Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Hana napsal(a):

    Dobry den, mame letenky na Kypr. Ze je nutne vyplnit formular na webu vim. Ale informace se rozchazeji. Nekde pisi nejdrive 24 hodin pred odletem, jinde nejpozdeji 24 hodin pred odletem. Jak to tedy je? Neradi bychom narazili.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vyplnit do 24h před odletem.

  • Tonda napsal(a):

    Dobrý den , 10-11.9. letíme z Vídně do Lisabonu. Je v Portugalsku nutná karanténa ? Na stránkách ministerstva zahraničí je to takové neurcitè (Osobám přijíždějícím do země může být portugalskými orgány nařízena profylaktická domácí izolace po dobu 14 dní.) A za jak dlouho po příletu musíme opustit Rakousko? Přílet máme v 23:30 a první spoj do ČR jede až v 4:45 ráno .. Děkuji poradu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v Portugalsku obecná karanténa není, při cestě zpět nikdo neřeší za jak dlouho vám to jede…

  • David Bui napsal(a):

    Dobrý den.
    Jsem z Brna a mám koupenou letenku z Vídně do Atény (Řecko) na dovolenou.Nevíte,jestli bude nějaký problém s Covid-19 odlet a přílet z Vídně do Řecka a zpátky ?
    Je potřeba udělat testy na Covid?

    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, testy zatím třeba nejsou, jedině je potřeba formulář pro vstup do Řecka zde:
      travel.gov.gr

  • Martina napsal(a):

    Dobry den, chci se zeptat zda je mozny navrat po roce z Australie pri vyhledavani letu jsem nasla letenky bez problemu a Austrálie neni na seznamu rizikovych zemi takze by to nemel byt problem mam ale dojem ze je ted kolem cestovani velka panika tak si chci overit zda jsem neco neprehledla. Dekuji za odpověd

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vrátit do ČR se můžete bez problémů. Jinak pozor na testy během letu, třeba Emirates ho na palubě vyžadují.

  • Markéta napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    mame letět s Ryanair od 1.10 do 11.10.na Rhodos z Vídně. Chci se zeptat zda se máme obávat, že by mohl být některý z letů zrušen.
    Děkuji
    Markéta

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, rušení bych se asi neobával, uvidíme, jak to bude s testy…

  • Taťána napsal(a):

    Ahoj Honzo, možná si vzpomínáš na mé dotazy ohledně spol. Level a jejich jednání ohledně bankrotu a cestu na Guadeloupe. Včera mi přišel email, že náš let byl zrušen a že můžeme buď změnit gratis odlet na jiný den nebo si nechat poslat voucher a nebo vrátit peníze. Samozřejmě, že budu žádat o refundaci, jen prosím, určitě máš zkušenosti, když žádost budu vyplňovat mám žádat o zaslání financí na bankovní účet nebo se automaticky platby vrací na kreditní kartu? V této žádosti stačí jen obsah, že žádám o navrácení peněz za letenku? Je něco co by tam nemělo chybět. Moc děkuji za radu. Tatana

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je to asi jedno, já jsem u LEVELU refund ještě neřešil, ale třeba u Vuelingu, který je ve stejné skupině to šlo pouze bankovním převodem. zadal se IBAN.

  • Veronika napsal(a):

    Dobrý den Honzo, v sobotu odlétáme s Ryanair do Zadaru. V pokynech u palubních lístků jsou 2 prolinky na 2 formuláře, jeden je online formulář k přihlášení pobytu v Chorvatsku, ten jsem tedy vypnila za celou rodinu, vyplnila a odeslala, přišlo potvrzení s identifikačním číslem. Další prolink obsahuje prakticky totožný formulář, ale v PDF, tedy k vyplnění ručně, formulář má název Public Health Passenger Locator Form. Skutečně ho musím také vytisknout a vyplnit a mít i u sebe?
    Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ten druhý form posílají automaticky ke všemu, lepší ho mít s sebou vytištěný ale potřeba si nebude.

  • Pavel napsal(a):

    Dobrý den, v červenci 2020 jsem si kupoval letenky (Ryanair) na 5ti denní pobyt v Londýně (od 24.09. – 28.09.). Bohužel v UK je 14 denní karanténa jak víme, z toho důvodu budu pobyt rušit – nemíním 5 dnů v Londýně být zamčený na pokoji. U letenek mám zaplacené i Pojištění Plus (vztahuje se na: případ zrušení letu z důvodu neočekávaných událostí; vrácení peněz za lístek). Ale nevim jak mám nyní s Ryanair postupovat – chat dělá že nerozumí, tel.číslo do Rakouska či Německa neaktivní, E-Mail kde bych se dotázal konkrétní osoby není žádný, na messenger nereagují). Za situaci nemohu já, vydala jí britská vláda, tak bych od Ryanair uvítal nějakou pomoc…prosím o radu. Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel stejně bude reagovat Ryanair, že za to také nemůže. Ale zkusit to můžete, ideálně přes chat a napsat: „talk to agent“

  • Růžena napsal(a):

    Dobrý den, v únoru jsme kupovali převodem z karty dvě zpáteční letenky přes Tripair na konec dubna. V dubnu přišlo zrušení kvůli Covidu. Info o zrušení přišlo mailem z CSA. Tripair nabídl voucher/rebook a poslal prolinky na stránky CSA. Voucher jsem odmítla, chci zpět peníze. Trip air po obdržení žádosti o vrácení peněz přestal komunikovat. Po několika pokusech o spojení (maily, FB), jsem předala záležitost CSOB – žádala jsem o vrácení platby z karty, doložila plnou ne/komunikaci, nemožnost situaci projednat přímo s Tripair. Banka mi v květnu sdělila, že nedoporučuje pouštět se do reklamace, protože bych se připravila o moznost pozdější reklamace. Hovadina. Znovu jsem žádala o vrácení platby a trvala na vyřízení. O prázdninách mi přišlo rozhodnutí, že Tripair zamítá refund a oni reklamaci ukončují. Posláno spolu s nekonečným množstvím příloh. Po jejich překladu jsem zjistila, ze Tripair banku neinformoval o zamítavém stanovisku, jen jí sdělil, že by upřednostnil voucher, který mi i hned nabídl. Banku jsem znovu kontaktovala a chtěla, aby pokračovala, protože k faktickému zamítnutí, jak píše, nedošlo. CSOB odpověděla, že zamítnutí vyplývá již ze skutečnosti, že obchodník refundaci neuznal. Nad bankou jsem zlomila hůl. Volala jsem do Czech airlines, odmítají situaci řešit. Doporučují řešení s Tripair a dodali pro mne novou info, že letenky jsou z kapacit Smartwings. At kontaktuji je – na to už jsem se vyprdla. S Tripair jsem se pustila do nové komunikace a přeposlala mu na konci prázdnin přílohy obdržené bankou a žádala vrácení peněz. Kupodivu nyní přišla odpověď. Ovšem v duchu „S lítostí oznamujeme, že letecké společnosti neposkytují plnou náhradu, protože ke zrušení došlo z důvodu covidu. Budou platit pravidla tarifu letecké společnosti a obvykle se vratná částka vztahuje k letištním poplatkům. Důrazně doporučujeme přijmout voucher.“ A připojují prolinky na CSA, abych zkusila rebook.
    Po pěti měsících intenzivní komunikace se třemi institucemi a vždy de facto s negativním výsledkem mi docházejí síly a začínám být opravdu nakrklá. Ráda bych z čirého zoufalství poprosila o následující rady:

    1) Mám plné právo na vrácení peněz? Čím své právo mohu podložit? Je k dispozici něco jako evropská legislativní úprava, v níž bych mohla najít pro vrácení oporu?
    2) Mám možnost využít kromě placené právní či vymáhací služby i jiné, ideálně bezplatné instituce/ poradny, které by mi pomohly s dalšími kroky?
    3) Je správné, že od řešení dává ruce pryč banka i CSA?

    Za odpovědi velmi děkuji, Honzo. Tohle byl můj první nákup letenek přes levného prodejce, vždycky jsme lítali přímo s CSA, Smartwings atd. Po této zkušenosti už levné prodejce nikdy více

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nebyla to u banky standardní reklamace platby namísto chargebacku? U něj by vyjádření Tripairu nemělo hrát roli, záleží ale také jak oni to dělají s platbami…
      1) Právo na vrácení je, je to podle EU práv v letecké dopravě
      2) V tomhle případě tam toho asi moc nebude
      3) Trip air jako takový je prodejce, čili on zprostředkuje prodej mezi vámi a ČSA, za co dostane úplatu. Netuším jak mají napsané podmínky, ale teoreticky by mohli říct, že svoji úlohu splnili a vysi to musíte vyřešit sama s ČSA (předat rezervační přístupy atd.), problém ale celého toho budou ty ČSA které to prostě nevyplácí a rozhodně jen tak vyplácet nebudou protože jsou aktuálně s celým SmartWings v platebním moratoriu – po něm buď seženou peníze nebo krachnou.

  • Tereza Benešová napsal(a):

    Dobrý den, letíme s Ryanair na Corfu s dětmi a řešíme, jestli platí i pro dítě starší 2roky možnost vzít kočárek zdarma. Neradi bychom tam stáli s kočárkem a řešili kolik za něj dáme. Děkuju za odpověď

  • Lenka napsal(a):

    Ahoj, koupili jsme od Ryanair levné letenky do Brusellu 25.- 27. 9, s tím, že jsme chtěli do Brugg. Zabukovali jsme i autobus u flibco, jízdenky přišly potvrzené, jsou zaplacené, bohužel do hodiny je stornovali s tím, že peníze převezli na kredit a na účet je nevrálili. Je nějaká jiná možnost dostat se do Brugg? přiletíme v pátek v 7,40 a zpět letíme v neděli 27. 9. v8,30. Díky moc za pomoc.

    • JAn napsal(a):

      Z letiště busem přes Brusel nebo Charleroi vlakem

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, přes Brusel vlakem, z Bruselu do Brug to jede hoďku:
      https://www.belgiantrain.be/en

  • Iva napsal(a):

    Opravuji odlet a přílet Krakow

  • Iva napsal(a):

    Dobrý den, 16. října máme letět do Barcelony, odlet z Prahy, Ryanair. Vzhledem k současné situaci a nutnosti testování nebo karantény po návratu, bychom rádi letenky změnili na jiný termín, např. na jaře. Je toto možné popř. jaké jsou poplatky (zda se to vůbec vyplatí)?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý dne, po přihlášení můžete let změnit, zobrazí se vám rovnou i poplatky u vaší letenky, předpokládám, že se to ale nevyplatí.

  • Eva napsal(a):

    Ahoj, s Ryanairem jsme měli letět z Vídně do Barcelony a zpět, ale protože se nám nechce platit za test nebo být v karanténě, chceme místo toho letět na Korfu. Přes léto Ryainair reklamoval, že letenky v létě koupené nebudou mít poplatek za změnu letu. Ale když jsem byla ve správě rezervace, našlo mi to let místo 6€, 25€. Už jste se s tím někdy setkali? Co doporučujete? Na ZS čekám….

  • Karel napsal(a):

    Dobrý den,
    po dlouhém uvažování, co v Evropě příští léto navštívit, jsem naprosto propadl Azorským ostrovům. Vzhledem k tomu, že se tuto destinaci chystám navštívit poprvé, bych rád strávil cca týden na začátku července na ostrově São Miguel. Už jsem hledal nějaké tipy ohledně letenek (někdo doporučuje let z Amsterdamu), ale rád bych se zeptal, co si o tom myslíte vy? Případně jestli se vyplatí na letenky čekat nebo už levnější nebudou?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na Azory bývají akce i z Prahy kolem 4 000 Kč takže bych ještě počkal, něco by se objevit mohlo, Přímá linka z okolí neexistuje, ale vyplácelo se koupit něco low-cost do Lisabonu/Porta a odtud přískok na Azory.

  • Anežka napsal(a):

    Mohu ještě dotaz ohledně Korfu, jak to tam je? Letiště, roušky atd?

    • Honza napsal(a):

      Roušky všude uvnitř.

  • Anežka napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, na který ostrov/letovisko u moře je teď bezpečné létat? Jde nám o to, aby nás nekontrolovali na letišti a my pak případně nemuseli zůstat v karanténě na letišti…
    Chtěli bychom letět již tento týden případně ten příští

    • Honza napsal(a):

      Aktuálně jsou bez potíží destinace v Itálii, Portugalsku, Kanáry nebo francouzská riviéra.

  • Honza7 napsal(a):

    Ahoj, přidávám info z mého letu. Praha-Brusel CRL bez problému(kontrola formuláře už v Praze, v Belgii nic). Brusel-Lanzarote bez problému(kontrola formuláře v Lanzarote a teploty). Lanzarote-Tenerife Sever bez problému a kontrola papíru o prohlášení nebyla. Let Tenerife Jih-Londýn Stansted (Zrušen let 3 hodiny před odletem a rezervace na let o hodinu později) akorát prudili V Anglii se zapnutým igelitovým sáčkem na tekutiny (vyhodili mě věci) A všichni sundat boty. Stansted-Praha ok. Jinak všude liduprázdno, souseda jsem v žádné letadle neměl, sezení u okna a odlety byly o 30 Minut dříve.

    • Honza napsal(a):

      Díkya za report!

  • Karel napsal(a):

    Ahoj, mel jsem zakoupene letenky na Sardinii, u Volotea, ale po rozchodu s pritelkyni jsem to zrusil a dostal pouze kredity, ktere nesli vyplatit za penize. Ted je to rok a penize mi expirovali, i pres Covid-19, kdy se nemohlo letat, nebo to bylo hodne omezene. Je nejaka sance na vraceni? Dekuji moc

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě reklamovat u Volotea, snad by neměl být problém ho prodloužit.

  • Tom napsal(a):

    Ahoj Honzo, situaci kolem covidu a létání sleduješ jistě bedlivě, a tak bych se chtěl zeptat na tvůj názor. V současné době letecké společnosti létají z ČR do Londýna i přesto, že je nutná karanténa. Jak dlouho myslíš, že tyto lety budou držet? Bude se podle tebe létat i během října v případě, že bude stále nutná karanténa po příletu do UK?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano nejspíš bude, létalo se už od června, kdy platila také karanténa..

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *