Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Zuzana napsal(a):

    Dobrý den, provádím vertifikaci pasažéra u společnosti Ryanair. V posledním kroku po mě chtějí potvrzení platební karty, zda je moje. Letenky jsme kupovali přes společnost Pelikán a karta je asi jejich. Mohu potvrdit, že ano?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, můžete, pokud tam ale chcete dát svoji, tak to také jde. Jde pak o to, kam by případně vypláceli kompenzace apod.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryanairem do Itálie s miminkem- pokud provedu online check-in předem (kde nelze zadat kočárek k odbavení, autosedačka atd.) bude problém na letišti nechat odbavit kočárek a autosedačku?? Nebo musím s check-inem počkat až na letiště aby mi tyto dvě položky odbavili?? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně provede online checkin, na přepážce checkinu pak jen ukážete vytištěné palubní vstupenky a odevzdáte vybavení pro dítě – s tím vás pak nejspíš pošlou na přepážku nadrozměrných zvazadel.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den,
    budeme odlétat s Ryanair do Edinburghu a máme letenky v aplikaci. Uvádíte, že by palubní vstupenky měly stačit v mobilu, chci se ale zeptat, jestli je tomu tak i na cestě zpět? Tedy z Edinburghu do Prahy. Nebo bude lepší udělat check-in ještě doma a mít vytištěné palubní vstupenky?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, aktuálně stačí určitě v aplikaci.

  • Helena Marcinková napsal(a):

    Dobrý den,
    mám zaplacenou rezervaci letu s odletem za 2 měsíce, zakoupila jsem u prodejce „kiwi .com..“ a ten již nyní požaduje, abych ověřila svoji totožnost u Ryanairu, ať mne může odbavit…. Budu mít tento rok již 3. let s Ryanairem a ještě to ode mne s takovým předstihem nepožadoval. Obávám se o podvodné jednání, neboť na moje maily z adresy: tikets+noreply@kiwi.com, nikdo neodpovídá.
    Děkuji za odpověď.
    H. Marcinková

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na noreply vám bohužel neodpoví, ideální je napsat na online chat. Jinak ověření u Ryanairu, pokud je letenka koupená přes prostředníka, je dneska prakticky standardem.

  • Jirka napsal(a):

    Dobrý den, letím poprvé zítra s Ryanair a chtěl jsem se online odbavit, vytvořil profil, nafotil ID, podpis a pak spíše v rychlosti odklikl a nezaplatil jim drobný poplatek za registraci a teď se dočítám, že jim to může trvat i týden na ověření. Nemám úplně chuť platit za nás dva zítra 110 Euro na letišti za odbavení. Je nějaká možnost řešení?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to máte od agentury tak se vždy můžete zdarma obavit na letišti, je potřeba tam být 2h před odletem, jinak ověřit se je možné provést online ověření, to vás pustí na odbavení hned.

    • Ondra napsal(a):

      dobrý den , při online check-in u společnosti ryanair jsem zadal špatné údaje odbavení mého spolucestujícího (datum narození) a však mi to nejde změnit online .Můžu se zeptat co mám dělat popř. jak to změnit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro změnu je potřeba napsat na online chat.

  • Barbora napsal(a):

    Dobrý den, mám na vás dotaz. Se společností Raynair letím s kamarádkou do Londýna a letenky jsem rezervovala přes stránky Kiwi.com. Poslali mi přihlašovací údaje, abych si mohla v aplikaci od Raynair spravovat rezervaci sama. V aplikaci se mi ale ukazuje pouze zpáteční let z Londýna. Máte s tím nějakou zkušenou? Dále mám rezervaci udělanou na své jméno a na jméno kamarádky ale příjmení máme uvedené bez háčků a bez čárek. Tak nám to zarezervovala společnost Kiwi. Trochu se bojím, aby pak nebyl problém, až to budu odbavovat online, tak aby to nebylo v rozporu s pasem. Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bez háčků a čárek je to vpořádku, pokud tam je jen zpáteční let (zkuste to ještě proklikat), tak bych se s tímto obrátil na Kiwi, je možné, že to provedli na více rezervací.

  • Markéta Lohrová napsal(a):

    omlouvám se za chybu společnosti napsala jsem to špatně ale vy mě jistě chápete jsem z toho trošku zmatená poněvadž jsem byla zvyklá na vytištěnou letenku a ne na QR kód tak mám z toho trošku obavy 🫣 aby vše proběhlo jako předtím létám tam docela často a až teď budu mít poprvé QR kód

  • Semianová Helena napsal(a):

    Dobrý den – letím s Ryanair poprvé mohu nechat odbavení ma prodejci KIWI.COM, nebo je jednodužší odbavit se přím u Ryanair Děkuji za pomoc
    Semianová

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud vše udělají za vás, tak bych v tom problém nehledal.

    • Michaela napsal(a):

      Dobrý den,

      mám trošku specifický problém. S ryanairem poletíme do Neapole, letenky jsme ale kupovali přes Kiwi, bez syna. Poté se ale syn 13 let rozhodl, že chce letět s námi, koupili jsme tedy letenku i pro syna. Protože u ryanairu nemůžete koupit samostatnou letenku pro dítě mladší 16 let, zadali jsme jiné datum narození. Potom proběhla dlouhá komunikace s kiwi a zaplacení poplatků vyšších než byla cena letenky za změnu data narození. Vše proběhlo. Jenže nyní mi prostě nelze syna odbavit. Řeším problém už dva dny přes kiwi i ryanair, nikde mi nejsou schopni nějak pomoc. Pravděpodobně kiwi mělo propojit rodinnou i synovu rezervaci v jednu, ale v ryanair to takto nemají. Odmítáme platit 55euro za check in na letisti. Je nejaka moznost, jak situaci vyresit? Budu vděčná za jakýkoliv postřeh, už jsme trošku zoufalí.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, do rezervace se přímo dostanete? Nebo vám to píše, že musíte ověřit totožnost? Pokud vám to píše, že je potřeba ověřit totožnost tak je ta rezervace označena jako agenturní a je potřeba provést online verifikaci. Pokud se do ní a na odbavení dostanete a je problém ve věku tak se musí napsat na online chat a rezervace vám spárují.

  • T.J. napsal(a):

    dobrý den všem,na mě jméno jsou zakoupené letenky na Tenerife ale můj spolucestující má v legendě uddany jiný rok narození. CK mně tvrdí,že v tom není problém,ale…je normální cestovat,letět pod falešnými údaji bez problémů? Že by víc než Kocourkov?

    • AM napsal(a):

      Dobry den, pisete u toho clanku stahnout si aplikaci, jakou kontretne myslete, aplikaci Ryanair? Pokud chapu spravne je potreba udelat online check in 24 hodin pred. Jak vyresit kdyz na ceste zpet neni mozne si letenku vytisknout?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano aplikaci Ryanair, v ní se na zpáteční let odbavíte a uložíte si i palubní vstupenky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, při rezervaci letenek se datum narození nezadává, to až potom při online checkinu, kde je pak vždy lepší mít datum správně.

    • Markéta Lohrová napsal(a):

      dobrý den prosím mám poprvé aplikaci Reiner kde mám i letenky ale chtěla bych si je i vytisknout pro jistotu a nevím jak na to? prosím poradíte a nebo stačí když si načtou letenku z mé aplikace letím tam i zpět v říjnu a už to mám zaplaceno děkuji vám za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí je mít v aplikaci, pokud si je chcete vytisknout tak je potřeba se přihlásit na počítači do svého účtu na ryanair.com, tam najdete vstupenky v PDF k vytištění.

  • Irena Odleváková napsal(a):

    Dobrý den,chtěla jsem se zeptat co dělat,když máme zaplacené letenky a nemám retervační číslo a nemám e-mailem ,ani heslo pro přihlášení,protože vše vyřizovat bratr a je ve velmi vážném stavu v nemocnici,odlet je 21.8.2023 na Malorku.Děkuji předem za pomoc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste napsat na online chat, kde by mohly vaši rezrevaci dohledat, pokud ne, tak zbývá jen dojít na letiště a tam se nechat odbavit za 55 €, pro zpáteční let už budete znát rezervační kód a podle něj a bratrova emailu si pak můžete rezervaci dohledat.

  • Lukas Matula napsal(a):

    dobrý den, je třeba udělat něco když jsem neletěl do cílové destinace, ale jel jsem autem? Je to zpáteční letenka a zpět uz poletím. děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, stačí se normálně odbavit na zpáteční let, letenka nepropadne.

    • Jana napsal(a):

      Dobrý den, máme podobnou situaci, platí toto i u Ryanair. Nenastoupíme na let tam, ale zpět už letět chceme. Bude letenka platná? děkuji, Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, bude.

  • Jirka napsal(a):

    Dobrý den, v letošním roce jsme poprvé letěli se společností Ryanair z Norimberku do Porta. Naše zkušenosti jsou celkem pozitivní a proto jsme se rozhodli podniknout v příštím roce ještě ještě další let z Norimberku do Faro v Portugalsku. Kdy bude možné zajistit letenky na květen 2024 a v jakém předstihu by jste doporučoval rezervaci? Nebo by jste do destinace Faro doporučil letět s jinou společností? Vzhledem k mému věku (69 let) přemýšlím, že bych oželel auto z půjčovny a cestoval po pobřeží Algarve (Portimao, Lagos) vlakem. Doporučil by jste i tuto alternativu a máte zkušenosti s cestováním vlakem po tomto pobřeží? Děkuji moc za odpověď. I v letošním roce jste nám pomohl svými radami ohledně odbavení

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair nahrává letenky na letní sezónu (od konce března do konce října) obvykle v průběhu října, takže cca za měsíc až dva by měly být kompletně zveřejněné letové řády. Jinak doprava po Algarve vlakem/busem je dost komplikovaná, moc toho nejezdí a auto je vždy ideální volba, já mám odzkoušené tento rok ve Faru půjčení v Centauro a je to tam vždy bez problémů.

  • Adéla Schmidtová napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat. Provedla jsem on-line checkin. Mám palubní zavazadlo do 10kg. Vím, že po příchodu na letiště mám jít rovnou na bezpečnostní kontrolu a pak následně na gate. Chtěla bych se zeptat v kolik se otevírá ta bezpečnostní kontrola? Jde mi o to jestli musím být nutně 2hodiny před odletem na letišti.
    Předem Vám moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to malé letiště, kde nejsou jiné lety, tak se otevírá stejně jako checkin, tedy 2h před odletem, u velkých letišť je otevřená nepřetržitě. 2h je lepší vždy dodržovat kvůli nenadálým situacím.

  • Ivana Slavíková napsal(a):

    Dobrý den, letím s Ryanair 30.8. A jiz v jejich aplikaci poté, co jsem provedla v jejich aplikaci „check in „(JIŽ TO ŠLO), neodbavuji totiž ŽÁDNÉ
    ZAVAZADLO, lze otevřít „view boarding pass“. Prosím, stačí jim na letišti POUZE TOTO v mobilu, UKAZAT A NAČÍST, ,, či musím mít vytisknoutou formu? Tu jsem vytiskla, ale:Ta má totiž QR kod „jinak formovany“ – prodloužený obdélník. Stačí tedy jim na letišti otevřít aplikaci my Ryaanair s mým heslem a ukazat(načíst) boarding pass? Děkuji za odpověď. Ivana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, stačí na letišti předložit kód, je jedno jestli QR kód z mobilu nebo BAR kód z vytištěné palubky.

  • Marta napsal(a):

    Dobrý den dcera s manželem leti 22.10 odbavení v aplikaci je možné už dnes 23.8. Vy tady píšete ze odbavení 24hod před odletem. Můžou se teda odbarvit už teď? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud mají zaplacená sedadla, tak je možné odbavit se i dříve.

  • David napsal(a):

    Zdravím, vždycky jsem s Ryanairem cestoval sám, ale nyní mám rezervaci pro 2 osoby. Sedadla zaplacená nemáme, takže check-in můžu udělat nejdříve 24 hodin před odletem a počítám, že nás rozsadí. Předpokládám, že check-in provedu za oba cestující a svůj boarding pass budu mít při odletu ve svém telefonu v Ryanair aplikaci. Jak je to ale s boarding passem pro spolucestujícícho? Může si ho v aplikaci Ryanair stáhnout po zadání čísla rezervace? Nebo stačí přeposlat vygenerovaný v PDF formátu, kterým se prokáže? Díky moc za reakci.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, klidně můžeš ukázat ze svého mobilu 2 boarding passy a klidně si může oba natáhnout do mobilu i spolucestující.

  • Dominika napsal(a):

    Dobrý den, omylem jsem při check-inu zadala nesprávný údaj o cestujícím, dá se to ještě upravit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině přes online chat, pokud je to nějaký nedůležitý údaj, nemáte odbavené zavazadlo a letíte v rámci Schengenu, tak bych si s tím hlavu nedělal.

  • Adriana napsal(a):

    Dobrý den, musím mít ten palubní lístek nutně vytištěný nebo stačí jim to ukázat v mobilu? Odlítám už zítra a tiskárnu na vytisknutí letenky doma ani nemám.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardně není problém to mít v mobilu.

    • Petra napsal(a):

      dobrý den jaký je poplatek za palubni lístek?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se neodbavíte online, je poplatek 55 €, pokud se odbavíte a zapomenete si vytisknout palubní vstupenku tak 20 €. Pokud si palubní vstupenku vytisknete doma tak nic.

    • Daniela napsal(a):

      dobry den, musim mit palubni listek nebo staci jen QR kod v mobilu? moc diky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí QR kód v mobilu.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den,letím poprvé s Ryanair do Londýna, mám zaplacené 10kg zavazadlo – do podpalubí- odbavené – mám ho odbavit také online? Bojím se , abych na letišti za odbavení nezaplatila vysoký poplatek. Moc děkuji za info

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, odbavíte se vždy online, stačí vyplnit údaje a vytisknout palubní vstupenku, s tou pak zajdete jen na checkin, kde zavazadlo odevzdáte.

  • Tereza napsal(a):

    Zdravím, prosím, letime poprvé. Máme 2x small bag a 2x 10kg kufr, znamená to, ze já k tomuhle mužů ještě mít malej batuzek na peněženku apod na zádech nebo ne? Dekuju. (Jakoby kabelka)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne oficiálně ne, minimálně přes kontrolu na gate by to mělo být vše v rámci jednoho zavazadla.

    • Lucie napsal(a):

      Dobrý den, letim poprvé přes Ryanair a mám koupené zároveň letenky tam i zpět, ale ukazuje se mi jenom, že odbavení tam. Chci se zeptat co mám dělat? A jak odbavim se z tama do česká?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, odbavení na každý let se otevírá 24h před odletem. V tu dobu je tak potřeba se znovu odbavit na let zpět.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *