Ryanair – vyřízení refundu
CC0 Pixabay
Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
Potřebuju poradit s refundem
Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.
1. Zrušení letu a žádost
V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.
V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.
Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.
Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.
2. Voucher a podpora
Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.
Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
3. Výplata
Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.
Dobrý den, již na podzim jsme si zakoupili letenky od spol. Ryanair z Prahy na Mallorcu na termín 28.5.2025-4.6.2025. Dnes mi přišla změna letového času s rozdílem cca 12 hodin jak při odletu tam i odletu zpět. Máme tři možnosti, jak s tím naložit, pokud budeme souhlasit se změnou, je možné, že opět dojde do května k další změně letových časů?
Děkuji za odpověď.
Martina
Dobrý den, ano, klidně se může ještě letový řád změnit. Jinak máte nárok na změnu letu na stejné lince na libovolný termín, klidně ale pokud by se vám to hodilo můžete přebooknout v rámci +- 10 dní na jakoukoliv jinou letenku, třeba i 10x dražší.
Ahoj Honzo, nevím jak postupovat v tomto případě a nejsem angličtinář, abych mohla telefonicky s Ryanair postupovat. Koupila jsem 17.12. letenky do Funchalu. Rozdělené Praha – Londýn, Londýn – FUnchal. Jde o dvě různé letenky, byť od jedné společnosti. Odlet je plánován 6.3.2025. Odlétat jsme měli 6:35 hodin, ale nyní mi přišel mail, že se odlet posouvá na 11:15 hodin. Bohužel tím nestihnu let z Londýna do Funchalu. Měli jsme na přestup 2,5 hodiny. Nepřišla mi ani nabídka na refundaci peněz, pouze nabídka přijmout změnu letu a nebo změnit let na nejbližší dostupný a nebo na let jeden den před a nebo jeden den po termínu. Jestli dobře počítám, tak není to více jak 5 hodin posunu odletu, kdy nabízejí finanční refundaci, ale 4:40 h. Pokud nechci změnu přijmout a to nechci, neboť v ten den již z Londýna do Funchalu nic neletí, tak mám smůlu a propadnou mi obě cesty? jsme 2 cestující. A nebo se mám ještě někam obrátit? Nebo koupit nové letenky? Díky moc
Ahoj, posunul bych to o den dříve a jednu noc si dal v Londýně. Nárok na refund je po těch 5h, ale i tak bych to zkusil uhrát přes chat. Ryanair přestupné letenky neprodává, takže s tím druhým letem nijak hýbnout nepůjde.
Dobrý večer, měli jsme s Ryanair letět do Pisy (23. – 28. 10.), ale pro celé Toskánsko ohlásili na státním portále stále zvyšující se výstrahu před vydatnými dešti a záplavami. Vzhledem k situaci na Benátsku, která začínala stejnou výstrahou, jsme neletěli. Ryan i pojišťovna nám vrácení zamítli. Je šance peníze nějak dostat zpět? Alespoň za let 28. 10., který má teprve proběhnout? Přebookování je nevýhodné. Děkuji!
Dobrý den, jediná výstraha, která může vést k nároku na vrácení je od našeho MZV, které doporučí necestovat. V tomto případě tak není šance, jak peníze za letenky získat…
Zdravím všechny a předem vás upozorňuji že létat s Ryanairem je většinou komplikace. Zákaznická linka po telefonu pouze v AJ i když si tam navolíte jiný jazyk, v AJ vás navádějí pořád dokola a k operátorovi se nedostanete, podpora v chatu žádná, snaží se vás dalším přesměrováním odradit od další komunikace, které se stejně i vrácení peněz i zvlášť závažném případě nedočkáte.
Dopředu počítejte i po přečtení zdejších komentářů s tím nejhorším možným scénářem.
Já vím, co ale dělat, když do některých destinací nikdo jiný nelétá ….
Zrovna Ryanair bych mezi nízkonákladovkma nepovažoval za špatnou volbu. Chat funguje bezproblémově, stačí zadat talk to agent a do pár minut jste přepojen na operátora.
Zdravím vás chtěl bych se zeptat jak mohu zrušit rezervaci která je už zaplacená, stala se mi taková nehoda mněl jsem nervovou kolizi a mám levou stranu obličeje nehibnou, pustili mně z nemocnice a teď to řeší doktoři co dál. Tuto dovolenou nemohu absolvovat ze zdravotních důvodů, chtěl bych to zrušit mám ještě čas odlet je 16.10 Děkuji Medek
Dobrý den, ideálně napsat na Ryanair se zprávou z nemocnice. V takovýchto těžších případech někdy peníze vrátí, obecně jsou ale letenky nezrušitené.
Ahoj, můžeš mě prosím navést na ryanaru – kde můžu požádat o vystavení potvrzení o nevrácení peněz, / jeden z naší rezervace nemocný/, máme u pojišťovny storno, ale ti vyžadují potvrzení, kde jej získat? nebo vyplatí se požádat o vrácení státní daně? moc díky
Ahoj, pro pojišťovnu musí stačit čestné prohlášení, takže napsat pamflet neletěl jsem a podepsat a hotovo. Aerolinky podobné potvrzení nevystavují a pojišťovny se tímhle požadavkem jen snaží vykroutit z povinnosti platit.
Dobrý den, zaplatil jsem si obousměrnou letenku od Ryanair, ale do 24 hodin jsem provedl změnu datumu na spáteční let a zaplatil plnou cenu zpáteční letenky. Je reálné aby se mi vrátili peníze z rušeného zpátečního letu?
Dobrý den, pokud provedet změnu do 24 hodin, tak platíte jen rozdíl v cenách letenek, takže vám vlastně nemají ani co vracet…
Dobrý den,
rád bych vysvětlení. Kupoval jsem letenky přímo od Ryanair jednu dospělou a dítě 5let. Naúčtováno jsem měl automaticky 8 euro za sedadlo. Bohužel uvedená volná sedadla vedle sebe už nebyla a tak jsem musel vybrat z jiných řad, kde mi bylo naúčtováno dalších 16 euro.
Proč tedy platím i těch 8 euro?
Děkuji.
Dobrý den, nebyly to sedadla v nouzové uličce, v první řadě apod.? Sedadla pro děti zdarma jsou vyhrazena v zadní části letadla.
Dobrý den Honzo, Ryanair zpozdil náš let z Dubrovníku z důvodu technické poruchy na letadle o cca 16 hodin, má smysl žádat o finanční kompenzaci přímo je, nebo máme využít nějakou agenturu. Děkuji
Dobrý den, určitě přímo Ryanair, u Ryanairu není problém kompenzaci získat, mají na to i přímo form:
https://onlineform.ryanair.com/gb/en/eu-261
Děkuji, měl jsen na mysli částku 250 E za osobu z důvodu zpoždění letu o více jak 3 hodiny. Děkuji
Ano, to je kompenzace na základě nařízeni EU261 o kterou můžete požádat na přiloženém linku.
Zdravím, potřebuju radu, máme na 20.5.2024 koupené letenky odlet 10:00 nikdo nám nedal vědět že se letecký plán změnil a odlet je 18:00 , což je pro nás problém, v tuto dobu už odletět nemůžeme, na stránkách mají napsané že pokud se letecký plán zpozdí o vice než 5 hodin, máte nárok na vraceni penez, ale kdyz jsem chtela odeslat formulář, nepustilo me to s tim, ze se letecký plán nezměnil, nerozumim tomu, kdyby jsme se nepodívaly znovu opravdu jen nahodou na casy odletu, tak by jsme to ani nevědely, odletame za 26 dní, ale zatím nás nikdo nekontaktoval..
co máme tedy dělat? tento změněný odlet o 8 hodin pozdeji pro nas nepripadá v uvahu.
dekuji za odpověd.
Dobrý den, je možné, že ještě nedošlo k finální změně a ta tak teprve přijde, nebo se email někde ztratil, Každopádně pokud se přihlásíte do správy rezervace, tak tam bude změna určitě vidět. Pokud je tak je potřeba zkontrolovat s itinerářem, který přišel na email a pokud to nesedí tak reklamovat přes online chat.
Máte pravdu, email o změně spadl do hromadných a je tam možnost vraceni peněz, tak snad to půjde hladce,
Mockrát děkuji 🙏
Není zač, ať to klapne 🙂
Dobrý den, Honzo,
dopředu říkám, že jsem v cestování letadlem úplný lajk tj vůbec nemám zkušenosti 🙂
cca před 2m jsem udělal rezervaci letenek do Barcelony a zpět pro 5 os u Ryanair.
Let je 19/5/2024 a zpět 23/05/2024
nyní mi odpadl jeden cestující a já nikde nemohu najít jak jednu tu letenku zrušit i za storno poplatek…
Jsem z toho zmaten a vůbec netuším jak to udělat… Všechny internetové rady nebo časté dotazy dané společnosti mi vlastně nic nenapoví a vždy skončím stejně tj před zdí…
Mohu Vás poprosit o radu?
Předem děkuji a přeji fajn den,
Tomáš
Dobrý den, nic nemusíte řešit, nechte letenku propadnout. Až se budete odbavovat, tak toho cestujícího jednoduše nevyberete. Za storno letenky vám Ryanair stejně nic nevrátí.
Dobrý den, měli jsme letět a Ryanairem do Izraele tuto sobotu, přišel mi mail o zrušení letu, refund jsem vyžádala. Mám žádat i kompenzaci? Nebo se na tuto situaci nevztahuje? Děkuji za odpověď.
Dobrý den, v tomto případě nárok na kompenzaci nebude…
Dobrý den.
V pátek 10.11. jsme přiletěli linkou Ryanairu z Vídně do Aqaby. V den příletu ve večerních hodinách nám byl zrušen zpáteční let, který se měl uskutečnit 17.11.2023. ( všechny lety z Aqaby do Vídně jsou zrušené). Museli jsme kompletně změnit plány dovolené, půjčit si za 22.000 kc vozidlo a objednat nové letenky z Ammánu. Na jaké kompenzace máme prosím nárok?
Děkuji. B. Špaček
Dobrý den, vždy záleží na důvodu zrušení letů. Pokud je to vina aerolinky, tak je nárok na kompenzace.
Dobrý den, mám dotaz. Včera 21.9.23 nám byl PŮL HODINY před odletem zrušen let z Drážďan do Londýna (FR1841) z důvodu velikého větru v okolí Londýna. Ale jiné společnosti podle záznamů tam přistávaly. Máme nárok na nějakou kompenzaci? Děkuji moc.
Dobrý den, ne, nárok na kompenzaci není, jen vždy buď refund nebo rebook. Stačí aby letadlo nestihlo slot apod. kvůli větru a pak se musí už let zrušit bez ohledu na to, že ostatní letadla letí.
Dobrý den, let Ryanair z Londýna (2.8.2023 18:15) měl zpoždění 5,5 hodiny. Na vině byly technické problémy letadla a čekali jsme tedy na jiné. Máme nárok na kompenzaci?
Děkuji za odpověď
Dobrý den, ano, rovnou bych přes Ryanair zažádal, bývají ryhlí, do týdne obvykle peníze pošlou.
Dobrý den, chci koupit u Ryanair dvě letenky z Pardubic do Girony. Když vše v PC vyplním a dojde k on-line placeni, napíše mi to, že letenku nelze zakoupit protože se cena změnila. Na podruhé jsem vše opět vyplnila a snažila jsem se rychleji, když došlo na placeni, opět hláška, že cena je jiná a nelze letenky koupit. . Ptám se jak mam zakoupit letenky ? Děkuji moc za odpověď Katka
Dobrý den, bohužel nic podobného se mi neděje, zkuste to třeba v aplikaci.
Dobrý den,
mám otázku ohledně vrácení peněz, v podmínkách Ryanairu je uvedeno „Závažné onemocnění zákazníka s rezervovanou cestou“ – nevíte, o jaká onemocnění se jedná? Případně pokud do toho spadají i nějaké úrazy?
Díky
V.
Případně ještě co je potřeba v daném případě doložit? – jestli stačí potvrzení od doktora/z nemocnice..
Díky
V.
Obvykle stačí potvrzení od lékaře, ale každý případ posuzují individuálně, stačí napsat na online chat.
Dobrý den, standardní úrazy ne, jde vyloženě o nevyléčitelné nemoci apod.
Ahoj, mám dotaz. Přesunuli nám let z letiště v Catanii na letiště na druhé straně sicílie Trapani-Birgi kvůli požáru na letišti. Do SMS mi přišel odkaz kde mám nahrát náklady na cestu a do emailu odkaz na stránku, kde mohu žádat o kompenzaci. Chtěl bych se zeptat jestli vadí, když jsem u refundu nezadal všechny lety, ale jen ty zpáteční, protože let sem byl v pořádku. A další dotaz mám na to, jestli nám proplatí noc v hotelu ve kterém jsme nemohli zůstat kvůli dlouhému přesunu na letiště.
Děkuji.
Dobrý den, posouzení nákladů je vždy na aerolince, v tomhle případě by je měli proplatit, na kompenzace ale nárok nebude, protože to není vina aerolinky. Vždy se to nahrává za daný let, který byl ovlivněn..
Dobry den, chci se zeptat. Měli jsme zrušeny let, zažádali jsme si o kompenzaci, kompenzace nám byla zrušena. Ale víme od lidí, z původního letu, ze jim kompenzaci uznali. Chtěla jsem se zeptat jak máme reagovat? Když jiný kompenzaci dostanou a jiný ne? Máme zažádat znova? Jedna se o společnost easyjet. Dekuji Verca
Dobrý den, klidně se s tím můžete obrátit na úřad pro civilní letectví a oni váš případ prověří.
Dobrý den,
Dnes se nám stala nemilá věc. Z Vídně jsme chtěli letět Raynairem do Soluně. Při odbavování kufrů byli otevřeny tři přepážky a letů v tu dobu bylo opravdu spousty, při čemž volali lidi, kteří měli let za chvíli a ti nás tedy předběhli. Po odbavení kufrů jsme utíkali na gate kde jsme byli 20 minut před odletem. Tam nám řekli, že nás již dovnitř nepustí a že kufry najdeme v prostoru ztrát a nálezů. Ještě dodám, že let nakonec neodletěl v 7:20 ale až kolem deváté a po dotazech, zda se tam nemůžeme nějak dostat nám bylo řečeno, že to není autobus. Každopádně jsme na dovolenou odletět chtěli, tak jsme koupili letenky u jiné společnosti (cena kolem 7000 za osobu) a tím jsme odletěli. Proto prosím o radu, zda je možné s touto situaci něco dělat, či můžeme reklamovat, popřípadě na koho se obrátit. Dekuju moc za radu!
Dobrý den, bohužel v tomto případě není moc šance na jakýkoliv refund. Vždy je potřeba dostavit se na letiště pokud máte odbavené zavazadlo tak 2,5-2h před odletem. Pokud nedoložíte, že jste již v tuto dobu na letišti byli, tak šance není.
Zdravím, když vyměnili MAXe za 800 a tudíž moje XL sedadlo v řadě 28 nebylo XL sedadlo. Jde z nich něco dostat alespoň na kredit nebo mám holt obyč sedadlo v řadě 28, jen trošku dráž
Ano, určitě reklamujte.
Dobry vecer, Honzo,
muzete prosim poradit? Nedavno let na Rhodos, na letence jsem mela sve nove prijmeni, na pasu ale bohuzel za svobodna. OP jsem s sebou bohuzel nemela. Pani na check inu me odkazala kamsi na prepazku, kde mi prijmeni zmeni. Tam se pani ptala, zda nemam aspon oddaci list…nemela jsem. Zaplatila jsem 4.800,-. Volal jsem zname a ta mi domu sjela pro OP a poslala do mailu oddak. Na prepazce volali na Ryanair kvuli stornu poplatku, ty me odkazali na refundaci na svem webu. Nicmene zadost nelze zadat, neni tam teda ani k tomu takovy form, ale hlavne me to odkazuje na overeni ( letenka nebyla bookla
primo na webu Ryanair), overeni jsem zadavala cca 5x, ale vyskakuje neustale chyba..takze trochu dead end:( Nesetkal jste se s tim? A pripadne, myslite, ze by ta zadost mohla projit?
Predem diky moc
Dobrý den, je to čistě na posouzení Ryanairu, určitě bych zkusil napsat na online chat, kde vám případně řeknou více.