Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 370 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Gabriela napsal(a):

    Dobrý den, mám koupené letenky Praha-Palma de Mallorca a zpět,mohu bezplatně vyměnit stejný let,ale na jiné datum a čas? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, do 7 dní před odletem.

  • Tereza Vodvářková napsal(a):

    Dobrý den, minulý rok jsem si koupila letenky od Raynairu přes Kiwi, po dohadech s Kiwi se mi podařilo získat potřebné informace a zažádala jsem o náhradu přímo u Raynairu, přišel mi voucher, který platil až do konce dubna tohoto roku, před vypršením voucheru jsem v dubnu zažádala o vrácení peněz, protože jsem věděla, že voucher už nevyužiju. Vrátí mi peníze i přes to, že jsem o ně nezažádala hned jak mi voucher přišel, ale v podstatě až po roce? Protože zatím mi nic nepřišlo… Chápu , že žádostí o vrácení peněz je asi hodně, ale čekala bych, že po dvou měsících by žádost už mohla být vyřízena. Děkuji za vaši odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano vrátí, je ale potřeba ještě urgovat přes online chat, případně nám to můžete poslat zde.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den, chtěla jsem se zeptat – máme koupené letenky Videň – Barcelona a zpět s Ryanairem. Odlet do Barcelony nám ale posunuli cca o 8 hodin, pokud budeme letenky stornovat, proplatí nám zpět obě cesty nebo jen tu s posunutým časem? Děkuji moc za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo koupené na jedné rezervaci tak vám musí proplatit obě.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den ,mám dotaz, voucher má větší hodnotu než nové letenky .dá se voucher použít znovu na zbývající částku nebo to propadne. Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, dá se dočerpat při dalším nákupu.

  • Veronika Kubíková napsal(a):

    Dobrý den, máme voucher od Ryanairu za zrušený loňský let Praha – Řím a zpět. Bohužel byly letenky koupeny přes kiwi.com
    Máme čísla voucherů, ale po jejich vyplnění v posledním kroku zakoupení nové letenky se voucher nenačte („Vámi zadaný kód poukazu je neplatný“).
    Pokoušeli jsme se vyplnit i formulář nutný k ověření zákazníka, ale ani tak se aktivace voucheru nedaří.
    Máte, prosím, s výše uvedeným nějakou zkušenost? Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den a není to voucher jen od Kiwi? Jinak napsat na online chat a zeptat se Ryanair jak řešit, problém bych ale viděl u Kiwi…

  • Martin napsal(a):

    Zdravím, potřeboval bych poradit, kam zaslat u Ryanair žádost o kompenzaci dle EU261, nejlépe mailem v PDF. Mailem mi přišlo 15.7.20 info o zrušených letech – méně než 7 dní před odletem let VIE-BOJ (21.7.) + zpáteční méně než 14 dní před odletem BOJ-VIE (28.7.) Oba lety byly na společné rezervaci. V online formuláři žádám o kompenzaci, přes mail a číslo rezervace se dostanu, na další stránce označím účastníky letu, ale dál mě to nepustí kvůli nevyplněnému číslu letu, na které ale nikde na stránce nevidím žádné pole. (peníze za letenky již mám vyřešené). Na Ryanair chatu se nějak nemohu prokousat frontou. Díky předem.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, jinak než online chat nebo ten formulář to odeslat nejde, to číslo letu zkusit s FR/OE nebo bez, to je většinou ten problém, proč to nechce projít.

    • Martin napsal(a):

      díky za odpověď, problém je, že to číslo letu není kam zadat, protože to formulářové pole mi na stránce chybí

    • Honza napsal(a):

      Ideálně tak ten online chat.

  • Radek napsal(a):

    Mám 2 vouchery od Raynair, jeden v Kč + druhý v EUR (původní let byl zpáteční a přes KIWI). Před propadnutím je chci vyčerpat a můžete mi prosím poradit při koupi letenky na webu Rainairu „KAM zadat číslo voucheru, aby ponížil cenu“ a půjdou zadat oba, když jsem u nich četl, že jej lze uplatnit pouze v měně kupované letenky“.

    • Honza napsal(a):

      Je to až v úplně posledním kroku před platbou tuším že je tam ADD VOUCHER a jde jich uplatnit klidně víc, měna by neměla být problém.

  • Bohumil napsal(a):

    Dobrý den Honzo, pokud bych chtěl voucher Ryanair za zrušený let darovat, dá se u něj změnit jméno hlavního cestujícího aby ho mohl použít? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne ofiko to nejde, jestli se vám podaří na základě nějakého závažného důvodu přemluvit Ryanair na změnu asi možné je, ale tak jako tak ten voucher jde do týdne refundovat.

  • Šárka napsal(a):

    Dobrý den, vyplnila jsem formulář už před rokem, ale do teď nemám žádné peníze zpět. Když ho vyplňuju znovu, hodí to error 🙁 nemohl by mi někdo poradit jak dostat peníze zpět?

  • Daniel napsal(a):

    Ahoj Honzo, mate zkušenost take s kompenzaci za ZPOZDENY let pres 3 hodiny podle narizeni EU261/2004? jejich formular mi nechce validovat PNR /booking number/ a emailovou adresu. Pry jsou invalid. Zaroven mam dotaz. Ke zpozdeni došlo na obou cestach tam i zpet, tedy na kazde z nich pres 3 hodiny. Obe cesty maji vsak stejne PNR /booking number/, jelikož slo o 1 zpatecni letenku. Do formulare jsem vyplnil toto: jako typ reklamace jsem vybral *EU261 pouze nahrada a Duvody reklamace: *zpozdeny let Nasel jsem tento formular, viz link:
    https://onlineform.ryanair.com/cz/cs/eu-261

    zdravim a dik

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, mělo by se to u jedné registrace brát za všechny lety na rezervaci, takže počkat co odepíšeou, ta náhrada je správně…

  • Daniela Pavelková napsal(a):

    Dobrý den, byl nám zrušen let Krakov -Lisabon , nechali jsme si vrátit peníze na účet. Přišly překvapivě celkem rychle ale s tím , ze nám přišlo asi o 700 Kč méně. Je možné, ze takový rozdíl udělal rozdíl v kurzu PLN? Kupovali jsme v lednu za cca 12 900, včera poslali zpět 12 200. Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, PLN je stále kolem 6 Kč, rozdíl v kurzu je pak okolo 0,3 Kč na jeden zlotý, ideálně zjistit zdali sedí částky v PLN, zřejmě tam bude někde chybkam pokud to bylo tedy kupováno přímo na Ryanair.com.

  • Nika napsal(a):

    Prosím o radu pokud byla zaplacena 1 letenka 2x na stejné jména. Jak mám a kde požádat o vrácení 1 platby? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Přímo na online chatu, ideálně co nejdříve.

  • David napsal(a):

    Dobrý den, po zrušení letu jsem vyplnil požadované udaje na vracení penež a napsali mi, že pošlou penize zpatky na učet z ktereho byli letenky koupeny, ovšem podle mě je to stare číslo učtu které už nefunguje, Poradíte mi prosim jak situaci vyřešit? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, buď s bankou, ono to číslo účtu ještě nějakou dobu funguje, pokud byla zrušena i karta k tomu účtu, což předpokládám, tak napsat na online chat Ryanairu a pošlou to šekem.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den, žádala jsem o vrácení peněz za zrušený let u Ryanair a napsali, že peníze budou vráceny na účet, který byl použit při placení letenky. Je možno změnit číslo účtu na který mi mají peníze vrátit ?
    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je, někdy je potřeba to udělat šekem, bohužel proč to někdy jde a někdy ne jsem zatím nepochopil.

  • David Pelucha napsal(a):

    Dobrý den,ke najdu Booking Reference PNR ?
    Píše mě to že musí obsahovat 6 alfanumeric čísel.
    Žádám o vrácen peněz za zrušený let Brno-Stansted.
    Děkuji
    david Pelucha

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den je vždy v každém itineráři, takže najít v mailu po nákupu letenek přišel itinerář a tam bude 6-ti místná kombinace písmen/číslic.

    • David Pelucha napsal(a):

      Dobrý den,
      Včera jsem to zkoušel zadat,ale pořád se mě to vracelo že je špatný číslo.
      Dneska už to bylo odesláno.Inu Ryanair…
      Děkuji
      David

  • Lukáš napsal(a):

    Zdravím, požádal jsem si již o refund a přišel mi email (22.03.2021), že bych měl během 5-7 dní obdržet peníze (prý záleží na bance). Nicméně je to už přes 14 dní a stále nic nepřišlo. Stalo se to taky někomu? Trvá to běžně déle?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, to by přijít mělo, pokud ne, tak napiš sem a kouknem na to.

  • Klára M napsal(a):

    Dobrý den, potřebovala bych poradit – loni mi touhle dobou zrušili let, poslali mi mail s voucherem, který jsem přijala, protože jsem doufala, že se již za rok půjde dát na plánovanou dovolenou letět (jak naivní). Za dva nebo tři týdny mi ale voucher vyprší, a tak bych ráda získala peníze zpět. Nevíte, jak by to mohlo jít? Díky moc za pomoc! Klára M.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě pošlete všechno info sem, kouknem na to, voucher jde vždy vyplatit.

  • David napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěl bych vašemu týmu moc poděkovat za pomoc při řešení refundu s Ryanair. Po vaší urgenci peníze za necelé 3 týdny dorazily na účet. Moc děkujeme a posíláme nějakou podporu na provoz ;-).

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, díky, jsem rád, že to pomohlo 🙂

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych moc poděkovat vašemu týmu za pomoc při řešení refundu s Ryanair. Po roce máme peníze za letenky do Londýna pro 7 osob zpátky. Jste skvělí, ještě jednou díky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, super, jsme rádi, že to vyšlo :).

  • Daniel napsal(a):

    Jsem na tom stejně. Zrušený let 26.5.2020 a dosud žádné peníze zpět.

    • Honza napsal(a):

      Ideálně poslat do odkazu zde.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *