Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, letíme poprvé a vytisknutý palubní lístek. Letíme z Bratislavy. Kde najdu kam se mám dostavit na odbavení – check in ( 20kg kufr )a poté na gate? 🙂 Jaké jídlo můžeme mít v baťůžku každý s dětmi? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v Bratislavě budou otevřené 2,3 přepážky, to najdete hned u vstupu, gate vám pak řeknou na checkinu, připadně si přečtete na tabuli. Jídlo můžete mít jakékoliv, které není tekutinou.

  • Kristián napsal(a):

    Dobrý den,
    Letíme do Itálie a koupily jsme pět letenek. Jsou koupené přes ryanair. Letí pět osob. A letenky jsou koupené u jedný osoby, která je má v aplikaci. Stačí ukázat tich pět letenek z jednoho mobilu nebo nějak rozeslat letenky. Děluji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, stačí z jednoho mobilu.

  • Lukáš napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. V sobotu letíme z Vídně do Valencie a kupovali jsme letenky od kiwi.com, letíme ale s ryanair. Omylem jsme u jedné z cestujících vyplnili místo ženy muže. Je to velký problém ? Všechny ostatní údaje jsou zapsány správně.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, toho si nikdo nevšimne, s tím bych si hlavu nedělal.

  • Valeria napsal(a):

    Dobrý den koupila sem letenku od eSky z Prajy do Budapešti a mám jenom příručný zavázadlo potřebují chek in odbavováni ? A či se dá udelat tam aj spátky ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, buď vám dal eSky přístup přímo do rezervace nebo vám ho provedou sami, info najdete přímo v podmínkách.

  • Michal napsal(a):

    Dobrý den,
    koupil jsem letenky na webu Ryanair, ale nepřišel mi potvrzovací email. V čem by mohl být problém? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nezadal jste špatně email? Někdy se stane že nepřijde vůbec, pokud ale máte v účtě rezervaci potvrzenou, není to problém.

  • Adéla napsal(a):

    Dobrý den, letíme v sobotu na Kanárské ostrovy, po mém online check-inu mi vyskakuje stále hláška v aplikaci, že jsem tam nenahrála covid dokumenty, i když je všude napsané, že test, ani formulář mít nemusíme, co s tím? Bude to bez problému na letišti? A jak prosím mám postupovat s 20kg kufry, mám normálně přijít k naší přepážce, i když už budu mít hotovy check-in a tam je odevzdat? Děkuji moc🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nic se nahrávat nemusí. Mají to tam jenom jako pojistku. Se zavazadly jdete se svými vytištěným / nebo v aplikaci palubními vstupenkami na check-in kde jen zavazadla odevzdáte.

  • Michal Horák napsal(a):

    Dobrý den , letíme společnosti Ryanair. Každý jsme si zakoupili příruční zavazadla (tašku +do 10kg). Udělali jsme on-line odbavení a vytiskli letenky. Můj dotaz je jestli je potřeba s těmi zavazadly do 10kg jít ještě na check in (kvůli kontrole váhy, rozměrů) nebo rovnou na kontrolu pasů a gate , děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, není potřeba chodit na checkin, jdete rovnou na bezpečnostní/pasovku a do gate.

  • Marek napsal(a):

    Dobrý den,
    Zítra 28.7. letíme z Prahy na Rhodos přes Ryanair. O víkendu jsme udělali on-line check in. Cestujeme 2 (jeden s příručním zavazadlem, druhý s odbaveným) Když se podívám do aplikace v sekci „my flight“ se zobrazí pouze pasažér s příručním zavazadlem, ten s odbaveným nikoliv. Proč se tam ten druhý pasažér nezobrazuje? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, není na další stránce, když swipnete doleva?

  • Lucie napsal(a):

    Objednali jsme si letenky přes Ryanair.com a nepřišel nám potvrzovací e-mail, jen že platba byla přijata.Jsou to tři dny,co jsme letenky zakoupili.Dekuju za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u Ryanair chodí vždy rovnou itinerář, nebylo to přes nějakého prodejce?

  • Sofie napsal(a):

    Dobry den, letim s Wizz air za tyden do Bulharska, uz jsem provedla check in, v aplikaci. Mam zavazadlo na odbaveni i batoh na palubu. Co ted? Dojdu k prepazce a tam ukazu ten boarding pass? Musim neco tisknout? Bude to jen v te appce v pohode?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, lepší je mít vytištěné, je to pak rychlejší a je to přesně tak jak píšete, s boradingem na checkin a tam odbavit zavazadlo.

  • Jaroslav napsal(a):

    Dobrý den, letenky jsem si koupil přes Kiwi, letím s Rynairem. Check-in lze provést přes aplikaci Kiwi nebo webové stránky Rynairu. Co doporučujete, je to jedno ? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, lepší vždy u Ryanair.

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den,
    Mám dotaz ohledně odbavení na letišti. Mohu se odbavit na letišti když jsem si zakoupila letenku s tarifem Plus? Při zakoupení bylo uvedeno zdarma check in.
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud máte tarif Plus tak odbavení na letišti je v ceně.

  • Miroslav napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat zítra letím z Prahy poprvé do Budapeště. Přes Esky. (Ryanair) Stačí mít letenky jen v e-mailu?
    Nebo si je musím vytisknout? Terminál apod zjistím až na místě když to tam není napsané? A zpáteční letenky přijdou zase před odletem z Budapeště do Prahy ? Je divné že jsem si zaplatil za výběr sedadel. Oba oba budeme sedět zvlášť. Z toho důvodu, nepřišla zpáteční letenka? Že ještě neví sedadlo? Díky moc za odpověd. Pěkný den. ;-)))

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, potřeba je hlavně palubní vstupenka, buď vám ji eSky pošle nebo se musíte přímo na http://www.ryanair.com odbavit, palubní vstupenku pak stačí mít v mobilu, je lepší si ji ale vytisknout. Pokud máte přikoupené sedadlo neměl by být problém vás odbavit 60 dní před odletem.

  • Alena K. napsal(a):

    Dobrý den,

    koupila jsem si letenku u Ryanairu, odbavila se a teprve pár dní po odbavení si přikoupila check-in, zavazadlo dolů. Musím si znovu tisknout boarding pass?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je lepší ho vytisknout znova.

  • Anděla napsal(a):

    Dobrý den, poprvé poletím bez cestovky, s šestiletý
    synem, Zadar Chorvatsko. Mám koupené letenky bez zavazadel. Odbavila jsem se dnes, odlet je 5. 8. V mobilní aplikaci mám boarding passes. To vážně nemusím mít nic v ruce? Nenašla jsem možnost tisku, do e-mailu nic nepřišlo (pouze potvrzení při koupi). Chápu dobře, že přijedeme na letiště a jdeme na celní/pasovou kontrolu rovnou? Vyčetla jsem z doporučení v komentářích, že i tak doporučujete být na letišti ty dvě hoďky před? Díky 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, stačí to v mobilu a pokud nemáte zavazadla k odbavení tak jdete rovnou na pasovou kontrolu a pak do gate. I tak ty 2h se vždy hodí si nechat jako rezervu. Palubní letenky jdou vždy případně vytisknout po přihlášení do účtu na webu aerolinky.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den, právě jsem chtěla provést online chek-in, kdy jame chtěla vyplnit údaje sobě a kamarádce. Tady nastal problém. Omylem jsem vyplnila údaje kamarádky ke svému jménu a již to nejde zmenit, co teď?
    Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napište na online checkin, kde vám údaje opraví.

  • Matěj napsal(a):

    Dobrý den, 12.8. letím do Londýna, mám koupené sedadlo, takže check in už šel provést. V appce Ryanair se mi Boarding pass už zobrazil, ale stále nepřišel na email. Přijde na mail taky až krátce před odletem, nebo ho budu mít jenom v aplikaci? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pouze v app nebo po přihlášení do účtu na webu, na email nechodí.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den, předevčírem jsem poprvé kupovala letenky u Ryanair pro 3 osoby, máme každý 2 příruční zavazadla jedno malé, které se musí vejít pod sedačku a druhé do 10kg, takže chodit odbavit zavazadlo nemusíme, že?
    Jinak letíme 31.7., ale už mi to ukazuje, že můžeme zahájit odbavení, můžeme to udělat kdykoliv nebo až den před odletem?
    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud máte přikoupené Priority tak berete obě zavazadla na palubu. Jestliže máte přikoupená i sedadla tak se můžete rovnou už i odbavit, je to až 60 dní před odletem.

  • Helena napsal(a):

    Dobrý den, letíme 18.7. do Barcelony s Eurowings a dneska byl povolený on-line check-in, ten jsem udělala, ale na lístku není uveden Terminál ani Gate… Trochu mě to zmátlo, tak se chci zeptat jestli je to v pořádku a ještě to tam naskočí, nebo jak vlastně.

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to vpořádku na boarding passy vytištěné online se tyto informace neopíšou, protože je často aerolinka ještě neví, dozvíte se je na tabuli na letišti.

  • Yweta napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu máme u letecké společnosti Raynair odbavené chek in online letenky, ale po odbavení jsem zjistila u jedné z letenek, že na jedné je jméno z diakritikou. Je to problém nebo to nemusím řešit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to vpořádku s i bez diakritiky, není potřeba to řešit.

    • Yweta napsal(a):

      Děkuji moc, jste skvělý 🙂

    • Honza napsal(a):

      není zač 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *