Rušení letenek kvůli koronaviru - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou

Rušení letenek kvůli koronaviru

10.3.2020 15:39 183 komentářů
Nabídka již není aktuální

CC0 Pixabay

Na základě vyhlášení italské karantény ruší letecké společnosti svoje linky do Itálie.
 

 
Od 14.3.2020 mají vládou občané ČR zákaz vycestovat do 13 zemí jako je: Čína, Irán, Jižní Korea, Itálie, Španělsko, Francie, UK, Dánsko, Švédsko, Nizozemsko, Norsko a další, seznam zemí se bude postupně doplňovat. Nárok na vrácení peněz za letenky není, jediný případ bude, pokud bude linka zrušena.
 
Pro informaci jsem dal dokupy přehled největších provozovatelů linek do Itálie z ČR a okolí.
 
ČSA
ČSA zrušily svoje linky už minulý týden po vyhlášení zákazu letů mezi Itálii a ČR. Za všechny lety v období do začátku dubna tak bude vracet peníze. Nově je zrušená i linka do Tel Avivu.
 
Ryanair
Ryanair nejprve zrušil lety do Bergama, Trevisa a Boloni (obousměrně) na základě nařízení vlády ČR. Vzhledem k nízké poptávce ale dochází v období až do konce dubna 2020 k rušení některých rotací také na dalších letech z ČR (Barcelona, Zadar, ..). Od 13.3.2020 ruší Ryanair všechny lety z/do Itálie včetně těch z/do ČR až do 8.4.2020, opět je tak nárok na vrácení peněz.
 
easyJet
Aerolinka zatím neupravila nijak provoz letenek do Neapole. U Milána a Benátek byla nucena na základě nařízení vlády ČR nevozit cestující při letu do ČR. V opačném směru ale stále létá i prodává letenky. Zásadní problém je tak při nákupu třeba pouze jednoho směru, kdy aerolinka peníze nevrací, protože let provozuje. Vzhledem k ostatní aerolinkám je ale asi otázkou času, kdy k rušení přistoupí.
Aktualizace: easyJet od 11.3.2020 zrušil všechny lety do Itálie až do konce zimního letového řádu (28.3.2020).
 
Wizz Air
Ruší lety do Itálie od 10.3.2020 do 3.4.2020. Rovněž ruší lety od 12.3.2020 do 23.3.2020 do Izraele (hodí se hlavně u linek do Tel Avivu a Eilatu z okolních letišť). U všech zmíněných linek je tak nárok na vrácení peněz. Rovněž letový řád Wizz Airu až do konce dubna prořídl.
 
Vueling, Alitalia
Aerolinky zatím létají a rušení letů mimo menší redukce neoznámily, k zastavení ale dojde v nejbližších dnech asi také. Otázkou je jestli u Alitalie doje poté vůbec k obnovení… :/
Aktualizace: Vueling zrušil od 13.3.2020 rovněž svoji linku do Florencie.
 
Lety do USA
Od 14.3.2020 jsou na 30 dní rovněž zakázány lety z Evropy do USA (mimo letů z Velké Británie).
 

Základní pravidla vracení letenek

Pokud je váš let v některém z výše uvedených rozmezí tak vyčkejte na email o rušení od aerolinky, nemá cenu psát předem, nic vám stejně neřeknou a navíc se s největší pravděpodobností ani nedostanete na online chat či na řadu na telefonu. Pokud máte koupenou na jedné rezervaci letenku tam i zpět, tak máte právo zrušit obě cesty, i když byla oficiálně zrušena zatím jen jedna. Pokud máte letenku na jiné lince, která zrušena nebyla, kvůli koronaviru letenku u výše uvedených společností rušit nemůžete, jednoduše propadne a nic nemusíte nikde hlásit.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Dobrý den, mám koupené letenky do Dubaje přímo ze stránek Emirates. Napsali mi, že můj let byl zrušen a že mám kontaktovat linku. V podmínkách, které mi přišly společně s letenkou je napsáno, že je to letenka “nerefundovatelná”, takže mi nabídli zdarma přebookování na jiné datum či kredit s platností 1 rok. Upřímně vzhledem k aktuální situaci je dost možné, že nebudeme ještě další rok cestovat, zároveň je možné, že do té doby otěhotním a letenka v tu chvíli mi bude k ničemu. Na jiné jméno kredit ani přebookování není možné.
    Mám možnost dostat své peníze zpět v plné výši?
    Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě kontaktujte Emirates s žádosti o vrácení peněz, situace s vyšší mocí je aktuálně ale nepřehledná a asi se to bude řešit letenka od letenky.

  • Profilový obrázek
    Lenka napsal(a):

    Dobrý den, mám prosbu. Chtěla jsem se zeptat, jestli se někdo setkal s refundem od Easy Jet za zrušené lety. Oba lety byly let. společností zrušeny. Vybrali jsme refund a čekáme na vrácení částky. Přišel e-mail u obou letů a obou jmen, že se peníze vrací. Dnes přišlo, že k dnešnímu dni vracejí částku, která odpovídá ceně jedné osoby za jeden let tam – Bylo to i v tom potvrzení, uveden první let a jméno jedné osoby a částka odpovídá za jednu osobu při cestě tam. Má někdo zkušenost s tím, že to posílají po jednom? Nějak jsem to nepochopila a dost mě to zaskočilo. Jen doufám, že nevrátí jen tohle. Děkuji moc.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím mi to u easyjet vrátili vždy celé i bez ohledu na to jaké emaily chodily…

  • Profilový obrázek
    Jirka napsal(a):

    Dobrý den. Přidám mou zkušenost s kiwi (ještě neuzavřenou). Máme koupené letenky v rámci jedné rezervace PRG-DUS a DUS-FUE (celkem 14tis Kč). Nejprve byl zrušen PRG-DUS (na to jsem je upozornil já). Nemohl jsem se tam dovolat, vždy to končilo na nějakém anglicky mluvícím automatu…. Po mailové intervenci (bez odpovědi) nabídli v online rezervaci zrušit celou rezervaci a vrátit nám 1500,- a to ještě nátlak – rozhodněte se do 24h, jinak to propadne (byla sobota ráno, takže se není kam dovolat, ověřit). Nechal jsem to „vyhnít“, přišel další mail „… rozhodnout se musíte do 48h..“ V pondělí ráno se mi podařilo dovolat k živému člověkovi, který mě ujistil, že možnost požádat o vrácení peněz je až do data odletu. Mezi tím se tam po dalších asi 2 mailech nebo odeslaných formulářích objevilo vrácení 4500,-. To už by zhruba odpovídalo tomu prvnímu letu. Přišli bychom však o 10tis za druhou letenku. Počkal jsem a nyní je zrušen i druhý let, tedy celá rezervace (zjistil jsem během pátka a napsal jim mail, protože na kiwi o tom nevěděli). V sobotu (dnes) se objevila nabídka kiwi na vrácení 4800,- celkem :-((( nebo zaplatit dalších asi 500,- a čekat, co jim vrátí letecké společnosti (ty uvádějí na stránkách, že vrací vše, samozřejmě…). Mám pocit, že to už je hodně za hranící… Ať už to dopadne jakkoliv, tak kiwi už nikdy více… J.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel si v téhle situaci děla kiwi co chce, vypadá to ale že to má podchycené v podmínkách..

  • Profilový obrázek
    David napsal(a):

    Měl bych prosbičku,
    v období Velikonoc byl plánovaný let do Amsterdamu se společností KLM. Lety byly zrušeny, nicméně společnost nabízí kompenzanci pouze ve formě voucheru. Neměl bych mít nárok na vrácení peněz v plné výši namísto nabízeného voucheru?
    Děkuji za odpověď.
    S pozdravem
    David

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Měl, aerolinky se budou ale vymlouvat na vyšší moc a v tu chvíli není moc nikdo, kdo by rozsoudil na co je a není nárok, než případné soudy, takže buďto se spokojit s voucherem nebo čekat jak to vše dopadne.

  • Profilový obrázek
    Hana Spáčilová napsal(a):

    ODPOVĚĎ NA:
    Maritn napsal(a):
    21.3.2020 (10:22)
    Zdravim tak Wizzair mi zrusil let 9.4. Katowice -Fuerteventura . Prisla klasicka nabidka mailem 1) vymenit let 2 )vraceni penez na muj ucet 3) vraceni na ucet Wizz + 20% navic…praxe vratili mi kredit a tech 20% navic , ale nikde nevidim moznost vratit na ucet muj …jak to udelat uz to nekdo delal. kde je moznost to prevest nemuzu nic najit . Me nenabidlo nikde. Diky za jakekolv info

    == stejná situace, nakonec přišel e-mail s informací a prolinkem na vyplnění údajů pro refundaci. Přikládám: https://wizzair.com/en-gb/wizz-credit-conversion-request

  • Profilový obrázek
    Soňa napsal(a):

    Dobrý den,
    Pokud byl let zrušen že strany letecké společnosti Qatar, tedy zatím část letu, mám nárok na plný refund? Společnost nabízí možnost voucheru na 12 měsíců, který pravděpodobně do dané destinace nevyužiji, protože Filipíny uvažují o zákazu cestování minimálně na půl roku. Raději bych tedy nárokovala zpět peníze. V jakém zákoně je dané ukotveno?
    Děkuji. Soňa

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, podle legislativy máte nárok na vrácení peněz, po vyhlášení pandemie je to ale dost vachrlaté s vyšší mocí, kde budou asi aerolinky hrát poté o každou letenku…

  • Profilový obrázek
    vaclav napsal(a):

    Kde se dá žádat u ryanairu o vrácení peněz za zrušený let. Měli jsme letět tento pátek ale celý tydwn se nešlo přihlásit k jejim stánkám. Nenašel jsem nikde email kam jde poslat stížnost

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Už by to mělo jít přes formulář, včera i dnes mi to prošlo.

  • Profilový obrázek
    Maritn napsal(a):

    Zdravim tak Wizzair mi zrusil let 9.4. Katowice -Fuerteventura . Prisla klasicka nabidka mailem 1) vymenit let 2 )vraceni penez na muj ucet 3) vraceni na ucet Wizz + 20% navic…praxe vratili mi kredit a tech 20% navic , ale nikde nevidim moznost vratit na ucet muj …jak to udelat uz to nekdo delal. kde je moznost to prevest nemuzu nic najit . Me nenabidlo nikde. Diky za jakekolv info

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud jste požádal o vrácení na účet tak už nemůžete dále vracet na váš účet… to jde pak podle podmínek účtu, kde se bude určitě něco strhávat.

  • Profilový obrázek
    Martin napsal(a):

    Dobry den, včera mi zrusili let s British Airways a krome moznosti prebookovani nebo vraceni penez formou voucheru (pres online formulář) tam maji jeste tuto volbu „To get a refund, by cancelling your booking, please call us.“, coz trochu mezi radky chapu tak ze pres zavolani by mohli pri zrusenem letu vratit i primo penize. Nemate nahodou aktualni zkušenost jak k tomu British pristupuji? Předem diky 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Já u nich žádnou rezervaci nemám, třeba poradí někdo další.

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Dobrý den,
    Máme koupené letenky od Ryanair na 16.4.2020 zpáteční do Anglie Manchester z Prahy. Zatím nám poslal dvakrát email o přebukovani zdarma. Ale asi by jsme chtěli vrátit peníze. Nevíme jak to bude vypadat v září. Ale všude čtu že možná nebudou muset vracet z důvodu vyšší moci. Je to tak? Máme ještě počkat?

    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, já bych počkal, pokud to nebudou chtít vracet tak vám jako tak dají voucher nebo rebook, lety na duben budou zcela určitě zrušeny také, takže počkat než bude jasno.

  • Profilový obrázek
    Mirka napsal(a):

    Dobrý den, mám přes kiwi.com zakoupené v rámci jedné rezervace tři letenky: odlet 28.3. Vídeň – Fuerteventura ( let zrušen), 5.4.Fuerteventura – Barcelona ( let je stále aktivní) a 5.4. let Barcelona-Videň ( let zrušen). Mám dotaz, zda mám nárok na refundaci i nezrušeného letu, když se nemám jak dostat na Fuerteventuru, nebo zda si myslíte,že se do 5.4 se zruší i ten poslední let z Fue do BRC? Děkuji předem za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, obecně si myslím, že se také zruší, pokud ne, tak je to vyloženě na kiwi a jejich podmínkách, se kterými jste letenky kupovala…

  • Profilový obrázek
    david napsal(a):

    hezky den, meli jsme letez vidne do larnaky, dnes, v patek 20. brezna. letenku jsme kupovali pres kiwi, letet jsme meli wizzair. na vraceni penez jsme nemeli narok, nic jsme se proto ani nesnazili rusit.

    dnes, v patek 19. brezna odpoledne, mi prisla sms a e-mail, ze let z vidne na larnaku, stejne jako zpatecni z larnaky do vidne, jsou zruseny.

    je lepsi se uchazet o nahradu skody na kiwi (pod spravou rezervaci mi to vsak nenabizi nic, jak se penez domahat) – nebo na wizzair?

    moc dekuji!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohuzel vám kiwi nedá do Wizz Air rezervační kód abyste mohli přímo přes ně, takže budete muset nejspíše přes Kiwi.

  • Profilový obrázek
    Katka kvapilová napsal(a):

    Ahoj mám dotaz.
    Měla jsem letět z Vídně do Lisabonu cestu tam s Wizz air a zpeť s Ryanair. Cesta zpět byla zrušená ale Wizz air to vypadá že poletí. Mám šanci na nějakou kompenzaci ?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, počkat jak to dopadne, pokud to poletí, tak nárok není bohužel žádný, max na poplatky.

  • Profilový obrázek
    Aneta napsal(a):

    Dobrý den,
    moc prosím o radu. V termínech 10.4. – 13.4.2020 jsme měli letět Pardubice – Kyjev a zpět s leteckou společností Sky Up, ale vzhledem k současné situaci zákazu vycestování samozřejmě odletět nemůžeme. Řešila jsem vše se Sky Upem, bohužel mi nabídli pouze vrácení letištních tax v celkové výši cca 700 Kč / osoba ( zpáteční letenka nás vyšla na 4 100 Kč / osoba ). Moje otázka zní, zda mám jejich nabídku přijmout nebo čekat na to, až se let zruší ( doufejme, že se zruší… ). Prosím o Váš názor.
    Předem moc děkuji a přeji hezký den

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, počkat, tipl bych si že se zruší….

  • Profilový obrázek
    Ivana napsal(a):

    Dobrý den,
    15.4. jsem měla letět s ČSA a Norwegian do Los Angeles přes Paříž. Z obou společností mi přišly maily o zrušení letu. U ČSA jsem vyplnila formulář a čekám, zda mi peníze vrátí. Společnost Norwegian mi nabízí změnu termínu nebo CashPoints, ty ale musí být pak vyčerpané do konce listopadu, což je mi k ničemu. Když je zrušený let z jejich strany, můžu žádat peníze za letenku zpět? Mnohokrát děkuji za odpověď, Ivana.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, oficiálně ano, ale vstupuje teď do hry vyhlášení pandemie jako vyšší moci, kdy zrovna ten právní rámec není úplně určen. ČSA ta výplata peněz poměrně dlouho trvá…

  • Profilový obrázek
    Vašek napsal(a):

    Ahoj,

    nemáte prosím nějaký paragraf, na který bychom se mohl odkázat, když aerolinka po zrušení nabídla pouze připsání kreditu místo vrácení peněz?

    Konkrétně jsme měli letět 17.3. s AirArabií trasu PRG-SHJ-KTM a 13.4. zpět. Aerolinka jeden z letů zrušila, ale stále trvá na tom, že nám pouze připíše kredit.

    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, aerolinky se začaly vymlouvat na vyšší moc, tam ten právní rámec je vachrlatý a vlastně nikdo neví, jak se k tomu pořádně postavit, takže spíše počkat, až se situace uklidní a bude k tomu i třeba nějaký postup od EU apod.

  • Profilový obrázek
    Anna napsal(a):

    Dobrý den,
    Měla jsem letenky společnosti IBERIA CONECTA z Prahy do Zürichu, tento spoj byl zrušen. Jediné, co mi tato společnost nabízí, je to voucher, což mi absolutně nevyhovuje. Mám právo je žádat o vracení peněz?
    Dekuju

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, oficiálně ano, ovšem poslední dobou se objevuje informace o vyšší moci v podobě pandemie, kde to není úplně právně ošetřeno, asi bych bral voucher, určitě bude v budoucnu kam letět…

  • Profilový obrázek
    Jarek napsal(a):

    Zdravím Vás,
    zakoupil jsem letenky na Kubu od Condor.de
    Celá cesta je na jedné letence odlet Praha – Varadero mezipřistání Frankfurt
    Zpáteční je Havana – Praha mezipřistání Frankfurt
    Celkový účet za letenky je 70000,-Kč
    Dnes po týdnu mi napsali ,že si můžu udělat novou rezervaci zdarma ,ale rozdíl musím zaplatit.
    Let Praha – Frankfurt a zpět mi byl zrušen.Mám právo požadovat cely obnos za letenky zpět?
    Let byl zrušen partnerem Condora tj. CSA , Děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo koupeno jako jedna letenka na jedné rezervaci, tak ano podle EU regulí je nárok na vrácení peněz, otázkou je, jak s tím zamává vyhlášení pandemie…

  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Ahoj. Taky řeším zrušení letu u společnosti ryanair.. A nereálné vyplnit formulář už x dní. Předala jsem žádost na jednu firmu aby mi poradila, jak to řešit. Tak Vám dám kdyžtak vědět…

    • Profilový obrázek
      Tomáš napsal(a):

      To bych byl rád. Já to stále zkouším denně snad milionkrát a taky bez úspěchu.

  • Profilový obrázek
    Lucka napsal(a):

    Ahoj, mám koupené letenky do Kodaně od Ryanair, odlet 19. 3., přílet 21. 3. Společnost mi oficiálně zrušila jen zpáteční let Kodaň – Praha. Podařilo se mi vyplnit formulář na vrácení peněz, což mi bylo dle e-mailu nabídnuto. Nicméně dnes mi přišla odpověď, že mi peníze nevrátí z důvodu vyšší moci a za to oni tedy nemohou….
    Opravdu nemám na vrácení peněz nárok?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, no pokud se to ruší online tak přímo Ryanair nabízí i možnost zrušit let tam, pokud let neletěl, tak je nárok 100%, pokud ano a byly letenky koupeny na jedné rezervaci tak by to jít mělo též.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *