Skupiny létají s Honzou

Refund letenek

9.10.2020 9:18 32 komentářů

Za posledního půlrok jsem řešil refund u více než stovky rezervací, u těch největších aerolinek jako je Ryanair, Wizz Air nebo easyJet stačí pár kroků, jak se k výplatě peněz dostat. Pokud si tak nevíte rady s vaší rezervaci, pošlete mi zprávu a podíváme se, co je potřeba u vaší rezervace udělat tak, aby došlo k výplatě.
Největší pravděpodobnost výplaty je paradoxně u low-costů, u klasických aerolinek jsou také postupy, jak peníze dostat, je jich ale dost, které rovnou nekomunikují. Kapitola sama o sobě jsou pak různé prodejní portály, ale i ty jdou u některých aerolinek obejít.
Na vaši zprávu se vám ozvu já nebo můj kolega Kuba, který má za poslední dobu výplaty v malíku.

Jak to funguje?

1. Pošlete základní info o rezervaci ve formuláři níže – kdy proběhla rezervace, kdy měl být let, co se stalo (zrušeno/změněno/atd.), s jakou aerolinkou a na jaké lince je rezervace, případně jaké kroky už jste podnikli
2. Pokud bude na výplatu nárok, pošlu vám další informace, které je potřeba doplnit, abychom mohli požádat správnou cestou o refund
3. Na email vám přijdou informace o případném vyplacení od aerolinky
4. Pokud to uznáte za vhodné, můžete po výplatě peněz od aerolinky podpořit provoz Honzových letenek libovolnou částkou

Kontaktní formulář

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Dominika napsal(a):

    Dobrý den,
    prosím stalo se někomu, že Kiwi.com poskytl podle dopravce špatné PNR? Koupili jsme si letenky na květen 2020, bohužel nám to zrušili, dostali jsme vouchery, které se nám až na jeden podařilo refundovat, u jednoho nám bohužel napsal Ryanair, že máme špatné PNRa že máme kontaktovat Kiwi.com. Do Kiwi.com není možné se jakkoli dovolat, mám jen fb zprávu, kde nám napsali seznam voucherů a PNR s částkou, kde u dvou voucherů je stejné PNR. Ryanair nám stále odmítá sdělit, které PNR má být použito a že se má ozvat člověk na koho je to napsané, což dotyčný udělal, ale i tak nás opět odbyli, že nám to nemohou sdělit.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, jiná cesta než ten správný PNR dostat z Kiwi bohužel nebude.

  • Profilový obrázek
    Jana Havlová napsal(a):

    Dobrý den, poradíte někdo jak mám postupovat, když easyJet zrušil let (19.9.2021) Milan – Praha, ale žádost o refund zamítli s tím, že let byl zrušen z důvodu nepříznivého počasí. Počasí bylo OK, ostatní společnosti létaly, jen easyJet zrušil své 3 lety. Nabízejí pouze proplacení přiměřených nákladů a mě se na to nechce přistupovat. Máte někdo s tímto zkušenost nebo řešíte ten samý let?
    Díky
    Jana

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, může to být kvůli letadlu úplně na druhé straně Evropy, takže tam moc šance na úspěch není, nárok na refund je vždy, kompenzace pouze v přiměřených cenách.

  • Profilový obrázek
    Ondřej L. napsal(a):

    Dobrý den,

    chtěl bych se zeptat. Z důvodu covid opatření nám byl minulý rok zrušen let u Ryanair a poskytnut voucher. Za tento voucher jsme zakoupili letenky s odletem 14. 8. 2021, když jsme na ně dopláceli ještě 600 Kč. Byli jsme vyrozuměni e-mailem, že let posouvají na 15. 8. s tím, že to můžeme přijmout, požádat o bezplatnou změnu anebo požádat o vráceni peněz. Využili jsme možnost vrácení peněz, ale světe div se, vrátit nám chtějí pouze těch 600 Kč. Vouchery jsme asi dostali zadarmo podle jejich představ. Nemáte nějaké rady jak v tomto postupovat, prosím? Kontaktovat, ti podvodníci, snad nikde nejdou. Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ty peníze se vám vrátili zpět do voucheru, takže ho můžete znova použít nebo nechat vyplatit.

  • Profilový obrázek
    Šárka napsal(a):

    Ahoj, posílám nový poznatek z Ryanu. Po použití voucheru jdu na platební bránu, kde mám doplatit pouze 10 EUR, napíšu všechny údaje ke kartě dám potvrdit, přijde sms do mobilu, kde hlásí potvrzení platby za 34 EUR. Po 4 hodinovém kontaktování supportu, kde z vás dělaji blbce nic nevyřeno..nejdříve že nechápe můj dotaz, potom že mají problém na jejich stánkách vč. platební brány, že to musím zaplatit jinak nedokončí rezervaci atd.. nasrala jsem se a prostě to doplatila.. nedalo mi to a začala jsem zjišťovat, kde je zakopaný pes. Oni prostě nechtějí, aby jsme uplatňovali jejich vouchery, který naposílali v minulých měsících v plné výši a prostě z toho voucheru uplatní jen 10 eur a čau. Stalo se to taky někomu? Díky za reakci. Š.

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, jestli máte zkušenost s refundací prostřednictvím společnosti letuška.cz, letenky společnosti TAP Portugal. Zažádali jsme o refundaci, po určité době nám přišel dobropis na návrat méně než 50% ceny letenek, bez další fakturace. Dle komunikace s Letuškou jsou to jediné peníze, které nám budou vráceny. Ráda bych věděla, jestli lze nějak postupovat a domáhat se vrácení zbylých peněz.
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, nikdy jsem nezažil, že by někdo částku ponižoval, nárok je na plnou částku – servisní poplatek.

    • Profilový obrázek
      Alena Wehle napsal(a):

      Před rokem jsem kupovala letenky u Pelikána a voucher jsme dostali na částku o 1000,- Kč nižší. Argumentem bylo, že tolik dostali od letecké společnosti.
      Zakoupili jsme letenky nové, lety byly zrušeny, na refund čekáme a včera mi řekli, že ale dostaneme opět jen voucher, protože jsme letenky platili voucherem. Takže zase méně peněz a za půl roku? Napsala jsem Vám to i do formuláře, jednání s nimi je náročné, člověk na zákaznické lince nic moc nezjistí, resp. pokaždé něco jiného a nikam se nedá dovolat.

  • Profilový obrázek
    Jaroslava napsal(a):

    Ahoj, skvele, ze takhle pomahate.
    Muzu si u vas overit info, ze pokud nas pojede nankonci kvetna nekdo autem z Cech vyzvednout na otocku do Mnichova na letiste, nepotrebuje dotycny test ani ani jine covid opatreni?
    Dekuju

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, díky, vyzvednutí na DE letišti by mělo být bez problémů stejně jako transit.

  • Profilový obrázek
    Jarka napsal(a):

    I já se přidávám s velkým poděkováním. Peníze už mám zpět. 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Supr! 🙂

  • Profilový obrázek
    Tomáš napsal(a):

    Dobrý den, jak dlouho bych měl počkat, než řešit nějaké vymáhání peněz jinou cestou?
    Konkrétně se jedná o zrušený let s Brussel airlines, poslali email, že můj požadavek byl zprocesován.

    • Profilový obrázek
      Tomáš napsal(a):

      Tak Brussel airlines musím pochválit, peníze přišly za 4 dny:)

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Tak super 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle je u každé aerolinky potřeba projít celým procesem, pokud do 14 dní nebude žádná odezva je potřeba to řešit dál.

  • Profilový obrázek
    Stanislava Švarcová napsal(a):

    Dobrý den, umíte i letenku zakoupenou v USA u Americane Airlines a British Airways? děkuji Stáňa

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, napište nám prosím o rezervaci více informací do formuláře a podíváme se na to, díky.

  • Profilový obrázek
    Petr P napsal(a):

    Umite poradit i aerolinkama InterJet Mexico

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Určitě to zkusíme, ale ve srovnání třeba s evropskými nebo světovýámi aerolinkami máme méně zkušeností..

  • Profilový obrázek
    Michal Bárta napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz na ČSA, letenky byli koupeny přes Kiwi.com na květen 2020, let pochopitelně zrušen. Dlouhé čekání a nakonec v listopadu vouchery. Nicméně teď reálně nepoužitelné a ČSA krůček před krachem. Platnost voucherů je pouze do června 2021, tedy těžko uplatnitelné.
    Předpokládám, ze je to tak akorát papír do krbu 😃, ale přesto se dovolím optat jestli se s tím dá něco dělat. Předem děkuji za odpověď. Michal.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pošlem info mailem.

    • Profilový obrázek
      Alžběta napsal(a):

      Zdravím, mám stejný problém, můžu taky prosit o info? Předem děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ideálně poslat do formu výše, spadne to přímo Kubovi, který se na to podívá.

    • Profilový obrázek
      Kateřina napsal(a):

      Dobrý den, mám stejný problém, můžete prosím přeposlat info i mě? 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Také prosím do formu popis, aby se nám to zařadilo do fronty na vyřízení, díky.

  • Profilový obrázek
    Nikola Vodvárková napsal(a):

    Lze získat refund, pokud jsme od EasyJet dostali na danou částku voucher? Díky za odpověď. 😊

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ano, u easyJet se to standardně dělá nejdřív do voucheru a pak vyplatit na účet.

  • Profilový obrázek
    Andrea Klečkova napsal(a):

    Moc děkuji za pomoc. Diky vam se mi penize vratili rychle a bez problemu.

    Dekuji 🙏

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Super, díky za info! 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *