Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 376 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Kuba napsal(a):

    Prosím vás, za jak dlouho Vám z chatu odepisují?
    Mám to zaplé 4 hodiny, zkoušel několikrát, ale nikdo neodepisuje.
    Díky za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Většinou do 10 minut, je to o náhodě, ideálně si vybrat nějaký ne moc vytížený termín.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Alena napsal(a):

    Momentálně čekám na chatu už dvě hodiny na spojení s živým operátorem. Jak jste čekali dlouho? Příp. kdy je nejlepší doba na spojení.

    • Honza napsal(a):

      Většinou do 10 minut, je to o náhodě, ideálně si vybrat nějaký ne moc vytížený termín.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • David napsal(a):

    Ahoj, jen se připojuji k Honzovi, taky mi dnes konečně přišel refund za zrušené lety z března (29.3.-1.4.), takže Ryanair opravdu začal vyplácet. Přeju všem dostatek trpělivosti s vyřízením!

    • Honza napsal(a):

      Super, díky za info 🙂


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Michal napsal(a):

    Super navod, diky moc, Honzo!

    • Honza napsal(a):

      Jsem rád, že se líbí 🙂


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Littlelioncz napsal(a):

    Díky moc za super návod. Překvapila mě rychlá reakce (možná:-) živého agenta. Uvidíme, kolik týdnů bude refund trvat. Přiznám se, že jsem to před tímto návodem pochopil tak, že když neakceptuji voucher, tak jsem automaticky ve frontě na refund. Takhle je to ale potvrzené přímo z chatu, což je jistější a jsem klidnější.
    Kdyby nebyla podmínka shodného prvního jména na rezervaci, tak bych voucher využil bez problémů (rezervaci jsme dělal pro někoho jiného, kdo ví, jestli někdy v budoucnu s námi budou chtít letět 🙂

  • Iveta napsal(a):

    Dobrý den já si o refund zažádala přes banku a čekám na peníze za letenky z března

  • Agáta napsal(a):

    Zdravím, díky za článek. 🙂

    Já teda voucher přijala, jelikož na podzim plánuji studijní zahraniční cesty a myslím, že ho uziju. Ale nemůžu ho od té doby nikde najít.. Nemáte nějaké info, nebo rady kde bych ten voucher našla? 😅 Moc díky! Vím, že nejste zákaznická Ryanair, spíš zda nemáte zkušenost.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, voucher přijde v emailu, je tam jen číslo a jméno, na které je voucher vystaven.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Milan napsal(a):

    Dnes jsem obdržel stejný email od Ryanair, jako „pavel napsal(a) 27.5.2020 (20:15)“:
    … We sent you an email inviting you to move your cancelled flight for free or apply for a refund. Moving your flight is very easy, there are no change fees, you don’t have to pay the fare difference and you can travel to any destination on our network. ..

    Chápu to dobře, že to je nabídka bezplatné změny letu do jakékoliv destinace ? Má to někdo vyzkoušeno?

    • Honza napsal(a):

      Ano, funguje to zatím na letní měsíce.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Olga napsal(a):

    Dobrý den, mockrát děkuji za info, postupovala jsem podle vás a fungovalo to, tak snad peníze dorazí.
    Máme i zrušený let přes LEVEL, ale s nimi se nedá žádným způsobem spojit. Let v březnu zrušili a žádost o money refund zamítli a od té doby není možné je kontaktovat. Máte prosím někdo nějaké zkušenosti s LEVEL?
    Díky moc

  • Miloš napsal(a):

    Zdravím Honzo.
    Mam dotaz ohledně refundu. Když mi poprvé změnili v půlce dubna čas odletu, zažádal jsem o refund, protože bylo jasné, že se nikam nepoleti. To bylo zatím bez odpovědi. A když mi v půlce května poslali mail se zrušením letu, chtěl jsem zažádat znovu o refund, ale hodilo to error, jak je popsáno v článku. A když jsem se dnes podle návodu snažil proklikat přes rezervace na refund formulář, tak mi to nabízí na vyplnění jen jeden let a jednoho pasažéra. A bojím se to potvrdit. Abych pak nedostal vráceno jen za jednu letenku a jednoho pasažéra a nikde tam nevidím zaskrtavaci políčko pro všechny lety a cestující. Díky moc za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ideálně napsat na online chat, aktuálně už to celkem frčí. Jinak s největší pravděpodobností se to bude zpracovávat, teď jsou ty čekačky fakt dlouhé…


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Lucie napsal(a):

    Děkuji moc za úžasný návod. Byla jsem rozčarovaná z voucheru a nevěděla, jak ho odmítnout, ale s tímto návodem mám zažádáno o vrácení peněz a to během 10 minut. Ještě jednou děkuji Honzovi za jeho úžasné stránky a rady!!!

    • Honza napsal(a):

      Jsem rád, že se hodí 🙂


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Lukas napsal(a):

    Hmm, možnost spojení s operátorem už v nabídce není 😀 Narazil na to taky někdo?

    • Honza napsal(a):

      Asi to bylo mimo dobu, kdy jsou operátoři online..


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Katka Drábková napsal(a):

    A nevíte prosím, jak zažádat u Lufthansa? Taky nabízí jen voucher. Díky Katka

    • Honza napsal(a):

      Bohužel je dneska jednodušší ty peníze dostat z nízkonákladovek které mají peněz více, určitě odmítat a čekat, jednou to určitě vyplatit musí.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • pavel napsal(a):

    zrusili mi let, zazadal jsem o refund, ale voucher mi nenabidli, ale dneska mi prisel od nich tento mail:

    Dear Customer,

    We apologise for any inconvenience caused from your recent flight cancellation.

    We sent you an email inviting you to move your cancelled flight for free or apply for a refund. Moving your flight is very easy, there are no change fees, you don’t have to pay the fare difference and you can travel to any destination on our network. Please check Ryanair.com as there may be options for you to move to an alternative flight on the next/previous day to your original.

    We’re operating over 1,000 flights a day from 1 July and we’ve introduced new health measures on board to protect our guests and people. Free Move is a great option if you still wish to travel over the next couple of months and we’ve made a short video to show you how to complete your Free Move in 4 easy steps. Click here

    We look forward to welcoming you on board in the very near future.

    Yours sincerely,

    • Honza napsal(a):

      Zrovna dnes jsem si ráno všiml, že dali možnost rebooku i na jiné trasy a termíny po celé léto, refund ale funguje stále.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Veronika napsal(a):

    Tak dnes jsem se spojila s agentem pres chat s tim, ze opravdu chci vratit penize a nechci voucher. Jen se me slusne znovu zeptal, zda opravdu prachy a ne voucher a pak uz jen, ze ok peníze vratime, jen to bude chvilku trvat, popral hezky den a konec. Takže ja jsem s komunikaci zaměstnanců v Ryanair velice spoko.

  • Dana napsal(a):

    Dobrý den Honzo, prosím, komunikace s agentem přes online chat je v Aj??
    Email o zrušení letu mi přišel v Čj, zažádala jsem o vrácení peněz, přesně jak píšeš, poslali voucher, který nechci. Do online chatu jsem se zatím neodvážila. Bojím se Aj.
    Umím základ, asi si dokážu přeložit z Aj do Čj a selským rozumem tomu tak nějak porozumět. Ale obráceně se obávám, že to fungovat nebude…

    • Lucie napsal(a):

      Já angličtinu také moc neovládám, ale když si zároveň otevřete Google translate, tak to zvládnete. Přeložíte si, co píšou a svoji žádost si v tom taky necháte přeložit. Nebojte se toho 🙂


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
    • Lucie napsal(a):

      Tak vyřešeno, přesně, jak se píše v článku, odmítnete voucher a oni vás zařadí do výplatní fronty, jděte do toho 🙂


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
    • Honza napsal(a):

      Klidně přes překladač, dneska to zvládne bez problému a oni na to jsou také zvyklí.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Kateřina Dvořáková napsal(a):

    Já jsem měla letenku na maltu z vidne s lauda a penize ani pres podporu ani formular mi jeste vraceny nebyly, uz nevim, na koho se obratit, tvrdi ze byly poslany 14.3. ale nic nepřišlo …

    • Honza napsal(a):

      Do půlky března ještě chodily, ideálně tak tedy prověřit u banky.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Míra napsal(a):

    Díky za tip 🙂 Voucher jsem odmítl, ale furt mi tvrdí, že refund zpracují až prý budou v kancelářích, což bude cca za 2 měsíce. Na dotaz, jak je možné, že už někdo refund dostal, stále dokola tvrdí, že nikdo nic dostat nemohl, že mají zakázáno z domova refund zpracovat 🙂

  • Zdena napsal(a):

    Prosím, nemáte někdo představu, jak by to mohlo být na začátku srpna s odletem do New Yorku z Prahy přes Frankfurt? Letím se Singapore airlines, mám brzy doplácet ubytování… už by to chtělo vědět, jestli se let uskuteční nebo ne. Díky.

    • Honza napsal(a):

      To bohužel dneska netuší nikdo.


      Deprecated: preg_replace(): Passing null to parameter #3 ($subject) of type array|string is deprecated in /home/1203178.cloudwaysapps.com/ajrjrahmuz/public_html/wp-content/themes/honzovyletenky/functions.php on line 646
  • Marcela napsal(a):

    Wizz čeká hodně dlouho před samotný let. Pak nabízí refund, nebo 120% poukaz. Zatím to vypadá, že to funguje. Je nutno požádat o poukaz, pak až o refund (100%, ne 120%) přišla mi vcelku hned i faktura na mail. (Kdybych neplatila ve forintech, tak bych možná vzala i poukaz, ale tahle nechci).
    Ryan jsem požádala o refund 16.5. (potvrzení na mail ani nepřišlo), dnes mi přišel poukaz… a jedeme dál 🙁

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *