Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Hana napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    znovu moc děkuji za odpověď a oceňuji velkou ochotu a Vaši oběť, co se vyčerpávajících odpovědí týče !
    Obracím se na Vás, protože aerolinky nereagují.
    Doufám, že poslední dotaz:
    Ryanair: Pokud má koloběžka přední kolo ( zadní kolo je malé ) velikost kola odpovídající velikosti kola kategorie jízdního kola, je to pořád bráno jako „koloběžka = sportovní vybavení do 20 kg=35Euro a rozměry 81x 119cm“ nebo už je to kategorie „kolo“ ?Zkrátka: pokud to složíme do velikosti limitu odbaveného zavazadla( 81x 119cm), tak je to v pořádku anemusíme připlácte za ketegorii „kolo“=60Euro ?
    Zjistili jsme totiž, že půjčená koloběžka bude mít tyto rozměry…
    Děkuji mnohokrát a omlouvám se za tolik dotazů.
    Mějte se hezky.
    Hana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud není elektrická a vejde se do limitu zavazadla, lze ji odbavit jako standardní zavazadlo.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den,
    Je možné letět z Polska (Krakov) do Řecka bez jakýhokoliv omezení? tj. bez nutnosti testu či karantény ? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, od dneška by to mělo být bez problémů.

  • Pavla napsal(a):

    Dobrý den, Honzo, 2.7. letíme z Vídně na Krétu s Wizz Air, předpokládám, že při návratu do Rakouska není povinný žádný test na Covid? Nevíte, zda už budou fungovat letištní salónky?
    Děkuji. Pavla

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to ok. O saloncích bohužel netuším.

  • Jindra Bohmova napsal(a):

    Chci se zeptat jak cestovat se psem mopsem jeho váha je 10 kg. Děkuji Bohmova

    • Honza napsal(a):

      Dobrý dne, záleží na aerolince, low-cost obvykle zvířata nepřepravují…

  • Tomáš napsal(a):

    Ahoj Honzo, měl jsem dvě letenky od British Airways Praha – Londýn a od Easyjetu pak Londýn – Praha. Oba lety byli zrušeny. Je možné získat od leteckých společností peníze zpět? British Airways nabízí možnost přebookování nebo voucheru a v případě peněz je nutné volal na BA, avšak již jsem volal 3x a pokaždé neúspěšně. Děkuji, Tomáš

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, jiná možnost než přímo přes aerolinky není, u British je potřeba volat, u easyJet stačí vyplnit formulář.

  • EvaR napsal(a):

    Dobrý den, nevíte někdo jestli je možné při cestě z Vídně na Santorini přestopit v Miláně (jednodenní přestup)? Myslím to v souvislosti s koronavirem – nejsou lety z Itálie na nějakém blacklistu pro Řecko? Nikde se téhle informace nemůžu dopátrat.

    • Honza napsal(a):

      Dělají to podle seznamu letišť s vysokým výskytem EASA, Miláno by tam už být nemělo…

  • Helena J. napsal(a):

    Hezký den, moc prosím o odpověď. Mám zakoupené letenky od ESKY. Jedná se o let do ANtalye a zpět do Prahy. Let byl zrušen a Esky mě kontaktoval s možností refundace buď:
    1. posunem termínu…což nepřipadá v úvahu. Abych to uvedla na pravou míru – červenec měl být dovča s dětmi a srpen soukromá. Oboje Turecko. Jenže Smartwings začínají létat Turecko až v srpnu a tam já už mám koupenou samostatnou letenku jen pro sebe a děti má u sebe manžel. Jsem učitelka a tudíž volno přes rok nemám a na další letní prázdniny už mám pobyty spojené se studiem.

    2. voucher
    Jenže mi to napsali stylem, že mi vlastně nabízejí jen ten voucher. Pokud se nepletu, naše země vyšla vstříc vouchery cestovním kancelářím, ale ne aerolinkám. Mám nárok požadovat peníze nebo musím přistoupit na hru s voucherem, který nechci, neboť je mi k ničemu.

    Děkuji Hela

    • Honza napsal(a):

      Ano, nárok na refund máte vždy.

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    děkuji moc za odpověď, ještě jednou se hlásím a reaguji na předchozí můj komentář ze 3.6.2020 (14:03).
    Přikoupili jsme si k letence „sportovní vybavení“ za 35E / 1 let kvůli sportovní koloběžce ( průměr kola cca 20-25cm ).Prosím, provedli jsme špatný výběr, máme to špatně koupeno ?
    Rozuměla jsem tomu tak, že pokud je to koloběžka do 20kg, tak je to jako položka – „sports equipment“=35E ( viz: Do této kategorie patří předměty jako rybářské pruty, šermířské vybavení, SKÚTRY, surfovací podložky atd. (do 20 kg) ).

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně to můžete mít jako toto vybavení, problém nebude.

  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den,
    zakoupili jsme levné letenky z Vídně do Athén od společnosti Ryanair (30.7.-10.8.). Nyní se ke mě dostaly snad „fámy“, že letecké společnosti lákají na levné letenky, ale v případě, že letadlo nenaplní, tak let jednoduše pouze zruší a vydají všem vouchery s platností jednoho roku. Jsem z toho v hodně velkých rozpacích, protože máme v Athénách zamluvené a zaplacené ubytování a tudíž se tam určitě potřebujeme v dané datum dostat. Je možné, že letecké společnosti rozjíždějí takovéto praktiky, aby oživily své finance nebo je má obava neopodstatněná?
    Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, žádnou takovou praktiku jsem nezaznamenal…

  • Radka napsal(a):

    Dobrý den, Honzo, a předně vše nejlepší k Vašemu svátku! 🙂
    A teď k mému dotazu – chtěla jsem ušetřit pár stovek, a tak jsem koupila na srpen 4 letenky do USA přes agenturu Travel2BE. Lety byly všechny zrušeny. Agentura nereaguje, poslala jsem desítky emailů.
    Máte, prosím, nějaké zkušenosti s úspěšným chargebackemu u providerů, tj. ne přímo u leteckých společností?
    Děkuji za Váš čas,
    Radka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, díky 🙂
      Mělo by to fungovat stejně, banka ale bude chtít doložit komunikaci…

  • Jana Brožková napsal(a):

    Dobrý den Honzo.
    V únoru jsme zakoupili 11 letenek u společnosti Ryanair odlet 18.7.2020 a zpět 25.7.2020 z Prahy do Zadaru. Kvůli koronavirusu mají všichni strach do ciziny odletět. Nevím jestli máme nárok na vrácení peněz nebo cokoliv jiného, když máme zaplacený i storno poplatek. Měla to být rodinná dovolená. Nikdo s námi nekomunikuje. Na email nikdo neodpověděl a telefon nikdo nezvedá. Prosím o radu, jak postupovat. Děkuji Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se poletí tak nárok na refund není, všechny pojišťovny mají pak covid ve výluce.

  • Sadil Michal napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    chtěl bych se zeptat, jestli existuje nějaká lhůta o žádost o refund letenky. Měli jsme letět začátkem července do Istanbulu a let byl zrušen. Nevím, kdy přesně o refund požádat a koho – jestli ještě před datem odletu nebo až potom a jestli GoToGate nebo Turkish Airlines.
    Předem děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně až po mělo by to být do 3 měsíců.

  • Petr K. napsal(a):

    Dobrý večer Honzo. Potřebuji poradit. V listopadu minulého roku jsme zakoupili přes Letuška.cz 4x obousměrné letenky do Athén na 10.7.20 Letenky jsou od letecké společnosti Aegean. Letuška nám oznámila mailem že náš let (odlet z Prahy) byl leteckou společností zrušen. Po urgenci Letušky že již nemíníme nikam cestovat jelikož šlo o jednorázovou akci a navíc druhý pár letět ze zdravotních důvodů už nemůže a tudíž chceme vrátit peníze, nám bylo nabídnuty 4 způsoby. Přesunutí letu na později atd, nepřipadá v úvahu. A teď tedy potřebuji tu radu… nabízejí že máme přes web formulář kontaktovat Aegean buď pro vystavení Voucheru na 18 měsíců nebo rovněž přes formulář podat Reklamaci a zažádat o vrácení peněz. Ještě nezapomněli zmínit že druhá varianta je z důvodu množství Reklamací dost nepravděpodobná resp. na dlouhé lokte. V každém případě po nás chtějí aby jsme komunikovali jen s leteckou společností. Co bys nám poradil nebo co bys nám k tomu řekl. Nikam letět už nechceme ztratilo to pro nás význam. Jen nechceme přijít o peníze. Díky Petr

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, Letuška působí jen jako zprostředkovatel a tou službou je prakticky rezrevace letenky, kterou vám udělala. Pokud to má v podmínkách tak je možné, že vám poskytne údaje a vy si musíte vyjednat refund přímo s aerolinkou… Letuška vám následně případně vyplatí částku, kterou ji zašle Aegean.

  • Petra Polišenská napsal(a):

    Dobrý den, prosím o pomoc, měla jsem zakoupené letenky společnosti Air Canada přes Student agency. Lety mně byly zrušeny, odlétat jsem měla 30.3 do Port of Spain s návratem 16.4. Student agency mně neustále odpovídá na moje žádosti o vrácení peněz, že musím počkat, až jim je vrátí Air Canada. Air Canada má na stránkách napsáno, že finance za zrušené lety v souvislosti s Covidem navrátila, trvalo to prý 6 až 8 týdnů. Student agency mně tvrdí, že žádné peníze nemají a že mně vrátí jen část peněz, protože jsem letenky den před odletem stornovala, ale to bylo učiněno na základě informace Student agency, že tak mám učinit……dá se s tím tedy něco dělat? Moc děkuji za Váš čas věnovaný mojí odpovědi…..Petra

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, výplaty trvají obvykle déle než aerolinky předpokládají, pokud by tam byl ale zádrhel s SA a stornem tak určitě vytisknout emaily a zaslat jim ke konfrontavi, pokud to nepomůže tak pak už jedině jít do nějakého sporu.

  • Hana Tesařová napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    mnohokrát děkuji za již předchozí rychle zodpovězené otázky 🙂
    Prosím, mám dotaz ohledně koloběžky.
    Jak by se měla zabalit koloběžka u Ryanairu ?
    Vím jen, že nesmí přesáhnout rozměry 81 x 119 cm, ale v podmínkách jsem nenašla, jestli se musí zabalit stejným způsobem jako jízdní kolo ( tam jsou pravidla – “ taška na kolo“ )nebo jinak ?
    Může to být jakýkoliv karton, potravinová folie či takové ty „bublinky“ naplněné vzduchem, do kterých se balí křehké věci ) ?
    Musí být vyfouklá kola ?
    Děkuji předem za ochotu a odpověď.
    Přeji hezký den.
    Hana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se vám vejde do standardního zavazadla, tak je jedno jak ji zabalíte, pokud ne tak je ji potřeba objednat jako kolo a splnit tak i podmínky pro kolo.

  • Michal napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    měli jsme 21.7. – 10.8. letenky Praha – Kuala Lumpur (přes Dubai) od Emirates. Bez jakékoliv informace jsem čistě náhodou zjistil, že let z Prahy je zrušen. Jaký existuje způsob zrušení rezervace a zažádání o peníze zpět? Nebo alespoň o nějakou část?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, letní letové řády určitě ještě nejsou všechny finální, takže zatím bych ještě počkal jak to vůbec dopadne.

  • Yvona napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Nikdy jsem s Ryan air neletěla a mám trochu hokej v zavazadlech. Malé příruční zavazadlo jako kabelku chápu, ale potom bude velký kufr do spodu letadla zdarma? Malý kabinový zaplatím a musím se nějak registrovat? Let do Soluně. Děkuji mnohokrát za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v ceně je jen malé zavazadlo 40x25x20 cm, cokoliv (větší na palubu s Priority nebo odbavené zavazadlo) je pak za příplatek, je lepší rezervovat online než na letišti, je to levnější.

  • štefan napsal(a):

    ahoj honzo.Bývají nejaké letenky v akcii z Prahu na mezinarodní letište Male?furt čekám na příští rok cca březen a nic

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano bývají kolem 11 000 Kč, je potřeba počkat jakmile se to trochu rozlétá, pak se začnou objevovat i akce.

  • wxa napsal(a):

    Ahoj, mám, respektive měl jsem objednané letenky do Francie přes mytrip.com. Oba dva lety byly zrušeny, což mi potvrdili na smartwings. Teď se snažím dovolat ma mytrip, ovšem bezúspěšně. Nemá někdo zkušenosti, jestli se na tuhle společnost vůbec dá nějak dovolat? Na smartwings mi sdělili, že vše ohledně případné refundace musím samozřejmě řešit přes společnost, u které jsem letenky kupoval, což je bohužel mytrip.

    • Honza napsal(a):

      Já s nimi bohužel zkušenosti nemám, tak třeba poradí někdo komu se už podařilo..

  • Honza napsal(a):

    Dobrý den, zatím ani jednu z linek SmartWings neoznámil. Jediná nejbližší linka je tak do Neapole s easyJet, pak případně dojet rychlovlakem… Případně jsou v nabídce přímé lety do Katánie z Vídně.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *