Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Silvie Zapletalová napsal(a):

    Dobrý den, máme zakoupených 7 letenek na let do Zadaru od Ryanair z Vídně. 5 z nich má zavazadla 20 kg zakoupená při rezervaci, která se budou odbavovat. Prosím, jen info postupu. Odbavíme se on – line, vytiskneme letenky a se zavazadly k odbavení půjdeme s těmto letenkami k odbavení k přepážce? Bude nějak označená pro ty co už jsou online odbavení? Moce děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ti co nemají zavazadlo ani na tu přepážku nemusí, stačí aby tam zašli jen ti s odbaveným zavazadlem a ve Vídni se jde rovnou ke kioskům, kde zavazadlo odbavíte a odevzdáte na pás.

  • Petra Nováková napsal(a):

    dobrý den,objednala jsem si letenky přes cestovku.Prisly emailem čárovy kód, sedadlo ..Tam i zpátky.Jsem tedy odbavena check inem nebo to musím udělat sama?Jen odevzdám kufr?nerada bych přišla k přepážce a platila poplatek

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud vám cestovka zaslala palubní vstupenku tak jste odbavená, pokud ne, je potřeba se odbavit online.

  • Alena napsal(a):

    Dobrý den, zakoupila jsem letenku z Londýna do Pha, strhli si peníze, přes Ryanair stránky, ale nepřišel potvrzující mail, mám pouze fotku obrazovky č. rezervace. Na účtě Ryanairu se mi však nic nezobrazuje. Ryanair komunikuje pouze přes chat robot, bez odpovědi, navedete mne? Kde je letenka? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se peníze strhly a máte screen s rezervačním kódem rezevace bude platná, problém bude asi v chybně zadaném emailu, na který zřejmě byl založen i účet.

  • Natálie Poláčková napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Mám rezervované letenky do Zadaru a nejdříve jsem měla jen letenku pro sebe ale pak nakonec se mnou letí i mladší sestra (12 let) takže jsem jí musela tu rezervaci propojit s tou mojí hlavní rezervací. Na help centru jsem se dočetla, že máme udělat checkin online a že sestra dostane jen dočasnou letenku. Takže já budu mít normální a poté se mám s ní dostavit na přepážku a že tam ji vystaví tu normální už, Je to tak? Nebo musíme udělat ještě něco jiného? Jsem v tom úponě ztracena a budu ráda za radu. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je napsat na online chat, obvykle vám tu rezervaci zkontrolují a řeknou že vy se odbavíte a sestra dostane palubku ne checkinu.

  • Petr napsal(a):

    Dobry den, mam zakoupene letenky s priority u ryanairu, takze mam dve zavazadla mensi a vetsi. Kdyz udelam checkin online musim s tim vetsim zavazadlem na prepazku? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, pokud máte Priority tak obě zavazdla 55x40x20 cm + 40x25x20 cm berete s sebou na palubu.

  • Eva Mrkvičková napsal(a):

    Dobrý den, máme koupenou letenku s přikoupeným sedadlem, musíme dělat check-in online? …nebo můžeme rovnou v den odletu na odbavení (jsme bez zavazadel)? Pokud je potřeba je check-in, jak můžeme udělat dopředu? Děkuji za info

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, vždy musíte dělat online checkin, pokud nemáte přikoupen balíček, který obsahuje checkin na letišti. Můžete až 60 dní před odletem.

  • Radim napsal(a):

    Dobrý den mohu vzít do příručního zavazadla bluetooth reproduktor dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, bez problémů.

  • Petra Kořistková napsal(a):

    Dobrý den, právě jsme se odbavili on-line a po vytisknutí zjistili, že syn naťukal překlep v příjmení. Jak se to dá opravit?
    Děkuji. Kořistková

    • Honza napsal(a):

      Dobr den, je potřeba napsat na online chat, kde vám překlep opraví.

  • Zdeněk napsal(a):

    Dobrý den. Máme cca. 4 týdny celkem 12 letenek v 6 rezervacích na listopad do Tirany. Odlet z Prahy měl být podle mailu po koupi ráno v 7:05. Včera jsem úplnou náhodou zjistil, že nově je odlet až v 16:45. Nikdo nebyl o změně informován. Ten čas samozřejmě vůbec nevyhovuje… Jaké máme prosím nyní možnosti? Nápověda na webu je dostatečná, vidím tam u změny letového řádu možnost a proklik na vrácení peněz. Ale jako kdyby u naší rezervace ta informace o změně času chyběla… Bohužel anglicky se takhle dobře nedomluvím. I když je v centrumu pomoci pražské telefonní číslo, přes volby 1 až 9 jsem stejně spojený s „Angličanem“. ChatBoot mi nerozumí, protože se stále učí nebo odkazuje na obecné dotazy. Facebook to samé. Nějaké další možnosti kontaktu s „člověkem“, který pomůže problém vyřešit? Děkuji za info.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair hýbal s podzimním letovým řádem, ten email s možností změny ještě asi teprve přijde. U Ryanair máte vždy možnost rebooknout na jakýkoliv let a to klidně i mnohonásobně dražší, takže bych určitě využil tuhle variantu.

    • Zdeněk napsal(a):

      A ta „možnost rebooknout na jakýkoliv let“ – tím myslíte stejný let Praha-Tirana a zpět nebo obecně kamkoliv?

    • Kristýna napsal(a):

      Dobrý den, prosím o radu ohledně příručních zavazadel. Letíme do Palerma s 18 měsíční dcerou a v podmínkách Ryanair je napsáno, že dítě nemá nárok na příruční zavazadlo, ale dospělý, kterému sedí na klíně má nárok na zavazadlo 45x35x20 cm. Nejsem si tedy jistá, jestli si mohu vzít já své příruční zavazadlo a také zavazadlo pro dceru a nebo pouze jedno zavazadlo zmíněných větších rozměrů. A nevíte jakým způsobem zachází s autosedačkou? Máme na ni vak, ale přemýšlíme,zda je nutné jí balit ještě proti rozbití. Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, máte nárok na svoje zavazadlo a pak na tu tašku pro dítě. Zacházejí s tím jako se standardním zavazadlem, já ji vždy balim do strečky a nikdy nebyl problém.

  • Radim napsal(a):

    Dobrý den mám koupené letenky 3 dospělí a 2 teen, ale jedno z dětí má 11 a nechce mi to vzít doklad tohoto dítěte jde to nějak změnit z teen na Child děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pouze přes online chat, zřejmě vám pak zařídí checkin na letišti.

  • Renata napsal(a):

    Dobrý den, zapomněla jsem při check-inu odbavit kufry, které mám ale zakoupené. Odbavila jsem jen příruční zavazadla. Již mi to nejde změnit. Budu platit na letišti, když je budu odbavovat a na palubním lístku je nyní nemám?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, kufry se nijak online neodbavují, Ryanair je jen na palubní vstupenky nepropisuje. Na letišti standardně dojdete na checkin, kde zavazadla odevzdáte.

    • Michaela Stryjova napsal(a):

      dobrý den musím mít při odletu z Katovic do Zadaru se společností Ryanair vytisknuté letenky? nebo stačí v mobilu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba se odbavit, palubní vstupenky pak můžete mít jen v mobileu.

  • Veve napsal(a):

    Dobrý den.Chtela jsem se zeptat jestli bude problém, když pas je mírně pomačkaný . Bohužel se dostal do rukou malého dítěte a musela jsem ho slepit izolepou. Hlavní strana s fotografií byla vytržena .Už jsem provedla odbavení s tímhle dokladem a nevím jestli by se dalo znovu na letišti odbavit s OP.Dekuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně můžete letět na OP, i když jste vyplnila pas, jakkoliv roztrhaný a pak slepený vám ho ale jakákoliv kontrola nejspíše neuzná.

  • Aneta napsal(a):

    Dobrý den,

    pasy by nám měli dojít týden před odletem nejpozději.. máme sedadla vybraná a palubní kufr… můžeme tedy udělat checkin týden předtím když máme ten 60 dní dopředu… nikde to není napsáno dostatečně.. děkuji moc

    • Aneta napsal(a):

      není dostatečně napsáno do kdy musíme udělat ten check in když máme ten palubní kufr a vybraná místa

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, checkin můžete udělat kdykoliv do 4h před odletem.

  • Alena Hrubešová napsal(a):

    Dobrý den,
    v pondělí 17.5. letíme z Vídně do Řecka, zájezd jsme sprostředkovali přes INVI, ale u Německé cestovky. Poslali nám už informace k dobavení ale když chci provést už ted Check-in píše mi to nesprávnost, přitom mail i číslo rezervace k odbavení dáváme správně. Je možné, že mi to nejde ještě propsat, když píšou, že nejdříve je možné udělat check-in 24h nejdříve před odletem?. V pokynech je totiž napsané, že lže až 60dní dopředu? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je možné že cestovka má skupinovou rezervaci a vaše jméno ještě ani nemají v systému aerolinky zanesené, takže počkat, pokud to nepůjde online, určitě to pak půjde na letišti, u charterových letů je to běžnější.

    • Lukas napsal(a):

      dobrý den, je možné na palubě Ryanairu používat sluchatka s bluetooth připojením?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano.

  • Adéla K. napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Letíme do Paris Beauvais s 20 kg kufry (Ryanair). Zadávala jsem check-in více osobám, a tak jsem si to ráda chtěla zkontrolovat, zda jsem se někde neuklikla, ale bohužel už nemůžu. Je možné to změnit bezplatně na letišti, kdyby tam byl nějaký problém, popřípadě si toho nikdo nevšimne? Jména, národnosti jsou 100 % správně.
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud by tam byl překlep tak si to na checkinu opraví, neměli by za to nic chtít.

    • Alena napsal(a):

      Dobrý den, kupovala jsem před RYANAIR letenky a při check in jsem nejspíš zadala u přítele špatný měsíc platnosti a expirace na občance. Rok i den a ostatní je v pořádku jen tam je o měsíc později. Bude to moc vadit, opraví mi to před letem na přepážce? Letime příští měsíc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, můžete napsat na online chat, kde vám to případně opraví, ale obecně si tohohle asi nikdo ani nevšimne.

  • jana napsal(a):

    Dobrý den, provedla jsem check in týden před odletem do zadaru, ale na palubních vstupenkách není napsáno, že máme koupená zavazadla do podpalubí. Nemělo by to na nich být? Bojím se, aby to nebyl problém. Co by se stalo, kdybych udělala chybu např. v datu narození nebo expirace pasu, když jdeme na odbavení, tak to může případně ještě na přepážce paní upravit? Děkuju za radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, na přepážce to opraví, Ryanair odbavená zavazadla na palubky vždy nepíše, pokud je máte v rezervaci, je to tak v pořádku.

  • Martin napsal(a):

    Zdravím cestovatelé. Letím poprvé a slyšel jsem že i když mám koupené letenky, nemusí být místo v letadle. Je tedy možné že když si nechám checkin až na těch posledních 24 hod. , může se stát, že se do letadla vážně nedostanu? Díky za odpověď a přeji šťastné cestování.

    • Honza napsal(a):

      Říká se tomu overbooking a sem tam se to stane, ale spíše u klasických aerolinek, u Ryanairu to je jen zcela výjimečně.

    • Ondrej napsal(a):

      dobrý den, při nákupu letenek přes pelikán (přepravní společnost Ryanair jsem chybně vyplnil e-mail při tvorbě rezervace. jak lze tuto situaci řešit? děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je se obrátit přímo na Pelikána, předpokládám ale, že použili stejně jiný email pro rezervaci u samotného Ryanairu.

  • Mária Bartošová napsal(a):

    Dobrý deň. Kupovala som letenky cez KIWI. Check in robia oni. Ale pre Ryanairt o mám urobiť cez nich. Nenašlo mi zatiaľ kod rezervacie. Nemáte sjkúsenosť, či sa to prepojí?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste kupovala letenky poslední týden, tak už je to propojené s Ryanair, pokud dříve, tak je potřeba se přihlásit do správy rezervace u Ryanair, na chatu Kiwi vám poskytnou přihlašovací údaje.

  • Karolína napsal(a):

    Dobrý den, omylem jsem u online check inu zadala špatnou národnost cestovatele. Je to problém? Přítel je Slovák a já omylem zadala, že je Čech. Letíme do Španělska. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, dá se to změnit na online check-inu, zásadní problém to ale není.

  • David Sticha napsal(a):

    Dobrý den, udělal jsem online check in. vše jsem vypsal a mám letenky, ale chci si ověřit jestli mám napsané vše správně, hlavně číslo pasu, jde to nějak dohledat? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nelze, pouze konečné číslo lze zkontrolovat, ale nijak bych si s tím hlavu nedělal, pokud by tam byla nějaká chybka.

    • Petra Kozelská napsal(a):

      Dobrý den,
      při odbavení online jsem žádala manželovi chybné datum narození, půjde to na letišti změnit? online nejde… děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, lze to na checkinu upravit, pokud letíte v rámci Schengenu, tak bych si s tím ale hlavu nedělal.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *