Skupiny létají s Honzou

Ryanair – vyřízení refundu

27.5.2020 14:31 76 komentářů

CC0 Pixabay

Zatímco na začátku koronavirové krize vyplácel Ryanair peníze za zrušený let poměrně rychle, aktuálně jsou lhůty opravdu dlouhé.
 

Denně dostávám spoustu dotazů k refundu letenek od Ryanair, proto jsem dal dokupy postup, u kterého se nakonec ukázalo, že k výplatě peněz za zrušený let dojít může. Tento postup použijte pokud jste rezervovali přímo na ryanair.com nebo máte od prodejce rezervační kód, pokud ne musíte řešit přes prodejce.

1. Zrušení letu a žádost

V první řadě je potřeba počkat na zrušení letu. Nestačí doporučení ČR o zrušení letu, nestačí fakt, že nemáte možnost jak se dostat na letiště odletu. Vždy je potřeba počkat na email o zrušení konkrétního letu.

V emailu kliněte na Vrácení peněz a ve zobrazeném formuláři vyplňte požadované údaje. Nezapomeňte zaškrtnout, že žádáte za všechny cestující a lety.

Pokud email nepřijde je potřeba se přihlásit do správy rezervace ve které se klikáním na Vrátit peníze proklikáte k obecnému formuláři, ten najdete rovnou také pod tímto odkazem.

Následně vyplňte formulář, opět nezapomeňte zaškrtnout, že si přejete refund za všechny trasy a cestující.

 
Pokud nemůžete najít vaši rezervaci ani po přihlášení, tak začněte rovnou odkazem na formulář výše a vyplňte údaje z emailu.
 
Dále se může stát, že po odeslání formuláře zahlásí error – s největší pravděpodobností jste tak formulář už vyplňovali a je potřeba čekat.
Často se stane, že vyplníte formulář EU261, na základě něhož vám přijde zamítavé stanovisko o refundu. Je to však formulář pro žádost o kompenzace a na ty při rušní kvůli koronaviru nárok není. Jeho vyplnění nemá nic společného s žádostí o refund zaplacených letenek.

2. Voucher a podpora

Po několika dnech až týdnech přijde na email voucher za zrušené lety platný jeden rok od chvíle vystavení.

Vouchery lze používat pouze pro nové rezervace se stejným jménem prvního cestujícího na letence. Pokud voucher neodmítnete nejste automaticky zařazeni ve frontě na vyplacení (trochu se liší info agent od agenta). Proto je potřeba kontaktovat Ryanair pomocí online chatu.
Ten najdete pod odkazem zde
Po spuštění chatu napište „agent“, odmítněte hodnocení a klikněte ne poslední možnost pro spojení s operátorem, následně vypľňte formulář o vaší rezervaci a čekejte ne připojení agenta. Tomu sdělte, že si nepřejete voucher a chcete být vyplaceni, dostanete informaci, že vás zařadí do fronty a je tak potřeba čekat.
 

3. Výplata

Ačkoliv to vypadalo, že Ryanair bude držet peníze minimálně po celé léto, u prvních rezervací, které jsem takto zpracoval v březnu začínají platby chodit. Příkladem info o termínech u jedné rezervace:
 
Email o zrušení letu – 14.3.2020
Vyplnění refund formu – 17.3.2020
Email s voucherem – 20.4.2020
Odmítnutí voucheru – 22.4.2020
Výplata peněz – 27.5.2020
 

 
Vzhledem k množství žádostí v následujících měsících mohou být samozřejmě lhůty aktuálně delší.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Iveta napsal(a):

    Dobrý den já si o refund zažádala přes banku a čekám na peníze za letenky z března

  • Profilový obrázek
    Agáta napsal(a):

    Zdravím, díky za článek. 🙂

    Já teda voucher přijala, jelikož na podzim plánuji studijní zahraniční cesty a myslím, že ho uziju. Ale nemůžu ho od té doby nikde najít.. Nemáte nějaké info, nebo rady kde bych ten voucher našla? 😅 Moc díky! Vím, že nejste zákaznická Ryanair, spíš zda nemáte zkušenost.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, voucher přijde v emailu, je tam jen číslo a jméno, na které je voucher vystaven.

  • Profilový obrázek
    Milan napsal(a):

    Dnes jsem obdržel stejný email od Ryanair, jako „pavel napsal(a) 27.5.2020 (20:15)“:
    … We sent you an email inviting you to move your cancelled flight for free or apply for a refund. Moving your flight is very easy, there are no change fees, you don’t have to pay the fare difference and you can travel to any destination on our network. ..

    Chápu to dobře, že to je nabídka bezplatné změny letu do jakékoliv destinace ? Má to někdo vyzkoušeno?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ano, funguje to zatím na letní měsíce.

  • Profilový obrázek
    Olga napsal(a):

    Dobrý den, mockrát děkuji za info, postupovala jsem podle vás a fungovalo to, tak snad peníze dorazí.
    Máme i zrušený let přes LEVEL, ale s nimi se nedá žádným způsobem spojit. Let v březnu zrušili a žádost o money refund zamítli a od té doby není možné je kontaktovat. Máte prosím někdo nějaké zkušenosti s LEVEL?
    Díky moc

  • Profilový obrázek
    Miloš napsal(a):

    Zdravím Honzo.
    Mam dotaz ohledně refundu. Když mi poprvé změnili v půlce dubna čas odletu, zažádal jsem o refund, protože bylo jasné, že se nikam nepoleti. To bylo zatím bez odpovědi. A když mi v půlce května poslali mail se zrušením letu, chtěl jsem zažádat znovu o refund, ale hodilo to error, jak je popsáno v článku. A když jsem se dnes podle návodu snažil proklikat přes rezervace na refund formulář, tak mi to nabízí na vyplnění jen jeden let a jednoho pasažéra. A bojím se to potvrdit. Abych pak nedostal vráceno jen za jednu letenku a jednoho pasažéra a nikde tam nevidím zaskrtavaci políčko pro všechny lety a cestující. Díky moc za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ideálně napsat na online chat, aktuálně už to celkem frčí. Jinak s největší pravděpodobností se to bude zpracovávat, teď jsou ty čekačky fakt dlouhé…

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Děkuji moc za úžasný návod. Byla jsem rozčarovaná z voucheru a nevěděla, jak ho odmítnout, ale s tímto návodem mám zažádáno o vrácení peněz a to během 10 minut. Ještě jednou děkuji Honzovi za jeho úžasné stránky a rady!!!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Jsem rád, že se hodí 🙂

  • Profilový obrázek
    Lukas napsal(a):

    Hmm, možnost spojení s operátorem už v nabídce není 😀 Narazil na to taky někdo?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Asi to bylo mimo dobu, kdy jsou operátoři online..

  • Profilový obrázek
    Katka Drábková napsal(a):

    A nevíte prosím, jak zažádat u Lufthansa? Taky nabízí jen voucher. Díky Katka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel je dneska jednodušší ty peníze dostat z nízkonákladovek které mají peněz více, určitě odmítat a čekat, jednou to určitě vyplatit musí.

  • Profilový obrázek
    pavel napsal(a):

    zrusili mi let, zazadal jsem o refund, ale voucher mi nenabidli, ale dneska mi prisel od nich tento mail:

    Dear Customer,

    We apologise for any inconvenience caused from your recent flight cancellation.

    We sent you an email inviting you to move your cancelled flight for free or apply for a refund. Moving your flight is very easy, there are no change fees, you don’t have to pay the fare difference and you can travel to any destination on our network. Please check Ryanair.com as there may be options for you to move to an alternative flight on the next/previous day to your original.

    We’re operating over 1,000 flights a day from 1 July and we’ve introduced new health measures on board to protect our guests and people. Free Move is a great option if you still wish to travel over the next couple of months and we’ve made a short video to show you how to complete your Free Move in 4 easy steps. Click here

    We look forward to welcoming you on board in the very near future.

    Yours sincerely,

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Zrovna dnes jsem si ráno všiml, že dali možnost rebooku i na jiné trasy a termíny po celé léto, refund ale funguje stále.

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Tak dnes jsem se spojila s agentem pres chat s tim, ze opravdu chci vratit penize a nechci voucher. Jen se me slusne znovu zeptal, zda opravdu prachy a ne voucher a pak uz jen, ze ok peníze vratime, jen to bude chvilku trvat, popral hezky den a konec. Takže ja jsem s komunikaci zaměstnanců v Ryanair velice spoko.

  • Profilový obrázek
    Dana napsal(a):

    Dobrý den Honzo, prosím, komunikace s agentem přes online chat je v Aj??
    Email o zrušení letu mi přišel v Čj, zažádala jsem o vrácení peněz, přesně jak píšeš, poslali voucher, který nechci. Do online chatu jsem se zatím neodvážila. Bojím se Aj.
    Umím základ, asi si dokážu přeložit z Aj do Čj a selským rozumem tomu tak nějak porozumět. Ale obráceně se obávám, že to fungovat nebude…

    • Profilový obrázek
      Lucie napsal(a):

      Já angličtinu také moc neovládám, ale když si zároveň otevřete Google translate, tak to zvládnete. Přeložíte si, co píšou a svoji žádost si v tom taky necháte přeložit. Nebojte se toho 🙂

    • Profilový obrázek
      Lucie napsal(a):

      Tak vyřešeno, přesně, jak se píše v článku, odmítnete voucher a oni vás zařadí do výplatní fronty, jděte do toho 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Klidně přes překladač, dneska to zvládne bez problému a oni na to jsou také zvyklí.

  • Profilový obrázek
    Kateřina Dvořáková napsal(a):

    Já jsem měla letenku na maltu z vidne s lauda a penize ani pres podporu ani formular mi jeste vraceny nebyly, uz nevim, na koho se obratit, tvrdi ze byly poslany 14.3. ale nic nepřišlo …

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Do půlky března ještě chodily, ideálně tak tedy prověřit u banky.

  • Profilový obrázek
    Míra napsal(a):

    Díky za tip 🙂 Voucher jsem odmítl, ale furt mi tvrdí, že refund zpracují až prý budou v kancelářích, což bude cca za 2 měsíce. Na dotaz, jak je možné, že už někdo refund dostal, stále dokola tvrdí, že nikdo nic dostat nemohl, že mají zakázáno z domova refund zpracovat 🙂

  • Profilový obrázek
    Zdena napsal(a):

    Prosím, nemáte někdo představu, jak by to mohlo být na začátku srpna s odletem do New Yorku z Prahy přes Frankfurt? Letím se Singapore airlines, mám brzy doplácet ubytování… už by to chtělo vědět, jestli se let uskuteční nebo ne. Díky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      To bohužel dneska netuší nikdo.

  • Profilový obrázek
    Marcela napsal(a):

    Wizz čeká hodně dlouho před samotný let. Pak nabízí refund, nebo 120% poukaz. Zatím to vypadá, že to funguje. Je nutno požádat o poukaz, pak až o refund (100%, ne 120%) přišla mi vcelku hned i faktura na mail. (Kdybych neplatila ve forintech, tak bych možná vzala i poukaz, ale tahle nechci).
    Ryan jsem požádala o refund 16.5. (potvrzení na mail ani nepřišlo), dnes mi přišel poukaz… a jedeme dál 🙁

  • Profilový obrázek
    Jan Tvrzník napsal(a):

    Já jsem také v koncích. V březnu jsme byli na Maltě. Po třech dnech nám zrušili zpáteční let. Sehnali jsme si náhradní, ale do Krakova. Ten nám dali na letišti zadarmo asi jako náhradu. My ale odlétali z Norimberku a měli jsme tam auto. Jelikož nebyl žádný přímý let, museli jsme z Krakova do Varšavy a poté do Norimberku. A teď jak z nich dostat ty peníze. Email nemají. Proklikám se až k robotovi na chat, ale tam asi s touto variantou nepočítají. Nevíme co dál. Jestli to předat nějaké společnosti a nechat vymáhat. Poradíte někdo? Díky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Tam záleží jak jste přijali ten náhradní let, obecně je samozřejmě nárok na úhradu nákladů pro cestu co cílové destinace, pokud je tak je to 3 roky po letu…

  • Profilový obrázek
    Misa napsal(a):

    Diky za tipy Ryanair, ja porad cekam / od brezna / na penize od MyTrip. Zkousela jsem jiz uplne vsechno.

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Tak koukám, že jsem vše udělal úplně stejně. Ale nejhorší je to, že si z lidí dělají banku skrz vouchery, které neustále nutí dokola, to chctělo celkem vytrvalost. Zajímal by mě potom ten poměr lidí, kteří přijmou voucher a nestihnou ho do roka a do dne vyčerpat, peníze pak asi propadnou.

    Aktuálně čekám na částku, ten chat jsem absolvoval 15.5.2020, tak si asi ještě počkám, mám i autorizovaný přepis konverzace s agentem, tak je asi budu tak za týden opět otravovat.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Je to samozřejmě jejich cíl, aby ten poměr lidí byl co nejnižší..

  • Profilový obrázek
    Klára napsal(a):

    Dobrý den, jak jste prosím odmítli voucher? Žádala jsem o vrácení peněz, ale přišel mi voucher. Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Je potřeba naspat na online chat.

  • Profilový obrázek
    Tom napsal(a):

    Nevíte jak to má wizzair? Máme od února rezervovaný let 1.6. Vídeň-ohrid a 8.6. zpět. Zatím se tváří že se nic neděje a normálně letí. Na webu wizzair jsem žádnou refundaci nenašel. Díky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ruší to klidně den před odletem, takže zatím počkat.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *