Skupiny létají s Honzou

Zrušení letu a kompenzace u easyJet

22.10.2015 15:15 342 komentářů

Prolétáno už mám spoustu letů, ale zatím se mi nikdy nestalo, že by mi aerolinka zdržela let více jak o 3 hodiny nebo úplně zrušila. U letu, který jsem zařizoval mojí sestře to tak byla premiéra.
 

Zrušení letu

Let naplánovaný na nedělní odpoledne aerolinka zrušila s informací v SMS okolo půlnoci ze soboty na neděli, ve které byla informace o nutnosti kontaktovat zákaznický servis. Problém byl v tom, že zákaznický servis je v provozu až od 8 hodin UK času. Po 45 minutách na lince jsme se konečne ráno dovolali k operátorovi, který sdělil provozní důvody a nabídl rebooking na další den, což bylo prezentováno jako vřelý krok easyJetu, je to ale samozřejmě jeho povinností. Za zkrácení dovolené se tak naskytla možnost žádat o kompenzace.

Žádost o kompenzaci

O kompenzaci můžete žádat pomocí některé z agentur, které si vezmou asi 25% z částky, kterou získáte, nebo se vrhnout do boje s aerolinkou sami. V diskuzích najdete spoustu informací o tom, jak se aerolinky kompenzacím záměrně vyhýbají, případně kličkují, moje zkušenost s easyJet byla ale opačná.
Z prvního kontaktu přes email vyplynulo, že nárok na kompenzaci zřejmě je. Pro získání kompenzace bylo potřeba zaslat vyplněný EU formulář s podpisem. Tato první odpověď trvala asi týden.
Následovalo tedy zaslání tohoto dokumentu a dalších 14 dní, kdy se easyJet ozval, že kompenzaci schvaluje a žádá o informaci, na kterou kreditní kartu má kompenzaci zaslat.

Výplata kompenzace

Po dalších cirka 10 dnech od zaslání inforamcí o kartě dorazila informace, že kompenzace bude provedena a že celý proces zabere cirka 20 pracovních dní. Nakonec opravdu v termínu platba dorazila a celkem 3 cestující easyJet odškodnil částkou 3 x 250 €, tedy asi 20 000 Kč.
Rada na závěr je tak jasná – pokud už Vám aerolinka zdrží nebo zruší let a „může za to vlastní vinou“, určitě o kompenzaci požádejte, třeba budete mít celý výlet zadarmo :).

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Jana napsal(a):

    Dobrý den, měla jsem zakoupenou letenku do Amsterodamu tam i zpět teď na konec září přímo s Easy Jet. Nedávno mi přišla informace o zrušení zpátečního letu z Amsterodamu do Prahy. Zažádala jsem o refund, protože se mi nehodí vybrat jiný let zpátky, ale v té žádosti jsem nikde neměla možnost uvést, že chci refundovat celý let (celou rezervaci, tj. let tam i zpět). Refundují to automaticky oba lety, nebo jen ten zpáteční? Nebo jak bych měla postupovat? Zanedlouho bych měla odlétat a v „Manage bookings“ vidím stále let tam jako aktivní, tak se bojím, jestli jsem vše udělala správně a dostanu peníze zpět za obě letenky, nebo ne. Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano refundovat by se měly oba lety a mělo by to být i v tom formu jako primární možnost, nemohou vás nutit letět tam, když zrušili let zpět.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den,
    prosím měla bych dotaz, zda při refundaci zrušených letů je v případě požadavku na vrácení finanční hotovosti vrácena celková zaplacená cena, tedy cena za letenku, zavazadla i platbu za sedadla?
    Děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano kompletní cena za zakoupené služby.

  • Ondra napsal(a):

    Ahoj Honzo. S přítelkyní jsme dostali k Vánocům letenky do Amsterodamu, kde nám přesunuli odlet cca o půl dne, což už nám nevyhovovalo vůči ubytování. Požádali jsme tedy o vystavení voucheru na rok, ale bohužel na maily, ani volání nereagovali. Je možná ještě nějaká kompenzace? Předem děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, u easyJet to celkem dobře funguje, takže poslat znovu reklamaci a nechat si to případně vyplatit, pokud se proklikáte přes všechny nabídky voucherů tak je posledním krokem žádost o výplatu peněz…

  • Milan napsal(a):

    Ahoj, máme koupené letenky u EasyJet i s pojištěním zrušení. Ale vůbec netušíme kam zavolat, abychom to vyřídili. Nemáš nějaký nápad?

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pojištění prodává easyJet přes nějakou pojišťovnu u které je to potřeba řešit, mělo by to teda být přímo v podmínkách té pojistné smlouvy.

  • ANA napsal(a):

    Dobry den potrebuji zrusit let he mi dost blbe je ți let na dneska mohu dostat aspon neco s toho jsem platila let tam a spet
    Din Anicka

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud nemáte pojištění, tak požádat můžete o refund pouze leteckých tax v řádu několika stokorun.

  • Martina napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme zakoupené letenky před Kiwi do Lvova. Teď nám změnili harmonogram a zpáteční let odsunuli o 2 dny. Místo 2 nocí to tedy prodloužili na 4 noci. To nechceme. Máme nějakou šanci na odmítnutí tohoto harmonogramu a vrácení peněz? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano nárok na refund v tomto případě je.

  • Michal S. napsal(a):

    Zdravím, zrušili nám let, který jsme koupili před 2 měsíci.
    3. 9. 2020 jsme měli letět z Amstrdamu do Prahy.
    Dnes nám přišel email že let byl zrušen. Máme nárok na kompenzaci? Kromě vrácení peněz?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne nárok na kompenzaci by byl, kdyby byl zrušen let s odletem dříve než za 14 dní…

  • Darja napsal(a):

    Dobrý den,
    dostali jsme od EasyJet poukázku s roční platností za zrušený let. Je ve stejné výši, kterou jsme původně platili. Měli jsme původně letět 4 osoby. Mám dotaz zda musí letět zase stejné osoby, které byly v původní rezervaci. Nebo je to jedno kdo poletí ?
    Děkuji Machalínková

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, obvykle je potřeba aby letěla osoba, na kterou to bylo vystaveno, pak by to jinak mělo být jedno.

  • Petra napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu. 25.8. jsem měla letět do Manchestru a 30.8. zpět, obě cesty s EasyJet, odlet z Prahy. O víkendu mi přišel email, že cesta tam je zrušena, ale cestu zpět nechali. Vzhledem k tomu, že moc možností na výběr není, potřebuji tedy zrušit i cestu zpět. Nemáte s tím prosím zkušenosti, jak to udělat nejlépe? Moc děkuji za radu.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, přes správu rezervace se lze na refund u easyJet proklikat, zaškrtnete i požadavek refundu zpátečního letu.

  • Věra Formánková napsal(a):

    Dobrý den, 2.6. jsme si se sestrou koupily zpáteční letenky do Amsterdamu celkem za 1294,- Kč. Také 2.6.2020 nám zaslali mail o zrušení rezervace, na účet připsali 334,- Kč. Ale let jako takový nebyl zrušen. Nevíte z jakého důvodu nám byla rezervace zrušena a proč případně nevrátili celou částku? Refund není možný, jelikož let je plánovaný až za měsíc a půl. Rádi bychom, kdyby nám vrátili celou částku, důvod zrušení neuvedli.
    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam vám vrátili jenom taxy, to dělají pokud požádáte o refund vy, takže buď někdo požádal o zrušení letu nebo tam je nějaká chyba, ideálně tak kontaktovat easyjet.

  • Darin napsal(a):

    Dobrý den, chci vrátit peníze za letenky v době covid u easyjet, ale komunikace s nimi je nulová. Navíc na sebe mají pramálo mailových kontaktů a já už nevím na koho se obrátit. Z jejich stránek jsem vyčetla asi 3 podporující emaily pro zákazníky a přišlo mi jen, že neexistují nebo bez odpovědí. Máte někdo email kontakt? Nebo zdarma nějakého zprostředkovatele, který může pomoci?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, u easyjet je potřeba proklikat se na formulář s žádostí o refund, cca 3 týdny zpět jsem tam vyplnil asi 5 rezervací a minulý týden přišly peníze za všechny.

  • Michal napsal(a):

    Ahoj Honzo, ze strany EasyJet mně byl zrušený dubnový let z Vídně do Neapole. Zažádal jsem o zaslání voucheru, na což mně došla potvrzení o převodu peněz na Credit Shell s tím, že do 28 dnů vouchery obdržím. Dodnes nic, na písemné dotazy přes kontaktní formuláře dostávám univerzální odpovědi. Call centrum je přeplněné a dovolat se je nemožné. Jak dále postupovat?
    Děkuji za radu!

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, oni to zpracovávají nějak najednou. V neděli mi dorazil email o vyřízení refundu asi u 5 rezervací, které byli postupně požádány od března do června a v úterý přišly peníze…

  • Lenka napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme přebookovány letenky do Neapole na začátek září 2.9.-7.9. Minulý týden se na stránkách u letů do 6.9. objevilo „sold out“ s tím, že začátek leteckého plánu je od 7.9. Mám počítat s tím, že se oba lety zruší a budu moct zažádat o refundaci nebo že mi zruší pouze cestu tam, když cesta zpět je teoreticky možná?
    Díky moc za názor

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, hodně aerolinek s tím zářím stále šoupe, takže zatím počkat, jakmile to bude rozseknuté objeví se info u rezrevace po přihlášení do účtu easyjet.

  • Nicole napsal(a):

    Dobrý den,
    mám na srpen u EasyJet zakoupenou zpáteční letenku z Lisabonu na Madeiru, bohužel nám však jiná letecká společnost zrušila lety z Prahy do Lisabanu, tudíž na let od EasyJet nemůžeme nastoupit.
    Myslíte si, že je zde nějaká šance na vrácení nějaké části peněz od EasyJet nebo jsem o všechny peníze přišla?
    Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel pokud nebude let z LIS do FNC ovlivněn, tak nárok na refund tam není, jedině požádat easyJet na základě standardních podmínek – něco málo vrací.

  • Vendula napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    měla jsem letenky do Amsterdamu, objednávala jsem zpáteční letenky. Cestu tam easyJet zrušil, proklikala jsem se na finanční kompenzaci. Cestu zpět, kterou zrušením letu tam už nepotřebuji, mi posunul čas odletu o 7hodin a 55 minut dříve. Nabízí mi přijetí nového letu nebo voucher či jiné řešení, ale to si mám zavolat na linku. A tam se samozřejmě němůžu dovolat. Mám nárok na finanční kompenzaci? Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jestli jste se proklikala k tomu refund formu, měl by proběhnou pro oba segmenty, případně to tam možná bylo možné i zaškrtnout.

  • Marketa napsal(a):

    Ahoj Honzo,

    Easyjet mi zmenil let o 10h.puvodni let 25.7.2020 b 17.00 a ted 25.7. V 7.00.Jak se mohu dostat k refundaci?v applikaci mi to refundaci nenabizi.Dekuji

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, přes web. přihlásit a proklikat se až do konce, několikrát to zopakuje výhody voucheru, ale dá se dojít až na konec k refundaci.

  • Anička napsal(a):

    Dobry den, měla jsem koupeny letenky Skrz Pelikán od easyjet do Amsterdamu na duben. Pak ale prisla korona a let byl zrušen. Formulář a všechno bylo posláno, ale penize se porad nevrátili ač nám bylo řečeno, ze by to mělo být do 8 týdnu. na Pelikán nejsem schopna se dovolat. Nikdo to i po 30 minutách nezveda. Co teď? Mám ještě pockat, kontaktovat nekoho jinde či úplně jinak?.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, vyplatí se čekat, z easyjet mi dorazily minulý týden asi 4 vyplacené rezervace a byly mezi nimi i rezervace na březen.

  • Karolína C. napsal(a):

    Dobrý den, koupila jsem letenky u Easy Jetu na 1.7. – prodávali je v době, kdy nebylo vůbec jasné, zda se už poletí. Let byl zrušený a nabízejí mi voucher. Podle Vás, pokud nepozadam o voucher, pošlou mi zpět peníze nebo o penize přijdu úplně? Voucher bohužel nemám šanci využít. Děkuji moc.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud se proklikáte přes neustálé nabídky voucheru tak tam má easyjet také form přímo na refund peněz.

  • Šárka napsal(a):

    Ahoj Honzo, máme zakoupené letenky přes Kiwi u společnosti EasyJet z Porta do Ženevy. Kiwi nám bylo sděleno, že došlo ke změně harmonogramu a dostali jsme jiný čas letu. Stránky letecké společnosti původní let vůbec nenabízí s tím, že by měl být vyprodaný, nikoli zrušený. Co mám dělat?U letu s Ryanair zase uvádí, že let bude o 1-3 hodiny posunut, je to možné? Nejedná se o zrušení letu? Jak bych měla v tomto případě postupovat? Díky moc. Šárka

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud je u easyjet jako vyprodaný, s největší pravděpodobností teprve tvoří letový řád, takže je potřeba počkat, zdali se bude nebo nebude létat.

  • Pája napsal(a):

    Dobrý den,
    V půlce května jsme měli koupené letenky přes EasyJet do Amsterdamu. Hned poté co mi přišel e-mail o zrušení letu, jsem podala žádost o refund. Už je to přes měsíc a stále žádná odpověď. Na stránkách uvádí, že pokud to nepřesáhlo dobu 90 dní, nemáte je znovu kontaktovat. Zajímalo by mne jaký máte názor? Mám stále čekat nebo je zkusit urgovat? Nebo zda myslíte, že tam vůbec nárok na vrácení refundu je?
    Děkuji. Pěkný den

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, refund od easyJet mi minulý týden přišel za rezervace zrušené v březnu, takže zatím asi stále čekat.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *