Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 296 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Pokračování mého příspěvku z 16.8.2020 (23:19):

    Dnes ráno další kolo chatování s operátorem. Tentokrát výmluva, že se domnívali, že jsem objednával letenky přes třetí stranu, proto mi peníze nepřišly. Nyní prý to již opravili a vše bude v pořádku a peníze mi pošlou. Na dotaz kdy, už ovšem operátor nedokázal odpovědět. Na můj dotaz, proč nevidím (zrušenou) rezervaci ve svém účtu na webu mi sdělil, že u rezervací, kdy vyplatili refund, se rezervace nezobrazuje. Na moje upozornění, že mi nic nevyplatili a přesto rezervaci nevidím, operátor sdělil, že jistě již nemám žádný další problém a chat ukončil. Neuvěřitelní podvodníci …. Příští týden zkusím řešit přes banku (platba kartou) a přes Úřad pro civilní letectví podáním stížnosti.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Do 10 dnů by měla přijít výplata, ještě předtím email s potvrzením částky..

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Děkuji za článek! Přihodím zkušenost.
    5.8. email o zrušení letu a vyplnění formuláře na refund
    11.8. nabídka voucheru
    12.8. odmítnutí voucheru na chatu s podporou
    18.8. email s potvrzením o cash refund
    21.8. peníze na účtě 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Paráda, díky za info 🙂

  • Profilový obrázek
    EvaE napsal(a):

    Přidám i mou zkušenost. Let 9.4. do Itálie zrušen, oznámeno RY v březnu. Od té doby se snažím peníze dostat od Ryanu zpátky. Na jejich webu uvádí nepravdivé informace. Absolvovány 4 kola odmítání voucheru včetné live komunikace s chatbotem. Po poslední komunikaci opět email s krácenou částkou za letenky s tím že max do 10 dnú budou peníze zpět na účtu, ale opět lež. Peníze dosud nikde.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Znova napsat na chat, je to pořád dokola…

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Moje zkušenost: Měl jsem rezervovaný let Brno-Londýn na 7.5.2020. Let mi zrušili 15.4.2020. Obratem poslána žádost o refund. Je 16.8.2020 a já stále čekám na peníze …

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Vždycky po týdnu pokud se nic neděje tak napsat znova na online chat, to je jediné co funguje.

  • Profilový obrázek
    Jary napsal(a):

    Ahoj,moc díky za postup jak získat peníze místo vouchru.Bez tohoto návodu by jsme to nezvládli.Posunuli nám zpáteční let o více jak 3h.tak jsme využili této příležitosti k vrácení peněz.Voucher přisel týden po vyplnění žádosti o vrácení.Ten jsme díky tomuhle postupu odmítli a i když na chatu neustále vnucovali voucher,nakonec po 40 min.konvezrace nám přišlo potvrzení,že jsme ve frontě na peníze.Vůbec jsem netušila,že se musí takhle žádat přes chat.Ještě jednou díky za info 😊

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Aho, tak paráda, snad to co nejdřív přijde:)

  • Profilový obrázek
    Dalibor napsal(a):

    Zdravím, dnes, dva měsíce po vyplnění žádosti na dva refundy, chatování s agentem (spojení přes chatbox po 6 minutách). Příslib vyplacení refundů do 10 pracovních dnů. Tak uvidím…
    Honzo, díky za odkazy

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, chodí to ve vlnách takže někdy mi přišly třeba 3 rezervace hned druhý den, jindy jsem čekal třeba i měsíc.

  • Profilový obrázek
    David napsal(a):

    Zdravím, píšu moji zkušenost.
    Měl jsem letět na Velikonoce do Anglie. Po zrušení letu, mi přišlo několik mailů na využití voucheru, všechny jsem odmítl s tím, že chci vrátit peníze. Pak jsem musel odmítnou voucher na chatu FB stránek Ryanairu, kde se jsem zase následně musel vypsat celé údaje o letu. Dne 24.6. mi přišel mail, že potvrzují moji žádost o vrácení peněz a že mi je do 7 dnů pošlou. No je polovina srpna a peníze jsem ještě neviděl. Tak už ani nevím, kam jim všude mám psát 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, napsal bych znova na ten online chat, také se mi to u některých rezervací zaseklo, ale po urgenci už přislo.

  • Profilový obrázek
    David napsal(a):

    Dobrý den,
    mám dotaz. Měl jsem rezervaci a na ní dva lety, tam a zpět. Následně byl Ryanairem let zpět zrušen. V žádosti o vrácení peněz jsem zaškrtl vrácení za celou rezervaci, protože pro mě nemělo smysl letět tam, když se nemám jak vrátit. Nyní mi byl doručen voucher, ale pouze za zrušený let, čili v poloviční hodnotě rezervace. Po spojení s agentem jsem dostal odpověď, že vracejí peníze pouze za zrušený let a na víc už nemám nárok.

    Unfortunately you are not entitled for refund for the outbound flight as the schedule change is lees than 3 hours , so the voucher amount is correct for you.

    Je to skutečně takto? Jak se mohu bránit? Je skutečně právní nárok na vrácení peněz za celou rezervaci při zrušení 1 z letů?

    Kdybych to věděl předem, mohl jsem platný let změnit na později do jiné destinace a nepřijít tak o peníze.

    a jinak čekání na agent trvalo cca 30 minut (pátek v 9:30)

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to máte koupené na jedné rezervaci tak ano, pokud to máte koupené zvlášť tak ne.

  • Profilový obrázek
    Misa napsal(a):

    Ahoj, přidávám aktuální zkušenost. Včera jsem to zkusila podle návodu, dala jsem „agent“ a vybrala „i need to talk to support“, nestalo se nic. Zkusila jsem i „talk to agent“ a zvolila možnost „chat with our agent“, také se nic nestalo. Zapnuté jsem to měla přes čtyři hodiny. Dnes brzy ráno jsem to zkusila znovu, napsala „agent“, ale možnost kontaktovat support tam vůbec nebyla. Vybrala jsem tedy „ask a different question“, pak „general refund“ a znovu „ask a different question“. Poté mi chatbot napsal, že mu můžu položit otázku. Požádala jsem tedy o vrácení peněz, přesměroval mě na formulář k vyplnění mailu a čísla rezervace a už jsem ve frontě na výplatu. 🙂 Snad to teď konečně vrátí. Moc děkuji za tyto stránky, bez nich bych vůbec nevěděla, že k vrácení peněz nestačí vyplnění původního formuláře.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, díky za info!

  • Profilový obrázek
    Míša napsal(a):

    Ahoj, také jsem v květnu dostala e-mail o zrušení letu s Ryanair. Vyplnila jsem formulář, potvrzovací e-mail nepřišel. Zkouším to teď přes chatbot a odepsal mi toto „Hmmm. Sorry, I didn’t get that. As a new ChatBot I’m still learning. Try asking me another question by keeping it short and sweet. If you prefer to choose a topic from our menu, type “Help”“. Napsala jsem jen krátkou zprávu, že byl let zrušen, voucher nechci a chci vrátit peníze. Máte prosím nějakou radu? Děkuji. Misa

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Napsat: TALK TO AGENT, přepojí vás to přímo na operátora.

  • Profilový obrázek
    Michaela napsal(a):

    Moc děkuji za návod, přidávám čerstvou zkušenost z dněšního dne, vše jsem vyřídila přes chatbota, napsala jsem mu přesně toto : my flight was cancelled, I do not want a voucher, i would like to refund … a rovnou mi odepsal s proklikem na formulář, kde jsem jen zadala mail a číslo rezervace a byla jsem zařazena do fronty, vyřízení tedy opravdu velmi rychlé 🙂 … máte prosím zkušenost, jak dlouho se teď čeká na výplatu? Měli jsme letět do Zadaru s bratrem a dětmi a máme v letenkách celkem 20tis :), tak mě jen zajímá, jak to teď vypadá, moc děkuji 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Do cca týdne by měl přijít email potvrzující částku k vyplacení, pokud nedojde tak ještě jedno kolečko přes live chat, jakmile dojde tak obvykle do pár dnů přijdou i peníze.

  • Profilový obrázek
    Alonso napsal(a):

    Já tento postup aplikuji až nyní a už mě přesměrovali na stránky, kde se vyplňuje formulář s různými údaji. Operátor na chytu už to jen tak nepotvrzuje.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud nemáte vyplněnou ani první žádost, tak je nejpre potřeba vyplnit právě tu, na kterou vás zřejmě operátor odkázal.

  • Profilový obrázek
    Anna napsal(a):

    Honzo,
    v květnu nám zrušili let a poslali e-mail se žádostí o vracení peněz. O vracení jsem zažadala. Poté přišel e-mail, zda chci voucher, ten jsem nechtěla, ale nikde jsem nenašla jak říci, ze ho nechci, tak jsem to nechala být (ignorovala jsem to, protože voucher nechci a všude bylo jen to, jak voucher využít)
    Ale stále mi žádné peníze nepřišly.
    Co mám dělat?
    Dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně napsat na online chat, že odmítáte ten voucher a následně se nechat zařadit na výplatu.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Som veľmi rada, že som sa dopracovala k Vašej stránke 🙂 aj nám v máji zrušili júlový let v Ryanair, postupovali sme tak, ako sme mali, pretože sme chceli refundáciu nie voucher…..až na to, že sme refundáciu nepotvrdili cez chat, a teda sme nevedeli, na čom sme….až dnes, keď som sa čírou náhodou prepracovala k Vašim radám a tipom, som sa s agentom skontaktovala cez chat a on mi potvrdil, že by sme mali dostať refundáciu počas 7 – 10 pracovných dní :)..na spojenie som čakala asi 20 minút…veľká vďaka 🙂 a teraz mi došiel mail, že sme zaradení do fronty, takže sa už hádam dočkáme 🙂 pekný deň

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Tak to už by to mělo být na dobré cestě, jsem rád, že pomohlo 🙂

  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Dobrý den,

    omlouvám se za hloupý dotaz. Zažádala jsem o vrácení peněz z důvodů změny času letu. Mám koupenou i zpáteční letenku pod jednou rezervací. Budou mi vráceny peníze za oba lety nebo pouze za jeden?
    Moc děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste zaškrtla, že žádáte za oba směry tak ano, myslím, ale kdyby náhodou ne, tak to jde pak požádat znova.

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den, dle vašeho návodu vyplňuji formulář ke zrušenému letu Ryanair ale: dole je napsáno( Vezměte na vědomí, že na jednu rezervaci bude přijata pouze jedna online aplikace) Vyplnila jsem číslo rezervace, měli jsme ovšem zpáteční let a do kolonky můžu napsat jen jedno číslo letu. Znamená to, že musím vyplnit dvakrát jednou s číslem letu do Londýna a podruhé s číslem letu do Prahy? Nebo stačí napsat číslo letu tam a zaškrtnout Is this a return booking a oni si to spárují?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí jedno a zaškrnout políčko o zpátečním letu.

  • Profilový obrázek
    Dan napsal(a):

    Zdravím Honzo, na základě změny odletu o více jak 3 hodiny jsem požádal cca před měsícem přes výše uvedený formulář a navrácení částky, ale nepřišlo mi žádné potvrzení do mailu. Když to přes odkaz v mailu zkouším znovu. Je nám líto, vyskytla se chyba. Na stránku s kontakty na Ryanair prosím klikněte sem. Je to v této době běžné? Díky za radu

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano email nechodí, ideálně napsat na online chat, dělal jsem to minulý týden ve čt a v so přišly peníze.

  • Profilový obrázek
    Helena napsal(a):

    Honzo prosím te na konci června jsem chatovala s Pani a vyrizeno ze vrátí peníze …dnes poslán e-mail zda nechci voucher ..ze pokud ne mám opět chatovat….což mi přijde na hlavu …Pani mi odepsala 6-8tydnu mám čekat dik

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ideálně rovnou na chat říct, že chceš peníze, měli by ti odpovědět, že tě zařadí do fronty na výplatu, pak už není potřeba řešit nic jen čekat.

  • Profilový obrázek
    kateřina nováková napsal(a):

    Dobrý den,
    v pátek máme odlétat s Ryanairem z Brna do Londýna na 4 denní pobyt. V UK je nařízená karanténa a pokud člověk nemá důvod, což turistika není, nemá letět. Z Brna už jsou vypsány odlety, ale nám zatím nic nepřišlo. Helpstránky nefungují. Můžete mi prosím, poradit, jak dosáhnout toho, aby nám vrátili peníze .děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud let poletí tak tam bohužel není nárok na vrácení peněz, jediná možnost je napsat Ryanair, zdali vám let nepřesune nebo nedá voucher, ale bude to čistě jeho dobrá vůle.

  • Profilový obrázek
    Martin Stoklasa napsal(a):

    Zdravím, mám asi momentálně rutinní dotaz, ale 22.5. nám přišel informační email o tom, že se nám let posune o 10 hodin, přičemž jedna z možností, která je uvedena v emailu, je vrácení peněz. Vyplnil jsem příslušný formulář, a nic jsem zatím nedostal. Ani nějaký zpětní email o podání žádosti. Rovněž jsem i zkoušel doporučení z této stránky znovu formulář vyplnit, s tím, že mi to vždy napíše, že již žádost byla podána. Navazoval jsem kontakt přes Chat, tam se mě nikdo neujal.
    A 1.7. již let bude vypraven. Ani nevím, zdali nám tedy nárok nezmizí, když let by byl již operován.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, nárok nezmizí, bohužel to trvá i přes 3 měsíce, ale minulý týden mi zase za nějaké rezervace v březnu peníze přišly, tak to snad dojde…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *