Skupiny létají s Honzou

Zrušení letu a kompenzace u easyJet

22.10.2015 15:15 342 komentářů

Prolétáno už mám spoustu letů, ale zatím se mi nikdy nestalo, že by mi aerolinka zdržela let více jak o 3 hodiny nebo úplně zrušila. U letu, který jsem zařizoval mojí sestře to tak byla premiéra.
 

Zrušení letu

Let naplánovaný na nedělní odpoledne aerolinka zrušila s informací v SMS okolo půlnoci ze soboty na neděli, ve které byla informace o nutnosti kontaktovat zákaznický servis. Problém byl v tom, že zákaznický servis je v provozu až od 8 hodin UK času. Po 45 minutách na lince jsme se konečne ráno dovolali k operátorovi, který sdělil provozní důvody a nabídl rebooking na další den, což bylo prezentováno jako vřelý krok easyJetu, je to ale samozřejmě jeho povinností. Za zkrácení dovolené se tak naskytla možnost žádat o kompenzace.

Žádost o kompenzaci

O kompenzaci můžete žádat pomocí některé z agentur, které si vezmou asi 25% z částky, kterou získáte, nebo se vrhnout do boje s aerolinkou sami. V diskuzích najdete spoustu informací o tom, jak se aerolinky kompenzacím záměrně vyhýbají, případně kličkují, moje zkušenost s easyJet byla ale opačná.
Z prvního kontaktu přes email vyplynulo, že nárok na kompenzaci zřejmě je. Pro získání kompenzace bylo potřeba zaslat vyplněný EU formulář s podpisem. Tato první odpověď trvala asi týden.
Následovalo tedy zaslání tohoto dokumentu a dalších 14 dní, kdy se easyJet ozval, že kompenzaci schvaluje a žádá o informaci, na kterou kreditní kartu má kompenzaci zaslat.

Výplata kompenzace

Po dalších cirka 10 dnech od zaslání inforamcí o kartě dorazila informace, že kompenzace bude provedena a že celý proces zabere cirka 20 pracovních dní. Nakonec opravdu v termínu platba dorazila a celkem 3 cestující easyJet odškodnil částkou 3 x 250 €, tedy asi 20 000 Kč.
Rada na závěr je tak jasná – pokud už Vám aerolinka zdrží nebo zruší let a „může za to vlastní vinou“, určitě o kompenzaci požádejte, třeba budete mít celý výlet zadarmo :).

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Marketa napsal(a):

    Dobry den,mam zakoupene letenky na 23.4 Praha -Milan a 25.4 Milan -Corfu.Let Milan -Corfu je oficialne zrusen a jak je mozny ,ze let z Prahy do Milana ,jeste ne?Po 30 min.hledani formulare nebo neceho podobneho ohledne vraceni penez u Easyjet to vzdavam neni mozny nic najit.Vcera jsem delala vraceni penez u Ryanair za zruseny let a trvalo to pouze 2min….dekuji moc za odpoved

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, počkat než přijde email, ruší to postupně, aby se nezahltili…

  • Katka napsal(a):

    Dobrý den, ráda bych požádala o radu, jak postupovat. Lety do Amsterdamu 1.4 tam, 4.4 zpět zrušeny. Bohužel prostě nejsem schopna najít, jak nyní postupovat, pokud bych chtěla peníze za letenky vrátit. Na rezervaci je možné zadat pouze nový termín, ale tak daleko, aby mi vyhovoval (vzhledem k tomu, že důvodem návštěvy byly tulipány, tudíž příští rok), tam žádný není.
    Bohužel angličtinu neovládám na takové úrovni, abych byla schopná telefonického kontaktu.
    Je nějaký email nebo formulář, kam se obrátit??? Nedokážu prostě najít :-/
    Moc děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ideálně online chat, s překladačem by to mělo tak nějak jít, vrácení peněz na klik easyJet vypnul.

  • Tomáš napsal(a):

    Dobrý den
    20.6. 2020 Jsme měli letět s EasyJet do Londýna na Euro 2020.
    V důsledku viru Covid 19 bylo euro 2020 přesunuto do příštího roku.
    Proto nemůžeme využít zakoupené letenky.
    Chtěl bych se vás zeptat, jak zrušit svou rezervaci a zda máme nárok na vrácení peněz.Euro bylo přesunuto na příští rok, ale přebukování letenek je pouze do února 2021.Jedná se skupinu 8 lidí.
    Děkuji za každou radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, na červnové termíny stejně zatím nejde zdarma přebookvat, takže zatím počkat, jak se to vyvine, teď s tím stejně nic jiného udělat nejde..

  • Andrea napsal(a):

    Dobrý den,
    měla jsem letět v polovině dubna do Milána a let byl zrušený. Po přihlášení do profilu easyjetu na mě vyskočí informace:
    „Je nám velmi líto, že byl váš let zrušen. Vyberte si prosím zdarma změnu letu na jiný let, nebo vrácení plné částky ceny letu a veškerých přímo souvisejících částí, které nevyužijete, a to v rámci stejné rezervace.“
    Ráda bych variantu vrácení peněz, nicméně na stránkách jsem nedohledala žádný formulář a v sekci „spravovat rezervaci“ lze jen změnit na jiný let. Jak mám tedy postupovat? Následně mám obavy, že se proces vrácení peněz protáhne do poloviny dubna(termmínu odletu) a poté napíší, že nemám nárok na vrácení a už nepůjde let ani změnit na jiný termín. Předem děkuji za rady!:)

    • Honza napsal(a):

      Pokud nedošlo ke změně tak u té změny je nad termíny odkaz na vrácení částky… Je ale možné že to easyJet už vypnul a tlačí spíše do rebookingu. V tom případě je pak potřeba kontaktovat přímo easy..

  • Karla napsal(a):

    Mohla jsem si vybrat jiny let,ale to jsem nechtela,tak jsem vyplnila formular a odeslala.Společnost prezkoumala a sdelila :Naše hodnocení a právní tým pečlivě přezkoumala vašeho nároku, včetně okolností kolem vašeho letu a potvrdily, že váš nárok na náhradu škody nemá nárok na odškodnění podle nařízení EU EC261 / 2004. Tak nevim.

    • Honza napsal(a):

      To jste asi vyplnila žádost o kompenzace, na které nárok není, ale na vrácení peněz zatím ano, zatím nebylo vydáno žádné stanovisko, které by přikazovalo náhradní termín nebo kredit…

  • Karla napsal(a):

    Dobrý den,žádala jsem o vrácení platby za letenku,protože můj let Basilej-Praha 22.3.byl ZRUŠEN.Zamítnuto! Je to definitní,nebo se mám ještě někam obrátit?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to se mi u easyJet nestalo, žádala jste o zrušení na základě emailu, který vám přišel?

  • Ondřej Filák napsal(a):

    Dobrý den, myslíte, že je šance vrátit zpět letenky vzhledem k této situaci koronaviru? 15.5.2020 jsme měli odlétat z Prahy do Ženevy a 17.5.2020 zpět. Vzhledem k tomu že ČR uzavřela hranice nevím teď jak je to ve švýcarsku, je možné dostat peníze zpět? Jedná se o společnost Easy Jet. Popřípadě kam se obrátit a kde to zkusit – kontakt Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím ne, všechna opatření jsou zatím max do dubna, takže ani aerolinky nemají důvod zatím cokoliv vracet.

  • Denisa napsal(a):

    Dobrý den, 6.5. máme s přítelem letět do Londýna právě pres EasyJet a 9.5. zpět do Prahy s Ryanair. Máte nějakou radu jak situaci vyřešit?
    Co jsem tak koukala tak změna termínu letu u EasyJetu stále stojí peníze a na Ryanair mi to nabízí přebookování jen na April a March.
    Předem děkuji za odpověď:)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, zatím čekat, jestli se budou rušit i květnové termíny a podle toho případně přebookovat nebo požádat o refund.

  • Renata napsal(a):

    Dobry den, mame zaplacene letenky 19.3. do Londyna. Rozumim tomu dobre, ze pokud easyjet let nezrusi, tak letenky propadaji bez nahrady? Poradi mi nekdo kontakt na zakaznicke centrum? Neni mozne se absolutne nikam dovolat natoz napsat. Maji to vyborne udelane😀. Jak se dozvim, ze byl let zrusen? Diky. Renata

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, sledovat přímo na webu letiště jestli to letělo nebo ne. Jinak ideálně je teď přebookovat na nějaký jiný termín, třeba na podzim.

  • Michaela napsal(a):

    Dobrý den, mám zaplacenou letenku na konec dubna. Společnost Easyjet mi nyní nabídla možnost si let zdarma přebukovat na pozdější termín, ale já nevím, kdy bude situace lepší (to neví nikdo) a dcera, kterou chci v Anglii navštívit, bude po prázdninách pracovně vytížená, takže mi tento termín nevyhovuje. Chci se zeptat, jestli si musím let povinně posunout nebo mohu vyčkat na zrušení letu a žádat vrácení nákladů na letenku. Děkuji!

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, záleží jak má easyJet napsané ty podmínky přesunu, asi bych počkal jak to bude vypadat na konci toho dubna a počkal bych na přesun na poslední chvíli, ale hlídat, aby ta změna nebyla do nějakého data.

  • Petr napsal(a):

    Hezký den. Zítra 14. 3. jsem měl odlétat do Londýna. Nařízením vlády byl můj odlet znemožněný. Nebylo by možné uhrazenou letenku přesunout na jiný náhradní termín? Děkuji za případnou odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně to už možné je, pokud let odletěl, tak bohužel v té době ještě ta možnost nebyla a na vrácení ani rebook zpětně nárok nebude. Až se situace uklidní i tak bych to přes online chat Ryanairu zkusil…

  • Michal napsal(a):

    Dobrý den, v pátek 20.3. jsem měl letět do Švýcarska se společností easyjet. Jaké jsou prosím teď možnosti? Mám šanci letět v jiném termínu nebo nárok na vracení peněz? Nemám informaci, jestli se let bude rušit. Od easyjet totiž zatím nepřišla žádná zpráva. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u Benátek peníze nevraceli, takže pokud k tomu nepřistoupí jinak a linku nezruší tak si myslím, že to bude stejné.

  • Nicole napsal(a):

    Dobrý den,
    3.4. mám letět společností easyJet do Amsterdamu. Vzhledem k dnešnímu nařízení vlády, máme zákaz od soboty na 30 dní jako Češi vycestovat do této země, bude mi vrácena cena za letenku? Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, nebude, dokud nebude linka zrušena. Překážka v cestování je na vaší straně, nikoliv u easyJet…

  • Dagmar napsal(a):

    Dobrý den, zrušili všechno lety do Londýna, vrátí mi peníze za letenky? Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, oni je úplně primárně nezrušili. Třeba Polák může klidně z Prahy do Londýna letět, takže tam je jediná šance, že aerolince se to nevyplatí letět a zruší ten váš spoj, pak dostanete peníze za letenku zpět…

  • Jana napsal(a):

    Dobry den,

    znama mela zitra letet z Prahy do Amsterdamu, ale ma obavy co vse bude a nebude kvuli te situaci co ted nastala v CR s Corona virem. Je moznost jeji letenku treba prebookovat na jiny termin nebo ne? Cestovni pojisteni s letenkou zakoupene nema. Je nejaka moznost jeste aby ji ta letenka nepropadla?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, easyJet zatím tu možnost nenabízí, takže zatím není jiná možnost, než že letenka propadne…

  • Jaroslava napsal(a):

    Zdravím, 28.3. Mam letět a easyjet na sever Itálie. Zpáteční lety jsou zrušené. Jak lze uplatnit kompenzaci? Přece je nesmysl, aby mě tam cestovka vysadila a zpátky se nedostanu. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, kontaktovat přímo easyjet, vrátit by vám měly peníze i za cestu tam.

  • Martin napsal(a):

    Zdravím, prosím o radu. Společnost EasyJet mi přesunula let z Nantes do Kodaně 2.3. v 17:05 na 3.3. v 13:00. (Letět jsem měl z Nantes do Kodaně easyjetem, z Kodaně do Helsinek se SAS) Jelikož jsem letenky kupoval přes Kiwi.com, tento zprostředkovatel mi nabídl nové letenky. (Z Nantes do Nice easyjetem, z Nice do Rigy a z Rigy do Helsinek s AirBaltic). Tenhle návrh jsem přijal, jelikož mi EasyJet nebyl schopný zajistit přesun až do Helsinek. Teď ovšem řeším problém s expenses claim. Easyjet mě samozřejmě informoval, že mě nedokázal identifikovat u letu do Kodaně. Máte zkušenosti s takovým případem ? Je šance, že mi společnost uhradí náklady spojené s nocí navíc ? Díky za odpověď. M (PS: s žádostí o kompenzaci už mě odbyli s tvrzením, že letadlo zasáhl blesk a nešlo hned opravit = extraordinary circumstance….)

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano je potřeba bušit přímo do easyJetu, případně do Kiwi aby vám poskytlo rezrevační kód, pokud vám ho nedají, tak je jejich povinost vám to vyjednat.

  • MIRKA napsal(a):

    Dobrý den,měla jsem odletat 5.3. Do Milana a 8 3.202p zpět s easy jet.ministerstvo již zakazalo lety,ale společnost stále žadné zrušení nehlásí.Mám tedy nárok na vrácení penez?Jakym způsobem mám žadat kompenzaci?Nebo mi při zrušeni sami zasliu penize zpet?Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, musíte počkat, jak se to vyvrbí, poslední info je, že 5.3. ještě lety proběhnou, nárok na vrácení peněz za let byste tak měla jen ze zpátečního letu. Kompenzace uplatnit nejde.

  • Marie napsal(a):

    Dobrý den,

    měla bych na Vás dotaz. Babička měla jet s dětmi na jarní prázdniny do Londýna. Onemocněla a děti samotné jet nemůžou. Vzhledem ke stávající situaci nachlazená nepojede. Má vystaveno potvrzení od lékaře. Jak bych měla postupovat, abych zrušila let?

    Děkuji, M.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte pojištění storna tak bohužel easyJet peníze vracet nebude ani na základě potvrzení od lékaře.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den, měla jsem zakoupené letenky do Milána, výlet jsme se však rozhodly s kamarádkou zrušit. Pochopila jsem, že žádné peníze zpět nedostaneme, je však třeba nějak zrušit let, abychom neplatily žádné poplatky, že jsme se nedostavily? Nebo to prostě máme nechat plavat s tím, že jsme přišly o peníze ze zakoupených letenek? Děkuji moc za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nebude let zrušen (potom by jste mohli zdarma přebookovat nebo dostat zpět), tak jednoduše letenka propadne a není potřeba nic řešit.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *