Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Monika napsal(a):

    Dobrý deň, nahrala som covid dokumenty pri check in do boarding passu, ale nevedrla som to potvrdiť submit a teraz mi ukáže boarding Pass ale keď ho otvorím píše len internal error takze neviem sa dostať k letenke ani vytlačiť. Robila som to už tak isto pred týždňom a všetko bolo ok.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude chyba asi nekde u Ryanair, pokud neco nejde na webu, vzdy se vyplati to zkusit pres aplikaci.

  • Nizar napsal(a):

    Dobry den, 16/8 odlitam do Tunisu a potřebuji přikoupit kila nád váha zavazadel, volala jsem k vám bylo mi řečeno že musim online přes web.str. Ryanair jenže nedokazal jsem to přikoupit a nenašel jsem kde to nabizej…
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair do Tuniska nelétá.

  • Zdeňka napsal(a):

    Dobrý den, zítra letíme na Mallorca, provádím check in a u mě i kamarádky píšou nesprávné datum narození. Nechápu. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nemáte špatně vyplněnou kategorii cestujícího? Ideálně opravit přes online chat.

  • Erika napsal(a):

    Dobrý den, dcera letí do Itálie 30.7.21 , má platný covid pas o proděání nemoci,
    musí mít pro vstup na palubu ještě i test?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ne, další test potřeba není.

  • Tomas Motloch napsal(a):

    Dobry den za 14dnu letime na Sardinii staci covid pas nebo musi byt PCRTest. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí covid pas a vstupní formulář.

  • Šnederflerová Jaroslava napsal(a):

    Dobrý den, mám letět 5.8. do Anglie,musím mít PCR test,když jsem očkovaná 2x

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano.

  • Mona napsal(a):

    Zdravim, letime 2 dospele a 2 deti zacatkem srpna na Rhodos. Dospele jsme ockovane, deti ne. Jeden syn ma 2 roky, tam predpokladam nic dalsiho netreba. Druhy syn ma 5 let, ale behem pobytu bude mit 6 let. Letime bez cestovky, nejsem si ted jista, jestli tedy na cestu tam uz musi mit test na covid, nebo az pro cestu zpet a co jeste vse bude muset mit, aby nevznikl zadny problem. Hledam, ale u tech deti si nejsem jista. Moc dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, očkování je ok, tam bude stačit mít všechny zapsané na vstupním formuláři do Řecka, cestou zpět vstupní form do ČR a pro syna + minimálně AG test.

  • Kateřina napsal(a):

    Zdravím

    Napsala jdem špatně datum narození při check-inu. Letím ze Švédska do ČR. Vadí to?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, upravit to jde přes online chat, s největší pravděpodobností si toho ale nikdo nevšimne.

  • Vlstimil napsal(a):

    Dobrý den prosím jakou aplikaci mít staženou pro letenky raynair ?

    • Honza napsal(a):

      Přímo aplikaci aerolinky.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, jak je to s odbavením (ze Sardinie) zpět do ČR? dPLF se již nemusí vyplňovat?
    Na palubním lístku je růžová poznámka NO COVID DOCUMENTATION UPLOADED X
    Na palubním lístku tam zelená poznámka COVID DOKUMENTATION UPLOADED

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to jen úložiště, neznamená to pro podmínky vstupu do cílové země prakticky nic…

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jestli odbaveni na letišti zdarma stále platí pouze pro tarif Flexi Plus? Dnes jsme zakoupili tarif Plus (ne Flexi) a v popisu máme taktéž odbavení na letišti zdarma. Všude na internetu však stále čtu pouze o tarifu Flexi Plus, takže jsme docela zmatení. Z online odbaveni máme trošku hrůzu a rádi bychom se vyhnuli případným zmatkům. 🙂

    • Honza napsal(a):

      Plus i Flexi plus mají zdarma odbavení na letišti.

  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, mám problém. Na odbavení jsem omylem napsala špatné číslo občanského průkazu mé kamarádce, která letí se mnou.( omylem jsem napsala stejné údaje jako u sebe a máme to stejně) V aplikaci to nelze změnit a nelze se s Ryanair spojit.
    Nějaký rady prosím?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, změnit to lze jedině přes online chat, jinak druhá věc je, že si toho asi ani nikdo nevšimne.

  • andrea napsal(a):

    dobry den,letím se 4letou dcerou,mam již udělaný check-in,letenky v aplikaci,jak to probíhá na letišti? přiložím někam mobil odbavím dceru pak přiložím znovu a odbavím sebe?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v mobilu máte po odbavení už palubní vstupenky a klidně jich můžete mít víc v jednom zařízení, jednoduše nejdřív ukážete první, pak druhou.

  • Jakub napsal(a):

    Dobrý den,

    letěli jsme z Vídně do Pafosu,ale nešlo nám se odbavit online,ani na letišti ve Vídni nám s tím nikdo nepomohl,nezbyla možnost zaplatit za odbavení na letišti.
    Je nějaká pravděpodobnost,že by jsme dostali peníze zpět ?
    Měli jsme zaplaceny i sedadla v letadle,a všichni jsme seděli uplně jinak,a odbavit jsme se chtěli taky sami,bohužel to nešlo jak nám,tak pracovníkům u Ryanair na letišti.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě reklamovat, ideálně si nechat poslat správny form přes online chat. Mě se nikdy nic podobného nestalo, tak moc neumím nic jiného poradit.

  • Ilona Dolezalova napsal(a):

    Prosim, kdyz jsem ockovana, musim mit na palubu Ryanairu jeste PCR ci antigen test? ockovani mam jiz ukonceno v polovine cervna a letim z Vidne do Heraklionu. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne stačí očkování a vstupní formulář s QR kódem do Řecka.

    • Ilona Doležalová napsal(a):

      Děkuji. A ještě dotaz. Při vyhledávání letenky jsem zadala k mému synovi věk 16 a více a má 14 let a při odbavování mě to nechce pustit. Prosím, poradíte, co s tím?

    • Honza napsal(a):

      Napsat na online chat a tam vám to upraví. Nebo tam napsat rok, aby to vycházelo, s největší pravděpodobností si toho nikdo nevšimne.

  • Jirikova napsal(a):

    Dobrý den
    Vzhledem že mám rezervace letenky z Zadru do Prahy 13.06 20,40h,dnes mi přišla na email potvrzení mého letu o dva dny později
    Nemám se komu dovolat češtinou a ověřit správnost,co mam dělat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, popravdě i vzhledem k datu moc nechápu co vám kdo poslal?

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den,žádala jsem špatně datum narození,překlep. U ryanairu. Nevíte co s tím? Koupit novou?Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se vám to stalo při online odbavení a už máte palubku tak napsat na online chat, nebo to neřešit, tohohle si s největší pravděpodobností nikdo nevšimne.

  • Krystof napsal(a):

    Zdravim, letim s raynairem do Kodaně a nestihl jsem si prikoupit odbavene zavazadlo. Chtel bych se zeptat jestli není problém prikoupit na místě i když je let cca v 6 ráno a případně jestli sedi cena 60 euro za odbavene zavazadlo do 20 kg. Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně koupit online, bude to levnější, ale na letišti to také vždy jde.

  • Renata napsal(a):

    Zdravim vas, pri online check-in se musi nahravat dokumenty o ockovani/testy covid? Nebo to kontroluji na letisti v papirove podobe? Jestli staci vyfotit a nahrat jako foto? Nebo jestli muzu udelat odbaveni a dokumenty nahrat dodatecne( jak je tam psane)? Jde mi o to, ze cast z cestujicich uz mame ockovani, tudiz dokument mame, ostatni budou mit dokument z testu, ktery teprve prijde. Dekuji za odpoved

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je to jen dobrovolné úložiště, klidně to může být jako papír.

  • Marek napsal(a):

    Mám koupené letenky na zitra do Budapešťi, ale absolutně netuším co po mě chtějí za dokumenty ohledně covidu(pouze přílet do Maďarska, zpátky český jsou jednoduchý a mám již hotovo). Letim s Ryanair a zkouším provést check in v jejich aplikaci.

    • Honza napsal(a):

      Pokud máte na mysli dokumenty, co se nahrávají do aplikace, tak ty třeba nejsou, jinak pro vstup do Maďarska je potřeba očkování, prodělání nebo jedna z výjimek.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *