Skupiny létají s Honzou

Zrušení letu a kompenzace u easyJet

22.10.2015 15:15 342 komentářů

Prolétáno už mám spoustu letů, ale zatím se mi nikdy nestalo, že by mi aerolinka zdržela let více jak o 3 hodiny nebo úplně zrušila. U letu, který jsem zařizoval mojí sestře to tak byla premiéra.
 

Zrušení letu

Let naplánovaný na nedělní odpoledne aerolinka zrušila s informací v SMS okolo půlnoci ze soboty na neděli, ve které byla informace o nutnosti kontaktovat zákaznický servis. Problém byl v tom, že zákaznický servis je v provozu až od 8 hodin UK času. Po 45 minutách na lince jsme se konečne ráno dovolali k operátorovi, který sdělil provozní důvody a nabídl rebooking na další den, což bylo prezentováno jako vřelý krok easyJetu, je to ale samozřejmě jeho povinností. Za zkrácení dovolené se tak naskytla možnost žádat o kompenzace.

Žádost o kompenzaci

O kompenzaci můžete žádat pomocí některé z agentur, které si vezmou asi 25% z částky, kterou získáte, nebo se vrhnout do boje s aerolinkou sami. V diskuzích najdete spoustu informací o tom, jak se aerolinky kompenzacím záměrně vyhýbají, případně kličkují, moje zkušenost s easyJet byla ale opačná.
Z prvního kontaktu přes email vyplynulo, že nárok na kompenzaci zřejmě je. Pro získání kompenzace bylo potřeba zaslat vyplněný EU formulář s podpisem. Tato první odpověď trvala asi týden.
Následovalo tedy zaslání tohoto dokumentu a dalších 14 dní, kdy se easyJet ozval, že kompenzaci schvaluje a žádá o informaci, na kterou kreditní kartu má kompenzaci zaslat.

Výplata kompenzace

Po dalších cirka 10 dnech od zaslání inforamcí o kartě dorazila informace, že kompenzace bude provedena a že celý proces zabere cirka 20 pracovních dní. Nakonec opravdu v termínu platba dorazila a celkem 3 cestující easyJet odškodnil částkou 3 x 250 €, tedy asi 20 000 Kč.
Rada na závěr je tak jasná – pokud už Vám aerolinka zdrží nebo zruší let a „může za to vlastní vinou“, určitě o kompenzaci požádejte, třeba budete mít celý výlet zadarmo :).

Diskuze
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Marie Lounková napsal(a):

    Dobrý den, Honzo, máme celá rodina letenky do Lutonu na 3.7. na dovolenou, při které jsme chtěli cestovat po UK a máme ubytování celkem na 4 místech během 2 týdnů, ale kvůli nutné dvoutýdenní karanténě nechceme letět. Klidně bychom si vzali voucher na příští rok. Jak to nejlépe s Easy Jet vyřídit? Děkuji, Marie

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, tam záleží, zdali tu karanténu do té doby nezruší, což je dost pravděpodobné, takže ideálně počkat. Jakmile bude u easyJet jasné, že se bude let rušit tak požádat o refund.

  • Simona napsal(a):

    Ahoj Honzo, prosím o radu. Na říjen jsem měla plánovaný let z Prahy do Manchesteru do divadla. Kvůli koronaviru ale divadlo zrušilo kompletně všechna představení až do konce roku – pro mě je tedy let zcela jistě pasé. Je nějaká možnost jak letenky zrušit, ideálně s co nejnižším stornem? Doporučil bys nějaký postup?
    Děkuji moc 🙂

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ideálně počkat jestli se let nezruší nebo tam nebude přesun času, pak by byl nárok na refund částky. Jinak bohužel ne.

  • Barbora napsal(a):

    Dobrý den Honzo, dne 12.4.2020 jsme měli letět z Amsterdamu do Prahy se společností EasyJet, letenky jsme rezervovali přes GoToGate. Po několika marných pokusech o kontakt GTG, se mi to přeci jen podařilo, nicméně let ještě stále nebyl zrušen a proto prý musím EasyJet kontaktovat sama a požádat je o refundaci. Když se snažím spravovat rezervace, tak mi to napíše, ze rezervaci nelze najít a když jsem nerezervovala přímo přes EasyJet, musím to řešit přes prostředníka, což je GoToGate. Ti mě ale obrátili na EasyJet.. no prostě si mě přehazují jako horkej brambor. Můžete mi, prosím, poradit, co mám dělat?

    Děkuji, Barbora

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba řešit určitě přes Gotogate… let zrušen byl dávno a nárok na refundaci tam je.

  • Jaruš napsal(a):

    Ahoj Honzo, moje dcera s rod. mají zakoupené letenky od Easy Jed z Londýna Gatwick do Prahy na 1.7. 2020 myslíte že to klapne a můžu se těšit nebo je to pasé?
    Díky J.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, u easyJet to je ještě tak 50/50 zatím obnovení linek nijak nekomentovali, měl by ale letět už Ryanair.

  • Láďa napsal(a):

    Dobrý den, Honzo,
    let do Londýna se tu řešil už vícekrát, přesto bych se chtěl zeptat ohledně mého případu.
    Na konec června mám zakoupené letenky přes Kiwi.com – let s EasyJetem do Londýna a zpět.
    Elektronické letenky už mi dorazily do mailu, využívám pouze tarif Saver.
    Je nějaká šance letenky předem zrušit a požádat o vrácení peněz?
    Nebo je nyní jediná možnost jen čekat, zda bude let zrušen dopravcem a pak případně žádat o refund? (Je pravděpodobné, že let bude zrušen?)
    Kiwi nabízí možnost přerezervovat, např. na říjen. Přerezervace ale stojí cca 3 500 Kč a nyní těžko odhadovat, jak to za pár měsíců bude – nerad bych na podzim řešil stejnou situaci.
    Můžete mi prosím poradit?
    Předem děkuji.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě počkat až bude let zrušen, kiwi pak musí vyřídit refund, čekačky jsou ale v měsících.

  • Marek napsal(a):

    Ahoj Honzo, 18.6. mam zaplacený zpáteční letenku z Prahy do Benátek. Nic méně oba lety jsou zrušeny (info z Easyjet.com). Mám nárok na plné vracení částky za letenky? Popřípadě jak na to? Na stránkách easyjetu jsem to nikde nenašel. Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, ano nárok tam je, po přihlášení se dá k formuláři proklikat, následně je potřeba čekat, vrácení aktuálně trvá i 3 měsíce.

  • Jakub napsal(a):

    Zdravím, mám letenky z Prahy do Londýna a z Londýna do glasgow na červen. U druhého letu mi již easyjet napsal, že došlo k časovému posunu. To znamená, že mi nyní let nevyhovuje a nemohu ho uskutečnit. Mám nárok na full refund, pokud již došlo ke změně času toho konkrétního letu? Na stránkách easyJet vůbec není možnost zrušit ten let, můžete ho měnit (destinaci i čas), ale zrušit nelze. Poradíte mi, jak to provést? Děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Pokud to bylo posunuto o více než 2/3h tak nárok na refund je, musíte se proklikat přímo na formulář refundu.

  • Veronika napsal(a):

    Zdravím
    Mohu se zeptat zda vám byla vyplacena kompenzace za zrušení letu?v plné výši?teď obdobi březen až květen diky

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, kompenzace ne, na tu nárok není, refund ceny ale kupodivu dnes za jeden let v březnu zrovna přišel.

  • Martin Novotný napsal(a):

    Dobrý den, máme na červen letenky do Gruzie s Turkis Airlines. Letecká společnost nám nabízí 1. změnu letenky na otevřenou a znovu ji vydat na let který se bude konat do 31.12.2021 2. změnu na jiný let zdarma 3. vrácení peněz. Chceme příští rok letět. Poradíte mi jestli je pro nás lepší varianta 1 nebo 2? Mockrát děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, to je asi na vás, co vám bude vyhovovat, pokud chcete do gurzie, klidně bych bral 1, Turkish jen tak nepadnou, Gruzie s koronavirem také neválčí zrovna špatně.

  • Kveta sladkova napsal(a):

    Dobrý den, máme na červen letenky do Neapole, moc se nám tam nechce, budeme mít nárok na kompenzaci když let nebude zrušen? Musíme rebukovat nebo je možný vyžádat voucher? Děkuji za odpověď

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne i když se nedoporučuje do destinace cestovat, tak nárok na refund není. Záleží jaké dá pravidla easyJet pro tyto lety…

  • Marek S. napsal(a):

    Dobrý den Honzo, po pročtení předchozích odpovědí bych se rád ujistil, máme koupeny letenky na začátek července do Londýna – tenisový Wimbledon je ale zrušený; letenky jsou od prosince uhrazeny včetně příplatkového cestovního pojištění (storno atd.). Doporučil byste tedy spíše prozatím vyčkat, jak se bude ze strany EasyJetu situace s lety měnit a vyjíjet, nebo byste už nyní řešil storno – spoluúčast je 1250,- Kč, tedy o tuto částku bychom přišli v případě storna z naší strany. Díky za názor a rady, Marek

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě počkat, storno tak jako tak můžete udělat později.

  • Veronika napsal(a):

    Ahoj
    Prosím jak dopředu dává easyjet vědět že je let zruseny? nemáte aktualni info kdy by mohli opět začít létat ?
    Máme lety na 1/2 června na sicilii.
    Diky

    • Honza napsal(a):

      Ahoj, aktuálně posílá jen SMS a to klidně týden předem, takže zatím vyčkat.

  • Standa napsal(a):

    Zdravím Honzo, s kamarády máme koupené letenky z Prahy do Londýna na ME ve Fotbale, ale už teď víme, že Euro se ruší a letenky byly kvůli fotbalu taky drahé.
    Jaký jsou naše možnosti? Nejraději bychom, aby nám vrátili peníze.

    Děkuji za odpověď a hezký den

    Standa

    • Honza napsal(a):

      Zatím nabízí easyJet rebook, dá se rebooknout už i do poloviny dubna, jelikož má easyJet omezené kontakty tak buď přijmout rebook nebo pak čekat co bude dál…

  • Monika napsal(a):

    Dobrý den,

    mám letenku na 7.5. do Amstru. Mám čekat na pokyny od nich nebo poslat formulář na zrušení letu?
    Děkuji

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, easyjet form na refund automaticky neposílá, nabízí jen rebook nebo voucher. Jakmile bude let zrušen tak vyplnit form na jejich stránkách.

  • Šárka K. napsal(a):

    Dobrý den,
    19.3.2020 jsem měla zakoupené 4 zpáteční letenky do Bristolu, let byl zrušen, požádala jsem o vrácení peněz za letenku, nicméně EasyJet vratil 50% z ceny letenky. Domnívám se, že by měla být vrácena plná částka (navic o vraceny 1/2 u ceny letenky nikde nic nezmiňovali). Mám tedy kontaktovat EasyJet? Máte s tímto nějaké zkušenosti? Předem děkuji za odpověď.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, jediné co mě napadá je, že vám vrátili zatím jenom let tam, ve chvíli kdy jste žádala o peníze ještě nemusel být zrušen let zpět. Jinak netuším proč by měly vracet jen část peněz.

  • Iva napsal(a):

    Dobrý den, přišlo mi avízo o zrušení letu 13-04-2020. Chci vrátit peníze, ale na webu EasyJet jsem nikde nenašla žádný kontakt na call centrum a jejich formulář http://www.easyjet.com/en/help/easyjet-holidays/contact-us mi nejde odeslat kvůli Booking reference, které podle nich má začínat na H nebo 1, jenže to moje začíná na K, což je uvedeno ve veškeré komunikaci s EasyJet. Co dělat? 🙁

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, easyJet má vzhledem šíření koronaviru v UK uzavřeny call centra, takže počkat, jakmile zase budou dostupní a následně řešit.

  • Katerina napsal(a):

    Dobrý den, v pátek 17.04.20 mám zarezervovány/zaplaceny dvě letenky z Prahy do Bristlu a v neděli 26.04.20 z Lonýna do Prahy. Do teď jsem nedostala žádný e-mail o zrušení letů, jen e-mail (23.03.20) o možné změně letu. Co teď? Ráda bych oba lety zrušila, ale nevidím tu žádnou možnost. Poradil by jste mi prosím, jak na to a peníze získat zpět?

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, počkat na email, emaily ohledně letenek na duben stále chodí, takže čekat.

  • Pavla napsal(a):

    Mám negativní pocit z Easyjet. Stejně jako Dominika, která psala níže jsem 17.3. obdržela informaci o zrušení letu do Londýna. Požádala jsem o vrácení peněz a taktéž jsem dostala informaci o 7 dnech. Nyní, když se na rezervaci podívám, vrácení peněz je umazáno a změnila se informace o „refund being processed“ na „request being processed“. Domnívám se, že zpětně mění podmínky a nebudou chtít peníze vrátit. Budou nutit všem voucher na další lety, s čímž samozřejmě nesouhlasím. Je toto právně připustitelné? Bohužel se na jejich customer service nedá dovolat.

    • Honza napsal(a):

      Aktuálně to přípustné asi bude, jinak u easyJet aktuálně není v provozu ani podpora, takže nezbývá než čekat.

  • Karolína napsal(a):

    Dobrý den,
    chtěla bych se zeptat. Na začátku června jsem měla se společností EasyJet odletět do Švýcarska na 10 týdnů (pozice au-pair) vzhledem ke zmatkům u maturit (Ano, tento rok maturuji) a složitostí s cestováním se obávám, že nemám možnost odletět. Myslíte, že to mám řešit už teď, zkusit tak zavolat? Nebo se mi v téhle situaci (je to až v červnu) vůbec věnovat nebudou? Děkuji za Vaše veškeré rady. Přeji mnoho zdraví a pevné nervy.

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě nebudou, řeší teď hlavně duben, na červen ještě není ani nic oficiálně zrušeno, takže zatím počkat…

  • Dominika napsal(a):

    Dobrý den, nevíte prosím jak pružně easy jet nyni vrací peníze za zrušené lety? 18.3. nam přišel mail,že let zrušen, potvrdili jsme vrácení peněz, od té doby je zde jen refundace probíhá a peníze nepřisly (v mailu je info že přijdou do 7dnu).

    • Honza napsal(a):

      Dobrý den, počítal bych min měsíc…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *