Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 296 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Sandra napsal(a):

    Dobry den, mela jsem letet do Prahy vcera 21. 12. s Ryanairem, ale samozrejme vsichni vime, jak to skoncilo. CR zakazala lety z Velke Britanie. Neustale jsem kontrolovala email a cekala, ze poslou oznameni o zruseni letu. Taky jsem kontrolovala stranky Ryanairu. Vcera rano se status letu (ktery mel odletat v 13.05) zmenil z Scheduled na Cancelled. Rikala jsem si, ze email zrejme poslou co nevidet, mozna jim to jen dele trva, protoze zasazenych cestujicich je hodne. Na letiste jsem se samozrejme nevydala, jelikoz let se zobrazil jako zruseny. Dnes jsem volala i psala na zakaznicky servis a bylo mi receno, ze mi nemuzou vratit penize, protoze let nebyl zrusen. Nicmene na jejich vlastnich strankach meli u tohoto letu napsano, ze je zruseny. Navic ten let nemohl v Praze pristat, takze predpokladam, ze musel byt zrusen tak jako tak? Agenti v zakaznickem servisu mi jen neustale opakovali, ze u me rezervace nevidi oznameni o zruseni, tudiz nemohou vratit penize. Nechapu to. Pokud muzete poradit, nebo pokud ma nekdo podobnou zkusenost, prosim podelte se.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, viděl bych to že je to tím, že bylo moc brzo po zrušení, teď už by to snad jít mělo…

  • Profilový obrázek
    Jan Olšar napsal(a):

    Dobrý večer,
    rád bych se zeptal na dvě základní věci, které jsou spojeny s žádostí o vrácení peněz. První věcí je jestli se zadává, jako booking number šesti místní kód uvedený na letence, popřípadě potvrzení platby? A jako druhou věc jsem se chtěl zeptat, pokud byli provedeny dvě platby (stejný let, vždy 2 a 2 osoby), jestli je nutnost psát do live chatu žádost o vrácení peněz 2x, popřípadě to spojit do jednoho dotazu o vrácení peněz a bombardovat je pouze jednou (oznámit oboje čísla). Protože nevím, jestli je zde možnost otevřít 2x live chat ze stejného pc. Doufám, že jste mě pochopili. Děkuji za odpověď. S pozdravem a přáním pěkného dne. Jan Olšar

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano šestimístné PNR, pokud to máte na dvou rezervacích tak je to potřeba vždy řešit za každou zvlášť. Při online chatu klidně můžete uvést obě, ale je potřeba pak vyplnit fomulář, kde to půjde po jedné.

  • Profilový obrázek
    Monika napsal(a):

    Dobrý den,
    10.10. mail o změně času letu s možností zrušení letu (29.10.) a vrácení peněz nebo akceptace změny času. Vybrala jsem, vzhledem k situaci vrácení peněz. 13.10. mail s omluvou, že vrácení peněz bude trvat a byl mi nabídnut woucher, který jsem odmítla a opět potvrdila vrácení peněz, vyplněním formuláře, ten stejný co uvádíte. Tím veškerá komunikace skončila a peníze doposud nebyly vráceny. Mám stále vyčkávat?
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně bombardovat přes online chat.

  • Profilový obrázek
    Honza napsal(a):

    Dobrý den, děkuji za zde uvedené rady a pokyny, zažádáno už v březnu o refundaci, 14 dní po zrušení letu. Následně přišla emailem nabídka voucheru s platností jeden rok. Do konce listopadu žádná jiná odezva od Ryanairu.
    Naštěstí jsem si zde na vašich stránkách nedávno přečetl pokyny pro úspěšné vyřízení refundace a povedlo se, za cca tři dny opět email od Ryanairu s potvrzením, že peníze vrátí zpět na účet a včera konečně příchozí platba za celou letenku (dokonce i díky silnějšímu EURU o +100Kč více).

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Tak to je fajn :).

  • Profilový obrázek
    Alena Valentova napsal(a):

    Pridavam se k nespokojenym zakaznikum,kterych se tyka vyplata za zrusene letenky RYR.Muj let z Prahy do Marseille byl zakoupen v unoru 2020 s odletem z Prahy 20.3.2020 a zptatecni letenka z Marseille do Prahy 6.4.2020. Let byl zrusen spolecnosti z duvodu covidu.Odmitla jsem voucher a pozadala o vraceni penez.Bylo mi odepsano,ze penize dostanu zpet,ale musim mit trpelivost,protoze zadosti je moc.A tak porad cekam a ono porad nic.Jsem duchodkyne a castka kolem 4000,-Kc je pro mne nepostradatelna.Neumim anglicky a tak si nevim rady.Prosim,pomozte mi.Dekuji Valentova

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně vyplňte info do formuláře zde, podíváme se na to.

  • Profilový obrázek
    Martin Herzig napsal(a):

    Zdravím a taky se připojuji s prosbou o pomoc, nám zrušili už v květnu 2020, letět jsme měli 24.05., žádost o vrácení peněz jsem vyplnil hned 07.05., kdy oznámili, že let zrušili, voucher jsem odmítl, dodnes nic. Zkouším postupovat jak píšete viz:

    Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.

    Ale kolonka „možnost spojení s operátorem“ se už nenabízí 🙁 co radíte prosím?
    Děkuji předem za Vaši odpověď. Rád Vám uhradím provizi za pomoc s vymožením částky zpět. Určitě se domluvíme.
    Mějte se hezky
    Herzig

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně vyplňte formulář pod odkazem výše, jakmile nám to spadne do systému, dáme vám vědět.

  • Profilový obrázek
    Libuše Nitschová napsal(a):

    Děkuji za radu ale již jsem to odeslala v květnu když oznámili že se let ruší. Jednou se ozvali zda nechci voucher. A jinak žádná komunikace. Jednalo se o let do Řecké Soluně a zpět.

  • Profilový obrázek
    Tereza Ptáčková napsal(a):

    Dobrý den, zrušili nám let již z jara do Říma. Podle všech jejich pokynů byly vyplněny všechny formuláře, ale ani nám nepřišel potvrzovací email o žádosti o vrácení peněz. Znovu ale ten formulář nejde vyplnit. Ryanair přestal i odepisovat na zprávy.. je nějaká možnost to dále řešit? Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, napiště pod odkazem výše, je potřeba je několikrát popohnat, kouknem na to.

  • Profilový obrázek
    Tomáš napsal(a):

    Dobrý den, chtěl bych požádat o radu, zrušili nám let na Kypr, podána žádost viz níže, ale pořád nic : -(
    Děkuji za odpověď.

    Děkujeme za vaši žádost o vrácení peněz. Podrobnosti o vašem požadavku naleznete níže:

    Letecký kód
    FR
    Číslo rezervace letu:
    S2IBQV
    Typ vrácení peněz:
    Všichni zákazníci a všechny lety rezervované v této rezervaci
    Čas schůzky:
    11/08/2020 10:00

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně napiště pomocí formuláře výše, pokud byl let zrušen tak nárok na refund určitě je.

  • Profilový obrázek
    Jakub napsal(a):

    Dobrý den,podle vašich instrukcí jsme si zažádali o vrácení peněz,koruny přišli ale ne v plné výši,přitom nám Ryanair v emailu napsali ze budou vráceny v plné výši. Z karty si ztrhli v lednu 30 141 vrátily 27 665,-kč ,to stejné u dalších letenek ,zaplatily jsme 18 281 vrátily 16 779. Přitom do mailu napsali že vrací 1166 euro a 707 euro což odpovídá celým částkám . Díky za odpověď Jakub

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bude to kurzový rozdíl vaší banky mezi nákupem a prodeje, který je obvykle 1-2 Kč na jednom euru.

  • Profilový obrázek
    Daniel Mužný napsal(a):

    Dobrý večer,
    tak dokončím naší zkušenost, kterou jsem zde nedávno psal. Nakonec to šlo naštěstí i bez Vašeho formuláře. Znova jsme na Ryanair zatlačili a peníze už konečně 16.11. byly zpět. Prostě celou dobu trochu tahali za nos. Nám je teda vrátili do koruny všechny. Takže určitě se nenechat odbýt a vytrvat, peníze po obstrukcích nakonec vrátí. Určitě je jinak dobré mít nějaké obrázky konverzace z předchozích vyjednávání s Ryanairem, nám to zřejmě pomohlo.
    Pěkný večer.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Díky za info!

  • Profilový obrázek
    Radek napsal(a):

    Ahoj, může se hodit moje aktuální zkušenost.
    V květnu jsem vyplňoval žádost o vrácení peněz. Přišlo potvrzení o vyplnění formuláře. Do teď jsem nic nedělal, čekal, že zaplatí. Narazil jsem na váš článek a zkusil to popohnat. Přes odkaz v mailu jsem se dostal na stránku https://www.ryanair.com/ie/en/refundfaqs/directbookings. Úplně dole jsou FAQs – tady What happens if I don´t accept the voucher – pak odkaz click here to let us know. Vyplněním následujícího formuláře se teprve dostanete do fronty zaplacení, kterou odbaví do dvou týdnů.

    S vrácením je další bohužel špatná zkušenost. Letenky jsem kupoval přímo na webu ryanair. Po dokončení objednávky byla v sumarizaci cena 20 953 Kč. Z účtu si ale strhli 23 089 Kč. Dnes peníze vrátili na účet, ale těch 20 953 Kč..

    Radek

  • Profilový obrázek
    Daniel Mužný napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěl bych se zde podělit také o jeden zážitek z Ryanairem a případně se i dotázat. V květnu nám zrušili let, který měl proběhnout na přelomu července a srpna. Vše jsme vyčekali a nakonec se dočkali pracovnice jejich call centra a přes chat vše vyřídili, tak aby přišel refund peněž. Delší dobu se nic nedělo, tak jsme se pak v průběhu prázdnin znovu přes chat dotazovali, jak vše probíhá. Bylo nám řečeno, že ano, že vše máme vyřízené, ale že vzhledem k tomu, že náš let se měl uskutečnit až v průběhu prázdnin, že první odškodňují lety z jara. A tak že zhruba za 2 až 3 měsíce se dostane i na nás. Je listopad a chtěli jsme se tedy informovat, proč peníze stále nedorazili a k našemu překvapení, operátorka tvrdila, že teprve teď jsme si o vrácení vlastně zažádali, že oni tam z předešlé komunikace nic nemají. Přítelkyně jim tedy zaslala printscreeny konverzace, tak pak trochu operátorka přibrzdila, že nás teda dává na highpriority seznam, a že by měly peníze už teda určitě přijít do 3 týdnů.
    Má otázka tedy zní, mám něčemu takovému ještě věřit? Z jejich strany se mi zdá, že se jedná o klasickou zdržovací taktiku. Zda tedy počkat ještě ty tři týdny.
    Druhá otázka pak zní, jestli v případě znovu nevyřízení této naší pohledávky, by bylo možné se obrátit na Vás, skrze formulář, který jste zde sdíleli?
    Děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně napište rovnou, teď zase Ryanair trochu zdržuje ale obecně to vyplatí do 10 dní… Je to o tom se nenechat odbít a psát jim stále dokola.

  • Profilový obrázek
    Miroslav Žurek napsal(a):

    Dobrý den. 28.4.2020 jsem dostal potvrzení o vyplnění „žádosti o vrácení peněz“. Let mi zrušili 27.3.2020.Do dnešního dne peníze nemám . Ani žádné vysvětlení proč.Ryan air na mé dotazy vůbec nereaguje. Existuje nějaká adresa kde mi seriózně odpoví? Přece je to dobrá letecká společnost.Nebo se mýlím?Jde o podvodníky a své peníze již nikdy nedostanu?Mirek Žurek

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, chce to kontaktovat je přes online chat, ale je to občas trochu fuška se proklikat na operátora, klidně vyplňte form pod odkazem výše a kouknem na to.

  • Profilový obrázek
    Drahomíra napsal(a):

    Dobrý den, zkoušeli jsme refundovat letenky z dubna, kdy nám v květnu poslali po vyplnění žádosti odpovědní mail. Ve vašem článku jsem zjistila, že to je tedy woucher a dnes jsme zkoušeli váš postup přes chat firmy. Nejen, že nám neodpovedeli, ale po nějaké chvíli nás z chatu ohlásili. Je ještě nějaký způsob, jak nahlásit, že nechci woucher ale peníze? Díky moc za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, napište do kontaktního formu viz odkaz výše, kolega Kuba na to koukne, už máme celkem odzkoušené postupy na Ryanair.

  • Profilový obrázek
    Čermáková napsal(a):

    Dobrý den, zažádala jsem o vrácení peněz z neuskutečněného letu (palubní lístek P/41-5270 ,rez.kod B42BPP a palubní lístek P/41-9491 rez.kod B42BPP) za let Praha-Malaga dne 2.dubna 2020. Penize mi do dnešního dne společnost nevrátila. Co s tím?Děkuji za radu.Renata Čermáková

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně vyplnit form na odkazu výše, kouknem na to.

  • Profilový obrázek
    Martina Lackova napsal(a):

    Dobrý den, mám prosbu, měnila jsem datum letu a byl mi nauctovan poplatek za zmenu letu i kdyz by mel byt poplatek za zmenu na lety v rijnu i listopadu zdarma. Co mam ted delat? Mohu zadat o refund? Vsude reklama ze zmena je bez poplatku a ted nic, jeste najit nejake cislo nebo email na podporu to je narocny. Dekuji za odpoved

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, neprováděla jste tu změnu u letu s odletem za méně než 7 dní?

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Zdravim,
    mam dotaz a to, kdyz jsem dokupoval letenky pro dalsi cestujiici prez svuj ucet.
    do casti mam vyplnit sve udaje nebo toho konkretniho cestujiiciho?

    Dekuji za info

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zaškrnout tlačítko že žádáte za všechny cestující a segmenty letu.

  • Profilový obrázek
    NatálieŠ napsal(a):

    Dobrý den,
    V květnu jsem měla letět se společností Ryan-Air na Fuerteventuru. Kvůli situaci, byl let zrušen. Letenky jsem si rezervovala přes Kiwi.com.
    Ihned po tom, co byl můj let zrušen, tak jsem požádala o vracení peněz. Nevím, zda jsem udělala nějakou chybu, ale je konec října a peníze se mi pořád nevrátily.:-(
    Mám vytisknutý “Refund application form”, jako doklad, že jsem Refund udělala (pro jistotu).
    Nevíte prosím někdo, jak tuto situaci řešit? Jsem z toho nešťastná.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to potřeba neustále dokola urgovat, máme na to už celkem najeté postupy, tak zkuste vyplnit form zde a kolega Kuba na to koukne, poslední dobou se nám daří přinutit Ryanair vyplatit do cca týdne.

  • Profilový obrázek
    Libor Pluháček napsal(a):

    Zdravím Vás, už se s RyanAirem potýkám od března a 2/9 mi konečně přišel tento mail …..
    Nicméně 5-7 prac. dní je dávno fuč a stále nic. Poradíte, jak to zaurgovat? díky moc LP

    Ryanair Group Customer Care (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)

    Our Ref: XXXXX

    Dear Customer,

    We acknowledge your request for a refund in lieu of a travel voucher for your unused booking.

    We confirm that your refund request has been processed back to the form of payment used to pay for your booking. Your issuing bank will take 5-7 working days to process this refund amount back to your account.

    The amount refunded to your credit/debit card/method of payment is

    EUR-44.10 Payment Method:Balancing

    EUR-27.98 Payment Method:COVID VO refused

    EUR-427.79 Payment Method:COVID VO refused

    Please note the travel voucher issued has been voided and can no longer be used.

    Yours sincerely,

    Ryanair Group Customer Care (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, je to o tom neustále psát na online chat, případně pak napsat nám a my to zaurgujem, máme už na to připravený postupy, co celkem rychle fungují.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *