Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 48 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 48 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Ivana napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryan air s dítětem 16,5 roku a uvedli jsme ji jako „teen“ a ne jako adult. Teď mi nejde odbavit, protože teen je jen do 16 let (asi) musela bych udělat chybu v datu narození a změnit ho z 2003 na 2004, abych mohla odbavit. letíme do Španělska, zkoumají to? nebo to lze opravit na přepážce. na ceně letenky to nemělo vliv.,.. děkuji za odpověď… na chatu mi nic neporadili…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, varianty jsou dvě. Zadat datum narození takové, aby to při online checkinu prošlo (na 99% si toho nikdy nikdo nemá šanci všimnout) nebo pak napsat na online chat, ideálně ráno (rovnou napsat „talk to agent“) a obvykle nastaví airport checkin pro dítě, které se bude muset checknout na letišti.

  • Profilový obrázek
    Pavel napsal(a):

    Zdravím, dneska jsem si objednal letenky přímo v aplikaci Ryanair, a mám dotaz. Vadí hodně když jsme ve jméně Vaják napsali čárku tedy (á)? Neupozornili nás že se to musí dát bez diakritiky popř. Jak to změnit? Jedná se o let z Bratislavy do Burgasu
    FR3706
    FR3705
    Děkuju za odpověď.
    Pavel Vaják

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den nevadí to vůbec, do systému se jim to propíše stejně bez čárky.

  • Profilový obrázek
    Eva Škubalová napsal(a):

    Dobrý den,
    zakoupila jsem letenky u Pelikan.sk a je to let u Ryanairu, ale nejde mi ověřit kod od Pelikanu na stránkách Ryanairu, takže se obávám, že se nebudu moci odbavit check-in, letíme 6.8. na Rhodes. Děkuji za radu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, mělo by to jít přes kód a zobrazený email, pokud to hlásí chybu, bude problém někde u Pelikána.

  • Profilový obrázek
    Pavla napsal(a):

    Dobrý den,
    letím do Říma a mám kromě příručního zavazadla předem přikoupené jedno 10 kg zavazadlo. Při online-odbavení mě to ale nabízí jen možnosti – a) přikoupení zavazadla 20 kg-za poplatek, b) 2 zavazadla (10 kg a příruční) spolu s přednostním nástupem-za další poplatek nebo c) jen příruční zavazadlo-zdarma. Nikde se mi tu nezobrazuje, že mám 10 kg zavazadlo již zaplacené. Ani na palubním lístku, který jsem si již vytiskla, se mi nezobrazuje, že mám zavazadlo zaplacené. Bojím se, aby s tím před odletem nebyl problém.
    Děkuji za radu
    Pavla

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, rozhodující je, abyste ho měla v emailu v itineráři potvrzujícím rezervaci, na palubky ho bohužel Ryanair nepíše.

  • Profilový obrázek
    Any napsal(a):

    Dobrý den, právě jsem se odbavila u Ryanairu. Mám zaplacené odbavené 10 kg zavazadlo, které se mi ukázalo i na boarding passu, ale malá taška „pro všechny“ tam není. Nevím, jestli jsem něco nezapomněla zakliknout. Přítel v jiné jazykové mutaci aplikace, který nemá žádné odbavené zavazadlo, totiž musel zaskrtnout, že chce malou tašku a má ji i na palubním lístku.
    Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne tu má každý, takže to nemusíte řešit.

  • Profilový obrázek
    pavel napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz. Když objednám letenky přes kiwi.com, dostanu se v aplikaci nebo na webu k online odbavení? Nebo za mě provede odbavení kiwi.com?
    Děkuju za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, myslím, že to mají rozdělené podle tarifu, který zvolíte. Letenku ale koupíte nejlevněji přímo na http://www.ryanair.com a máte i plný přístup k rezervaci.

  • Profilový obrázek
    Gabriela napsal(a):

    Dobrý den,
    nevíte prosím, zda je možné, když odletíme na dovolenou (zpáteční letenky), tak během pobytu přebookovat letenky zpátky? Že bychom místo třeba ve čtvrtek letěli zpátky v pondělí? Četla jsem, že Ryanair má letos přebookování zdarma, ale nenašla jsem, zda to jde i po již udělaném check in. Předem moc děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to jen pro letenky booknute po 10.6.2020 a pokud se zpět neodbavíte tak to půjde, je ale potřeba doplatit rozdíl v ceně, který bude na poslední chvíli asi dost velký.

  • Profilový obrázek
    Milan Šišma napsal(a):

    Hezký den, letí nás 11, dva z nás mají zakoupené 20 kilové kufry, které se odbavují. Zbytek máme jen ty nejmenší zavazadla na palubu. Chtěl jsem se tedy zeptat, zdali mám odbavit online 9 lidí a ty dva s kufry až na místě? Nepochopitelně mi to totiž nabízí odbavení dvou se zavazadly a pokud bych neodbyl nikoho, a počítal s odbavením všech na letišti bojím se, že všem kromě těch dvou s odbavovacími zavazadly bude naúčtován poplatek. Letíme za dva dny, prosím o brzkou odpověď.
    Vienna – Alghero

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, odbavit všechny online, ti dva jen na letišti odevzdají kufr, odbavovat se už nebudou.

  • Profilový obrázek
    Radomíra napsal(a):

    Dobrý den, mám zakoupenou zpáteční letenku od Ryanair do Londýna s odletem 17.8,2020 z Prahy, zpáteční let 18.8.2020 je označen jako zrušený. Kde mohu získat informaci, co v takovém případě dělat?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair stále s letním letovým řádem hýbe, takže ještě počkat, pokud bude opravdi zrušen tak vám přijde email, případně to uvidíte po přihlášení do správy rezervace na webu.

  • Profilový obrázek
    Jaroslav napsal(a):

    Dobrý den,
    máme letět z ryanair 10.7.2020 na Bari. Chtěl jsem se zeptat, zdali se let uskuteční? A jak je to s odbavením? Máme zaplacené 2 příruční zavazadla + 1 velké do 20 kg. Pokud se odbavíme online, budeme mít palubní lístek, budeme muset s velkým kufrem stejně k přepážce?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, od července plánuje létat Ryanair na 40% letech, takže pokud zrovna ten Váš nezruší, tak se poletí. Jinak s tím odbaveným zavazadlem musíte vždy na checkin, kde ukážete vytištěnou palubní vstupenku a zavazadlo odevdzáte.

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Dobrý den. Máme koupené letenky do Říma tam 30.5. a zpět 2.6. Ryanair zatím nijak nekomunikuje. Jediná informace která přišla na začátku dubna byla, ze si můžeme let zdarma posunout. Do Říma určitě odletět chceme, ale až raději v příštím roce. A na takovou dobu nelze let posunout. Dokážete nám poradit zda máme vyčkat na případně zrušení letu ze strany letecké společnosti, nebo raději rovnou lety posunout ? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě počkat na zrušení a následně dostanete voucher, který můžete použít i na lety až za rok, takže počkat na první email o rušení.

  • Profilový obrázek
    Veronika Marková napsal(a):

    Dobrý den, zítra jsme měli letět s kamarádkami do Barcelony. Nyní je zákaz vycestovat do rizikových oblastí. Nemůže se s nikým spojit, abychom tuto situaci vyřešily a mohly zažádat o vrácení peněz. Nemáte nějakou radu či kontakt? Mnohokrát děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, dnes ten let určitě ještě proběhne, takže tam není nárok na nic, pokud by zpáteční let zrušili, tak vám vrátí peníze za ten, jinak nárok na nic není.

  • Profilový obrázek
    Honza napsal(a):

    Dobrý den,
    letím v březnu do Budapešti. Stačí mít palubní lístek z Ryanair aplikace hozený v Applewallet nebo je potřeba mít vytisknuté papírově?
    Díky za odpověď, Honza

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě stačí přímo v aplikaci.

  • Profilový obrázek
    Jaromír napsal(a):

    Dobrý den,
    mám na Vás prosím dotazy:
    1. jsem již odbaven na let, ale je možné, že nebudu moci odletět. Musím to prosím nahlásit letecké společnosti a odbavení zrušit ?
    2. Pokud bych nakonec letěl (bez odbaveného zavazadla, priority) tak jdu prosím rovnou na Gate, nikde jinde se není potřeba přihlásit ?
    3. Mám priority, syn 9 let ne, mohu s ním jít do priority fronty ?
    Děkuju

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý dne,
      není potřeba nic rušit, ano, rovnou na bezpečnostní a do gate, oba do Priority nemůžete ale do normální fronty s Priority klidně.

  • Profilový obrázek
    Kamila napsal(a):

    Dobrý den,
    koupila jsme si na eSky.cz dvě zpáteční letenky do Liverpoolu (6.3. a zpět 8.3.). Vím, že je ještě celkem brzo, ale zkoušela jsem se přihlásit v aplikaci ryanair přes číslo rezervace letenky, ale psalo mi to chybu. Mám strach, že se nebudu moc přihlásit a tím pádem ukázat letenku přes aplikaci. Je možné, že se mi aplikace zpřístupní třeba až udělám online check in přes eSky? Moc tomu nerozumím, letím takhle poprvé.
    Děkuji, přeji krásný den

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam záleží v jakém tarifu jste letenku u esky koupila. Je možné, že vás odbaví oni, nebo pak poslali email + 6-ti místný kód rezervace, v tom případě by to mělo jít přihlásit už teď přímo na http://www.ryanair.com

  • Profilový obrázek
    Honza napsal(a):

    Dobrý den,
    Asi jsem trouba, ale letím prvně a tak se zeptám.
    Letím 24.4. do Liverpoolu, před odletem udělám check in a s vytisknutym lístkem, občankou a batohem na letišti dojdu k bráně, odevzdám vše a mohu do letadla dal? Za nic už neplatim? Budu mít pouze batůžek, který mohu mít dle rozměrů s sebou.
    Dale mám i zpáteční letenku na 27.4.,u které se dělá také check in před odletem? Jinak předpokládám, že průběh bude stejný jako při cestě tam. Děkuji předem. HONZA

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano je to přesně tak. Zpátky opět 48h před odletem odbavit, tak jak píšeš.

  • Profilový obrázek
    Gabriela napsal(a):

    Dobry den, omylem jsem si zakoupila palubní zavazadlo na místo odbaveneho. Dá se to změnit? Děkuji Chromcová

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině přes online chat a za poplatek. Ze správy rezervace to neupravíte.

  • Profilový obrázek
    Denisa napsal(a):

    Dobrý den je možné nechat si vytisknout palubní lístek na letišti v den odletu?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne je potřeba se odbavit dopředu a palubní vstupenku si vytisknout nebo uložit do mobilu.

  • Profilový obrázek
    Michaela Chárová napsal(a):

    Dobrý den, zítra odlétáme s Ryanair do Říma a chtěla jsem se zeptat ohledně check-in. Letenky tam už máme vyřešené a vytištěné palubní lístky. Zajímá mě jak s letenkami zpět když je na netu napsané že je nutné udělat check-in on-line a taktéž palubní lístky vytisknout. Samozřejmě to v Římě nebudu mít kde vytisknout takže nevím co teď. Jde to pouze pokud si zaplatíme sedadla vedle sebe za 120KČ.
    Má otázka tedy zní, musím mít vytisklé palubní vstupenky i na zpáteční let?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně je můžete mít v mobilní aplikaci, případně vám je vždy vytisknout i na hotelu (v těch lepších i tam kde nebydlíte a řeknou si třeba 1 €). Určitě je potřeba je mít ale buď na papíře nebo v mobilu.

  • Profilový obrázek
    Jiří napsal(a):

    Dobrý den,
    Koupili jsme si letenky přes ryanair do londýna a už při rezervaci jsme si zaplatili priority. Při check in nam na závěr skočí tabulka s volbou výběru zavazadel, které jsme si už zaplatili. Jediné zdarma je volba „small bag“ Nebo to musíme platit znova? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, není možné že jste to koupil jen pro některého z cestujících? Jak by to bylo jinak možné mě nenapadá.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *