Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Yana napsal(a):

    Dobrý den, při online check-inu jsem omylem zadala špatné datum platnosti dokladu (místo leden listopad). Myslíte že to bude problem?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, s tím bych asi asi vůbec hlavu nelámal, pokud nejdete odbavit zavazadlo, tak špatného data platnosti dokladu si nemá vůbec nikdo šanci všimnout.

  • Jiří Kubík napsal(a):

    Dobrý den,
    právě jsem dokončil on line checking a chtěl bych si ověřit zadané údaje,nebot si nejsem úplně jist správností u zadaného údaje – najdu ještě někde tyto mnou zadané údaje?Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jsou vidět ve správě, část je ale stejně vyhvězdičkovaná. Nijak bych si s tím ale hlavu nelámal, běžně stejně nemá kdokoliv šanci údaje nějak zásadně kontrolovat.

    • Kateřina Hronek napsal(a):

      Dobry den, udelala jsem si online odbaveni u Ryanair a omylem zadala chybne datum narozeni u jedne osoby, je to problem a jeste jsem se chtela optat, mam prikoupeno kabinove zavazadlo, kdyz muj kufr ma na hloubku o 2 cm vice, tak to problem asi je ze?Dekuji a preji prijemny vecer, Katka H.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, můžete napsat na online checkin a datum vám změní, nicméně pokud je to v rámci Schengenu tak si toho asi nikdo nevšimne. Jinak 2 cm pokud to jde zmáčknout problém nebudou.

  • Daniela napsal(a):

    Dobrý den,

    dcera nám koupila letenky u Ryanair a založila pro tento účet novou mailovou adresu , ke které ztratila heslo. Potřebuji pro online odbavení přístup na mail uvedený v rezervaci ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, stačí si založit nový účet u Ryanair a do něj si pak nahrajete rezervaci, stačí zadat rezervační kód a minulý email (není potřeba se do něj přihlašovat).

    • Hana Vitovcova napsal(a):

      Dobry den,dcera mi koupila letenku pres aplikaci..jak ji pouziji,kdyz check in se ma udelat pouze pres aplikaci.Nechteji ji pry vytistenou?dekuji za odpoved

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně vám ji dcena může v aplikaci odbavit a poslat na mobil jen screen palubní vstupenky, stejně tak si můžete také stáhnout aplikaci a letenky si do ní natáhnout nebo se přihlásit do účtu na webu http://www.ryanair.com a odtud palubní vstupenky vytisknout.

    • Adéla Šimková napsal(a):

      Dobrý den objednavala jsem letenku pro tři osoby kde jsem uváděla pouze jméno příjmení a datum narození, zapomněla jsem ale přikoupit zavazadlo ? Lze to i potom co jsem lístky zaplatila ? A vůbec nevím kde takový Check in provést. Letenky mam koupené od společnosti esky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je potřeba letenky pořizovat přímo na webu Ryanair. Od esky si nechte zaslat přístupové údaje, pak si založte účet na ryanair.com a svoji rezervaci sem přetáhněte. Ve správě pak můžete přidat libovolná zavazadla a provést online checkin.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den, letíme poprvé přes ryanair a při odbavování po mě chtěli adresu 1 a adresu 2 a místo trvalého pobytu na OP jsem tam omylem zadala adresu aktuálního bydliště. Je to velký problém?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair adresu při online check-inu nevyžaduje. Nevyplňovala jste to k nějakému prodejci nebo podobně?

  • Dominika napsal(a):

    Dobrý den, letíme 4 osoby společností rayner, všichni máme v rezervaci palubní zavazadlo + já mám 20kg. Kufr. Odbavila jsem nás všechny on-line. Dále to pro mě znamená, že na letišti u přepážky jim ukážu palubní letenku a odbavím už pouze zdarma kufr?
    Velmi děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to tak.

  • Pavlína napsal(a):

    Dobrý den, mám koupenou letenku s vybraným sedadlem a s nejmenším zavazadlem. Pokud udělám check in týden předem, lze pak později ještě případně dokoupit online příruční zavazadlo?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud už nebude kapacita větších příručních zavazadel vyprodaná (cca 90 zavazadel na let).

  • Lucie Čadílková napsal(a):

    Dobrý den, prosim o radu. Chci změnit sedadlo u koupeného letu, ale nemohu najít v mé rezervaci změnit sedadlo. poradite mi?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jdete přímo přes http://www.ryanair.com tak ve správě rezervace najdete odkaz na změnu sedadel (s obrázkem sedadel v letadle).

    • Jana Mouchová napsal(a):

      Dobrý den, řešila jsem před pár dny. Na PC se mi to nepodařilo najít, ale v aplikaci ano. Otevřete svůj let, zvolíte seats a tam už jdou sedadla změnit.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý den, letíme s přítelem z Prahy do Londýna, ale zadali jsme do Ryanairu občanské průkazy a teď nám došlo, že musíme mít už pas. Jsme už po check-inu v aplikaci a nemůžeme měnit. Online chat reaguje úplně mimo naše dotazy. Je to velký problém, když s sebou budeme mít občanské prúkazy i pasy? Bojím se spíše toho, aby nás do letadla vůbec pustili.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to mimo Schengen, je lepší to změnit, připojte se na chat a napište „talk to agent“, následně vás spojí s živým operátorem a doklady změní.

    • Eliška napsal(a):

      Dobrý den, mám dotaz. Koupila jsem své rodině letenky přes aplikaci Ryanair. Ale nevím, jak jim mám poslat boarding pass. Lze nějak letenky z aplikace uložit a poslat třeba přes whatsapp nebo stačí pouze udělat screenshot? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně stačí screen.

    • Johana Rábová napsal(a):

      Dobry den, koupila jsem v sobotu letenky a zatím mi nedorazily na e-mail ani nikam jinam… check in jsem zatim nedelala.. mohu se zeptat, zda chodí na e-mail nebo to bude v aplikaci?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, chodí na email, koukněte do spamu, případně zkontrolovat, zdali máte registraci provedenou na správný email.

  • Kateřina Kachyňová napsal(a):

    Dobrý den,
    Potřebovala bych u wizz air změnit v on-line check inu doklady cestujících. Nevíte jak dlouho před odletem to půjde a kolik to případně stojí ? Předem děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jde to cca do 4h před odletem, po telefonu by to neměl být problém změnit a nečekal bych, že by to mělo něco stát.

  • Jindra napsal(a):

    Dobrý den, kupovala jsem letenky i s rezervacemi míst v září 2023 na březen 2024 pro 2 dospělé a 2 děti. Potvrzení rezervace mám. Chtěla jsem teď udělat check-in, ale zjistila jsem, že sedadlo, na kterém měl sedět syn, v letadle není, prostě změnili zasedací pořádek. Nemůžu udělat check-in, nemůžu přikoupit místo, nemůžu změnit místa. Prostě nic. Na chatu je chatBot, který není schopen mi pomoct. Trochu se děsím toho, že syna neodbavím ani 24 hodin předem.. Nemáte s tím zkušenost, prosím? Díky, JŠF

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, připojte se na chat a napište „talk to agent“ je pak potřeba si počkat než vás připojít a určitě to s vámi vyřeší. Koukněte ještě do rezervace, někdy je potřeba tu změnu typu jen odkliknout a pak jde online checkin udělat.

    • Jindra napsal(a):

      Jj, diky, musela jsem se dostat pres AI a pak mi pomohli. Byla to chyba v systemu..

    • Iveta napsal(a):

      dobrý den letím dnes z Tirany a v aplikaci mi píšou že nelze mít letenku digitálně jen vytistenou jen nemám kde si ji tady vytisknout. Je možné přijít na letišti na odbavení tedy bez té vytištěné letenky aby mi ji vyhotovili oni? bez poplatku? děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý dne, dříve bylo potřeba si ji vytisknout dopředu.

  • Pavel Rajkov napsal(a):

    Dobrý den, v palubní vstupence u manželky není přípona -ova, online palubní vstupenka už nejde upravit.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste již odbaven, je potřeba napsat na online chat.

    • Rudolf napsal(a):

      Zdravim vas chcem sa opitat lebo zadal som ne spravne udaj pasu a platnosti ako mi mozete pomoc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba napsat na online chat Ryanairu kde vám případně údaje upraví.

  • Tomáš napsal(a):

    Dobrý den,
    nemáte zkušenosti se špatně vyplněným dokladem cestujícího při check – inu (ještě nemám palubní lístek se sedadlem) u Ryanair? Jméno mám v pořádku, bohužel jsem nahrál špatné informace o dokladu komplet. Má to smysl vůbec řešit nebo za těžké peníze koupit novou letenku? Bohužel to už v aplikaci nejde změnit. Díky za radu.

    Tomáš

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, lepší je napsat na online chat a změní vám to, v drtivé většině případů si toho ale na letišti ani nemá moc kdo všimnout.

    • Michal napsal(a):

      Dobrý den, špatně jsem vyplnil datum narození při check -inu jde to změnit? píše to že online to neleze

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině přes online chat, tam vám to buď opraví nebo zařídí checkin na letišti zdarma. Pokud to datum nemění kategorii cestujícího a nemáte nic k odbavení, tak si toho na letišti ale prakticky nemá kdo všimnout.

    • Petra napsal(a):

      Dobrý den Honzo, chtěla bych se zeptat na změnu čísla dokladu při jít udělaném online check-inu. Kupovala jsem letenky na mé jméno a cestuji ještě s jedním cestujícím. Ani nevím jak, ale check-in nejak proběhl, aplikace Ryanair mi píše, že check-in proběhl. Původně mi aplikace ani nenechala zadat číslo cestovního dokladu druhého pasažéra a na palubních vstupenkach je jedno číslo dokladu, stejne.. Vlastně jsem ani nikam nezaváhal adresu druhého cestujiciho. Jmena na letenkach jsou nastesti v poradku. Zkoušela jsem kontaktovat Ryanair skrz email, který již nefunguje, skrze online chat, ale tam se mnou nikdo nekomunikuje. Zkoušela jsem i volat, ale také marně, jen automat a hudba. Jedná se o let v rámci Shengenu. Každopádně bych to chtěla mít vše v pořádku, ale jak jejich stránky, tak aplikace se mnou moc nekomunikuje. Děkuji předem za odpověď a za Váš čas.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je napsat na ten online chat a tam napsat „talk to agent“ a počkat, až vás přepojí na živého operátora.

  • Otto napsal(a):

    Dobrý den,

    prosím, na letenku se mi propsalo jméno z facebook účtu, tj. Otík a mé křestní jméno je Otto, bohužel jsem si toho všiml až při odbavení a změnit mi online nejde. Myslíte, že mi to projde? Letím jen s příručním zavazadlem do Lotyšska. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napiště na online chat a změní vám to, ale obecně bych si tipl že vám to projde…

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den,
    letím poprvé na vlastní pěst přes Ryanair a nevím přesně jak funguje odbavení online, když mám 1 placené zavazadlo k odbavení.
    Jsme 4 a máme 1 x 20kg zavazadlo. Stačí se odbavit online a pak jen kufr předat na check-in?
    Moc děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je to přesně tak, odbavit online se musíte vždy a pro všechny cestující, na letišti odevzdáte jen zavazadlo.

    • Monika napsal(a):

      Moc děkuji 🙂

    • Honza napsal(a):

      není zač 🙂

  • Denisa napsal(a):

    Dobrý den, nevíte jak změnit e-mail na Ryanair ? Udělala jsem rezervaci na skryty e-mail u Applu. Založila jsem si nový účet s planým e-mailem a letenky se mi povedli tam vložit a jsou tam, ale oficiálně jsou pod tím skrytým e-mailem. V aplikaci jsem přihlášená stále pod tim skrytým e-mailem a na stránkách uz pod novým a check in bych udělala v aplikaci. Nevadí to ze e-mail je “neplatný” pro check in a ukázáni letenek stačí aplikace.
    Děkuji moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, to je jediná cesta, tak jak jste to udělala, klidně můžou být v aplikaci, na email stejně nechodí.

  • Baru napsal(a):

    Dobrý den, při předešlé rezervaci, kdy jsem koupila letenky měsíc dopředu, jsem rovnou vyplnila datum narození a číslo dokladu. Nyní jsem si koupila letenky na říjen a zatím jsem nikde žádné datum narození ani číslo dokladu nezadávala. Můžete mi prosím poradit, kde toto můžu zpětně zadat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, údaje z cestovního dokladu se vyplňují až při checkinu. V při prvním nákupu jste si údaje zřejmě vyplnila do účtu myRyanair.

  • Denisa Ernýgrová napsal(a):

    Dobrý den , kupovala jsem letenky do Londýna , nejdříve tam a pak zpět. Při nákupu zpět mi přišel E-mail o rezervaci letenky, ale při cestě tam mi rezervace nepřišla, ale v aplikaci mám oba lety

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte oba lety v aplikaci vpořádku potvrzené tak je to ok, někdy se stane, že email nedorazí.

  • Katka napsal(a):

    Dobrý den,
    koupila jsem letenku pro dceru (13 let) a pro sebe odděleně. Své odbavení již mám, ale dle chatu s ryaniar mohu dceru odbavit až na letišti (Vídeň) bezplatně. Máte prosím zkušenost, kde a jak dlouho před odletem? Děkuji, Katka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je to standardní postup, pokud jste udělala rezervace zvlášť, je potřeba zajít na standardní checkin, kde vám vydají palubní vstupenku, ideální je mít rezrevu alespoň 2h.

  • Natalia napsal(a):

    Dobrý den, chci se jen informovat ohledně společnosti Ryanair. Letíme 4 osoby a jde nám o to, že potřebujeme odbavit dvě zavazadla do 10 – 15 kg do podpalubí. To jedno zavazadlo 20 kg chceme rozdělit na dvě po deseti kilogramech. Obě dvě do podpalubí. V aplikaci jsem zmatená, co vlastně mám zakliknout. Jestli Regular, kde to píše, že 10 kg ale palub bag. Můžete mi prosím poradit. Děkuji moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud přikoupíte 1x 20 kg zavazadlo, Ryanair by měl umožnit odbavit 2x 10 kg zavazadlo.

  • Vojta napsal(a):

    Dobrý den,
    koupil jsem letenky Ryanairu pro 2 osoby. Check in provedu v aplikaci. Poté budu mít obě letenky v jedné aplikaci pro obě osoby?
    Nebo druhá osoba musí mít letenku také ve svém mobilu v aplikaci?
    Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně můžete mít pro obě osoby palubní vstupenky v jednom mobilu.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *