Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 347 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Bohumil napsal(a):

    Dobrý den Honzo, pokud bych chtěl voucher Ryanair za zrušený let darovat, dá se u něj změnit jméno hlavního cestujícího aby ho mohl použít? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne ofiko to nejde, jestli se vám podaří na základě nějakého závažného důvodu přemluvit Ryanair na změnu asi možné je, ale tak jako tak ten voucher jde do týdne refundovat.

  • Šárka napsal(a):

    Dobrý den, vyplnila jsem formulář už před rokem, ale do teď nemám žádné peníze zpět. Když ho vyplňuju znovu, hodí to error 🙁 nemohl by mi někdo poradit jak dostat peníze zpět?

  • Daniel napsal(a):

    Ahoj Honzo, mate zkušenost take s kompenzaci za ZPOZDENY let pres 3 hodiny podle narizeni EU261/2004? jejich formular mi nechce validovat PNR /booking number/ a emailovou adresu. Pry jsou invalid. Zaroven mam dotaz. Ke zpozdeni došlo na obou cestach tam i zpet, tedy na kazde z nich pres 3 hodiny. Obe cesty maji vsak stejne PNR /booking number/, jelikož slo o 1 zpatecni letenku. Do formulare jsem vyplnil toto: jako typ reklamace jsem vybral *EU261 pouze nahrada a Duvody reklamace: *zpozdeny let Nasel jsem tento formular, viz link:
    https://onlineform.ryanair.com/cz/cs/eu-261

    zdravim a dik

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, mělo by se to u jedné registrace brát za všechny lety na rezervaci, takže počkat co odepíšeou, ta náhrada je správně…

  • Daniela Pavelková napsal(a):

    Dobrý den, byl nám zrušen let Krakov -Lisabon , nechali jsme si vrátit peníze na účet. Přišly překvapivě celkem rychle ale s tím , ze nám přišlo asi o 700 Kč méně. Je možné, ze takový rozdíl udělal rozdíl v kurzu PLN? Kupovali jsme v lednu za cca 12 900, včera poslali zpět 12 200. Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, PLN je stále kolem 6 Kč, rozdíl v kurzu je pak okolo 0,3 Kč na jeden zlotý, ideálně zjistit zdali sedí částky v PLN, zřejmě tam bude někde chybkam pokud to bylo tedy kupováno přímo na Ryanair.com.

  • Nika napsal(a):

    Prosím o radu pokud byla zaplacena 1 letenka 2x na stejné jména. Jak mám a kde požádat o vrácení 1 platby? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Přímo na online chatu, ideálně co nejdříve.

  • David napsal(a):

    Dobrý den, po zrušení letu jsem vyplnil požadované udaje na vracení penež a napsali mi, že pošlou penize zpatky na učet z ktereho byli letenky koupeny, ovšem podle mě je to stare číslo učtu které už nefunguje, Poradíte mi prosim jak situaci vyřešit? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, buď s bankou, ono to číslo účtu ještě nějakou dobu funguje, pokud byla zrušena i karta k tomu účtu, což předpokládám, tak napsat na online chat Ryanairu a pošlou to šekem.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den, žádala jsem o vrácení peněz za zrušený let u Ryanair a napsali, že peníze budou vráceny na účet, který byl použit při placení letenky. Je možno změnit číslo účtu na který mi mají peníze vrátit ?
    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je, někdy je potřeba to udělat šekem, bohužel proč to někdy jde a někdy ne jsem zatím nepochopil.

  • David Pelucha napsal(a):

    Dobrý den,ke najdu Booking Reference PNR ?
    Píše mě to že musí obsahovat 6 alfanumeric čísel.
    Žádám o vrácen peněz za zrušený let Brno-Stansted.
    Děkuji
    david Pelucha

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den je vždy v každém itineráři, takže najít v mailu po nákupu letenek přišel itinerář a tam bude 6-ti místná kombinace písmen/číslic.

    • David Pelucha napsal(a):

      Dobrý den,
      Včera jsem to zkoušel zadat,ale pořád se mě to vracelo že je špatný číslo.
      Dneska už to bylo odesláno.Inu Ryanair…
      Děkuji
      David

  • Lukáš napsal(a):

    Zdravím, požádal jsem si již o refund a přišel mi email (22.03.2021), že bych měl během 5-7 dní obdržet peníze (prý záleží na bance). Nicméně je to už přes 14 dní a stále nic nepřišlo. Stalo se to taky někomu? Trvá to běžně déle?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, to by přijít mělo, pokud ne, tak napiš sem a kouknem na to.

  • Klára M napsal(a):

    Dobrý den, potřebovala bych poradit – loni mi touhle dobou zrušili let, poslali mi mail s voucherem, který jsem přijala, protože jsem doufala, že se již za rok půjde dát na plánovanou dovolenou letět (jak naivní). Za dva nebo tři týdny mi ale voucher vyprší, a tak bych ráda získala peníze zpět. Nevíte, jak by to mohlo jít? Díky moc za pomoc! Klára M.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě pošlete všechno info sem, kouknem na to, voucher jde vždy vyplatit.

  • David napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěl bych vašemu týmu moc poděkovat za pomoc při řešení refundu s Ryanair. Po vaší urgenci peníze za necelé 3 týdny dorazily na účet. Moc děkujeme a posíláme nějakou podporu na provoz ;-).

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, díky, jsem rád, že to pomohlo 🙂

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych moc poděkovat vašemu týmu za pomoc při řešení refundu s Ryanair. Po roce máme peníze za letenky do Londýna pro 7 osob zpátky. Jste skvělí, ještě jednou díky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, super, jsme rádi, že to vyšlo :).

  • Daniel napsal(a):

    Jsem na tom stejně. Zrušený let 26.5.2020 a dosud žádné peníze zpět.

    • Honza napsal(a):

      Ideálně poslat do odkazu zde.

  • Aleš napsal(a):

    Dobrý den,
    musím říci, že jsem z Ryanairu opravdu vedle. 18.5.2020 jsem dostal ještě od Laudy informaci o zrušení letu do Edinburgu. Požádal jsem o refundaci. 28.5.2020 již od Ryanairu jsem dostal informaci, že žádostí je mnoho a s refundací to bude trvat trochu déle.
    Dnes je 4.3.2021 a do této chvíle nemám nic a ani žádnou reakci. Psal jsme na různé Ryanair adresy asi 100x. No answer! Obrátil jsem se na jednu advokátní kancelář v Brně. Ta poslala návrh smlouvy na vymáhaní. Smlouva byla však tak obecná, že nebylo jasné zda bych ve finále nezaplatil více jak požadovaných 240,– EUR co stály letenky. Pokud je nějaká rada jak na ně. Prosím o ni. Děkuji moc.

    • Honza napsal(a):

      Pošlete info sem, kouknem na to.

    • Marie napsal(a):

      Musím potvrdit, stejná zkušenost, let do Barcelony v květnu. Dodnes žádná reakce, zkoušeli jsme různé e-maily.

    • Honza napsal(a):

      Ideálně pošlete sem, kouknem na to.

  • Lukáš napsal(a):

    Dobry den,

    Mame v planu koupit letenky do spanelska od Rainaru ale nikde nemohu najit informaci o tom kdyz nam vladni narizeni zakaze vycestovat z CR nebo kdyby nam spanelsko zakazalo vstup do zeme. Nevite prosim jak se k tomuhle pripadu spolecnost rainair stavi? Chtel jsem si letenky pojistit ale tuhle moznost nikde nenabizeji. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pojistit se to nedá ani u jiných aerolinek nebo přímo u pojišťovny. Pro tento případ mají letenky Ryanairu možnost je do 7 dní před odletem změnit, jinak se to posychrovat nedá…

  • Klára Mrázková napsal(a):

    Dobrý den, Honzo.
    Ráda bych se zeptala, zda mohu zažádat o proplacení voucheru?
    Od května 2020 mám několik voucherů od společnosti Ryanair, které jsou platné do května 2021.
    Nyní vím, že je neuplatním a ráda bych si je nechala proplatit. Je to možné? Jak? Velice děkuji za odpověď.
    Klára

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pošlete info k voucherům sem, zažádáme a cca do 14 dní jsou obvykle vyplacené.

  • Jiří Ureš napsal(a):

    Dobrý den, rád bych se zeptal na možnost navrácení peněz za zrušený let ze dne 9.5.2020 do Barcelony. Jedná se o zpáteční letenku. Využil jsem formulář pro vrácení peněz ihned po zrušení, ale bohužel do této chvíle mi nepřišla žádná refundace, jen e-maily od společnosti Ryanair s nabídkou voucheru s platností do konce roku 2021. Na konci e-mailu je link ohledně vrácení peněz, který odkazuje opět na formulář. Po jeho opětovném vyplnění hlásí informaci, že žádost nemůže být vyřízena, protože již byla jednou podaná.
    Při kontaktování společnosti žádná reakce z jejich strany, e-maily se vrací zpět.
    Děkuji za pomoc.
    JU

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, idelně to pošlete sem a kouknem na to, aktuálně vyplácí Ryanair cca do 14 dnů, musí se ale vyplnit ten správný form.

  • Matej napsal(a):

    Zdravím, komunikace s Ryanair je děsná, nevíte někdo, když neumím anglicky, co mohu dělat, když jsem si smazal veškeré e-maily a teď nemám čísla letů pro refundaci, ani již vygenerované vouchery? Mám pouzé v přehledu bankovního účtu, odchozí platby, ale čísla, nebo cokoli, co by mi pomohlo, tam není. Předem dekuju komukoli za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste se podívat na tu transakci ve výpisu z banky, měl by v ní být 6-ti místný kód transakce.

  • Petr Šumbera napsal(a):

    Dobrý den,
    u Ryanairu ruším asi 4 lety koupené přes Kiwi.com. V červenci 2020 vyplněný online formulář na refundaci dále se nic nedělo až do prosince kdy jsem přes Váš manuál vyplnit znova online žádost s potřebnými dokumenty na další let. Po sdílení bankovních údajů mi dneska přišel mail ohledně vyplacení (ač značně ponížených) peněz na můj účet do 28 dnů. Potřeboval bych zjistit, zda jde vyplnit znovu online formulář na zbylé lety nejspíše z důvodu přiložení neúplné dokumentace moji žádost nevyřizují. Při vyplnění formuláře mi to hlásí „has been sent“, takže netuším, kde se obrátit a potřebné dokumenty doložit nebo znovu vyplnit formulář tak jako v posledním případě, kdy mi peníze byly vráceny. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, takhle pokud nevidím ty původní rezervace, tak těžko říct, co vám tam poslali, případně pošlete pod odkzame výše, kolega Kuba na to koukne.

  • Josef napsal(a):

    Dobrý den,
    Ryanair mi poslal mail že mi vrátí peníze za červnový let z Brna. Chtěli po mě číslo účtu atd. Po zaslání mi nepřišel potvrzovaci mail . Dal jsem jen odpovědět na jejich mail a potvrdit přečtení po zadaných údajích. Bylo to odesláno na divnou adresu support@ryanairsupport.com jak dlouho mám čekat nebo nevím jestli jim moje údaje došli. Děkuji za odpověď Josef

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na email obvykle nereagují, je potřeba napsat na online chat, případně na to můžeme kouknout tady.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *