Poradna - Honzovy letenky
Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Radek napsal(a):

    Dobrý den Honzo!
    CHci se zeptat,kupoval jsem pres letusku letenky na 12.5. z Zenevy do Prahy,let spolecnosti Swiss.Na strankach Swiss ma rezervace zmizela a Letuska mi zadne info neposlala,predpokladam,ze je tedy let zrusen,ale cekal jsem nejaky email jak od Swissu nebo od Letusky,nevim jam mam nyni postupovat a zazadat o refundaci.A druhy dotaz,az pozdeji jsem primo u Swissu dokupoval zavazadlo pro tento let a chci se zeptat jestli i zde je mozne zadat o vraceni penez za zavazadlo,kdyz uz se primo na Swissu ani k te rezervaci nedostanu.Dekuji za pripadnou odpoved

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě počkat na informace o zrušení letu, do té doby nemá cenu s rezervací cokoliv dělat nebo zkoušet…

  • Profilový obrázek
    Milan napsal(a):

    Dobrý den,

    Ryanair to na nás zkouší z voucherem. Četl jsem několik informací, že podle Evropské unie by letecké společnosti měli posílat peníze a neměli bychom se nechat odbýt voucherem. Jak tohle prosím řešit? Je někde formulář přes ktorý to řešit z EÚ? Nebo to řešit nejdřív z Ryanairem? Let měl být v rámci EÚ.

    Text: Please see below details of your travel voucher for xxx CZK, the full value of your unused booking. This amount can be used for the purchase of Ryanair flights and other services at any time over the next 12 months.

    Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano praxe taková dnes je, dokud v tom nějaký vyšší orgán neudělá pořádek tak s tím asi nikdo nic moc nezmůže..

  • Profilový obrázek
    Marek napsal(a):

    Dobrý den,
    děkuji za odpověď k včerejšímu dotazu na refundaci- Ryanair. Ještě otázka ohledně změny času odletu, možná obecně. Nárok na refund vzniká až po delším časovém úseku (píšou 2 h, v podmínkách mají 3 h..) Jak často a kolikrát vůbec si smí přepravce dovolit takto měnit? Je tedy nárok na refund po poslední změně, nebo od počátku smlouvy- zakoupením letenek na určitý čas. Neprodávají takto předem za výhodnější cenu nereálný odlet s vědomím, že jej později změní na pro něj cenově zajímavější, tzn. např. posun z dopoledne na noční hodinu?
    Děkuji. Marek

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne to se neděje, měnit mohou libivolně do 14 dnů před odletem, ale není to zrovna jednoduchá věc, aby si to měnili, jak se jim zlíbí…

  • Profilový obrázek
    Denis napsal(a):

    Dobrý den,

    mám zaplacené letenky od 5.5.2020 do 21.5.2020 na Floridu u American Airlines s odletem z Berlína, přestup v Londýně a je to koupené přes Pelikána. S kým případně mám řešit vrácení peněz ? Na Pelikánovi mi bylo řečeno, že s tím nemají nic společného. Mám se obrátit přímo na American airlines nebo mám počkat, až mi přijde e-mail o zrušení letu ? Nebo zrušen nebude ?

    P. S. Letenky nemám pojištěné.

    Děkuji za odpověď.

    Denis

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to bylo koupené přímo přes Pelikána tak určitě přes ně, jsou agent a řešit to musí.

  • Profilový obrázek
    Rdek Dvořáček napsal(a):

    Dobrý den,
    Kupoval jsem u RyanAir letenky rodicum z Vidne do recke Solune 25.6 a 04.07zpet. Dostal jsem email (druha vyzva), ze mohu zadat o refund z duvodu zmeny casu o vice nez 2h nebo si zvolit jiny let, ktery leti o 2h drive tam a 3h drive zpet. Mam narok na plny refund? Jedna se o zruseni puvodniho letu? Jak rychle musim reagovat na vyzvu?
    Dekuji, Radek

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano pokud máte odkaz v mailu na refund tak vyplnit a zaškrtnout refund pro všechny lety a cestující.

  • Profilový obrázek
    Marek napsal(a):

    Dobrý den,
    kupovali jsme 16.1. letenky (4 ks tam a zpět) na konec června pro 2 dospělé a 2 děti, let z Vídně s Laudamotion (Ryanair) na Skiathos a a cca po 12 dnech zpět. 6.2. nám oznámili změnu času odletu z 7.05 na 6.55 a zpět z 10.15 na 9.20 -tu jsme odsouhlasili. Nyní nám opět oznamují změnu, teď dokonce o 2 a 3 h dříve, tedy odlet z Vídně 4.55 a zpět ze Skiathosu odlet 6.20. Máme buď potvrdit, nebo žádat o rufundaci. Jak to bude vypadat koncem června a za jakých podmínek je ve hvězdách, ale pokud si vybereme refundaci- vrátí nám částku za obě cesty? a pokud to naopak odsouhlasíme a za nějakou dobu opět změní časy na ještě horší podmínky v noci, ale zase jen do limitu 3 hodin, bere se ta časová lhůta nově odsouhlasená, nebo první z objednávky? Poslední dotaz – musíme reagovat do nějakého limitu?, je tam jen větička – Applications for refunds must be submitted before the flight departure date.. obdrželi jsme dnes druhé oznámení, první bylo teprve včera. Děkuji Marek

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jsou to změny v limitu tak pokud je nepřijemte, stejně je pak přijemte v rámci online checkinu, takže je to ve výsledku jedno. Ohledně refundu záleží jestli ten let poletí – pokud ne tak přijde email s odkazem, pokud ano, tak buďto už budete moct nebo ne…

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Dobrý den Honzo,

    děkuji za předešlou odpověď. Ještě mám na Vás 1 dotaz. Na jedné rezervaci u Rayanair mám 5 letenek stejný let pro 5 lidí. 3 letenky by jsme z toho rádi pak prebookovali na datum, kdy se bude moc letět a 2 letenky by jsme chtěli zrušit a poslat peníze zpět, protože ty 2 lidi jiný termín jet nemohou. Půjde i tato varianta učinit? Aplikaci Ryanair i tedy účet u nich mám.

    Předem moc děkuji za reakci

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, půjde to jedině přes online chat, kde se proklikáte na operátora. Online takovou úpravu neprovedete.

  • Profilový obrázek
    Jakub napsal(a):

    Zdravim,
    prosim o pomoc s vyhledanim letenky z USA SMF, SFO, OAK pripadne SJC do CR v terminu od 21.4.2020 (do konce dubna).
    Pozadavky na letenku:
    2 osoby
    Nesmi byt prestup v USA
    Pocet a vaha zavazadel 3x23kg na osobu
    Nejlepe, aby slo let zrusit – pri zruseni vraceni penez, ne voucher.
    Dekuji mnohokrat

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel v aktuální nabídce se nedá najít prakticky nic. Jedné dvě linky které létají do ČR je Minsk a Bělehrad, ale i tak si myslím že je to nereálné, takže jedině podle toho co nabídnou vyhledavače, nejspíš do Německa. Dojet pro vás pak někdo může.

  • Profilový obrázek
    Hanka napsal(a):

    Dobrý den,
    Ryanair – let na Kypr z Vídně v květnu nebyl nakonec zrušený, jen čas o 2 h posunutý, v emailu mám odkaz doslova As your flight time change is over 2 hours you may cancel your flight and apply for a refund please click on the link below and enter the required details.
    Na základě toho jsem tedy požádala o celé zrušení (v důvodu se mi ovšem nabízí 3 hodiny, ne 2). Změnili nároky ze 3 h na 2? Myslíte, že bude opravdu vráceno, tam je let posunutý o 2hodiny, zpátky o 3 h? Děkuji Hanka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne odepíšou že ne, ale počkejte na email o zrušení letu, v květnu se ještě nepoletí a v něm pak najdete odkaz na zrušení a žádost o refund.

  • Profilový obrázek
    Michal napsal(a):

    Dobry den Honzo,

    3.6. mám letět s Ryanair do Solune. Zatím mi email o zrušení letu nepřišel. Nicméně se ptám. Vím že jsou 2 možnosti pokud bude let zrušen. Buď přesunout termín nebo si nechat poslat peníze zpět. Aktuálně ministr zdravotnictví prozradil, že během června by se hranice mohli otevřít. Ma otázka tedy zní, co když si let přesunu na jiný termín třeba červenec a poté bude let opět zrušen byli by mi vrácene peníze nabídnuty j pak nebo že jsem již termín jednou presouval tak mi nebude poté vyhověno.

    Předem moc děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano i pokud se to znova zruší tak tam je stejný nárok jako v prvním případě.

  • Profilový obrázek
    Jolana napsal(a):

    Dobrý den,
    před 15dny jsemvyplnila u společnosti Ryanar formulář na vrácení peněz za zrušený let.
    Do dnešního dne žádná zpětná vazba/sms,e-mail,ani peníze na účtě…..
    Jak mám postupovat dál.
    Děkuji za odpověď
    Jolana

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, čekat, nevyplňovat znova, reakce jsou tak 30-60 dní aktuálně.

  • Profilový obrázek
    Marie K napsal(a):

    Dobrý den,
    už nevím kam se obrátit a koho se zeptat. Pro naše Erasmáky jsme kupovali 16 zpátečních letenek do Irska od Ryanair, pro naši doprovodnou osobu jednu zpáteční letenku s jiným datem návratu, neboť tam s nimi neměla být celou dobu. Jedná se o termín v květnu tam a v červnu zpět a pro doprovodnou osobu odlet i přílet v květnu.
    Ryanair se nám ozval ohledně letenky pro doprovodnou osobu – s tím, že bychom to měli ‚vybrat‘ nejpozději v srpnu, což se nám vůbec nehodí. Rádi bychom jejich letenky klidně využili pro studenty i doprovodnou osobu za rok v květnu (kdyby nám třeba daly poukázky, které bychom mohli využít za rok) či aby nám vrátili peníze
    Na email jsem jim odpověděla, avšak ten se mi 3x vrátil, na jejich linku je zřejmě úplně nemožné se dovolat.
    Prosím o radu, jak postupovat. Jedná se o dost velkou sumu peněz a nerada bych o ni přišla.
    Moc děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě počkat na email o zrušení letu. Pokud bude zrušen, chodí cca 2-3 týdny před odletem, tam můžete na odkazu zažádat o refund. Pokud by let letěl, tak je to čistě na Ryanair jestli vám umožní rebook zdarma…

  • Profilový obrázek
    Jarka napsal(a):

    30. DUBNA JSME PŘES MYTRIP MĚLI ODLETĚT PŘES BRUSEL DO LISABONU S Brussels Airlines. Let z Bruselu byl zrušen a mytrip nám nabízí voucher, který jsme tedy odklikli. Je ještě nějaká šance získat zpět peníze zaplacené za letenky? Jarka

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Voucher je dneska asi nejrozumnější řešení. Aerolinky nevrátí peníze prodejci, ten je zase nemůže dát vám, pokud máte platný voucher, tak bych to skoro považoval za ideální stav, k výplatě peněz se přes podobné prodejce dostane jen málokdo…

  • Profilový obrázek
    Karolína napsal(a):

    Hezký den,

    prosím, mám dotaz. Řešíme zrušené lety, tedy náhradu letenek. Jedna letenka z NZ do Prahy (společnost Qatar, kupováno přes Travel2Be) a potom zpáteční letenky S POJIŠTĚNÍM pro dvě osoby z Prahy na Madagaskar (společnost Qatar, kupováno přes Tripair). Dohromady to dělá skoro 50 tisíc. Nicméně agenti neodpovídají na maily, nedá se jim dovolat. Společnost Qatar od toho dává ruce pryč, řekli nám, že peníze už vrátili společnostem, přes které byly letenky zakoupeny. Let NZ – Praha už byl zrušen. Let na Madagaskar ještě ne, ale i kdyby ho nezrušili, nemůžeme nastoupit. Partner zůstal zaseknutý na Zélandu a mě teď stejně nepustí do v Praze do letadla. Nevíte, jak si vydupat zpět náhradu? Kor když letenky na Madagaskar byly koupeny s pojištěním? Jak se jim prostě dovolat?
    Děkuji Vám,
    Karolína

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, určitě je to potřeba řešit vždy přes prodejce, bohužel jsou zahlceni a zmínění prodejci obvykle nereagují ani za normálního stavu, takže bombardovat, nic jiného nezbývá..

  • Profilový obrázek
    Petr napsal(a):

    Dobrý den,
    mám rezervaci letenek do Říma na 16. května u Ryanair. Přišel mi mail, že si můžu let přesunout na jiné datum mimo května a že doplatím jen rozdíl v ceně letenek. Nevím do budoucna kdy budu moct letět. Mám šanci na vrácení peněz když let nebyl zrušen?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano jakmile bude let zrušen přijde další email s odkazem na refund, ten bude trvat určitě min 30-60 dní.

  • Profilový obrázek
    Jana napsal(a):

    Dobrý den Honzo, ráda bych se s Vámi poradila. Máme letenky od Smatrwings koupene přes pelikan.cz do Petrohradu. Let tam i zpet zrušen (byl teď přes velikonoce). Žádala jsem Pelikana i Smartwings o vraceni peněz vzhledem k tomu, že posun není možný (jsem teď ve 27 týdnu těhotenství a za několik týdnů mě již na palubu nepustí) a o voucher zájem nemáme vzhledem k tomu, že nebudeme schopni někam vyjet během 1 roku kvuli diteti. Jaké jsou možnosti? Myslela jsem, že je reálný nárok žádat plné vrácení peněz, ale nemůžu najít oporu v nějakém dokumentu (je to někde usneseno – zákon ČR či EU?)

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, aktuálně to chodí tak že aerolinky odmítnou vyplatit peníze Pelikánovi a tomu nezbyde nic jiného než odmítnou peníze vyplatit vám. Jakmile bude nějaký závazný rámec pro aerolinky, na kterém by se snad v EU mělo pracovat tak bude vše jasnější….

  • Profilový obrázek
    Andrea napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych vás poprosit o pomoc radu s vrácením peněz za zrušený let. Zakoupila jsem si BOHUŽEL 3 letenky přes srovnávač OPODO – KAT-BARCELONA (wizzair), BARCELONA – BERGAMO (ryanair), BERGAMO – KAT (ryanair). dneska večer mi přišla SMS přímo od Ryanairu, že můj let byl zrušen a mám si zkontrolovat mail – bohužel na mailu jsem nic neměla, tak jsem šla do appky, kde jsem zjistila, že lety jsou zrušeny. To stejné jsem udělala s wizzairem, kde jsou letenky zrušeny, ale bohužel nejde vrátit peníze napřímo, ale musí mým jménem zažádat agentura, tedy OPODO. Mohla bych poprosit jak můžu peníze získat zpět (i alespoň částečně?), protože od OPODA žádný mail, ani ve spamu nemám a nevím na koho se mohu obrátit. Předem děkuji za jakoukoli radu.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, v tomhle případě je potřeba jednat opravdu přímo přes opodo. Ryanair pokud ty peníze vrátí, tak je pošle na účet Opoda…

  • Profilový obrázek
    Ondřej napsal(a):

    Dobrý den,

    chtěl bych se Vás zeptat, jestli byste mě nedokázal odkázat na místo/vyhledávač, kde bych mohl zjistit vývoj ceny letenky u konkrétního spoje s konkrétní společností. Jde mi o let z Lisabonu do Prahy se společností TAP Portugal. Musel jsem odletět nečekaně díky koronavirové pandemii 16.3.2020 ranním spojem, takže bookování na poslední chvíli. Cena byla v tu chvíli díky všem okolnostem daleko větší, než bývá normálně, ale potřeboval bych mít nějaké podložené data pro případné refundace za nečekané náklady během mého studijního výjezdu. Děkuji, O.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, bohužel mě nic exaktního, co by šlo použít, než nějaká modelový příklad nenapadá…

  • Profilový obrázek
    Zdena napsal(a):

    Dobrý den, prosím o radu / vysvětlení: letenka zakoupena přes agenta OPODO, přepravce ČSA. Let zrušen. Požadovala jsem refundaci u OPODO, dále oslovila ČSA, poté Edreams jako „nadřízenou“ organizaci OPODO. Nato reagovaly ČSA, že Edreams nabízí buď rebooking nebo voucher s platností 1 rok. Vzhledem k aktuální situaci se obě varianty jeví sice jako absurdní, přesto – jaké jsou obvyklé podmínky takového voucheru, resp. kdo je jeho výstavcem a garantem – agent ( kterému bylo zaplaceno klientem / mnou ) nebo přepravce ( kterému za dotyčnou letenku platil agent ). Případně – jsou podmínky voucheru nějak definovány např. IATA? Díky předem za info!

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ne vouchery nejsou nijak upraveny, ty si upravuje sama letecká společnost a sám prodejce… Takže tam se není moc na co odvolávat…

  • Profilový obrázek
    Ondra napsal(a):

    Dobrý den. Rád bych se zeptal ohledně zakoupených zpátečních letenek u společnosti Ryanair (Laudamotion) s odletem 30. května z Vídně na Skiathos. Protože se jedná o obchodní cestu, tak jsme je kupovali značně v předstihu, kdy ještě nikdo netušil co nastane. Jaká je reálná šance, že tento let se neuskuteční a bude nabídnuta refundace (nebo máme čekat do odletu)? Také jsem se chtěl zeptat na možnost stornovat letenku – Ryanair tuto možnost nikde na svých stránkách nenabízí (dle zaměstnavatele je storno řešení řešit v rámci proplacení letenek ze služební cesty…) a vzhledem k přetížení jejich stránek/linky se nedá ani komunikovat?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, storno u Ryanair nejde, takže počkat až přijde meail (pokud se to do té doby nerozlítá) a požádat o refund.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *