Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 370 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Daniel Polák napsal(a):

    Mohu se zeptat, z jaké adresy RYANAIR posílal info o přijetí žádost o refundaci a ze které adresy přišel nějaký ten voucher? Já čekám už od května 🙁

  • Simona napsal(a):

    Dobry den,
    na jare mi zrusili dva lety, ktere jsem kupovala pres zprostredkovatele (flightics.cz), obdrzela jsem vouchery. Kdyz bych chtela vratit penize, postup je stejny jako pri odmitnuti voucheru?
    Pri vyplnovani zadosti mi pisi ze zadost byla odeslana, avsak s dodatkem: “unfortunately the information entered does not match the information provided at the time of booking” a moc nerozumim, co tim chtel basnik rici. Dekuji za pripadnou radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to o tom, že to za vás rezervoval Flightics, takže těžko říct co do té rezervace vyplnili, je tak potřeba kontatkovat je a vyřídit si to s nima.

  • Pavlína napsal(a):

    Dobrý den, v únoru jsem kupovala letenky přes RY s odletem z Vídně do Palerma a zpět (odlet měl být v červenci). 15. 4. mi přišel mail od RY, že čas letu bude posunut, proto ať buď vyplním formulář, že s posunem souhlasím, nebo ať vyplním formulář o vrácení peněz za let. Kvůli koronaviru jsem samozřejmě požádala přes formulář o vrácení peněz (zaklikla jsem všechny lety, všechny cestující). Poté mi přišel mail s omluvou, že vyřizování vrácení peněz bude trvat dlouho. Pak mi do léta přišlo ještě několik stejných mailů, v nichž informovali o časovém posunu letu (opět s tím, ať to buď potvrdím, nebo požádám o vrácení peněz). Pár dní před odletem mi přišla výzva na odbavení. A doteď nic. Žádný mail, žádné peníze. Můžete mi prosím poradit, jak dál postupovat a mám-li ještě nějakou naději na vrácení peněz? Děkuji mnohokrát za radu!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano nárok je, napište buď na online chat nebu do formu, viz odkaz výše a kouknem na to.

  • Radka napsal(a):

    Dobry den, rada bych se zeptala. Začátkem září jsem vyplnovala u Ryanair formulář pro vracení peněz. Jednou z důvodu přesunuti letu na jiný termín a druhy let bohužel z důvodu úmrtí v rodině. Po vyplnění obou formulářů se objevilo děkujeme za vyplnění….asi tedy proběhlo v poradku. Píšete ze jste vyplnovali také, cca ve stejný termín a peníze mate na úctě. Nevíte co mám udelat více? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den ideálně napsat na online chat, to to vždy uspíší.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý deň, chcela by som sa opýtať ako postupovať, keď mi pred skoro mesiacom prišiel email, že do 5-7 pracovních dní prídu peniaze na účet za zrušený let ale stále bohužial čakám.
    Ďakujem

    Dear Customer,

    We acknowledge your request for a refund in lieu of a travel voucher for your unused booking.

    We confirm that your refund request has been processed back to the form of payment used to pay for your booking. Your issuing bank will take 5-7 working days to process this refund amount back to your account.

    The amount refunded to your credit/debit card/method of payment is

    CZK-12,226.60 Payment Method:Balancing

    CZK-12,226.60 Payment Method:COVID VO refused

    Please note the travel voucher issued has been voided and can no longer be used.

    Yours sincerely,

    Ryanair Group Customer Care (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to by mělo do cca týdne přijít, pokud ne tak je někde problém. Platila jste to ze své karty? Je stále platná? Atd. Ideálně pak napsat na online chat.

  • Zdenka napsal(a):

    Milý Honzo, moc Vám děkuji. 10.9. jsem psala, že stále nemám peníze od Ryanairu za zrušené lety. Díky Vašemu návodu se to podařilo a do sedmi dnů po vyplnění tabulky jsem měla za oba lety peníze na účtu. Velký dík a srdečně zdravím.

    • Honza napsal(a):

      Tak paráda 🙂

    • Michal Šperk napsal(a):

      Dobrý den,
      požádal jsem si o navrácení peněz za posunutý let na jiný den. Ryanair mi nabídl buď voucher nebo refunds. Dal jsem vrácení peněz avšak od Ryanairu mi přišel email, že mi částku vrátí, ale není v původní výši, kterou jsem platil. Nevíte proč? Děkuji za info. Michal

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zaškrtnul jste let tam i zpět a za všechny cestující? Pak jedině kurzový rozdíl..

  • Jiří napsal(a):

    Dobrý den, mám stejný problém jako Barbora. Koncem dubna mi zrušili let a v emailu bylo napsáno, že si mohu zažádat o vrácení peněz nebo si svůj let prebookovat zdarma. A ať beru na vědomí že automatické proplacení peněz za zrušený let bude provedeno po 21 dnech. V takovém případě jsem čekal a čekal a čekal. Po více jak dvou měsících kdy jsem neobdržel ani žádné informace o postupu vyřízení vrácení peněz natož peníze, jsem vyplnil žádost o vrácení peněz. Bohužel pri jejím odeslání vyskakuje hláška „error“. Problém je v tom že nevím kde se dotázat na status mé „žádosti“. Live chat ( bez robota nefunguje) robot je kok..t který stejně nerozumí. To že mi ještě nevrátili peníze mě ani tak neštve , jako to že nevím jak na tom jsem. komunikace s Ryanair je fakt katastrofální. Díky všem za případné rady.

  • Barbora napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat, zda máte někdo zkušenosti. Měli jsme letět na konci dubna. Let nám zrušili a nabídli voucher či peníze zpátky. Zažádala jsem o peníze, ale dosud nic. Pokusila jsem tedy vyplnit formulář (viz výše) znovu, ale píše mi to, že jsem již formulář vyplnila. Dosud se však nic neděje, nikdo mne nekontaktoval. Přece jen je to za chvíli půl roku. Máte to někdo podobně? Díky za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba psát na online chat, pokud s tím chcete pomoci, tak vyplňte odkaz výše.

  • Kabatova napsal(a):

    Dobry den, zakoupila jsem letenku u Ryanairu na 19.9.20. – let na Kypr. Kyperska vláda zakázala od 18.9. vstup na Kypr z důvodu, že česko zařadili do kategorie C. letadlo zřejmě poletí. Ale my češi odletět nesmíme. Je nárok na vracení peněz ? Když nebude chtít Ryanair vrátit peníze, můžeme se ještě někam obrátit ? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel nárok na refund není, není to chyba aerolinky, v tomhle případě letenky propadnou…

  • Roman napsal(a):

    Diky za návod. Po zazadani peníze zpět do tydne

    • Honza napsal(a):

      Super 🙂

  • Iva napsal(a):

    Dobrý den, měli jsme letenky na květen do Barcelony. Vyplnila jsem formulář na vrácení peněz (kopii s poděkováním, že jsem vyplnila žádost o vrácení peněz mám printscreenovanou) a stále nemám ani peníze ani žádnou odpověď. Jak postupovat dále ? Díky moc za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideální je kontakt na online chat, viz návod výše.

  • Martin napsal(a):

    Díky za návod, sice jsem čekal trochu déle a musel jsem jednou urgovat, ale dneska jsem se dočkal. Takže ještě jednou díky za návod!

    • Honza napsal(a):

      Paráda 🙂

  • Jana H. napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych poděkovala za step-by-step instrukce ohledně refundace. Po dlouhém úsilí se mi až dnes povedlo komunikovat s live-chat support, všechny peníze mi vrátí – již jsem dostala potvrzení emailem.
    Let jsem bookovala v únoru, v červnu jsem měla letět do Dublinu, což v rámci COVID bylo zrušeno. Samozřejmě jsem dostala VOUCHER, který jsem neakceptovala, a snažila se spojit s „live chat“ již v květnu, linky byly přetížené, a až dnes konečně hned ráno jsem se spojila s live-chat podporou, Na první dobrou se mnou okamžitě komunikoval pán, který mi napsal, že mám voucher – je třeba napsat, že voucher neakceptujete a chcete full refund.
    ještě jednou děkuji za instrukce a postup a skvělé tipy na cestování! 🙂

  • Michal napsal(a):

    jen doplním svůj předchozí komentář
    Michal napsal(a):
    11.9.2020 (22:15)
    původní kredit byl vytvořen z důvodu zrušení letu pro nemoc (plané neštovice).

    • Honza napsal(a):

      Předpokládám že to bylo na základě pojištění, tam to bude vyloženě na tom pročíst ty podmínky…

  • Michal napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat. Platil jsem u Ryanairu za letenky creditem. Je možné získat následnou refundaci v hotovosti? Společnost nám vytvořila totiž další kredit. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to byl voucher za zrušený let tak ano, pokud vyloženě dobitý kredit tak to bude podle podmínek Ryanairu.

  • Zdenka napsal(a):

    Dobrý den, velmi děkuji za tuto stránku. Let Riga od 26.5. 2020 zrušen a Barcelona od 25.7. zrušena. Náhradu zatím nemám žádnou, voucher jsem odmítla a požádala o peníze. Celkem to pro nás cestující (já a dcery) je 11800 a nechce se mi je RY.nechat. Vůbec jsem netušila, že nestačí odmítnout voucher a vyplnit formulář o refundaci za zrušený let. (České aerolinky vrátily za březnový Řím do 20 ti dnů.) Všechno je v Angličtině, což je pro mě hrozná nevýhoda, základy Aj sice nějaké jsou, překladač taky funguje, ale… např. tel. hovor dopadl tragicky. Chat mě děsí, že bude opět angličtina a já nestihnu rychle přeložit informaci, natož odpovědět. Zkusila jsem tedy odeslat tabulku dle Vašeho návodu – opět je to paskvil tabulky s anglickými zkratkami, kterým nerozumím (vyplnila jsem intuitivně), a objevil se nápis, že jsem byla zařazena do fronty. Tak snad se něčeho dočkám. Jen takový povzdech, že naše generace cestovat nesměla, teď jsou děti velké, něco našetřeno a zase budeme sedět doma. Moc děkuji, všem hodně štěstí a po čase napíšu jak to dopadlo.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, případně můžete poslat zprávu viz odkaz výše a kouknem na to.

  • Jana napsal(a):

    Nedorazil, ale dnes vše vyřízeno po chatu. Poslali voucher, který mohu vyčerpat, ale zároveň mě mají v seznamu na vrácení peněz. Pokud ho nepoužiji než to sprocesují, pošlou peníze.

  • Jana napsal(a):

    Dnes vše vyřízeno po chatu. Poslali voucher, který mohu vyčerpat, ale zároveň mě mají v seznamu na vrácení peněz. Pokud ho nepoužiji než to sprocesují, pošlou peníze.

  • Jana napsal(a):

    Omlouvám se za překlepy.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den,
    již v červnu jsme požádali o regundaci. Vzali by jsme i voucher, ale žádný nepřišel. Jelikož jsme se nedočkali žádné reakce rozhodli jsme se let přebukovat. Systém to umožňil. Snažili jsme se vzít spět žádost, ale vždy jsme narazili jen na odpověď automatu. Dnes rezervace zmizela a přišel e-mail:
    Dear Customer,
    I acknowledge receipt of your recent refund request.
    We confirm that your refund request has been processed. As your booking reference was paid with a gift voucher, this voucher is now available to be redeemed again.
    Yours sincerely,
    Ryanair Group Customer Service (Ryanair DAC, Lauda & Malta Air)

    Nemám žádný voucher, který by byl znovu platný. Mám očekávat peníze nebo došlo k nějaké chybě?
    Poradíte? Stalo se to někomu?
    Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, asi vám nedorazil voucher nebo spadl někde do spamu, ideálně napsat na online chat ať ho pošlou znova.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *