Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 370 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Aleš napsal(a):

    Dobrý den,
    musím říci, že jsem z Ryanairu opravdu vedle. 18.5.2020 jsem dostal ještě od Laudy informaci o zrušení letu do Edinburgu. Požádal jsem o refundaci. 28.5.2020 již od Ryanairu jsem dostal informaci, že žádostí je mnoho a s refundací to bude trvat trochu déle.
    Dnes je 4.3.2021 a do této chvíle nemám nic a ani žádnou reakci. Psal jsme na různé Ryanair adresy asi 100x. No answer! Obrátil jsem se na jednu advokátní kancelář v Brně. Ta poslala návrh smlouvy na vymáhaní. Smlouva byla však tak obecná, že nebylo jasné zda bych ve finále nezaplatil více jak požadovaných 240,– EUR co stály letenky. Pokud je nějaká rada jak na ně. Prosím o ni. Děkuji moc.

    • Honza napsal(a):

      Pošlete info sem, kouknem na to.

    • Marie napsal(a):

      Musím potvrdit, stejná zkušenost, let do Barcelony v květnu. Dodnes žádná reakce, zkoušeli jsme různé e-maily.

    • Honza napsal(a):

      Ideálně pošlete sem, kouknem na to.

  • Lukáš napsal(a):

    Dobry den,

    Mame v planu koupit letenky do spanelska od Rainaru ale nikde nemohu najit informaci o tom kdyz nam vladni narizeni zakaze vycestovat z CR nebo kdyby nam spanelsko zakazalo vstup do zeme. Nevite prosim jak se k tomuhle pripadu spolecnost rainair stavi? Chtel jsem si letenky pojistit ale tuhle moznost nikde nenabizeji. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pojistit se to nedá ani u jiných aerolinek nebo přímo u pojišťovny. Pro tento případ mají letenky Ryanairu možnost je do 7 dní před odletem změnit, jinak se to posychrovat nedá…

  • Klára Mrázková napsal(a):

    Dobrý den, Honzo.
    Ráda bych se zeptala, zda mohu zažádat o proplacení voucheru?
    Od května 2020 mám několik voucherů od společnosti Ryanair, které jsou platné do května 2021.
    Nyní vím, že je neuplatním a ráda bych si je nechala proplatit. Je to možné? Jak? Velice děkuji za odpověď.
    Klára

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pošlete info k voucherům sem, zažádáme a cca do 14 dní jsou obvykle vyplacené.

  • Jiří Ureš napsal(a):

    Dobrý den, rád bych se zeptal na možnost navrácení peněz za zrušený let ze dne 9.5.2020 do Barcelony. Jedná se o zpáteční letenku. Využil jsem formulář pro vrácení peněz ihned po zrušení, ale bohužel do této chvíle mi nepřišla žádná refundace, jen e-maily od společnosti Ryanair s nabídkou voucheru s platností do konce roku 2021. Na konci e-mailu je link ohledně vrácení peněz, který odkazuje opět na formulář. Po jeho opětovném vyplnění hlásí informaci, že žádost nemůže být vyřízena, protože již byla jednou podaná.
    Při kontaktování společnosti žádná reakce z jejich strany, e-maily se vrací zpět.
    Děkuji za pomoc.
    JU

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, idelně to pošlete sem a kouknem na to, aktuálně vyplácí Ryanair cca do 14 dnů, musí se ale vyplnit ten správný form.

  • Matej napsal(a):

    Zdravím, komunikace s Ryanair je děsná, nevíte někdo, když neumím anglicky, co mohu dělat, když jsem si smazal veškeré e-maily a teď nemám čísla letů pro refundaci, ani již vygenerované vouchery? Mám pouzé v přehledu bankovního účtu, odchozí platby, ale čísla, nebo cokoli, co by mi pomohlo, tam není. Předem dekuju komukoli za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste se podívat na tu transakci ve výpisu z banky, měl by v ní být 6-ti místný kód transakce.

  • Petr Šumbera napsal(a):

    Dobrý den,
    u Ryanairu ruším asi 4 lety koupené přes Kiwi.com. V červenci 2020 vyplněný online formulář na refundaci dále se nic nedělo až do prosince kdy jsem přes Váš manuál vyplnit znova online žádost s potřebnými dokumenty na další let. Po sdílení bankovních údajů mi dneska přišel mail ohledně vyplacení (ač značně ponížených) peněz na můj účet do 28 dnů. Potřeboval bych zjistit, zda jde vyplnit znovu online formulář na zbylé lety nejspíše z důvodu přiložení neúplné dokumentace moji žádost nevyřizují. Při vyplnění formuláře mi to hlásí „has been sent“, takže netuším, kde se obrátit a potřebné dokumenty doložit nebo znovu vyplnit formulář tak jako v posledním případě, kdy mi peníze byly vráceny. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, takhle pokud nevidím ty původní rezervace, tak těžko říct, co vám tam poslali, případně pošlete pod odkzame výše, kolega Kuba na to koukne.

  • Josef napsal(a):

    Dobrý den,
    Ryanair mi poslal mail že mi vrátí peníze za červnový let z Brna. Chtěli po mě číslo účtu atd. Po zaslání mi nepřišel potvrzovaci mail . Dal jsem jen odpovědět na jejich mail a potvrdit přečtení po zadaných údajích. Bylo to odesláno na divnou adresu support@ryanairsupport.com jak dlouho mám čekat nebo nevím jestli jim moje údaje došli. Děkuji za odpověď Josef

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na email obvykle nereagují, je potřeba napsat na online chat, případně na to můžeme kouknout tady.

  • Adéla Stodůlková napsal(a):

    Dobrý den,

    aktuálně je možno ze stránky společnosti Ryanair vyplnit formulář a nechat si proplatit voucher penězi. Jedná se o tento odkaz: https://onlineform.ryanair.com/ee/en/cash-refund – když jsem tento odkaz vyplnila, bylo mi sděleno, že: „Your reguest has been sent. Unfortunately the information entered does not match the information provided at the time of booking.“ Kamarádovi takto peníze vrátili, nicméně ten si kupoval letenky přímo od letecké společnosti a já přes kiwi. Dokázal byste mi, prosím, poradit, jak dál postupovat?
    MOc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano musí se jít oklikou, v případě zájmu pošlete požadavek na odkaz výše.

  • Andrea Jarmarová napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych touto cestou poděkovat za vyřízení refundu. Pan Honza vše vyřídil. Ještě jednou děkuji. Jarmarová

    • Honza napsal(a):

      Díky, jsem rád, že to klaplo :).

  • Radka Adamova napsal(a):

    Dobry den, v kvetnu jsem obdrzela od ryanair zpravu, ze jsem zarazena do fronty na refund zrusenych letu. Po vyplneni formularu, odmitnuti voucher. Nejdele za 3-5tydnu pry poslou penize. Je to 7 mesicu a neprislo nic. Opakovane pisu na chat a posilam emaily, ale nikdo vubec nereaguje. Nemate nejakou radu? Predem dekuji. R.A.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zkuste popsat situaci pod odkazem výše, kouknem na to, obvykle tam je potřeba udělat nějakou maličkost…

  • Michaela Hlávková napsal(a):

    Dobrý den,
    moji rodiče měli v dubnu 2020 letět do Španělska se společností Ryanair. Letenky kupovaly přes gotogate.com. Voucher obdrželi, avšak chtějí vrátit peníze. Formulář na vrácení peněz jsem již několikrát vyplňovala, ale stále nic. Nevím tedy, jestli jsem něco neudělala špatně.
    Dnes jsem se snažila komunikovat přes live chat s asistentem, ale ten mě opět navedl na vyplnění dalšího formuláře, a to „Customer Verification Form“.
    Neměli byste pro nás, prosím, radu? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte voucher přímo od Ryanairu tak pošlete pomocí odkazu výše zprávu a kouknem na to, pokud máte voucher od gotogat tak je potřeba to řešit s nima…

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den,
    chci se zeptat na zkušenost ostatních s vrácením peněz u Ryanair.
    Let se měl uskutečnit v dubnu 2020 a peníze do dnešního dne nemáme.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napište na odkaz výše a kouknem na to.

  • Sandra napsal(a):

    Dobry den, mela jsem letet do Prahy vcera 21. 12. s Ryanairem, ale samozrejme vsichni vime, jak to skoncilo. CR zakazala lety z Velke Britanie. Neustale jsem kontrolovala email a cekala, ze poslou oznameni o zruseni letu. Taky jsem kontrolovala stranky Ryanairu. Vcera rano se status letu (ktery mel odletat v 13.05) zmenil z Scheduled na Cancelled. Rikala jsem si, ze email zrejme poslou co nevidet, mozna jim to jen dele trva, protoze zasazenych cestujicich je hodne. Na letiste jsem se samozrejme nevydala, jelikoz let se zobrazil jako zruseny. Dnes jsem volala i psala na zakaznicky servis a bylo mi receno, ze mi nemuzou vratit penize, protoze let nebyl zrusen. Nicmene na jejich vlastnich strankach meli u tohoto letu napsano, ze je zruseny. Navic ten let nemohl v Praze pristat, takze predpokladam, ze musel byt zrusen tak jako tak? Agenti v zakaznickem servisu mi jen neustale opakovali, ze u me rezervace nevidi oznameni o zruseni, tudiz nemohou vratit penize. Nechapu to. Pokud muzete poradit, nebo pokud ma nekdo podobnou zkusenost, prosim podelte se.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, viděl bych to že je to tím, že bylo moc brzo po zrušení, teď už by to snad jít mělo…

  • Jan Olšar napsal(a):

    Dobrý večer,
    rád bych se zeptal na dvě základní věci, které jsou spojeny s žádostí o vrácení peněz. První věcí je jestli se zadává, jako booking number šesti místní kód uvedený na letence, popřípadě potvrzení platby? A jako druhou věc jsem se chtěl zeptat, pokud byli provedeny dvě platby (stejný let, vždy 2 a 2 osoby), jestli je nutnost psát do live chatu žádost o vrácení peněz 2x, popřípadě to spojit do jednoho dotazu o vrácení peněz a bombardovat je pouze jednou (oznámit oboje čísla). Protože nevím, jestli je zde možnost otevřít 2x live chat ze stejného pc. Doufám, že jste mě pochopili. Děkuji za odpověď. S pozdravem a přáním pěkného dne. Jan Olšar

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano šestimístné PNR, pokud to máte na dvou rezervacích tak je to potřeba vždy řešit za každou zvlášť. Při online chatu klidně můžete uvést obě, ale je potřeba pak vyplnit fomulář, kde to půjde po jedné.

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den,
    10.10. mail o změně času letu s možností zrušení letu (29.10.) a vrácení peněz nebo akceptace změny času. Vybrala jsem, vzhledem k situaci vrácení peněz. 13.10. mail s omluvou, že vrácení peněz bude trvat a byl mi nabídnut woucher, který jsem odmítla a opět potvrdila vrácení peněz, vyplněním formuláře, ten stejný co uvádíte. Tím veškerá komunikace skončila a peníze doposud nebyly vráceny. Mám stále vyčkávat?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně bombardovat přes online chat.

  • Honza napsal(a):

    Dobrý den, děkuji za zde uvedené rady a pokyny, zažádáno už v březnu o refundaci, 14 dní po zrušení letu. Následně přišla emailem nabídka voucheru s platností jeden rok. Do konce listopadu žádná jiná odezva od Ryanairu.
    Naštěstí jsem si zde na vašich stránkách nedávno přečetl pokyny pro úspěšné vyřízení refundace a povedlo se, za cca tři dny opět email od Ryanairu s potvrzením, že peníze vrátí zpět na účet a včera konečně příchozí platba za celou letenku (dokonce i díky silnějšímu EURU o +100Kč více).

    • Honza napsal(a):

      Tak to je fajn :).

  • Alena Valentova napsal(a):

    Pridavam se k nespokojenym zakaznikum,kterych se tyka vyplata za zrusene letenky RYR.Muj let z Prahy do Marseille byl zakoupen v unoru 2020 s odletem z Prahy 20.3.2020 a zptatecni letenka z Marseille do Prahy 6.4.2020. Let byl zrusen spolecnosti z duvodu covidu.Odmitla jsem voucher a pozadala o vraceni penez.Bylo mi odepsano,ze penize dostanu zpet,ale musim mit trpelivost,protoze zadosti je moc.A tak porad cekam a ono porad nic.Jsem duchodkyne a castka kolem 4000,-Kc je pro mne nepostradatelna.Neumim anglicky a tak si nevim rady.Prosim,pomozte mi.Dekuji Valentova

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně vyplňte info do formuláře zde, podíváme se na to.

  • Martin Herzig napsal(a):

    Zdravím a taky se připojuji s prosbou o pomoc, nám zrušili už v květnu 2020, letět jsme měli 24.05., žádost o vrácení peněz jsem vyplnil hned 07.05., kdy oznámili, že let zrušili, voucher jsem odmítl, dodnes nic. Zkouším postupovat jak píšete viz:

    Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.

    Ale kolonka „možnost spojení s operátorem“ se už nenabízí 🙁 co radíte prosím?
    Děkuji předem za Vaši odpověď. Rád Vám uhradím provizi za pomoc s vymožením částky zpět. Určitě se domluvíme.
    Mějte se hezky
    Herzig

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně vyplňte formulář pod odkazem výše, jakmile nám to spadne do systému, dáme vám vědět.

  • Libuše Nitschová napsal(a):

    Děkuji za radu ale již jsem to odeslala v květnu když oznámili že se let ruší. Jednou se ozvali zda nechci voucher. A jinak žádná komunikace. Jednalo se o let do Řecké Soluně a zpět.

  • Tereza Ptáčková napsal(a):

    Dobrý den, zrušili nám let již z jara do Říma. Podle všech jejich pokynů byly vyplněny všechny formuláře, ale ani nám nepřišel potvrzovací email o žádosti o vrácení peněz. Znovu ale ten formulář nejde vyplnit. Ryanair přestal i odepisovat na zprávy.. je nějaká možnost to dále řešit? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napiště pod odkazem výše, je potřeba je několikrát popohnat, kouknem na to.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *