Skupiny létají s Honzou

Zrušení letu a kompenzace u easyJet

22.10.2015 15:15 342 komentářů

Prolétáno už mám spoustu letů, ale zatím se mi nikdy nestalo, že by mi aerolinka zdržela let více jak o 3 hodiny nebo úplně zrušila. U letu, který jsem zařizoval mojí sestře to tak byla premiéra.
 

Zrušení letu

Let naplánovaný na nedělní odpoledne aerolinka zrušila s informací v SMS okolo půlnoci ze soboty na neděli, ve které byla informace o nutnosti kontaktovat zákaznický servis. Problém byl v tom, že zákaznický servis je v provozu až od 8 hodin UK času. Po 45 minutách na lince jsme se konečne ráno dovolali k operátorovi, který sdělil provozní důvody a nabídl rebooking na další den, což bylo prezentováno jako vřelý krok easyJetu, je to ale samozřejmě jeho povinností. Za zkrácení dovolené se tak naskytla možnost žádat o kompenzace.

Žádost o kompenzaci

O kompenzaci můžete žádat pomocí některé z agentur, které si vezmou asi 25% z částky, kterou získáte, nebo se vrhnout do boje s aerolinkou sami. V diskuzích najdete spoustu informací o tom, jak se aerolinky kompenzacím záměrně vyhýbají, případně kličkují, moje zkušenost s easyJet byla ale opačná.
Z prvního kontaktu přes email vyplynulo, že nárok na kompenzaci zřejmě je. Pro získání kompenzace bylo potřeba zaslat vyplněný EU formulář s podpisem. Tato první odpověď trvala asi týden.
Následovalo tedy zaslání tohoto dokumentu a dalších 14 dní, kdy se easyJet ozval, že kompenzaci schvaluje a žádá o informaci, na kterou kreditní kartu má kompenzaci zaslat.

Výplata kompenzace

Po dalších cirka 10 dnech od zaslání inforamcí o kartě dorazila informace, že kompenzace bude provedena a že celý proces zabere cirka 20 pracovních dní. Nakonec opravdu v termínu platba dorazila a celkem 3 cestující easyJet odškodnil částkou 3 x 250 €, tedy asi 20 000 Kč.
Rada na závěr je tak jasná – pokud už Vám aerolinka zdrží nebo zruší let a „může za to vlastní vinou“, určitě o kompenzaci požádejte, třeba budete mít celý výlet zadarmo :).

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Lalala napsal(a):

    dobry den, 4.7.2022 mi zrusili let priamo na letisku do Basel z Prahy, let som si prebookovala na 6.7 „zadarmo“ mam narok na kompenzaciu?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nárok na kompenzace je pouze v případě že zrušení bylo chybou aerolinky, aktuálně to je ale většinou problém s kapacitou letiště nebo přiděleného slotu…

  • Lenka Horváthová napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu jak postupovat. Koupila jsem 6 zpátečních letenek od EasyJet Praha/Milán – Milán/Praha na září. Dnes přišel e-mail , že se let tam ruší. Nabízí mi nový let o den dříve, možnost vybrat jiný termín nebo voucher na 12 měsíců. Problém je, že posunout termín odletu tam je pro nás problém z důvodu dovolené atd. Ideální by bylo, zrušit celý let. Ale nevím, co s letenkou zpět, kterou nezrušili. Mohu zrušit celou rezervaci tam i zpět, aniž bych platila nějaké poplatky? Děkuji L.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud je to na jedné rezervaci jako zpáteční letenka tak máte vždy možnost zrušit obě cesty a nechat si za obě vyplatit peníze.

  • Radka napsal(a):

    Dobrý den, dnes mi došel od easyjet e-mail, ze mi ruší zpáteční let. Když jsem tedy chtěla let přehodit na jiný, byly všechny již obsazeny. Jediný let je až o dva dny později kdy už musím být v práci a navíc hotel je už v té době obsazeny, takže bysme museli hledat jiný na ty dva dny a zaplatit zhruba o 5000 víc. Bohužel ale ani skrz tu práci to nejde. Jediný možný spoj je 13 hodinový a tím, ze 10 hodiny budeme čekat na navazující let v nějaké zemi nebo 18 hodinová jízda autobusem, takže vůbec netuším, co mám teď dělat. Jelikož zrušení letu tam není možno s návratem peněz a prehozeni letu na jinou zemi je s poplatkem zhruba 1500 na osobu. Nevíte co teď? Dekuju

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, možnost vrátit peníze je vždy, aerolinka má povinnost vás přebookovat na další následující let, pokud ho nemá v nabídce, měla by nabídnout lety i od dalších aerolinek, to ale easyJet zrovna moc nedělá, ten výklad EU práva je v tomhle případě dost individuální…

  • Irena Dvorská napsal(a):

    Dobrý den, EasyJet mi zrušil ledna 3/6 do Bristol, dal 3 možnosti náhrady…vybrala jsem let na 1/6 do Londýna Luton. Mám ovšem zaplacené auto z Bristol letiště. Kam volat či psát aby auto bylo změněno do Londýna Luton?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud přímo u easyJet tak je potřeba napsat na podporu přímo na webu aerolinky.

  • Zuzana vitochová napsal(a):

    Dobry den. Máme letět ve čtvrtek 16.6 do Londýna K1XTPGZ a dnes mi přišel e-mail ze let zrušili ale bohužel jen cestu tam. Jelikož jsme parta 30 ti lidi nevidím vůbec šanci na nalezení jiného letu. Easy píše ze nám vrátí peníze ale co za let který nezrušili??? + máme už koupené ubytko( nevim jestli se mi podaří přebukovat a spousty vztupenek… Harry Potter , london ye.. také netusim jestli je zvládnu také přebukovat. . Můžete mi poradit jak dal postupovat? Díky s pozdravem Vitochová

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, můžete si nechat vyplatit celou rezervaci nebo rebooknout na jiný termín, v tomhle případě bude asi nejjednoduší vybrat náhradní termín. Protože ceny letenek jak se ruší lety kvůli přeplněným letištím rostou.

  • Venca napsal(a):

    Dobrý den,
    po příletu do na pražské letiště a postoupení bezpečnostní kontrolou nám když už jsme čekali před gatem, tak cca 40 min před boardingem oznámili, že je let zrušený. Důvod neuvedli. Protože jsem musel být v Amsterdamu v určitý čas, tak změna letenky na další den nemá smysl. Z tohoto důvodu ani nevyužiju zpáteční letenku, kterou nemám pojištěnou.
    Tudíž jsem musel jet zpět domů. Kompenzaci za cestu bych ani nežádal, ale zajímá mě, jestli je nějaká možnost uplatnit navrácení alespň části peněz za společností zrušený let. Popřípadě jak v tomto případě postupovat. Děkuji moc za pomoc.
    Jedná se o EASYJET EJU7908 a EJU7905

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, nárok je na plný refund částky a pokud to bylo vinou aerolinky tak i kompenzace (ty jen za let tam).

  • Štěpán napsal(a):

    Dobrý den,
    v den návratu z La Palmy nám zrušili let do Berlína (let SPC-BER), a to z důvodu popílku ze sopky v ovzduší. Povedlo se nám přebookovat let na další den z vedlejšího ostrova. Museli jsme tedy uhradit trajekt, ubytování a parkování na další den v Berlíně. Myslíte, že máme nárok na nějakou kompenzaci? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na kompenzaci jako takovou ne. Ale na úhradu náhradních nákladů teoreticky nárok je, nicméně jen ve výši, které aerolinka schválí.

  • petr napsal(a):

    dobry den, easyjet nam zrušil let v lednu ,narok na kompenzaci mam, ale při vyplnení jejich formulare to pise že datum letu nemuže byt vi nez mesic v budoucnosti. Znamená to, že se muze zadat az ten mesíc predem? Nikde nic jsem nenasel o terminu vraceni. Dekuji za info.
    Petr

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nárok na kompenzaci nemáte, máte nárok jen na refund, takže vyplnit formulář o refundu, tam bude asi ten problém.

    • petr napsal(a):

      a kde takovy formulář najdu prosím? to neni ten compensation form EC261? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      NN ten je na kompenzace, přímo ve správě rezervace na easyjet.com byste u letu měl mít odkaz na žádost o vyplacení peněz.

  • Jana Havlová napsal(a):

    Dobrý den, v neděli jsme se měli vracet s easyJet z Milána do Prahy (do Milána jsme s WizzAir letěli z Cagliari -let měl zpoždění 3 hodiny – řešímu Wizz). Až po příletu do Milána mi přišla SMS, že let do Prahy je zrušen z důvodu nepříznivého počasí. Žádné nepříznivé počasí nebylo, jen easyJet zrušil 3 lety (Praha, Berlín a tuším Anglie). Ostatní aerolinky létaly dál. Bylo cca 22 hodin, nikde nikdo, vše uzavřené. Museli jsme si přebookovat letenky, které jsme měli přes Kiwi, zajistit a zaplatit hotel, stejně tak taxi na hotel, shufflebus ráno zpět a to nepočítám jídlo, které jsme si museli koupit na letišti. Zadala jsem přes jejich web požadavek na kompenzaci za zrušený let =250€/ osobu. Tu mi před chvílí zamítli z důvodu toho nepříznivého počasí s tím, že nabízejí proplacení přiměřených nákladů. Poradíte, jestli mám jim na nabídku přistoupit nebo řešit dál ať už přes nějakou agenturu nebo přes někoho jiného – koho?
    Předem díky moc za radu
    Jana

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě je nárok na rebook a následné proplacení přiměřených nákladů, které by ale v této výši být mohly. Takže se nenechat odbýt. Bohužel oni mohou tvrdit, že to zpoždění je kvůli letadlu třeba na Islandu, které se mělo někde otočit apod. takže pak už je to spíše na nějaký spor s výsledkem dost nejistým.

  • Martina napsal(a):

    Dobrý den. Chtěla bych se zeptat, mám voucher od EasyJet ve vysoké částce. Nevíte jestli musím voucher využít cely na jednu rezervaci nebo mohu využít jen část a zbytek mi zůstane na další rezervaci? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, měl by jít čerpat postupně.

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den,

    obdržel jsem kód od easyJetu a když ho chci v rezervaci použít tak mi to píše že je neplatný i když platný je.

    Jak mám teď postupovat?

    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně napsat na online chat, není třeba vystavený na jméno, kterou v rezervaci nemáte nebo tam máte jako první jinou osobu?

  • Sára Stopková napsal(a):

    Dobrý den,

    máme přes easyjet zarezervovaný let na 7.4. – 14.4. 2021 z Berlína, kam teď z České republiky není možné vycestovat. Zažádali jsme o refund, kterému nebylo vyhověno. Jak máme nyní dál postupovat? Zkoušeli jsme jim napsat, ale na stránkách není moc přehledně uvedeno, jak aerolinku kontaktovat. Moc děkuji za pomoc

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, od 7.4. můžete tranzitovat na německé letiště bez omezení, lepší je s sebou mít antigenní test, vzhledem k neustálým dohadům, co je a co není zbytná cesta.

    • Sára Stopková napsal(a):

      UPDATE: Po kontaktování customer servisu nám byla celková částka za letenky vrácena v podobě flight voucheru, vše jsme do týdne vyřešili jen přes email. Tak jen pro info kdyby měl někdo podobný problém.

    • Honza napsal(a):

      Díky za info!

  • Ruda napsal(a):

    Dobry den, na 22.6.2021 jsem měl koupenou letenku od easyjet z Prshy do Londýna. Let byl zrušen a když sem byl na jejich stránkach a chtěl sem vrácení peněz tak mi to házelo bud voucher, nebo letet 21.6.z Prahy do Manchestru… Jak to udelat aby mi vratili zpet penize..

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, měl by tam být přímo form na refund, pokud se nepodaří, napište nám sem.

  • Filip napsal(a):

    Dobrý den jaká je možnost při vracení peněz z důvodu nemožnosti odletět z Berlína začátkem března Němci zakázali průjezd Německém i jako tranzit děkuji Fil

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, napsat nebo zavolat do easyJet a přebookují zdarma, max za rozdíl v ceně, refund možný není.

  • Olga Zavoralová napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    Myslíte, že má smysl žádat o refundaci, když Německo uzavřelo v rámci restrikcí hranice s ČR a do Berlína se nedostaneme? Asi to nikoho v easyJet zajímat nebude…, nebo?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to by měl být důvod k rebookingu, tak jak to aktuálně easyJet nabízí, na refund nárok nebude.

  • Martin napsal(a):

    Ahoj Honzo,
    mám na Easyjetu od listopadu 2020 zabukován a zaplacen let na 26.3.2021 – 4.4.2021 z Prahy na Tenerife s přestupem v Milánu a zpět opět přes Miláno. Let z Prahy do Milána už několikrát Easyjet změnil a nakonec i zrušil. Teď s nimi celkem dobře komunikuji přes email, kdy mi ze začátku slíbili plnou refundaci. Následně při třetí odpovědi ale změnili názor a chtějí refundovat jen let z Prahy do Milána a zpět, nikoliv už z Milána na Tenefife a zpět. Je to v pořádku nebo si lze trvat na zrušení celé rezervace. Díky za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, bohužel easyJet prodává všechny letenky jako maximálně zpáteční, přestupní letenky nemá, proto ten přestup ani negarantuje a má právo vyplatit jen tu co je zrušena. U té druhé by asi případně měla jít domluvit alespoň změna data…

  • Jarda napsal(a):

    Dobrý den, měl jsem koupeny letenky od EasyJet do Amsterdamu na duben. Za zrušený let jsem obdržel voucher s roční platností. Letos jsou stále problémy s cestováním, tak váhám se zakoupením letenky. Lze refundovat nevyužitý voucher?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano i voucher můžete nechat refundovat, pokud jste ho neprijal tak ani ta platnost by nemela hrat roli.

  • Eliška napsal(a):

    Dobrý den,

    koupili jsme si s manželem letenku do Skotska, záměrně se storno poplatkem pro případ zrušení. Myslí se tím z naší strany. Do letadla jsme nenastoupili, jelikož mi doktorka let nedoporučila. Snažila jsem se kontaktovat easyjet mailem, volala jsem i na infolinku tohoto pojištění, ale údajně na navrácení peněz nemáme nárok. Nemáte prosím někdo zkušenost s tím, jak toto pojištění kladně vyřídit? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, letenka pro případ storna lze obvykle pojistit jen ze zdravotních důvodů. Pokud vám lékař let nedoporučil tak je potřeba od něj potvrzení – nejlépe v AJ a následně požádat u pojišťovny, která pojištění pro easyJet zprostředkovává.

  • Aleš napsal(a):

    Dobrý den,
    Prosím nemá někdo nějaký funkční e-mail na easyjet? Snažím se prebookovat letenky do amsterdamu a měl bych to mít zdarma ale při manage booking mi to píše ze bych měl zaplatit další peníze. Poradíte prosím.
    Díky moc
    Aleš

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na emaily moc nereagují, zkusit ideálně online chat nebo telefon.

  • Miroslav Švec napsal(a):

    Dobrý den,
    poradili by jste mi? Mám na víkend let z Amsterdamu do Prahy a v neděli zpět, bohužel ČR je oranžová. Nemohu podstupovat riziko, měl jsem letět se synem 5 let. Zatím to vypadá, že let je stále aktivní.. Víte nejlepší cestu, jak a na koho se obrátit? Je možnost voucheru nebo jen třeba alespoň přebukovat let za půl roku? Volal jsem s asistentem, letenku jsem koupil přímo u easyjet, připadá mi, že hrají nějakou hru se mnou, že prý mohu do 16.00 rychle bez poplatku změnit let, ovšem nebylo to možné.. Můj dotaz je i, zda mám nějaká práva na redundanci nebo něco podobného, protože jako ležet bych mohl, ale na české ambasádě mi to zásadně nedoporučili, kvůli možným komplikacím. Žiji v NL, měla to být návštěva moji matky. Děkuji předem s pozdravem Mirek

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, easyjet nabízel letenky s možností změny jen chvíli, takže pokud nabízí možnost změny asi bych to bral, obecně ta možnost není.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *