Skupiny létají s Honzou

Zrušení letu a kompenzace u easyJet

22.10.2015 15:15 342 komentářů

Prolétáno už mám spoustu letů, ale zatím se mi nikdy nestalo, že by mi aerolinka zdržela let více jak o 3 hodiny nebo úplně zrušila. U letu, který jsem zařizoval mojí sestře to tak byla premiéra.
 

Zrušení letu

Let naplánovaný na nedělní odpoledne aerolinka zrušila s informací v SMS okolo půlnoci ze soboty na neděli, ve které byla informace o nutnosti kontaktovat zákaznický servis. Problém byl v tom, že zákaznický servis je v provozu až od 8 hodin UK času. Po 45 minutách na lince jsme se konečne ráno dovolali k operátorovi, který sdělil provozní důvody a nabídl rebooking na další den, což bylo prezentováno jako vřelý krok easyJetu, je to ale samozřejmě jeho povinností. Za zkrácení dovolené se tak naskytla možnost žádat o kompenzace.

Žádost o kompenzaci

O kompenzaci můžete žádat pomocí některé z agentur, které si vezmou asi 25% z částky, kterou získáte, nebo se vrhnout do boje s aerolinkou sami. V diskuzích najdete spoustu informací o tom, jak se aerolinky kompenzacím záměrně vyhýbají, případně kličkují, moje zkušenost s easyJet byla ale opačná.
Z prvního kontaktu přes email vyplynulo, že nárok na kompenzaci zřejmě je. Pro získání kompenzace bylo potřeba zaslat vyplněný EU formulář s podpisem. Tato první odpověď trvala asi týden.
Následovalo tedy zaslání tohoto dokumentu a dalších 14 dní, kdy se easyJet ozval, že kompenzaci schvaluje a žádá o informaci, na kterou kreditní kartu má kompenzaci zaslat.

Výplata kompenzace

Po dalších cirka 10 dnech od zaslání inforamcí o kartě dorazila informace, že kompenzace bude provedena a že celý proces zabere cirka 20 pracovních dní. Nakonec opravdu v termínu platba dorazila a celkem 3 cestující easyJet odškodnil částkou 3 x 250 €, tedy asi 20 000 Kč.
Rada na závěr je tak jasná – pokud už Vám aerolinka zdrží nebo zruší let a „může za to vlastní vinou“, určitě o kompenzaci požádejte, třeba budete mít celý výlet zadarmo :).

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Adam napsal(a):

    Dobrý večer.
    Za 2 týdny odlétám do Londýna na 3 dny. Je možné aby mi společnost EasyJet vrátila peníze, kdybych chtěl let zrušit? Děkuji předem za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne, maximálně vám vrátí pár korun za letištní poplatky.

  • jana vojtiskova napsal(a):

    letime z catanie do milana malpenza a za 2 hod.do prahy s easyjet.nevite jaka je situace na letisti?muzeme byt v karantene?dekuji

    • Honza napsal(a):

      Zatím žádná změna, vše je operováno podle letového řádu, nikdo automaticky do karantény nejde.

  • Jirka napsal(a):

    Zdravím. Letím o víkendu na sever itálie, ale bohužel koronavirus uzavírá okolí místa kam se chystáme. Ministerstvo zahraničních věcí vyhrožuje karantenou v případě návštěvy oblasti. Jak to mám řešit když nemám pojištění storna?

    • Honza napsal(a):

      Nic moc jiného než buď jet nebo nechat propadnout letenky bohužel nebude. Pokud nechcete jet, můžete zkusit zrušit u easyJet, jestli ale letenky zruší nebo ne je čistě na nich.

  • Lenka napsal(a):

    Dobrý večer, mám dotaz ohledně zakoupených letenek do Benátek na Velikonoce.
    Vhledem k situaci výskytu koronaviru, zvažujeme, že dovolenou zrušíme. Máme nárok na vrácení peněz? Do Velikonoc je ještě čas, ale chci si předem zjistit všechny možnosti.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, moc velká šance tam není, zatím určitě počkat, jak se situace v místě vyvine…

  • František napsal(a):

    Dobrý den, informace pro ostatní, kteří možná i opakovaně se pokouší domoci svých práv. Já to zkoušel velice dlouho po hodně komunikačních kanálech s EasyJet, ale neúspěšně. Viz příspěvek níže z 19.7.2019 (10:04)

    Až přes dotaz na https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/ jsem dostal informaci, že se mám obrátit v mém případě na http://www.ILenT.nl, kdy podaná stížnost zabrala a EasyJet sám od sebe zaplatil celou zbývající částku. Sice EasyJet neposlal žádný e-mail, ale peníze jsou doma.
    Dotaz na Evropské spotřebitelské centrum je úplně zdarma!

    Přeji všem pevné nervy.

    • Honza napsal(a):

      Díky za tip.

  • Karel napsal(a):

    Právě se nacházíme v Melbourne a máme zaplacené letenky z Melbourne do Tasmánie na 5. 1. 2020.
    Prý má být v danném čase a regionu stávka. Máme také objednané a zaplacené návazné služby jako ubytování trajekt a auto. Jak máme postupovat, a kde najít aktuální informace.

    • Honza napsal(a):

      Jediné směrodatné informace budou od aerolinky, takže čekat na info přímo od nich, sledovat web…

  • Simona Pu napsal(a):

    Dobrý deň,
    Mám nárok sa domáhat odškodného pri lete Basel-Vienna 18:25, keď 18:50 nám bolo oznámené že lietadlo z technických príčin nemôže letieť a najbližšie sa dá na následný deň 10:40?. Hotel nám bol zdarma poskytnutý. Ďakujem

  • Ladislav Vaďura napsal(a):

    Dobrý den, Easy Jet zrušil letz Prahy do Benátek 25.10. s tím, že jde o národní stávku ovlivňující řízení letového provozu. Jak mám žádat o kompenzaci?

    Děkuji, L.Vaďura

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel v tomto případě na kompenzaci nárok není.

  • Jakub napsal(a):

    Ahoj. Koupili jsme letenky do Neapole s přestupem v Benátkách. Let byl odložen a poté zrušen kvůli závadě. Máme zarezervovane hotely, pronájem auta. A od letecké společnosti (easyjet) žádné info. Na letišti nám dali poukaz na jídlo a pití od Mezies. Co s tím ?? Díky za Info

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, koupit náhradní a následně se domáhat odškodnění, pokud koupeno přes easJet tak ti přestupní lety jako takové sami nenabízí.

  • Martin Janeček napsal(a):

    Dobrý večer, prosím na jakou mailovou adresu mám poslat vyplněný complaint form ? Nebo je potřeba poslat tištěnou verzi v obálce ? Díky za odpověď. Martin

  • František napsal(a):

    Dobrý den,
    EasyJet nám zrušil let z Amsterdamu do Prahy EJU7907 29. 06. 2019 z důvodu, že jeden z pilotů nemohl řídit letadlo. Přes EasyJet aplikaci jsme přebookovali let na další volný za dva dny 1. 7. 2019 a požádali přes aplikaci o hotel. Hotel EasyJet hotel nenašel a napsal, že si ho máme najít sami. Hotel jsme našli a podle paní z EasyJetu, která podávala informace mohl stát max 250€ na jednu osobu na jednu noc. Objednali jsme hotel za poloviční cenu. Pro 4 osoby to vyšlo na 1070€ na dvě noci. Po příletu jsem zažádal o kompenzaci hotelu i podle EC261 o kompenzaci za zrušený let. Za zrušený let jsme dostali 4x 250€ po několika dnech. Ale hotel a jednu jízdu MHD nechtějí proplatit s odůvoděním Reason for non-payment: Pre and post flight arrangements Comments: The transfers claimed for are a private arrangement which were booked before the flight disruption took place.

    Má EasyJet povinnost platit jak Hotel, tak kompenzaci podle EC261? Nebo tím, že zaplatí jednu věc zaniká právo na druhou kompenzaci?

    Pokud jsem to přeložil dobře, tak EasyJet chce tvrdit, že jsme vytvořili a zaplatili hotel před zrušením letu je to tak?

    Mimochodem let 1. 7. 2019 taky zrušili z důvodu špatného počasí, takže jsme odletěli až 2. 7. 2019.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, mají povinnost a snaží se vymluvit, bez kompromisu do nich bušit…

  • Marta Lejčková napsal(a):

    Mám zaplacený oboustranný let Londýn – Praha a zpět. Mám český pas, který mám nahlášený. Potřebuji si v čechách udělat pas nový, ale nevím, zda to bude vadit při odbavení do Londýna, když už bude mít jiné číslo

    • Honza napsal(a):

      Pasů můžete mít kolik chcete 😉

  • Jarda napsal(a):

    Dobrý den, než se pustím do boje o kompenzaci, rád bych se zeptal, jaké že to přesně časy příletu a odletu jsou relevantní pro výpočet doby zpoždění. Kompenzace platí pro zpoždění 3h a více na příletu. Pokud vezmu rozdíl času příletu uvedeného a zdokumentovaného na příletové tabuli a času plánovaného příletu podle letového plánu, jsem přesně na 180 minutách. Kola se dotkla země o 4 minuty dřív, což by nedalo. V nařízení nejsou ty časové body myslím přesně specifikovány, proto tento dotaz. Důvod zpoždění, nezdokumentovaný, ale sdělený přímo kapitánem letadla, jednoznačně mluví pro kompenzaci. Doba zpoždění však může být předmětem sporu. Díky.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě to zkuste, je to na hraně, ale v době letu jsou tak jako tak započítané pojezdy takže i tím by se dalo argumentovat.

  • Eva napsal(a):

    Dobrý den,
    ke komentáři pana Luboše ohledně zrušeného letu v neděli 7.7. z Benátek do Prahy bych chtěla doplnit, že let byl zrušen až cca v 18:45, do té doby byl veden pouze jako zpožděný s posunutým odletem v 18:20 místo v 15:20. Na stránkách Easyjet uvádí jako důvod odklonění letu do Boloni z důvodu špatného počasí a následného překročení povolených letových hodin posádky. V té době Easyjet zrušil jestě min. další dva lety, tudíž u jejich přepážek vznikl neuvěřitelný chaos. Pro doplnění ostatní aerolinky přistávaly a odlétaly ve stejném počasí normálně nebo s mírným zpožděním.

  • Petr napsal(a):

    Dobrý den,
    dnes 9.7.2019 nám s přítelkyní zrušili let od easyjet do Basileje, přebooknul jsem si let na zítřek v 9 večer, ale stejně ztratíme den dovolené. Nemáte nějaký kontakt na easyjet ohledně náhrady? Za boha nemohu najít kontaktní email. Případně děkuji za odpověď.

  • Luboš napsal(a):

    Dobrý den.
    V neděli 7.7.1019 nám byl zrušen na gatu v Benátkách let společností Easy Jet do Prahy.Poslaly nás do hotelu s tím,že můžeme odcestovat následující středu nebo pátek nebo až příští týden.Musely jsme odcestovat co nejdříve a do Prahy odletěli následující ráno 5:45 jinou leteckou společností.Máme nárok na proplacení nákladů za letenky.O nákladech na taxi z hotelu zpět naletiště nemluvě.
    Děkuji za odpověd.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano máte. Vyplnit se všemi doklady form na webu easyjet.com a pokud to bylo vinou aerolinky tak dostanete i kompenzace.

  • Kateřina Ruprichová napsal(a):

    Ahoj Honzo, prosim o radu. Mela jsem dve samostatne letenky od Easyjet, Santiago de Compostela -> Basilej a Basilej -> Praha (cena 5500 Kc/23 kg zavazadlo). Tri hodiny pred odletem mi Easyjet zrusil let do Basileje, pani od dane spolecnosti mi na letisti nabidla pouze let do Zenevy (kde jsem mela 2,5 hod na presun do Basileje), coz jsem zavrhla. Dalsi let mi nabidla az za 8 dni. Koupila jsem tedy letenky od Ryanair v cene 7300 Kc (20 kg zavazadlo). A nyni, jak dal postupovat, resp. na co vse mam narok? Pani od Easyjet byla neprijemna a lamavou anglictinou mi sdelila, ze mam narok pouze na proplaceni Santiago -> Basilej. Predem dekuji za odpoved …

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, tady je to tak trochu na hraně, obecně nárok na proplacení je, ale pouze pokud nenabídne dopravce relevantní náhradu. Otázkou je, jak moc se tyhle věci zaznamenávaj, jednoduše reklamace pod odkazem a tvrdit, že jiný let nebyl volný…

  • Martin napsal(a):

    Dobrý den,
    3 hodiny pred odletem zrusil EJ let, bylo mi receno ze si muzu koupit letenku u jine spolecnosti a castku mi proplati, muzu poprosit o postup jak dostat penize zpet ?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přímo u easyJetu na webu je formulář na kompenzace, kam je potřeba nahrát i doklad za provedenou platbu.
      https://www.easyjet.com/en/claim/eu261

  • SVITLANA SHEVCHENKO napsal(a):

    Dobrý den mám letenku na 12.7.2019 z PRAHY do NEAPOLE a NA 19.7.2019.na spatek.stalo to přez 4000 potřebuji zrušit tě letenky. Je možnost nijak to stornovát,DĚKUJI.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží na tarifu, ve kterém jste lenku kupovala, pokud je to easyJet tak předpokládám, že to bude ten nejlevnější tarif, kde to zrušit bohužel nepůjde.

  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, chceme easy jet žádat o kompenzaci za zpožděný přílet víc jak tři hodiny. Chci se jen zeptat kam máme poslat ten vyplněný formulář? Adresa? Mailová adresa? Děkuji moc

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *