Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 296 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Jana H. napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych poděkovala za step-by-step instrukce ohledně refundace. Po dlouhém úsilí se mi až dnes povedlo komunikovat s live-chat support, všechny peníze mi vrátí – již jsem dostala potvrzení emailem.
    Let jsem bookovala v únoru, v červnu jsem měla letět do Dublinu, což v rámci COVID bylo zrušeno. Samozřejmě jsem dostala VOUCHER, který jsem neakceptovala, a snažila se spojit s „live chat“ již v květnu, linky byly přetížené, a až dnes konečně hned ráno jsem se spojila s live-chat podporou, Na první dobrou se mnou okamžitě komunikoval pán, který mi napsal, že mám voucher – je třeba napsat, že voucher neakceptujete a chcete full refund.
    ještě jednou děkuji za instrukce a postup a skvělé tipy na cestování! 🙂

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    jen doplním svůj předchozí komentář
    Michal napsal(a):
    11.9.2020 (22:15)
    původní kredit byl vytvořen z důvodu zrušení letu pro nemoc (plané neštovice).

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Předpokládám že to bylo na základě pojištění, tam to bude vyloženě na tom pročíst ty podmínky…

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat. Platil jsem u Ryanairu za letenky creditem. Je možné získat následnou refundaci v hotovosti? Společnost nám vytvořila totiž další kredit. Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to byl voucher za zrušený let tak ano, pokud vyloženě dobitý kredit tak to bude podle podmínek Ryanairu.

  • Profilový obrázek
    Zdenka napsal(a):

    Dobrý den, velmi děkuji za tuto stránku. Let Riga od 26.5. 2020 zrušen a Barcelona od 25.7. zrušena. Náhradu zatím nemám žádnou, voucher jsem odmítla a požádala o peníze. Celkem to pro nás cestující (já a dcery) je 11800 a nechce se mi je RY.nechat. Vůbec jsem netušila, že nestačí odmítnout voucher a vyplnit formulář o refundaci za zrušený let. (České aerolinky vrátily za březnový Řím do 20 ti dnů.) Všechno je v Angličtině, což je pro mě hrozná nevýhoda, základy Aj sice nějaké jsou, překladač taky funguje, ale… např. tel. hovor dopadl tragicky. Chat mě děsí, že bude opět angličtina a já nestihnu rychle přeložit informaci, natož odpovědět. Zkusila jsem tedy odeslat tabulku dle Vašeho návodu – opět je to paskvil tabulky s anglickými zkratkami, kterým nerozumím (vyplnila jsem intuitivně), a objevil se nápis, že jsem byla zařazena do fronty. Tak snad se něčeho dočkám. Jen takový povzdech, že naše generace cestovat nesměla, teď jsou děti velké, něco našetřeno a zase budeme sedět doma. Moc děkuji, všem hodně štěstí a po čase napíšu jak to dopadlo.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, případně můžete poslat zprávu viz odkaz výše a kouknem na to.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Nedorazil, ale dnes vše vyřízeno po chatu. Poslali voucher, který mohu vyčerpat, ale zároveň mě mají v seznamu na vrácení peněz. Pokud ho nepoužiji než to sprocesují, pošlou peníze.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Dnes vše vyřízeno po chatu. Poslali voucher, který mohu vyčerpat, ale zároveň mě mají v seznamu na vrácení peněz. Pokud ho nepoužiji než to sprocesují, pošlou peníze.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Omlouvám se za překlepy.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Dobrý den,
    již v červnu jsme požádali o regundaci. Vzali by jsme i voucher, ale žádný nepřišel. Jelikož jsme se nedočkali žádné reakce rozhodli jsme se let přebukovat. Systém to umožňil. Snažili jsme se vzít spět žádost, ale vždy jsme narazili jen na odpověď automatu. Dnes rezervace zmizela a přišel e-mail:
    Dear Customer,
    I acknowledge receipt of your recent refund request.
    We confirm that your refund request has been processed. As your booking reference was paid with a gift voucher, this voucher is now available to be redeemed again.
    Yours sincerely,
    Ryanair Group Customer Service (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)

    Nemám žádný voucher, který by byl znovu platný. Mám očekávat peníze nebo došlo k nějaké chybě?
    Poradíte? Stalo se to někomu?
    Jana

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi vám nedorazil voucher nebo spadl někde do spamu, ideálně napsat na online chat ať ho pošlou znova.

  • Profilový obrázek
    Luccy napsal(a):

    Zdravím, moje zkušenost : 26.8. dle tohoto návodu přišel potvrzovací email, že evidují moji žádost a 30.8. další email:
    Dear Customer,

    We acknowledge your request for a refund in lieu of a travel voucher for your unused booking.

    We confirm that your refund request has been processed back to the form of payment used to pay for your booking. Your issuing bank will take 5-7 working days to process this refund amount back to your account.

    The amount refunded to your credit/debit card/method of payment is

    CZK-6,347.00 Payment Method:Balancing

    CZK-6,347.00 Payment Method:COVID VO refused

    Please note the travel voucher issued has been voided and can no longer be used.

    Dnes 3.9. mam peníze na účtě ale jen za 1 let misto obou dvou,za které jsem zadala. Je to tim ze je u te druhe platby napsané:COVID VO refused nebo co to znamená? Moc děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Asi to bude špatně vyplněným formulářem, kde nebylo zaškrtnuto že žádáte za oba lety, takže vyplnit zvlášť pouze za ten let…

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Ráda bych přidala svoji zkušenost: letenky na druhou polovinu dubna, lety zrušené. Požádala jsem v březnu přes formulář o vrácení peněz, ale nic. Místo toho mi asi 3x mi nabízeli vouchery, které jsem nikdy neakceptovala. Ale ani jsem nevěděla, jak je odmítnout… S chatbotem se nedalo „domluvit“. Takže jsem použila návod od Michaely z 12.8.2020, 9:44 níže (čímž tímto moc děkuji 🙂 ) a do chatu zadala „my flight was cancelled, I do not want a voucher, I would like to refund“. Konečně jsem se dostala na nový formulář, kde jsem zadala znovu žádost o vrácení peněz. Do týdne mi přišel potvrzující e-mail a za dalších 5 dní peníze na účet. Přišla ta samá částka, kterou jsem zaplatila. Moc děkuju za rady a všem přeju také úspěšné vrácení peněz.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Rezervace letu Brno-Londýn na 7.5.2020.
    Let mi zrušili 15.4.2020. Obratem poslána žádost o refund.
    27.8.2020 refundace platby dorazila na účet.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Pokračování mého příspěvku z:
    16.8.2020 (23:19)
    21.8.2020 (14:33)
    27.8.2020 (8:45)

    Podařilo se mi bance doložit, že nejen let tam, ale i let zpět byl zrušen. Na chatu mi agent totiž tvrdil, že zpáteční let zrušen nebyl. Zahájil jsem novou komunikaci a začal otázkou, kde let přistál, když letiště v Brně bylo uzavřeno. Agent napsal, že nepřistál, protože byl zrušen a to jsem přesně potřeboval. Kopii komunikaci jsem zaslal bance, která obratem posunula reklamaci na Mastercard – a ejhe: za 2 dny mi Ryanair napsal, že posílá peníze na účet v průběhu 5-7 pracovních dnů 🙂

  • Profilový obrázek
    Silvie napsal(a):

    Co může dělat potřebujeme zrušit let v pondělí s důvodu uzavření maďarských hranic co muzu udělat?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel nic, není to chyba na straně aerolinky, maximálně vám mohou vrátit některé daně a poplatky.

  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Zdravím, mám prosím prosbu o pomoc. 5.8. mi přišla od RYA tato zpráva.
    Dodnes nepřišly žádné peníze ani nic dalšího. Na chatbota už se 8 dní nedokážu vúbec připojit,
    možná je kód rezervace už nějak vyblokovaný? Oni to mají vyřízené a já nemám ani korunu.
    Předem děkuji Eva

    Dear Customer,

    We acknowledge your request for a refund in lieu of a travel voucher for your unused booking.

    We confirm that your refund request has been processed back to the form of payment used to pay for your booking. Your issuing bank will take 5-7 working days to process this refund amount back to your account.

    The amount refunded to your credit/debit card/method of payment is

    CZK-8,590.62 Payment Method:Balancing

    CZK-8,590.62 Payment Method:COVID VO refused

    Please note the travel voucher issued has been voided and can no longer be used.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tohle je ta poslední zpráva po které obvykle peníze přijdou, pokud tak ne, je někde chyba – platila jste to přímo na http://www.ryanair.com?

  • Profilový obrázek
    AM napsal(a):

    Ještě bych tedy dodala, že na peníze stále čekám. Budu informovat o vývoji situace.
    Celou konverzaci s agentem mám nafocenou (transkrip konverzace, který mi nabídli a měl přijít do 30 min od ukončení chatu, nepřišel). Všechno si dokumentujte ať máte na ty změtky páku.

  • Profilový obrázek
    AM napsal(a):

    Ahoj všem,
    zrovna jsem řešila vrácení peněz. Letenku jsem platilav lednu, v dubnu zrušili let a včera mi potřetí poslali informaci o tom, že si mám vyzvednout již dvakrát odmítnutý voucher, navíc v hodnotě o dva tisíce korun nižší než byla pořizovací cena letenky.
    Na chatu jsem se spojila s agentem a žádala jsem full refund v EURECH. Pokud jste tedy původní letenku platili v eur a oni vám chtějí vrátit peníze v czk, trvejte na tom, že to bude v eur. Řídí se nějakým velmi nízkým kurzem… Chat s agentem může být velmi nepříjemný. Musíte neoblomně trvat na tom, že to tak opravdu bylo. Agent uznal, že jsem platila v EUR až poté, co jsem opakovaně psala, že trvám na platbě zpět v eurech a že jim mohu poslat potvrzení od banky. Do té doby mě přesvědčoval o tom, že jsem platila v czk.
    Přeju hodně štěstí s tímhle šimlem. Ryanair u mě jako společnost skončil. Je to zlodějská instituce.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Pokračování mého příspěvku z 16.8.2020 (23:19) a 21.8.2020 (14:33) ….

    Požádal jsem banku o pomoc (let placen kartou). Banka mi obratem odpověděla, že není problém mi pomoci, ale mám od Ryanair potvrzení, že byl zrušen pouze let Brno-Londýn 7.5.2020 a nikoliv Londýn-Brno 11.5.2020. Při kontrole dokladů jsem zjistil, že sice letiště v Brně bylo 11.5.2020 uzavřené, ale Ryanair mi formálně let nezrušil (což mi následně potvrdil i operátor na chatu). Protože ale oba lety byly na jedné rezervaci, mám nárok na refund i za let zpět, ale nemohu to řešit přes banku, protože z jejího pohledu let zrušen nebyl. S operátorem Ryanairu jsem chatoval asi hodinu, ale stejně mi napsal, že od něj žádné potvrzení nedostal. Řešením tedy je čekat, až Ryanair refundaci pošle a pokud mne přejde trpělivost a oželím polovinu částky, tak mohu požádat banku (spol. vydávající platební kartu) o refundaci alespoň za let tam. O víkendu zkusím ještě zatlačit na refundaci podáním stížnosti k Úřadu pro civilní letectví.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Jediné co funguje je neustále psát na online chat, dokud nedojde k výplatě..

  • Profilový obrázek
    Milan Jeřávek napsal(a):

    Ahoj Honzo.
    Voucher mi přišel již 30.6.Neměl jsem tedy tucha o odmítnutí na chatu.Teď máme 26.8..Stále ještě můžu odmítnout voucher? Děkuji, M.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano napsat na online chat a odmítnout.

  • Profilový obrázek
    Adriena Rambousková napsal(a):

    Ahoj všem, RA nám rušil několik letů, když jsme v březnu uvízli na letišti v Londýně. Poslali voucher do emailu, chtěla bych pay back, ale nedaří se mi s nimi spojit. Zkoušela jsem email, online formulář a několikrát do týdne zkouším toho online bota, ale nikdo se mi nepřipojí. Mám to otevřené většinou hodinu a čtvrt a pak zkouším znova. Je to málo? Píšete tu všichni, že vám tam odpovídají celkem v pohodě 🙂 … nebo se to někomu taky děje? Možná už jsem jim psala tolikrát, že si mě v RA blokli (sranda) ….

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, zkus to co nejdřív hnedka po otvíračce ráno, to je tam nejvolněji.

  • Profilový obrázek
    Martina Konečková napsal(a):

    Přidám svoji zkušenost, po zrušeném letu v květnu do Londýna mi přišla nabídka na voucher, který jsem jim hned odmítla. Toto se opakovalo dvakrát. Pořád jsem čekala na refundaci a nic se nedělo. Díky tady Honzovi jsem přišla na jejich chat, kde byl autobot, podařilo se mi za nějakou dobu spojit se s jejich agentem. Prve mi oznámil, že jsem si ale předtím vybrala voucher, který mi poslali. Hned jsem mu odpověděla, že to není pravda, že jsem voucher zamítla. Tak mi ho pro jistotu znovu nabídl, ale odmítla jsem a napsala, že chci být zařazena do seznamu na vrácení refundace. Potvrdil mi to a hned se vypnul, ještě než jsem stihla poděkovat. A refund mi minulý týden opravdu přišel zpátky na kartu! Tak ještě jednou VELKÉ DÍKY Honzovi za rady, jak postupovat. Jinak bych ty peníze už nikdy neviděla. Děkuji!!! ;o)

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Super, že to vyšlo 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *