Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Martina Wohlová napsal(a):

    Dobrý den, měla bych dotaz k odbaveni. Včera jsem koupila přes Ryanair 2 letenky pro mě a kamaradku na Sicílii na duben. Vlastní zbrklosti nemám pristup k číslu rezervace, tudíž nemám a nebudu mít v ruce nic. Lze se tedy pak odbavit na letisti jen s OP na naše jména?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, ale pouze za poplatek, pokud jste kupovala letenku přes ryanair.com musela jste si vytvořit účet a v něm rezervaci určitě najdete.

  • ajsa napsal(a):

    Dobrý den, kupovala jsem letenky pres esky a kdyz zadam na stranky ryanairu rezervacni kod pise mi to je nám líto, ale nepodařilo se nám najít vaši rezervaci. Zkontrolujte správnost čísla rezervace a e-mailové adresy. Kod i email jsou spravny, nevite prosim co s tim?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to 6-ti místný PNR kód? Je potřeba npsat do esky a zeptat se zdali je to správný kód a na jaký email vám letenky rezervovali.

    • Marie Čermáková napsal(a):

      Dobrý den, letíme z kamarádkou z Kypru a při online check inu jsme omylem vyplnily k jejímu jménu a příjmení moje údaje z OP.. Letíme už ráno a na letišti budeme 1,5h předem.. Máme check in změnit ráno na letišti? Už jí vyjel QR kód na boarding pass

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je napsat na online chat, na letišti by vám to ale měli být schopni opravit také.

  • Barbora Vajsejtlová napsal(a):

    Dobrý den,
    letíme s RyanAirem do Říma a máme zaplacené jedno 20kg zavazadlo, nicméně po provedení checkingu se na palubních lístcích neobjevilo a vypadá to, jako kdybychom cestovali pouze s příručními zavazadly. Dá se tato situace, prosím, nějak řešit? Předem moc děkují!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, 20kg zavazadla Ryanair na palubnky neuvádí, v systému je ale mají zavedena.

  • Linda napsal(a):

    Dobrý den,
    doslechla jsem se ,že pokud si nezakoupím sedadlo v letadle s nechám si ho přidělit náhodně, tak je prý riziko, že se do letadla nedostanu. Prý se stává, že prodají víc palubních lístků než je sedadel. Nechce se mi dávat víc za sedadla než za letenku. Ale létám takhle vždy a nikdy se mi nic takového nestalo. Co je na tom pravdy?

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, všechny aerolinky, obvykle hlavně ty klasické dělají overbooking, jednoduše prodají více míst než je v letadle. Ryanair to nikdy nedělal do té doby, než mu přišly nové MAXy, kterých má už poměrně hodně. Aktuálně se tak může stát že má letět podle plánu MAX který má více míst ale neletí, pak se do letadla nemusíte vejít, ale přes zimu je průměrná obsazenost někde kolem 90% takže těch pár míst tam skoro vždy je, pokud náhodou ne, tak je nárok na slušné kompenzace a náhradní let.

  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat. Letím poprvé z Ryanairem, přišlo mi, že musím udělat ověření zákazníka. Jak dlouho to cca trvá než to potvrdí ? Je nějaká možnost, že to vyloženě zamítnou, třeba trochu jiný podpis?
    Děkuju moc za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to uděláte online variantou, tak je to obvykle hotové za 5 minut.

  • Natalie napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz ohledně on-line Check-inu. Koupila jsem si u Ryanair letenku na Kanáry a myslela jsem, že odbavení je zadarmo. Za sedadlo si tam ale účtují deset eur. A to jsou ty nejlevnější. Kdesi jsem četla, že zdarma by sedadlo mělo být až těsně před odletem. Nevíte, jestli se to dá nějak obejít. S Ryanair jsem letěla již několikrát ale nikdy jsem tohle neřešila. Nevíte někdo jak s tím?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba se odbavit nejdříve 24h před odletem, pak není potřeba sedadlo připlácet.

  • Kateřina Galnorová napsal(a):

    Dobrý den, pri check-inu jsem zadala obcansky prukaz misto pasu. Letime do Londyna, myslite, ze to bude velky problem? Letime se spolecnosti Ryanair. Poletime jen s batohama. Dekuji za odpoved.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den,
      stačí napsat na online chat a údaje vám změní nebo zařídí zdarma check in na letišti.

  • Lukáš Nekula napsal(a):

    Dobrý den,zkoušel jsem teď přes aplikaci Ryanair koupit letenky,ale nepustí mě to dal,protože syn se jmenuje stejně jako já a vyskakuje mi upozornění,že nelze zadat duplicitní jméno.Da se to nějak obejít?Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, za jeho křestní jméno vložte JR, normálně klidně nalepené na jméno, je to standardní postup, na letišti jsou na to zvyklí.

  • Jana Chasáková napsal(a):

    Dobrý den,
    Kde si mohu ověřit, zda jsem při check inu dala správně údaje,původně jsem zadala špatně a tak jsem volala na podporu, kde to opravili a následně udělala check in. Jen si to chci ověřit v aplikaci.
    Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, náhled je vidět ve správě, pokud letíte v rámci Schengenu, tak bych to nijak neřešil, stejně to nikdo nekontroluje.

  • Lenka napsal(a):

    kde si můžu ověřit , že jsem zadala úpravně údaje na letence

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, po odbavení vidíte ve správě rezervace náhled vyplněných údajů.

  • Helena napsal(a):

    Dobrý den,

    koupila jsem si letenky přes kiwi.cz a zajímá mne, jak to funguje pokud člověk nestíhá vytisknout palubní letenku. V předchozích odpovědích uvádíte, že stačí PDF v mobilu (které mi poskytne kiwi), ale v podmínkách Ryanairu je uvedeno, že pouze PDF neplatí a musí to být dokument přímo v aplikaci Ryanair a pokud aplikaci nebudu mít, bude mi naúčtován poplatek 55 euro za odbavení. Jak to tedy je? Stačí mi PDF palubního lístku od kiwi?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, použít PDF bar kód jsem viděl cestující mnohokrát a nikdy s tím neměli na gate problém. Pokud ale máte možnost si stáhnout aplikaci Ryanair, tak není problém tu palubku tam natáhnout.

  • Jana Rohová napsal(a):

    Dobrý den,
    v mobilu jsem si zarezervovala letenky, poté dokoupila sedadla a provedla checkin. Nyní mám v mobilu palubní lísky, ale když otevřu na počítači Ryanair, kde jsem zaregistrovaná, tak mi hlásí, že nemám žádný let. takže si nemohu palubní lístky vytisknout.
    Kupuji si letenky poprvé, tak jsem z toho dost zmatená.
    Děkuji za odpovědˇ

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě to budete mít pod jiným rezervačním emailem. Pokud máte rezervaci na stejný email a jste i na stejný email přihlášená v mobilu, tak jsou vždy vidět i na PC.

  • Kateřina napsal(a):

    dobrý den, potřebuji poradit. v úterý letíme na Maledivy, letenky jsem kupovala na své příjemní za svobodna, jelikož starý pas platí ještě tři měsíce po svatbě (svatbu jsme měli v říjnu). Avšak až potom jsem zjistila, že při přestupu v Abú Dhabí je potřeba mít pas platný ještě šest měsíců po výletu. můj starý pas platí jen do dubna, tak jsem si vyřídila nový pas. ale teď nevím, co se jménem na letence.. když v novém pase mám nové příjmení po svatbě.. děkuji za radu

    • Zuzana napsal(a):

      dobry den,
      chtela bych se zeptat, pokud je u konkretni rezervace zadaná chybna e-mailova adresa, je môžne ji nejak zmenit? V aplikaci Rayner to nejde. Mam kontaktovat spolecnost Rayner, aby zmenu provedli? Resp. budu u check in e-mail potrebovat? dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, založte si u Ryanair účet se správnou emailovou adresu a do něj si ve správě rezervaci natáhněte (zadáte PNR a špatný email). Tím zajistíte že se do rezrevace přihlásíte, ale je potřeba ji sledovat, pokud by byla změna nebo nějaké důležité info, tak vždy přijde pouze na tu původní emailovku. Rovněž můžete pak napsat na online chat a email si nechat upravit.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba kontaktovat aerolinku, mít ideálně scan oddacího listu a požádat je o změnu příjmení na nové.

    • Zuzana napsal(a):

      Jeste info k te chybne emailové adrese. Psala jsem na jejich chat, rekli, že email se zmanit nedá, ale,že ho vlastne nutne ani nepotrebuji, check in si udelam pres jejich stránku.

    • Honza napsal(a):

      Ano, jen pouze pozor na ty upozornění, které chodí jen na ten původní email.

  • rachel napsal(a):

    Dobrý deň,
    kupovala som letenky cez kiwi. Po úspešnom zakúpení a rezervácií letenky, prišla žiadost o overenie totožnosti. Naskenovala som občiansky, podpis, všetko podľa pokynov. Následne mi prišiel mail, že sa moju totožnosť nepodarilo overiť, a že to mám ďalej aj s odbavením riešiť cez Ryanair. Na oficiálnej stránke Ryanair a po naozaj dôkladnom skontrolovaní mi neustále vyhadzuje toto“ Je nám líto, nedaří se nám najít vaši rezervaci. Upozorňujeme, že uvedené jméno se musí přesně shodovat se jménem, které bylo uvedeno v původní rezervaci. Podívejte se prosím na potvrzení rezervace a zkuste to znovu.

    Preto sa obraciam na vás, s prosbou o vysvetlenie. Čo mám robiť ďalej? Alebo si rovno pripraviť 55eur?
    Za odpoveď vopred velmi pekne dakujem

    • rachel napsal(a):

      zdravim este raz vsetkych ktori budu mat rovnaky proble. islo o to ze meno cez kiwi bolo ulozene bez diakritiky a s malymi zaciatocnymi pismenami. uz je vsetko ok vybavene

    • Honza napsal(a):

      Bohužel jsem to přečetl až teď, tak byl to ten problém 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, většinou je problém s háčky a čárky. V první řadě je potřeba od Kiwi dostat správný rezervační kód a email. Na Ryanair.com si založte na svůj email účet, ve správě rezervací si pak do účtu svoji rezervaci načtete. Pokud ji to nenajde, tak vám kiwi dalo špatné údaje a je potřeba se obrátit na ně. Pokud nebude problém tak při otevření rezervace na vás vyskočí požadavek na ověření rezervace – ideální je to udělat přes mobil. Pokud máte v rezervaci třeba i někoho dalšího, který nemá ve jméně interpunkci, bývá to snadnější.

  • Alžběta napsal(a):

    Dobrý den, letíme do Londýna s Ryanair přes kiwi.com a partner potreboval vízum. To má. Ale online check in proběhl pouze u mě. Respektive já mám pdf jako boarding card s číslem sedadla, ale on pouze pdf a číslo sedadla a že tento dokument není boarding card a máme ho vytisknout a partner se musí odbavit na letišti. Myslíte že nám budou účtovat 55 euro za odbavení? Nikde jsme nenašla podobnou situaci. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, nebudou, takto je to vpořádku, personál pouze potřebuje zkontrolovat víza.

  • Sylva napsal(a):

    Dobrý den, zakoupila jsem si letenky do Říma přes kiwi.com. Nyní je po mě požadováno ověření totožnosti, což znamená nahrát scan svého dokladu a pak také scan svého podpisu. Jsem z toho zděšená, jelikož mi nepřipadá normální posílat třetí straně scan svého podpisu. Anebo to normální je? Lze se tomu vyhnout? Platit 55 Euro/osoba za odbavení na letišti samozřejmě nechci. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jinak než tyto údaje poskytnout se to obejít nedá.

  • Jirka napsal(a):

    Dobrý den, koncem dubna nebo začátkem května bychom chtěli odletět do destinace Faro. Myslíte, že už je ted vhodná doba na rezervaci? Zatím jsem našel jen lety z letiště Memmingen v Německu. Máte nějaké zkušenosti z tímto letištěm hlavně co se týká dodržení odletových časů ? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, z Prahy se pravidelně objevuje akce s TAP s přestupem v Lisabonu kolem 3 500 Kč. Nic levnějšího z Prahy není. Za levnějšími letenkami je pak potřeba dojet – s Ryanair obvykle z Vídně, Berlína nebo další německý města – Ryanair mívá akce tak 2-3 měsíce před odletem. Memmingen je už docela daleko, ale pokud pro vás není problém tam dojet autem, tak proč ne.

    • Simona Hrid napsal(a):

      Dobrý den koupila jsem manzelovi letenku na 26.12 a chtějí po me ověření totožnosti ale nejde mi to zadat a hlásí rezervace nenalezena.To se ma dělat až těch 24 hodin před odletem nebo je někde jiná chyba děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ověření je potřeba udělat co nejdříve, kupovala jste přes prostředníka, třeba Kiwi? Pak je potřeba napsat na Kiwi ať vám poskytnou správný rezervační kód.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den,
    Syn (15 let) zakoupil letenky přes Kiwi s odletem do Milána v pátek. Stejný dotaz jako Lenka. U Ryanair není možné ověřit doklad, přestože vše v dokladech sedí, hází to chybu dokladu. Kontaktovat je je téměř nemožné. Nevíme, co s tím, vše je v pořádku a ověření není možné. Bez ověření nelze udělat check-in… Díky za případnou odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je ověřovat cestujícího, který má nejméně diakritiky ve jméně, to je většinou problém u té online verifikace, případně udělat offline a pak ji urgovat přes online chat, někdy to zvládnou i do druhého dne. Předpokládám, že vzhledem k 15 rokům neletí sám.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den. Po zakoupení letenek přes kiwi.com od Ryanair jsem byla požádána o ověření identity. Tu jsem dle instrukcí provedla, ale někde nastala chyba a ověření neproběhlo. Na letišti jsem musela zaplatit poplatek 55eur/osobu (celkem 220eur). Je možné nějak reklamovat tuto platbu? Psala jsem jim, ale opakují, že příště mám rezervovat letenku přímo a vyhnu se komplikacím..
    Moc děkuji za to, že se snažíte zde lidem pomoci. Přeji hezký večer. Lenka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste platila poplatek 55 eur tak jste neprovedla online checkin. Ten se musí provést vždy ať už po vás ověření požadují nebo ne. Neprovedla jste pouze online ověření a pak už checkin ne?

  • Pavla Papankova napsal(a):

    Dobry den,letime skupina 6 lidi a ja jsem omylem u matky zadala u checkin svuj pas.Nemohu se dovolat do Ryanair a z chatu jaem se nic nedozvedela,kontaktuji mne.Mohu tuto zmenu udelat i po checkinu udelat primo na letisti pre odletem?dekuji,

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na online chatu napiště „talk to agent“ a nechte se přepojit na „živého“ operátora, ten vám buď resetuje odbavení nebo zařídí checkin na letišti zdarma.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *