Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 376 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Jan Tvrzník napsal(a):

    Já jsem také v koncích. V březnu jsme byli na Maltě. Po třech dnech nám zrušili zpáteční let. Sehnali jsme si náhradní, ale do Krakova. Ten nám dali na letišti zadarmo asi jako náhradu. My ale odlétali z Norimberku a měli jsme tam auto. Jelikož nebyl žádný přímý let, museli jsme z Krakova do Varšavy a poté do Norimberku. A teď jak z nich dostat ty peníze. Email nemají. Proklikám se až k robotovi na chat, ale tam asi s touto variantou nepočítají. Nevíme co dál. Jestli to předat nějaké společnosti a nechat vymáhat. Poradíte někdo? Díky.

    • Honza napsal(a):

      Tam záleží jak jste přijali ten náhradní let, obecně je samozřejmě nárok na úhradu nákladů pro cestu co cílové destinace, pokud je tak je to 3 roky po letu…

  • Misa napsal(a):

    Diky za tipy Ryanair, ja porad cekam / od brezna / na penize od MyTrip. Zkousela jsem jiz uplne vsechno.

  • Martin napsal(a):

    Tak koukám, že jsem vše udělal úplně stejně. Ale nejhorší je to, že si z lidí dělají banku skrz vouchery, které neustále nutí dokola, to chctělo celkem vytrvalost. Zajímal by mě potom ten poměr lidí, kteří přijmou voucher a nestihnou ho do roka a do dne vyčerpat, peníze pak asi propadnou.

    Aktuálně čekám na částku, ten chat jsem absolvoval 15.5.2020, tak si asi ještě počkám, mám i autorizovaný přepis konverzace s agentem, tak je asi budu tak za týden opět otravovat.

    • Honza napsal(a):

      Je to samozřejmě jejich cíl, aby ten poměr lidí byl co nejnižší..

  • Klára napsal(a):

    Dobrý den, jak jste prosím odmítli voucher? Žádala jsem o vrácení peněz, ale přišel mi voucher. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Je potřeba naspat na online chat.

  • Tom napsal(a):

    Nevíte jak to má wizzair? Máme od února rezervovaný let 1.6. Vídeň-ohrid a 8.6. zpět. Zatím se tváří že se nic neděje a normálně letí. Na webu wizzair jsem žádnou refundaci nenašel. Díky

    • Honza napsal(a):

      Ruší to klidně den před odletem, takže zatím počkat.

  • vojta napsal(a):

    Zatímco LOT dál dělá jakoby se nechumelilo a nechává si líbit kvanta naštvaných cestujících čekajících na refund všude po svých sítích. Achjo.

  • Filip napsal(a):

    Tak já jsem voucher odmítnul 12.5. a stále čekám. Každopádně celá ta komunikace od Ryanair je taková prazvláštní…je tam vidět jak se snaží člověka nasměrovat na ten voucher. Ale asi to vlastně i chápu…tak snad peníze brzy dorazí 🙂 Díky za info 🙂

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *