Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Klára napsal(a):

    Dobrý večer,

    Dělala jsem online check in na zítřejší let a u kamarky jsem zadala všechny své údaje a už to nejde upravit. Jak prosím nejlépe postupovat? Děkuji K.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stavit se na checkinu na letišti, případně dělat jako že nic, s velkou pravděpodobností si toho nikdo nevšimne.

  • Andrea napsal(a):

    Ahoj, měla bych dotaz. Zítra jsem měla odletět do Maďarska, ale jelikož jsem neprodělala Covid, nemohu podle Maďarských podmínek vstupu do země využít leteckou dopravu. Mohu nějakým způsobem zrušit odbavení, které už jsem provedla? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ne zrušit nejde, ale jednoduše to propadne, nic se nestane.

  • Josef napsal(a):

    Mám let z Heraklionu do Vídně 21.6.2021. Mám zaplaceno odbavení i sedadlo. Odbavil jsem se sám a přišla mi palubní vstupenky, na které je napsáno TOTO NENÍ PALUBNÍ VSTUPENKA. Č. letu W6 2906, kód potvrzení V8ED8L.
    Děkuji a přeji hezký den
    Josef

    • Honza napsal(a):

      Musíte na check in, zřejmě overbooking.

    • Jan napsal(a):

      Mohu vědět jak to dopadlo? Byl to overbooking?

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den, mam dotaz. Mame koupene letenky a mame mene nez 24hod do odletu a kdyz se chceme online odbavit,tak jsou vsechny mista obsazene a dal se nepohnem bez vyberu sedadlel. Poradte prosim

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, není tam problém v posunu času? počkejte obvykle pomůže ještě hoďku počkat.

  • Milan Broz napsal(a):

    Dobrý den, při koupi letenky jsem zadal špatný mail. Tudíž mi nic nepřišlo. Mám ale screen s číslem letu. Jak prosím dostanu nový e mail s letenkou? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně napsat na online chat a email vám opraví. Případně se přihlásit se špatným mailem do správy rezervace.

  • Ivan napsal(a):

    Dobrý den, poletíme Ryanairem z Bratislavy do Burgasu. Zakoupil jsem k letence tarif „PLUS“, u kterého je odbavení na letišti zdarma. Nemám s tím zkušenost, proto se chci zeptat: 1. znamená to, že nemusím nic podnikat (odbavovat se on-line) a vše proběhne až na letišti a letenky mi také vytisknou na letišti? 2. Pokud se odbavím on line doma před cestou, je to nějaká komplikace vzhledem k tomu, že mám zaplacené u tarifu PLUS odbavení na letišti? Děkuji Vám .

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte k letence odbavení na letišti, stačí dorazit do 40min před odletem na check in a odbaví vás tam, nemusíte nic tiskonout. Pokud se odbavíte dopředu online tak se nic neděje.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryanair do Řecka a nikde na jejich stránkách jsem nenašla, jaké jsou podmínky vstupu na palubu (s ohledem na Covid). Mám potvrzení od praktického lékaře o prodělání nemoci a v souladu s Opatřením ministerstva zdravotnictví se na mě nevztahuje povinnost vyplnit elektronický Příjezdový formulář ani povinnost antigenního/PCR testu při návratu do ČR. Bude to takto akceptovat i Ryanair a nebude test, příp. potvrzení o vyplnění elektronického Příjezdového formuláře požadovat?
    Děkuji, Lucie

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pro cestu zpět by to měl akceptovat ale z vlastní zkušenosti vím, že občas přesvědčit o tom, jak to funguje pracovníky na checkinu, kteří kontrolují tyto podmínky je docela fuška.

  • Jana Hlubučková napsal(a):

    Dobrý den,
    ráda bych si rezervovala let do Zadaru. Musím říci, že rezervace mi přijde trochu krkolomná. V rezervaci jsem zaškrtla balíček regular, tedy zavazadla na palubu navíc včetně výběru sedaček. Má otázka zní, zda budu na letišti platit ještě nějaký poplatek za odbavení zavazadel, či jiný poplatek.
    Děkuji za odpověď
    Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne poplatek se už neplatí, obvykle ale vyjde levněji si zavazadla přidat do nejlevnějšího tarifu.. pokud by se nedařilo napiště na info@honzovyletenky.cz

  • iva napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    asi mám hloupou otázku, ale jak dlouho – nebo spíše brzy – mám být před odletem na letišti v Praze, když je odlet např. v 8:55?
    1 hod. předem by stačila?
    Moc děkuji, Iva.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vše na letišti zvládnete ve většině případů do hoďky před odletem, problém je rezerva z důvodu cesty na letiště nebo nějaké nahodilé události, proto se vždy nechávají alespoň 2hod před odletem, většina problémů se pak dá ještě vyřešit…

  • Dana L napsal(a):

    Dobrý den, máme zakoupené letenky s Raynair na Lefkádu na září. Nemáme zakoupená sedadla, check in můžeme udělat nejdříve 24 hodin před letem. Jak si můžeme přikoupit sedadla pro zpáteční let, abychom mohli udělat i pro něj v klidu odbavení už doma? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, po přihlášení do správy rezervace jdou přikoupit zavzadla jen pro cestu zpět, neměl by to být žádný problém.

  • Margita napsal(a):

    Dobrý den chtěla bich se zeptat 16.3 Letime do Londýna a potřebovala bich se zeptat na balicek kovid jak si ho mám založit dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, popravdě vůbec nevím na jaký balíček se ptáte?

  • Michaela Bobková napsal(a):

    Zdravím, mám dotaz. V Sobotu letíme z Berlína na Kanárské ostrovy společnosti Ryanair. Tam budeme mít PCR test, ale zpátky jsme se dočetli že stačí antigenní test. Nevíte? At nejsme pak na letišti zaskočeni a nebudou po nás na zpáteční cestě chtít opět PCR test. Děkuji za odpověď

  • Ondřej Šimánek napsal(a):

    Ahoj,
    mám koupený let do Říma z Vídně, a vždy do dvojice další zavazadlo a pro jednoho z dvojice tím pádem i prioritní vstup. Udělal jsem na webu odbavení a na palubním lístku to druhé zavazadlo není? Co s tím?

    Ondra

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, Ryanair zavazadla na palubky neuvádí, takže platí to co máte potvrzené v mailu v rezervaci.

  • Alena napsal(a):

    Dobrý den, mám na Vás velkou prosbu. Mám u Ryanair zakoupený přednostní nástup pro 2 osoby na Sardinii z Bratislavy a mám již provedený check-in. Potřebovala bych jedno ze zavazadel 10 kg z přednostního nástupu dát do odbavení do podpalubí pouze na cestu tam. Neumím to změnit, popřípadě zda lze toto zavazadlo na letišti odevzdat a kolik to stojí.
    Mockrát děkuji za odpověď.
    Alena

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, online ve správě rezervace jedině přikoupit znova to správné zavazadlo, změnit to lze jedině přes online chat.

  • Petr chaloupka napsal(a):

    Dobrý den,letime 26.9 z Bratislavi na Corfu a bohuzel 18.9 Slováci zavírají hranice a chtějí testy a to se nám finančně nevyplati.Problem je ze mame odbavene letenky….da se s tím něco dělat Dekuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ono to nařízení stále není pořádně nikde zveřejněné, tak jedině že by tam ještě byl transit…

  • Jakub napsal(a):

    Dobrý den Honzo, prosím Vás o radu. Ještě nikdy jsem nepoužil online odbavení, tak nemám vůbec ponětí jak to přesně funguje.
    Letíme v sobotu s Ryanair z Vídně na Santorini. Máme přikoupená dvě 20kg a jedno 10kg odbavené zavazadlo. Jak to tedy bude když udělám online odbavení? to už pak jen odevzdám ty zavazadla na přepážce a s předem vytištěnýma letenkama jdu dál? a jak dlouho předem se dá odbavení takto udělat? předem mockrát děkuji za pomoc, Kuba

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano s vytištěnou palubní vstupenkou se stavíte na checkinu kde jen odevzdáte zavazadla. Odbavit se lze 48h před odletem pokud nemáte vybraná sedadla, pokud ano tak můžete klidně teď.

  • Barbora napsal(a):

    Dobrý den. Mám syna starého 23 měsíců 1 týden.
    „Na kojence sedící na klíně dospělého nebo kojence ve věku od 8 dnů do 23 měsíců, kteří sedí na sedadle navíc rezervovaném pro jejich pohodlí, se nevztahuje žádný limit pro palubní zavazadlo. Doprovázející dospělý však může navíc ke svému palubnímu zavazadlu přepravovat také dětské zavazadlo do hmotnosti 5 kg.“
    Chápu to správně, že dle výše citovaného úryvku má můj syn nárok také na příruční zavazadlo, jako děti starší 1 roku? Děkuji za Vaši odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne pro děti do 2 let, co cestují na klíně je povolena pouze zmíněná taška.

  • Unys napsal(a):

    Ahoj mam
    Mensi problem,cestuju casto a tohle se mi jese nestalo..v aplikaci ryanair nemam vubec letenky a kdyz dam cislo rezervace a mail tak mi to taky nic nenajde..jde o to ze chci udelat online check in a nechci platit na letisti 50€,muzete mi nejak poradit? Ten zakaznicky servis maj jen nejakeho robota co ani neodpovida

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, podle emailu zkontrolovat bez přihlášení v horní liště, případně pak zkontrolovat zdali se let letí, jinak online chat..

  • Anna napsal(a):

    Dobrý den,
    snažím se online odbavit 4 osoby na zítřejší let. Bohužel jsem zadala k první osobě číslo pasu a datum narození jiné osoby. Snažím se to upravit, ale po kliknutí na pokračování se nedostanu k další osobě. Jde to nějak obejít? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedině se připojit na online chat a nechat si to vynulovat, případně přiřadí check in na letišti…

  • Jarmila napsal(a):

    Ahoj, prosím moc o radu. Zítra letím s Ryanairem na Rhodos, jsem odbavena palubní lístky pro 4 osoby mám i v aplikaci v mobilu, ale když si je chci vytisknout a kliknu na modré pole “ palubní lístky“ tak se mi sice všechny zobrazí ale je k tomu i hláška Toto není mobilní palubní lístek, je nutné jej vytisknout, vraťte se přes naši aplikaci,….. už jsem z toho jelen, protože nic jiného se tam tisknout nedá. Můžete mi nějak pomoci?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, problém bude v tom, že na letišti v Rhodosu neakceptují pro cestu zpět mobilní palubní vstupenky a je potřeba je vytisknout.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *