Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 370 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Potřebuju poradit s refundem
 
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Nikola napsal(a):

    Dobrý den, měli jsme letět a Ryanairem do Izraele tuto sobotu, přišel mi mail o zrušení letu, refund jsem vyžádala. Mám žádat i kompenzaci? Nebo se na tuto situaci nevztahuje? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v tomto případě nárok na kompenzaci nebude…

    • Břetislav Špaček napsal(a):

      Dobrý den.
      V pátek 10.11. jsme přiletěli linkou Ryanairu z Vídně do Aqaby. V den příletu ve večerních hodinách nám byl zrušen zpáteční let, který se měl uskutečnit 17.11.2023. ( všechny lety z Aqaby do Vídně jsou zrušené). Museli jsme kompletně změnit plány dovolené, půjčit si za 22.000 kc vozidlo a objednat nové letenky z Ammánu. Na jaké kompenzace máme prosím nárok?
      Děkuji. B. Špaček

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy záleží na důvodu zrušení letů. Pokud je to vina aerolinky, tak je nárok na kompenzace.

  • Lukáš napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz. Včera 21.9.23 nám byl PŮL HODINY před odletem zrušen let z Drážďan do Londýna (FR1841) z důvodu velikého větru v okolí Londýna. Ale jiné společnosti podle záznamů tam přistávaly. Máme nárok na nějakou kompenzaci? Děkuji moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, nárok na kompenzaci není, jen vždy buď refund nebo rebook. Stačí aby letadlo nestihlo slot apod. kvůli větru a pak se musí už let zrušit bez ohledu na to, že ostatní letadla letí.

  • Tomáš napsal(a):

    Dobrý den, let Ryanair z Londýna (2.8.2023 18:15) měl zpoždění 5,5 hodiny. Na vině byly technické problémy letadla a čekali jsme tedy na jiné. Máme nárok na kompenzaci?
    Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, rovnou bych přes Ryanair zažádal, bývají ryhlí, do týdne obvykle peníze pošlou.

  • Vojtěch napsal(a):

    Dobrý den,

    mám otázku ohledně vrácení peněz, v podmínkách Ryanairu je uvedeno „Závažné onemocnění zákazníka s rezervovanou cestou“ – nevíte, o jaká onemocnění se jedná? Případně pokud do toho spadají i nějaké úrazy?
    Díky
    V.

    • Vojtěch Novák napsal(a):

      Případně ještě co je potřeba v daném případě doložit? – jestli stačí potvrzení od doktora/z nemocnice..
      Díky
      V.

    • Honza napsal(a):

      Obvykle stačí potvrzení od lékaře, ale každý případ posuzují individuálně, stačí napsat na online chat.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, standardní úrazy ne, jde vyloženě o nevyléčitelné nemoci apod.

  • Jan Marček napsal(a):

    Ahoj, mám dotaz. Přesunuli nám let z letiště v Catanii na letiště na druhé straně sicílie Trapani-Birgi kvůli požáru na letišti. Do SMS mi přišel odkaz kde mám nahrát náklady na cestu a do emailu odkaz na stránku, kde mohu žádat o kompenzaci. Chtěl bych se zeptat jestli vadí, když jsem u refundu nezadal všechny lety, ale jen ty zpáteční, protože let sem byl v pořádku. A další dotaz mám na to, jestli nám proplatí noc v hotelu ve kterém jsme nemohli zůstat kvůli dlouhému přesunu na letiště.
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, posouzení nákladů je vždy na aerolince, v tomhle případě by je měli proplatit, na kompenzace ale nárok nebude, protože to není vina aerolinky. Vždy se to nahrává za daný let, který byl ovlivněn..

  • Veronika napsal(a):

    Dobry den, chci se zeptat. Měli jsme zrušeny let, zažádali jsme si o kompenzaci, kompenzace nám byla zrušena. Ale víme od lidí, z původního letu, ze jim kompenzaci uznali. Chtěla jsem se zeptat jak máme reagovat? Když jiný kompenzaci dostanou a jiný ne? Máme zažádat znova? Jedna se o společnost easyjet. Dekuji Verca

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, klidně se s tím můžete obrátit na úřad pro civilní letectví a oni váš případ prověří.

  • Ondřej napsal(a):

    Dobrý den,
    Dnes se nám stala nemilá věc. Z Vídně jsme chtěli letět Raynairem do Soluně. Při odbavování kufrů byli otevřeny tři přepážky a letů v tu dobu bylo opravdu spousty, při čemž volali lidi, kteří měli let za chvíli a ti nás tedy předběhli. Po odbavení kufrů jsme utíkali na gate kde jsme byli 20 minut před odletem. Tam nám řekli, že nás již dovnitř nepustí a že kufry najdeme v prostoru ztrát a nálezů. Ještě dodám, že let nakonec neodletěl v 7:20 ale až kolem deváté a po dotazech, zda se tam nemůžeme nějak dostat nám bylo řečeno, že to není autobus. Každopádně jsme na dovolenou odletět chtěli, tak jsme koupili letenky u jiné společnosti (cena kolem 7000 za osobu) a tím jsme odletěli. Proto prosím o radu, zda je možné s touto situaci něco dělat, či můžeme reklamovat, popřípadě na koho se obrátit. Dekuju moc za radu!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel v tomto případě není moc šance na jakýkoliv refund. Vždy je potřeba dostavit se na letiště pokud máte odbavené zavazadlo tak 2,5-2h před odletem. Pokud nedoložíte, že jste již v tuto dobu na letišti byli, tak šance není.

  • Gajda napsal(a):

    Zdravím, když vyměnili MAXe za 800 a tudíž moje XL sedadlo v řadě 28 nebylo XL sedadlo. Jde z nich něco dostat alespoň na kredit nebo mám holt obyč sedadlo v řadě 28, jen trošku dráž

    • Honza napsal(a):

      Ano, určitě reklamujte.

  • Kateřina Fiedl napsal(a):

    Dobry vecer, Honzo,
    muzete prosim poradit? Nedavno let na Rhodos, na letence jsem mela sve nove prijmeni, na pasu ale bohuzel za svobodna. OP jsem s sebou bohuzel nemela. Pani na check inu me odkazala kamsi na prepazku, kde mi prijmeni zmeni. Tam se pani ptala, zda nemam aspon oddaci list…nemela jsem. Zaplatila jsem 4.800,-. Volal jsem zname a ta mi domu sjela pro OP a poslala do mailu oddak. Na prepazce volali na Ryanair kvuli stornu poplatku, ty me odkazali na refundaci na svem webu. Nicmene zadost nelze zadat, neni tam teda ani k tomu takovy form, ale hlavne me to odkazuje na overeni ( letenka nebyla bookla
    primo na webu Ryanair), overeni jsem zadavala cca 5x, ale vyskakuje neustale chyba..takze trochu dead end:( Nesetkal jste se s tim? A pripadne, myslite, ze by ta zadost mohla projit?
    Predem diky moc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to čistě na posouzení Ryanairu, určitě bych zkusil napsat na online chat, kde vám případně řeknou více.

  • Iveta Rabova napsal(a):

    Dobry vecer Honzo,
    Koupila jsem se spolecnosti Ryanair rodicum letenky do Barcelony pres booking.com. Tatinek mel bohuzel vaznou srdecni prihodu a je hospitalizovat a nesmi odletet. Je nejaka moznost, jak pozadat o nahradu za let? Klidne i voucher, jen nechci nechat letenky uplne propadnout. Moc dekuji, Iveta

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, je ale potřeba kontaktovat přímo Ryanair na online chatu.

    • Vanesa napsal(a):

      Dobrý den chtěla bych zrušit 2 letenky.
      Nevím jak na to. Chtěla bych se zeptat dostanu peníze zpět nebo ne.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenky od Ryanair bohužel rušit nelze.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, Honzo. Dotaz: Zítra (neděle) odlet s RyanAir v brzkém odpoledni do Itálie. Dnes dítě 2.3roku teplota, pokud by se přidaly další příznaky či horečka, nepoletime.. Přes pohotovost vyřídíme lékařské potvrzení/vyšetření syna
    Pojištění k letence máme (takové to, které se na Ryanovi přímo nabízí). A jsme matka, otec, dítě. Prosím tě, jak přesně postupovat? Let nelze zrušit u RA, že? A lze refundovat letenky pro nás všechny? Neexistuje, že jeden z nás by letěl. Díky moc za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vždy je to potřeba řešit přímo s pojišťovnou, na kterou vás odkáže i Ryanair, pak vše záleží na podmínkách pojištění.

    • Market napsal(a):

      Dobrý den, nedávno byl zpožděn let o více než 3 hodiny, ale důvod si již nepamatuji. Nebylo mi poskytnuto ani občerstvení, nic. Musela jsem si to koupit. mám nárok na vrácení určité částky? Kde raynair žádat o vrácení, odkaz? Děkuji…

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží na tom důvodu. Na občerstvení je nárok vždy a Ryanair posílám info vždy přímo na email nebo SMS, často jako voucher. U Ryanair se žádá o kompenzace zde:
      https://onlineform.ryanair.com/ie/en/eu-261

  • Kristýna napsal(a):

    Dobrý den, už si opravdu nevím rady. Přes Ryanair máme 19.4 letět z Vídně do Barcelony a 22.4 zpět. Jenže dnes mi přítel psal, že se mu zaplacená částka za letenky vrátila. Já mám ale na svém Ryanair účtu letenky stále rezervované. Chvíli jsem zkoušela chat přes Ryanair, ale ten mi vůbec nepomohl a ani jsem nenašla žádné články o tom, co v takovém případě dělat. Proto se obracím na Vás, zda byste mi nemohl prosím vysvětlit tuto situaci a co máme dělat. Moc děkuju 😌

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte v účtu rezervaci potvrzenou, problém bych v tom neviděl..

  • Iva napsal(a):

    Dobrý den, jaký doklad požaduje Ryanair, pokud chci žádat o refundaci letenky z důvodu nemoci? Potvrzení pracovní neschopnosti, nebo nějaké potvrzení od lékaře? Let má být 19.3. a jsem už od září v dlouhodobé pracovní neschopnosti a uschopněná do té doby určitě nebudu. Letenku jsem kupovala až začátkem října. Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den pokud nemáte pojištění storna, tak nárok na refund z důvodu nemoci není.

    • Iva napsal(a):

      Dobrý den, děkuji za odpověď. Na stránkách ale takovou možnost mají, dá se rozkliknout i důvod vážné onemocnění. https://refundclaims.ryanair.com/

    • Honza napsal(a):

      Určitě to zkuste, ze zkušenosti vím, že obvykle bohužel žádost neschválí.

  • Tomáš P. napsal(a):

    Dobrý den,
    na konci ledna letošního roku nám byl odložen let z Bratislavy do Dublinu se společností Ryanair téměř o 7 hodin z důvodu poruchy letadla. Měli bychom dostat každý 400EUR kompenzace. Po příletu z Dublinu jsme hned poslali do Ryanairu Reklamační formulář dle nařízení EU č. 261. Bylo nás pět a každý to reklamoval sám, jak to reklamovat hromadně na to jsme nepřišli my ani jiní spolucestující, tak jsme usoudili, že musíme každý zvlášť. Každopádně jednomu z nás se Ryanair vyjádřil, že mu pošle 400EUR na účet do 10 pracovních dní, což by mělo být během následujícího týdne, ale ostatním se zatím nikdo nevyjádřil. Ještě to není ani 3 týdny od podání reklamace, tak nevíme, jestli máme čekat nebo jak postupovat dál.

    Děkuji moc za informace.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, to bych počkal, a pokud se třeba do týdne nebude nic dít, tak urgovat přes online chat.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, koupili jsme letenky Brno – Londýn s Ryanair, přisel email, že změnili čas letu z 18 h na 22:30 odlet, že se máme vyjádřit do 24 h, jestli akceptujeme. Bohužel to manžel přehlídl. Zkoušeli jsme chat, ale máme počkat až prijde email( 1-3 měs. Před odletem), pak bude prý možné udělat změnu na jiný čas bez poplatku.
    Jelikož se obávám, že letenky již budou vyprodány, chtěla bych koupit odlet znovu na jiny termin, a již koupené letenky “tam”nechat proplatit zpět nebo voucher, je to možné nebo máme smůlu?
    Děkuji Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jakmile přijde email o změně nebo v rezervaci je vidět změna, tak lze letenky změnit na výhodnější termín. Ale obvykle se to zobrazí ihned po provedené změně.

  • Lily Hurska napsal(a):

    Dobrý den,

    dne 16.9.2022 nám byl zrušen let (z důvodu air controll strike ve Francii), nejbližší let od ryanera je na den 21. 9. 2022, tedy za 5 dní.
    Měli bychom kompenzaci za ubytování a stravu? Případě máme si hledat nějaký jiný let domů? Jak postupuje letecká spoelčnost, pokud si najdeme alternativní způsob dopravy domů?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, sami si ho nehledejte. Buď přijměte nabídku Ryanairu, pak je nárok na proplacení nákladů nebo napište na online chat a zkuste domluvit alternativu třeba po zemi nebo s jinou aerolinkou. Musí s tím ale Ryanair souhlasit. Pokud u Ryanair odmítnete náhradní let tak máte nárok jen na proplacení ceny za letenku a už ne dalších nákladů. Nárok na kompenzace není vůbec protože to není vinou Ryanair.

  • Tereza Š. napsal(a):

    Nevěděl byste jak získat od Ryanair potvrzení o nenastoupení letu kvůli nemoci člena rodiny? Pojišťovna potřebuje důkaz, že jsme neletěli, ale letenky zrušit nelze, nebo jsem teda nevěděla jak. Děkuji Tereza

    • Honza napsal(a):

      Většina pojišťoven to jen tak zkouší, zatlačil bych na ně s čestným prohlášením, že jsem ten let neletěl. Ještě jsme to jednou dělali tak že jsme požádali Ryanair o proplacení neodletěných tax, které nám zamítli, ale to té pojišťovně jako potvrzení stačilo.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den, mohu poprosit o radu, jestli ma společnost Ryanair někde uvedenou lhůtu po vyřízení reklamce/ kompenzace za zpožděný let více než 3 hodiny dle EU-261. Žádost o komepenzaci jsem posílala před měsícem a zatím i po urgencích nemám žádnou odpověď.
    Děkuji za radu a hezký den. PH

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně je neustále urgovat, obvykle to bývá do pár týdnů vyřešeno.

  • Renata napsal(a):

    Dobrý den, obracím se na vás s dotazem. 9.7. Jsme meli odletat ze Skiathosu zpet do Vidne. Po asi 4hodinovem zpozdeni byl let zrusen. Zustali jsme zde bez informaci – pouze email, ze byl let zrusen. Na vyber vraceni penez za letenku nebo jiny let ze stejne do stejne destinace…to nebylo mozne(letenky vyprodany na dalsi dva lety v nasledujicim tydnu). Museli jsme tedy trajektem do Solune, odtud letet do Bratislavy, nasledne busem do Vidne. Muj dotaz zni, mame narok na nejake kompenzace? Duvod zruseni letu jsem nikde nedohledala.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to podle důvodu zrušení a to vám aerolinka sdělí jakmile pošlete formulář EU 261 – Ryanair na to má na webu přímo stránku.

  • Štěpán napsal(a):

    Dobrý den, měli jsme s přáteli (skupina 8 lidí) odletět do 24.6 do Bruselu, ale z důvodu stávky zaměstnancův Bruselu nám byl let zrušen. Oznámení o zrušení přišlo 22.06. Peníze mi byly okamžitě vráceny, nicméně jsme měli zarazervované bydlení + transport v Bruselu, za který nám peníze vracet nikdo nechce. Mohu požádat o kompenzaci? Případně když o ní chci zažádat Ryanair chce po mě plnou moc od všech pasažérů. Znamená to tedy, že kompenzace bude pro každého pasažéra nebo jednotně pro celou skupinu? Dočetl jsem se, že na tento typ letu to je 250 €. Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, pokud to byly zaměstnanci Ryanairu tak nárok na kompenzaci je, pokud letiště tak není. Většinou šlo ve formuláři požádat rovnou za všechny bez plné moci, pokud by jí chtěli, stačí si ji napsat a podepsat…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *