Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    chtěli bychom letět od 30. 7. do 10. 8. do Athén. Nyní jsou zpáteční letenky z Vídně za 1090 Kč. Myslíte, že cena ještě půjde dolů??? Z Prahy je nyní nejlepší cena 4 000 Kč s přestupem ve Vídni. Je možné, že se ještě objeví i levné letenky z Prahy? Nebo nám doporučujete koupit už nyní? Je nás 7. Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, z Prahy ani moc neklesají, takže bych si tipl že pokud to Aegean do té doby rozlétá, že ta cena stejně bude na podobné úrovni. Ta Vídeň je určitě TOP… Já bych letět také odtud.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý den. Chtela jsem se zeptat jak je to s Lufthansou do USA na Floridu .Na jejich stránkách nejde najít žádné datum letu.dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, lety mimo EU zatím v systémech buď nejsou nebo jsou tam pouze v nějakém původním režimu a do budoucna se moc ještě neví co se poletí nebo ne, takže s rezervací je potřeba počkat.

  • Katrina napsal(a):

    Dobrý den, chci si koupit letenku od smartwings už 8. července..
    Ale bojím se ji koupit, protože nevím zda-li bude smartwings ještě v červenci lítat díky jejím problémům s krachem.
    Myslíte, že se nemám čeho bát a normálně letenku objednat?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenku objednejte určitě platbou kartou, kdyby náhodou krachly, tak je možnost žádat peníze zpět přes chargeback od banky.

  • Tom napsal(a):

    Spatne jsem se vyjadril. CSA nam zrusila letenky na 15.6. koupene pres kancelar, ktera nespolupracuje a primo v podminkach uvadi, ze v pripade zruseni letu musi zakaznik kontaktovat primo leteckou spolecnost. Je znam nejaky pripad, kdy CSA nabidla zakaznikovi nahradni let i presto, ze letenky byly zakoupene pres kancelar nebo je to zcela bez sance? Pres telefon i mail CSA porad opakuji to same: „Jelikož jste si letenku zakoupili u jiného subjektu než u nás, obraťte se na svého prodejce letenky.“ Maji CSA pravo se zcela vyhnout odpovednosti? Ve Svedsku se uvadi, ze kancelar je pouze zprostredkovatel koupe, v pripade zruseni letu ma zakaznik pravo kontaktovat primo leteckou spolecnost. Uz nevim, jak CSA donutit, aby porad jen nepsali „Kontaktuje sveho prodejce…“ Uz se nekomu podarilo neco s CSA vyjednat, kdyz byl jejich let koupen jinde? Jak argumentovat? Diky.

  • Marcela napsal(a):

    Dobrý den, jde již nyní provést u Ryanairu změnu cílové destinace (zdarma jak avizují pro lety v červenci a srpnu). Jde mi udělat jen změnu data, ale nikoliv destinace.

    • Honza napsal(a):

      Jde to pouze u rezervací po 10.6.2020 na červenec a srpen. Případně u starších rezervací, u kterých byl let zrušen ale ještě nebyl vystaven voucher.

  • Simona napsal(a):

    Dobrý den Honzo, chci se zeptat na nejvhodnější dopravu z Brna na letiště do Vídně, mám odlet 17.6.20 12:20, (návrat 21.6.)nemůžu najít vhodné spojení, zvažuji i auto ale našla jsem jen parkoviště cca za 50 euro na 4 dny, poradíte mi prosím nějakou vhodnou možnost? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi ještě nebyly vlaky naházené do systému, jezdí už i Regio a ČD takže by to mělo na tuhle hodinu jít vpohodě.

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    píši ještě k předchozímu dotazu ke Korfu.

    ještě jsem zapomněla dodat, že v letovém řádu nejdou lety najít…..píšou, žádný let a u časů odletu pak, že je let vyprodán. Nerozumím tomu.
    Děkuji.
    Pavla

    • Honza napsal(a):

      Je to tím, že s tím hýbou, takže je potřeba počkat.

  • Pavla Dleštíková napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    jsem ráda, že se na Vás mohu obrátit….máme letenky s WizzAir na 1. 7. – 8. 7. na Korfu. Dnes přišel mail o změně letu na 3. 7. – 10. 7. , což je samozřejmě potíž (ubytování, dovolená atd.), ale když to pominu, jak často mohou aerolinky zase změnit let? Když vše přebukujeme, může se stát, že let týden před odletem opět změní? Nebo když budeme na ostrově, můžou nám změnit den odletu? Moc Vám děkuji.
    Pavla

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano to Řecko dnes Wizz přeházel, já tam mám Zakynthos, takže počkat, jakmile bude uvolněná změna, jde to měnit i mezi destinacemi, tak koukněte třeba i na jiné ostrovy. Zatím jsou letenky vyblokované než to finálně dořeší. Měnit mohou max 14 dní před odletem, pak už je to na kompenzace.

  • Denisa napsal(a):

    Dobrý den, letenky jsem koupila u My Trip, ale let se neuskutečnil a již jsem je 5xkontaktovala na vystavení voucher, ale stále bez úspěchu.
    Je nějaká šance, že dostanu své peníze zpět alespoň na voucheru? Máte nědo jiný kontakt na MyTrip než je na stránkách.
    Děkuji D.

    • Honza napsal(a):

      Bohužel je to u nich standardem i před koronavirem, takže stále bombardovat.

    • Anička napsal(a):

      Dobry den Deniso. Zrovna čtu vaši otazku kterou jsem mela připravenou na Honzu. Mam koukene 3 letenky pres MyTrip do Dubaje..spiš mela v Kvetnu letet ale let se neuskutečnil. Zvolila jsem voucher protože stejne jina možnost se nenabizela a už bych planovala cestu koncem Zaři ale voucher nikde🤷‍♀️ Neustale stejna odpoved robota asi, ale to me hodne nebavi. Mam tam 27 tis za letenky a rada bych jela za 2 mesice ale nemam nic. Napada me ted že mam znameho kousek od Zurichu že by tam zavolal a zkusit natlačit v ,,jejich řeči” jak to vypada. Asi takhle🙈

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel nic jiného než nátlak přímo na prodejce není. Pak už jediná varianta jít přes nějaký druh sporu… Nejjednodušší je chargeback přes banku pokud jste platila kartou, ale tam se k tomu staví také každá banka jinak.

  • Petra Lemfeldová napsal(a):

    Dobrý den,
    nevíte prosím Vás jak to vypadá s látáním na Reunion??
    Děkuji předem za info.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Francie povolovala zatím jen urgentní cesty, nově by se však mělo příští týden začít uvolňovat.

  • Tom napsal(a):

    CSA nam zrusila letenky na 15.6. koupene pres prostrednika, ktery nespolupracuje a uvadi, ze ma zakaznik v pripade zruseni letu kontaktovat primo leteckou spolecnost. Je znam nejaky pripad, kdy CSA nabidla nahradni let i presto, ze letenky byly zakoupene pres prostrednika nebo je to zcela bez sance? Po telefonu nas CSA odmitli, ze musim napsat pres formular, ale na ten mi za 4 tydny dosud neodpovedeli, ani na urgenci. Diky.

    • Honza napsal(a):

      Žádat musí vždy ten, kdo let objednal, pokud ne tak musí poskytnou všechny info k letence, pak můžete žádat i vy.

  • Marketa napsal(a):

    DOBRY DEN PREJI, KAZDY ROK LÈTÀME LAMEZIA TERME it,prime z Prahy… budou aktualni na cervenec. DEKUJI Marketa

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím u SmartWings linka v plánu není.

  • Jakub napsal(a):

    Dobrý den,

    dne 11.3. jsem zakoupil na webu Pelikana zpáteční letenky s odletem z Prahy do Edmontonu.

    22.6. Praha-Frankfurt s Czech Airlines, Frankfurt-Edmonton s Condor Flugdienst
    6.7. Edmonton-Frankfurt s Condor Flugdienst, 7.7. Frankfurt-Praha s Czech Airlines.

    Cestování do Kanady za účelem turismu není povoleno, ale lety zrušené přímo asi nejsou, protože Kanada umožňuje tranzit nebo cesty za rodinou atd.

    Chci se zeptat jak mám tedy postupovat..respektive na co bych měl mít nárok? Můžu letenky zrušit a nechat si vyplatit peníze, když není turismus povolen? Mám jednat jen s Pelikanem nebo mám oslovit Czech Airlines a Condor Flugdienst? (Na Pelikana jsem posílal 9.6. email s dotazem, ale zatím bez jejich odpovědi.)

    Nechtěl bych například promeškat nějaký termín, do kterého bych mohl ze své strany letenky stornovat a nechat si je proplatit v plné výši.

    Mockrát děkuji za vaši reakci, s pozdravem Jakub.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně zavolat do Pelikána (včera jsem visel na lince 35 minut ale nakonec spojeno) a zjistit jaký je aktuální stav. Pokud by nebyl ani jeden let rušen tak nárok na refund není a záleží jen na aerolince co vám s letenkami povolí udělat, obvykle ale minimálně dávají vouchery nebo možnost rebooknout.

  • Lucie napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych se v létě (konec července až první týden v srpnu) podívala do Andalusie, hledám tedy letenky do Málagy a zatím jsem našla z Prahy jen Ryanair či Smartwings včetně kufrů za 5 – 6 tisíc na jednoho, což mi přijde celkem dost. Levnější letenky jsou sice z Vídně (ale s vidinou doplacení cesty a vzhledem k ranním letům i hotelu zůstává Praha výhodnější). Myslíte, že se dá očekávat, že se postupně přidá více spojů a ceny klesnou nebo byste doporučil koupit letenky raději hned s obavou, že to naopak půjde cenově ještě více nahoru, jak se léto blíží? 😉

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na Malagu je to hodně. Takže bych čekal že to ještě minimálně u Ryanair popadá.

  • Matias napsal(a):

    Mohl by jsi mi najít letenku ?

    • Honza napsal(a):

      Můžu hodit tip kde hledat…

  • Katrin napsal(a):

    Dobrý den,
    ještě jeden dotaz, v únoru jsme si koupili letenky od Letuška.cz – Smartwings – letecká společnost, z Prahy do Kafalonie a zpět na srpen 2020 a nebudeme moci letět, chtěli bychom let přesunout na srpen 2021 – ale Letuška odpověděla, že přesunout let jde jen o rok od zakoupení letenky, ale v únoru se do Řecka nelétá…..je to opravdu tak? děkuji Katrin

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím není ani moc jasné, jestli se let poletí nebo ne, pokud ne tak je nárok na refund, pokud ano tak je jen na aerolince co vám povolí a co ne.

  • Katrin Dundychová napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    měli jsme koupeny letenky od easy.jetu do Edinburghu a zpět na duben a lety byly zrušeny kvůli coronaviru, vyplnila jsem žádost o vrácení peněz a easy.jet my stále posílá email, že nemám nárok, protože zasáhla vyšší moc a bla bla bla….poradíte prosím co dělat?
    Děkuji moc Katrin

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vyplnila jste zřejmě žádost o KOMPENZACE, na které nárok není, je potřeb vyplnit žádost o REFUND letů.

  • Taťána Panošová napsal(a):

    Dobrý den, máme koupené letenky na 28.6.2020 do Las Vegas USA, zatím lety zrušeny nejsou. Chci se zeptat, zda má USA hranice zavrene a zda nevíte, jak to dále řešit. Let máme z Mnichova s American Airlines, koupeno přes Cheapoair.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano zatím je zavřeno, je potřeba tak počkat, jestli opravdu budou lety zrušené, pak je nárok na refund.

  • Sára napsal(a):

    Ahoj, před měsícem nám Ryanair zrušil let do Lisabonu, požádala jsem obratem o vrácení peněz, je to 5 týdnů a nic. Na mail nereagují a na telefonu to nikdo nezvedá, z té jejich melodie už mi je**. Hmm, co teď? Díky!

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, zkuste online chat, ten je celkem spolehlivý, nabídnou voucher, odmítnete, zařadí vás do fronty na vyplacení.

  • Luděk napsal(a):

    Dobrý den ,
    mám s rodinou od prosince 2019 zakoupeny letenky přes společnost Pelikan.cz – Turkish Airlines . Vídeň-Istambul-Miami zpáteční . Momentálně mám zprávu jak od letecké společnosti tak od agentury Pelikán, že let 24.6. 2020 Vídeň – Istambul je zrušen (automatická zpráva emailem) .Můj dotaz zní : Máme nárok na vrácení peněz za všechny neuskutečněné lety? A po jaké společnosti následně vymáhat vrácení peněz (voucher nechceme). Momentálně nekomunikuje ani jedna společnost.
    Díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Pelikán je jen zprostředkovatel, takže žádat musíte skrze něho Turkish airlines. Pelikán je zavalen refundy, takže to asi bude chvíli trvat…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *