Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • AM napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla jsem se zeptat,když si koupím letenku u wizairu,nechápu stále co se musí ještě udělat ohledně checkpointu před odletem.Musím ještě, a co konkrétně provést,nebo stačí,když ho zaplatím a bude zahrnut v letence?Děkuji,pěkný večer.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, před odletem provedete online checkin – přihlásite se do účtu a pokud bude potřeba tak u cestujících vyplníte údaje z cestovního dokladu, pokud je to v rámci Schengenu tak pouze odsouhlasíte podmínky a vytisknete si palubní vstupenky, se kterými jdete rovnou do letadla.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    chtěli bychom vrátit peníze u Wizz Air za zrušený let, nechceme je připsat na účet Wizz Air, prosím, můžete mne navést ? Stránky nám stále nabízejí pouze možnost kreditu. Jak jednoduše požádat o přímé vrácení peněz? Mockrát děkuji.
    Petr

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u Wizzu se to vyplatí nejdříve do kreditu a následně se požádá o vyplacení z kreditu do peněž.

  • František napsal(a):

    Ahoj, máš prosím nějaké zprávy od Čechů, kteří dnes cestovali letecky do Řecka? Opravdu po nich nikdo test nechtěl? Díky. F

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano mám, šlo to bez problémů, nez potřeba testu, je to už i v nařízení NOTAM bez CZ (pro letecký personál).

  • Matej napsal(a):

    Ahoj, chci se zeptat. V době coronavirové odstávky letů jsem od Easyjet dostal za svůj zrušený let Voucher. Avšak řpi nákupu tento voucher nefunguje a nedá se tedy použít, u Easyjet nemám dovolání. Kam se mám obrátit? Děkuju za radu.

  • Jana napsal(a):

    Ahoj Honzo, můžu poprosit o cenu letenky v termínu 25.9. – 28.9.2020, odlet ve večerních hodinách (kolem 18 – 19) z Prahy (příp. Vídně, Budapešti, Katowic, Krakowa, Bratislavy….) do Říma? Zpáteční odlet (z Říma) také někdy ve večerních hodinách (max. kolem 20-21) hod…..?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, v případě zájmu o letenku prosím o email na info@honzovyletenky.cz, tady v těch komentářích se to ztratí…

  • Kristýna Filipová napsal(a):

    Ahoj, 25.8. letíme z Vídně do Lisabonu (na 6 dní). Jak je to prosím s parkováním na letišti ve Vídni? Parktiger nabízí parkování asi za 5 eur na den, ale nevíme, jestli tomu můžeme věřit.
    Díky

    • Honza napsal(a):

      Ahoj. Nejlevnější byl obvykle Mazur parking, ten ale ještě 14 dní zpět neměl otevřeno, pak mi to vycházelo všude víceméně stejně jako když jsem to dal na P-C na letišti.

  • Petr napsal(a):

    Ahoj Honzo, pls dotaz … Mám letenky u Ryanair, chci je změnit, to teď půjde zdarma, to je ok, ale nevíš… když mám původní letenky v podstatně vyšší hodnotě než ty nové…. co se stane s tím rozdílem ceny ? Propadne ? 🙁 nebo dostanu voucher na rozdíl částky ? 🙁 Díky. Petr

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, propadne, pokud je to nižší tak peníze nevrací.

  • Kateřina napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    minulý týden mi přišel z easyjetu email o zrušení letů do Benátek (září 2020). Chci využít možnosti vrácení peněz. Nemáš zkušenost jak postupovat, když karta kterou jsem platila letenky již není aktuální? Je ve formuláři možnost uvedení čísla nové karty? Děkuji za odpověď. Katka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, není zkusil bych banku, jestli to je u nich také tak ale karta by měla pro refund ještě nějakou dobu fungovat….

  • Monika Ladňáková napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    moc prosím o radu. Příští víkend letíme se společností
    Ryanair (zpátky s Wizz) s partou z Vídně do Alghera. Polovina z nás má koupené letenky priority, druhá polovina ne..je nutné abychom udělali to on-line odbavení nebo nás bez problémů odbaví všechny na přepážce ( bez ohledu na priority) a nemusíme se odbavovat předem on-line? A ještě, jedna polovina z nás chápe že formulář pro vstup do země je potřeba vyplnit nejpozději do 48 hodin (takže třeba 50 a více) a druhá polovina to zase chápe tak že to máme vyplnit až méně hodin než 48 (třeba 30), aby byly ty informace aktuální, tak jestli nám prosím poradíte co je správně.Za všechny rady a tipy budu moc vděčná, děkuji a přeji krásný den, Monika

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, všichni musíte udělat online checkin bez ohledu na Priority. Form bych vyplnil klidně teď a buď vás to pustí nebo ne.

  • Šárka napsal(a):

    Dobrý den,
    letíme 20.8 do Malagy z Vídně a potřebujeme test na Covid. V Rakousku platí, že pokud nebude test předložen, musíme do okamžité karantény nebo do 48 hodin dodat test. Nevíte, jestli může být dodán test z Česka a stačí podepsat, prohlášení o transferu, nebo se musíte nechat otestovat v Rakousku?
    Děkuji Šárka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, cestou tam neřešíte nic, cestou zpět podepíšete prohlášení o okamžitém transferu do ČR a následně po přejetí hranic se spojíte s CZ hygienou, se kterou domluvíte test, ten jim stačí poslat do 72h, do té doby si držet distanc, nemusíte vyloženě do karantény.

  • Lucie napsal(a):

    Ahoj, prosím o radu. Zakoupila jsem si letenky na kiwi a chtěla jsem na Ryanairu udělat check in, ale systém píše, že číslo rezervace nebo email je špatně. Několikrát jsem vše kontrolovala a vše mám správně. Na kiwi a na ryanairu mi nikdo neodpovídá. Jsem z toho dost nervozní a nevím, jak postupovat? Odlétáme v úterý. Vím, že check in je možný 48 hod předem, ale děsí mě, že má rezervace neexistuje.

    Děkuji moc

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ten kód by měl být 6-ti místný jen z písmen a číslic, pokud tam nesedí, tak bude někde u kiwi chyba…

  • Linda napsal(a):

    Dobrý den, vím, že teď je to jako věštění z křišťálové koule, ale přece jenom letenky na Vánoce do USA, koupit? Nebo raději počkat….. dekuji Linda

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, za mě počkat. Nebo koupit jen v případě nějaké výhodné nabídky, která má možnost změny nebo refundu.

  • Zuzana napsal(a):

    Dobry den. Pokud mi Ryanair zmenil cas odletu, mohu nejak (jak?) dostahnout zmeny cele rezervace na jiny termin nebo zmeny na jinou destinaci nebo vraceni penez ci voucher? Letenky byly koupeny v cervnu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo o více než 3 hodiny tak je nárok jak na změnu tak refund. Pokud ne a informovali vás do 14 dní před odletem tak není nárok ani na jedno.

  • LO napsal(a):

    Ahoj Honzo,mame letenky na pristi tyden od Ryanairu z Berlina na Mallorcu.Ted nevime,zda povinnost testovani bude platit pro nas take,kdyz odletame a priletame do Nemecka?Trochu nam to nove narizeni prekazilo plany. Jsme 2 rodiny,tak by se nam to dost prodrazilo.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, no záleží jak to v pátek potvrdí, že tam jako jediná země máme i Baleáry (DE,AT,PL ani SK ne), je trochu problém, protože oficiálně můžete přijet do Německa, ale jakmile překročíte hranici s CZ tak byste se měli oficiálně nahlásit hygieně.

  • Petra Halajová napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme problém s TAP Portugal. V září jsme měli odletět na Azorské ostrovy.
    Začátkem tohoto týdne nám ale psali, že nám zrušili lety a nahradili je novými.

    Rozdíl je, že cestou na Azory se nám přílet posunul o 5 hodin (měli jsme přiletět v 18:25 a přiletíme až 23:40).
    Druhý rozdíl, který nám vadí asi úplně nejvíc je to, že máme v noci čekat 12 hodin v Lisabonu (místo původních 2 hodin). Navíc nám odlet z Azorských ostrovů posunuli o den dříve (nově odlítáme 27.9., původně jsme se měli z Azorských ostrovů vracet 28.9.)

    Na co bychom všechno, prosím, bychom měli nárok? Zatím s námi totiž aerolinky vůbec nekomunikují.
    Voucher akceptovat nechceme (příští rok se nám narodí prcek a s ním pár let opravdu letadlem cestovat nechceme). Můžeme po TAP Portugal požadovat vrácení peněz místo voucheru, který velkoryse nabízí?
    V případě, že se rozhodneme ty změny akceptovat, mají aerolinky povinnost nám dát alespoň ubytování v Lisabonu, když už tam máme čekat 12 hodin v noci (jako „odškodnění“ za zhoršení podmínek letu)?
    Zatím s námi bohužel nikdo nekomunikuje. Jenom nám přišel e-mail, že máme do 72 hodin akceptovat nové lety nebo žádat o voucher.
    Moc děkujeme za rady a tipy.
    Petra & Pavel

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud aerolinky provedou tu změnu do 14 dní do odletu tak je nárok buď na rebook (buď to co nabídnou nebo co třeba najdete od nich vy) nebo na refud, jiná možnost v tomto případě bohužel není. To že TAP prakticky nevyplácí je bohužel věc druhá.

  • Radovan napsal(a):

    Ahoj Honzo, jak je to teď prosím s přebookováním zdarma u Ryan Airu? Mám letenky na 27.8. z Vídně do Barcelony a dnešní nařízení o Covid testu mi udělalo trochu čáru přes rozpočet. Díky.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud byly letenky rezervovány po 11.6.2020 tak je nárok na rebook na další datum až do konce roku, rebook musí proběhnout do 7 dní před odletem.

  • Pavlina napsal(a):

    Dobrý den, Honzo, nově jsou podmínky pro přílet ze Španělska o testech anebo karanténě, což se nám nechce a rádi bychom let zrušili. Pojistili jsme si lety, jak ale postupovat? Platí „zrušení“ letu i na zrušení z naší strany doufaaaam…?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, pojištění storna letenky platí zpravidla jen na rizika spojená s cestujícím, některé pojišťovny tam pak mají storno pro případ, že se nedorporučuje do dané destinace letět, ale je to hodně o těch daných podmínkách. Aerolinka jinak povinnost vracet peníze nemá.

  • Markéta napsal(a):

    Ahojky,
    děkuji za odpověd.No my to zaplatili kartou a v emailu .který pak poslali,je napsáno,at provedeme platbu do 24hod.,jinak bude rezervace zrušena.Obávám se,že jsme něco udělali špatně a platba vůbec neproběhla?…
    Jedná se o wizzarair.
    Nebylo by vlastně lepší s koupí letenky počkat,když to tak tady čtu,vesele se ruší lety.
    Díky moc!

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, tam asi tím pádem neproběhla ta platba kartou a proto vám předělali možnost na platbu převodem. To je otázka kterou nikdo neumí odpovědět, s přibližujícím se termínem obvykle cena letenek dost steoupá, například sehnat něco rozumného do Londýna z Prahy na srpen pod 5 000 Kč prakticky nejde.

  • Eva napsal(a):

    Ahoj Honzo, mame v planu odlet na Zakyntos z Vidne s Wizzair. Chceme vzit taky podsedak do auta. Nevis, prosim te, zda je mozne ho prepravit zdarma? Dekuji Eva

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano je.

  • Markéta napsal(a):

    Ahojky,
    prosím o radu,chtěli jsme koupit letenky do Varny,i jsme je(snad tedy)zaplatili,ale přišel email,že proběhla rezervace a at částku uhradíme převodem.Musím mít aplikaci v telefonu,nebo lze letenku koupit přes „notas“?,jak mě postup navádí.

    Abych zbytečně neplatila,což je ale nesmysl,že?Už mám troch obavy.
    Děkuji moc,M.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, při platbě byla na výběr karta nebo platba převodem, pokud jste zvolili platbu převodem, tak je to potřeba poslat přesně tak jak píšou, zpracuje se to asi za cca 3 dny kdy přijde i itinerář.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *