Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • František napsal(a):

    Nazdar Honzo 🙂
    máme zaplacené letenky do Irska do Dublinu na 15. října tam a 18. října 2020 zpět pro 6. lidí s leteckou společností Ryanair.
    Za současné situace, kdy bychom měli být 14 dní v karanténě (asi v hotelu) to nepřipadá v úvahu.
    Máme zkusit požádat Ryanair o voucher – je zde nějaká možnost tento voucher na rok získat a letět třeba příští rok.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, Ryanair umožňuje změnu pouze 7 dní před odletem, pokud byly letenky koupeny od cca poloviny září, pokud ne tak tam bohužel nárok na refund ani rebook není.

  • Lucie napsal(a):

    Ahoj, prosím kam teď letět a netrápit se testy a případnou karanténou?
    Moc díky…poletím kamkoliv :-)))))
    Lucie

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně třeba Portugalsko, Bulharsko, Švédsko.

  • Marcela napsal(a):

    Dobry den,
    chci se zeptat, jestli nevite, jak je to nyni s prestupem na Londynskem letisti Stansted? Premyslim o letence z Prahy na Kanarske ostrovy s prestupem prave na Stanstedu. Docetla jsem se, ze v Britanii lze transferovat bez omezeni, pokud se neprojde pasovou kontrolou (airside transfer). Zaroven jsem se ale docetla, ze na Stanstedu se pri prestupu vzdy prochazi pasovou kontrolou…
    Dekuji za radu

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to přesně tak jak píšete, na Stanstedu bez projití border control nepřestoupíte, tím pádem v registraci nemůžete vyplnit nic jiného než čistý vstup a tím pádem je i povinnost karantény.

  • Radka napsal(a):

    Zdravím, chtěla jsem pořídit letenky z Prahy na Bari, bohužel se stihly na daný termín vyprodat a koukala jsem tedy na alternativní letenky z Vídně. Je potřeba mít test, pokud pojedeme vlakem z Prahy do Vídně? Co v případě, že pojedeme vlakem z Brna? Při příletu zpět vyplním dotazník o tranzitu a nemusím se trápit testy? Nevyznám se v tom a budu ráda za radu, děkuji moc!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nejste z Prahy tak nemusíte mít nic, pokud ano měla byste mít ten transitní formulář cestou tam i zpět. Jinak co se považuje za cestu bez zastávky nikde stanoveno není..

  • Helena napsal(a):

    Dobrý den,
    chceme provést změnu letu u Ryanairu, letenky objednané v říjnu, změna destinace a datumu na říjen. Při provedení změny cena k zaplacení 2x vyšší než cena nových letenek.
    (Praha -Korfu zaplaceno cca.2000,- změna na Praha -Rhodos a zaplatit máme 4500,-)
    Ryanair uvádí že není účován polatek za změnu letu v říjnu, ale při provedení změny ho účtuje.. nevíte kde je problém?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, změny je potřeba provést do 7 dní před odletem, nemáte to dříve?

  • Dana napsal(a):

    Dobrý den, je v současné době možné letět z Berlína bez testu? Moc děkuji, Dana

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych poprosit o radu v případě kompenzace za zpožděný let. Jednalo se o let Praha-Zanzibar s přestupem v Doha. Zpoždění měl právě let Doha-Zanzibar o zhruba 4 hodiny. Je zde nárok na kompenzaci ikdyž Qatar není Evropska Aerolinka a zároveň zpoždění byl let druhy a ne Praha-Doha? Nebo se to bere jako cela cesta (podmínka z území EU) Děkuji moc za radu!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letneku jste si koupila Praha-Zanzibar, na přestupy se nehledí, odlet je ze země EU, je to více než 4h, nárok na kompenzace tak je.

  • Eva Škvárová napsal(a):

    Dobrý den, nevíte prosím jak je to s přestupem v Lisabonu na Kanárské ostrovy ? Zda musí být v Portugalsku test na Covid ???
    Děkuji za odpověď. Eva

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nemusí.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den,
    Chtěla bych letět z Vidně na Malorku. Jak je to prosím s návratem zpět do Vídně z Malorky? Budu potřebovat test nebo potvrzeni o tranzitu, když pro Rakousko platí z Malorky omezení?
    Do ČR se budu vracet z Vídně vlastním autem.
    Dekuji Eva

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, stačí vám potvrzení o transferu.

  • Miroslav napsal(a):

    Dobrý večer Honzo, pronajal a zaplatil spolu s pojištěním auto od Ryanair v Malaze u společnosti Firefly, která mi znova naúčtovala pronájem auta. Ve smlouvě s Ryanair jsem měl napsáno, že v případě, že se tak stane, mi peníze vráti. Bohužel s mi Ryanair na žádnou zprávu neodpovídá. Ani na FB, Twitter, chatrobot mail. Nevím jak se s nimi spojit. Nevíte o nějakém kontaktu na ně? Telefonovat nemohu, protože neumím dobře anglicky. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně je ten chat, napište rovnou „talk to agent“ a pak počkejte na spojení s operátorem. Jinak nejlépe to jde brzo ráno.

  • Vlastimil napsal(a):

    Dobrý den Honzo, máme koupené letenky od společnosti Mytrip, která bohužel přestala reagovat. Letět jsme měli v červenci, ale vzhledem k situaci byl let zrušen. Mytrip neodpovídá na e-maily a my nevíme na koho se v této situaci máme obrátit, nebo jak dále postupovat.
    Děkuji za radu.
    Vlastimil

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud máte letenky s Ryanair tak ten umožňuje obejít Mytrip, jinak bohužel není moc jiná šance než přímo přes Mytrip.

  • Eliska napsal(a):

    Ahoj, nevi nekdo, jak to vypada a Asii? Thajsko, nebo Indie? Popripade Mexico? Chci na zimu utect. Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, mění se to týden od týdne, jsou destinace kam se letět aktuálně dá, třeba Maledivy, Mexiko by mělo být také dostupné, ale je okolo toho zatím poměrně dost problémů a to hlavně pak i s případnou karanténou na místě.

  • Miloň napsal(a):

    Ahoj Honzo , 24.10 odletáme z Berlína na Madeiru , vracíme se zpět 28.10 do Berlína . Cestu na letíště a z letiště do ČR autem . Chápu dobře , že cestou tam si udělám v čr test na Covid , na Madeiře ho uznají nebo udělají svůj, ale jak cestou zpátky ? To už původní ČR ani Madeira test platit nebude a pro Německo jsme na červeném seznamu …

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, v tomto případě je to považováno za transfer a neměl by být problém. Při cestě z ČR na letiště to podle posledních zpráv jako transfer nemusí být uznáno, jako vždy je ale více zdrojů které tvrdí různé věci…

  • Michal napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    měli jsme původně letět 15.12. z Prahy na Srí Lanku s AirArabia. V průběhu víkendu mi přišly zprávy o zrušení letů. Na automatu infolinky jsem se dozvěděl akorát, že mají v plánu rozdávat vouchery na 1 rok. Bohužel na operátora se nejde dovolat. Jaké mám vlastně možnosti? Můžu pouze akceptovat voucher nebo mám nárok na vrácení peněz? Jak vůbec potom probíhá případně uplatnění voucheru při koupi nového letu?
    Díky, Michal.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je určitě nárok na peníze zpět. U Air Arabia bhužel nemám zkušenosti jak je kontaktovat nejlépe. Vouchery si vystavuje každá aerolinka podle svého, obecně to ale neznamená ztrátu nároku na plný refund.

  • Mirka napsal(a):

    Ahoj,
    v neděli se vracím z Barcelony a na pražském letišti bych se hned po příletu chtěla nechat otestovat. Jakou prosím máte zkušenost s čekací dobou na vyšetření a také za jak dlouho Vám přišla SMSka s výsledkem.
    Moc děkuji, Mirka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, je to o tom jestli přistane zrovna letadlo, 2, 3 nebo ne. Jak rychlí jsou v poslání SMS poradí třeba někdo kdo tam test dělal.

  • Kateřina napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    prosím o radu. Ve čtvrtek letim do Barcelony. Let mám přesunutý z jara a letim ještě na své jméno za svobodna (letim na pas a stíhám limit do 3 měsíců od změny jména). Nevím si teď ale rady u formuláře, který je nutné před vstupem do Španělska vyplnit. Mám vyplnit své staré příjmení na které do země letim a číslo pasu a nebo nové příjmení a číslo nového OP? Moc děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, určitě staré, na nové jakoby během té cesty zatím úplně zapomeň :), byly by v tom zmatky a něco jako centrální registr novomanželů po Evropě stejně nefunguje 🙂

  • Petr napsal(a):

    Pěkný den, Honzo, 28.9. jsem se tady v poradně ptal na chybnou refundaci od společností Ryanair a EasyJet. Odpovídal jste mi, zda jsem zaškrtl vrácení peněz pro všechny tři cestující. Toto jsem udělal, v tom problém určitě není. Vrácená částka navíc ani neodpovídá jedné nebo dvěma třetinám (že bych se spletl a jednoho nebo dva cestující nezaškrtl)… Napadá Vás, prosím, ještě jiná možnost, proč obě společnosti v jednom ze dvou letů vrátily všechny peníze (vždy v tom levnějším) a ve druhém (dražším) letu nevrátily vše? Díky za odpověď. Mějte se fajn.

    • Honza napsal(a):

      Bohužel se mi to ani jednou nestalo a to už jsem refundoval cca 100 rezervací, nikdy ta částka nebyla jiná ať tam byl jeden směr, dva směry, více lidí, různé služby… Takže bych to viděl asi jako chybu, tím pádem reklamovat přes online chat.

  • Soňa napsal(a):

    dobrý den,

    mám dotaz, v září 2019 jsem koupila 2x zpáteční letenku Vídeň – Barcelona na květen 2020 u Vueling. Cesta se pochopitelně nekonala, přišel jeden jediný mail, že se vše řeší. Na zaslaný mail lze odpovědět, ale ani na cca 10-tý pokus nemám žádnou reakci. Prosím o radu, dá se nějak postupovat, když u aerolinek nejsem jako registrovaný zákazník, byl je jednorázový nákup, na stránky se nemám jak přihlásit. Když se zaregistruji nyní, žádná vazba mezi nákupem před rokem už stejně nebude….. Podotýkám, že jsem kupovala letenky na svůj mail, ale cestující byl můj syn a jeho přítelkyně, byl to dárek k vánocům.
    už jsem se smířila s tím, že peníze zpět nedostanu, ale ještě zkouším, kdyby mi někdo dokázal poradit…. díky a hezkou neděli.

    Soňa

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u Vuelingu je to celkem fuška to dostat, ale také se podařilo, je to hlavně o kontaktu který oni mají jen telefonicky. Pokud chcete, můžete vyplnit form výše a kouknem na to.

  • Market napsal(a):

    Ahoj Honzo. Četla jsem teď tvojí odpověď Lence z 2.10. o posunech časů letů a rebooku a refundu. Ráda bych si ujasnila – Qatar Airways nám posunuli čas odletu z Doha do Prahy o 6 hodin. Doha je přestup z Bangkoku. Praha cílová. V Praze budeme tedy o 5.50 hodiny později než měl být původní čas. Chápu dobře, že mám nárok na refund? A refund se týká konkrétně čeho, celé naší zpáteční letenky? Tzn. všechny osoby na letu do Thajska a zpět? Nerozumím tomu, díky za tvoje rady a tuhle poradnu vůbec.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano nárok je a pokud je to vše na jedné rezervaci tak na celou letenku.

  • Lenka napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme koupené letenky přes Pelikána a měli jsme odlétálat na konci prosince na Havaj na svatební cestu na čtyři týdny. Kvůli současné situaci nemáme zatím nic jiného než letenky zařízeno a stále čekáme jak se to vyvine. Teď však přišel od Pelikána e-mail se změnou všech letů v rámci Evropy a také Frankfurt-SF. Jediné, co zůstalo beze změny jsou lety mezi pevninským USA a Havají. Bohužel změny jsou dost nešťastné. Měli jsme mít celý den v SF, ale místo toho to vychází, že budeme mít 20 hodin ve Frankfurtu a v SF jen necelé dvě hodiny na přestup atd. Vím, že taky nevíš, jaká bude situace atd. a zda bude vůbec možné odletět. Ale ráda bych znala tvůj názor, jestli se pokusit už teď letenky zrušit a získat peníze zpět (snad) a nebo ještě vyčkat a doufat, že pokud by nebylo možné odletět, peníze z Pelikána nějak dostaneme. Máme i připojištění na storno, ikdyž na to moc nespoléhám. Na Havaj opravdu moc chceme a letenky byly za hezké peníze, ale nevím, jestli v sobě neživím falešnou naději a náš odlet v prosinci je úplně nereálný. Předem moc děkuji za radu a tvůj názor. Máš přece jen mnohem víc zkušeností, pro nás jsou to první letenky přes Pelikána.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud je posun pouze v rámci přestupů a přílet nebo odlet není posunut o více než 3 hodiny tak není nárok na refund. Pokud ano tak bych to asi zkusil nechat refundovat. V tomhle případě asi tak ani moc nejde o Pelikána, ale o to s kým to máte a jak ta aerolinka přistupuje k refundům. Prosinec do US je asi dost nereálný a pokud by se lety letěli a vy nemohli kvůli omezení US letět tak by nebl ani nárok na refund..

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *