Rušení letenek kvůli koronaviru - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou

Rušení letenek kvůli koronaviru

10.3.2020 15:39 183 komentářů
Nabídka již není aktuální

CC0 Pixabay

Na základě vyhlášení italské karantény ruší letecké společnosti svoje linky do Itálie.
 

 
Od 14.3.2020 mají vládou občané ČR zákaz vycestovat do 13 zemí jako je: Čína, Irán, Jižní Korea, Itálie, Španělsko, Francie, UK, Dánsko, Švédsko, Nizozemsko, Norsko a další, seznam zemí se bude postupně doplňovat. Nárok na vrácení peněz za letenky není, jediný případ bude, pokud bude linka zrušena.
 
Pro informaci jsem dal dokupy přehled největších provozovatelů linek do Itálie z ČR a okolí.
 
ČSA
ČSA zrušily svoje linky už minulý týden po vyhlášení zákazu letů mezi Itálii a ČR. Za všechny lety v období do začátku dubna tak bude vracet peníze. Nově je zrušená i linka do Tel Avivu.
 
Ryanair
Ryanair nejprve zrušil lety do Bergama, Trevisa a Boloni (obousměrně) na základě nařízení vlády ČR. Vzhledem k nízké poptávce ale dochází v období až do konce dubna 2020 k rušení některých rotací také na dalších letech z ČR (Barcelona, Zadar, ..). Od 13.3.2020 ruší Ryanair všechny lety z/do Itálie včetně těch z/do ČR až do 8.4.2020, opět je tak nárok na vrácení peněz.
 
easyJet
Aerolinka zatím neupravila nijak provoz letenek do Neapole. U Milána a Benátek byla nucena na základě nařízení vlády ČR nevozit cestující při letu do ČR. V opačném směru ale stále létá i prodává letenky. Zásadní problém je tak při nákupu třeba pouze jednoho směru, kdy aerolinka peníze nevrací, protože let provozuje. Vzhledem k ostatní aerolinkám je ale asi otázkou času, kdy k rušení přistoupí.
Aktualizace: easyJet od 11.3.2020 zrušil všechny lety do Itálie až do konce zimního letového řádu (28.3.2020).
 
Wizz Air
Ruší lety do Itálie od 10.3.2020 do 3.4.2020. Rovněž ruší lety od 12.3.2020 do 23.3.2020 do Izraele (hodí se hlavně u linek do Tel Avivu a Eilatu z okolních letišť). U všech zmíněných linek je tak nárok na vrácení peněz. Rovněž letový řád Wizz Airu až do konce dubna prořídl.
 
Vueling, Alitalia
Aerolinky zatím létají a rušení letů mimo menší redukce neoznámily, k zastavení ale dojde v nejbližších dnech asi také. Otázkou je jestli u Alitalie doje poté vůbec k obnovení… :/
Aktualizace: Vueling zrušil od 13.3.2020 rovněž svoji linku do Florencie.
 
Lety do USA
Od 14.3.2020 jsou na 30 dní rovněž zakázány lety z Evropy do USA (mimo letů z Velké Británie).
 

Základní pravidla vracení letenek

Pokud je váš let v některém z výše uvedených rozmezí tak vyčkejte na email o rušení od aerolinky, nemá cenu psát předem, nic vám stejně neřeknou a navíc se s největší pravděpodobností ani nedostanete na online chat či na řadu na telefonu. Pokud máte koupenou na jedné rezervaci letenku tam i zpět, tak máte právo zrušit obě cesty, i když byla oficiálně zrušena zatím jen jedna. Pokud máte letenku na jiné lince, která zrušena nebyla, kvůli koronaviru letenku u výše uvedených společností rušit nemůžete, jednoduše propadne a nic nemusíte nikde hlásit.

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    John napsal(a):

    Zdravím Vás, prosím o radu. Mám koupené letenky přes kiwi (chyba..) a mám koupelny let z Prahy přes Londýn do Los Angeles. Přišel mi e-mail od American Airlines že ruší cestu z Londýna do Los Angeles. American Airlines nabízí možnost letenky přebookovat a doplatit si rozdíl – s tím, že odpustí poplatek za booking. Kiwi nabízí ve formě kreditu asi 70% ceny letenky anebo možnost si za 544kc koupit od nich asistovanou refundaci s tím, že se pokusí získat zpět co nejvíce peněz – ale je to dle podmínek aerolinek.. co byste si vybrali? Mate někdo zkušenosti s tím, jestli je to lepší tisknout, zaplatit jim aby to zkusili vymoct nebo vzít kredit? Nevím jestli American Airlines nabízí na toto vracení peněz anebo bych o peníze případně přišel úplně a v tom případě by bylo lepší vzit kredit?

    Děkuji za rady

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel kiwi ukazuje poslední dvy pravou tvář… pokud se dostanete do rezervace american airlines tak zkusit přímo přes ně, pokud to nepůjde tak napsat na American, co vam nabizi kiwi, aspon je treba prasti pres prsty.

  • Profilový obrázek
    Hugo napsal(a):

    Dobrý den. Ryanair nabízí za zrušené lety vrácení peněz. Při kliknutí na „Vrátit peníze“ v rezervaci ale vyskočí hláška „Při vrácení peněz za letenku došlo k potížím“. Problém trvá už několik dní, od doby kdy bylo vrácení peněz nabídnuto. Existuje řešení?
    Velice děkuji.

    • Profilový obrázek
      Tomas napsal(a):

      Mám ten stejný problém už asi 10 dní. Na mejly mi nikdo neodpovídá.
      Mám u nich koupený letenky asi za 8 tisíc, a už nevím jak na ně… akorát mě to deptá ještě více v téhle situaci.
      Kdyby neprodávali letenky za tak směšné ceny, už bych s touto společnostní nikdy neletěl!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to přetížení systému Ryanairu, takže buď zkusit vyloženě v noci nebo počkat, až to půjde, nárok na vrácení by měl být až 3 měsíce po neuskutečnění letu.

  • Profilový obrázek
    Iveta napsal(a):

    Dobrý den, kupovala jsem letenky do Londýna cca 4.000Kč přes kiwi.com. Napsali mi email, že se mám rozhodnout, zda mi vrátí peníze ve formě kreditu za pouhých 451,46Kč a nebo se mám odkázat na společnost se kterou jsme měli letět – Ryanair, zaplatím manipulační poplatek cca 500Kč a oni se rozhodnou zda mi peníze za zrušený let vrátí nebo ne. Můžete mi porad, jaka varianta je nejlepší? Kiwi už nikdy. Děkuji 🙂

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, to bych viděl jako celkem nekalou praktiku Kiwi. Náhrada musí být vždy, jak moc to mohou ovlivit nějak dobře napsané podmínky je pak otázka spíše na právníky…

  • Profilový obrázek
    Tereza napsal(a):

    Dobrý den, máme letenky od společnosti Raynair do Anglie s odletem 11.4. Pojištění za zrušení letu ze strany společnosti máme zaplacené, ale dosud nám přišel jen email o tom, že koronavirus narušil lety a můžeme svůj let změnit. Nepíše se ale nic o nároku na vrácení peněz. Je možné, že tato možnost nám teprve ještě dojde?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, já bych ještě počkal, že se budou rušit lety až do konce dubna je celkem reálné, v tom případě bste tak dostala peníze zpět…

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Díky za odpověď. Měla jsem za to, že když nemohu vycestovat do země odletu – Rakouska a je v ČR stav nouze. Mohu zažádat o vrácení peněz. Pokud bych koupila letenku přímo od Emirates, nebyl by to problém.
    Chci vrátit peníze a jinou variantu neakceptuji. Máte tip, jak na to, i když let dosud nebyl zrušen?
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel tam žádná jiná varianta není, vždy dostanete peníze, pouze pokud je překážka na straně aerolinky…

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Dobry den, měli jsme koupene letenky přes Gotogate na Srílanku odlet 17.3, návrat 1.4. máme nárok na refundaci? Transferovy let do Dubaje byl realizovan. Děkuji M.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bouhžel ne, to že jste nemohli nastoupit sice není vaše vina ale ani vina aerolinky…

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Měli jsme letět 19.3. z Vídně do Dubaje a 26.3. zpět. Letenky máme koupené od Letušky s Emirates.
    Letuška nechce vracet peníze, nabízí jen novou rezervaci, nebo voucher s platností 1 rok.
    Nemám zájem ani o jedno z těchto řešení. Jak na ně?
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Pokud ten let bude letět tak je to ještě dobrá nabídka, pokud bude zrušen, tak trvat na vrácení peněz, vrátit je musí…

  • Profilový obrázek
    Tomáš napsal(a):

    Ahojte,

    Můj let u Ryanair byl zrušen,a pří rozkliknutí vrácení peněz mi to hodí chybu, a dál mě to nepustí. Zkouším to už týden a stále stejná pohádka.
    Na mejly nikdo neodpivídá. Poradíte co s tím? Má někdo stejnej problém?
    Díky za radu, Tomáš

    • Profilový obrázek
      Lenka napsal(a):

      Ahoj. Řeším také vrácení peněz za letenky zrušených letů u Ryanair s naprosto stejnými problémy, jak už jsou tady popsány. Tedy hlásí, že zadávám špatně číslo letu. Zkouším to celý den a stále dokola. Měla jsem letět zítra a vracet se 31.3. Předpokládám, že je to tím, že je systém zcela zahlcen. Chci se tedy zeptat, zda o vrácení peněz mohu žádat i po terminu letu Děkuji za odpověď. Lenka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, ano když je let zrušen tak i zpětně…

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, vydrzet, aktuálně je tam chybka, tak zkusit zítra, pozítří…

  • Profilový obrázek
    Michala napsal(a):

    Dobrý den,
    Ryanair mi zrušil let z Prahy, ale zpáteční let do Prahy o 5 dní později nezrušil. Nabízejí vrácení peněz, ale asi jen za ten první let, ale já nemám jak se dostat tam. Můžu žádat o vrácení peněz i za zpáteční let? Kupovala jsem to jako zpáteční letenky.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jakmile budete letenky rušit, tak se nabídne možnost zrušit oba lety.

  • Profilový obrázek
    Šárka napsal(a):

    Dobrý den, máme zakoupené letenky přes Gotogate, v sobotu 14.3. jsme již měli odletět na Srí Lanku, zpáteční letenka byla zakoupena na 30.3., z důvodu bezpečnosti jsme neodleteli. Informace o zpátečním letů, zda se zruší nebo ne, zatím nemáme. Na Gotogate se nedá již několik dní dovolat, zažádali jsme alespoň o storno na jejich stránkách. Je v tomto případě možné, že nám peníze vrátí či ještě prebukuji? Nebo nějaká rada, jak se s není spojit? Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to přes prodejce tak toho asi nic moc nepůjde než čekat na jeho stanovisko. Záleží jestli odletěl ten let 14.3., pokud ne tak je nárok na celý refund.

  • Profilový obrázek
    Brendy napsal(a):

    Dobrý den. Nemůžete mi poradit co udělat, když mi Ryanair zrušil zpáteční cestu z Barcelony a nyní mi nabízí dvě možnosti z nich žádná není funkční? Na koho se obrátit?

    1) Vrátit peníze – Při kliku na toto tlačítko, systém zahlásí – při vrácení peněz za letenku došlo k potížím. Žádost o vrácení peněz můžete zaslat našemu týmu zákaznických služeb zde. Na odkazu https://refundclaims.ryanair.com/ systém hlásí špatně vyplněné číslo letu …. ač tam dáváme zrušený let FR3039
    2) Změna letu – zde při vybrání jiného data letů tam a zpět do stejné destinace se nevysvítí možnost tlačítka „pokračovat“

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je to chyba na webu Ryanairu. Počkejte do zítra, snad to bude ok.

  • Profilový obrázek
    Peter napsal(a):

    Ahoooj Honza…
    V pondelok mam z viedne rano let do amsterdamu a potom do Panami KLM.z Pelikanom sa neda spojit
    a nemam info co a ako…..dakujem za radu

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, Pelikán dává i přístup do KLM do rezervace takže by mělo být možné se tam přihlásit a případně přebookovat, pokud to nepůjde tak nezbývá než čekat, až se na základě vyplněného formuluáře Pelikán ozve…

  • Profilový obrázek
    Zbyněk napsal(a):

    Ahoj, mám letenky do LA 8.-26.5.2020 od SuperLetuška.cz a nepočítám s tím, že by se situace ve světě uklidnila. Budu mít nárok na vrácení peněz? Díky za odpověď!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, nezbývá než čekat. Záleží opravdu jen na tom jak se situace vyvine, aktuálně není ani úplně jasné, jak to bude v dubnu…

  • Profilový obrázek
    Hana napsal(a):

    Mame zakoupené letenky 9.6 a zpět 16.6. do Petrohradu
    Můžeme požadovat vraceni peněz za letenku, jelikož neni jasné zda budeme moci vycestovat. Děkuji za odpoveď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne. Doufejme že v červnu už nebude moc co řešit, zatím ale určitě nemá cenu o jakékoliv vrácení žádat.

  • Profilový obrázek
    Michaela napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu 🙂 Zakoupili jsme u GoToGate letenky na 9.dubna do Valencie – letecká společnost ČSA. ČSA let zrušil, ale avizuje, že pro vrácení peněz je potřeba nárokovat přímo u prodejce, který je ovšem dle aviza na webovkách přetížen a bude zřejmě poskytovat informace až cca 10 dní před letem. Zároveň dosud na svých webovkách zmiňuje pouze země Čína, Irán a Itálie a ne další země. Chtěla bych se zeptat, zda má cenu „uhánět“ ČSA nebo čekat na GoToGate, který ovšem ale zatím ani neinformoval o zrušení letu… děkuji moc!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě apelovat na gotogate, dokud neodpoví, případně podle pravidel které stanoví, budete mít nárok na celou částku za let.

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Máme koupené letenky 21.3. Praha Barcelona/Vueling zpět 24.3./Ryanair. Již minulý týden přišla SMS od Ryanu, že let ruší, jestli chceme přebukovat nebo vrátit peníze. V mobilní aplikací jsem zvolil vrácení peněz, za pár dní to bylo zpět na účtu. Kromě nějakých desetikorun, což neřeším. Tipuji, že Vueling během dvou až tří dnů zruší lety z Prahy. Zatím nabízí pouze bezplatné přebukování, po zrušení bude muset nabídnout i vrácení peněz. Chce to ještě pár dní posečkat.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ano, Vueling je hodně pomalý v rušení, jakmile ale zruší, obvykle jsou peníze na účtě rovněž druhý den.

  • Profilový obrázek
    Dominika napsal(a):

    Dobrý den, Kdyz mam koupené letenky z Mnichova do Reykjaviku a jako obcas ČR mám zákaz cestovat do Německa. Mám nárok na vrácení peněz od vlády nebo mi penize propadnou? Děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nebude let zrušen nebo nenabídne aerolinky přebookování zdarma, tak nárok oficiálně není. Po vyřešní této situace ale v zákoně o výjimečných stavech zmínka o náhradách je, jak se k tomu pak bude přistupovat je ale zatím otázka…

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Dobrý den, kiwi.com mi nabízí vrácení peněz za letenky, u zrušených letů do Milána (Ryanair) a z Florencie (Vueling), ale nabízejí mi okamžité vrácení cca 30% nákupní ceny / Nebo asistované vrácení s poplatkem 500,-Kč předem a žádnou zárukou. Prosím, máte s tím nějakou zkušenost? Jaká je nejlepší cesta jak získat zpět co nejvíc?
    Děkuji mnohokrát, Petr

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se jedná o zrušené lety tak povinnost je vrátit celou částku, max sníženou o nějaký poplatek. 30% nákupní ceny jsem nikdy neviděl a moc nechápu jak si to můžou dovolit…

  • Profilový obrázek
    Petra napsal(a):

    Mam letenky na Galapagy z Mnichova. Nyní se do Německa nedá dostat. Mohu změnit termín na pozdější, nebo doufat, že mi peníze vrátí? Nebo voucher v hodnotě letenek? Bylo to dost penez.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Záleží vždy na aerolince nebo prodejci. Automatický nárok není, takže to je případ od případu jiné.

  • Profilový obrázek
    Lukas napsal(a):

    Ahoj. Co zkusit refundaci od Vlady CR? Asi boj s vetrnymi mlyny, ze. Letecka spolecnost let nezrusi, pouze rozesila maily, jak maji osetrene lety Hepa filtry a podobne nerelevantni informace. Tusim, ze se za cas temto spolecnostem jejich nesolidarita vymsti. Osobne uz s Ryanem nepoletim. V ramci slusnosti by meli nabidnout voucher s platnosti 365 dni v cene letenky, pripadne s lehkym procentualnim ponizenim. Pak bych to bral jako vstricny krok a dalsi lety zvazil.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně na všechny lety v březnu a dubnu je přebookování zdarma. Takže klidně to jde změnit na podzim. Teoretická kompenzace od vlády tam je ve chvíli kdy vyhlásili výjimečný stav, jak to bude v reálu ale těžko říct…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *