Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 48 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 48 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Adam napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, zda je opravdu nutné vytisknout palubní lístky Ryanairu koupené přes Kiwi, nebo stačí načíst z mobilu. Z logiky věci nechápu, jaký by to měl být problém načíst to z dipleje. Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, podle podmínek je potřeba tisknout, v praxi stačí načíst kód z mobilu.

  • Profilový obrázek
    Roman Ševčík napsal(a):

    Dobrý den, koupili jsme letenky pres stránku esky.cz a jak tedy postupovat dál pri odbavení abychom nemuseli na letišti platit poplatek 50 euro nebo kolik to je. Zaplatili jsme, aby nás online odbavila ta společnost a my nemuseli nic řešit, ale dočetl jsem, že se tak nemusí stát a tak bych se rád odbavil sám…správný postup je tedy se odbavit pres mobilni aplikaci nejdříve 48 před odletem do zahraničí a to samé zase před odletem zpátky do ČR? Mockrát dekuji…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, sami to neuděláte, protože nedostanete od eSky číslo rezervace a email, takže jedině počkat, dokud nezašlou sami…

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobry den..jak se mam odbavit v cizine na let zpet do CR , pres mobil??na letisti mame na prestup 40min tak nechci riskovat zdrzovani se odbavovanim tam.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, stáhnout aplikaci Ryanair a v ní provést odbavení, uložíte si tam tak i palubní vstupenky.

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den,
    jsem už celkem vyřízená… Můj problém spočívá v tom že jsem nás zkoušela už 17x odbavit a pořád mě to vyhazuje pro vypršení času, přitom to už odklikám za 30 sekund! Jsme 4, odbavit chci 3 (ten čtvrtý asi nepojede). Po několika pokusech, kdy už to vypadalo, že nás odbavili jsem zjistila, že místo s palubním lístkem získala jen teta, i když jsem zaklikávala všechny tři. Peníze mi strhli z karty za jednu osobu. Tak jsem zkoušela opět odbavovat tedy už jen mě s mamkou a pořád nic. Zatím mám dost času, ale kdybych to dělala ty dva dny předem, tak se online odbavení opravdu nedočkám a musela bych jim platit za odbavení na přepážce, které je dražší než letenka. Zrušit to člověk nemůže. Já už opravdu nevím co dělat, to se snažej takhle víc dostat ze zákazníků? Není koho urgovat, jejich online čet tam hází nějaké automatické odpovědi, navíc já moc anglicky neumím, musím používat překladač. Nakonec po mě z toho četu chtěl telefonní číslo které jsem dávala do rezervace, ale já si ho nepamatuji a v rezervaci žádné napsané nemám. Nevíte co dělat? 🙁

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel zrovna 25/10/2019 byla v Itálii stávka a tak kvůli rušení letů byl celý den spadlý web Ryanair, už by to mělo být ok, případně zkusit přes mobilní aplikaci…

  • Profilový obrázek
    Černá H. napsal(a):

    Dobrý den, potřebujeme poradit. Letenka koupena přes kiwi. Com. Již jsme provedli odbavení, letíme v pátek. Máme na letence, ale pouze malé zavazadlo, to 40 cm. Chtěli bysme si prebukovat na větší zavazadlo do kabiny( priority & 2 Cabin bag), ale nejde nám to. V aplikaci kiwi to přikoupit nelze a v aplikaci Ryanair to po nás chce rezervační číslo, které ale nemáme z důvodu zakoupení letenky jinde. Můžete nám prosím poradit, jak dokoupit kufry online?

    • Profilový obrázek
      Marcela D. napsal(a):

      Dobrý den, co jsem zjistila, protože řeším to samé, tak tahle možnost se musí vybrat při rezervaci. Pak už to změnit nepůjde…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, údaj který potřebujete pro natáhnutí rezervace do aplikace Ryanair je email, který nezjistíte, rezervační kód na palubní vstupence najdete. Jinak je potřeba kontaktovat přímo KIWI jinak to nepůjde.

  • Profilový obrázek
    Jana Stuchlíková napsal(a):

    Dobrý den, je prosím problém se změnou data narození po již provedeném check-inu? Nešlo by mi to změnit v žádném kroku.. Rezervovaná sedadla se musí vždy ještě zaplatit? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně změnit přes online chat, druhá věc je, že si toho zřejmě nikdy nikdo nevšimne… Rezervovaná se vždy platí, ano.

  • Profilový obrázek
    Karin Chrastilová napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz ohledně odbavení v aplikaci… letím z vídně do říma a zpět…při letu tam lze již zadat to, že chci nahodilé sedadlo, abych nemusela platit poplatek, nicméně zpět mi jde zakliknout jen bud odbavení na letišti nebo výběr sedadla za poplatek. bez zakliknutí mě to nepustí dál, ráda bych i na zpáteční cestě měla nahodilá sedadla. Děkuji. S pozdravem Karin Ch.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, musíte se odbavit jen pro let tam, zpáteční let pak odbavíte nejdříve 48h před odletem.

  • Profilový obrázek
    Pavlína napsal(a):

    Dobrý den, už nevím kam se obrátit tak prosím o radu zde. Když jsem koupila letenky přes kiwi a letim s ryanairem je nějaká možnost jak dat letenky do ryan aplikace? Ať je nemusím tisknout. Předem děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel ne, vždy je k tomu potřeba emailová adresa, na kterou byla provedena rezervace, kterou vám ale kiwi neposkytne.

  • Profilový obrázek
    František Sicner napsal(a):

    Dobry den Honzo,
    O online checkingu predem jsme nevedely a musely jsme zaplatit 2x 1650,- za odbaveni na letišti, ale zadne upozorneni jsem nikdy nedostal s Ryanair jsem nikdy neletel a s jinou spolecnosti sem to odbavení predem nepotreboval. Je sance dostst ty penize zpet protoze v potvrzení rezervace to o online checkingu nebylo? A ted letime zpet 14.10.19 tak 12.10 se odbavim na Ryanair.com? Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, při nákupu letenky jste musel odkliknout podmínky, ve kterých to je. Takže šance na vrácení peněz bohužel není. Jinak ano 48h přesně před odletem startuje odbavení.

    • Profilový obrázek
      František Sicner napsal(a):

      Dobry den tak to je docela hnus 50 stranek pdf cist to se normalne odklikuje tak ze se s tim vlastne pocita ze se lidi napali a kdyz uz chodi upozozorneni o odbaveni proc to tam neni asi schvalne teda 55 eur poplatek pocitaji 30 czk za eur taky. No nic nejsem prvni ani posledni tak se odbavime cedtou zpět a uvidime

  • Profilový obrázek
    Andrea napsal(a):

    Dobrý den, jak změnim u online odbavení datum narození cestujícího, napsala jsem to špatně a když to opravím tak mě to nechce pustit na dalšího cestujícího.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to už uložené tak jedině přes online chat, tady ale předpokládám, že budete mít koupenou špatně letenku v jiné věkové kategorii, proto vás to nechce pustit s tímto datem narození dál, i tak je potřeba napsat na online chat.

  • Profilový obrázek
    Katerina napsal(a):

    Dobrý den, jde ještě po odbavení přikoupit místa k sezení, aby jsme seděli pohromadě, když už máme vygenerované palubní lístky? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, buď přes web nebo online aplikaci, kdykoliv do 2-4h před odletem.

  • Profilový obrázek
    Silvie Svobodová napsal(a):

    Dobrý den, při odbavení jsem omylem data jednoho cestujícího zadala i ke druhému, letíme zítra ráno v 6:05 co mám dělat,
    on line chat je až od 6:00 hod tel ještě později.
    letíme s Ryanair Londýna.
    Moc děkuji za radu.
    Silva

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, nic se nestane 😉

  • Profilový obrázek
    Dominika napsal(a):

    Dobrý den, cestujeme s neteři do Recka. Potrebujem nejake prohlaseni o tom, ze snami muze vycestovat? Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to lepší mít nějaký pamflet v rámci EU ale obecně potřeba není.

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat zda když provedu check-in od 48h před odletem (tedy zdarma), zda tam stále půjde připlatit za 20kg zavazadlo nebo si musím zakoupit i sedadlo. Pokud ano tak zaplatím 25€ za let tam a znovu 25€ za let zpět? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, noa při checkinu lze zavazadlo dokupit je to 25 + 25 € a sedadlo se přikupovat nemusí.

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat, jak to funguje, když máme jednu rezervaci pro 4 cestující a všichni bychom se chtěli odbavit přes aplikaci, protože nebude možnost vytisknout palubní lístky. Můžeme mít v jednom mobilu lístky pro všechny, nebo musí mít každý cestující lístek ve vlastním zařízení? Vím, že když zadám kód rezervace a e-mail, zobrazí se mi palubní lístky všech cestujících. Ale můžeme to tímto způsobem udělat všichni, takže vlastně 4x? Nebo se dají lístky nějak „přeposlat“?
    Děkuji moc za vysvětlení. Nemám s aplikací zkušenosti, vždycky jsme tiskli, a nerada bych něco podcenila.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně můžete mít všechny v jednom mobilu a nebo si je může odbavit každý a v každém mobilu budou všechny 4, když je printscreenete a pošlete třeba na messenger tak vám to taky projde 😉

  • Profilový obrázek
    Pavla napsal(a):

    Dobrý den,

    máme koupenou letenku do Dublinu a zpět. Na zpáteční cestu jsem nyní přikoupila sedadla, po zaplacení se mi sedadla zobrazují jako místa pro postižené, což nejsme. Můžeme na takovýchto sedadlech sedět? Případně jak to změnit?

    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, sedadla pro postižené jaké taková v letadle značena vůbec nejsou, neznamená ta značka něco jiného? Jinak pokud nemáte zajištěnou speciální asistenci v letadle, tak bych si s tím hlavu nelámal.

  • Profilový obrázek
    MARTIN napsal(a):

    Dobrý den, koupil jsem si letenku pro 16+ ale je mi pouze 15 let, mohu to nějak změnit? Pokud ale budu za 15 leteho nemůžu letět sám. Letím se skupinou ale letenku jsem si bohužel koupil sám.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, vyřešit přes online chat, tady jiná varianta není.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    při check in jsem zaměnila čísla pasů u dvou lidí. Jak mohu provést opravu?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, přihlásit se a po chvíli se objeví v pravém rohu online chat, tam vám údaje upraví.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Dobrý den, udělal jsem odbavení na mém telefonu pro tři cestující. Jak dostanu palubní lístek do aplikace u zbývajících cestujících?
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, v aplikaci online checkin a vyplnit email+ rezervační kód, odkliknout a stáhnout se.

  • Profilový obrázek
    Adéla napsal(a):

    Dobrý den,
    dělám odbavení letu u společnosti Ryanir. Letí nás skupina 6ti žen, toho jedné je 17 a další 14. Nicméně při odbavování je ta 17ti letá brána jako 14ti letá a naopak. Co s tím můžeme dělat? Nikde jsme zatím nezadávali, jaká z nich je brána ještě jako dítě a jaká již za dospělou. Takže jak je možné, že se tohle stalo?
    Děkuji za odpověď a přeji hezký den 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, při rezervaci když jste vyplňovali jména se seřadili nejdříve dospělý, pak mladistvý a pak děti, tím pádem jste to asi prohodili tam, dost často to jde poznat jen podle oslovení, napsat na online chat, měli by to zdarma změnit.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *