Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, mám koupené letenky do Říma tam s Wizz air a zpět s Ryanair. Měli jsme letět 4, ale nakonec letíme pouze 3. Musím udělat check in pro všechny pasažéry i přesto že jeden neletí ? Děkuji za odpověď 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, toho co neletí jednoduše neodbavíte.

  • Kristýna napsal(a):

    Dobrý den,

    letím sama poprvé s koupeným 10 kg příručním zavazadlem. Chci se zeptat, zda z něj musím při kontrole něco vytahovat? Jak kontrola probíhá? Stejně jako u batohu? Letím se společností Ryanair. Tak nevím jak to chodí. A taky na stránkách u tohoto zavazadla píší rozměry (55x40x20) rozměry mého kufru jsou 56×35×23 cm. Projdu nebo mám raději věci přendat do cestovní tašky?
    Předem moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, to by mělo projít, klec na měření má 2-3 cm vůli. Zavazadlo vezmete s sebou na palubu přes bezpečnostní kontrolu na které musíte vyndat všechny tekutiny a větší elektronická zařízení jako notebook.

  • Josef Kubeš napsal(a):

    Dobrý den,
    výše píšete toto: „Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma“.
    Mohu se tedy bezplatně odbavit 24 hodin před odletem nebo už 48 hodin před odletem?
    Děkuji za odpověď, J.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně to je nejdříve 24h před odletem. Do 2h před odletem.

  • Iva napsal(a):

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat, koupila jsem dvě letenky u Ryanair. Jedna je jenom s příručním zavazadlem a druhá navíc s 20 Kg zavazadlem. Pak jsem provedla check in a vytiskla si letenku, ale nikde není zmínka o tom 20 kg zavazadle. Mám ho teda odbavené a jenom ho u přepážky odevzdám? nebo jsem něco přehlédla? Nebo musím nějak na samoobslužný box a tam si vytisknout štítek na zavazadlo?
    A přítelkyně s druhou letenkou bez zavazadla musí taky někam na přepážku?
    Děkuji moc za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vytiskněte i obě palubní vstupenky a zajdete normálně na checkin, kde odevzdáte 20 kg zavazadlo. Ryanair toto zavazadlo na palubní vstupenky nepíše.

  • Linda Haferníková napsal(a):

    Dobrý den,
    Mám letenky do Alicante přes Ibizu, koupeno přes Kiwi, píše mi to, že je nutno odbavit se na letišti – nemohu se tedy odbavit online, mám počítat s poplatkem? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair u některých prodejců vyžaduje ověření cestujícího, pokud ho neprovedete, je potřeba se odbavit na letišti. Někdy ten poplatek 55 € chtějí, jindy ne….

    • Jozef napsal(a):

      Ahoj Honzo mám hotovo odbavení ale nemám možnost to vitisknout.A do telefonu se mi nedaří stáhnout letenki.Muze mi poradit.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ideální je stáhnout aplikaci a přihlásit se v ní, boardingy se do ní pak natáhnou.

    • Laura Žigova napsal(a):

      Dobrý den potřebovala by pomoc odbavovala jsem a špatně jsem zadala rok narození je možni aby mi to změnily ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, přes online chat, šance že si toho ale na letišti někdo všimne, pokud nejdete na checkin je prakticky minimální.

  • Kateřina napsal(a):

    Chtěla jsem se zeptat jestli to chápu správně, když si k letence přidám 1x 10g zavazadlo, které odbavím a půjde do zavazadlového prostoru je jedno jaký má rozměr? Kdybych si ho chtěla vzít na palubu tak je limitován rozměrem 55x40x20?

    • Honza napsal(a):

      Oficiálně má stejný rozměr i to odbavené zavazadlo, nikdy jsem ale neviděl, aby ho na checkinu měřili.

  • Štěpánka napsal(a):

    dobrý den, při checkinu se mi omylem propsal k mému jménu datum narození přítele, změnit to nešlo a na tom chatu mi nikdo neodpovídá, myslíte, že to je veliký problém?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nejdete se zavazadlem na checkin tak prakticky nemá šanci si toho kdokoliv všimnout.

    • Adéla napsal(a):

      Dobrý den,

      stala se mi ta samá věc, ke svému jménu jsem zadala přitelovo občanský průkaz a jeho datum narození. Číslo OP změnit šlo, datum narození ne. Máme pouze dva batohy a jedno příruční zavazadlo. Jak mám tedy teď postupovat? Při vstupu do letadla přeci předkládám letenku + OP, mám strach, že nás do letadla nevezmou. Ještě by mě zajímalo, pokud by změna byla za nějak nesmyslně vysoký poplatek a vyšlo by lépe koupit jednu novou letenku pro mě, mohu svou letenku na cestu tam nevyužít, přítel svou využije a zpáteční letenku využijeme oba? Předem děkuji za odpověd.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napsat na online chat, kde vám mohou údaje změnit, resetovat nebo zařídit zdarma airport checkin. Jinak na gate sice předkládáte OP ale obsluha sotva stihne zkontrolovat jméno, které se ji zobrazí na čtečce s jménem z dokladu….

  • Dominika napsal(a):

    Dobrý deň
    Vedeli by ste mi poradiť
    Kupovala som letenku cez spoločnosť kiwi
    A let mám cez Ryanair a ma nejaké nové pravidla tak ma kiwi nevie odbaviť …
    Tak som to skúšala cez aplikáciu Ryanair ale keď zadám všetky údaje pnr aj email neprijíma mi to
    Viete mi poradiť ako si spravím check in chcem sa vyhnúť poplatkom za check in na letisku

    Ďakujem
    Daminika

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě napsat přímo na kiwi.com ať vám poskytnou údaje k odbavení, které do systému zadali.

  • Kristina napsal(a):

    Dobrý den,
    potřebovala bych pomoct, koupila jsem 2 letenky přes Pelikan od ryanairu, online check in v aplikaci nejde udelat, protoze pisou, ze s pelikanem nemaji podepsane smluvni podminky, tudiz to po nas chce ‘Customer Verification Required’ potvrzeni identity, nevite zda je to soucasti online check-inu a musi se to delat nejdrive 24hod pred odletem nebo musi se to udelat co nejdrive?
    Predem moc dekuji za odpoved,
    Kristina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, můžete to udělat kdykoliv, stačí vyfotit občanku a pak se natočit na kameru, je tam poplatek asi 12 Kč, pak si rezervaci převedete plně pod svoji správu.

  • Pavlina napsal(a):

    Dobrý den, při koupi letene u Raynair jsem zadalal svou 15 ti letou dceru jako dospělou osobu, poradíte mi , jak to mohu změnit

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napiště na online chat, typ cestujícího vám změní nebo zařídí checkin na letišti zdarma.

  • Darja napsal(a):

    Dobrý den. Podarilo se mi pri check-in uvest spatne datum narozeni. On-line v mem uctu to zmenit nelze. Mate s tim zkusenost (??)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nejdete na checkin s odbaveným zavazadlem tak bych to asi nijak neřešil, jinak to umí změnit na online chatu.

  • Pepa napsal(a):

    Zdravim, nevite jak se sdili do aplikace RyanAir boarding pass? Kamos to online odbavil od sebe v mobilu, ale chtel bych ji mit i ja ve sve aplikaci. Diky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, buď si ve své aplikaci najdete na rezervac a tam přidat podle emailu a rezervačního čísla, nebo si to klidně jen printscreeněte na jednom mobilu a pošlete třeba do whatsuppu nebo messengeru, ja už to ani jinak nedělám.

  • Kristýna napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Chci udělat odbavení online (letíme po asi 6 letech a už vůbec nevím, jak to chodí). Chci se jen zeptat, jak to probíhá pak na letišti – i časově, jak dopředu tam musíme opravdu nutně být. Letíme brzo ráno a máme malé děti. Jde mi o odbavení zavazdala + cestovní postýlky a kočárku. Navíc letíme z vídně a tam jsme nikdy nebyli a německy neumím 😀 Mockrát děkuji a přeji krásný den

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba se doma odbavit a vytisknout palubní vstupenky, s nimi pak zajdete na checkin, kde odevzdáte zavazadla, postýlku zanesete na nadrozměrnou přepážku a kočárek buď také tam nebo si ho vezmete až k letadlu a u něj ho odevzdáte.

    • Kristýna napsal(a):

      Dobrý den, a časově je to jak? Já to nemohu dohledat. Mám v hlavně, že 2 hodiny dopředu. Ale platí to i s tím online? Nebo to stačí méně. Mockrát děkuji a přeji krásný den.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, přepážka pro odevzdání zavazadel se otevírá obvykle 2-2,5h před odletem a zavírá 40min-1h před odletem.

  • Simi napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz letíme já, manžel, a dcera 6 let Videň Barcelona. 2x máme k letence jen palubní to nejmenší zavazadlo pod sedadlo a 1x přikoupené palubní priority 10kg. Check in budu dělat online. Na letišti pak musíme ještě na odbavení zavazadel? Nebo už můžeme rovnou bezpečnostní kontrola a do letadla? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte přikoupena jen příruční tak s palubními vstupenkami na bezpečnostní kontrolu a pak rovnou do gate.

  • Terka napsal(a):

    Dobrý den, dělala jsem check in 24 hod před odletem u společnosti Ryanair. Letím na OP. Ale při check in jsem měla zaškrtnutou kolonku passport a ne číslo evropského identifikačního dokladu. Je to potíž? Bude nutná úprava na letišti? Děkuji za pomoc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne to bych neřešil, toho si nikdo nevšimne, pokud půjdete na checkin třeba odevzdat zavazadlo, tak maximálně tam vám to opraví, ale nic se dít nebude.

  • Tereza B. napsal(a):

    Dobrý den. Je to už dlouho, co jsem letěla jen s kabinovým zavazadlem a nejsem si jistá jednou věcí. Při nákupu letenek jsem si připlatila za to, aby za mne provedli check -in. Zadala jsem tedy i všechny potřebné údaje z pasu. Jen nevim, jak postupovat na letišti. Letenka mi pak přijde do mailu a půjdu rovnou ke kontrole? Nebo budu muset na letišti něco ještě zařizovat, vyplňovat? Nejsem si jistá, zda postačí vše v mobilu nebo si musím letenku na letišti vytisknout? Letím až za dva měsíce, ale nejsem si jistá postupem, když jsem si připlatila za ten check in, zda ho pak stejně na letišti musím provést nebo ne. Poletím navíc z Vídně, což je pro mě taky prvně. Díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám, že jste si to platila u nějakého prodejce jako je Kiwi, ti vám pošlou nejdříve 24h před odletem palubní vstupenky, s nimi se pak vydáte rovnou na bezpečnostní kontrolu, je možné je mít i v mobilu.

    • Tereza B napsal(a):

      Dobrý den,ne kupovala jsem letenky přímo u Ryanair. Ale díky za odpověď.

    • Ivana napsal(a):

      Dobrý den, omylem mi přítel zadal do údajů českou místo slovenské národnosti. Teď to po nás chce za změnu 700,- korun. Přijde mi to přepalene za opravu takto malé chyby. Myslíte že je to vůbec potřeba? Resi se toto zrovna nějak? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, není to u nějakého zprostředkovatele? Ryanair určitě nic za změnu chtít nebude, je potřeba ji ale provést přímo přes online chat.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den,

    zakoupila jsem si letenky u Ryanairu, provedla jsem i check in, ale nakonec poletím s jinou společností. Je možné nějak letenku zrušit? Vyděsil mě 100 euro poplatek za změškání letu na jejich stránkách, který opravdu platiti nechci. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, poplatek 100 € je za to že zmeškáte let a oni vám ho přebookují na další dostupný let. Pokud se odbavíte a nenastoupíte, nic se nestane.

  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den,
    Mám dotaz,dva dny nazpátek jsem zakoupila letenky z Vídně na Ibizu. Ryanair společnost teď po mně požaduje on-line odbavení,kde mám vyfotit svůj podpis a fotku pasu nebo občanky.Chtěla bych se zeptat,zda je to teda normální,nikdy před tím jsem se s tím totiž nesetkala.
    Předem děkuji za odpověď
    Nikola

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to online ověření, zřejmě jste kupovala letenku u některého z prodejců? Ryanair si takto ověřuje, že všechny informace se dostanou přímo k vám a ne jen k prodejci.

    • Hana Štorková napsal(a):

      Dobrý den,
      Den zpátky jsem zakoupila letenky přes společnost My trip. Dnes mi přišel email od ryanair ohledně verfikace, ověření identity… Když jsem se dostala přes focení sebe, pasu, placení, tak se mi ukázalo číslo účtu z kterého byly letenky placeny (jiný účet než můj) ale ať už zadám že se informace shodují nebo ne, tak mě to nechce pustit dál… Co mám dělat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně napsat přímo na podporu Ryanairu na online chat.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, pročítala jsem si otázky které jste již zodpovídal a chtěla bych se zeptat zda chápu správně, že pokud si u Ryanair dokoupím odbavené zavazadlo, tak i přes to se odbavím online a k přepážce pak jen donesu zavazadlo a ukážu online odbavení? Nebo je možnost odbavení přímo na přepážce bez poplatku když mám odbavené zavazadlo? Děkuju za odpověď:)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to tak jak píšete, i když přikoupíte sedadlo je vždy potřeba se odbavit online.

  • Eva napsal(a):

    Dobry den, letime s Ryanair, chápu správně, ze kojenec má kromě kocarku a autosedačky nárok ještě na 1 malé 5kg zavazadlo zdarma? Dekuji Eva

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano.

    • Anita Tomková napsal(a):

      Dobrý den, chtěla bych se zeptat na dětské vybavení. potřebujeme převézt autosedačku a dětskou turistickou krosnu. Počítají se tyto jako dvě položky zdarma?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině, že tu turistickou krosnu zabalíte jako postýlku a budete ji za ni vydávat. Jinak je potřeba přikoupit standardní odbavené zavazadlo.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *