Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Michal napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    měli jsme 21.7. – 10.8. letenky Praha – Kuala Lumpur (přes Dubai) od Emirates. Bez jakékoliv informace jsem čistě náhodou zjistil, že let z Prahy je zrušen. Jaký existuje způsob zrušení rezervace a zažádání o peníze zpět? Nebo alespoň o nějakou část?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, letní letové řády určitě ještě nejsou všechny finální, takže zatím bych ještě počkal jak to vůbec dopadne.

  • Yvona napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Nikdy jsem s Ryan air neletěla a mám trochu hokej v zavazadlech. Malé příruční zavazadlo jako kabelku chápu, ale potom bude velký kufr do spodu letadla zdarma? Malý kabinový zaplatím a musím se nějak registrovat? Let do Soluně. Děkuji mnohokrát za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v ceně je jen malé zavazadlo 40x25x20 cm, cokoliv (větší na palubu s Priority nebo odbavené zavazadlo) je pak za příplatek, je lepší rezervovat online než na letišti, je to levnější.

  • štefan napsal(a):

    ahoj honzo.Bývají nejaké letenky v akcii z Prahu na mezinarodní letište Male?furt čekám na příští rok cca březen a nic

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano bývají kolem 11 000 Kč, je potřeba počkat jakmile se to trochu rozlétá, pak se začnou objevovat i akce.

  • wxa napsal(a):

    Ahoj, mám, respektive měl jsem objednané letenky do Francie přes mytrip.com. Oba dva lety byly zrušeny, což mi potvrdili na smartwings. Teď se snažím dovolat ma mytrip, ovšem bezúspěšně. Nemá někdo zkušenosti, jestli se na tuhle společnost vůbec dá nějak dovolat? Na smartwings mi sdělili, že vše ohledně případné refundace musím samozřejmě řešit přes společnost, u které jsem letenky kupoval, což je bohužel mytrip.

    • Honza napsal(a):

      Já s nimi bohužel zkušenosti nemám, tak třeba poradí někdo komu se už podařilo..

  • Honza napsal(a):

    Dobrý den, zatím ani jednu z linek SmartWings neoznámil. Jediná nejbližší linka je tak do Neapole s easyJet, pak případně dojet rychlovlakem… Případně jsou v nabídce přímé lety do Katánie z Vídně.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý večer, Honzo, měli jsme letět s Turkish Airlines 3. 7. 2020 do Batumi, letenky jsem však kupoval přes mytrip.com. Turci mně již oznámili zrušení letů, s jistým zpožděním pak i mytrip. Ten ovšem podmiňuje zahájení refundačního procesu elektronickým potvrzením zrušení rezervace z mé strany. Nemůže to být „kulišárna“ mytrip, že ruším rezervaci ještě před (zrušeným) odletem a pak bych podléhal 100% stornopoplatkům, nebo si tímto říkají o 30 € za „snahu“ refundaci za mě provést? TA mě v rámci refundace stejně odkazují na mytrip jako vystavitele letenek… Děkuji mnohokrát, Petr

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel to mytrip zkouší, vždy mají povinnost buď poskytnout přímo rezrevaci tobě aby sis to s Turkish vyjednal nebo to za tebe vyřídili, takže asi bych počkal, až bude potvrzeno zrušení…

  • Romana napsal(a):

    Dobrý den, Honzo. Mám koupené letenky Pha-Barcelona a zpět u MYHOLIDAYS. Tam i zpět s VUELING. Z Vueling mi přišla nabídka na voucher pouze na cestu Pha-Barcelona. Už je to týden a nevím, do kdy ta nabídka platí – takže vyčkávám. Myslíte, že budou nabízet i zrušení Barcelona-Praha? Nedaří se mi kontakt přes jejich web. Při zrušení příplatky za kufry asi propadnou? Děkuji. Romana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel o této agentuře jsem ani nikdy neslyšel. Pokud to bylo koupené na jedné rezervaci tak je automaticky nárok na refund obou segmentů.

  • Petr napsal(a):

    Ahoj!
    Nikde jsem nenašel informace ohledně cestování z letiště Katowice. Kdybys udělal nějaký článek bylo by to slvělé! Díky.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, no vzhledem k tomu, že patří do červené zóny z hlediska ČR tak ta možnost tam zatím prakticky není.

  • Jirka napsal(a):

    Dobrý den Honzo, máte nějakou zkušenost s řešenim náhrady za letenky přes společnost Claimcloud?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím jsem nebyl nucen jakoukoliv společnost využít, takže bohužel ne.

  • Barbora napsal(a):

    Do rý den,je nějaká pravděpodobnost,že nám Ryanair zruší let 1.7. do Anglie? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to neudělal do teď tak to už moc pravděpodobné není.

  • Tereza napsal(a):

    Zdravim,mate nekdo info o mimoevropskych destinacich,chceme letet na zacatku cervence do abu dhabi z budapesti-nevite jaka ocekavat omezeni a kde?pripadne kde najit info?diky

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, tento týden by se mělo buď stanovit nějaké souhrnné pravidlo EU nebo se budou zveřejňovat pravidla pro jednotlivé státy, mělo by platit od 1.7.2020.

  • Karolina napsal(a):

    Dobry den, poradite nekdo jak vyuzit voucher od Qataru? Dostali jsme ho za zruseny let. Nyni bychom ho radi uplatnili pro nove letenky, ale pri rezervaci letenek se nenabizi moznost uhrady voucherem. Dovolat na jejich linku se neda a mailem je kontaktovat take neni mozne….

    • Honza napsal(a):

      Bohužel u Qatar jsem žádnou rezervaci neměl, třeba poradí někdo jiný.

  • Martin K. napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    pred cca 10dny byly v nabidce letenky do Nur-Sultan na srpen, za cca 9500 z Prahy a bud pres Istanbul nebo pres Warsavu a nyni vyhledavac pise, ze zadne letenky nejsou k dispozici. Netusite, proc ta nabidka zmizela?
    Dekuji Martin.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, všechny aerolinky stále upravují letové řády, některé trasy tak mohou krátkodobě z nabídky vypadnou a než si to vyhledavače přeberou a nabídnou třeba jinou alternativu tak to může chvíli trvat…

  • Kamila napsal(a):

    Dobrý den,
    prosím Vás nevíte, jestli agentura Travel2be přes kterou jsem si koupila letenku si může uctovat 50 eur, za vystavení voucheru, za letenku v ceně 2600kč?Aerolinka nabízí změny zdarma. Let byl zrušen kvůli koronaviru. Ten poplatek mi přijde nepřiměřeně velký.

    • Honza napsal(a):

      Bohužel se postupem času ukazuje, kde je nevýhoda podobných agentur. Záleží za jakých podmínek jste letenku kupovala, teoreticky to tak asi možné je, že je to naprostá drzost je zase věc druhá.

  • Nikolovi napsal(a):

    Dobrý den,
    koupili jsme si zpáteční letenky do Burgasu přes agenturu Pelikán. Zpáteční let byl zrušen leteckou společnosti ČSA.
    Pelikán však nám nezaslal žádnou nabídku náhradní letenky, nebere telefony a neodpovídá na e-maily, přitom
    bychom měli odletět už 1.7.2020. Nevíte náhodou zda tato agentura ještě funguje a zda má smysl čekat, nebo koupit jiné letenky a s Pelikánem řešit vrácení peněz za zpáteční let soudní cestou?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, volal jsem do Pelikána ve čtvrtek a vše proběhlo ok, čekal jsem na telefonu asi 32 min, takže to zkuste, chce to trpělivost.

  • Ondra napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    chtěl bych se zeptat, zda koupit letenky např. u Ryanair s odletem z Katowic, nebo Krakowa do Řecka a dostat se na letiště přes Ostravu-Bohumín po dálnici D1/A1 autem. No a poté při návratu autem stejnou cestou zpět do ČR. Dá se bez problémů odletět, nebo jsou nějaké restrikce? Případně zda letenky ještě nekupovat a vyčkat. Díky.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, tohle bych zatím neriskoval, ale tipl bych si že zanedlouho půjde Slezsko alespoň do oranžové…

  • Vadlejchová napsal(a):

    Dobrý večer.
    Chtěla jsem poprosit o radu.
    Mám koupené letenky na 18.7. Do Londýna od Easyjet.
    Přišel mi email, že let zatím zrušeny není, ale nabízí možnost vystavení voucheru, ale musím požádat do 29. června.
    Mám přistoupit na voucher nebo je možné i vrácení peněz?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud letět nechcete, tak je to asi pojistka, easyJet od poloviny července bude už létat, takže možnost, že by se letělo a vám celé letenka propadla tam je.

  • Petr napsal(a):

    Dobry vecer, Honzo, mel bych prosbu o radu, u Ryanair jsem mel let s manzelkou do Bergama, let byl zrusen, prisel voucher, ale nemam o nej zajem, chci vratit penize, prosim poradte, kde mam najit, jak jim poslat email anebo co s tim vubec delat, nevim si na jejich strankach rady… V rezervaci uz let nemam, je to zruseno Raynairem, predem dekuji za radu a preji prijemny vecer, Petr

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, další postup je napsat na online chat, viz návod zde.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    prosím, mám dotaz ohledně koupených letenek Ryaniar.
    Průběžně se cena letu z Vídně do Kalamaty pohybovala v rozmezí 99, 119 až 139 Euro.
    Letadlo bylo cca 1/3 vyprodáno.
    Dnes dopoledne najednou cena klesla na 31Euro a letadlo nebylo vyprodáno vůbec ( což je divné )- ani jedno obsazené sedadlo.
    Letenky jsem tudíž koupila, přišel potvrzovací mail, v rezervaci na webu Ryanair v sekci „rezervace“ figuruje mnou objednaný let, na internetbankingu se zobrazuje, že zaplacenou částku za let obdržel Ryanair.
    Odpoledne se však cena vyhoupla na 192 Euro.
    Všechno, co se rezervace týče, zdá se, že je v pořádku.Přesto se bojím, jestli se nemůže jednat o útok hackerů nebo jiný podvodný útok ?
    Psala jsem email na Ryanair ( čekám), chat se nezdařil, telefonické spojení nefunguje.
    Máte s tímto nějaké zkušenosti, že by letadlo bylo z části vyprodané, pak úplně prázdné a pak se vyprodanost vrátila zase do původního stavu ?
    Nevím, co to má znamenat, co dělat a bojím se, jestli to není nějaký podvod.
    Děkuji předem za Vaši odpověď a mějte se hezky.
    Hana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne klidně se to stát může, většinou to takhle lítá, pokud upravují letový řád, takže pokud máte rezervaci potvrzenou tak je to vše ok.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    rád bych se poradila. Ryanair (Lauda), letenky služebně z Vídně na Maltu posunuli čas letu o 2 hodiny a nabídli změnu/refund – odeslala jsem formulář přes Ryanair s žádostí o refund. Dorazilo potvrzení s tím, že se má čekat a znovu formulář neodesílat (čekám, vím že to trvá).

    Za 3 týdny však přišel e-mail přímo od Lauda, že let je zrušen a nechť si zažádám o refund, nebo změnu letu. Při otevření odkazu na refund se mi otevřely stránky Ryanair s opětovnou žádostí o refund, kterou jsem znovu vyplnila. Následně mi přišel e-mail, že musím mít strpení, žádostí je hodně.

    Po asi 2týdnech mi napsal Ryanair, jestli chci voucher za můj zrušený let nebo refundaci a po otevření odkazu na refundaci se mi objevila opět žádost o voucher. Co s tím?

    Děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Aktuálně napsat na online chat, že voucher nechcete, ten druhy email byl asi o tom, že se znova posunul let nebo že se posunu například zpáteční.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *