Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 347 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Čermáková napsal(a):

    Dobrý den, zažádala jsem o vrácení peněz z neuskutečněného letu (palubní lístek P/41-5270 ,rez.kod B42BPP a palubní lístek P/41-9491 rez.kod B42BPP) za let Praha-Malaga dne 2.dubna 2020. Penize mi do dnešního dne společnost nevrátila. Co s tím?Děkuji za radu.Renata Čermáková

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně vyplnit form na odkazu výše, kouknem na to.

  • Martina Lackova napsal(a):

    Dobrý den, mám prosbu, měnila jsem datum letu a byl mi nauctovan poplatek za zmenu letu i kdyz by mel byt poplatek za zmenu na lety v rijnu i listopadu zdarma. Co mam ted delat? Mohu zadat o refund? Vsude reklama ze zmena je bez poplatku a ted nic, jeste najit nejake cislo nebo email na podporu to je narocny. Dekuji za odpoved

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, neprováděla jste tu změnu u letu s odletem za méně než 7 dní?

  • Petr napsal(a):

    Zdravim,
    mam dotaz a to, kdyz jsem dokupoval letenky pro dalsi cestujiici prez svuj ucet.
    do casti mam vyplnit sve udaje nebo toho konkretniho cestujiiciho?

    Dekuji za info

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zaškrnout tlačítko že žádáte za všechny cestující a segmenty letu.

  • NatálieŠ napsal(a):

    Dobrý den,
    V květnu jsem měla letět se společností Ryan-Air na Fuerteventuru. Kvůli situaci, byl let zrušen. Letenky jsem si rezervovala přes Kiwi.com.
    Ihned po tom, co byl můj let zrušen, tak jsem požádala o vracení peněz. Nevím, zda jsem udělala nějakou chybu, ale je konec října a peníze se mi pořád nevrátily.:-(
    Mám vytisknutý “Refund application form”, jako doklad, že jsem Refund udělala (pro jistotu).
    Nevíte prosím někdo, jak tuto situaci řešit? Jsem z toho nešťastná.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to potřeba neustále dokola urgovat, máme na to už celkem najeté postupy, tak zkuste vyplnit form zde a kolega Kuba na to koukne, poslední dobou se nám daří přinutit Ryanair vyplatit do cca týdne.

  • Libor Pluháček napsal(a):

    Zdravím Vás, už se s RyanAirem potýkám od března a 2/9 mi konečně přišel tento mail …..
    Nicméně 5-7 prac. dní je dávno fuč a stále nic. Poradíte, jak to zaurgovat? díky moc LP

    Ryanair Group Customer Care (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)

    Our Ref: XXXXX

    Dear Customer,

    We acknowledge your request for a refund in lieu of a travel voucher for your unused booking.

    We confirm that your refund request has been processed back to the form of payment used to pay for your booking. Your issuing bank will take 5-7 working days to process this refund amount back to your account.

    The amount refunded to your credit/debit card/method of payment is

    EUR-44.10 Payment Method:Balancing

    EUR-27.98 Payment Method:COVID VO refused

    EUR-427.79 Payment Method:COVID VO refused

    Please note the travel voucher issued has been voided and can no longer be used.

    Yours sincerely,

    Ryanair Group Customer Care (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je to o tom neustále psát na online chat, případně pak napsat nám a my to zaurgujem, máme už na to připravený postupy, co celkem rychle fungují.

  • Romana napsal(a):

    Dobrý den, v prosinci jsme měli letět do Lodýna, ale přišel mi email, že let tam i zpět byl změněn o 3 hodiny a více což nechceme.
    Za pár dní dokonce přišel email že odlet z Londýna byl posunut o den později. Hned jsme tedy požádali o vrácení peněz přes jejich formulář což bylo 29.9.2020.K dnešnímu dni mi nepřišla žádná reakce a stále mi chodí emaily o změně letu.Když vyplním formulář znovu, je mi sděleno, že už bylo požádáno. Na LIve chatu jen jen robot Co s tím? děkuji za každou radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně napište na refund do našeho formu. Koukneme na to, je tam potřeb znova urgovat dokud peníze nepřijdou…

  • PavelS napsal(a):

    Dobrý den,
    pro informaci ostatním – navazuji na svůj komentář z 14.10. – dnes mi na kreditce (kterou jsem ty letenky platil) přistály peníze za letenky v plné výši. Takže za mě – funguje to a díky za zdejší stránky:-)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jsem rád, že to pomůže 🙂

  • Andrew Andrewich napsal(a):

    Dobrý den,

    před pár dny přišel email od společnosti Ryanair o zrušení mého letu dne 22.12.2020. Po pokusu o refundaci, přes jejich webové stránky, mi po vyplnění formuláře naběhne chybová hláška:

    Unfortunately we cannot process your application for one of the following reasons:
    Flight has not been cancelled or delayed > 3 hours.

    Nemáte s tím někdo zkušenost? Případně nápad na další postup? O jejich vouchery nemám zájem.

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zřejmě ještě nebyl let úplně vymazán z letového řádu, tak se jim to nepropsalo úplně do systému, zkusil bych za pár dní.

  • wojta napsal(a):

    Wojta díky moc už jsme nedoufal. Nekomunikuji nepíší. Zkusil jsem Váš návod a za 7 dní máme prachy. Ještě jednou děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Tak super 🙂

  • mfr napsal(a):

    Ahoj
    tak mě byly od RYR zrušeny 2 lety s rodinou: jeden na velikonoce a druhý v květnu. Je to půl roku a nemám stále peníze zpět, ikdyž jsem žádal o vrácení a mám ten jejich doklad o tom, že to bylo přijato… nevíte co mohu dělat dál? Platba byla přes kreditku (ne debet card). Pozn: od Easy Jet to bylo za dva měsíce vyřízeno. Díky za každou radu

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ideálně napsat na online chat, nebo napsat pod odkazem výše a kouknem na to.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den,
    ‪27. 8. 2020‬ měla má rodina letět do Řecka, bohužel den před odletem byl jeden cestující hospitalizován s akutní leukémií, tudíž nebylo možné odcestovat. Snažila jsem se společnost Ryanair informovat vyplněním formuláře, ale stále formulář nelze odeslat a telefonní čísla nefungují, nevím jak se s danou společností spojit a jak získat zpátky peníze za letenky.
    Děkuji,
    s přáním hezkého dne,
    Monika Černá

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v tomto případě je čistě na Ryanairu jak danou situaci posoudí, obecně nárok na refund ani v tomto případě není, v některých případech ale aerolinka refund schválí, je potřeba se neustále dotazovat na online chatu.

  • Veronika napsal(a):

    Moc děkuju. Udělala jsem podle návodu Honzy a peníze mi fakt došly za lety zrušené v červenci do Španělska.

    • Honza napsal(a):

      Tak paráda 🙂

  • PavelS napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěl jsem dnes postupovat podle uvedeného návodu (za který velmi děkuji) a jelikož jsem už dříve žádal o vrácení peněz, ale dosud jsem neodmítl voucher, který mi dorazil (naivně jsem čekal a myslel si, že to stačí), zkusil jsem dnes proces posunout dál a voucher odmítnout. Zjistil jsem ale, že na stránce chatu přibyl odkaz „All customers who have received the travel voucher and do not want to keep the voucher, please click here to reject your voucher.“, na který lze kliknout. Tak jsem to udělal, vyplnil email a Booking reference, zaškrtnul obě políčka a odeslal. Na obrazovce se objevilo „Your request has been sent“ a dále „Your booking has now been placed in a queue for a cash refund in lieu of your travel voucher issued.“

    Vypadá to, že postup zjednodušili a snad také povede k cíli. Má někdo stejnou zkušenost a domohl se už svých peněz?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jde to i takto.

  • Daniel Polák napsal(a):

    Mohu se zeptat, z jaké adresy RYANAIR posílal info o přijetí žádost o refundaci a ze které adresy přišel nějaký ten voucher? Já čekám už od května 🙁

  • Simona napsal(a):

    Dobry den,
    na jare mi zrusili dva lety, ktere jsem kupovala pres zprostredkovatele (flightics.cz), obdrzela jsem vouchery. Kdyz bych chtela vratit penize, postup je stejny jako pri odmitnuti voucheru?
    Pri vyplnovani zadosti mi pisi ze zadost byla odeslana, avsak s dodatkem: “unfortunately the information entered does not match the information provided at the time of booking” a moc nerozumim, co tim chtel basnik rici. Dekuji za pripadnou radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to o tom, že to za vás rezervoval Flightics, takže těžko říct co do té rezervace vyplnili, je tak potřeba kontatkovat je a vyřídit si to s nima.

  • Pavlína napsal(a):

    Dobrý den, v únoru jsem kupovala letenky přes RY s odletem z Vídně do Palerma a zpět (odlet měl být v červenci). 15. 4. mi přišel mail od RY, že čas letu bude posunut, proto ať buď vyplním formulář, že s posunem souhlasím, nebo ať vyplním formulář o vrácení peněz za let. Kvůli koronaviru jsem samozřejmě požádala přes formulář o vrácení peněz (zaklikla jsem všechny lety, všechny cestující). Poté mi přišel mail s omluvou, že vyřizování vrácení peněz bude trvat dlouho. Pak mi do léta přišlo ještě několik stejných mailů, v nichž informovali o časovém posunu letu (opět s tím, ať to buď potvrdím, nebo požádám o vrácení peněz). Pár dní před odletem mi přišla výzva na odbavení. A doteď nic. Žádný mail, žádné peníze. Můžete mi prosím poradit, jak dál postupovat a mám-li ještě nějakou naději na vrácení peněz? Děkuji mnohokrát za radu!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano nárok je, napište buď na online chat nebu do formu, viz odkaz výše a kouknem na to.

  • Radka napsal(a):

    Dobry den, rada bych se zeptala. Začátkem září jsem vyplnovala u Ryanair formulář pro vracení peněz. Jednou z důvodu přesunuti letu na jiný termín a druhy let bohužel z důvodu úmrtí v rodině. Po vyplnění obou formulářů se objevilo děkujeme za vyplnění….asi tedy proběhlo v poradku. Píšete ze jste vyplnovali také, cca ve stejný termín a peníze mate na úctě. Nevíte co mám udelat více? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den ideálně napsat na online chat, to to vždy uspíší.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať ako postupovať, keď mi pred skoro mesiacom prišiel email, že do 5-7 pracovních dní prídu peniaze na účet za zrušený let ale stále bohužial čakám.
    Ďakujem

    Dear Customer,

    We acknowledge your request for a refund in lieu of a travel voucher for your unused booking.

    We confirm that your refund request has been processed back to the form of payment used to pay for your booking. Your issuing bank will take 5-7 working days to process this refund amount back to your account.

    The amount refunded to your credit/debit card/method of payment is

    CZK-12,226.60 Payment Method:Balancing

    CZK-12,226.60 Payment Method:COVID VO refused

    Please note the travel voucher issued has been voided and can no longer be used.

    Yours sincerely,

    Ryanair Group Customer Care (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to by mělo do cca týdne přijít, pokud ne tak je někde problém. Platila jste to ze své karty? Je stále platná? Atd. Ideálně pak napsat na online chat.

  • Zdenka napsal(a):

    Milý Honzo, moc Vám děkuji. 10.9. jsem psala, že stále nemám peníze od Ryanairu za zrušené lety. Díky Vašemu návodu se to podařilo a do sedmi dnů po vyplnění tabulky jsem měla za oba lety peníze na účtu. Velký dík a srdečně zdravím.

    • Honza napsal(a):

      Tak paráda 🙂

    • Michal Šperk napsal(a):

      Dobrý den,
      požádal jsem si o navrácení peněz za posunutý let na jiný den. Ryanair mi nabídl buď voucher nebo refunds. Dal jsem vrácení peněz avšak od Ryanairu mi přišel email, že mi částku vrátí, ale není v původní výši, kterou jsem platil. Nevíte proč? Děkuji za info. Michal

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zaškrtnul jste let tam i zpět a za všechny cestující? Pak jedině kurzový rozdíl..

  • Jiří napsal(a):

    Dobrý den, mám stejný problém jako Barbora. Koncem dubna mi zrušili let a v emailu bylo napsáno, že si mohu zažádat o vrácení peněz nebo si svůj let prebookovat zdarma. A ať beru na vědomí že automatické proplacení peněz za zrušený let bude provedeno po 21 dnech. V takovém případě jsem čekal a čekal a čekal. Po více jak dvou měsících kdy jsem neobdržel ani žádné informace o postupu vyřízení vrácení peněz natož peníze, jsem vyplnil žádost o vrácení peněz. Bohužel pri jejím odeslání vyskakuje hláška „error“. Problém je v tom že nevím kde se dotázat na status mé „žádosti“. Live chat ( bez robota nefunguje) robot je kok..t který stejně nerozumí. To že mi ještě nevrátili peníze mě ani tak neštve , jako to že nevím jak na tom jsem. komunikace s Ryanair je fakt katastrofální. Díky všem za případné rady.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *