Skupiny létají s Honzou

Rušení letenek kvůli koronaviru

10.3.2020 15:39 527 komentářů
Nabídka již není aktuální

CC0 Pixabay

Na základě vyhlášení italské karantény ruší letecké společnosti svoje linky do Itálie.
 

 
Aktuálně platí úplný zákaz vycestovat do zahraničí (mimo služební cesty, neodkladné cesty za rodinou nebo na úřad). Pokud se vrátíte do 24 hodin, nemusíte do karantény, v opačném případě je potřeba počítat se 14-denní karanténou.
 
Od 14.3.2020 mají vládou občané ČR zákaz vycestovat do 13 zemí jako je: Čína, Irán, Jižní Korea, Itálie, Španělsko, Francie, UK, Dánsko, Švédsko, Nizozemsko, Norsko a další, seznam zemí se bude postupně doplňovat. Nárok na vrácení peněz za letenky není, jediný případ bude, pokud bude linka zrušena.
 
Pro informaci jsem dal dokupy přehled největších provozovatelů linek do Itálie z ČR a okolí.
 
ČSA
ČSA zrušily svoje linky už minulý týden po vyhlášení zákazu letů mezi Itálii a ČR. Za všechny lety v období do začátku dubna tak bude vracet peníze. Nově je zrušená i linka do Tel Avivu.
 
Ryanair
Ryanair nejprve zrušil lety do Bergama, Trevisa a Boloni (obousměrně) na základě nařízení vlády ČR. Vzhledem k nízké poptávce ale dochází v období až do konce dubna 2020 k rušení některých rotací také na dalších letech z ČR (Barcelona, Zadar, ..). Od 13.3.2020 ruší Ryanair všechny lety z/do Itálie včetně těch z/do ČR až do 8.4.2020, opět je tak nárok na vrácení peněz.
 
easyJet
Aerolinka zatím neupravila nijak provoz letenek do Neapole. U Milána a Benátek byla nucena na základě nařízení vlády ČR nevozit cestující při letu do ČR. V opačném směru ale stále létá i prodává letenky. Zásadní problém je tak při nákupu třeba pouze jednoho směru, kdy aerolinka peníze nevrací, protože let provozuje. Vzhledem k ostatní aerolinkám je ale asi otázkou času, kdy k rušení přistoupí.
Aktualizace: easyJet od 11.3.2020 zrušil všechny lety do Itálie až do konce zimního letového řádu (28.3.2020).
 
Wizz Air
Ruší lety do Itálie od 10.3.2020 do 3.4.2020. Rovněž ruší lety od 12.3.2020 do 23.3.2020 do Izraele (hodí se hlavně u linek do Tel Avivu a Eilatu z okolních letišť). U všech zmíněných linek je tak nárok na vrácení peněz. Rovněž letový řád Wizz Airu až do konce dubna prořídl.
 
Vueling, Alitalia
Aerolinky zatím létají a rušení letů mimo menší redukce neoznámily, k zastavení ale dojde v nejbližších dnech asi také. Otázkou je jestli u Alitalie doje poté vůbec k obnovení… :/
Aktualizace: Vueling zrušil od 13.3.2020 rovněž svoji linku do Florencie.
 
Lety do USA
Od 14.3.2020 jsou na 30 dní rovněž zakázány lety z Evropy do USA (mimo letů z Velké Británie).
 

Základní pravidla vracení letenek

Pokud je váš let v některém z výše uvedených rozmezí tak vyčkejte na email o rušení od aerolinky, nemá cenu psát předem, nic vám stejně neřeknou a navíc se s největší pravděpodobností ani nedostanete na online chat či na řadu na telefonu. Pokud máte koupenou na jedné rezervaci letenku tam i zpět, tak máte právo zrušit obě cesty, i když byla oficiálně zrušena zatím jen jedna. Pokud máte letenku na jiné lince, která zrušena nebyla, kvůli koronaviru letenku u výše uvedených společností rušit nemůžete, jednoduše propadne a nic nemusíte nikde hlásit.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Petr Dolenský napsal(a):

    Dobrý den,
    zakoupili jsme si letenky přes Gotogate s leteckou společností ČSA.
    Let byl z důvodu coronaviru zrušen. Měli jsme odlétat v květnu 2020.
    Nevím jak kontaktovat Gotogate ohledně poskytnutí refundace, nebo vrácení peněz. Gotogate se nám neozval a spojení na tuto firmu nemůžu najít.
    Díky za odpověď
    Petr

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Ahoj, chtěl jsem se zeptat, máme letenky koupené přes tripair a letime se sinqapure air., cesta – Praha-Franfurt-Los Angeles, zpět to samé. Letenky máme koupené v únoru tohoto roku a odlet začátek září. Sinqapure vrací peníze už pro lety do 30. září, ohledně vracení nás odkazují na tripair, který neodpovídá…. Máme už zrušené lety Praha- Frankfurt… prosím o radu, dekuji… Máte někdo zkušenost s tripair a refund od nich??

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, musíte přímo přes ten tripair, napřímo se s vámi bohužel bavit nebudou, je to na dlouho, třeba poradí někdo kdo už s nimi zkušenost má.

  • Profilový obrázek
    Zdenek napsal(a):

    Ahoj, kupovali jsme letenky pres letusku a let byl zrusen. Musime vyplnovat nejake dokumenty na vraceni penez, nebo to v techto pripadech resi letuska za nas?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, minimálně bych hodil dotaz jak to vypadá, obecně by měl přijít email z letušky s instrukcemi.

  • Profilový obrázek
    Helena napsal(a):

    Dobrý den Honzo ještě jednou,

    děkuji Vám za informace ohledně letenky s Deltou do New Yorku. Chci se ještě zeptat na Váš názor – mám poslat znovu žádost o refund jen na své jméno a se svým číslem letenky? Dívala jsem se do emailu a mám tam jednací číslo pro žádost za obě letenky, tak není možné, že vyřídili kamarádčinu, odklikli a uzavřeli to a na mě “zapomněli”? Nebo byste čekal dál? Nevím, jestli žádosti o refund nejsou nějak časově omezené od data zrušení letu, tak jestli to udělat co nejdříve.
    Děkuji moc, Helena

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Spíš bych to viděl, že to řeší jenom na jedno jméno za obě…

  • Profilový obrázek
    Jana Uhrová napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    koupila jsem si přes Pelikán letenky do Edinburghu se storno pojištěním Jistota. Let byl zrušen a Pelikán mi nabízí refundaci letenek nebo voucher, ale bez servisních poplatků a pojistky. Servisní poplatky mají ve Všeobecných podmínkách, ale u pojistky mi tvrdí, že už jsem část vyčerpala, protože se začíná čerpat zaplacením pojistky, což jsem udělala v prosinci. Ale ve smlouvě je uvedeno, že krytí pojistkou začíná dnem nástupu na cestu. Mají na nevrácení peněz za pojištění nárok?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, u těch pojistek se teď podmínky mění a mění se právě tak, že pojistka nově platí od dne zaplacení a musí být také zaplacena a nahlášena. Servisní poplatek je poplatek za rezervaci, což proběhlo a ten určitě vratný nebude. U té pojistky to pak záleží jak přesně to je napsané v podmínkách pojišťovny a Pelikána…

  • Profilový obrázek
    Helena napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,

    děkuji za Vaše rady ohledně žádosti o refund u Delty do New Yorku. Po měsíci od zrušení mého a kamarádčina letu Deltou, jsem na jejich stránkách vyplnila formulář, zadala jako first ticket mou letenku a jako secondary ticket letenku kamarádky. Obě letenky jsem platila já najednou ze své karty. Teď po měsíci se mi Delta ozvala s tím, že byl odsouhlasen refund v plné výši mé kamarádce na její číslo letenky, ale o mé letence ani zmínka. Nevíte, proč jen jednu letenku? Mám se obávat, že peníze za mojí letenku nevrátí a nebo se bojím předčasně? Napsala jsem tam jako odůvodnění její mateřskou a svou plánovanou svatbu, tak není možné, že např. přihlédli k jejím okolnostem dříve, anebo žádosti vyřizují abecedně a tak kamarádčin refund přišel dříve? Domluva s nimi je jinak hrozná, nikde jsem nenašla ani jejich oficiální email. Děkuji, Helena

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, spíše bych to viděl že to buď neposlali nebo to dělají postupně, že by rozdělili rozhodnutí na základě jiného důvodu storna bych nečekal.

  • Profilový obrázek
    Jana Humhejová napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych vás požádat o radu. U společnosti KLM jsem si 14.3.2020 koupila na 4.9. letenku do USA . Je zřejmé, že za této situace mi nebude v září vstup do USA umožněn. Je možné, že v případě, že společnost let nezruší a letadlo bude vypraveno, mi peníze propadnou přoto, že k letu nenastoupím? Nebo fakt, že USA naše občany nepřijímá mě opravňuje k náhradě letenky (buď vrácení peněz nebo voucher) ? Měla bych na to za takové situace nárok? Moc děkuji za odpověď. Jana

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel to k tomu neopravňuje, KLM ale alespoň nabízeli voucher nebo rebook, tak snad to prodlouží i na zaří.

  • Profilový obrázek
    Martina napsal(a):

    Dobrý den budou obnoveny lety do Neapole z Prahy?od eysiget dekuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím to vypadá že až od října.

  • Profilový obrázek
    Hanka napsal(a):

    Ahoj,
    v dubnu jsme si přes společnost Go to gate kupovali letenky do Londýna. Od společnosti Wizz airs nám došla faktura se zápornými částkami. Peníze nám nevrátili a u Wizz airs nemáme založený účet takže nevíme jestli nám neposlali kredity na Wizz účet, který vlastně nemáme. Je možnost si ho nějak zpětně založit? Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel je potřeba vše řešit přes Gotogate, Wizz Air se s vámi bavit v tomto případě ani nebude…

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den Honzo, měli jsme letět s manželem v březnu s Ryanairem do Londýna, ale let nám zrušily. Když jsem v mailu klikla na odkaz, kde jsem měla zažádat o refundaci nešlo to. Když to zkouším teď, kliknout na odkaz přímo na jejich stránkách tak mě to vždy hodí na úvodní stránku abych se přihlásila i když jsem přihlášená a když se přihlásím vidím tam ty naše rezervvace do Londýna, ale žádný formulář se tam neobjevuje, kde bych mohla vyplnit údaje. Když jsem zkoušela napsat zprávu na jejich online linku, tak mi nikdo neodpověděl. Vrátí mi to automaticky, i když jsem nic nevyplňovala nebo se na ně prostě musim nějakym způsoben dobouchat?! Jsem trubka nezkušená a nevim, co mám dělat. Děkuju

  • Profilový obrázek
    Vojtěch Váchal napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    v zimě jsme kupovali letenky do Vietnamu na srpen přes cestovní agenturu Pelikán. Před měsícem nám přišel email, že byli některé lety zrušeny/změněny. Zároveň zde uvedly i alternativní lety, které jsme ale nepřijmuli. Dnes jsme se přes leteckou společnost Emirates dozvěděli, že tyto lety jsou zrušené a že se máme obrátit na Pelikán. Z Pelikána ovšem žádná odpověď, už jsme tam volali a stejně nic. Prosíme o radu, jak by jsme měli dále postupovat? Máme i v takovém případě nárok na vrácení peněz, případně na změnu letu na příští rok? Děkujeme

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, musí se to řešit přímo přes Pelikána, bohužel Emirates se s vámi bavit nebudou, Pelikán jsem zkoušel asi před týdnem a visel jsem na telefonu asi 30 min ale nakonec to vyšlo. Měli byste mít od Pelikána přístup do rezervace přímo na Emirates , případně jde to zkontrolovat přes viewmytrip, pokud tam ta změna nebude zapsána, tak ji ještě Emirates nepropsali do rezervace, pokud ano tak to musí Pelikán řešit s Emirates.

  • Profilový obrázek
    Kamila Moskowitzova napsal(a):

    Ahoj Honzo. Kupovali sme letenky cez pelikan na 18.7. Praha – Mallorka (priamy let cez Ryanair). Uz pred tyzdnami sme vyplnovali refund formular, co je poskytnuty na pelikanovskej stranke a bolo nam povedane, ze refund trva dlhu dobu, ale ze sa k nasej ziadosti isto dostanu. Dnes (den pred letom) sme volali na Pelikan a tvrdia nam, ze kedze let je stale naplanovany na zajtra – nemame narok na refund. Je nieco cim sa mozeme obranit a ziskat refund alebo aspon kredit v spolocnosti. Ma zmysel snazit sa zkontactovat aj Ryanair?

    Dakujeme.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud let nebyl zrušen a ani posunut čas tak bohužel nárok na refudn není, protože aktuálně není žádné omezení pro cesty do Španělska.

  • Profilový obrázek
    Iva Vršecká napsal(a):

    dobrý den, prosím o radu co mám dělat. Koupila jsem dvě zpáteční letenky Praha-Barcelona pro sebe a svou sestru přes Gotogate. Let tam operuje Rianair a zpět ČSA. Bohužel mi od ČSA přišla informace, že jejich let byl stornován a mám se obrátit na Gotogate o vrácení peněz. Bohužel Gotogate nic nevrátilo, neozývá se, vůbec nereaguje na moje maily i telefonáty. Jak mám, prosím dále postupovat? Za letenky jsem zaplatila více než 5 000 Kč děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel jediná cesta je přes ten Gotogate, obrnit se trpělivostí jinou cestou to nejde.

  • Profilový obrázek
    Adam B napsal(a):

    Ahoj, na konci unora nam byl kvuli COVIDU zrusen let z Bangkoku pres Cinu do Vidne. Letecka spolecnost China Southern Airlines. Kupovano pres Pelikan. Vyplnili jsme storno formular s refundaci letu, jenz nam Pelikan v tu dobu zaslas a koupili letenky nove. Je to jiz 5 mesicu a stale tvrdi, ze mame cekat. Jde s tim nejak, prosim, pohnout?
    Diky moc

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel je to obvykle zdržení přímo u těch aerolinek… také ještě čekám u některých rezervací z konce února…

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    zakoupili jsme letenky od společnosti WIZZAIR, přímo u WIZZAIR. Kvůli koronaviru byl let zrušen (VÍDEŇ-MALAGA zpáteční let) a žádali jsme o kompenzaci (vrácení peněz). Je to už 3 měsíce od termínu odletu a peníze pořád nikde. Dá se něco dělat více nebo pouze čekat a doufat?

    Děkuji moc za informaci.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, u Wizzu se automaticky vrací peníze do kreditu +20%, následně pokud kredit nechcete použít, tak je potřeba požádat o refund, obecně to ale u Wizzu netrvá obvykle více než měsíc, takže to bud spíše někde zaseklé, ideálně kontaktovat wizz.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Zdravím Honzo,
    měl bych dotaz ohledně AirMalta nebo jestli máte sám podobnou zkušenost.
    Na začátku Května jsem měl odlétat na Maltu, ale oba lety byly zrušeny. Na začátku dubna jsem dostal email kde mi bylo nabídnuto více možností jak s tímto naložit. Zvolil jsem si plnou refundaci a teď k jádru věci. Letenky jsem hradil z účtu, který již neexistuje. Hned jak jsem si to uvědomil, že letenky jsem platil ze starého účtu, tak jsem na AirMalta psal a obdržel pouze informaci, že peníze budou vráceny na účet, který byl použit pro rezervaci. Ihned jsem reagoval, ale úplně bez zpětné vazby. Už je to měsíc co jsem naposledy dostal feedback z AM a její call centrum je nefunkční. Zaslal jsem jim můj aktuální účet, tak doufám, že si aktualizují v systému. Mate podobnou zkušenost o změně účtu v návaznosti na refundaci?
    Děkuji moc Petr

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bankovní převod by přímo přes Air Malta jít neměl, pokud to bylo kartou tak vyjednat s bankou, pokud to bylo placeno u nějakého prodejce tak s ním…

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    mohla bych Vás (jako všichni) poprosit o radu? Měla jsem letět v září Praha – Mnichov – Singapore – Christchurch, všechno se Singapore Airlines a letenka koupena přes Student Agency. Dovolat se mi tam samozřejmě nedaří a mám následující problém – linka Praha – Mnichov byla zrušena dopravcem, tím pádem mně odpadá kus letenky. Druhý den mi přišel e-mail od Student Agency, že mi nabízí změnu prvního letu. To, co mi nabízí, mi ovšem nevyhovuje, chtěla bych tedy letenky zrušit – vzhledem k tomu, že je část zrušena dopravcem – budu muset platit storno poplatky dopravci či agentuře? V obchodních podmínkách jsem to bohužel nenašla a na informační lince Studenta mi to samozřejmě nikdo nebere.

    Děkuji moc za radu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, tam záleží jak moc se to posunulo, pokud nad rámec daných termínů, tak je nárok na full refund.

  • Profilový obrázek
    Kateřina napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    ráda bych tě požádala o názor – 5.2.2020 jsem kupovala 4 letenky z Prahy na Bali (přestup v Amstru a pak v Číně) u Pelíkána na prosinec 2020. Bohužel 2 z těch letenek byli pro rodiče, kteří nám před měsícem oznámili, že se rozvádí, tedy nikam neletí. Pelikán nám sdělil, že nám při storno může nabídnout max. 10% hodnoty letenky, je to možné? Byli bychom nakloněni i woucheru, ale jsou nekompromisní.
    Samozřejmě ještě může dojít k tomu, že se na Bali létat v tomto termínu nebude moci, ale spíše počítáme s tím, že ano.
    Předem děkuji, Katka.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel to bude koupeno v nezrušitelném tarifu, kde to storno možné není… Tady asi jedině vzít třeba jen jednoho a tu jednu letenku nechat propadnou, žádné lepší řešení nejspíše nebude.

  • Profilový obrázek
    Jaroslava napsal(a):

    Dobrý den, prosím Vás o radu. Koupila jsem letenky přes Pelikána i s pojištěním storna letu. Měly jsme letět z Brna na Tenerife, ale let byl zrušen a my jsme si vybraly náhradní let z Prahy. Mohu se zeptat, zda je možné vrátit peníze za zaplacenou pojistku storno, pokud jsme samy nežádaly o zrušení letu a tudíž nebyla využita?
    Děkuji moc za radu a přeji hezký den

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, není to možné, pojistnou smlouvu uzavíráte zvlášť s pojišťovnou a ve své podstatě tak není možné tyto pojistky přesunout…

  • Profilový obrázek
    Jitka napsal(a):

    Dobrý den Honzo, děkuji za odpověď. Přemýšlela jsem o koupi letenek přes Student Agency, takže raději Smartwings. Zpáteční let mi toho 28.8.2020 zruší jistě také, takže poté jen čekat jestli vrátí peníze. Zatím Gotogate moc nekomunikují. Děkuji za odpověď.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *