Skupiny létají s Honzou

Zrušení letu a kompenzace u easyJet

22.10.2015 15:15 342 komentářů

Prolétáno už mám spoustu letů, ale zatím se mi nikdy nestalo, že by mi aerolinka zdržela let více jak o 3 hodiny nebo úplně zrušila. U letu, který jsem zařizoval mojí sestře to tak byla premiéra.
 

Zrušení letu

Let naplánovaný na nedělní odpoledne aerolinka zrušila s informací v SMS okolo půlnoci ze soboty na neděli, ve které byla informace o nutnosti kontaktovat zákaznický servis. Problém byl v tom, že zákaznický servis je v provozu až od 8 hodin UK času. Po 45 minutách na lince jsme se konečne ráno dovolali k operátorovi, který sdělil provozní důvody a nabídl rebooking na další den, což bylo prezentováno jako vřelý krok easyJetu, je to ale samozřejmě jeho povinností. Za zkrácení dovolené se tak naskytla možnost žádat o kompenzace.

Žádost o kompenzaci

O kompenzaci můžete žádat pomocí některé z agentur, které si vezmou asi 25% z částky, kterou získáte, nebo se vrhnout do boje s aerolinkou sami. V diskuzích najdete spoustu informací o tom, jak se aerolinky kompenzacím záměrně vyhýbají, případně kličkují, moje zkušenost s easyJet byla ale opačná.
Z prvního kontaktu přes email vyplynulo, že nárok na kompenzaci zřejmě je. Pro získání kompenzace bylo potřeba zaslat vyplněný EU formulář s podpisem. Tato první odpověď trvala asi týden.
Následovalo tedy zaslání tohoto dokumentu a dalších 14 dní, kdy se easyJet ozval, že kompenzaci schvaluje a žádá o informaci, na kterou kreditní kartu má kompenzaci zaslat.

Výplata kompenzace

Po dalších cirka 10 dnech od zaslání inforamcí o kartě dorazila informace, že kompenzace bude provedena a že celý proces zabere cirka 20 pracovních dní. Nakonec opravdu v termínu platba dorazila a celkem 3 cestující easyJet odškodnil částkou 3 x 250 €, tedy asi 20 000 Kč.
Rada na závěr je tak jasná – pokud už Vám aerolinka zdrží nebo zruší let a „může za to vlastní vinou“, určitě o kompenzaci požádejte, třeba budete mít celý výlet zadarmo :).

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Josef napsal(a):

    Dobrý den, teď jsem se při online odbavení dozvěděl, že náš zítřejší let do Neapole byl zrušen. Mám však už zaplacené ubytování přes booking na pět dní pro čtyři osoby. Mám nárok na odškodnění? Případně nevíte jak postupovat…
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě to můžete zkusit přidat k nákladům, obvykle je ale neproplácí, pokud bylo zrušeno z důvodu aerolinky tak se můžete těšit na kompenzace…

  • Ľudmila napsal(a):

    Dobrý deň,
    Leteli sme z Prahy do Amsterdamu (pôvodný čas odletu – 20:45) s odletom o 21:20 s tým, že behom cesty sa čosi pokazilo a v zadnej časti paluby bolo počuť veľmi hlasné hučanie, čo kapitán vyhodnotil ako technickú chybu a núdzovo sme pristáli v Kolíne. Chybu neopravili, tak nám asi po 20 minutach oznámili, že musíme ísť ďalej autobusmi a ze uz na nás čakajú pred budovou letiska. Tak sme sa všetci, bez pomoci personálu, vybrali k autobusom, ktoré tam neboli a nikto nám nevedel poradiť čo ďalej. Po peripetiách a hľadaní pomoci sme cca o 1.00 v noci sme nasadli do autobusov a do Amsterdamu došli cca o 4.00. Pôvodný prílet mal byť o 22:25 v deň odletu. Máme nárok na kompenzáciu?
    Ďakujem Vám za pomoc!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano máte. Postupujte podle návodu v článku.

  • Maja napsal(a):

    dobrý deň,prosím ako stornovať letenku easy-jet z Holanska do Viedne 16.6.2019 Ďakujem

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přímo po přihlášení do easyJet je tam možnost, případně kontaktovat podporu, poplatky jsou ale obvykle dost vysoké a moc se to nevyplatí…

  • Daniela napsal(a):

    Dobry den mam dotaz zda moji pribuzni maji narok na kompenzaci pri overbookingu u easy jet na letu Neapol Praha.Odlet dostali ve zpozdeni 4dnu a easy jet zajistil na tyto dny ubytovani i stravu.Presto odsunuty odlet zpusobil velké komplikace.Daniela.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nepřijmuly overbook dobrovolně, tak nárok na kompenzace je i tak.

  • Radka napsal(a):

    Dobrý den,
    6 hodinové zpoždění letu z Prahy do Benátek, jako důvod nám řekli sopečný prach na Sicílii. Letadlo totiž původně letělo ze Sicílie do Benátek, z Benátek do Prahy a pak náš let z Prahy do Benátek. Máme nárok?

    Děkuji Radka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano o tom pátečním letu vím, to letadlo opravdu kroužilo u Katánie, takže tam nárok nebude.

  • Daniel Bystričan napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat kolik mohu dostat odškodnení pokud nám easy jet posunul let až o 3 dny. Měl jsem letět z Manchesteru do Prahy v neděli a letl jsem až ve středu a kvůli tomu jsem si nadělal spostu problémů protože jsem s tím absolutně nepočítal a nemohl jsem si zaplatit letenku od jiné společnosti takže jsem byl odkázaný na tředu…utratil jsem značnou část peněz za další tři dny čekání protože jsem nechtěl stát další č hodiny ve frontě na hotel, který zařizovali pro dalších 80 lidí kteří neodleteli semnou…poradíte mi prosím na jakou částku mam nárok? přál bych si nejméně 600 euro

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo chybou easyjetu méně jak 14 dní před odletem, tak je tam 250 € + všechny náklady spojené s tou změnou, takže hlavně doložit účtenky.

  • Andrea Spišiaková napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat.11.1.2019 nám byl zrušen let z Prahy do Milána společnosti easyjet, o zrušení jsme nebyly společností informování, až s odstupem jsme zjistili, že duvodem zrušení byla stávka technického personálu Milánskeho letište.. Easyjet nám již odepsal, že není nárok na refundaci letenek. Je to opravdu tak? Mám se snažit dál vyplnením formuláťe EU, nebo jenou cestou? Nebo se máme rozloučit s penízky definitivne? Dekuji moc za odpoved a radu. Andrea

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na refundaci zaplacené částky nárok rozhodně je. Na kompenzaci ale ne.

  • Martina napsal(a):

    Mám tedy s EasyJetem opačnou, negativní zkušenost. Měli jsme v dubnu letět do Manchesteru a zpět, dva týdny před odletem, kdy jsem šla dělat checkin, jsem na jejich stránkách po přihlášení zjistila, že zpáteční let zrušili a nabízí nám možnost zrušit i let tam s tím, že nám vrátí peníze. Této možnosti jsme využili, na stránkách je hláška, že se to zpracovává a peníze nemáme. Dokonce jsem podala na každý let žádost o vrácení. V jednom případě (let tam) mi reagovali, že let letěl, takže na kompenzaci ve smyslu nařízení nemám nárok, na druhou žádost mi vůbec nereagovali. Kontaktovat telefonicky ani e-mailem je nejde, takže mi zbývá jen žaloba?

    • Honza napsal(a):

      Neustále bombardovat, oni se pak ozvou 😉

  • Jitka napsal(a):

    Dobrý den, neporadil by mi někdo jak postupovat v tomto případě – let s Easyjet byl kvůli technické závadě nakonec zcela zrušen v den letu, již mi vrátili peníze za letenky a samozřejmě jsem také hned uplatnila kompenzaci , ale poté mi přišlo na email toto: „Please be advised that in order for me to process your claim I require consent from the booker of your flight.
    We have requested consent from the booker directly, using the e-mail address used at the time of the booking. If that e-mail address is no longer valid, please ask the booker to contact us and quote the case reference above. Alternatively, you may also attach written and signed consent from the booker to your reply to this email.
    Once the booker provides consent then we can continue to process your claim“ Já ale nechápu proč po mě souhlas bookera chtějí, já objednávala ty letenky přímo přes web easyjet, bez prostředníka, přímo pod mým emailem, nechápu proč chtějí souhlas bookera, navíc žádný formulář mi nepřišel jen tenhle email. Odepsala jsem jim a snažila se situaci vysvětlit, a ať mi dají vědět co teda vlastně po mě chtějí, ale už je to 14 dní a nikdo se neozývá. Nemáte s tím někdo zkušenost? Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, urgovat, mysleli to tak, že potřebují potvrzené z toho mailu, na který byla provedena rezervace 😉

    • Jitka napsal(a):

      ok, díky, jdu je zase zaurgovat

  • Tomáš Junek napsal(a):

    Zdravím,nastal nám problém v tom,že nám poslali e-mailem jiné letenky,co se týče času a návaznosti Praha-Milano a Milano-Praha.
    Milano-Lanzarote-Milano je v pořádku.V objednávce je čas odletu 15.09.2018 13:30 a na letence 14:40(přílet 15:55,odlet Lanzarote 16:05!)
    Zpáteční je ještě horší-odlet Lanzarote 2.10.2018 10:00-přílet Milano 14:55-odlet z Milano do Prahy je ale v 11:30???-Jsem z toho úplně mimoň a navíc neumím anglicky.Poradíte nám prosím? Děkuji Tomáš

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, předpokládám, že změnili čas letů… easyJet neprodává přestupní letenky takže nemají povinnost vás přebookovat, jedině je zkusit kontaktovat, dobře odpovídají na maily, které se dají v překladači přeložit.

  • Kvíčala napsal(a):

    Dobrý den, chci se zeptat jestli někdo nemáte kontakt email na společnost Easyjet. Na jejich stránkách ho nemůžu najít. Ve čtvrtek 21.6.2018 jsem letěl s touto společností z Amsterodamu do Prahy a let byl odložen z 18.45 až na 22.50. Chtěl bych poslat formulář na odškodnění za zpoždění, ale nemůžu najít email na společnost. Děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Vyplnit rovnou formular:
      https://www.easyjet.com/en/claim/eu261
      Obávám se ale že to bude kvůli stávce ATC, takže nárok na kompenzace nebude.

    • Markéta napsal(a):

      Dobrý den,

      řeším úplně stejný let a kompenzaci za něj. Právě jsem odeslala vyplněný formulář. Chci se zeptat, jestli již máte nějaké vyjádření od Easyjet. Podle mě by měli platit, protože chyba byla v tom, že piloti měli přetažené odlétané hodiny.

      Markéta

    • Honza napsal(a):

      V tom případě by easyJet platit měl, budou se vykrucovat ale vždy si musíte stát za svým.

  • Jan napsal(a):

    Dobrý den,
    zakoupili jsme u EasyJet celkem 3 lety, z nichž 2 (dne 14.6.1018) na sebe navazovaly IBZ – MXP a MXP – PRG, na přestup bylo 55 minut dle plánu, jeden cestující měl sjednanou speciální asistenci pro oba lety (při nástupu a výstupu). První let přistál o 3 minuty později, letištní personál pak odmítl přepravit cestující ke druhému letadlu nebo k bráně, přestože zbývalo několik minut do plánovaného uzavření brány a asi 40 minut do odletu druhého letadla.
    Zástupci Easyjet na letišti MXP pak tvrdili, že to není pochybení letecké spol. ani letiště, že si musíme koupit nové letenky na let plánovaný na 19:45, který byl dále zpožděn asi o 22 minut, neposkytli žádnou asistenci, kompenzaci, nic. Druhým z cestujících byl 4-letý chalpec.
    Vzniká v této situaci nárok na odškodné?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne easyjet neprodává přestupní letenky, garance přestupu tam tak není, jediná garance se dá přikoupit u viaMilano, ale musí tam být tuším min. 2 hodiny na přestup.

  • Tereza napsal(a):

    Dobrý den,
    minulý pátek (8.6.) jsme měli naplánovaný let do Milána se společností EasyJet. Let byl zrušen, ale společnost nás o jeho zrušení žádným způsobem neinformovala. Na zrušení letu jsme přišli ve čtvrtek večer (7.6.), kdy nám přišel e-mail od taxislužby v Miláně, že registrovali zrušený let a co si přejeme dělat s naším odvozem z letiště. Po zhruba hodinovém spojování na linku EasyJet nám bylo sděleno, že náš let byl opravdu zrušen. Žádný náhradní let nám nabídnut nebyl a proto potřebujeme žádat o vrácení plné částky.
    Chtěla bych se zeptat, jak máme v tento moment postupovat. Máme vyplnit výše zmíněný EU formulář či formulář Expense Claim Form, který je na stránkách EasyJet?
    Děkuji moc za odpověď!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den,
      ano, vyplnit, následně vám easyjet dá vědět z jakého důvodu byl let zrušen a jestli máte nárok na kompenzace…

  • Aja napsal(a):

    Dobrý den, minulý týden mi byl posunut let s Easyjet o 7,5 hodiny, nejprve kvůli špatnému počasí v Londýně, pak v Amsterdamu, kam jsem z Prahy letěla. Pak piloti překročili dobu strávenou v práci a Easyjet sháněl jiné piloty, když letadlo konečně doletělo do Prahy, noví piloti měli přestávku na večeři.
    Chci žádat o odškodnění 250 EUR, ale musím vložit účtenky za přebukování hotelu, taxík, jinak nelze formulář odeslat.
    Jak mám žádost odeslat? Díky

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jedná se o prvnotní zpoždění z důvodu počasí, nárok na kompenzace tak není…

  • Lena napsal(a):

    Dobrý den,
    mám prosbu již v únoru jsem přes easyJet zakoupila letenky do dnes mi nepřišel email s registračním číslem a to máme odletět 30.6.2018. Psala jsem na informace ohledně mého dotazu a žádná odpověď. Tak jestli by jste byl hodný a poradil kam se obrátil a jaké učinit kroky když vše mám zaplacené a žádné informace ohledně letu a dalších podrobností.
    děkuji

  • Hana napsal(a):

    Dobrý den. Na zpáteční cestě z Londýna nám nejdříve Easyjet hlásil zpoždění letu 2h a později při čekání na Gatu zrušil let. Nikdo nám neporadil,co dělat. Jen jsme dostali informaci,že si máme přes web najít náhradní spoj s easyjetem. Bylo nás 5. A volný let byl až za 4 dny,což nepřicházelo v úvahu. Tak jsem zarezervovala hotel,taxi a koupila spoj do Prahy autobusem.(ne přes stránky easy jetu). Zrušení letu bylo kvůli stávce ve Francii. Mohu nárokovat tyto výdaje? Za zpáteční letenky dostanu peníze zpět, ale kupovala jsem je půl roku předem,takže to nepokryje ani 2 dny v hotelu. Děkuji. Hanka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na kompenzace nárok není, co se týká proplacení výdajů na náhradní let, tak tam by proplatili jedině náhradní letenku od sebe, obávám se že v tomhle případě se budou cukat (i když výklad toho práva v této situaci není úplně jasný), každopádně bych to zkusil.

  • Romana napsal(a):

    Dobrý den přeji. Je to pár dní kdy jsem měla dotaz ohledně kompenzace letu od easy jet šlo o zpoždění o čtyři hodiny . Děkuji za odpověď psala jsem na stránkách easyjet a dnes mi přišla odpověď že má žádost byla zamítnuta a dali mi odkaz na stránky jaký jsou důvody pro kompenzace zpoždění a kdy ne . Tam píšou ohledně počasí nebo kvůli stávkám atd. Nenapsali pravý důvod což Já vím. Jak mám dál řešit takovou věc? Děkuji a přeji krásný den

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, v první fázi neustále bombardovat aerolinku, klidně jeden email denně, pokud můžete tak i zavolat, přesný důvod vám sdělit musí.

  • Michal napsal(a):

    Dobrý deň,
    je možné žiadať o kompenzáciu za zrušenie letu ak bol let zrušený kôli štrajku?
    Ďakujem

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud stávka letecké společnosti tak ano, pokud letového provozu, letiště apod. tak ne.

  • Romana napsal(a):

    Dobrý večer mam dotaz . Mám zpožděný let do Bristolu o cele 4 hodiny důvod je ze nemají piloty pro musejí splnit normu o odpočinku. Mohu žádat vraceni penez ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je to důvod, z kterého plyne nárok na kompenzace.

  • Sylvie Franková napsal(a):

    Dobrý den,teď nám zrušil EasyJet letenky z Palerma do Milána a navazující spoj z Milana do Krakowa 8.5..Díváme sena náhradní letenky a našli jsme přes Ryanair za8tis/osobu..Předpokládám,že nám EasyJet proplatí kompenzaci(2 ×2 lety do 1500km=4×250€)a tudíž bychom nemuseli být chudší o 15tis za náhradní letenky..Vidíte to stejně?Zdravím z Palerma

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží na důvodu proč došlo ke zrušení, pokud na straně aerolinky tak ano, pokud třeba počasí nebo stávka tak ne.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *