Skupiny létají s Honzou

Ryanair – odbavení letenek (check in)

9.4.2019 15:24

Než se vydáte na letiště na váš let s Ryanair, je potřeba provést odbavení. Jak na to se dozvíte v tomto článku.


Abyste mohli s Ryanair (nebo s jakoukoliv jinou aerolinkou) letět, koupit si letenku nestačí. Před odletem je nutné svoji rezervaci odbavit, neboli provést tzv. check in.

Proč se musím odbavit?

Při procesu odbavení dáváte aerolince o sobě detailnější informace, než při vytváření rezervace. Například datum narození nebo informace o vašem cestovním dokladu, na který poletíte. Na základě nich vám budou vydány palubní vstupenky, se kterými se pak vydáte do letadla. Aerolinka tak ví, že s vámi má na letu počítat. Odbavení lze provést buď online, nebo na letišti na přepážce check in, kde se odevzdávají také odbavená zavazadla.

Odbavení online

Online odbavení je zdarma pro každého cestujícího. Standardně se dá odbavit 24 hodin před odletem místního času, časový posun se do lhůty započítává (tedy při odletu z Londýna ve středu v 18:00 se půjde odbavit v Česku nejdříve v pondělí v 19:00). Vždy se jedná o čas před konkrétním letem, v případě, že si zakoupíme let tam i zpět, na let zpět se budeme moci odbavit opět 24 hodin před tímto letem. Lhůta na odbavení jde prodloužit na 60 dní před odletem, a to za podmínky, že si přikoupíte do své rezervace konkrétní sedadlo (cena od 120 Kč za let). Pokud si sedadlo nepřikoupíte, bude vám při odbavení 48 hodin předem přiděleno zdarma, skupinky ale Ryanair rozsazuje, nebudete tak sedět pohromadě. Nezapomeňte se odbavit nejpozději 2 hodiny před odletem, poté už to půjde jen na letišti za poplatek.

Odbavení u Ryanair je velice jednoduché. Na stránce vaší rezervace klikněte na „Odbavit“ nebo „Check in“, kde zakliknete, které pasažéry chcete odbavit. Následně se vám ukáže okno, kam zadáte k jednotlivým pasažérům národnost, datum narození a zda cestujete na pas nebo občanku (včetně čísla a data konce platnosti). V případě, že se vám neukáže správné datum narození, abyste ho mohli vyplnit, pravděpodobně jste pro daného cestujícího koupili špatnou kategorii letenky. Při nákupu letenky Ryanair rozlišuje cestující ve věku 0-2, 2-12, 12-16 a 16+. V takovém případě napište na online chat Ryanairu, kde by vám měli rezervaci zdarma upravit nebo vám dát podrobné instrukce, jak postupovat.

Výjimky můžou tvořit některé vnitrostátní lety, kdy po vás bude požadováno pouze jméno, datum narození a národnost. Informace o cestovních dokladech Ryanair nepožaduje.

Po zadání údajů Vám systém nezapomene nabídnout příplatkové služby, které jste si ještě nezakoupili. Vždy se dají odmítnout, kupovat je nemusíte, pokud nechcete. Tlačítko na přeskočení nakupování vždy najdete. Poté už je potřeba jen palubní vstupenky vytisknout nebo je stáhnout do mobilní Ryanair aplikace, čímž je proces odbavení u konce.

Pozor! Letenky stažené v mobilu nebo tabletu (jinak než přímo v aplikaci) např. ve formátu .pdf sice mají veškeré kódy a údaje, oficiálně ale nejsou akceptovány. Proto raději neriskujte a palubní vstupenky tiskněte, nebo použijte mobilní aplikaci. Pokud přesto na letiště přijdete s palubní vstupenkou v .pdf (nebo ji zapomenete, ztratíte, apod.), může vám být naúčtován poplatek 20 EUR za opětovné vystavení letenky.

Odbavení na letišti

Odbavení letenek na letišti není u Ryanair běžným zvykem. Pro šetření nákladů požaduje po cestujících, aby se odbavili online sami. Přesto možnost odbavení na přepážce check in, tak jak to je běžné u klasických aerolinek, nemizí.

Odbavení na letišti je pohodlné, obsluze jen předložíte svůj doklad a vše udělá za vás. Zdarma se ale na letišti odbaví jen cestující, kteří mají letenku zakoupenou v tarifu Flexi Plus. Ostatní mají smůlu. V případě, že se přesto chtějí nechat odbavit obsluhou na letišti, bude jim účtován poplatek 55 EUR.

Poplatky se samozřejmě netýkají odbavování zavazadel. To lze odevzdat jen na přepážkách check in a provedení je zdarma. Zavazadlo samotné ale musíte mít přikoupené v rezervaci předem. Přepážka se otevírá zpravidla 2-2,5 hodiny před odletem. 40 minut před plánovaným odletem se zavírá a další zavazadla k odbavení už nejsou přijímána.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Olga napsal(a):

    Dobrý den, nelze se odbavit elektronicky – nejde odkliknout tlačítko potvrdit. Co s tím?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste třeba přes mobilní aplikaci, případně zkontrolovat zdali už máte 24h do odletu…

  • Jaroslav napsal(a):

    Dobrý den, přes kiwi jsem si zakoupil letenku od Skyup z Kijeva do Pardubic… Jako doklad jsem uvedl číslo O. P…. Později jsem zjistil že odbavení bude probíhat na letišti, bude to velký problém? Letím poprvé 🙂 dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne problém to nebude…

  • jana napsal(a):

    Dobrý den děkuji za odpověd muže mě syn v Holandsku online odbavit když mě koupil letenku tam a mě to jen pošle emailem? děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano.

  • Eliška napsal(a):

    Dobrý den.Mám na Palubním lístku špatné příjmení.Jak moc to vadí?Pustí mě s tím do letadla?
    Děkuji
    Ela

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží na agentovi, ideálně pokud je to překlep tak dopředu změnit přes online chat.

  • Helena napsal(a):

    Dobrý den,
    jedu v pondělí na služební cestu do Marseille a nedaří se mi online odbavení při zadání emailu a čísla rezervace.
    Platba byla provedena kreditní kartou zaměstnavatelem, e-mail jsem poskytovala při rezervaci letenky.
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je potřeba uvést email a číslo rezervace (6-místný kód písmen a číslic). Pokud proběhla rezervace přímo na http://www.ryanait.com tak musela proběhnou i registrace, s emailem se tak můžete přihlásit a případně rezervaci spravovat.

  • jana napsal(a):

    Dobrý den syn mě koupil letenku v Holandsku přeposlal emailem stačí mě to vytisknout poletím bez zavazadel jen s kabelkou musím ještě něco dělat ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud vám poslal rovnou boarding pass tak stačí vytisknout jen ten a letět, pokud jen rezrevaci, je potřeba se ještě online odbavit.

  • marcela napsal(a):

    Cestuji ze Sardinie s Ryanairem, tam letím s Voloteou a zpět s R. Tam mám 3 ks zavazadel a zpět jen jedno 40x20x25 , jak má v předpisech R.
    Lze dokoupit 1 palubní zavazadlo před odletem ze S. , při on-line check in a za kolik eu? nebo telefonicky předem ? díky MA

    • Honza napsal(a):

      Nejlevněji co nejvíce dopředu, přikoupíte přímo ve správě rezervace u Ryanair, pokud ho chcete jako příruční tak se službou Priority, pokud jako odbavené tak vybrat limit 10 kg nebo 20 kg.

  • Karolína napsal(a):

    Dobrý den, cestuji pouze s příručním zavazadlem, letenky mam odbavené on-line, mohu tedy přijít na letiště a jít rovnou k pasové kontrole, nebo se musím ještě dostavit k check – in pultu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jdete rovnou na bezepčností/pasovku.

  • Deny napsal(a):

    Dobrý den, omylem jsem zadala špatné narození matky – o jeden rok. Letíme pouze do Velké Británie, je to velký problém? Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, opraví vám to zdarma na online chatu, obecně ale není moc šance, že by si toho někdo všimnul.

  • Petr napsal(a):

    Ahoj,

    objednal jsem si u Ryanairu zpáteční letenku z Bratislavy do Paphosu. Koupil jsem si přidělené sedadlo tam i zpět a vytiskl palubní lístky pro cestu tam i zpět. Mám několik dotazů.

    1. Pokud se mi podařilo vytisknout palubní lístky, znamená to, že už jsem odbaven (cestuji pouze s příručním zavazadlem)?

    2. Existují kromě palubních lístků „letenky“, které by se musely tisknout? Kromě palubních lístků se mi přímo ze stránek Ryanairu podařilo vytisknout „itinerář“, jinak mi pouze na e-mail přišlo potvrzení objednávky, to ale nemá žádnou přehlednou strukturu. předpokládám, že mi vytištěné palubní lístky stačí, ale nejsem si jistý.

    3. Tam poletím pravděpodobně v zimní bundě, zpátky určitě ne, musím ji na zpáteční cestě dát do příručního zavazadla (což by znamenalo nedodržení rozměrů a hmotnosti), nebo si ji mohu do letadla vzít s sebou mimo příruční zavazadlo?

    4. Lze do příručního zavazadla dát škrabku na zeleninu (všude jsem našel pouze zákaz nožů s čepelí nad 6 cm, ale o škrabce nic). Pokud by toto nebylo možné, byla by řešením škrabka s keramickým ostřím (podobně by mě to zajímalo i u nože).

    5. Pokud bych si něco koupil v duty free zóně, mohu si to vzít do letadla s sebou mimo příruční zavazadlo, nebo se toto musí dát do příručního zavazadla (tzn. musel bych potom počítat s větší hmotností)?

    6. Jsou letiště v Bratislavě a v Paphosu specifická něčím, na co si dávat pozor (ve srovnání s jinými)?

    Díky za odpovědi.

    • Honza napsal(a):

      AHoj.
      1. ano
      2. Letenky jako takové jsou elektronické, do emailu vám přišlo potvrzení rezervace letenek, jediné do potřebujete na letiště jsou boarding passy
      3. Klidně v ruce
      4. Neměl by být problém, ale vždy to záleží na bezpečnostní službě daného letiště, proto se pak ten přístup liší letiště od letiště
      5. Obvykle je to podle pravidel letiště, většinou mají povoleno, zaměstnanci u gate jsou zaměstnanci letiště a drží se svých zásad
      6. Jediné na co je potřeba myslet je, že Kypr není Schengenu a tak se musí projí i pasovkou, jinak na nich nic odlišného není

    • Petr napsal(a):

      Pokud je jižní Kypr v EU, předpokládám, že mi stačí občanský průkaz (cestovní pas nemám, i letenky jsem kupoval na číslo OP), co v takovém případě obnáší „pasová kontrola“?

    • Honza napsal(a):

      Ano, stačí OP, je to čistě kontrola toho dokladu a lustrace v databázi.

  • Adam napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, zda je opravdu nutné vytisknout palubní lístky Ryanairu koupené přes Kiwi, nebo stačí načíst z mobilu. Z logiky věci nechápu, jaký by to měl být problém načíst to z dipleje. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, podle podmínek je potřeba tisknout, v praxi stačí načíst kód z mobilu.

  • Roman Ševčík napsal(a):

    Dobrý den, koupili jsme letenky pres stránku esky.cz a jak tedy postupovat dál pri odbavení abychom nemuseli na letišti platit poplatek 50 euro nebo kolik to je. Zaplatili jsme, aby nás online odbavila ta společnost a my nemuseli nic řešit, ale dočetl jsem, že se tak nemusí stát a tak bych se rád odbavil sám…správný postup je tedy se odbavit pres mobilni aplikaci nejdříve 48 před odletem do zahraničí a to samé zase před odletem zpátky do ČR? Mockrát dekuji…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, sami to neuděláte, protože nedostanete od eSky číslo rezervace a email, takže jedině počkat, dokud nezašlou sami…

  • Petra napsal(a):

    Dobry den..jak se mam odbavit v cizine na let zpet do CR , pres mobil??na letisti mame na prestup 40min tak nechci riskovat zdrzovani se odbavovanim tam.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stáhnout aplikaci Ryanair a v ní provést odbavení, uložíte si tam tak i palubní vstupenky.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den,
    jsem už celkem vyřízená… Můj problém spočívá v tom že jsem nás zkoušela už 17x odbavit a pořád mě to vyhazuje pro vypršení času, přitom to už odklikám za 30 sekund! Jsme 4, odbavit chci 3 (ten čtvrtý asi nepojede). Po několika pokusech, kdy už to vypadalo, že nás odbavili jsem zjistila, že místo s palubním lístkem získala jen teta, i když jsem zaklikávala všechny tři. Peníze mi strhli z karty za jednu osobu. Tak jsem zkoušela opět odbavovat tedy už jen mě s mamkou a pořád nic. Zatím mám dost času, ale kdybych to dělala ty dva dny předem, tak se online odbavení opravdu nedočkám a musela bych jim platit za odbavení na přepážce, které je dražší než letenka. Zrušit to člověk nemůže. Já už opravdu nevím co dělat, to se snažej takhle víc dostat ze zákazníků? Není koho urgovat, jejich online čet tam hází nějaké automatické odpovědi, navíc já moc anglicky neumím, musím používat překladač. Nakonec po mě z toho četu chtěl telefonní číslo které jsem dávala do rezervace, ale já si ho nepamatuji a v rezervaci žádné napsané nemám. Nevíte co dělat? 🙁

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel zrovna 25/10/2019 byla v Itálii stávka a tak kvůli rušení letů byl celý den spadlý web Ryanair, už by to mělo být ok, případně zkusit přes mobilní aplikaci…

  • Černá H. napsal(a):

    Dobrý den, potřebujeme poradit. Letenka koupena přes kiwi. Com. Již jsme provedli odbavení, letíme v pátek. Máme na letence, ale pouze malé zavazadlo, to 40 cm. Chtěli bysme si prebukovat na větší zavazadlo do kabiny( priority & 2 Cabin bag), ale nejde nám to. V aplikaci kiwi to přikoupit nelze a v aplikaci Ryanair to po nás chce rezervační číslo, které ale nemáme z důvodu zakoupení letenky jinde. Můžete nám prosím poradit, jak dokoupit kufry online?

    • Marcela D. napsal(a):

      Dobrý den, co jsem zjistila, protože řeším to samé, tak tahle možnost se musí vybrat při rezervaci. Pak už to změnit nepůjde…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, údaj který potřebujete pro natáhnutí rezervace do aplikace Ryanair je email, který nezjistíte, rezervační kód na palubní vstupence najdete. Jinak je potřeba kontaktovat přímo KIWI jinak to nepůjde.

  • Jana Stuchlíková napsal(a):

    Dobrý den, je prosím problém se změnou data narození po již provedeném check-inu? Nešlo by mi to změnit v žádném kroku.. Rezervovaná sedadla se musí vždy ještě zaplatit? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně změnit přes online chat, druhá věc je, že si toho zřejmě nikdy nikdo nevšimne… Rezervovaná se vždy platí, ano.

  • Karin Chrastilová napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz ohledně odbavení v aplikaci… letím z vídně do říma a zpět…při letu tam lze již zadat to, že chci nahodilé sedadlo, abych nemusela platit poplatek, nicméně zpět mi jde zakliknout jen bud odbavení na letišti nebo výběr sedadla za poplatek. bez zakliknutí mě to nepustí dál, ráda bych i na zpáteční cestě měla nahodilá sedadla. Děkuji. S pozdravem Karin Ch.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, musíte se odbavit jen pro let tam, zpáteční let pak odbavíte nejdříve 48h před odletem.

  • Pavlína napsal(a):

    Dobrý den, už nevím kam se obrátit tak prosím o radu zde. Když jsem koupila letenky přes kiwi a letim s ryanairem je nějaká možnost jak dat letenky do ryan aplikace? Ať je nemusím tisknout. Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel ne, vždy je k tomu potřeba emailová adresa, na kterou byla provedena rezervace, kterou vám ale kiwi neposkytne.

  • František Sicner napsal(a):

    Dobry den Honzo,
    O online checkingu predem jsme nevedely a musely jsme zaplatit 2x 1650,- za odbaveni na letišti, ale zadne upozorneni jsem nikdy nedostal s Ryanair jsem nikdy neletel a s jinou spolecnosti sem to odbavení predem nepotreboval. Je sance dostst ty penize zpet protoze v potvrzení rezervace to o online checkingu nebylo? A ted letime zpet 14.10.19 tak 12.10 se odbavim na Ryanair.com? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, při nákupu letenky jste musel odkliknout podmínky, ve kterých to je. Takže šance na vrácení peněz bohužel není. Jinak ano 48h přesně před odletem startuje odbavení.

    • František Sicner napsal(a):

      Dobry den tak to je docela hnus 50 stranek pdf cist to se normalne odklikuje tak ze se s tim vlastne pocita ze se lidi napali a kdyz uz chodi upozozorneni o odbaveni proc to tam neni asi schvalne teda 55 eur poplatek pocitaji 30 czk za eur taky. No nic nejsem prvni ani posledni tak se odbavime cedtou zpět a uvidime

  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den, jak změnim u online odbavení datum narození cestujícího, napsala jsem to špatně a když to opravím tak mě to nechce pustit na dalšího cestujícího.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to už uložené tak jedině přes online chat, tady ale předpokládám, že budete mít koupenou špatně letenku v jiné věkové kategorii, proto vás to nechce pustit s tímto datem narození dál, i tak je potřeba napsat na online chat.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *