Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Denisa napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Presne takto jsem si take chtela zakoupit letenky na pristi rok do Los Angeles. Konkretne na cerven-cervenec z vidne do los angeles primo s Austrian Airlaines. Pres tyto portaly s pojistenim storna.
    Take me zajima odpoved.
    Dekuji
    Denisa

    • Honza napsal(a):

      Denně řeším desítky dotazů na gotogate, edreams, skyscanner, kiwi, kayak, myholiday atd atd atd. Tyhle servery v minulosti zjistili, že jdou všichni po ceně, a tak nabízejí na oko letenky levněji, v průběhu rezervace se pak cena zvýší nebo je za každý kontakt, dokoupení atd účtován poplatek klidně v hodnotě 20 €. Byznys je to supr, začal jim nevídaně vydělávat protože mají vše zautomatizované. Pak ale přišla korona (a u spousty z nich ten problém byl i před koronou), kdy musejí rezervace řešit zpětně. V jednu chvíli se tak na ně valí tisíce dotazů, které nejsou schopny vyřídit a tak se s nimi prakticky není možné spojit a ten problém se nabaluje, navíc už první z nich se pomalu dostávají do platebních problémů.

  • Roman napsal(a):

    Ahoj, dekuju za reakci.
    Blbne me email.
    Muzes mi to poslat sem?
    Proc nedoporucujes gotogate a skyscanner?
    Budu rad za jakoukoli radu.
    Letenka je od Austrian airlaines a je to cerven 2021 je mi jedno jaky datum v tom mesici.
    Diky moc za rady.
    R.

    • Honza napsal(a):

      Pokud je to Austrian tak to nikdy levněji než přímo na webu aerolinky nepořídíte. Gotogate má nulový zákaznický servis, doplácí se za vše, nikdy není nejlevnější. Skyscanner je jen srovnávač který pak odkazuje na další dost podivné weby.

  • Jirka Kárník napsal(a):

    Dobrý den, Honzo

    psal jsem již včera ohledně letu do Amsterdamu u Easy Jet. Letenky jsme objednávali vcelku 4 osoby v jedné objednávce, dva z naší skupiny by rádi využili, že by chtěli let zrušit a dostat Voucher v hodnotě letenky a letět jiný termín. Avšak co koukám na registrační systém společnosti, nemohu nikde najít, zda to lze zrušit jen dvoum osobám nebo se to musí zrušit celé pro všechny. Dá se to vyřídit online či se tam musí volat na zákaznickou linku, která je věčně nedostupná (včera jsem u telefonu strávil dvě hodiny, kde mi hrála hudba, kamarád dokonce celé dopoledne)? Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ačkoliv se to může zdát jako blbost, tak si myslím, že rozdělit tu rezervaci nedokážou, sem tam jsem ten požadavek dával a nikdy mi nikde nevyhověli, takže bych to asi celý požádal do refundu (poslední dobou to od easyJet celkem chodí) a koupil ty 2 zvlášť, pokud to teda není nijak zvlášť drahý.

  • Roman napsal(a):

    Dobry den Honzo,
    Chci si koupit letenky do USA.
    Kupoval bych pres skyscanner a pres gotogate.
    Kde nabizeji pojisteni storna.
    Chci se zeptat jestli mate nejakou zkusenost se s stornem.
    Zajima mne kdyby jedna osoba utrpela uraz budoi vraceny penize za obe letenky..
    Popripade kdyby se stalo neco v rodine nejaka dlouhodoba nemoc , zda se i na to vztahuje storno a bude vraceno opet za obe letenky.
    Diky za reakci.
    Roman

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě ne přes gotogate a ani přes odkazy na skyscanner, jestli chceš tak mi pošli letenku co jsi našel na info@honzovyletenky.cz a pošlu ti odkaz kde je bezpečnější ji koupit. I CZ pojišťovny navíc už nabízí pojištění storna které se může dokoupit nezávisle na nákupu letenky.

  • Jaroslav a Marie z Pardubic napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    obracíme se na Tebe s prosbou o radu. Přes GOTOGATE. jsme zakoupili zpáteční letenku do Athen (tam i zpět) na měsíc září. V červnu jsme obdrželi od GOTOGATE zprávu o zrušení pouze zpátečního letu z Athen z důvodu Covid 19 . Můžeme na základě této zprávy zrušit celou rezervaci a požadovat vrácení peněz? Tento požadavek máme uplatnit u GOTOGATE nebo přímo u letecké společnosti Aegean Airilines?
    Průběžně jsme obdrželi od GOTOGATE asi 4 automaticky generované zprávy, at“ je kontaktujeme telefonicky (což se nám nepodařilo), nebo máme kontaktovat leteckou společnost prostřednictvím webové stránky . Prosíme o radu jakou formou provést zrušení rezervace s požadavkem vrácení peněz, Děkujeme mnohokráte za Tvoji trpělivost HONZO a ochotu pomoci bezradným lidem.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano máte nárok na refund (pokud to bylo na jedné rezervaci a od jedná aerolinky), žádat musíte bohužel na GOTOGATE, kde je to ale na dlouhé vyjednávání… Aegean se s vámi asi jen tak bavit nebudou…

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den Honzo, chci se zeptat, měla jsem na začátku června letět do Barcelony s Ryanair a žádala jsem refund i na online chatu, nevíte zhruba jaká je čekací doba na vrácení peněz, když let měl proběhnout už skoro před 2 měsíci?? Děkuji Lucie

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, měl jsem takhle zaseknutých asi 8 rezervací, obeslal jsem je na online chatu všechny znova minulý týden a o víkendy přišly za všechny peníze, takže bych teď ideálně napsal rovnou na online chat.

    • Honza napsal(a):

      Ideálně brzo ráno, to tam běží jak po másle.

  • Jitka F. napsal(a):

    Ahoj Honzo, od 14/8-23/8 budu mít dovolenou, tak jsem se chtěla zeptat, zdali bys nám doporučil nějaké akční letenky (Evropa) k moři v tomto termínu z Prahy pro 2 dospělé+2 děti.
    předem děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, letos jasně vede Ryanair. Aktuálně jsou dostupné letenky za fajn cenu na Rhodos, Korfu nebo třeba na Mallorku, do Malagy… Nově létá také Wizz Air do Varny. Bude se létat také na Kypr, tam je ale zatím potřeba test, tak s tím jedině tak počítat.

  • Honza7 napsal(a):

    Ahoj,

    tak mi také zrušili let na Tenerife u ČSA. Přišel jen email s informací, že let byl zrušen kvůli Covid. Kupoval jsem to na stránkách ČSA. Termín byl až na konec srpna. Žádné informace o kompenzaci/poukazu/penězích. Online formulář na refundaci nefunguje, tak jsem vyplnil jinou žádost a poslal. Jinak na infolince vám řekne automat, ať pošlete dopis. Na odletech mi to paní zvedla a řekla mi, že to operuje SmartWings a že ji to nazajímá, že infomace k tomu dostávají jako poslední. Na smartwings mi to paní zvedla a též že nemá žádné informace. Kolega z letiště mi říkal, že SmartWings nemá čím létat, Max je uzemněnej. Jinak jsem koukal a ČSA zrušilo lety Tenerife až do konce dalšího července 2021 a na stránkách Smartwings zůstali jenom lety v pátek. Akorát tlačítko na přeobjednání letu zmizelo ze stránek ČSA. (stejně nejsou lety). Všechny kanceláře ČSA má zavřené-na letišti v terminálu 1 a 2 testujou Covid a ta třetí je od března zavřená. Tak nevím jak z nich něco dostat. Komunikovat tedy snimi nelze. Bylo to naposled s nima. Kdy by jste měl někdo radu nebo dostal alespoň poukaz, tak dejte vědět.

    Posílám vtipné hlášky od ČSA-www/email

    Email:
    You are kindly requested to contact the sales office through which you purchased your ticket to arrange alternative connections.

    a na www stránkách:
    Opening Hours:

    Dear customers, the sales office is temporarily closed from 16 March 2020 until further notice. We are sorry for occured complications for this.

    Czech Airlines sales offices (on Evropská 846/176a, Prague 6 and in Prague Airport Terminals 1 & 2) are temporarily closed due to the anti-crisis measures adopted by the Government of the Czech Republic. We apologise for the inconvenience caused and thank you for your understanding.

    Zadost o refundaci online:
    1 error

    The system is temporarily unable to process your request. Please try again. (9102)

    1 warning

    Warning
    Sorry, your reservation cannot be refunded on-line. Please fill this form.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, důvod covid je samozřejmě blbost, to by muselo být vydáno nějaké opatření o zákazu letů, což není a s největší pravděpodobností ani nebude. U ČSA/QS by se mělo dát dovolat na infolinku, sice řeknou že ano, jakmile to půjde vyplatíme, ale nic jinýho s tím teď asi nic moc dělat nejde… Bohužel je to suvereně nejhorší aerolinky na vyplácení refundů,,,

    • Honza7 napsal(a):

      Ahoj, tak uz mi poslali EMD doklad po 2,5 tydnunod CSA. Jedinna cesta, jak si zamluvit novou letenku je telefonicky na infolinku a tam zvolit volbu 1. Pokud zvolite volbu se zrusenyma letenkama, tak vam to automat polozi. Nechapu, proc to nejde online zmenit, trapne.

    • Honza napsal(a):

      Díky za info!

  • Jirka Kárník napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    měl bych na Vás dotaz ohledně letenek. Před měsícem (červen) jsme si s kamarády objednali letenky do Amsterdamu u společnosti Easy Jet, odlet 7.8.2020 v 12:55. Společnost však včera změnila čas odletu a to na 7.8.2020 v 20:45 a to je pro naší skupinu nepřijatelné, máme již zajištěné věci, co ten den máme dělat, zaplacené kurzy apod. Jinak řečeno, pro nás je to finanční újma a ztráta, protože když tam přiletíme až v noci, propadnou nám naše peníze do „luftu“. Komunikace s leteckou společností je taková, že nám nabízejí přebookování letu na jiný čas, ale musíme doplatit rozdíl ceny letenek, což je v tomto případě asi jako kdyby jsme kupovali nové letenky. Rád bych se zeptal, je možné od společnosti požadovat kompenzaci a případně bezplatnou změnu na dřívější termín, např. ranní let? Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam jde spíše o to, jestli easyJet ten dřívejší termín poletí. Obecně máte nárok buď na rebook nebo na vyplacení částky za peníze. Změna je více než 14 dní před odletem, na kompenzace tak nárok není.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, nedávno jsem kupovala letenky u Wizzairu a zarazilo mě to, že po mně nikde nikdo nechtěl číslo pasu, popřípadě občanky. Nevíte o tom prosím něco? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v rámci Schengenu není u Wizzu potřebovat údaje z pasu nebo občanky.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat na aktuální situaci v Barceloně, máme letět 23.7.-28.7. a nyní jsou v Barceloně zpřísněná opatření, je pravděpodobné očekávat, že Ryanair zruší let? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to méně než 14 dní do odletu, pokud by Ryanair let zrušil tak by vám musel platit kompenzace, dá se tak očekávat že se poletí. Opatření tam jsou zatím prakticky jen co se týká roušek…

  • Darin napsal(a):

    Dobrý den, Honzo.
    Ráda bych se zeptala, koncem května mi byly zrušeny kvůli covidu. Od té doby mě nikdo nekontaktoval, psala jsem na easy jet několikrát a zcela bezúspěšně, některé mailové adresy, které uvádí na svém webu jakožto podporující pro zákazníky dokonce ani neexistují. Na některé mi chodí rovnou zprávy typu donotreply.com
    Nechci voucher, chci vrátit peníze a chci vědět jak je mohu kontaktovat..štve mě, že od nich nepřijde ani slovo, naštve mě ani fakt, že jim to dlouho trvá ta refundace, ale že nemají slušnost mě o tom informovat. Co mohu nyní dělat? Děkuji..

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, z rezervace by se mělo dát proklikat přímo na formulář s žádostí o refund, po cestě je potřeba několikrát odmítnout voucher. Všechny rezervace easyJet (cca 10) už se mi takhle podařilo nechat vyplatit.

  • Artur napsal(a):

    Ahoj! Zaplatil jsem si kvuli letu na Kypr test na covid. Je platny 3 dni. Kvuli posunu letu aerolinkami na 2 dni bohuzel, bude ten test neplatny k datumu odletu. Odlet zitra vecer. Je mi s toho hrozne. Ma nekdo stejnou situaci?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud došlo k posunu méně než 14 dní před odletem tak máš nárok na kompenzaci ve výši 250 €, což by měla být dostatečná náhrada za nový test…

  • Adéla napsal(a):

    Ahoj Honzo, letíme za týden do Itálie do Bari z Prahy, chci se zeptat, jestli Itálie požaduje nějaký formulář ohledně koronaviru, nebo ne. Vím, že některé státy to vyžadují, ale nikde nemůžu najít přesné info o Itálii. Předem moc děkuji za odpověď

  • Jakub napsal(a):

    Ahoj Honzo, chtěli bychom s přáteli letět v prosinci někam do Karibiku. Tak bych se chtěl zeptat na nějaké tipy kam se dá za pěkné peníze letět a popřípadě kde a kde hledat letenky.
    Děkuji.
    Jakub

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, obecně létal letvně LEVEL z Paříže na Guadeloupe a Martinik, to byl top. Bohužel aktuálně se jedná o tom, jestli se zachrání nebo nechá padnout, takže ještě bych počkal až bude trochu jasněji. Letenky šli koupit i kolem 5 000 kč.

  • Martin Ch. napsal(a):

    Ještě jednou dobrý den Honzo,
    nevím, jak přidat komentář k již zadanému, takže píši takto. Ten Smartwings nám zrušil zatím jenom odlet, přílet zatím platí.
    Vzhledem k okolnostem chceme nyní rezervaci zrušil celou. Máme na to nyní právo (bezplatné storno), má toto zrušení odletu vliv na výši případné refundace (příp. voucheru)? Jak teď postupovat, když to chci zrušit celé? Koupeno přes GTG. Děkuji moc za pomoc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to máte na jedné rezervaci tak je vždy nárok na zrušení obou směrů. Bohužel je potřeba přes ten gotogate napřímo.

  • Dominik napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz ohledně příručních zavazadel přes Ryanair. Zakoupili jsme Přednostní nástup+2 zavazadla. Znamená to, že v každém letadle můžeme mít tekutiny do objemu max litr? Tedy dva litry dohromady? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne je to na osobu 1l po max 100ml.

  • Martin Ch. napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    bojím se zeptat, co nás teď čeká, právě mi ČSA (resp. Smartwings) zrušili letenky na Gran Canarii (odlet 19.8. z Prahy).
    Letenky byly zakoupené přes Gotogate. Přesto se zeptám, jak správně postupovat pro refundaci? Má smysl obracet se na ČSA?
    Díky moc za radu.

    • Tereza napsal(a):

      Dobrý den, mám podobný problém akorát Praha – Malaga zakoupeno přes Gotogate, poslali mi email, že mohou pouze nabídnout voucher a obávám se ze složité komunikace s GTG. Každopádně bych raději peníze. Počkám na Vaši odpověď k dotazu od pana Martina, jak nejlépe postupovat. Díky

    • Honza napsal(a):

      Popravdě já mám pár rezervací u ČSA a cca do konce března se dařilo z nich dostat peníze, od té doby mi neproplácí peníze ani ČSA a k tomu proplacení musí donutit ČSáčka ten Gotogate případně vám poskytnout rezervační údaje pro komunikaci s nimi.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nemá, ideálně bušit do těch Gotogate, bohužel ČSA si s tím letovým řádem dělá co chce…

    • Tereza napsal(a):

      Dobrý den, teď jsem volala na ČSA a paní mi řekla, že vůbec to se mnou řešit nebude, že to mám řešit přes GOTOGATE, že ani když mi poskytnou rezervační udaje, že to prostě se mnou řešeit nebudou. Takže mám tlačit na GOTOGATE? Nevíte, kde najdu podmínky těch vouchrů alespoň?

    • Honza napsal(a):

      Ano přímo na gotogate. Záleží jestli to berou podle podmínek ČSA nebo si k tomu udělali nějaké vlastní podmínky. Ty by měly být přímo na jejich webu.

  • Gabi Skalicka napsal(a):

    Ahoj Honzo
    Mám takový dotaz
    1.8 odlétám přes Istambul do Hurghada.
    A chtěla bych vědět co potřebuji když v Istanbulu jen přestupuji , zda musím mít test na Covid 19, nebo mě stačí cestovní pojištění .
    Předem děkuji za odpověď
    Gabi

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, při přestupu by nemělo být potřeba nic, ideálně ověřit na velvyslanectví a u aerolinky.

  • Aleš napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    od začátku března čekáme na vrácení peněz za letenky od společnosti Aeroflot. Vrácení peněz nám hned na začátku potvrdili, ale od té doby už se neozvali. Urgovali jsme to několikrát.

    Myslíš si, že peníze dostaneme? A do kdy by tak mohly přijít?

    Díky.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel je to tak skoro u všech aerolinek, low-costy jsou kupodivu pružnější… U Aeroflotu žádnou rezervaci nemám, takže nemám ani zkušenost…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *