Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 296 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Tak dnes jsem se spojila s agentem pres chat s tim, ze opravdu chci vratit penize a nechci voucher. Jen se me slusne znovu zeptal, zda opravdu prachy a ne voucher a pak uz jen, ze ok peníze vratime, jen to bude chvilku trvat, popral hezky den a konec. Takže ja jsem s komunikaci zaměstnanců v Ryanair velice spoko.

  • Profilový obrázek
    Dana napsal(a):

    Dobrý den Honzo, prosím, komunikace s agentem přes online chat je v Aj??
    Email o zrušení letu mi přišel v Čj, zažádala jsem o vrácení peněz, přesně jak píšeš, poslali voucher, který nechci. Do online chatu jsem se zatím neodvážila. Bojím se Aj.
    Umím základ, asi si dokážu přeložit z Aj do Čj a selským rozumem tomu tak nějak porozumět. Ale obráceně se obávám, že to fungovat nebude…

    • Profilový obrázek
      Lucie napsal(a):

      Já angličtinu také moc neovládám, ale když si zároveň otevřete Google translate, tak to zvládnete. Přeložíte si, co píšou a svoji žádost si v tom taky necháte přeložit. Nebojte se toho 🙂

    • Profilový obrázek
      Lucie napsal(a):

      Tak vyřešeno, přesně, jak se píše v článku, odmítnete voucher a oni vás zařadí do výplatní fronty, jděte do toho 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Klidně přes překladač, dneska to zvládne bez problému a oni na to jsou také zvyklí.

  • Profilový obrázek
    Kateřina Dvořáková napsal(a):

    Já jsem měla letenku na maltu z vidne s lauda a penize ani pres podporu ani formular mi jeste vraceny nebyly, uz nevim, na koho se obratit, tvrdi ze byly poslany 14.3. ale nic nepřišlo …

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Do půlky března ještě chodily, ideálně tak tedy prověřit u banky.

  • Profilový obrázek
    Míra napsal(a):

    Díky za tip 🙂 Voucher jsem odmítl, ale furt mi tvrdí, že refund zpracují až prý budou v kancelářích, což bude cca za 2 měsíce. Na dotaz, jak je možné, že už někdo refund dostal, stále dokola tvrdí, že nikdo nic dostat nemohl, že mají zakázáno z domova refund zpracovat 🙂

  • Profilový obrázek
    Zdena napsal(a):

    Prosím, nemáte někdo představu, jak by to mohlo být na začátku srpna s odletem do New Yorku z Prahy přes Frankfurt? Letím se Singapore airlines, mám brzy doplácet ubytování… už by to chtělo vědět, jestli se let uskuteční nebo ne. Díky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      To bohužel dneska netuší nikdo.

  • Profilový obrázek
    Marcela napsal(a):

    Wizz čeká hodně dlouho před samotný let. Pak nabízí refund, nebo 120% poukaz. Zatím to vypadá, že to funguje. Je nutno požádat o poukaz, pak až o refund (100%, ne 120%) přišla mi vcelku hned i faktura na mail. (Kdybych neplatila ve forintech, tak bych možná vzala i poukaz, ale tahle nechci).
    Ryan jsem požádala o refund 16.5. (potvrzení na mail ani nepřišlo), dnes mi přišel poukaz… a jedeme dál 🙁

  • Profilový obrázek
    Jan Tvrzník napsal(a):

    Já jsem také v koncích. V březnu jsme byli na Maltě. Po třech dnech nám zrušili zpáteční let. Sehnali jsme si náhradní, ale do Krakova. Ten nám dali na letišti zadarmo asi jako náhradu. My ale odlétali z Norimberku a měli jsme tam auto. Jelikož nebyl žádný přímý let, museli jsme z Krakova do Varšavy a poté do Norimberku. A teď jak z nich dostat ty peníze. Email nemají. Proklikám se až k robotovi na chat, ale tam asi s touto variantou nepočítají. Nevíme co dál. Jestli to předat nějaké společnosti a nechat vymáhat. Poradíte někdo? Díky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Tam záleží jak jste přijali ten náhradní let, obecně je samozřejmě nárok na úhradu nákladů pro cestu co cílové destinace, pokud je tak je to 3 roky po letu…

  • Profilový obrázek
    Misa napsal(a):

    Diky za tipy Ryanair, ja porad cekam / od brezna / na penize od MyTrip. Zkousela jsem jiz uplne vsechno.

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Tak koukám, že jsem vše udělal úplně stejně. Ale nejhorší je to, že si z lidí dělají banku skrz vouchery, které neustále nutí dokola, to chctělo celkem vytrvalost. Zajímal by mě potom ten poměr lidí, kteří přijmou voucher a nestihnou ho do roka a do dne vyčerpat, peníze pak asi propadnou.

    Aktuálně čekám na částku, ten chat jsem absolvoval 15.5.2020, tak si asi ještě počkám, mám i autorizovaný přepis konverzace s agentem, tak je asi budu tak za týden opět otravovat.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Je to samozřejmě jejich cíl, aby ten poměr lidí byl co nejnižší..

  • Profilový obrázek
    Klára napsal(a):

    Dobrý den, jak jste prosím odmítli voucher? Žádala jsem o vrácení peněz, ale přišel mi voucher. Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Je potřeba naspat na online chat.

  • Profilový obrázek
    Tom napsal(a):

    Nevíte jak to má wizzair? Máme od února rezervovaný let 1.6. Vídeň-ohrid a 8.6. zpět. Zatím se tváří že se nic neděje a normálně letí. Na webu wizzair jsem žádnou refundaci nenašel. Díky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ruší to klidně den před odletem, takže zatím počkat.

  • Profilový obrázek
    vojta napsal(a):

    Zatímco LOT dál dělá jakoby se nechumelilo a nechává si líbit kvanta naštvaných cestujících čekajících na refund všude po svých sítích. Achjo.

  • Profilový obrázek
    Filip napsal(a):

    Tak já jsem voucher odmítnul 12.5. a stále čekám. Každopádně celá ta komunikace od Ryanair je taková prazvláštní…je tam vidět jak se snaží člověka nasměrovat na ten voucher. Ale asi to vlastně i chápu…tak snad peníze brzy dorazí 🙂 Díky za info 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *