přesně tak.
Dobrý den, moc prosím o radu. Právě jsem udělala pri online odbaveni chybu u spolucestujícího mam uvedené chybné datum narozeni i číslo pasu. Snažím se psát do Online chatu, ale robot mi jen odkazuje ma obecné odpovědi. Na zákaznickém centru nenabízí češtinu… Nevím si rady, jak postupovat. Mám nějakou možnost ty údaje změnit?Moc děkuji za odpověď.
Dobrý den, stačí napsat robotovi: talk to agent a spojí vás s operátorem. Jinak pokud je to v rámci Schengenu a nemáte odbavené zavazadlo, tak si toho stejně nikdo nevšimne.
Dobrý den, chystám se cestovat s kojencem na trase Praha-Řím a zpět. Letenky mám koupené přímo u Ryanair s dvěma palubními zavazadly. Můj dotaz je ale na kočárek. Ryanair uvádí na svých stránkách, že pokud cestuji s kojencem lze vzít zdarma kočárek, který musí jít plně složit (to není problém). Jde mi o to, zda je to skutečně zdarma a zda mám nechat kočárek u odbavených zavazadel nebo jak a skutečně mi nebude účtován poplatek navíc? Děkuji za odpověď a zkušenosti.
Dobrý den, ano, je vždy zdarma pro jakkoliv staré dítě.
Dobrý den,
koupil jsem 3 letenky od Ryanair. Jeden kamarád si cestu rozmyslel a poletí místo něj jiný. Je možné před nebo během online check-inu upravit jméno cestujícího?
Děkuji.
Dobrý den, určitě je potřeba provést změnu před online checkinem. Cena je cca 3 500 Kč.
Dobrý den,
když budu mít online odbavení v kolik musím být na letišti? při cestě do londýna
Dobrý den, musíte být nejdéle 30 minut u gate. I tak je vhodné hlavně kvůli nenadálým situacím si ponechat rezervu alespoň 2h před odletem.
Dobry den, pri vcerejsim online check-in (24h predem) jsem zjistila, ze jsem omylem uvedla 14letou dceru jako adult, tudiz nesel dodelat check-in na jeji datum narozeni s tim, ze je teen, nikoliv adult. Abychom check-in provedli zdarma, tak jsem ji trosku v panice o 2 roky „ostarsila“. Da se toto jeste nejak upravit na letisti, je mi jasne, ze je tam problem s tim, ze by mela sedet u spolucestujiciho dospeleho, dekuji
Dobrý den, pokud letíte do Schengenu, tak bych to neřešil, toho nemá šanci si kdokoliv všimnout…
Zdravím, musí se pokaždé zadávat údaje o cestujících / dokladech zadávat při online odbavení na webu znovu? Uložil jsem si je to „myRyanair“ jako spolucestující včetně dokladu, ale když chci odbavit další let, nevidím nikde možnost na načtení údajů nebo něco takového a chce to po mě zase vypisovat vše znovu.
Něco nevidím nebo je to „vlastnost“ na webu Ryanair, že to nejde?
Dobrý den, ano jde to, ale je potřeba při rezervaci letenek vybrat uloženého cestujícího, pak se to spáruje i při odbavení..
Děkuji, to bude ono, letenky jsem rezervoval na všechny cesty ještě před uložením cestujících. Takže příště už to bude jednodušší.
dobry den, zitra odletame do Dublinu se spolecnosti Ryanair, ale letenky jsme kupovali pres Mytrip. Ryanair po nas vyzaduje overeni totoznosti, ale pri skenovani cestovniho pasu mi vyskocila chyba, ze se jmeno na pase (Jirkovská) neshoduje se jmenem rezervace, kde mam prijmeni bez carky – Jirkovska. Jak tento problem vyresit? Pomuzou nam na letisti a odbavi nas i bez overeni?
Moc dekuji za pomoc
Dobrý den, ano, 2h zajít na checkin a tam vás odbaví bez problémů.
Dobrý den prosím o radu nevíte zda je možné, když už jsem odbavena dokoupit ještě zavazadlo navíc?
Nabízí mě to ,že ano ale to mi pak změní letenku?
děkuji
Dobrý den, ano, jde to, jen si pak znovu vytisknete palubní lístek.
dobrý den, stačí mít palubní lístek na let s Ryanair pouze v telefonu ve formátu PDF když jsem letenky kupoval přes kiwi?
Dobrý den dnes večer odlitame sedadla mám zakoupené ale na letenku mi přišlo sedadlo 35 což není, každý den se snažím udělat odbavení a pořád mí to píše error že nastalá chyba už nevím co mám dělat.na letišti volali do rainaru a sedadla zruší a že si mám zakoupit nové ale to mi taky nejde prosím o pomoc
Dobrý den, ideální je napsat na online chat, tam vám určitě pomůžou a rezervaci rovnou upraví.
Dobrý den, ano, bez problémů.
Zdravím, letím poprvé 7/10 s Ryanair, rezervace/platba provedena přes kiwi.com. Ryanair prý požaduje tištěnou verzi palubní
vstupenky, kiwi přislíbilo obstarat a zaslat mailem až Ryanair otevře příslušný „gate“, což prý bude 24 až nejpozději 2 hodiny
před odletem. Nejsem z Prahy, s vytištěním palubní vstupenky bych mohla mít časový problém.
Možná to pro cestu tam stihnu, ale pro zpáteční let se mi to určitě nezadaří… Poradíte ?
Dobrý den, klidně vám stačí v mobilu, důležitý je čitelný QR/BAR kód.
Dobrý den, zaprvé mi přijde úplně skvělý, že tu lidem radíte s otázkami na které nám třeba nikdo neodpoví a zadruhé mám také dotaz. Přes skyscanner jsem si vyhledala letenku do Edinburghu. Zvolila jsem přeprodejce Opodo. Po potvrzení rezervace mi přišel pouze itinerář a Ryanair verification nikoliv el. letenka. Ačkoliv jsem se dočetla, že při potvrzení rezervace letenky by měla přijít i letenka. V aplikaci Opodo jsem provedla check in, načež mi to napsalo, že boarding passes budou k dispozici 8 hod před odletem. Jestli si nemýlím, tak boarding pass je palubní lístek a ne letenka. Stačí mi tedy dokončit ještě check in u Ryanair a mít k dispozici palubní lístek abych mohla do letadla? Jestli to správně chápu, tak jsem musela ověřit alespoň jednu identitu přes ty vertifikace(což jsem udělala) a našlo to můj let. Na Opodo jsem, ale ještě našla, že pomocí vygenerovaného emailu a hesla se musím podívat jestli je to ověřené. Když jsem ho ale našla, tak bych řekla, že je? Na víc mi žádný takový email a heslo nepřišlo. Jinak cestujeme pouze s batohem takže kontrolu můžeme přeskočit?
Dobrý den, pokud jste provedla u Ryanair verifikaci a máte rezervaci ve svém účtu plně přístupnou tak je to vpořádku. Stačí pak 24h před odletem udělat online checkin a vytisknout si nebo nahrát do mobilní aplikace palubní vstupenky. S opodo už nic řešit nemusíte.
Dobrý den, chtěla bych se zeptat ohledně palubního lístku. Pokud si provedu check-in on-line, je nutné mít sebou tištěný palubní lístek, nebo stačí stažený v mobilním telefonu?
Předem děkuji
Dobrý den, stačí v mobilu, důležitý je čitelný QR nebo BAR kód.
Zdravím, jak poznám, že mám opravdu odbavené zavazadlo 20kg?
V rezervaci je, je i zaplacené, ale nikde na letence to nemohu najít. Děkuji za radu.
Dobrý den, pokud je v pořádku v rezervaci, je to ok, na palubní vstupenku tato zavazadla Ryanair neuvádí.
Ahoj, kupoval jsem si letenky z Prahy do Budapešti (Ryanair) přes Kiwi.com. Na webu se mi zobazuje: „Online odbavení není k dispozici“ „Odbavte se přímo u letecké společnosti. Na letišti najděte odbavovací přepážku letecké společnosti“. Na stránce RyanAiru jsem se proto zkoušel odbavit, ale přihlašovacími údaji jsem se nemohl na stránce zalogovat (Ze stránky Kiwi jsem našel asi důvod: „Nedaří se vám k rezervaci u letecké společnosti přihlásit?
U některých leteckých společností, jako je Ryanair, můžete mít s online odbavením nebo přihlášením k rezervaci potíže. Je to proto, že u online odbavení vyžadují víc údajů a protože cesty rezervujeme pomocí agenturních účtů nebo virtuálních kontaktních údajů“). Zkoušel jsem kontaktoval přímo Kiwi, ale je velice těžké s nimi komunikovat. Chtěl jsem se tedy zeptat jak postupovat abych nemusel platit poplatek za odbavení na letišti, který je zbytečně vysoký. Moc děkuji za každou radu
Ahoj, první varianta je napsat do Kiwi aby poslali email, na který rezervaci provedli + rezervační kód, s ním se můžete přihlásit přímo na ryanair.com a tam buď online checkin půjde nebo bude rezervace zablokovaná jako agenturní. Pokud bude zablokovaná, lze ji odblokovat verifikací, kdyby se to nepovedlo, je checkin na letišti zdarma.
dobrý den, mám ten samý problém. Provedla jsem verifikaci, která je „ve frontě“ a nejde mi udělat check-in u Ryanairu. Odlet máme v pátek, mám ještě počkat? Nebo mě čeká přepážka za 55 EUR? Nechci platit poplatek…do tedy dělat? Údaje z kiwi jsem dostala a u ryanairu nefungují. Děkuji
Dobrý den, přepokládám, že proběhla standardní verifikace, pak je potřeba napsat třeba na online chat a popohnat ji. Většinou to ale stihnou..
Dobrý den,
odbavil jsem letenku s překlikem v křestním jménu, je to problém?
Dobrý den, stačí napsat na online chat a upraví vám to, stejně tak by toto měli být schopni opravit na letišti bez poplatku.
Dobrý den,odbavil jsem letenku se špatným datem narození,je to problém?
Dobrý den, můžete napsat na online chat a tam vám to opraví, pokud nemáte zavazadla na odbavení a letíte v rámci Schengenu, tak se o datum narození ani nikdo nebude zajímat.
Dobrý den, kdy Ryanair účtuje poplatek za promeškaný let? Je rozdíl jestli nechám propadnout odbavenou nebo neodbavenou letenku? Děkuji
Dobrý den, poplatek za zmeškaný let je pokud chcete zvolit náhradní let. Pokud let propadně tak se nic neplatí bez ohledu na to jestli už byl odbavený.
dobrý den koupila jsem si let přes booking a na Ryanair mi ukazuje můj let provedla jsem ověření id ale furt mám letenky blokování můžete mi pomoc kde je mám odblokovat děkuji
Dobrý den, ideální je provést online ověření, pokud jste ověřovala standardně, tak na schválení ověření mají asi 7 dní.
Dobrý den, kupuji zpáteční letenky do Pizy 2 osoby:
-jak zakoupit letenky, abychom si mohli vybrat sedadla vedla sebe a zároveň každy chceme každý jiny tarif:( regular a Plus), přičemž jeden se bude odbavovat online a druhý až na letišti- lze tato místa rezervovat už při koupi a ten druhý, co se bude odbavovat na letišti dostane palubní lístek s přesným místem až při odevzdání 20kg zavazadla na přepážce?
prosím, jak zvolit nejjednoduší postup.
Děkuji.
Dobrý den,
první varianta je koupit základní tarif a druhému přikoupit služby, které požaduje, druhá koupit letenky zvlášť. Místa si vybíráte pro každého cestujícího a musíte je přikoupit. Přiřazené sedadlo se odbaví jak online tak na letišti.