Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Adela napsal(a):

    Dobry den, prosim musim u ryanair pri ceste do Bergama neco tisknout? Mam aplikaci, staci mit vse v ni?a odbavim se rovnou v ni, nebo radeji pres pocitac? Pokud mam jen batoh, ktery nepotrebuje odbavit, jdu na letisti rovnou k bezpecnostni kontrole? Jakou casovou rezervu doporucujete?Dekuji moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí to mít v aplikaci, obvykle je dobré mít vytisknutou i palubní vstupenku jako zálohu.

  • lahner aleš napsal(a):

    Dobrý den ,
    Mám přikoupené 10 kg zavazadlo , nemám prioritní odbavení. Odbavení udělám přes aplikaci.Otázka : Zavazadlo odevzdávám při Check in ?Nejde tedy se mnou na palubu ? Jestli ne ,tím pádem si mohu vzít větší lahvičky než 100ml a kapesní nůž, například?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano pokud máte přikoupeno 10kg odbavené zavazadlo, tak ho odevzdáváte na checkinu a tím pádem tam mohou být tekutiny bez omezení.

  • Maky napsal(a):

    Dobrý den Honzo, zajímalo by mne prosím, jak je to v případě , kdy z důvodu nemoci nenastoupím na zaplacený let. Mám Ryanair o této skutečnosti předem informovat? Je možné žádat od Ryanair potvrzení (pro moji pojišťovnu) o tom, že platba za letenku je nevratná? Případně ještě , jestli zde nějak hraje roli, zda jsem již odbavena či ještě neodbavena? (Mám koupenou letenku v tarifu Value.) Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nemusíte nikomu hlásit nic, jednoduše se nedostavíte do letadla. Pokud nemáte koupené pojištění, tak vám stejně nikdo nic nevrátí (max můžete požádat Ryanair o vrácení tax). Jestli jste odbavená nebo ne nehraje roli.

  • Jana Chvatíková napsal(a):

    Dobrý den, mám koupenou letenku tam i zpět na Mallorcu. Přišel mi palubní lístek na cestu tam. Platí i na cestu zpět? Nebo jak to funguje? Děkuji za odpověď. Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi to máte přes nějakého prodejce, pošle vám tak lístek i pro cestu zpět.

  • David napsal(a):

    Dobrý den, kde bych mohl žádat o vrácení peněz za check in na letišti, když check in online nešel, ačkoliv jsem zadal správně jak PNR, tak mail?

  • Hana Vondráčková napsal(a):

    Dobry den, k odbaveni check-in prosím stačí rezervace nebo mi pošle Ryanair letenku? Asi hloupý dotaz, ale letim takto poprvé.
    Díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano přihlásíte se do účtu a tam vyplníte údaje a odbavíte se, pak stačí vytisknout palubní vstupenky.

  • Vít Kartous napsal(a):

    Dobrý den, přišel mi dnes 5.8. board pass jen na cestu tam. Na cestu zpět jej můžu ještě očekávat? Odlétám v pátek 7.8. a návrat je v sobotu 8.8.

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte přikoupená sedadla, tak se lze odbavit 48h před odletem.

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den,zítra v 19.10.hod.odlitáme do Burgasu.Odbavila jsem se chec-in,přítele jsem chtěla odbavit po 30min,ale už se nemůžu přihlásit,píše mi to špatný kod.Odletíme?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba odbavit všechny cestující, určitě se vám pak povedlo přihlásit znova, bohužel byl jsem na víkend mimo PC.

  • Radka napsal(a):

    Dobrý den, máme online check in, vytištěné boarding pasy. Ve Vídni na letišti nepožadovali předložení ID pro vstup do letadla, pouze zkontrolovali letenky. Je to běžná praxe Ryanair, že v případě online check in už neprobíhá kontrola ID?Bohužel jsme zjistili až nyní,že si manžel zapomněl OP v ČR. Obáváme se,aby nenastaly komplikace při odletu zpět. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ve Vídni na kontrolu ID kašlou, pro cestu zpět ale zcela určitě potřeba bude, bude záležet na tom, jak moc bude kontrola na letišti důkladná…

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěly jsme se v aplikaci Raynair odbavit, ale když chceme dceru (2005) odbavit, tak lze pouze do roku 2004.
    Je online odbavení nějak věkově omezené nebo se stala chyba někde v systému? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vyplnili jste při nákupu letenky špatný typ cestujícího, napsat na online chat a tam vám to buď přehodí nebo zařídí zdarma check in na letišti.

  • Ivana napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryan air s dítětem 16,5 roku a uvedli jsme ji jako „teen“ a ne jako adult. Teď mi nejde odbavit, protože teen je jen do 16 let (asi) musela bych udělat chybu v datu narození a změnit ho z 2003 na 2004, abych mohla odbavit. letíme do Španělska, zkoumají to? nebo to lze opravit na přepážce. na ceně letenky to nemělo vliv.,.. děkuji za odpověď… na chatu mi nic neporadili…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, varianty jsou dvě. Zadat datum narození takové, aby to při online checkinu prošlo (na 99% si toho nikdy nikdo nemá šanci všimnout) nebo pak napsat na online chat, ideálně ráno (rovnou napsat „talk to agent“) a obvykle nastaví airport checkin pro dítě, které se bude muset checknout na letišti.

  • Pavel napsal(a):

    Zdravím, dneska jsem si objednal letenky přímo v aplikaci Ryanair, a mám dotaz. Vadí hodně když jsme ve jméně Vaják napsali čárku tedy (á)? Neupozornili nás že se to musí dát bez diakritiky popř. Jak to změnit? Jedná se o let z Bratislavy do Burgasu
    FR3706
    FR3705
    Děkuju za odpověď.
    Pavel Vaják

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den nevadí to vůbec, do systému se jim to propíše stejně bez čárky.

  • Eva Škubalová napsal(a):

    Dobrý den,
    zakoupila jsem letenky u Pelikan.sk a je to let u Ryanairu, ale nejde mi ověřit kod od Pelikanu na stránkách Ryanairu, takže se obávám, že se nebudu moci odbavit check-in, letíme 6.8. na Rhodes. Děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mělo by to jít přes kód a zobrazený email, pokud to hlásí chybu, bude problém někde u Pelikána.

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den,
    letím do Říma a mám kromě příručního zavazadla předem přikoupené jedno 10 kg zavazadlo. Při online-odbavení mě to ale nabízí jen možnosti – a) přikoupení zavazadla 20 kg-za poplatek, b) 2 zavazadla (10 kg a příruční) spolu s přednostním nástupem-za další poplatek nebo c) jen příruční zavazadlo-zdarma. Nikde se mi tu nezobrazuje, že mám 10 kg zavazadlo již zaplacené. Ani na palubním lístku, který jsem si již vytiskla, se mi nezobrazuje, že mám zavazadlo zaplacené. Bojím se, aby s tím před odletem nebyl problém.
    Děkuji za radu
    Pavla

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, rozhodující je, abyste ho měla v emailu v itineráři potvrzujícím rezervaci, na palubky ho bohužel Ryanair nepíše.

  • Any napsal(a):

    Dobrý den, právě jsem se odbavila u Ryanairu. Mám zaplacené odbavené 10 kg zavazadlo, které se mi ukázalo i na boarding passu, ale malá taška „pro všechny“ tam není. Nevím, jestli jsem něco nezapomněla zakliknout. Přítel v jiné jazykové mutaci aplikace, který nemá žádné odbavené zavazadlo, totiž musel zaskrtnout, že chce malou tašku a má ji i na palubním lístku.
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne tu má každý, takže to nemusíte řešit.

  • pavel napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz. Když objednám letenky přes kiwi.com, dostanu se v aplikaci nebo na webu k online odbavení? Nebo za mě provede odbavení kiwi.com?
    Děkuju za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, myslím, že to mají rozdělené podle tarifu, který zvolíte. Letenku ale koupíte nejlevněji přímo na http://www.ryanair.com a máte i plný přístup k rezervaci.

  • Gabriela napsal(a):

    Dobrý den,
    nevíte prosím, zda je možné, když odletíme na dovolenou (zpáteční letenky), tak během pobytu přebookovat letenky zpátky? Že bychom místo třeba ve čtvrtek letěli zpátky v pondělí? Četla jsem, že Ryanair má letos přebookování zdarma, ale nenašla jsem, zda to jde i po již udělaném check in. Předem moc děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to jen pro letenky booknute po 10.6.2020 a pokud se zpět neodbavíte tak to půjde, je ale potřeba doplatit rozdíl v ceně, který bude na poslední chvíli asi dost velký.

  • Milan Šišma napsal(a):

    Hezký den, letí nás 11, dva z nás mají zakoupené 20 kilové kufry, které se odbavují. Zbytek máme jen ty nejmenší zavazadla na palubu. Chtěl jsem se tedy zeptat, zdali mám odbavit online 9 lidí a ty dva s kufry až na místě? Nepochopitelně mi to totiž nabízí odbavení dvou se zavazadly a pokud bych neodbyl nikoho, a počítal s odbavením všech na letišti bojím se, že všem kromě těch dvou s odbavovacími zavazadly bude naúčtován poplatek. Letíme za dva dny, prosím o brzkou odpověď.
    Vienna – Alghero

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, odbavit všechny online, ti dva jen na letišti odevzdají kufr, odbavovat se už nebudou.

  • Radomíra napsal(a):

    Dobrý den, mám zakoupenou zpáteční letenku od Ryanair do Londýna s odletem 17.8,2020 z Prahy, zpáteční let 18.8.2020 je označen jako zrušený. Kde mohu získat informaci, co v takovém případě dělat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair stále s letním letovým řádem hýbe, takže ještě počkat, pokud bude opravdi zrušen tak vám přijde email, případně to uvidíte po přihlášení do správy rezervace na webu.

  • Jaroslav napsal(a):

    Dobrý den,
    máme letět z ryanair 10.7.2020 na Bari. Chtěl jsem se zeptat, zdali se let uskuteční? A jak je to s odbavením? Máme zaplacené 2 příruční zavazadla + 1 velké do 20 kg. Pokud se odbavíme online, budeme mít palubní lístek, budeme muset s velkým kufrem stejně k přepážce?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, od července plánuje létat Ryanair na 40% letech, takže pokud zrovna ten Váš nezruší, tak se poletí. Jinak s tím odbaveným zavazadlem musíte vždy na checkin, kde ukážete vytištěnou palubní vstupenku a zavazadlo odevdzáte.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *