Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Martina Boráková napsal(a):

    Dobrý den, kupovala jsem letenky přes Pelikána, Ryanair požaduje verifikaci, letíme 3 osoby, je potřeba verifikaci udělat za všechny osoby nebo postačí jen za jednu osobu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy stačí jedna osoba z rezervace.

  • Kolja napsal(a):

    Dobrý den,

    při odbavení se vyskytl problém s vyplněním národnosti, ve chvíli kdy jsem vyplnil svoji národnost (Ukrainian) nešla mi vybrat volba občanského průkazu ve výběru cestovního průkazu. Načež si myslím, že bych měl do národnosti napsat svoje občanství které je české. Jedná se tedy z hlediska překladu o mystifikaci ze strany Ryanairu? Můžete mi tedy potvrdit mojí úvahu, nebo se mýlím?

    Děkuji
    S pozdravem Hamor

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to spíše problém překladu, pokud máte české občanství a CZ občanku, všude vyplňte Czech.

    • Zuzana napsal(a):

      dobry vecer,kdyz si objednam ta sedadla a zaplatim za jedno tech 5Eur(budeme tři)muzeme se tedy odbavit z domova i na zpáteční cestu,ktera bude za 8dni,?Abychom předešli problémům, které by event mohly nastat s telefonem…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud budete mít koupená sedadla všichni na zpáteční let, můžete ho odbavit až 60 dní před odletem.

  • Cecilie napsal(a):

    Dobrý den, může být letenka vytištěna černobíle?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, bez problémů.

  • Ra napsal(a):

    Dobrý den, jak se odbavím u Ryanair pokud jsem letenku nezakoupila přímo u Ryanair?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba od prodejce zjistit rezrevační email a rezervační PNR (6-ti místný rezervační kód). Tyto dva údaje pak zadáte na ryanair.com, vyplníte údaje a vytisknete palubní vstupenku.

    • Jana napsal(a):

      Dobrý den,
      30. 8. 2023 odlétám do Skotska, mám aplikaci Ryanair, když provedu aplikaci v aplikaci musím to ještě někde ukládat? nebo se to automaticky uloží samo a pouze otevřu, moc děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, palubní vstupenka se vám automaticky uloží do aplikace.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den,

    udělala jsem průser u RyanAir check-in online a jsem momentálně docela nešťastná.
    Při objednávce jsem prohodila person type, tudíž přítel je teen a jeho sestra (která je doopravdy teen) je adult. Potřebovala bych to přehodit.
    Zároveň jsem to pokadila ještě víc tím, že jsem omylem zadala údaje z přítelova pasu k informacím jeho mamky. Takže bych potřebovala změnit datum narození, číslo pasu a datum vypršení pasu.
    Bojím se ty částky co po mně budou chtít za změnu.
    Myslíte, že to půjde změnit chvilku po té chybě online na ryanair chatu bez fee?
    Achjo, to je den.
    Děkuju za odpověď,

    Hana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, na chatu vám to změní zdarma.

  • Klára napsal(a):

    Dobrý den, mám přikoupené u Rynairu 10 kg zavazadlo, můžu ho i tak odevzdat do zavazadlového prostoru? Vezu tekutiny. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je přikoupené s Priority jako příruční, tak jeho typ změnit nejde.

  • Jana Brindž napsal(a):

    Dobrý den,při odbavení online u Ryanair jsem zadala špatné datum narození.Dá se s tím něco dělat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud letíte v rámci Schengenu, tak bych to asi nijak neřešil. Jinak vždy vám to mohou změnit na online chatu.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den. Když letím s dveřmi dětmi (1 a 5) a beru mladšímu kočár a cestovní postýlku, tak můžu vzít ještě i starší jen podsedak do auta?? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, se vším zajít na checkin.

  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jelikož jsme kupovaly s kamarádkou let přes jiného dodavatele, musíme provést online ověření. Při ověření to však pouze chtělo jednu osobu. Znamená to, že nepotřebuji ověřit i druhou osobu nebo?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, ověřuje se vždy jeden cestující z rezervace.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den, omylem jsem zadala moje údaje pasu pro odbavení pritele, jak velký problém to bude a lze to ještě opravit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napište na online chat a odbavení vám vyresetují.

  • Lukáš napsal(a):

    Dobrý den, mám 4 letenky u Ryanairu, letí jedno dítě 14 let. Nedaří se mi zjistit jestli mám koupené 3 dospělé a jedno dítě. Při odbavení mě to nechce pustit přes věk.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, poznáte to právě podle toho, jaká data narození vám systém povoli vyplnit, pokud je to špatně, tak na online chatu vám to opraví.

    • Martina Lukešová napsal(a):

      zdraviiim, u ryanair jsem zakoupila k letence priority a 2 kabinova zavazadla navic, po check-inu mam ale na online letence jen small bag a non priority, nevite co s tim? v emailu mam normalne potvrzeni a penize mi z uctu taky odesli, letime zitra, tak snad nebude pozde..:D
      dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to se mi nikdy nestalo, nebylo to zakoupeno třeba jen na zpátečním letu?

  • Lukáš napsal(a):

    Dobrý den,
    mám na let do Londýna od Ryanair palubní lístek i potvrzení o rezervaci. Potřebuji ještě letenku? Když mám už online odbavení, co všechno musím udělat na letišti a jak poznám, kam (ne)musím jít? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte jen příruční zavazadlo, tak vám stačí vytištěná palubní vstupenka, se kterou jdete rovnou na bezpečnostní kontrolu a do gate.

    • Lukáš napsal(a):

      Mám i odbavené zavazadlo, ale Ryanair mi zaslal pouze palubní lístek a potvrzení o rezervaci. Letenky tedy dostanu na letišti (kde?) nebo jsou zaslány před odletem (letíme v neděli)?

    • Honza napsal(a):

      Letenky jsou v dnešní době pouze elektronické, na základě vystavení letenky vám bylo zasláno potvrzení o rezervaci. Po odbavení si vytisknete palubní vstupenku a s tou se zastavíte na checkinu, kde odevzdáte odbavené zavazadlo a pak rovnou na bezpečnostní kontrolu a do gate.

  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se informovat o odbavení 10 kg palubního zavazadla. Letím se společností Ryanair a zakoupila jsem si Regular letenky – v tom mám zahrnuté příruční zavazadlo a malé 10 kg palubní zavazadlo. Chtěla bych se Vás zeptat, zda se mnou toto 10 kg zavazadlo poputuje na palubu letadla a zda je s ním potřeba jít na odbavení zavazadla (neboli na zvážení). Jelikož by toto 10 kg zavazadlo mělo být palubní, tak to znamená, že s ním musím projít bezpečností kontrolu, stejně jako kdybych letěla pouze s příručním. Chápu to správně? Prosím o případně dovysvětlení.

    Předem děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je to příruční zavazadlo, takže s ním jdete rovnou na bezpečnostní kontrolu a do letadla.

  • Misa napsal(a):

    Dobry den , když udělám check in , boarding passy mám rovnou v aplikaci a nejde mě již vytisknout , stačí když udělám všem členům screen nebo mužu letenky ukázat za ne ? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně můžete ukázat za ně několik palubek v jednom mobilu.

  • Janků Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych se zeptala. Mám přikoupené zavazadlo k odbavení 10kg, můžu si vzít i příruční zavazadlo do letadla? Nemůžu nikde najít své letenky, ale palubní lístky již mám vytisknuté, kde je najdu? Jak dlouho asi trvá než mi přijede odbavené zavazadlo?
    Díky za odpověď Katka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v ceně každé letenky je příruční zavazadlo 40x25x20 cm. Letenky jsou dnes elektronické, jako potvrzení rezervace máte email, pro vstup do letadla slouží palubní vstupenky. Zavazadlo může přijet za 10 minut klidně ale i za hodinu, podle aktuálního vytížení.

  • Dáša napsal(a):

    Dobrý den máme vytištěné letenky 60 dní předem, není na nich vyznačen gatě,ten se dozvím až přímo na letišti. Děkuji Dáša

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, u online odbavení není nikdy gate vyznačen a zjistíte ho na tabuli na letišti.

  • Petra Ploszová napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryanair do Benátek, provedla jsem online odbavení. Máme jedno 10kg odbavované zavazadlo, kdy musíme být na letišti, když máme odlet v 6:40 ráno? Moc děkuji, Ploszová

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je vhodné si nechat vždy rezervu alespoň 2h.

  • Petra Mitrociova Teplice napsal(a):

    Dobrý den,
    mám koupené pouze letenky (na 17.7.23), mohu ještě dodatečně přikoupit sedadla, abychom seděli pohromadě?
    Děkuji, Petra.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, sedadla lze přikoupit kdykoliv do 2h před odletem. A to i klidně po odbavení.

  • Jozef napsal(a):

    Dobrý den chci se zeptat jak můžu reklamovat pokutu.Dostal sem ji proto že sem neudělal online odbavení.Kdiz sem se díval na stránky kde si můžu reklamovat ale není tam položka na reklamace pokutu na odbavení.Potrebuji poradit jak můžu reklamovat pokutu.Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u Ryanair je potřeba se vždy odbavit online, poplatek za odbavení tak není možné žádat zpět.

  • Eva F napsal(a):

    Dobry vecer. Mam prikoupeno 1x odbavene zavazadlo. Jde prikoupit zavazadlo 20 kg a to předešlé 10-ti kg zrušit? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne bohužel zrušit nelze, lze ale přikoupit druhé 10 kg a mít jen jedno 20 kg.

    • Jana napsal(a):

      Dobrý den, letenky jsme kupovali přes Esky a priplatili si za check in. Zítra odlétáme a z Ryaneru nám přišli pouze letenky pro mne a mého muže, pro dceru ne. Nikde se ani u Ryaneru neobjevuje její jméno ani třetí pasažér. Esky tvrdí, že se vyskytla pouze technická chyba a máme ji odbavit zdarma na letišti. Je to běžné nebo letenku dcera nemá?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v některých případech se to stát může, pokud byla letenka vpořádku rezervována, tak se na letišti můžete odbavit vždy.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *