Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Nat napsal(a):

    Ahoj,
    plánujeme výlet do Norska a původně jsme měli letět přes Kypr, jenže se nám nechce platit za covid-test. Nevíš zda je nutný test i v případě přestupu – ale máme dvě letenky a 13h mezi nimi. Na stránkách je overnight stay už s testem – nevím jak zjistit zda je to možné. Díky za odpověď. Natalie

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud to nebude na jedné letence, tak se obávám, že to jako přetup brát nebudou a byl by potřeba test tak jako tak.

  • Monika napsal(a):

    Ahoj Honzo.Prosím o radu máme zakoupeny letenky + odbavené zavazadlo od wizzair od 23.8. – 3.9.2020 z Vídně od kiwi.com.Přišla nám omluva,že nám změnili termín letu od 24.8.-4.9. Tedy posunuto o jeden den .žádají potvrzení nové rezervace.Lze to odmítnout s tím,že nám vrátí zpět peníze na účet?Nebo vrátí rozdíl v ceně.Nový termín je levnější než jsme zaplatili. Děkuji moc za váš čas.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, rozdíl uričtě nevrátí, nárok na refund tam je, ale jak znám kiwi tak vám ty peníze bude držet klidně půl roku, takže otázkou je jestli není v tomto případě lepší změnu přijmout.

  • Barbora napsal(a):

    PORTUGALSKO-PORTO
    Dobrý den, mám v plánu letět v neděli 2.8.2020 z Vídně do Portugalska (Porto). Asi jen na 2-3 dny. Máte prosím aktuální zkušenosti se vstupem do země, kontrolami na letišti, atd. ? Lety jsou s Ryanairem.
    Moc děkuji za jakékoliv info:-)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zásadní aktuálně je, jestli Rakousko prodlouží zákaz letů, pokud ano, tak vám let s největší pravděpodobností zruší. Jinak na příletu do Portugalska by mělo být aktuálně jen měření teploty.

  • Martina Jarešová napsal(a):

    Dobrý den, máme letenky na 16.8.2020 na Sardinii, Smart Wings koupené přes Pelikána. Nemáte prosím zkušenost jestli je nějaká šance na refund? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud bude let operován tak nárok na refund není.

  • Ondra napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    prosím tě, měl by jsi nějaký tip, ze kterého letiště (kromě Vídně o té vím) se časově nejrychleji dostat do Řecka na ostrov Skiathos? Výchozí bod je Frýdek-Místek. Cena nehraje až tak roli.
    Děkuji za případné tipy.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel o žádné jiné lince nevím… maximálně něco z Německa, to pro tebe bude ale daleko…

  • Barbora napsal(a):

    Dobý den, mám v plánu kupovat letenky z Vídně do Řecka se společností Wizz air. Chtěla bych se zeptat jak je to s pojištěním storna, koukala jsem že ho Wizz air nabízí ke koupi letenky. Nicméně mám obavy o tom, jak to funguje v praxi. Vrací Wizz air peníze v rámci nějakého svého programu na Wizz air account, nebo se připíší zpátky na můj bankovní účet? Podmínky pro uplatnění tohoto strona jsem četla, jde mi hlavně o to, že se bojím, že se kvůli coronaviru dostanu do karantény.

    • Kateřina napsal(a):

      Dobrý den, dne 24.7.2020 nám byl na letišti ve Vídni zamezen vstup do letadla. Odlétat jsme měli do Athén, a to leteckou společností Wizz. Ačkoliv jsem na formuláři: Importatnt: your PLF dokument for your upcoming trip to Greece (v textu to budu nazývat kód) po uvedení své osoby, jako další osobu uvedla dceru, přesto nám do letadla zamezili vstup s odůvodněním, že dcera nemá svůj vlastní kód. Dodat další osobu, která se mnou letí mne vysloveně formulář vyzval, tudíž jsem vše řádně vyplnila a jednala zcela logicky, a to stejně, jako jiní přítomní rodiče. Ostatní letecké společnosti na palubu matku s dětmi, které neměly samostatný kód, měly společný kód s matkou, pustily. Tato společnost ne. Hned po příchodu na letiště jsme poznali, že byli na situaci připraveni a nepustili všechny rodiny s dětmi do letadla. Tvrdili, že není možné kontaktovat kohokoliv z výše zmíněné letecké společnosti a v tento den ráno se změnily podmínky příletu do Athén s tím, že každý, včetně dítěte, musí mít svůj vlastní kód, a to i přesto, že tento Řecko neposlalo na základě toho, jak byl formulář uzpůsoben. Na telefonické dotazy Řecká ambasáda a Řecká republika reagovala, že není problém, abychom přiletěli. Na letišti nám pracovník letiště vystavil potvrzení, že nesmíme nastoupit let, a to se slovy, že nyní máme nárok na vrácení peněz, případně přeložení letenky na jiný den. Hrozné na situaci je, že byly zneužity děti, neboť my dospělí mohli nastoupit do letadla, děti však nikoliv a dalším smutným faktem je, že nemohli nastoupit ti nejvíce zranitelní. Na letišti zůstaly bez pomoci dvě řecké rodiny, které se slzami v očích říkaly: pusťte nás domů. Rodiny měly malinkaté dětičky. Přátelé v Řecku pro nás vše připravili, nakoupili nové postele dále nakoupili jídlo, vzali si dovolenou, a to, že nás nepustili do letadla, jim také narušilo program. Obětí toho, že nás nepustili do letadla, bylo mnoho. Situace, kterou jsme tam viděli, byla přímo proti lidskosti, neboť výše zmíněné dvě řecké rodiny neměly kam jít a beznadějně zůstaly s malými dětmi před letištěm. Jak je možné, že se o tyto lidi nikdo nepostaral? Oni již nemůžou vyžádat nový kód, neboť všechny peníze utratili za letenku do letadla, kam jim byl zamezen přístup, a i kdyby získali peníze na další letenky, tak datované nejdříve za dva dny, neboť musí 24 hodin čekat na kód. Na to, že nám zamezili vstup do letadla, to bylo celkem drahé. Když foneticky napíšu slovo žert v němčině, říká se to wiz. Tak toto byl největší kameňák, který jsem zažila.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to bych si přikoupil standardní storno u jakékoliv CZ pojišťovny, která ho nabízí, to bude asi spolehlivější i s přečtením podmínek. Wizz Air pak nabízí za 22 € Wizz Flex, kdy můžete refundovat případně do kreditu.

  • Kateřina napsal(a):

    Dobrý den, včera jsme měli celá rodina letět z Vídně do Athén leteckou společností Wizz. Ačkoliv jsem na formuláři po uvedení své osoby, jako další osobu uvedla dceru, tak mne nepustili do letadla, neboť dcera neměla svůj vlastní kód. Dodat další osobu, která se mnou letí, mne vysloveně formulář vyzval, tudíž jsem vše řádné vyplnila. Ostatní letecké společnosti na palubu matku s dětmi, které neměly samostatný kód, měly kód společný s matkou, braly. Tato ne. Hned po příchodu na letiště jsme poznali, že byli na situaci připraveni a nepustili všechny rodiny s dětmi do letadla. Tvrdili, že není možné kontaktovat kohokoliv z této letecké společnosti a v tento den ráno se změnili podmínky příletu do Athén s tím, že každý, včetně dítěte, musí mít svůj vlastní kód, a to i přesto, že tento Řecko neposlalo na základě toho, jak byl formulář uzpůsoben. Když najedu na stránky společnosti Wizz, tak je tam napsáno, že za pouhé zaslání reklamace či žádosti o refundaci si budou účtovat 50 eur a nepřejí si zastupování třetí osobou, s tím, že bude přihlédnuto k právu maďarskému. Z letiště mám potvrzení, že jsem nemohla nastoupit let. Děkuji za rady, jak mám v dané situaci postupovat.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě nemá Wizz Air poplatek za zaslání reklamace, takže ho poslat a uvidíte jak se k tomu postaví, toto info jsem také tento týden chytil od Asociace CK.

  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den, je možné letět z Eidhoven do Čr se dvema velými psy?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně bohužel nic nelétá. Jakmile se linky rozlétají tak Ryanair stejně zvířata nepřeravuje, takže jedině u Transavie zkusit zjistit, pokud se tedy vůbec linka obnoví.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den, potřebuji si záležet do Egypta pracovně v prosinci. Easy jet nabízí lety ale z Berlína. Můj dotaz je, jestliže to bude pořád horší s koronavirem, tak mají tam nějakou možnost pojištění a tom případě i storno letenky? Moc děkuji za odpovědi. Prosím, pošlete mi odpověď i na email, pomůže mi to. Děkuji!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, storno pojistit de, ale nikdy se to nevztahuje na situaci v destinaci, takové storno bohužel koupit nelze, tam je jediná varianta flexibilní letenky, ta je ale celkem dost drahá.

  • Kamil napsal(a):

    Dobrý den, chci si koupit letenky Wizzair Katowice – Tenerife na začátek září. Pokud by se Tenerife dostali do červené zóny Covid 19, asi nemám nárok na vrácení letenek? Je to moje riziko…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud by se let letěl tak ano, pokud by byl zrušen tak máte nárok na refund, pro klid duše nabízí Wizz za 22 € možnost refundu i pro první případ.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den ráda bych se zeptala jak je s trasou Praha do Neapole?od eysiget? Mám letenky na září. Děkuji Martina

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel to aktuálně vypadá, že obnovení linky posunul easyJet až na říjen.

  • Ilona napsal(a):

    Dobrý den,
    na základě zrušených letů do Řecka (SmartWings) jsem zažádala prodejce letenek Asianu o refundaci. Asiana mi potvrdila, že žádost o refundaci byla zaslána 10.6.2020 na Smartwings. Snažila jsem se Smartwings kontaktovat mailem (dodnes bez odpovědi) Dnes jsem se na Smartwings dovolala, ale odmítli mi sdělit, proč nebyla refundace autorizována a pokud prý autorizovaná bude, mám očekávat vrácení peněz i za 5 měsíců. Lze se nějak bránit (třeba zažádat u banky vrácení přes Changeback – platba byla kartou), nebo mi zbývá jen čekat a doufat…. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bance musíte doložit, že vás aerolinka odmítla, jak banka posoudí tuto odpověď je jen na ni, bohužel dostat peníze ze SW je asi nejobtížnější ze všech…

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    pokud mám u Ryanair zaplacenou Priority, ale i tak budu odbavovat velký kufr, mohou mi odbavit do podpalubí i ten menší bez poplatku, ať ho nemusím tahat sebou nahoru? Díky. Veronika

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nejde to takhle kombinovat.

  • Ivana napsal(a):

    Dobrý den, měla bych dotaz na stávající situaci na vídeňském letišti. Na termín 2.–9. srpna máme zakoupeny letenky do Bulharska. Nevíte, prosím, zda se podle současných opatření (vím, že se všechno ještě může několikrát změnit) budeme muset prokazovat negativním testem na COVID-19? Předem děkuji za odpověď.

    • Anička napsal(a):

      Dobrý den, Máme letenky u Ryanair do Barcelony .Termín 2.-7.8 2020. Může se zrušit nebo zažádat o náhradu.Jsme ve věku 69-65-43-21-13-17. Slyšela jsem,že si můžeme částku převést na účet Ryanair. Prosim jak máme postupovat . Raději bychom je zrušili k situaci a změně věku. Děkuji Anička

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste provedli rezervaci přímo na http://www.ryanair.com tak je možné bez poplatku změnit termín letu (až do konce roku). Jinak změna nebo vyplacení možné není.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam bude zásadní, jestli ten let poletí nebo ne. Do 31.7. jsou všechny lety z Bulharska do Vídně zakázány… Jak to bude dál se zase dozvíme někdy 2 dny před tímto termínem…

  • Denisa napsal(a):

    Honzo , dekuji za informace. Jeste mam otazku kde si tedy dokoupim k te letence od Austrian pojisteni storna? Zda mohu a nabizeji primo na jejich webu nebo nekde jinde jak jste myslim uz jednou zminoval.
    Dekuji moc

  • Lea napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat na informaci ohledně velikosti příručního zavazadla do Itálie se společností easyJet (do easyJetu se nemohu dovolat). Standardní velikost příručního zavazadla u této společnosti je 56x45x25, nicméně jsem někde na netu zaregistrovala informaci o menších rozměrech zavazadla, pakliže cestujeme do/z Itálie (45X36X20).
    Děkuji předem
    L.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, s těmi zavazadly jsem to také zachytil ale myslím, že to byl jen záměr, jasné to bude přímo na palubní vstupence.

  • Gabriela Neumannová napsal(a):

    Dobrý den, společnost ESKy nám sama zrušila letenky ve kterých jme měli připlaceny i zavazadla. Nyní nám chtějí poslat voucher se kterým nesouhlasíme a chceme vrátit celou částku finančně. Máme šanci toho dosáhnout???
    Děkuj za pomoc GN
    text emailu : Letecká spoločnosť zrušila Váš let kvôli pandémii COVID-19.

    Z toho dôvodu letecká spoločnosť, v súlade s jej Všeobecnými podmienkami sa rozhodla Vám vrátiť prostriedky za nevyužitú letenku vo forme voucheru na ďalší let. V samostatnej správe od nás obdržíte podrobnosti o voucheru (vrátane výšky návratu) a spôsobu jeho realizácie.

    Kvôli zvýšenému počtu otázok, súvisiacich s návratom prostriedkov vo forme voucheru, procesujeme ich v poriadi, v akom boli nahlásené.

    Nezabudnite, že voucher sa vzťahuje na konkrétny let, nie na celú rezerváciu. Hodnota voucheru zahŕňa cenu letenky a letiskové poplatky. Ostatné poplatky alebo služby zakúpené spolu s letenkou nemusia byť vrátené v súlade Všeobecnými podmienkami, s ktorými ste súhlasili počas procesu rezervácie.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam jsou trochu dva problémy. Esky je jen zprostředkovatel, pokud tak aerolinka řekne že prostě dá jen voucher tak s tím toho nic moc neudělají, druhý problém je, že stejně jako spousta prodejců,viz níže, prostě nemají čas řešit jednotlivé rezervace. Mě se třeba u cca 100 rezervací podařilo aktuálně dostat peníze zpět už u 80, ty kroky ale esky rozhodně nemá šanci u každé rezervaci udělat a tak radši pošle voucher…

  • Denisa napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Presne takto jsem si take chtela zakoupit letenky na pristi rok do Los Angeles. Konkretne na cerven-cervenec z vidne do los angeles primo s Austrian Airlaines. Pres tyto portaly s pojistenim storna.
    Take me zajima odpoved.
    Dekuji
    Denisa

    • Honza napsal(a):

      Denně řeším desítky dotazů na gotogate, edreams, skyscanner, kiwi, kayak, myholiday atd atd atd. Tyhle servery v minulosti zjistili, že jdou všichni po ceně, a tak nabízejí na oko letenky levněji, v průběhu rezervace se pak cena zvýší nebo je za každý kontakt, dokoupení atd účtován poplatek klidně v hodnotě 20 €. Byznys je to supr, začal jim nevídaně vydělávat protože mají vše zautomatizované. Pak ale přišla korona (a u spousty z nich ten problém byl i před koronou), kdy musejí rezervace řešit zpětně. V jednu chvíli se tak na ně valí tisíce dotazů, které nejsou schopny vyřídit a tak se s nimi prakticky není možné spojit a ten problém se nabaluje, navíc už první z nich se pomalu dostávají do platebních problémů.

  • Roman napsal(a):

    Ahoj, dekuju za reakci.
    Blbne me email.
    Muzes mi to poslat sem?
    Proc nedoporucujes gotogate a skyscanner?
    Budu rad za jakoukoli radu.
    Letenka je od Austrian airlaines a je to cerven 2021 je mi jedno jaky datum v tom mesici.
    Diky moc za rady.
    R.

    • Honza napsal(a):

      Pokud je to Austrian tak to nikdy levněji než přímo na webu aerolinky nepořídíte. Gotogate má nulový zákaznický servis, doplácí se za vše, nikdy není nejlevnější. Skyscanner je jen srovnávač který pak odkazuje na další dost podivné weby.

  • Jirka Kárník napsal(a):

    Dobrý den, Honzo

    psal jsem již včera ohledně letu do Amsterdamu u Easy Jet. Letenky jsme objednávali vcelku 4 osoby v jedné objednávce, dva z naší skupiny by rádi využili, že by chtěli let zrušit a dostat Voucher v hodnotě letenky a letět jiný termín. Avšak co koukám na registrační systém společnosti, nemohu nikde najít, zda to lze zrušit jen dvoum osobám nebo se to musí zrušit celé pro všechny. Dá se to vyřídit online či se tam musí volat na zákaznickou linku, která je věčně nedostupná (včera jsem u telefonu strávil dvě hodiny, kde mi hrála hudba, kamarád dokonce celé dopoledne)? Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ačkoliv se to může zdát jako blbost, tak si myslím, že rozdělit tu rezervaci nedokážou, sem tam jsem ten požadavek dával a nikdy mi nikde nevyhověli, takže bych to asi celý požádal do refundu (poslední dobou to od easyJet celkem chodí) a koupil ty 2 zvlášť, pokud to teda není nijak zvlášť drahý.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *