Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Jakub napsal(a):

    Dobrý den, nemohu se ze zdravotních důvodů dostavit k plánovanému letu. Musím let nějak zrušit? Nemohu nikde najít jak let zrušit. Když se prostě jen nedostavím k letu nehrozí mi nějaká pokuta/poplatek? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jen se nedostavíte, nic se dít nebude.

  • Patricie napsal(a):

    Dobrý den, letím poprvé a jsem z toho pořád mírně vyplašená. Letím se společnosti Ryanair, přes pelikána jsme si koupili zavazadlo 55×40×20 bez priority boarding, znamená to tedy že si zavazadlo mohu odbavit online a předat ho na letišti pak pouze na přepážce bez poplatku? Děkuji

    • Lenka napsal(a):

      Dobrý den,
      to jste si zakoupila jen větší příruční zavazadlo do 10kg, ne? Pokud ano, tak to si berete s sebou na palubu. To nikde neodevzdáváte.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se jedná o 10 kg odbavené zavzadlo tak ano, odbavíte se vždy online a pak na checkinu odevzdáte pouze zavazadlo.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, chtěla jsem si před odletem s Ryanair přes mobil udělat check in, ale bohužel se nezdařilo. Zkoušela jsem to několikrát. Určitě se to nechá u Ryanairu dohledat. Na letišti jsem musela uhradit poplatek. Lze to reklamovat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel pokud nemáte nějaké screeny apod, tak je to pak slovo proti slovu…

  • Katerina Herfurtová napsal(a):

    Dobrý den, dokoupila jsem letenku 14ti leté kamaradce mojí dcery a nejde nám udělat check-in. Prý mám nějak přidat letenku k našich, ale vůbec nevím jak. Poradíte? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, možnost připřadit teenagera k dospělé rezervaci je po přihlášení do vašeho účtu, případně to lze i přímo na online chatu.

  • Marcela napsal(a):

    dobry den, mam zakoupeny zajezd od Cedoku. poletime s Ryanair, v cene mame i odbavene zavazadlo. podle pokynu se tedy mame dostavit k fyzickemu odbaveni na letiste. neni mi jasne, jak to funguje s vyberem sedadel. nikdy jsem neletela bez online odbaveni, v ramci nehoz jsem si sedadla koupila, kdyz jsem chtela sedet vedle spolucestovatele. kdyz se budu odbavovat az tesne pred odletem, bude vubec jeste na vyber? (nikdo nema kristalovou kouli, kolik lidi si predem sedadlo koupi, jde mi spis o zkusenost). chapu, ze pro nekoho jde o malichernost, pro me je to dulezite. dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám, že vám Čedok zašle přístup do rezrevace dostatečně před odletem.

    • Marcela napsal(a):

      dobry den, dekuji. oni mi totiz jen sdelili, ze se mam dostavit k odbaveni 2h predem na letiste, tak me to znejistelo. zeptam se v cestovce.

    • Honza napsal(a):

      Pokud máte i zavazadla v ceně, je dost možné, že máte tarif, který obsahuje Airport check-in.

  • Dagmar napsal(a):

    Mám prosím dotaz, odbavovala jsem se u Ryaineru online , já jsem se odbavila, ale u spolucestujícího se mi načetly mé údaje, když jsem chtěla opravit, tak nelze opravit datum narození. Odbavení jsem pro spolucestující nedokončila. Lze to prosím nějakým způsobem napravit. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano napište na online chat.

  • Aleš napsal(a):

    Dobrý den. Chtěl bych se zeptat, máme letenky z Vídně do Lisabonu. Verifikaci za mě na stránkách RA provedl Pelikán, já se teď přihlásil do aplikace RA, ale nechce mi to najít mou rezervaci….. Check in mám 24h před odletem. Je možné, že se mi nezobrazuje a zobrazí se až těch 24h před odletem? Díky moc za info.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, rezervace by měla být vidět tak jako tak. Pelikáni tam mají většinou nějaký svůj email, tak je potřeba tam vložit ten, který uvedou u sebe ve správě rezervací.

    • Aleš napsal(a):

      AHOJ Honzo. Díky moc za info. Ano, Pelikán mi už poslal jiný mail a už jsem se do rezervace dostal. Mám ještě jeden dotaz prosím. V rezervaci letu vidím, že já a syn máme už číslo sedadel, manželka ne….. nabízí mi to za 10euro že můžu koupit sedadlo vedle nás…. když koupím, znamená to že check in můžu udělat už teď 11dni dopředu nebo musím počkat až na těch posledních 24 hodin? Díky moc.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano, je to přesně tak, jakmile budou mít všichni 3 místa tak už se můžete odbavit.

  • Barbora napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    před chvílí jsem nejspíš udělala chybu v číslici při online check-inu v „expire date“ dokladu, myslíte že je to veliký problém? Mám radši zavolat na podporu?

    Děkuji předem za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě se dá napsat na online chat, kde to vyřeší, s tímhle bych asi ale asi moc hlavu nedělal.

  • Mirka napsal(a):

    Dobrý den,letím poprvé takto s batůžkem s dcerou a chci se zeptat. Po check inu budu mít jeden QR kod v aplikaci nebo budeme mít každý svůj a já ho dceři sfotím do mobilu ? Děkuji moc 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro každou osobu bude jeden a klidně si ho můžete poslat jako obrázek nebo jen ukázat dva na jednom mobilu.

  • Ivana Prochazkova napsal(a):

    Jak se odbavit, pokud mi letenku zakoupi nekdo jiny z jineho telefonu??

    Dekuji prochazkova

    • Honza napsal(a):

      Do rezervace se přihlásíte rezervačním kódem a emailem, který rezrevující v rezervaci uvedl.

    • Pavla napsal(a):

      dobrý den. Letím s Ryanair. Můžu ještě i po checkin dokoupit palubní zavazadlo? děkuju za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, můžete.

  • Miroslava napsal(a):

    Dobrý den, létáme s RA docela často, ale poprvé s možností check-inu 60 dní před odletem. Je možné po online odbavení případně ještě přikupovat nějaké služby – transfer, auto, ubytování… nebo už ne ? Nemohu tuto informaci nikde najít, děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, vše lze přikupovat i po checkinu, nadruhou stranu, pokud máte vybraná sedadla, tak není moc důvod ten checkin dělat takto hodně dopředu.

    • Miroslava napsal(a):

      Ano, děkuji – letíme za 30 dní, sedadla máme v Regular fare a budeme se odbavovat až později. I když přikupování služeb u RA nepředpokládám, nemáme zatím ještě transfer ani ubytování a neradi bychom si u RA zablokovali předčasným check-inem nějaké možnosti. Existuj ívýhody dřívějšího check-inu nebo jde jen o prázdný „bonus“ a všechny podmínky – např. při změně či zrušení letu – jsou pro v tu chvíli odbavené i neodbavené cestující stejné ?

    • Honza napsal(a):

      Je to úplně stejné.

  • Pavlína Zelíková napsal(a):

    dobrý den, chci se zeptat, máme zakoupené letenky do Říma a při rezervaci sedadla a odbavení jsme zjistili, že je u obou cestujících zadané stejné datum narození. Online změna není možná. Nemáte někdo zkušenost se změnou data narození. Děkuji Zelíková

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je napsat na online chat, datum vám upraví.

  • Vojtěch Čížek napsal(a):

    Ahoj Honzo, co když si nejsem jistý jestli jsem zadal spravne údaje pri odbaveni, jde to nejak overit? Hezky den

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je to celkem jedno. Pokud nejdete na checkin, tak u gate stihnout zkontrolovat tak maximálně jméno, někdy ani to ne. Pokud jdete na checkin se zavazadlem, tak si to maximálně opraví.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    plánujeme letět se společností Ryanair 3 dospělí a jedno dítě. Překvapilo mě, že pro skupinu 4 osob jsou letenky dražší jak pro skupinu 3 a méně. Lze na jeden let provést dvě rezervace z jednoho účtu?
    Není to zásadní úspora, ale i tak.
    Děkuji za odpověď
    Petr

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, lze a je to jediný způsob, jak využít levnějšího tarifu, pozor na to, že dítě nemůže být samo na rezervaci.

    • Petr napsal(a):

      Děkuji.

  • Jana Křížová napsal(a):

    Dobrý večer ,proč nemohu si zarezervovat letenky do Zadaru na rok 2025?od kdy to bude možné???dekuji. Křížová Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenky na léto 2025 jsou již v prodeji přímo na http://www.ryanair.com

  • Aneta napsal(a):

    krásný den, chci se zeptat – nemám k dispozici tiskárnu. Letíme 27.12. do Budapešti přes Ryan Air, zavazadlo nemáme, takže neodbavujeme. Tiskárnu k dispozici nemáme. Jak tedy mám řešit letenky fyzicky, když udělám check in 24 hodin před odletem?
    děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí je ukázat v mobilu, důležité je, aby byl čitelný QR kód.

  • Zuzana Goncolova napsal(a):

    Dobrý den .Moje otázka zní.Bude problém když můj občanský příkaz je platný do 28.11.2024 a můj let je 19.11.2024..Stále budu mít platný doklad .Doufám ze odletím.Dekuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží, kam letíte, pokud v rámci EU tak to není problém.

  • Olga napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych se zeptala, jak se má při check-in psát jméno cestujícího, předpokládám, že bez diakritiky, tak jak je psáno ve strojově čitelné části pasu? Mám obavu abychom neměli poté u Ryanair problémy. Moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u Ryanair je to jedno, akceptuje jak s diakritikou, tak bez.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den, v dubnu poletím do Bergama a v červnu mi končí platnost OP. Bude to problém? Díky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, není potřeba mít platnost delší, než je pobyt.

  • Natálie Chocholoušová napsal(a):

    Dobrý den, letím s Ryanair a na palubním lístku mám napsáno, že místo dostanu až u gateu. Je možné, že mě do letadla nepustí? Nebo nevíte čím to je? Díky za odpověď🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nejčastěji to znamená overbooking, případně změnu typu letadla, kdy měl letět MAX a nakonec letí 738. Možnost, že nepoletíte tam je, ale hodně malá, Ryanair nedělá nijak velké overbookingy a pár lidi vždy nedorazí.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *