Skupiny létají s Honzou

Rušení letenek kvůli koronaviru

10.3.2020 15:39 637 komentářů
Nabídka již není aktuální

CC0 Pixabay

Na základě vyhlášení italské karantény ruší letecké společnosti svoje linky do Itálie.
 

 
Aktuálně platí úplný zákaz vycestovat do zahraničí (mimo služební cesty, neodkladné cesty za rodinou nebo na úřad). Pokud se vrátíte do 24 hodin, nemusíte do karantény, v opačném případě je potřeba počítat se 14-denní karanténou.
 
Od 14.3.2020 mají vládou občané ČR zákaz vycestovat do 13 zemí jako je: Čína, Irán, Jižní Korea, Itálie, Španělsko, Francie, UK, Dánsko, Švédsko, Nizozemsko, Norsko a další, seznam zemí se bude postupně doplňovat. Nárok na vrácení peněz za letenky není, jediný případ bude, pokud bude linka zrušena.
 
Pro informaci jsem dal dokupy přehled největších provozovatelů linek do Itálie z ČR a okolí.
 
ČSA
ČSA zrušily svoje linky už minulý týden po vyhlášení zákazu letů mezi Itálii a ČR. Za všechny lety v období do začátku dubna tak bude vracet peníze. Nově je zrušená i linka do Tel Avivu.
 
Ryanair
Ryanair nejprve zrušil lety do Bergama, Trevisa a Boloni (obousměrně) na základě nařízení vlády ČR. Vzhledem k nízké poptávce ale dochází v období až do konce dubna 2020 k rušení některých rotací také na dalších letech z ČR (Barcelona, Zadar, ..). Od 13.3.2020 ruší Ryanair všechny lety z/do Itálie včetně těch z/do ČR až do 8.4.2020, opět je tak nárok na vrácení peněz.
 
easyJet
Aerolinka zatím neupravila nijak provoz letenek do Neapole. U Milána a Benátek byla nucena na základě nařízení vlády ČR nevozit cestující při letu do ČR. V opačném směru ale stále létá i prodává letenky. Zásadní problém je tak při nákupu třeba pouze jednoho směru, kdy aerolinka peníze nevrací, protože let provozuje. Vzhledem k ostatní aerolinkám je ale asi otázkou času, kdy k rušení přistoupí.
Aktualizace: easyJet od 11.3.2020 zrušil všechny lety do Itálie až do konce zimního letového řádu (28.3.2020).
 
Wizz Air
Ruší lety do Itálie od 10.3.2020 do 3.4.2020. Rovněž ruší lety od 12.3.2020 do 23.3.2020 do Izraele (hodí se hlavně u linek do Tel Avivu a Eilatu z okolních letišť). U všech zmíněných linek je tak nárok na vrácení peněz. Rovněž letový řád Wizz Airu až do konce dubna prořídl.
 
Vueling, Alitalia
Aerolinky zatím létají a rušení letů mimo menší redukce neoznámily, k zastavení ale dojde v nejbližších dnech asi také. Otázkou je jestli u Alitalie doje poté vůbec k obnovení… :/
Aktualizace: Vueling zrušil od 13.3.2020 rovněž svoji linku do Florencie.
 
Lety do USA
Od 14.3.2020 jsou na 30 dní rovněž zakázány lety z Evropy do USA (mimo letů z Velké Británie).
 

Základní pravidla vracení letenek

Pokud je váš let v některém z výše uvedených rozmezí tak vyčkejte na email o rušení od aerolinky, nemá cenu psát předem, nic vám stejně neřeknou a navíc se s největší pravděpodobností ani nedostanete na online chat či na řadu na telefonu. Pokud máte koupenou na jedné rezervaci letenku tam i zpět, tak máte právo zrušit obě cesty, i když byla oficiálně zrušena zatím jen jedna. Pokud máte letenku na jiné lince, která zrušena nebyla, kvůli koronaviru letenku u výše uvedených společností rušit nemůžete, jednoduše propadne a nic nemusíte nikde hlásit.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Michael napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    přes Student Agency máme zakoupené letenky na Azory na přelom června / července.
    Zatím byl zrušen jeden ze čtyř letů a Student Agency nabízí vrácení ceny letenky, jenže bez transakčního poplatku 490 Kč / osoba.
    Pokud bychom měli zakoupenou jednu zpáteční letenku, asi bychom to neřešili, ale máme celkem čtyři letenky (Praha – Lisabon, Lisabon – Ponta Delgada, a zpět Ponta Delgada – Porto, Porto – Praha).
    Celkem jsme tedy za transakční poplatky zaplatili téměř 4000 Kč.
    Má Student Agency právo tento poplatek nevrátit?
    Moc děkuji za odpověď!
    Michael

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano transakční poplatek je za službu, že vám tu letenku rezervují, což provedli a tak u něj nárok na vrácení bohužel není.

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    Prosím o radu. Máme zakoupené leteny Praha – Barcelona, pres GO to gate(letecka spolecnost Vueling) na konec července. Mám nárok na vrácení peňěz za letenky??? Moc se nevyznám v jejich momentálních nabídkách refundace. Děkuji za odpověď a radu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, zatím ne, lety se už na červenec plánují, pokud tak letadlo poletí, nárok na vrácení není.

  • Profilový obrázek
    Mařka napsal(a):

    Dobrý den, mám problém s vrácením peněz od Easy Jet. Letenky jsme měli 2x zpáteční do Amsterdamu, termín letu byl 11.4.2020 – zrušeno. Komunikace s Easy Jet je velmi zvláštní, nejdříve se komunikovalo skrz email na refundace, následně to změnili a email úplně zrušili. Nyní je nějaký formulář, který jsem řádně vyplnila, ale dva měsíce jsem peněz. Také jsem obdržela email, že na stránky byl nějaký cyberútok a 9 mil. lidem byly ukradnuty osobní údaje. Myslíte, že mám trvat na vrácení peněz nebo jsem bez šance? Předem děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano trvat, easyJet mi přišel minulý týden za rezervaci z března…

  • Profilový obrázek
    Šárka Trauškeová napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. Měla jsem zakoupené letenky přes eSky do Petrohradu a zpět (termín 1.-7.6.), ale 27.4. přišla od českých aerolinek zpráva, že oba lety jsou zrušené. Přes jejich kontaktní formulář jsem žádala o vrácení peněz, ale odpověděli mi, že pouze najdou jiný termín letu, nebo mi vystaví voucher s platností do konce března 2021 k nákupu jiné letenky. Vzhledem k faktu, že cestu nebudu opakovat ani se v dohlednu nikam nechystám, ráda bych měla kompenzaci v penězích. Jak mám postupovat. Je šance od nich získat peníze zpět? S pozdravem a s díky za odpověď Šárka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud trváte na penězích je potřeba neuastále odmítat a trvat na výplatě…

  • Profilový obrázek
    Jan Dufek napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    Prosím o radu. Dnes nám zrušili zpáteční let Praha – Lisabon – Miami a zpět s TAP Portugal. Je to koupený přes letušku a tam mi rovnou jen nabídli přebookovat na jiný termín (avšak rozdíl v ceně bych musel doplatit, což mi nepřijde moc fér, když všechny lety jsou o desítky procent dražší) nebo Voucher. Ale to nic nemění na tom, že bych musel za jiný termín doplácet.
    Nevíš jestli je ještě další možnost, kterou mi ani letuška nabídnou nechce?

    Děkuji 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, TAP dává jen vouchery, ale dává kredit navíc, takže bych bral asi ten, obecně se předpokládá že v budoucnu budou letenky spíše levnější…

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Ahoj Honzo. Měli jsme letět s Ryanair v červnu na Sardinii. Cca před měsícem a půl mi přišel z Ryanair email, že náš let se posouvá o několik hodin a já má možnost změnu letu buď přijmout nebo letenky zrušit a dostat refund. Klikla jsem, že chci refund a vyplnila oč mě žádali. Peníze ovšem po měsíci a půl pořád nepřišly, zato mi chodí čas od času nesmyslné emaily z Ryanair, zda se chci odbavit nebo změnit rezervaci atd. (když už jsem davno zrušila a ani v sekci „me rezervace“ na webu Ryanair nic už není, vše vymazali) . Zkoušela jsem jim psát, nikdo neodpovídá. Myslíš, že mám vydržet a peníze pošlou? Za jak dlouho? Nebo co dělat, abych měla jistotu, že mi peníze fakt vrati? Díky moc.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, tady asi nezbývá než čekat, případně dotaz na online chat…

  • Profilový obrázek
    Martina napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    také se připojuji s prosbou o radu. V 11/2019 jsem zakoupila 2 zpáteční letenky do NY z Prahy (PRG-FR-NY a zpět), na 18.6.2020 přes Airtrip. Letecká jsou Singapur Air. Stále jsme doufali, že by se to mohlo uklidnit a my letět, ale nevypadá to. Tak jsem začala řešit co s letenkami. Psala jsem na TripAir, tam odpověděli, že lety jsou stále platné a že se mám obrátit na Singapur. Tam napsali, že lety jsou zrušeny a že máme nárok na refund (kredity nebo peníze, co si vybereme), ale že to musíme udělat přes Airtrip. Ti nás odkázali po tel.rozhovoru na formulář na webu. Ten jsem tam ale nenašla, takže jsem jim napsala, ať pošlou link, zatím nic. Řeším ale, zda si nechat vrátit peníze nebo vzít kredity. Ráda bych podpořila leteckou společnost tím, že vezmu kredity, ale nevím, zda je pak musím uplatňovat zas přes Airtrip (což by při jejich nekomunikativnosti mohl být problém), nebo přímo a zda se někdy obnoví lety z Prahy. Takže jsem na vážkách co podniknout… Díky předem za radu 😉

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, tam záleží co všechno vyplnil ten AirTrip, případně na čem se dohoneš se Singapure, bohužel je to u každého prodejce a aerolinky úplně jinak.

  • Profilový obrázek
    Kristina napsal(a):

    Dobrý den, mám problém se zprostředkovatelem letenek Pelikan.cz a vzhledem k tomu, že už přemýšlím o právním řešení tohoto problému, moc prosím o radu a pohled ještě Vás. Mám přes pelikan.cz koupené letenky s leteckou společností AirCanada pro tři lidi z Frankfurtu do Anchorage a z Vancouveru do Frankfurtu na červenec. Už před několika měsíci, ještě než začala být vyhrocená situace s covidem, mi přišel email, že let z Frankfurtu do Anchorage byl zrušen. Vyjádřila jsem se tedy k situaci tak, že bych chtěla, aby mi byl poskytnut náhradní srovnatelný termín nebo jaké jsou vlastně možnosti. Odepsali mi dost neochotně, že nějaký jiný náhradní termín nabídnout mohou, ale že to bude např. s 24 hodinovým přestupem (oproti přímému letu) a že rozdíl v ceně budu muset doplácet. To mi samozřejmě přišlo jako nesmysl, oni zruší letenky a já ještě budu doplácet že poletím o dva dny déle. Celou dobu se mnou komunikují, jako kdybych já chtěla storno kvůli covidu a ne že mi letenky zrušila letecká společnost. Mám za to, že by mi měli navrhnout jiný termín bez doplatku anebo plnou refundaci dle nařízení EK i podmínek letecké společnosti AirCanada. Ačkoli jsem jim naposílala několik odkazů, kde odkazuji na svá práva, po několika týdnech domáhání se odpovědi mi tedy odepsali, že mi mohou poskytnout jakýsi voucher na 24 měsíců, kdy si letenky přebookuju na jiný termín. Já si ale stále myslím, že mám právo na plnou refundaci letenek, ráda bych, aby mi byly peníze vráceny a já si letenky koupila přímo od letecké společnosti AirCanada a s pelikan.cz už neměla nic společného. Jaký je Váš názor na můj nárok, mám právo na plnou refundaci? Moc děkuji za pomoc, Kristina

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, Pelikán je čistě zprostředkovatel, takže vám musí dát stejné podmínky jako nabídne letecká společnost, v tomto případě je určitě nárok na výplatu peněz, vzhledem k tomu že aerolinky ale dávají jen vouchery tak s tím asi Pelikán jen tak něco neudělá, rozhodně ale trvat na penězích pokud voucher nechcete, jednou vám to zaplatit musí.

  • Profilový obrázek
    Anna Kuchařová napsal(a):

    Ahoj Honzo, díky moc za Tvoje cenné rady, které v této době všichni MOC oceňujeme:). Mám dotaz ohledně zrušeného letu SQ 1415 z NY do LA, kdy je nám nabízena alternativa SQ 1255 s odletem v 9:30 z NY, což je cca 90 minut před našim příletem do NY…

    Letenky koupené přes Pelikána, kam se není možné dovolat. Máme se vyjádřit do 72 hodin.

    Je možné v tomto případě požádat o zrušení letenky a zažádat si o refundaci? Nebo se jedná jen o nějaký omyl?

    SQ 2085 V SEP23 PRGFRA HK 06:00 07:10
    SQ 26 V SEP23 FRAJFK HK 08:35 11:10
    SQ 1415 K SEP23 JFKLAX UN 19:20 22:39
    SQ 1255 K SEP23 JFKSFO TK 09:30 13:00
    SQ 1398 K SEP23 SFOLAX TK 14:00 15:36
    SQ 1752 V OCT06 LAXJFK HK 07:05 15:44
    SQ 25 V OCT06 JFKFRA HK 20:55 10:40
    SQ 2084 V OCT07 FRAPRG HK 22:10 23:10

    Vysvětlení:
    HK – potvrzené lety
    UN a HX – Let zrušen leteckou společností
    TK – alternativa navrhována leteckou společností

    Díky za radu, Anna

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, těch 72h tam má Pelikán spíše proto aby popohnal toho cestujícího, takže reagovat, nechat si poslat třeba doručenku a čekat jak to vyřeší.

  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Ahoj,

    chtěla bych poradit. Přišel mi email od společnosti Ryanair. Letenky jsem kupovala přímo přes jejich stránky. Nabídli mi tři možnosti a jedna z nich je vrácení peněz (viz email). Chci se ujistit, mám tedy nárok na vrácení v plné výši? Chtěla bych se také zeptat, stačí, když se mi podaří odeslat formulář po kliknutí na odkazu nebo mám letenky i stornovat? Zatím se mi nedaří odeslat formulář – píše to – „Je nám líto, vyskytla se chyba.“ Nějaký tip? Nebo prostě jen zkoušet a doufat, že se to podaří?

    Níže je přeposlaný email.

    Vážený zákazníku,

    upozorňujeme Vás, že došlo ke změně času Vašeho letu/letů se společností Ryanair. Podrobnosti o novém letu jsou uvedeny na konci tohoto e-mailu. Informujte prosím o těchto změnách všechny ostatní cestující, kteří letí s Vámi.

    Důležité: Pokud jste se na let již odbavil/a, vytiskněte si prosím znovu palubní lístky, aby na Vaší letence byl aktualizovaný plánovaný čas odletu/příletu

    Na základě této změny času nabízíme zákazníkům tři možnosti: buď mohou změnu času přijmout, nebo si let zdarma přesunout, nebo si nechat vrátit peníze v plné výši.

    Upozorňujeme, že společnost Ryanair nenese odpovědnost za jakékoli předplacené výdaje související s Vaší rezervací v důsledku této změny času.

    Pokud se výše uvedený odkaz zalomil na další řádek, zkopírujte ho prosím a vložte do adresního řádku prohlížeče.

    Pokud chcete využít bezplatnou možnost přesunutí, obraťte se prosím na náš tým služeb zákazníkům (řídí se provozní dobou).

    Pokud chcete zažádat o vrácení peněz, klikněte prosím na následující odkaz a zadejte požadované podrobnosti.

    Díky za radu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano vyplnit formulář, zaškrtnout za všechny cestující a lety a pak čekat, nejspíše přijde voucher, ale ten by měl jít v budoucnu odmítnout a proplatit.

  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Dobrý den, měli jsme zpáteční letenky do Říma na 6.května 2020, zpět 11.května 2020, zakoupeny byly již v listopadu 2019. Lety byly kvůli koronavirové situaci zrušeny. Jak mám postupovat v žádosti o refund peněz za letenky. Kancelář Alitalia v Praze je trvale uzavřena. Na webu Alitalia jsou telefonní čísla do Itálie, kam volat…ale zkoušela jsem všechna a nedá se tam dovolat (po výběru jakékoliv tónové volby, je hovor automaticky ukončen). Email letecké kanceláře jsem nikde nenašla…. 🙁 Předem děkuji za radu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nepřišel email o rušení s nějakým infem tak je to u Alitalie bohužel problém. Tam to půjde jedině telefonicky.

  • Profilový obrázek
    Soňa napsal(a):

    Dobrý den, máme koupené letenky na 20.6. do Gruzie, ale na gruzinských stránkách jsme našli, že cizinci mohou do země až od 1.7.
    Na stránkách Wizair ale lety stále nejsou zrušeny. Může společnost do země letět i když nepřijímá cizince? a máme nárok na vrácení peněz? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel může a nárok na vrácení není, protože nevznikl problém na straně aerolinky. Obecně bych ale čekal že pokud to budou v Gruzii stále takhle držet tak ten start linky i Wizz Air posune.

  • Profilový obrázek
    Helena napsal(a):

    Ahoj Honzo, mám letenku na 6.6. od EasyJet, zatím mlčí, žádný email o zrušení neposlali. Let je do Neapole, mohu to nějak zrušit sama? A vrátí mi peníze nebo voucher?
    děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ne je potřeba počkat na info od easyJet, chodí to dost pozdě, tam pak zažádat o refund… Aktuálně nabízejí změnu termínu, po proklikání i žádost o refund, zatím je ale do ukončení vládních nařížení v Británii nevyřizují.

  • Profilový obrázek
    Alena napsal(a):

    Dobrý den Honzo,min.rok měla moje dcera letět do Splitu na festival a měla letenku od Air France s přestupem v hodnotě 7000 Kč. .Týden předtím onemocněla a dostala lékařskou zprávu,že nemůže odletět.Tím pádem se také nezúčastnila festivalu.Peníze za festival dostala automaticky zpět na základě lékařské zprávy.,Horší to bylo s letenkou. Po tel.rozhovoru na českém zastoupení Air France v Praze nám bylo řečeno,že bohužel lékařská zpráva je sice dobrá,ale peníze nevracejí.Nabídli nám voucher na rok a mohla si vybrat do jednoho roku letenku od společnosti Air France ,Delty nebo KLM. Toto bylo min.rok v létě. Nastal podzim,zima což pro dovolenou u moře po Evropě není zrovna ideální čas.Letenka se začala řešit kolem letošního února plánovanou letní dovolenou ve Španělsku.Do toho udeřil koronavirus.Tak se letenka zatím neobjednávala.Jenže voucher teď v červenci skončí svojí platnost.Bylo nám tel.řečeno,že si dcera může než skončí platnost voucheru zakoupit letenku i na červen ,červenec roku 2021,že budou mít během měsíce nabídky na další rok.Zdá se mi to šílený objednávat si letenku za každou cenu, tlačena ukončením platnosti voucheru,když člověk neví,jak to vůbec vše bude.Nevíme na co tedy máme nárok.Letecké společnosti většinou peníze vracet nechtějí.Mám vlastní velice dobrou zkušenost se stránkou Vaše nároky,kde opravdu lidem letecké společnosti i když za nějakou dobu nakonec vracejí peníze zpět.Děkuji Alena

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tady bych obecně viděl už jako štěstí že vám v prvním případě daly ten voucher, takže bych ho asi využil, sice je to trochu risk, ale to už od teď bude při nákupu letenek asi vždy.

  • Profilový obrázek
    Veronika Anna napsal(a):

    Dobrý den,

    v době mezi 12.-18.3. mi byly zrušeny 3 letenky ze 4 od Swiss air (4.byla u Edelwise) z Prahy do Curychu a z Curychu do Mahé (Seychely). Kupovala jsem to přes Pelikána..od začátku jsem s nimi komunikovala a vyplnila i odeslala žádost o refundaci v daném termínu..Od té doby se mi nikdo neozval..dle podmínek refundace se má počkat 8 týdnů, což už uběhlo..zajímalo by mě jaká může být zhruba maximálně doba refundace..abych třeba nečekala i xy let..?V podmínkách tu dobu nikde určenou nemají..

    Děkuji V.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně to je v měsících, moc nemá smysl to vyplňovat znova, protože by se to zpozdilo, takže max zavolat na Pelikána jak to vypadá, ale nezbyde asi nic jiného než čekat.

  • Profilový obrázek
    Daniel napsal(a):

    Dobrý den, v Září 2020 měla proběhnout naše dovolená na Sardinii (vše po vlastní ose – ubytování, auto a letenky) .. Majitel domu nám již přes Booking rezervaci zrušil z pochopitelného důvodu v Itálii a nabídl nám voucher do konce Září 2021. Nicméně aktuální informace v rámci letenek zakoupených od ČSA je taková, že v Září se pravděpodobně létat bude moct a nabízí nám roční odklad letu od data pořízení letenky – néé od data uskutečnění letu. Tj. letenky koupené v Březnu 2020 mohu prodloužit do Března 2021.
    Existuje nějaká šance jak se ČSA domluvit na prodloužení možnosti letu k Září 2021.? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, mělo by to být, že ten voucher platí do března 2021 ale jde za něj koupit i letenky na následující termín. Zatím nemají po 3/21 hotový letový řád, takže tam možná je právě to omezení.

  • Profilový obrázek
    Petra Havlíková napsal(a):

    Prosím o pomoc. Kvůli Covid byly zrušeny letenky z Lisabonu u easyjet..čekala jsem na zrušení a pak zvolala vrácení peněz (voucher jsem nechtěla z důvodu nejistoty, kdy se bude moci zase cestovat). Dnes mi ale přišel email, že je žádost zamítnuta. Let byl prý zrušen z mimořádných okolností ne z viny easyjet..další možnost na voucher např tam není.. jen omluva a zamítnutí žádosti.. co dál dělat? Lze to nějak řešit prosím?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, jediné co mě napadá je, že jste vyplnila formulář EU 261, tedy kompenzace za zrušený let, které jsou takto po právem zamítnuty, nejedná se ale o vrácení peněz za letenky.

  • Profilový obrázek
    Vladislav napsal(a):

    Zdravím, měl jsem zpáteční letenky (ČSA pres eSky) do Milána na 10.5. koupené v lednu. ČSA let zrušila někdy 15.4. a nabízí jiné datum nebo voucher. Nic z toho není pro mne relevantní, protože akce padla. Existuje jiná možnost vrácení peněz, než chargeback?
    Děkuji,
    Vlada

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Zatím variantu výplaty nenabízí, akceptovat nemusíte ani jedno, asi to nemá cenu nijak zásadně teď řešit, dokud nebude jasnější jaký bude další osud aerolinek. Chargeback zkusit můžete ale v tomhle případě to moc reálně nevidim.

  • Profilový obrázek
    Alex napsal(a):

    Ahoj, z tyhle situace a jednání kiwi je mi hodně do breku, Máme zakoupené letenky z Prahy do Kodaně, z Kodaně na Faery, z Faerských ostrovů do Kodaně a odtud zase zpět do Prahy. Letenky jsou cez 4 letecké společnosti: Ryanair, Sas, Csa, atlantic airways. Na oficiálnych stránkach Sas, Csa, atlantic airways píše, že je možnost vzít jsi voucher nebo prebookovat zdarma – kiwi mě k tomu ale vůbec nepustí. Ryanair nám už zrušil let, kiwi mi posíla emaily, že to můžu zrušiť (ALE POZOR, veškeré lety, celková částka 20 tis. a že od nich dostanu kredity 2 700Kč – smiešne). Ja nechci rušit všechny lety pokud mám šanci si vzít za ně voucher, co je to za blbost???? Vůbec mi nedáva možnost vzít jsi vouchery od ostatných. Na zákaznícku linku mě nepřipojí, prý nejsem urgent, ale urgent maily mi posílají. Víte mi někdo pomoct? 🙁

  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Dobrý den, máte někdo zkušenost se změnou platební karty pro vyplacení refundace u Ryanair? Zrušené lety byly v prosinci zaplaceny kartou z účtu, který jsem mezitím v únoru zrušila, čili banka platbu odmítne a vrátí. Ve formuláři pro refundaci nic o kartě není, nikde nemůžu ani dohledat informace. Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, tuším, že karta by měla pro refundy i tak fungovat, ale bude to asi podle banky, takže dotaz spíše na banku. Jinak pak po online chatu jde případně změnit způsob platby.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *