Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Lukáš Jančiar napsal(a):

    Ahoj Honzo! Cestuji už několik let, avšak můj další trip je specifický v tom, že jsem si poprvé koupil s letenkami i místo v letadle. Avšak Ryanair po mně, ani po přítelkyni nechtěl číslo OP či pasu. ( svůj i účet přítelkyně včetně s číslem OP mám v appce uložen, tak mě jedině napadá, že se to automaticky propsalo ). Nesetkal ses s touto situací někdy? Děkuji za zprávu.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano, propíše se to automaticky, ale už jsem si všiml, že konečně začíná Ryanair u některých linek od vyžadování údajů upouštět.

  • Alena S. napsal(a):

    Dobry den, nějak už se v tom ztrácím, Mam tady do rezervace u Ryanair zadávat diakritiku nebo ne. Máme ve jménech hodně háčků a čárek.😃Diky za odpovědi.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u Ryanair je to víceméně jedno, ale když to dáte bez tak je to ideální. Ono se jim to stejně propíše do systému bez diakritiky.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den, cestuji se synem do Anglie s Ryan Air. Rezervaci mám na c. OP, pasy máme také. Je nutné měnit dokumenty v rezervaci nebo stačí ukázat pasy na letišti? Předem děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, odbavení by mělo být provedeno na pasy. Pokud ho máte již na OP, tak vám to zdarma na online chatu změní.

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den, zakoupil jsem letenky z Norimberka do Španělska v březnu přes Opodo s Ryanairem, potvrzení došlo i od Ryanairu, ale v jejich aplikaci po přihlášení nikde nefigurují. V aplikaci Opodo stojí, že letenky budou k dispozici nejpozději 8 hod před odletem po otevření check inu. Kde je tedy můžeme získat pro tisk dříve, jelikož 8 hod před odletem budeme nocovat na hotelu? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám, že vás má opodo ve své registraci, takže vás budou muset oni i odbavit.

  • Vladimíra Poláková napsal(a):

    dobrý den včera jsem koupila letenky od společnosti Ryanair a nevím jestli mohu už udělat online odbavení když letíme v červenci

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte přikoupená sedadla tak můžete udělat checkin 60 dní před odletem, pokud ne tak 24h před odletem.

  • Iveta napsal(a):

    Dobrý den, chtela bych se zeptat. Letime s Ryanair do Barcelony a už jsme udělali check-in, ale později jsme zjistili, ze na palubu můžeme jen s malým batuzkem. Můj dotaz zní: můžeme si ještě dodatečné on-line doplatit kufr, který muže na palubu, i když už máme vyřízeny check-in? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, můžete ho dokoupit ve správě rezervace kdykoliv do 2 hodin do odletu.

  • Roman napsal(a):

    Dobrý den,
    za 4 týdny poletíme s kamarády s Ryanair do Španělska. Letíme 4 s tím že kamarád se rozhodl že nepoletí. Našli jsme za něj náhradu. Oba se jmenuji Matěj ale mají jiné příjmení. Bude možnost přepsat v check-in příjmení bez poplatku nebo si musí koupit novou letenku a ta původní propadne ? A dočetl jsem se že stačí do Španělska jen občanský průkaz, je to tak ?
    Děkuji, za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, buď přepsat příjmení za cca 120 € nebo koupit novou letenku, co vyjde levněji. Do Španělska stačí občanka.

  • Týna Khazalová napsal(a):

    Dobrý den, objednala jsem nám s přítelem letenky přes Kiwi a až teď jsem si uvědomila, že jsem zadala pouze první přítelovo jméno. V občance má uvedeny dvě jména aa příjmení. Změna přes Kiwi stojí už skoro 4k, booking přes Ryanair nás teprve čeká. Myslíte, že to jedno chybějící jméno bude problém? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nejspíš si toho nikdo nevšimne. Pokud byste měla rezervaci přímo u Ryanair, tak vám to přidají zdarma, bohužel Kiwi si řekne dost mastný poplatek.

  • Jiří Zelenka napsal(a):

    Dobrý den, procestovali jsme toho s přítelkyní dost, ale poprvé letím soukromě s Ryanair, zakoupil jsem přes Pelikána 2 letenky do Porta z Norimberku a později si přikoupil přes Ryanair sedadla. Platí tedy , že mohu udělat check in už 60 dní předem a to i na cestu zpět a vytisknout si to? Přikoupené zavazadlo do 10 kg dám na přepážce a pak už jen ke gatu? Jak to chodí na letišti v Norimberku asi nevíte. Děkuji za odpověď Jirka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud máte přikoupená sedadla, můžete se odbavit 60 dní před odletem, 10 kg odbavené zavazadlo se odevzdává standardně na checkinu, kde ukážete vytištěný palubní lístek. Norimberk je malinké letiště, není tam tak jakýkoliv problém.

  • Katka napsal(a):

    Dobrý den, kupovala jsem letenky u Ryanair a vyplnila jména s diakritikou. Na internetu jsem se poté dočetla, že se musí psát bez. Ryanair umožňuje bezplatně opravit 3 písmenka ve jméně a příjmení, což jsem udělala. Bohužel přítel má 4 znaky s diakritikou, bude vadit, když mu ve jméně zůstalo jedno “á”? Zbytek je už bez diakritiky. Děkuji předem za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vůbec to nevadí, Ryanair si jména přepíše do systému stejně bez diakritiky.

  • Kateřina Malásková napsal(a):

    Dobrý den. Je potřeba při objednání letenky do Irska, Doublin zadat číslo pasu? bohužel jej mám propadlý, chceme letět na začátku března, pas budu vyřizovat v pondělí? je to možné, objednat i bez čísla pasu? dekuji moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to budete rezervovat přímo na webu aerolinky tak pro rezervaci číslo pasu potřeba není.

  • Tatiana napsal(a):

    Dobry den, zakoupila jsem 4 letenky do Londýna. Check-in se mi v aplikaci otevře za dva dny. Jenomže z nás 4 mame momentálně pas je dva, zbylý dva čekají na vydání nového pasu. Je možné udělat check-in on-line u všech pomoci obcanky a pas ukazat až na letišti?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, do UK je potřeba vždy pas, checkin můžete klidně udělat jen pro 2 a pro ty zbylé 2 až do 2h před odletem.

  • Adéla Smetáková napsal(a):

    dobrý den, právě jsem provedla online odbavení pro 2 osoby a při souhrnu se u mého jména zobrazilo číslo pasu a veškeré ostatní údaje druhého pasažéra. je to v pořádku nebo je potřeba to vyřešit? děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě jste je vyplnila obráceně, ideální je napsat na online chat (na palubním lístku máte kousek čísla pasu, podle kterého poznáte, co tam máte vyplněno).

  • Lukaš napsal(a):

    Dobrý den, přes ryanair jsem zakoupil letenku a udělal online check-in, ale na palubní letence nemám číslo gatu, ale zónu nástupu, tak se chci zeptat, co to ta zóna je a kde se dozvím číslo gatu. Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, gate se mění i klidně ještě hodinu před odletem, takže vše se dovíte přímo na letišti na odletové tabuli.

  • ivana valeckova napsal(a):

    DOBRY DEN, mam koupenou letenku pro michael kubesa na patek, puvodne s 2 zavazadly na palubu. ted jsme dokoupila jeste zavazadlo do podpalubi a provedla odbaveni.
    v potvrzovacim mailu je podpalubni zavazadlo 20 kg uvedeno:
    ● Let tam: FR1581 16F, Odbavené zavazadlo (20 kg), Přednostní nástup do letadla a 2 příruční zavazadla
    ● Let zpět: FR1582 16F, Odbavené zavazadlo (20 kg), Přednostní nástup do letadla a 2 příruční zavazadla
    na letence 20 kg zavazadlo uvedeno neni.
    jak se na letisti prokazu, ze mam narok na odbavene zavazadlo. dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na palubní vstupenku Ryanair zavazadlo neuvádí, pokud ho máte v potvrzení, tak je to vpořádku, na letišti mají info v systému.

    • Jaroslava Ratzová napsal(a):

      Dobrý den, mám koupenou letenku, ale bohužel je tam špatně zadaná národnost. Ostatní údaje jsou správné. Je to velký problém?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na online chatu vám ji zdarma změní, lepší je to mít vpořádku.

  • Jana Kubešová napsal(a):

    Dobrý den, zakoupila jsem u Ryaner letenky až na červen 2023 Londýn-Brno a zpět. Když se nyní dívám do mobilní aplikace, změnili čas odletu u obou letenek. Jde mi především o odlet z Brna, původní čas odletu byl 17.30 a nyní je 21.45 takže přílet do Londýna v 11hod v noci kdy mi již nejede spoj do Wales a v sezoně jsou hotely v Londýně drahé. Na online chatu mi napsali, že pokud mi nepřišel žádný email o změně času, tak to ještě není konečná změna. Co by jste mi poradili, mám vyčkávat až mi Ryanair napíše? Radeji bych si ted ještě za výhodnou cenu zakoupila letenku na jiný den a žádala peníze za původní let zpět. Myslíte, že to jde udělat? Děkuji Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se přihlásíte do správy měla by tam být vidět změna, pokud zatím není, tak s tím budou ještě hýbat, od 3h dává obvykle Ryanair možnost let změnit bez poplatku nebo si nechat vrátit peníze.

    • Jana napsal(a):

      Ano, dekuji za odpoved. Prihlasit se do spravy je mysleno do mobilno aplikace? Tam vidim znenu v casech letů v sekci My Trips. Nevim kde jinde to overit, dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Ano, a pokud je nárok na změnu nebo zrušení tak by pod tou změnou měl být odkaz na příslušnou akci.

    • Jana napsal(a):

      Ano, ted vidim ve sprave rezervaci zmeneny cas. Ale neprisel mi zadny email o zmene, mohu presto zadat o vraceni penez? dekuji

  • Kristina napsal(a):

    Dobrý den,

    koupila jsem letenky u Ryanair do Říma, co jsem si tady cetla komentáře tak se teď trosku obavám o sedadla ty jsme si neprikupovali. Muže se tedy stát ze mista pro nás už nebudou? A co se v takovém případě dá dělat? Když v ten den ani druhy den neletí Ryanair do Říma? Je lepší si tedy připlatit za sedadla? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, místa na vás určitě zbydou, pokud jste si je ale nepřikoupili, tak s největší pravděpodobností nebudete sedět spolu.

    • Jaroslava napsal(a):

      dobry den,letim poprve s ryanarem a jsem z toho trochu zmatena,nechapu online odbaveni…mam jeden kufr 10 kg ten musim odbavit na prepazce a pak jdu rovnou na gat? nas odbavim online doma…pochopila jsem to tak dobre? a druhy dotaz…budeme se odbavovat na pas a op bude s tim nejaky problem? diky Jarka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, doma uděláte online checkin, je jedno jestli na pas neb OP, pokud neletíte do destinace, kde je vyžadován pas (mimo EU). S vytištěnými palubními vstupenkami pak zajdete na checkin kde jen odevzdáte zavazadlo.

  • Pavel Fiala napsal(a):

    dobrý večer,
    Máme koupený letenky na kanárské ostrovy pro dospělé i dítě, o něco později jsme dokoupili letenku pro další dítě, bohužel mladší 16 let. Nyní chceme provést odbavení, ale nepustí nás odbavovací program právě proto, že si myslí, že 15-ti leté dítě letí samo. Jak to provést.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba napsat na online chat, kde věk upraví a spárují s původní rezervací, obvykle je pak potřeba zajít na checkin na letišti.

    • Vlaďka napsal(a):

      Dobrý den, co se týče odbavení online, otevře se mi možnost odbavení 60 dnu předem, když přikoupím konkrétní sedadla pouze u zpátečního letu? Děkuji ta odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pro let tam až 24 h před odletem.

    • Tomas napsal(a):

      Dobrý den, při check inu jsem zadal passport místo EEA national card, ale pas nemám a letim s občankou. Musím to nějak řešit nebo to nevadí? Díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to není do UK, tak to nevadí.

  • David Kameníček napsal(a):

    Dobrý den. Mám s rodinou zakoupené 4 letenky do Paříže na konci Ledna. Bezplatné odbavení lze udělat až 24hodin před odletem ale už teď je polovina sedadel obsazena. Nemůže se nám tedy poté stát že nebudou místa? Předem děkuji za odpověď Kameníček.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, většinou ne, i pokud by počítali s overbookingem tak je to jedno. Většinou mají stejně vytipované cestující, kteří budou muset čekat zdali bude místo bez ohledu na to kdy provedou checkin.

  • Milan napsal(a):

    provedli check-in přes aplikaci je nutno pak palubní lístek vytisknout? pokud stačí ukázat v mobilu v aplikaci jak je to s ostatními pasažéry? let jsem kupoval i pro ně a mám je uvedené v aplikaci.

    • Honza napsal(a):

      Stačí v mobilu, pokud není nějaká výjimka, to by ale bylo na palubní vstupence uvedeno, nebo by vůbec nešel online checkin udělat. Klidně můžete všechny palubky mít v jednom mobilu a jen si je při kontrole přepínat.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *