Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den,

    máme koupenou letenku do Dublinu a zpět. Na zpáteční cestu jsem nyní přikoupila sedadla, po zaplacení se mi sedadla zobrazují jako místa pro postižené, což nejsme. Můžeme na takovýchto sedadlech sedět? Případně jak to změnit?

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, sedadla pro postižené jaké taková v letadle značena vůbec nejsou, neznamená ta značka něco jiného? Jinak pokud nemáte zajištěnou speciální asistenci v letadle, tak bych si s tím hlavu nelámal.

  • MARTIN napsal(a):

    Dobrý den, koupil jsem si letenku pro 16+ ale je mi pouze 15 let, mohu to nějak změnit? Pokud ale budu za 15 leteho nemůžu letět sám. Letím se skupinou ale letenku jsem si bohužel koupil sám.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vyřešit přes online chat, tady jiná varianta není.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    při check in jsem zaměnila čísla pasů u dvou lidí. Jak mohu provést opravu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přihlásit se a po chvíli se objeví v pravém rohu online chat, tam vám údaje upraví.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, udělal jsem odbavení na mém telefonu pro tři cestující. Jak dostanu palubní lístek do aplikace u zbývajících cestujících?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v aplikaci online checkin a vyplnit email+ rezervační kód, odkliknout a stáhnout se.

  • Adéla napsal(a):

    Dobrý den,
    dělám odbavení letu u společnosti Ryanir. Letí nás skupina 6ti žen, toho jedné je 17 a další 14. Nicméně při odbavování je ta 17ti letá brána jako 14ti letá a naopak. Co s tím můžeme dělat? Nikde jsme zatím nezadávali, jaká z nich je brána ještě jako dítě a jaká již za dospělou. Takže jak je možné, že se tohle stalo?
    Děkuji za odpověď a přeji hezký den 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, při rezervaci když jste vyplňovali jména se seřadili nejdříve dospělý, pak mladistvý a pak děti, tím pádem jste to asi prohodili tam, dost často to jde poznat jen podle oslovení, napsat na online chat, měli by to zdarma změnit.

  • evik napsal(a):

    Zdravím, jak když je on-line odbavení 48 hodin předem, tak musím se pak tam v té destinaci také odbavit, že? A kde si to popř. vytisknout? Děkuji!

    • evik napsal(a):

      Jsem tam ale jen na tři dny 🙂

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, stačí stáhnout aplikaci a mít palubky přímo v ní.

  • marie napsal(a):

    Dobrý den
    letim do Maroka, přikoupila jsem si sedadlo na cestu zpět, ale check in mi nejde udělat.
    Prý tam chtějí jen vytištěné boarding passy, ale kde ho vytisknout nevim. Budu se pohybovat na kopcích.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte koupené sedadlo na cestu zpět, je možné se odbavit 60 dní dopředu, letenky si tak můžete vytisknout předem.

  • Gabriela Kariková napsal(a):

    Dobrý den,
    Přiletěla jsem z Londýna do Ostravy a nechala si udělat nový občanský průkaz. Nyní jsem chtela provést check in na zpáteční let ale u odbavení se mi automaticky zobrazilo číslo mého starého OP. Bez možnosti zadat nové udaje.
    V kolonce spravovat cestou je možnost změmit doklad deaktivovaná a píše Vaše letadlo již odletělo. Což není pravda na oficiálních stránkách letedlo odlétá v termínu. Děkuji za radu jak zadat nový doklad

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě se vám doklad uložil do profilu, takže ho zkuste změnit v profilu po přihlášení a už by se na zpáteční cestu měl načítat ten nový.

    • Zuzana Cvrckova napsal(a):

      Dobry den, pani Karikova. Muzu se zeptat, jak to dopadlo s novym OP? Resime stejny problem s novym pasem pro syna a take se nam nedari tam zadat nove cislo pasu. Dekuji.

  • Petr Horák napsal(a):

    Dobrý den.
    V rezervaci letenky jsem chybně zadal věk dítěte 11 let, ale v době letu mu dube již 12. Rayanair bohužel neumožní odbavení online a mám problém kontaktovat přímo tuto společnost tak, aby šlo provést změnu předem, doplatit cenu letenky a poté odbavit online.

    Předem velice děkuji za Vaši informaci a doporučení.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano napsat na online chat a tam vyřešit rozdíl.. Pokud je to do UK tak cena bude nepatrně vyšší kvůli nižší taxe pro děti a tam se to vyplatí raději změnit, aby nebyl problém…

  • Katka napsal(a):

    Dobrý den,
    nejde se mi dostat přes check-in proces bod 4 – check-in extras, mám už zakoupená sedadla, ale při zaškrtnutí vlevo check-in now se neaktivuje tlačítko confirm. Píšu si s chatbotem, ale prý nic nemohou dělat. Prosím máte nějakou radu, rozhodně nechci platit za check in na letišti. Moc děkuji Katka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste přes mobilní aplikaci nebo i přes web v mobilu, může tam být problém s načtením v prohlížeči.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den,
    máme koupené dvě letenky do Londýna od společnosti Ryanair na příští pátek. Chtěli jsme se odbavovat normálně až 48 hod před odletem kdy bychom měli mít sedadlo zadarmo, ale dočetla jsem se že nás společnost schválně rozsadí. Chtěla bych se zeptat jestli si ještě můžeme sedadla vedle sebe přikoupit ( teda jestli se to vůbec vyplácí) a kdy pak bychom teda měli check in provést ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano klidně můžete ve správě sedadla ještě přikoupit a rovnou se už odbavit.

  • Iveta napsal(a):

    Dobrý den, zítra odlétáme do Španělska a nyní řeším online odbavení. Jelikož je návrat až za 10dní a nechci si připlácet za sedadla, zpáteční let bych odbavovala až ve Španělsku. Abych mohla dodělat odbavení, musím na zpáteční let buď zaškrtnout možnost zakoupení sedadel a nebo možnost „odbavím se později až dvě hodiny před odletem“ jinak mě to dál nepustí. Obávám se že když zaškrtnu druhou možnost nebudu už moc udělat online odbavení zdarma 48hod před odletem a budu muset řešit odbavení až na letišti. Máte s touto situací nějaké zkušenosti? Předem moc děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně to zaškrtněte, pustí vás to těch 48h před odletem.

  • Klára napsal(a):

    Dobrý den dnes jsme odbavili letenky z Říma o Prahy s rezervací sedaček a zaplatili jsme to kartou přes internet. Chci se zeptat, za jak dlouho můžu stáhnout letenky? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, mělo by to jít ihned.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den, jsem v lítání úplný nováček, avšak jedna věc mě stále tíží. Letíme s přítelem na 3 dny do Říma, tudíž zpáteční check-in si budeme muset udělat až tam. Každopádně jsme dělali online odbavení přes společnost eSky, tudíž nemáme mobilní letenky, ale musíme si je vytisknout. Je zde nějaká možnost, jak by se daly dát letenky do aplikace ryanair, když jsme si udělali check in na eSky?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bez emailu, na které je eSky rezervoval je do mobilní aplikace nedostanete, obvykle ale nikdo nezkoumá jestli načítáte PDF kód nebo ne, navíc na infopointu v Říme nebo na recepci vám je určitě vytisknou ;).

  • Laura napsal(a):

    Dobrý den, je normální, že mi 48 hod před odletem u Ryanairu (zpáteční letenka do Říma zakoupena přímo na webových stránkách Ryanairu) nejde provést check in zpátečního letu, resp. nejde provést nákup sedadla za cca 240 Kč (navíc k ceně letenky), a to v žádném prohlížeči? Tváří se to, že probíhá výběr sedadla a lze i zadat platbu kartou online, ale pak se ukáže, že vypršel čas na relaci a chce to znovu provést check in. Nezdaří se to ani po několikátém pokusu.
    Takže nejpíš budu muset na zpáteční cestě na letišti zaplatit za check in více než 1600 Kč. Kontaktování live chatu nic nevyřešilo. Asi tam mají místo lidí automat.
    Díky, Laura

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude tam chybka spíše na webu nebo v prohlážeči, zkuste to třeba přes mobilní aplikaci, neměl by to být problém ;).

    • Jitka napsal(a):

      Ano, měli jsme stejný problém a mobilní aplikace fungovala.

  • Martin napsal(a):

    Při check-in dává ne výběr dle typu pasažéra – dítě 0-2, 2-11, 11-16, a dospělý. Dle toho pak je omezena možnost zadat datum narození. Přičemž ve své registraci jsem měl u spolucestujících vyplněny údaje správně, přesto u check-in nastal problém.

    Nakonec vyřešeno s Ryan Air přes Live chat, kde přímo doplnili správné datumy.

    • Honza napsal(a):

      Fajn 🙂

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den,
    s Ryanair létám pravidelně. Jako spolucestující mám uvedena data jednotlivých členů rodiny. Snažím se provést check-in, ale rezervační systém mi nejenže nepřebral údaje spolucestujících, ale neumožňuje mi zadat správná data narození (jako by prohodil staršího a mladšího syna) Letíme v pondělí. Jak postupovat? Poradíte.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě bude problém při nákupu, kdy jste je zadala obráceně. Při vyplňování Ryanair neuvádí, která osoba je v jakém tarifu a vždy to jde poznat pouze podle oslovení. Buď napsat na Ryanair aby vám to prohodily (zřejmě budete muset pak na letišti na checkin) nebo prohodit data narození a tvářit se jako že nic :).

  • Katka napsal(a):

    Dobrý den,
    koupila jsem včera letenky s Ryanairem a na mail mi došlo pouze potvrzení rezervace. Neměly by přijít ještě samotné letenky? Nebo u této společnosti stačí rezervace a dalším krokem je až check in 48h před odletem? Jsem totiž zvyklá, že po rezervaci do několika řádově hodin přijdou na email i samotné letenky.
    Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenky jako takové se dneska nevydávají, vždy přijde Potvrzení rezervace a pak 48h před odletem provedete odbavení a vytisknete si palubní vstupenku se kterou jdete rovnou do letadla.

  • Denisa napsal(a):

    Dobry den,udelala jsem chec in pro let tam i zpět. Na e mail mi ovsem prisla letenka pouze na let tam.Nevim co mam dělat. Dekuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenku si vytiskněte přímo ze správy rezervace, není to tím, že nemáte zakoupené zavazadlo a letíte za déle než 48 hodin? Tím pádem vás to na odbavení zpátečního letu ještě nepustí.

  • Petra napsal(a):

    Mám dotaz-Současně s rezervací 2 letenek jsem si připlatila a koupila 1x20kg zavazadlo a sedadla, provedla jsem odbavení,vytiskla letenku s QR kódem,ale na letence se přikoupené zavazadlo nezobrazuje.U každé letenky je vidět,č.sedadla a pouze příruční zavazadlo,kt.je v ceně. V iteniáři to 20kg zavazadlo je.Jedná se o let zakoupený přímo u Raynair Wroclaw- Edinburgh.A kde zjistím,názvy odletového a příletového letiště?Mockrát děkuji za odpověď a radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Ryanair 20kg zavazadla na palubku nezobrazuje, takže je to vpořádku. Ve Wroclawi je jen jedno letiště do Edinburghu se létá na hlavní pod kódem EDI.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *