Ryanair - vyřízení refundu - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 62 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    kateřina nováková napsal(a):

    Dobrý den,
    v pátek máme odlétat s Ryanairem z Brna do Londýna na 4 denní pobyt. V UK je nařízená karanténa a pokud člověk nemá důvod, což turistika není, nemá letět. Z Brna už jsou vypsány odlety, ale nám zatím nic nepřišlo. Helpstránky nefungují. Můžete mi prosím, poradit, jak dosáhnout toho, aby nám vrátili peníze .děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud let poletí tak tam bohužel není nárok na vrácení peněz, jediná možnost je napsat Ryanair, zdali vám let nepřesune nebo nedá voucher, ale bude to čistě jeho dobrá vůle.

  • Profilový obrázek
    Martin Stoklasa napsal(a):

    Zdravím, mám asi momentálně rutinní dotaz, ale 22.5. nám přišel informační email o tom, že se nám let posune o 10 hodin, přičemž jedna z možností, která je uvedena v emailu, je vrácení peněz. Vyplnil jsem příslušný formulář, a nic jsem zatím nedostal. Ani nějaký zpětní email o podání žádosti. Rovněž jsem i zkoušel doporučení z této stránky znovu formulář vyplnit, s tím, že mi to vždy napíše, že již žádost byla podána. Navazoval jsem kontakt přes Chat, tam se mě nikdo neujal.
    A 1.7. již let bude vypraven. Ani nevím, zdali nám tedy nárok nezmizí, když let by byl již operován.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, nárok nezmizí, bohužel to trvá i přes 3 měsíce, ale minulý týden mi zase za nějaké rezervace v březnu peníze přišly, tak to snad dojde…

  • Profilový obrázek
    Helena napsal(a):

    Honzo potrebuji vaši pomoc o vracení peněz požádáno 15.4.2020 při změně času letu…pote let zrušily a doteď nic…let měl byt 8.6.2020 ale zažádano o vracení 15.4.2020

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ideálně napsat na online chat, kde potvrdí, že jste zařazena na výplatu, trvá to už i více než 3 měsíce.

  • Profilový obrázek
    Ondrej napsal(a):

    Dekuji Honzo, zadano dle navodu. Je treba pocitat nez se vas nekdo ujme trva dlouho a je nutne uvedyny postup nekolikrat opakovat.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Obcas je to peklo, ale vetsinou to funguje 🙂

  • Profilový obrázek
    Miša napsal(a):

    Prosím vás, na začiatku mesiaca sme mali letieť s ryanairom – lety však boli zrušené, prišel mi mail s formulárom na žiadosť o refund, ktorý som vyplnila… peniaze samozrejme ešte neprišli… ale prišiel ďalší mail, ktorý mi ponúka voucher alebo teda refund (a prípadne sú tam iné fomuláre so žiadosťami, než je ten kt. som vyplnila v maily o zrušených letoch…

    Zaujíma ma teda, či mám zase niečo vypĺňať alebo platí ten prvý formulár, alebo ako to vlastne celé je…lebo sa v tom strácam 🙂 Ďakujem

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Teď napsat na live chat, že voucher nechcete, zařadí vás na výplatu.

  • Profilový obrázek
    Hana Novotna napsal(a):

    Dobry den,byl mi zrusen let 2.1.20 u CSA.Psala jsem hned email a je stale ticho po pesine.Muzete mi prosim poradit?Dekuji,Novotna.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bombardovat ČSA, jiná varianta není, bohužel aktuálně nevyplácí, jen dávají vouchery.

  • Profilový obrázek
    J.Feřtova napsal(a):

    Zdrravím, mam dotaz , zda koupit letenky do Alicante s odjezdem 27.7. Z Pardubic. Někde jsem četla že zrušili lidem lety na srpen . Uz jsem mela leťet ted 12.6 to zrušili a penize vrátit rovnou napsali ze třeba za půl roku, tak odklepla woucher ale zatim žádny nepřišel. 🙈 Ďékuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, linka v plánu je, nicméně stát se může vždy cokoliv tak hlavně nekupovat k tomu třeba nezrušitelné ubytování.

  • Profilový obrázek
    Anna napsal(a):

    Moc děkuji za návod! Už dva měsíce se snažím o vrácení peněz za březnový let, ale buď mi posílali neplatné odkazy nebo se nešlo připojit k chatu atd. Dnes ráno (po 8.) jsem na chatu byla hned a požadavek byl zpracován. Díky!!

  • Profilový obrázek
    Kuba napsal(a):

    Prosím vás, za jak dlouho Vám z chatu odepisují?
    Mám to zaplé 4 hodiny, zkoušel několikrát, ale nikdo neodepisuje.
    Díky za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Většinou do 10 minut, je to o náhodě, ideálně si vybrat nějaký ne moc vytížený termín.

  • Profilový obrázek
    Alena napsal(a):

    Momentálně čekám na chatu už dvě hodiny na spojení s živým operátorem. Jak jste čekali dlouho? Příp. kdy je nejlepší doba na spojení.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Většinou do 10 minut, je to o náhodě, ideálně si vybrat nějaký ne moc vytížený termín.

  • Profilový obrázek
    David napsal(a):

    Ahoj, jen se připojuji k Honzovi, taky mi dnes konečně přišel refund za zrušené lety z března (29.3.-1.4.), takže Ryanair opravdu začal vyplácet. Přeju všem dostatek trpělivosti s vyřízením!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Super, díky za info 🙂

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Super navod, diky moc, Honzo!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Jsem rád, že se líbí 🙂

  • Profilový obrázek
    Littlelioncz napsal(a):

    Díky moc za super návod. Překvapila mě rychlá reakce (možná:-) živého agenta. Uvidíme, kolik týdnů bude refund trvat. Přiznám se, že jsem to před tímto návodem pochopil tak, že když neakceptuji voucher, tak jsem automaticky ve frontě na refund. Takhle je to ale potvrzené přímo z chatu, což je jistější a jsem klidnější.
    Kdyby nebyla podmínka shodného prvního jména na rezervaci, tak bych voucher využil bez problémů (rezervaci jsme dělal pro někoho jiného, kdo ví, jestli někdy v budoucnu s námi budou chtít letět 🙂

  • Profilový obrázek
    Iveta napsal(a):

    Dobrý den já si o refund zažádala přes banku a čekám na peníze za letenky z března

  • Profilový obrázek
    Agáta napsal(a):

    Zdravím, díky za článek. 🙂

    Já teda voucher přijala, jelikož na podzim plánuji studijní zahraniční cesty a myslím, že ho uziju. Ale nemůžu ho od té doby nikde najít.. Nemáte nějaké info, nebo rady kde bych ten voucher našla? 😅 Moc díky! Vím, že nejste zákaznická Ryanair, spíš zda nemáte zkušenost.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, voucher přijde v emailu, je tam jen číslo a jméno, na které je voucher vystaven.

  • Profilový obrázek
    Milan napsal(a):

    Dnes jsem obdržel stejný email od Ryanair, jako „pavel napsal(a) 27.5.2020 (20:15)“:
    … We sent you an email inviting you to move your cancelled flight for free or apply for a refund. Moving your flight is very easy, there are no change fees, you don’t have to pay the fare difference and you can travel to any destination on our network. ..

    Chápu to dobře, že to je nabídka bezplatné změny letu do jakékoliv destinace ? Má to někdo vyzkoušeno?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ano, funguje to zatím na letní měsíce.

  • Profilový obrázek
    Olga napsal(a):

    Dobrý den, mockrát děkuji za info, postupovala jsem podle vás a fungovalo to, tak snad peníze dorazí.
    Máme i zrušený let přes LEVEL, ale s nimi se nedá žádným způsobem spojit. Let v březnu zrušili a žádost o money refund zamítli a od té doby není možné je kontaktovat. Máte prosím někdo nějaké zkušenosti s LEVEL?
    Díky moc

  • Profilový obrázek
    Miloš napsal(a):

    Zdravím Honzo.
    Mam dotaz ohledně refundu. Když mi poprvé změnili v půlce dubna čas odletu, zažádal jsem o refund, protože bylo jasné, že se nikam nepoleti. To bylo zatím bez odpovědi. A když mi v půlce května poslali mail se zrušením letu, chtěl jsem zažádat znovu o refund, ale hodilo to error, jak je popsáno v článku. A když jsem se dnes podle návodu snažil proklikat přes rezervace na refund formulář, tak mi to nabízí na vyplnění jen jeden let a jednoho pasažéra. A bojím se to potvrdit. Abych pak nedostal vráceno jen za jednu letenku a jednoho pasažéra a nikde tam nevidím zaskrtavaci políčko pro všechny lety a cestující. Díky moc za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ideálně napsat na online chat, aktuálně už to celkem frčí. Jinak s největší pravděpodobností se to bude zpracovávat, teď jsou ty čekačky fakt dlouhé…

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Děkuji moc za úžasný návod. Byla jsem rozčarovaná z voucheru a nevěděla, jak ho odmítnout, ale s tímto návodem mám zažádáno o vrácení peněz a to během 10 minut. Ještě jednou děkuji Honzovi za jeho úžasné stránky a rady!!!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Jsem rád, že se hodí 🙂

  • Profilový obrázek
    Lukas napsal(a):

    Hmm, možnost spojení s operátorem už v nabídce není 😀 Narazil na to taky někdo?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Asi to bylo mimo dobu, kdy jsou operátoři online..

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *