Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Marek napsal(a):

    Dobrý den, koupil jsem letenky přes Pelikána a následně na stránkách Ryanair provedl verifikaci.
    Je v pořádku, že to chce oskenovat OP a obličej jenom po mě?
    Cestujeme dva.

    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud to chcete převést pod svoji registraci, tak tohle někdy chtějí, také jsem to už procházel a jde to udělat jen přes mobil, příšerná opičárna. Máte pak ale plný přístup do rezervace.

  • Michaela napsal(a):

    Dobry den, na internetu jsem nasla ze u tarifu plus je odbaveni zdarma na letisti. Nevite prosim jak se to musi udelat s check-oněm kdyz mam zavazadlo velke na odbaveni? Musim se i tak udelat nejdrive check-in? A pak jen odevzdat zavazadlo? Dekuji za rychlou odpoved.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte PLUS, tak máte odbavení na letišti zdarma a není třeba dělat dopředu online checkin.

  • Jiří Veselý napsal(a):

    Dobrý den,

    Ryanair nám poslal den před odletem mail: „Nezapomeňte, že poplatku ve výši 1650 Kč za odbavení se vyhnete jedině odbavením online.“ Je odbavení ON LINE povinnost nebo jen jedna z možností? Jejich sdělení mi připadá dost drsné, výše poplatku také.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, u Ryanair je povinnost se odbavit online.

  • Monika Papoušková napsal(a):

    Dobrý den,

    je potřeba i u OP platnost 3 až 6 měsíců po návratu?

    Letíme 27.10-30.10. s Ryanairem a přítel zjistil, že mu 23.11. končí OP.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy záleží na cílové destinaci, každý stát to má jinak.

  • Alena napsal(a):

    Dobrý den, koupila jsem letenky u Pelikana, ryanair nam pry zablokoval odbaveni, mame provest verifikaci? Jak na to? A take kde si pri zpatecni ceste vytisknu v cizine palubni listek? Diky A

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je letenka koupená přes agenta, chce Ryanair provést ověření, je to celkem martirium s focením OP, obličeje atd.. Ideální je následně si natáhnout rezervaci do aplikace a v ní provést i online checkin a uložit si do ní palubní vstupenku.

  • Tomas Trojan napsal(a):

    Dobry den
    Mam koupenou zpatecni letenku od Ryanairu, bohuzel po priletu jsem ztratil Obcansky prukaz, nahradni doklad mi vystavil honorarni konzulat v Palme ale ted nelze zmenit cislo dokladu v letence. Nevite jak postupovat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, varianty jsou dvě – buď napsat na online chat s Ryanairem a domluvit změnu, varianta 2 je s na to vykašlat protože si toho nemá šanci kdokoliv všimnout.

  • Vojtěch napsal(a):

    Dobrý den, koupil jsem 2 letenky přes Pelikána a nikde nevidím číslo rezervace abych mohl provést on-line check in..
    poradíte mi prosím kde ho hledat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, měl by být po přihlášení v přehledu letenek společně s přihlašovacím emailem.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu, nešly nám on line odbavit letenky zakoupené přes Go to gate s wizzair, Vídeň – Zakyntos a zpět, za odbavení na letišti jsme tak za 4 letenky dopláceli 300 €. Lze zpětně vymáhat přes wizz nebo přes prodejce?
    Díky, Lucie

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině přes prodejce. Za tohle Wizz nemůže, Gotogate je bohužel pseudoprodejce, kterému je lepší se vyhnout…

  • Zuzana napsal(a):

    Dobry den, ako si mozem online check in spravit, ked som kupila letenky leteckej spolocnosti ryanair cez kiwi. Nebude to problem, aj keby mi poskytli pristupove udaje? Dakujem

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Kiwi by za vás měl udělat checkin, pokud nemáte sedadlo tak 24 h před odletem.

  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryanair z Drážďan, uděláme online Check in a potom máme jít normálně na odbavení a letenky budeme mít v emailu ? děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, po online checkinu si můžete letenky vytisknout nebo nahrát do mobilní aplikace, s nimi jdete buď na odbavení pokud máte odbavené zavazadlo, nebo pak přímo na bezpečnostní kontrolu a do gate.

  • Anna Morávková napsal(a):

    Dobrý den, dělala jsem check in více osobám a omylem jsem u dvou vyplnila stejné údaje. Lze to nějak změnit? Děkuji

  • Marcela napsal(a):

    Omylem jsem smazala letenku v emailu a druhý den jsem ztratila telefon prosím pomozte

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí se na ryanair.com přihlásit pomocí emailu.

    • Eva napsal(a):

      dobrý den, potřebuje dcera na cestu Itálie nějaké potvrzení souhlas rodičů? Bylo jí už 16 let. dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, od 16 let není potřeba souhlas.

  • Šárka napsal(a):

    Dobrý den, při el. odbavení chtějí nahrát covid dokumenty, ale do Itálie je vstup bez omezení a já mám prošlé očkováni. Jak to udělat. Děkuji za odpoved

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to jen dobrovolné úložiště, nic nahrávat nemusíte, nic se nekontroluje.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den, mám koupeních 5 letenek s Ryanairem do Pisa. Koupila jsem pro nás 5 pojištění přes Ryanair. Letenky jsem už doma vytiskla. Vše je v pořádku. Můj problém je v tom pojištění. Nevidím žádné kartičky a ani telefonní číslo kdyby se někomu něco přihodilo. Když jsme měli pojištění přes AXA nebo Alliance, vždy jsme si vystřihli ty kartičky pro každou z nás. Ale tady nic takového není. Jsme všechny zapsané v jednom řádku. Nevím jak se dostat k tomu pojištění a podívat se do něj. Také potřebuji referenční číslo.
    Už nevím co mám udělat. Poradíte mi, prosím.??

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, info by mělo být v mailu, kartičky k pojištění jak jsme na ně zvyklí asi Ryanair vystavovat nebude…

  • Marcela napsal(a):

    Dobrý den. Při odletu s Ryanair se mi nepodařil check-in pro 12-ti leté dítě. Pri nákupu letenky jsem jeho věk uvedla, ale aplikace mi povolí check-in až od 16. Dítě tedy musím odbavit až na letisti, nebo někde dělám chybu? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bylo koupeno ve špatné věkové kategorii, ideálně tak napsat na online checkin, kde vám to změní nebo zařídí checkin na letisti, pokud to nebudete mít dopředu domluveno, budou po vás chtít na letišti poplatek.

  • Iveta Konečná napsal(a):

    Dobrý den, můžete mi prosím napsat kdy obdržím zpáteční letenky? Jaké jsou pra
    vidla? Děkuji předem za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte vybraná sedadla, odbavit se a vytisknout palubní vstupenky můžete vždy nejdříve 24h před odletem.

  • Jan Bohaty napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz, spletl jsme datum narození u rezervace letenky a všiml si toho až po vytištění letenek, je nezbytné to změnit a jak prosím? Děkuji za radu Honza

    • Jan Bohaty napsal(a):

      Je to letecké společnosti Ryanair a letí se do Německa, mám strach abych odletel:(

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nejdete na checkin a máte to v Schengenu tak si toho nikdo nevšimne.

  • Milena Hankeova napsal(a):

    Dobrý den,
    můžete mi prosím poslat link na VERIFIKACI?

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jakou verifikaci máte na mysli?

  • Oprchalova napsal(a):

    Dobrý den, letíme Praha – Manchester a máme odbavení. Ale na palubním lístků není ani zmínka o zaplacenem zavazadle 20kg. Jak to projde na letišti když nemám na lístků o tom zmínku?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, Ryanair 20kg zavazadlo na palubní lístek nepíše, mají ho na letišti v systému.

  • Jan Mitták napsal(a):

    Zdravím, letíme 9.8. do Dublinu z Prahy. Bohužel takto letíme poprvé a nechal jsem se nachytat na kiwi.com. Problém zní takto, stále mi to píše, že čekáme na odbavení. Jak máme postupovat?

    • Honza napsal(a):

      Počkat až vás odbaví, pokud nemáte vybraná místa tak to dříve jak 24h před odletem nejde.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *