Ryanair - odbavení letenek (check in) - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 48 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 48 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den, jsem v lítání úplný nováček, avšak jedna věc mě stále tíží. Letíme s přítelem na 3 dny do Říma, tudíž zpáteční check-in si budeme muset udělat až tam. Každopádně jsme dělali online odbavení přes společnost eSky, tudíž nemáme mobilní letenky, ale musíme si je vytisknout. Je zde nějaká možnost, jak by se daly dát letenky do aplikace ryanair, když jsme si udělali check in na eSky?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bez emailu, na které je eSky rezervoval je do mobilní aplikace nedostanete, obvykle ale nikdo nezkoumá jestli načítáte PDF kód nebo ne, navíc na infopointu v Říme nebo na recepci vám je určitě vytisknou ;).

  • Profilový obrázek
    Laura napsal(a):

    Dobrý den, je normální, že mi 48 hod před odletem u Ryanairu (zpáteční letenka do Říma zakoupena přímo na webových stránkách Ryanairu) nejde provést check in zpátečního letu, resp. nejde provést nákup sedadla za cca 240 Kč (navíc k ceně letenky), a to v žádném prohlížeči? Tváří se to, že probíhá výběr sedadla a lze i zadat platbu kartou online, ale pak se ukáže, že vypršel čas na relaci a chce to znovu provést check in. Nezdaří se to ani po několikátém pokusu.
    Takže nejpíš budu muset na zpáteční cestě na letišti zaplatit za check in více než 1600 Kč. Kontaktování live chatu nic nevyřešilo. Asi tam mají místo lidí automat.
    Díky, Laura

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude tam chybka spíše na webu nebo v prohlážeči, zkuste to třeba přes mobilní aplikaci, neměl by to být problém ;).

    • Profilový obrázek
      Jitka napsal(a):

      Ano, měli jsme stejný problém a mobilní aplikace fungovala.

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Při check-in dává ne výběr dle typu pasažéra – dítě 0-2, 2-11, 11-16, a dospělý. Dle toho pak je omezena možnost zadat datum narození. Přičemž ve své registraci jsem měl u spolucestujících vyplněny údaje správně, přesto u check-in nastal problém.

    Nakonec vyřešeno s Ryan Air přes Live chat, kde přímo doplnili správné datumy.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Fajn 🙂

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Dobrý den,
    s Ryanair létám pravidelně. Jako spolucestující mám uvedena data jednotlivých členů rodiny. Snažím se provést check-in, ale rezervační systém mi nejenže nepřebral údaje spolucestujících, ale neumožňuje mi zadat správná data narození (jako by prohodil staršího a mladšího syna) Letíme v pondělí. Jak postupovat? Poradíte.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě bude problém při nákupu, kdy jste je zadala obráceně. Při vyplňování Ryanair neuvádí, která osoba je v jakém tarifu a vždy to jde poznat pouze podle oslovení. Buď napsat na Ryanair aby vám to prohodily (zřejmě budete muset pak na letišti na checkin) nebo prohodit data narození a tvářit se jako že nic :).

  • Profilový obrázek
    Katka napsal(a):

    Dobrý den,
    koupila jsem včera letenky s Ryanairem a na mail mi došlo pouze potvrzení rezervace. Neměly by přijít ještě samotné letenky? Nebo u této společnosti stačí rezervace a dalším krokem je až check in 48h před odletem? Jsem totiž zvyklá, že po rezervaci do několika řádově hodin přijdou na email i samotné letenky.
    Předem děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenky jako takové se dneska nevydávají, vždy přijde Potvrzení rezervace a pak 48h před odletem provedete odbavení a vytisknete si palubní vstupenku se kterou jdete rovnou do letadla.

  • Profilový obrázek
    Denisa napsal(a):

    Dobry den,udelala jsem chec in pro let tam i zpět. Na e mail mi ovsem prisla letenka pouze na let tam.Nevim co mam dělat. Dekuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenku si vytiskněte přímo ze správy rezervace, není to tím, že nemáte zakoupené zavazadlo a letíte za déle než 48 hodin? Tím pádem vás to na odbavení zpátečního letu ještě nepustí.

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Mám dotaz-Současně s rezervací 2 letenek jsem si připlatila a koupila 1x20kg zavazadlo a sedadla, provedla jsem odbavení,vytiskla letenku s QR kódem,ale na letence se přikoupené zavazadlo nezobrazuje.U každé letenky je vidět,č.sedadla a pouze příruční zavazadlo,kt.je v ceně. V iteniáři to 20kg zavazadlo je.Jedná se o let zakoupený přímo u Raynair Wroclaw- Edinburgh.A kde zjistím,názvy odletového a příletového letiště?Mockrát děkuji za odpověď a radu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair 20kg zavazadla na palubku nezobrazuje, takže je to vpořádku. Ve Wroclawi je jen jedno letiště do Edinburghu se létá na hlavní pod kódem EDI.

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz k letu s Ryanair. Máme rezervované letenky včetně sedadel a cestujeme s dětmi 1 rok a 9 let. Četla jsem informace k zavazadlům a trochu nerozumím zda mohu mít pro mladší dceru kočárek i autosedačku a ještě zavazadlo do 5kg + každý cestující malé zavazadlo 40x20x25 na palubu? Tzn, že pro nejmladší dceru mohu mít kufřík o vetších rozměrech než jsou uvedena pro ostatní cestující? Máme takový ten malý dětský kufřík na kolečkách, ale má rozměry 33x22x41, budeme ho moct mít na palubu? Předem Vám děkuji za informace.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro 1 roční jen tašku 5kg + sedačka a kočárek, starší má stejná pravidla jako vy, info zde.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Dobry den, chci se zeptat kdyz udelam online odbaveni tak mi prijdou do emailu i zpatecni letenky?
    Letime ke konci srpna a vubec nevim kdy mam odbavemi udelat poradite mi?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, přihlásíte se přímo na ryanair.com a pokud nemáte přikoupena sedadla tak 48 hodin před odletem, pokud máte přikoupeno, tak až 60 dní před odletem se odbavíte (provést checkin), následně vytisknete palubní vstupenky.

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Dobrý den,
    potřeboval bych poradit. U Ryanair jsem koupil základní letenku a kni 10 kg zavazadlo do podpalubí a provedl on-line check-in. Bohužel jsem potom zjistil, že by mi o hodně více vyhovovala služba priority a palubní zavazadlo navíc. Jenže to vypadá, že toto již nemůžu změnit, ani jejich chat přes robota k tomu není použitelný. Nevíte o jiné možnosti, krom té, že si pořídíte novou letenku? Děkuji. Michal

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam si bohužel myslím, že to nepůjde, jakmile si 10kg zavazadlo koupíte, tak Priority už dokoupit nejde.

  • Profilový obrázek
    Jarda napsal(a):

    Dobrý den, Honzo.
    Letíme celá rodina s Ryanair do Londýna. Pobyt bude trvat 4 dny, tudíž check-in pro zpáteční let mohu provést až v Londýně, kde ale patrně nebudu mít možnost vytisknout si palubní vstupenku. Současně jsem si na sebe dokoupil i jedno palubní zavazadlo navíc a mám priority nástup. Vím, že si mohu stáhnout mobilní aplikaci, ale jak se prokáže moje rodina palubním lístkem, když budu mít aplikaci s check-inem a tudíž i palubními lístky u sebe v mobilu já? Nebo je možné, aby si aplikaci stáhli do mobilu i další členové rodiny a nějak se to provázalo s mým účtem?
    díky za tip

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, v jedné mobilní aplikaci můžete mít klidně 20 boarding pasů a postupně je ukazovat obsluze… Stejně tak můžete udělat screen obrazovky a poslat komukoliv z party, důležitý je čitelný kód, nic víc.

  • Profilový obrázek
    Zdena napsal(a):

    Dobrý den,
    27.4.2019 letíme s Ryanair na Kypr. Letím poprvé, nemám žádnou zkušenost. Letenky máme koupené. Dnes nám na mail přišly palubní vstupenky bez toho, že bychom provedli check in. V následujícím mailu nás vyzvali, abychom provedli on-line check in. Mám v tom pěkný zmatek. Myslela jsem, že on-line check in slouží k tomu, abychom získali palubní vstupenku. Ale tu nám poslali i bez toho. Jak máme tedy postupovat? Je potřeba něco dělat? Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, kde jste letenky kupovali? Na kiwi apod? tím pádem vás rovnou odbavily, pokud přímo na ryanair.com tak je potřeba se přihlásit a odbavit se sama.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *