Skupiny létají s Honzou
Poradna
PŘIDAT KOMENTÁŘ Chcete se na něco zeptat? Není vám něco jasné a nevíte si rady? Nebo naopak máte nějaké poznatky nebo zkušenosti, o které se chcete podělit? Napište do komentářů.
  • Profilový obrázek
    Kateřina Stejskalová napsal(a):

    Dobrý den,
    ve středu 29.6.2022 odlétáme s Easy Jet z Prahy do Amsterdamu. Mám dotaz ohledně čekací doby na letišti, resp. jak dlouho před odletem je potřeba na letišti být, když máme již provedeno on-line odbavení? Prý se v současné době tvoří na letišti fronty na několik hodin.
    Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, v Praze bude stačit 2h, v Amsterdamu bych tam byl asi ještě radši o něco dřív.

  • Profilový obrázek
    Veronika napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    ráda bych Vás poprosila o radu.
    V sobotu jsme měli zakoupené letenky na cca 6:30 Řím – Praha, se společností Wizzair, zhruba ve tři ráno, přišla informace, že let byl zrušen. Než jsme se rozkoukali, tak veškeré dostupné lety s jinými aerolinkami byli na sobotu vyprodané. Bohužel jsme si nemohli dovolit v Římě zůstat déle, proto jsme se nakonec rozhodli přesunout se vlakem do Milána a letět do Prahy z Milána (opět se společností Wizzair). Bohužel v aplikaci šlo za zrušený let vyměnit pouze letenky stejným směrem, proto jsme letenky opětovně zakoupili. Rádi bychom získali kompenzace za náklady na cestu, které jsme museli vynaložit (vlak do Milána, nové letenky..). Bohužel ale nevíme, jak přesně postupovat, jelikož jsme na společnost Wizzair nedohledali žádný mail. Pouze virtuálního asistenta, možnost napsat stížnost a placenou telefonní linku. Proto bych Vás ráda požádala o pomoc, kam se obrátit.

    Předem velice děkuji za odpověd‘.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, přímo ve správě účtu je možnost založit požadavek, takže tam to vypsat, nárok na refundace je vždy, nárok na kompenzace pouze v případě, že zrušení letu bylo vinou aerolinky.

  • Profilový obrázek
    Eva napsal(a):

    Dobrý den!

    Chtěla bych se zeptat, zda mám mít obavi koupit levné letenky přes společnost eSky nebo Kiwi com
    Moc díky za odpověd

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, podvod to není, jen je potřeba počítat s tím, že sice se teď tváří letenky levněji, ale za jakoukoliv změnu nebo službu navíc se platí mnohem více než u aerolinky nebo standardních prodejců.

  • Profilový obrázek
    Sara napsal(a):

    Dobrý den, jak mám postupovat, pokud mám v letence zakoupenou službu „nabídku jídla“ za 245 Kč. Jídlo si budu vybírat až během check – in nebo jak se objednává? Děkuji mockrát za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, u jaké je to aerolinky?

    • Profilový obrázek
      Sara napsal(a):

      Dobrý den, jedná se o Ryanair.
      Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bude to asi předplacený kredit, za tu částku si pak vyberete přímo na palubě.

  • Profilový obrázek
    Markéta napsal(a):

    Dobrý den,
    máme koupené letenky přes Esky od společnosti Ryanair v termínu 25.6. – 2.7. ale doslechli jsme se, že zaměstnanci Ryanair chystají stávku v tomto termínu. Chtěli jsme se zeptat, jak se v tomto případě postupuje a pokud by se zrušil let, zda to dají nějak dopředu vědět?
    Děkuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, ano, většinou se to ví několik dní dopředu.

  • Profilový obrázek
    PetraK napsal(a):

    Dobrý den, při odbavení letenek do Edinburghu to chce po nás v aplikaci nahrát certifikát očkování Covid.Ja ho mám,ale syn 16 let očkovaný není,Skotsko nevyžaduje certifikát ani test, proč ho letecká společnost chce při odbavení? Jak máme postupovat,když syn není očkovaný?! Děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, normálně to přeskočte, nic vyplňovat nemusíte, je to jen dobrovolné úložiště.

  • Profilový obrázek
    Alice napsal(a):

    Ahoj,
    je alespoň teoretická šance na zvýhodněnou cenu přímého letu Vídeň-Maledivy v březnu v business třídě? Vždy jsme létali pouze economy. S první vytouženou exotikou jsme chtěli vyzkoušet i pohodlnější let ovšem ta cena!!! Nečekala jsem takový rozdíl. Má někdo zkušenost?
    Děkuji

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, pokud se objeví nějaká akce tak to skoro nikdy není na přímé lety a hlavně z té business ceny jsou ty slevy tak 10-20%.

  • Profilový obrázek
    Jan napsal(a):

    Zdravím, v neděli letíme z Bratislavy na Sicílii, kde již od 1.6. nemají vyžadovat žádné dokumenty ohledně covidu, ale při check in mě to vyžaduje vložit tyto dokumenty a to včetně pro 3 letého syna( pro děti myslím do 6 to nemělo být ani když to vyžadovali), díky za radu

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, nemusíte vkládat nic, stačí dát vložit později, je to jen úložiště a nikdo to neřeší…

  • Profilový obrázek
    Dany napsal(a):

    Dobrý den, moc prosím o radu, jestli má cenu čekat na levnější letenky z Prahy na Madeiru na první půli září (aktuálně za cca 8.800 Kč)? Děkuji za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, u přímého letu se SmartWings bych akci moc nečekal, jedině by se mohly objevit přestupní letenky s TAP.

  • Profilový obrázek
    Olga napsal(a):

    Zdravím, mám na Wizzair účet, kde mi vrátili kredity za vrácené letenky. Při koupi nových letenek nemohu nalézt jak tyto kredity uplatnit. Nabízí mi to pouze platbu za rezervaci kartou nebo bankovním převodem. Máte s tímto nějakou zkušenost, jak postupovat?

    Díky

    • Profilový obrázek
      Olga napsal(a):

      Tak už jsem to zjistila, kredity lze použít až v příštím roce, to jsou ale lumpové:-(

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, je potřeba mít v rezrevaci stejné jméno, na které jsou vystavené kredity, jinak uplatnit nejdou.

    • Profilový obrázek
      Olga napsal(a):

      Nakonec jsem dala žádost o převedení kreditů na peníze a zaslání zpět na účet, psali, že do 30 dnů to vrátí. Byla jsem skeptická…Světe div se….. .Wizzair mi po 7 dnech vrátil peníze zpět na účet:-)

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Díky za info! 🙂

  • Profilový obrázek
    Lucie napsal(a):

    Dobrý den,
    hledám letenky do střední Ameriky a jsou většinou s přestupem v USA. Koukala jsem konkrétně let s Lufthansou do Houstonu a tam po 3,5 hod. s United do Guatemaly. Ráda bych to koupila u trip2go, u opoda nebo gotogate, protože je to levnější. Nevím ale, jestli bych v tom případě měla garantovaný přestup? děkuji za odpověď

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, lepší je se těmto prodejcům vyhnout, pokud to máte třeba od Pelikán nebo Královny, tak přestup garantovaný bude.

  • Profilový obrázek
    Bogdan M napsal(a):

    Ahoj jak to je se vstupem do Kanady pro turisty? Píšou na MZV ČR, že musíte mít oprávnění pro vstup??? O co se jedná?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, to je spíše nějaká historická informace, pokud máte schválenou eTA a očkování, tak není problém.

  • Profilový obrázek
    Pavla napsal(a):

    Dobrý den, Honzo, prošvihli jsme nákup letenek z Vídně na Tenerife na srpnový let (letenky nám přišly ve srovnání s uplynulými roky dost drahé, to jsme nečekali, že cena ještě výrazně vzroste :-)). Prosím, jaký máte názor na to, jestli čekat, zda Ryanair nebo Wizz udělají nějakou akci? Moc děkuji.

    Pavla

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, na léto bych už pokles cen nečekal, oproti minulým rokům je několikanásobně větší poptávka a tak aerolinky nemají důvodu dávat letenky do akce.

  • Profilový obrázek
    Nikola Š. napsal(a):

    Ahoj,

    v termínu 2.7. do 9.7. letíme s manželem z Vídně do Edinburghu přes Ryanair. Španělský Ryanair hlásí stávku od 24.6. do 2.7., máme mít obavy? Může to nějak ovlivnit i nás? Vím, že situace obecně na evropských letištích není moc dobrá.. Dá se nějak předejít komplikacím, případně jaký je standardní postup, když ti zruší let?

    Díky moc za info!
    Hezký den,

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Ahoj, zatím není o stávce nic rozhodnuto, uvidíme, vždy to bylo jen o zpoždění letů nebo se nakonec dohodly, zatím to tak nemá moc cenu řešit…

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat, koupili jsme si letenky přes esky z vidne do Barcelony. Máme letět za dva dny a ještě nám nepřišly letenky. Nevite kde je problem?

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud to máte s Ryanair nebo Wizz Air tak je potřeba se odbavit online, buď sami podle pokynů nebo to za vás udělá esky. U Ryanair to jde nejdříve 24h před odletem, pokud jste nevybírali sedadla.

  • Profilový obrázek
    Zdeněk napsal(a):

    Dobrý den Honzo,
    objednali a zaplatili jsme si letenky od Wizzair, ale nepřišel nám od nich potvrzovací e-mail, že by obdrželi naši platbu na bankovní účet a let se nám ani nezobrazuje po přihlášení na jejich účet. Domníváme se, že byl náš let nejspíš zrušen (nenašli jsme ho v příletech na letišti v Benátkách), ale potvrzené to nemáme. Už několikrát jsme volali na linku Wizzair, kde nám potvrdili, že platbu obdrželi, ale nebyli nám schopni říct, jak postupovat. Stále nám nepřišly zpátky peníze a let také není po přihlášení zobrazen. Už jsme posílali i písemnou reklamaci, zatím bez odpovědi. Setkali jste se, prosím, s něčím podobným? Nevěděl byste, jak postupovat? Jde o let za necelý měsíc a bojíme se, aby jiné letenky ještě byly k mání, ale nechceme objednávat nový let, dokud se ta záležitost nevyřeší. Děkujeme za Váš čas.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, pokud jste platili bankovním převodem tak to zpracovávají i týden, pokud to do týdne nepřijde tak to nejspíše nepřišlo včas a pak je potřeba neustále posílat reklamace na vrácení platby.

  • Profilový obrázek
    Ales napsal(a):

    Dobry den,

    chystame se nekdy 27.6/28.6 do Mombasy. Letenky snad sezenem v pristim tydnu do 16/17 tisic (kdybyste vedeli o levnejsich tak budu urcire rad).

    Kazdopadne zeptat sem se chtel spis jak doporucujete zaridit si vylet na Safari? Uz predem na strankach jako jsou http://www.viator.com, http://www.safaribookings.com, http://www.tripadvisor.co.uk nebo spis jinym zpusobem jako treba az na miste u nake agentury co si nas odchytne na ulici?

    Nevim jestli o tomhle vubec mate prehled a muzete poradit ale dik za kazdy tip.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, na toto období bych ani nic levnějšího nečekal. Tímto směrem jsem bohužel osobně nebyl, ale třeba poradí někdo kdo má čerstvou zkušenost.

    • Profilový obrázek
      Jana napsal(a):

      Na Afriku lze jednoznačně doporučit Stella Travel (www.mojeafrika.cz).

    • Profilový obrázek
      Aleš napsal(a):

      Díky kouknu na to. Na příští pondělí 20.6. jsou teď z Vídně i za 13 takže věřím, že pak seženem taky nějak slušně.

      Jen nevim jak nejlíp vyřešit ten výlet tam, ale snad trefíme dobře 🙂

  • Profilový obrázek
    Adéla napsal(a):

    Hezký den, neznáte někdo jakýkoliv způsob, jak by se dalo zkontaktovat Kiwi? E-mail, telefonní číslo? Nejde mi to přes můj účet tam a potřebuju s nimi vyřešit změnu letenek. Moc díky

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Bohužel jiná cesta než dostupná tel čísla nejsou, právě proto je lepší se Kiwi příště vyhnout…

  • Profilový obrázek
    Barbora napsal(a):

    Dobrý den, chtěla bych se zeptat ohledně letu s Voloteou.
    Letíme 16. na Cagliari. Meli bychom v cene mít 10kg příruční zavazadlo + 5kg batoh. Vcera jsem udelala check in, nezakoupila jsem priority boarding. Dnes mi prisel e-mail, ze si na palubu mohu vzit pouze jeden batoh v daných rozměrech.
    To znamena, ze 10kg prirucak pujde do zavazadlového prostoru nebo si ho nesmime vzit vubec bez priority boardingu? Díky za odpověď.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, Volotea měnila zavazadlové podmínky, takže záleží, kdy jste letenku kupovala:
      https://www.volotea.com/en/baggage/

    • Profilový obrázek
      Barbora napsal(a):

      letenku jsem kupovala někdy v dubnu asi. a mame k dispozici jen jedno zavazadlo tedy? nebo maly kufr a batoh? dekuji.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Tam by mělo být stále to větší povinně na odbavení a menší s sebou do letadla.

  • Profilový obrázek
    Kačka napsal(a):

    Dobrý den, letíme v červenci o svátky do Říma s Wizz-Air a už nám 2x změnili let zpátky, bojím se, aby nám ho nezrusili a my nezůstali uvěznění v Římě, je tato varianta možná? Nebo co se děje s Wizz-Air?
    Děkuji
    K.

    • Honza
      Honza napsal(a):

      Dobrý den, není to tak ani o Wizz Air jako o přeplněnosti a velkých zpoždění, které jsou teď na všech letištích a u všech aerolinek…

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *