Skupiny létají s Honzou

Rušení letenek kvůli koronaviru

10.3.2020 15:39 625 komentářů
Nabídka již není aktuální

CC0 Pixabay

Na základě vyhlášení italské karantény ruší letecké společnosti svoje linky do Itálie.
 

 
Aktuálně platí úplný zákaz vycestovat do zahraničí (mimo služební cesty, neodkladné cesty za rodinou nebo na úřad). Pokud se vrátíte do 24 hodin, nemusíte do karantény, v opačném případě je potřeba počítat se 14-denní karanténou.
 
Od 14.3.2020 mají vládou občané ČR zákaz vycestovat do 13 zemí jako je: Čína, Irán, Jižní Korea, Itálie, Španělsko, Francie, UK, Dánsko, Švédsko, Nizozemsko, Norsko a další, seznam zemí se bude postupně doplňovat. Nárok na vrácení peněz za letenky není, jediný případ bude, pokud bude linka zrušena.
 
Pro informaci jsem dal dokupy přehled největších provozovatelů linek do Itálie z ČR a okolí.
 
ČSA
ČSA zrušily svoje linky už minulý týden po vyhlášení zákazu letů mezi Itálii a ČR. Za všechny lety v období do začátku dubna tak bude vracet peníze. Nově je zrušená i linka do Tel Avivu.
 
Ryanair
Ryanair nejprve zrušil lety do Bergama, Trevisa a Boloni (obousměrně) na základě nařízení vlády ČR. Vzhledem k nízké poptávce ale dochází v období až do konce dubna 2020 k rušení některých rotací také na dalších letech z ČR (Barcelona, Zadar, ..). Od 13.3.2020 ruší Ryanair všechny lety z/do Itálie včetně těch z/do ČR až do 8.4.2020, opět je tak nárok na vrácení peněz.
 
easyJet
Aerolinka zatím neupravila nijak provoz letenek do Neapole. U Milána a Benátek byla nucena na základě nařízení vlády ČR nevozit cestující při letu do ČR. V opačném směru ale stále létá i prodává letenky. Zásadní problém je tak při nákupu třeba pouze jednoho směru, kdy aerolinka peníze nevrací, protože let provozuje. Vzhledem k ostatní aerolinkám je ale asi otázkou času, kdy k rušení přistoupí.
Aktualizace: easyJet od 11.3.2020 zrušil všechny lety do Itálie až do konce zimního letového řádu (28.3.2020).
 
Wizz Air
Ruší lety do Itálie od 10.3.2020 do 3.4.2020. Rovněž ruší lety od 12.3.2020 do 23.3.2020 do Izraele (hodí se hlavně u linek do Tel Avivu a Eilatu z okolních letišť). U všech zmíněných linek je tak nárok na vrácení peněz. Rovněž letový řád Wizz Airu až do konce dubna prořídl.
 
Vueling, Alitalia
Aerolinky zatím létají a rušení letů mimo menší redukce neoznámily, k zastavení ale dojde v nejbližších dnech asi také. Otázkou je jestli u Alitalie doje poté vůbec k obnovení… :/
Aktualizace: Vueling zrušil od 13.3.2020 rovněž svoji linku do Florencie.
 
Lety do USA
Od 14.3.2020 jsou na 30 dní rovněž zakázány lety z Evropy do USA (mimo letů z Velké Británie).
 

Základní pravidla vracení letenek

Pokud je váš let v některém z výše uvedených rozmezí tak vyčkejte na email o rušení od aerolinky, nemá cenu psát předem, nic vám stejně neřeknou a navíc se s největší pravděpodobností ani nedostanete na online chat či na řadu na telefonu. Pokud máte koupenou na jedné rezervaci letenku tam i zpět, tak máte právo zrušit obě cesty, i když byla oficiálně zrušena zatím jen jedna. Pokud máte letenku na jiné lince, která zrušena nebyla, kvůli koronaviru letenku u výše uvedených společností rušit nemůžete, jednoduše propadne a nic nemusíte nikde hlásit.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Michal Novenko napsal(a):

    1.2.2020 (ještě před COVID-em) jsme si koupili letenky Vídeň-Barceloba -Ibiza a zpět na konec října- zač.listopad u VUELING-u. Připlatili jsme si pojištění storna. Mezitím už 2x změnili data letů, do toho COVID… takže chceme cestu zrušit a vrátit peníze.
    Jenže Vueling má všecky formuláře nastaveny jako Kafkův „Zámek“ – nelze se proklikat k žádnému řešení, stále mě to točí dokola.
    Umíte někdo poradit, jak ten zakletý kruh překonat? Michal Novenko

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, u mě šel form odeslat bez problémů, takže moc nevím, jak poradit, třeba napíše někdo s podobnou zkušeností…

  • Profilový obrázek
    Linda napsal(a):

    Dobrý večer, psala jsem Vám 18.9. ohledně letenek přes Pelikana do Miami. Jaké číslo voláte že se dovolate? My když voláme ozve se operátor a odkáže nás na formulář který jsme už poslali. Voucher by jsme rádi, ale nikdo nereaguje. Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, klasická linka, stačí si to vyslechnout a pak normálne přepojit na operátora.

  • Profilový obrázek
    Anna Kuchařová napsal(a):

    Ahoj, v Pelikánu nám řekli, že na peníze se běžně čeká i 4 měsíce. Jinak zkuste volat ne na linku letenky, ale pobyty. Takto se mi do Pelikána podařilo dovolat:). Omluvila jsem se, že jsem zvolila špatné číslo, ale paní mi všechno ohledně letenky vyhledala, vyřídila…Anna

    • Profilový obrázek
      Linda napsal(a):

      A vyřídili jste?

  • Profilový obrázek
    Linda napsal(a):

    Dobrý večer, byl nám zrušen let přes Pelikán.sk Miami a zpět z 28.6.2020 letecké společnosti Portugal. Od Pelikana nám byl zaslán začátkem srpna formulář o vrácení peněz, který jsme vyplnili a odeslali. Od té doby nic. Nelze se s Pelikanem spojit ani telefonicky. Na emaily neodpovídá. Co dělat? Děkuji JL

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ten telefon spojit jde ale dlouho to trvá, naposledy to bylo 27 minut než jsem se dostal na řadu. Jinak problém bude u těch TAP, protože ty to nevracejí, maximálně vydávají voucher a s tím nic moc ani Pelikán nezmůže…

  • Profilový obrázek
    Marie Chybová napsal(a):

    Dobrý den, mám dotaz k letenkám do Austrálie (Sydney). Kupovala jsem je v únoru přes Pelikána, odlet 28.12. ,zpět 21.1.2021,Qatar airways. Předpokládám, že Austrálie nebude přijímat. Jaké mám možnosti? Děkuji za odpověď. Marie

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to hodně daleko, takže je potřeba počkat jak to bude v té době vypadat.

  • Profilový obrázek
    Saša napsal(a):

    Ahoj, koupili jsme letenky na červenec s Tap Portugal přes Mytrip na Azory v červeneci. V červnu byl let zrušen. Pár dnů před odletem nám poslali e-mail s odpočítáváním hodin do odletu. Nedá se dovolat a na e-maily nereaguji. Poradíte, co dělat? Děkuji Saša

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel jiná možnost než přes Mytrip není, jedině zkoušet kontaktovat stále dokola.

  • Profilový obrázek
    Michaela napsal(a):

    Dobrý den, máme koupené letenky na Kypr, odlet je z Vídně 19.9.2020, od toho datumu, ale hrozí, ze Kypr zařadí Česko na seznam do kategorie C, to znamená, ze nás do země nepustí. Pokud se tak stane, máme právo na vrácení peněz za zakoupené letenky i když let nebude zrušen?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, bohužel nárok na refund není.

  • Profilový obrázek
    Jarda Červinka napsal(a):

    Zdravím mám dotaz mám koupenou letenku do Říma 25.9 tam a 28.9 zpět s Ryanair.
    Jestli Itálie udělá pro Čechy nějaká opatření třeba povinost testu nebo dokonce zakáže lidem z Prahy příjezd jak mám postupovat ? Ryanair mi vrátí peníze nebo mi dá možnost přebudovat? Platí se za to něco ? Děkuji Jarda

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud byla koupená letenky od srpna déle, tak máte týden do odletu možnost rebooknout na jiný termín do konce roku, jiná šance na zrušení apod bohužel není.

  • Profilový obrázek
    Alena napsal(a):

    Dobrý den Honzo.
    měla bych dotaz.Zakoupila jsem si letenku u easy jet v dubnu z Bristolu do Prahy. a zpět,let byl zrušen. Přebukovala jsem ho na červenec opět z Bristolu ,let byl zrušen .Přebukováno teď na září raději z Londýna , teď ale začala platit nová pravidla při návratu do Anglie zpět je 14 denní nutná karanténa,což mě nutí neletět.Mám nárok na refundaci,když let bude uskutečněn?Děkuji Alena

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel ne, v tomhle případě nárok na refund nebude, protože rebookem jste se vzdala práva na ty předcházející lety a v tomhle případě to není chyba aerolinky…

  • Profilový obrázek
    Jitka Doubravská napsal(a):

    Dobrý den,
    mám otázku ohledně Malta Air. Mám s nimi letět na konci září, ale zrušili mi zpáteční let, který jsem kupovala spolu s letenkou tam. Nevíte jak mám postupovat dále? Psala jsem na jejich kontaktní centrum, ale stále bez odpovědi. Můžete mi prosím poradit co dál?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to nejde vystornovat nebo přebookovat online, což by mělo, tak jedině přes zákaznický servis – teda pokud je to Air Malta, pokud opravdu Malta Air tak přes Ryanair.

  • Profilový obrázek
    Andrea napsal(a):

    Dobrý den Honzo!
    Chtěla bych se s Vámi poradit. Na srpen 2020 jsme měli koupené letenky přes Tripair.cz do Keni s Qatar Airways. Letenky byly vzhledem ke Covid zrušeny. Qatar Airways nám potvrdil, že vrací zaplacené peníze v plné výši Tripairu, Tripair nám je však nechce vrátit v plné výši, chce si strhnout 35 Euro za každou letenku. Má na to právo?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, má právo na to co má napsáno v podmínkách, bohužel to je problém těchto pseudoprodejců. Oni sice nabízí letenky na první pohled o něco levněji, mnohonásobně si to ale právě vrátí na podobných poplatcích.

  • Profilový obrázek
    Kristina Ohnesorgová napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat jak postupovat v případě letenek do Ameriky od Delta Airlines. Mám už od února koupené 2 letenky na Floridu s odletem 27.10. Pokud se přihlásím ke svým letům a zvolím zrušení letu, nabídne mi to pouze eCredit na další letenky. Lety zatím nezrušili, jen změnili tak, že nestíhám navazující letadla. Je nějaká šance, že bych dostala peníze zpátky? Děkuji moc za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě budou nabízet stále kredit, pro dobití peněz je pak potřeba kontaktovat podporu, automaticky to neudělají.

  • Profilový obrázek
    Kateřina napsal(a):

    Ahoj, přes Letuška.cz jsme měli koupené zpáteční letenky Praha-Dubaj- Bangkok, se společností Emirates. Stihli jsme využít pouze cestu tam, jelikož zpáteční cesta byla v květnu, kterou společnost zrušila. Letuška nám vrátila z původních 28 000 Kč pouze část tax (7000 Kč). Máte s tím nejakou zkušenost, máme to dále řešit a chtít větší částku nebo je to takhle ok??

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, tam záleží jak to bylo rozepsáno při rezervaci, určitě je nárok na refund i ceny letenek, ne jen tax.

  • Profilový obrázek
    Rothova napsal(a):

    zadala jsem do hledače gotogate a objevila se mi vaše stránka..!?
    jedná se o refund letů, které byly ze strany aegean airlines zrušena. Letenky jsem rezervovala prostřednictvím gotogate.
    na koho se musím obrátit? Aegean airlines na uvedených adresách nejsou k nalezení, go to gate????

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano musíte řešit přes Gotogate

  • Profilový obrázek
    Radek napsal(a):

    VUELING
    Zdravím, Vueling nám nyní napsal, že peníze ze zrušené lety nevrací, jelikož za to dle platných přepisů nemohou. Řešil jste někdo s Vuelingem dál? Na e-maily mají dle mého automatickou odpověď. Ostatní společnosti vrátili peníze nebo poslali voucher.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Zkoušel jsem to několikrát, u nich nejde nic jiného než chargeback.

  • Profilový obrázek
    tomáš napsal(a):

    Ahoj Honzo, koupil jsem si přes Tripair letenky Praha-Helsinki-Praha s odletem 24.8. a návrat 31.8. Bohužel do země není pro mě jako turistu vstup povolen a zpáteční let byl ČSA zrušen. Na co mám nárok?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, je nárok na refund od ČSA, který musí zařídit Tripair. Bohužel u obou je problém. Tripair nekomunikuje, ČSA mají vyhlášení 3-měsíční dluhové moratorium, teď tak fakticky 3 měsíce nemusí nikomu vyplatit nic.

  • Profilový obrázek
    René Lošáková napsal(a):

    Dobrý den Honzo, měla bych otázku ohledně letenek do Barcelony. Máme koupené letenky na termín 24.9. – 27.9. a vzhledem k momentálním pravidlům návratu ze Španělska povinnosti karantény a nebo podstoupení testů si toto kvůli práci nemůžeme dovolit (pokud bychom podstoupili testy tak stejně musíme strávit nejméně 2-3 dny izolováni). Jak to prosím v tomto případě probíhá pokud chceme letenky zrušit ? Máme nějaký nárok na návrat částky za letenky nebo nám to propadne?

    Děkuji za odpověď a přeji krásný víkend.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel je to překážka mimo aerolinku, takže nárok na refund není. Maximálně vám vyplatí taxy a to tuším ještě po odečtení nějakého poplatku.

  • Profilový obrázek
    Milan napsal(a):

    Zdravím, měli jsme koupené vnitrostátní letenky ve Vietnamu přímo přes www stránky Vietnam Airlines. Letenky jsme kupovali 09/2019 lety se měli uskutečnit 15.3 a 30.3.2020. Bohužel lety se neuskutečnili, Vietnamská vláda zakázala lety na ostrov Phu Quoc, turistům k vůli nákaze,Vietnam Airlines nám v dubnu zaslal email, že máme nárok na 100% refundaci a peníze poukáží na účet ze kterého byli letenky zaplaceny. Doposud ovšem platba nedorazila, každý měsíc dvakrát posílám urgenci na jejich support a také na českou pobočku. Nikdo se mnou ani jednou nekomunikoval, dovolat se nikam nedaří. Jaký postup bych měl dál konat? Děkuji Milan

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel tam zrovna moc reálných možností není, ideálně se s někým ze společnosti spojit, poslední možnost je pak charge back přes banku.

  • Profilový obrázek
    Tomáš napsal(a):

    Ahoj,

    měl jsem koupenou zpáteční letenku u společnosti Alitalia. Dva dny po nákupu a zaplacení Alitalia zrušila všechny původní lety, nabídla přebookování na podobné termíny ve spolupráci s ČSA a teď s asi měsíčním zpožděním a týden před odletem chce po mně doplatek za nové letenky. Je toto v pořádku? Co můžu dělat? Při takové(současné ceně) bych si u nich letenku nikdy nekoupil a raději bych letěl s lowcostem o den dříve a i s noclehem bych z toho stále vyšel lépe. Přijde mi to dost sprosté… Děkuji za komentář, Tomáš

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ne to nemohou chtít. Můžou nabídnout rebook na jiný let, ale pokud tam má být doplatek tak už musí být zmíněn při té nabídce. Jinak je pak nárok na plný refund.

  • Profilový obrázek
    Miroslav napsal(a):

    Ahoj, měl bych dotaz ohledně letenek. V dubnu jsme měli letět na Bali s Qatar Airways, letenky jsem kupoval přes Gotogate. Po vyhlášení zákazu letů jsem na jejích stránkách vyplnil formulář o vrácení, napsali že to může trvat i pár měsíců, tak jsem vyčkával. Tento týden jsem se zkusil připomenout a přišel mi email, že jsem se dva měsíce neozval, tak to brali za zařízené. Tak nevím jaký další postup zvolit. Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel je to nutné řešit s gotogate, jiná možnost není, stále trvat na vyplacení, bohužel domluva s nimi je špatná…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *